آشنایی با شانزه لیزه پاریس

همه مردم دنیا شانزه لیزه پاریس بزگترین و زیباترین خیابان فرانسه را خوب می شناسند و حتی می توان گفت اغلب مردم دوست دارند برای یکبار هم که شده در این خیابان قدم بزنند و خرید کنند. شاید این مطلب گروه سفر شادمگ در خصوص آشنایی با شانزه لیزه پاریس برای شما جالب باشد.

خیابان شانزلیزه پاریس

خیابان شانزلیزه پاریس یکی از زیباترین خیابان فرانسه است که در شهر پاریس قراردارد. جالب است بدانید که خیابان شانزلیزه پاریس یکی از معروف ترین خیابان ها در جهان است. بد نیست بدانید که شانزلیزه در زبان فرانسه به معنی راه الیزه است. طول خیابان شانزلیزه پاریس ۱۹۱۰ متر و عرض خیابان ۷۰ متر؛ که به دو نیمه شرقی و غربی تقسیم می شود.

آشنایی با شانزه لیزه پاریس

خیابان با شکوه شانزلیزه که قسمتی از تاریخ پاریس محسوب می شود، میدان کنکورد را به میدان شارل دو گل و دروازه پیروزی پاریس وصل می کند. پس اگر با خرید بلیط هواپیما به این شهر زیبا سفر کردید حتما با پیاده‌روی در این خیابان سفر خود را به یادماندنی تر کنید.

تاریخچه خیابان شانزلیزه

Shanzalize street فرانسه تا سال ۱۶۱۶ یک خیابان معمولی بود تا اینکه همسر پادشاه تصمیم به ساخت یک بلوار با درختان بلند در امتداد این خیابان گرفت. با گذشت سال ها بقیه پادشاهان هم معماری این خیابان را بیشتر مورد توجه قرار دادند. در سال ۱۷۲۴ باغ تولریس و خیابان شانزلیزه را با هم تلاقی کرند و و طول این خیابان را تا کاخ آی اتویل ادامه دادند.

کم کم شانزلیزه در دوران ناپلئون سوم به اوج جذابیت خود رسید و در سال ۱۸۲۸ به یکی از سمبل های پاریس مبدل شد. بهتر است بدانید که در دوران ناپلئون سوم فواره ‌ها، عابرگذر ها و همچنین روشنایی شانزلیزه تجهیز شدند.

جاذبه های شانزلیزه

پیشنهاد می کنیم که بعد از خرید بلیط هواپیما پاریس و سفر به شهر عشق حتما در خیابان شانزلیزه پاریس که به دو بخش تقسیم می شود یک پیاده روی داشته باشید.

قسمت پایین خیابان که به میدان کنکورد نزدیک تر است ساختمان های جذاب و باشکوه معروفی از قبیل: قصر اکتشافات یا پاله دو لا دِکوورت، موزه هنری پتی پاله و کاخ بزرگ یا گراند پاله قرار دارند.

سفری هیجان انگیز به جاهای دیدنی یزد ؛ جاذبه های یزد که نباید آن را از دست بدهید !

قسمت بالایی خیابان شانزه لیزه از میدان شارل دو گل که به میدان اتوال مشهور است شروع می شود.

آشنایی با شانزه لیزه پاریس

همچنین طاق مشهور پیروزی پاریس در همین قسمت قرار گرفته است. شما در خیابان شانزلیزه می توانید از باکلاس ترین و لاکچری ترین فروشگاه ها خرید نمایید.

همچنین سرو غذا در مشهورترین رستوران های پاریس هم که در خیابان شانزلیزه قرار دارند لحظات خاطره انگیزی را برای شما به ارمغان خواهند آورد. جالب است بدانید که سینماها و مراکز خرید بزرگ و لوکس در این خیابان هستند.

“شانزه لیزه” از چه زمانی پدید آمد و چگونه به شهرت جهانی رسید؟

در صورتی که بخواهیم درباره تاریخچه این خیابان و آشنایی با شانزه لیزه پاریس صحبت کنیم، باید به سال 1640 میلادی برگردیم. در آن زمان، در این ناحیه فضاهای بزرگ و خالی زیادی وجود داشت و به همین دلیل، یک ردیف از درخت را در امتداد هم کاشتند. چندین سال بعد به یک خیابان تبدیل شد. در زبان فرانسوی، شانزه لیزه را زمین های الیزه می گویند. شخصی به نام ژنرال کولبرن که در دربار لوئی چهاردهم مشغول به کار بود، ایده تبدیل این منطقه به خیابانی مشهور و لوکس را داد. به این صورت، خیابان شانزه لیزه مشهور به وجود آمد.

در سال 1724، خیابان شانزه لیزه بزرگ تر شد و به اندازه فعلی خود رسید. سال 1994 نیز پیاده روهای وسیع و بزرگ این خیابان مورد بازسازی و نوسازی قرار گرفتند و رفت و آمد در آن آسان تر شد. سال 1858، ظاهر پیاده روهای خیابان توسط شخصی به نام بارون هوسمان بازسازی شد و ظاهر زیباتری به خود گرفت که باعث نقل مکان ثروتمندان جامعه، اشراف و بانکداران به این خیابان شد.

آن هنگام نیز خیابان شانزه لیزه، خیابان اعیان نشین به شمار می آمد. از زمان گذشته، عمارت های اربابی باشکوه، قصرها و کاخ های مجلل زیادی در آن قرار داشت که هنوز هم بعضی از آن ها پا بر جاست.

مراکز خرید بزرگ

امروزه، مراکز خرید بزرگ و لوکس، فروشگاه های برند و مارک، کافه ها، رستوران ها و ادارات مختلف و مهمی در این خیابان دیده می شوند. شانزه لیزه به جایی ایده آل برای خرید، آشنایی با فرهنگ پاریس و پاریس گردی تبدیل شده است. البته وجود درختان سرسبز و بلند قامت در دو سمت خیابان، شانزه لیزه را به یکی از با شکوه ترین خیابان های جهان تبدیل کرده است.

آشنایی با 11 جاذبه گردشگری از دیدنی های کلن آلمان

آشنایی با شانزه لیزه پاریس

همچنین، شهرت جهانی شانزه لیزه باعث تبدیل این مکان به محل برگزاری مسابقات ورزشی زیادی شد؛ برای مثال: مرحله آخر مسابقه تور دو فرانس مشهور در خیابان شانزه لیزه انجام شد.

این خیابان در شب نیز بسیار تماشایی و پر جنب و جوش است. چراغانی ها و نورپردازی های گوناگون، چهره ای بسیار رویایی به شانزه لیزه می بخشند. در مناسبت های گوناگون مانند کریسمس و سال نو نیز، چراغکاری ها و تزئینات بسیار زیبایی درون این خیابان صورت می گیرد که ممکن است تصاویری از آن را مشاهده کرده باشید.

محصولات برند سرشناس کارتیه

در سال 1847، برند معروف کارتیه به وسیله لوئیس فرانسوا کارتیه ساخته شد. این برند، یک برند سرشناس جواهرسازی در پاریس است که محصولات گوناگون و خیره کننده ای را به فروش می رساند؛ به طوری که بسیاری از توریستهای علاقه مند به جواهرات و اجناس قیمتی منحصر به فرد، بازدید از این فروشگاه را در ابتدای برنامه های سفر خود قرار میدهند.

این فروشگاه که یکی از جاذبه های هیجان انگیز خیابان شانزلیزه پاریس به حساب می آید، در پلاک 154 قرار دارد. هر ساله، افراد زیادی برای خرید به این فروشگاه باشکوه مراجعه می کنند.

خرید در شانزه لیزه پاریس

خیابان شانزه لیزه علاوه بر جاذبه های تاریخی، مرکزی مشهور برای خرید کردن است. همان طور که گفتیم تمام برندهای لوکس و مشهور دنیا در شانزه لیزه شعبه دارند و اگر به دنبال خریدی لوکس و اوریجینال هستید این خیابان بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. برندهای مشهوری مثل لویی ویتون، دیور، اوگو باس، شنل، کنزو، رالف لورن، هرمس، لیوایز، گوچی، آدیداس، نایکی و صدها برند دیگر در شانزه لیزه شعبه دارند و بهترین و جدیدترین محصولاتشان را به مشتریان عرضه می کنند. علاوه بر این جواهرفروشی مشهور تیفانی هم در شانزه لیزه قرار دارد و جدیدترین جواهراتش را در بوتیکی بزرگ به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع به مشتریان عرضه می کند.

آشنایی با شانزه لیزه پاریس

در شانزه لیزه علاوه بر فروشگاه ها و بوتیک های شیک، صدها کافه و رستوران لوکس و مشهور هم وجود دارند که همیشه مملو از جمعیت هستند. اگر بعد از گشت و گذار و خرید در مشهورترین خیابان دنیا خسته و گرسنه هستید مطمئنا انتخاب های خوب و زیادی خواهید داشت. خیابان شانزه با طول حدودا ۲ کیلومتر و صدها بوتیک و مغازه و مرکز و خرید یکی از بایدها در سفر به پاریس است و برای بسیاری از افراد سمبل و نماد پاریس محسوب می شود.

معرفی ترمینال های مسافربری تهران برای سفر با اتوبوس + امکانات و مشخصات

نکات جالب در مورد آشنایی با شانزه لیزه پاریس

  • طاق نصرت یا همان پیروزی نماد اصلی خیابان شانزلیزه است.
  • کاخ الیزه از سال ۱۸۷۳ محل اقامت و کار رئیس جمهور فرانسه است.
  • جواهرفروشی مشهور تیفانی آماده ارائه جدیدترین جواهرات ساخت شده را در مغازه ای به مساحت ۱۰۰۰متر مربع در خیابان شانزلیزه برای مشتریان می باشد.
  • جالب است بدانید که بهترین و جدیدترین محصولات برند ها و مارک های مشهوری از جمله لویی ویتون، دیور، اوگو باس، شنل، کنزو، رالف لورن، هرمس، لیوایز، گوچی، آدیداس، نایکی و صد ها برند دیگر در شانزه لیزه شعبه دارند که محصولات خود را به مشتریان عرضه می نمایند.
  • شانزلیزه یکی از گران ‌ترین خیابان اروپا از نظر ارزش املاک و مستغلات است. و در جهان پس از خیابان شماره پنج نیویورک در دومین رتبه قرار گرفته است.

چطور با مترو به خیابان شانزه لیزه برویم

برای اینکه براحتی به خیابان شانزلیزه بروید؛ در هر یک از ایستگاه‌ های شانزلیزه کلمانسو، فرانکلین دلانو روزولت، جرج پنجم یا شارل دوگل واقع بر خط یک مترو پیاده شوید. اگر مایل به پیاده‌روی در امتداد بلوار از نقطه آغاز هستید، می ‌توانید در ایستگاه کنکورد واقع بر خط ۱۲ مترو پیاده شوید. از این ایستگاه به آسانی می‌توان به محله شانزلیزه رفت.

آشنایی با شانزه لیزه پاریس

دیدنی‌‌های همیشگی شانزه لیزه پاریس

سه عامل مهم مردم را به‌ آشنایی با شانزه لیزه پاریس می‌کشاند؛ خرید، غذا و سرگرمی. مهم نیست که چه فصلی باشد، در شانزلیزه همواره چیزی برای تماشا وجود دارد:

آخرین مرحله تور دو فرانس در ماه جولای
جشنواره فیلم شانزلیزه در ماه ژوئن
رژه‌های رسمی ارتش در ۱۴ جولای، ۱۱ نوامبر و ۱ می
بازار کریسمس و تزئینات زیبای خیابان و مغازه‌ها در زمستان
اگر به‌دنبال تجربه‌‌ای فرهنگی هستید، گراند پله و پتی پله را از دست ندهید. طاق پیروزی و میدان کُنکورد نیز از مواردی هستند که باید از آن‌ها بازدید کنید. عمارت پائیو در این خیابان یکی از گوهرهای معماری است. ساختمان سیتروئن نیز از نمونه‌های مدرن معماری به‌شمار می‌رود.

آشنایی با شانزه لیزه پاریس

جاذبه های گردشگری در نزدیکی شانزه لیزه پاریس

پونت الکساندر پاریس: ۱.۴کیلومتر
برج ایفل پاریس: ۲ کیلومتر
موزه لوور پاریس: ۳.۶ کیلومتر
کلیسای نوتردام پاریس: ۴.۴ کیلومتر
برج سنت جکیوز پاریس: ۵.۷ کیلومتر

هتل های نزدیک خیابان شانزه لیزه پاریس

  • هتل پلازا
  • لیکولیس
  • بیوچامپس
  • گراند پاور
  • رویال گاردن

آشنایی با شانزه لیزه پاریس

رستوران های نزدیک به خیابان شانزلیزه

  • ساکاری
  • لی گابریل
  • لچینگ
  • ایپیکیور
  • تیل ایونت

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

14 اسفند 1400

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *