انواع مدل کابینت روشویی

يكي از لوازمي كه در سالهاي اخير در دكوراسيون منازل و ادارات مورد توجه قرار گرفته و بسيار كاربردي است انواع مدل کابینت روشویی است. در اين مطلب گروه دكوراسيون شادمگ به انواع مدل کابینت روشویی اشاره كرده و مدل هايي از آنها را به شما معرفي كرديم.

کابینت روشویی

انواع مدل کابینت روشویی یکی از وسایل و تجهیزات حمام و سرویس بهداشتی است که نقش های مختلفی را در حفظ، پوشش و ذخیره سازی وسایل بهداشتی، نظافتی و آرایشی ایفا می‌ کند. کابینت روشویی الگانته کابین دارای انواع مختلفی بوده و از مواد گوناگونی ساخته می شود. دارای طراحی های متعددی می ‌باشد و محل نصب آن نیز بستگی به نیاز و سلیقه طرف مقابل دارد.

بنابراین برای آشنایی بیشتر و شناخت انواع مدل کابینت روشویی ابتدا باید به موارد مختلف و جزئیات آن پرداخت تا مخاطب بتواند با آن ارتباط بهتری برقرار نموده، به سوالاتی که در ذهن شکل گرفته پاسخ داده شود و به خوبی تبیین گردد.

انواع مدل کابینت روشویی

سوالاتی از قبیل ظاهر و طراحی آن، جنس مواد به کار رفته در آن، فلسفه استفاده از آن، نحوه نصب آن، مزایای استفاده از انواع مدل کابینت روشویی و سوالاتی دیگر که ممکن است مطرح شود. پس قبل از هر چیز برای آشنایی بیشتر مخاطب با انواع مدل کابینت روشویی به بررسی برخی از این سوالات می ‌پردازیم.

انواع مدل کابینت روشویی چه نیاز هایی را مرتفع می سازد؟

چنانچه در بالا اشاره گردید، کابینت روشویی یکی از وسایل حمام و سرویس بهداشتی می باشد که نحوه طراحی آن می ‌تواند نقشی متفاوت را جهت پوشش، حفظ و نگهداری و ذخیره سازی لوازم بهداشتی، نظافتی و آرایشی ایفا نماید و چون انواع مختلفی دارد، بسته به سلیقه اشخاص نحوه استفاده از کابینت روشویی نیز متفاوت است.

ایده های آسان و شیک برای تزئین اتاق خواب

در هر صورت کابینت روشویی به عنوان بخشی از دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی طراحی شده است که هم می‌ تواند نقش زیباسازی فضای حمام و سرویس بهداشتی را داشته باشد و هم اینکه یک فضای مناسب برای پوشش و نگهداری وسایل بهداشتی و آرایشی باشد که امروزه با توجه به کوچک بودن فضای حمام و سرویس بهداشتی ها یکی از دغدغه های مهم خانواده ها است.

نمای ظاهر و طراحی انواع کابینت روشویی

کابینت روشویی ساده: این مدل از ساده ترین کابینت روشویی ها می باشد که تنها با هدف ایجاد فضای پوششی و نگهداری در حمام و سرویس بهداشتی استفاده می‌ شود. دارای سطحی صاف است و بدون طرح و الگو ساخته می شود.

کابینت روشویی کلاسیک: در ساخت این کابینت عمدتاً از چوب و MDF استفاده می ‌شود. این سبک دارای پیچیدگی بیشتری است و با ابزار هایی مانند دستگاه سی ان سی و دستگاه پرس وکیوم بر روی چوب استفاده شده و الگویی تزئینی و فانتزی ایجاد می ‌شود.

انواع مدل کابینت روشویی

کابینت روشویی فول ست آیینه: این مدل از پرطرفدارترین کابینت روشویی ها در بازار می باشد. چون تمام تجهیزات آن تکمیل است. این کابینت می ‌تواند در کنار فضای پوششی و ذخیره سازی، به عنوان یک ابزار آرایشی نیز مورد استفاده قرار گیرد. دارای قسمت های متنوعی است که هر کدام از آنها وظیفه خاصی دارند.

کابینت روشویی مدرن: این کابینت از ماده pvc ساخته شده که سطحی بسیار صاف و براق دارد. این مدل کابینت روشویی، در عین سادگی به صورتی طراحی شده است که امکان ایجاد الگو های مدرن را فراهم می ‌کند. معمولاً در طراحی کابینت pvc آیینه و به عنوان بخش مهمی از کار استفاده می‌ شود. همچنین دارای بخش شیشه ای برای نشان دادن محتوای داخل کابینت نیز می باشد.

انواع مدل کابینت روشویی

انواع مدل کابینت روشویی جدید را به طور کلی می توان به چهار نوع تقسیم کرد. البته دسته بندی های دیگر دارد برای مثال انواع روشویی از لحاظ جنس.

دیواری : این نوع روشویی بیشتر برای استفاده در حمام کاربرد دارند و به دیوار نصب می شود.

انواع مدل کابینت روشویی

گوشه ای: وقتی فضای کافی برای روشویی نداریم می توانیم از این نوع روشویی استفاده کنیم که در کنج دیوار نصب می شود.

پنجره پانوراما چیست | مزایا و معایب نسل جدید پنجره های پرطرفدار

انواع مدل کابینت روشویی

پایه دار: همان روشویی که در خانه های سنتی خودمان استفاده می کنیم. این نوع روشویی برخلاف اسمش به دیوار نصب می شود و پایه ی آن صرفا برای زیبایی و پوشش شیرآلات کاربرد دارد.

کابینتی (کابینت روشویی) : نوع شیک و مدرنی از روشویی که می توان گفت الهام گرفته از سه نوع قبلی روشویی است. طراحی توکار کابینت روشویی باعث می شود فضا برای قرار دادن وسایل بدون ایجاد ناهماهنگی ایجاد شود. از این نوع روشویی می توان هم در فضای کوچک و هم بزرگ استفاده کرد.

انواع مدل کابینت روشویی

جنس استفاده شده در آینه باکس یا کابین روشویی

یکی از مهمترین بخش هایی که در ارزیابی کابینت مورد بحث قرار می ‌گیرد، جنس کابینت است که از مواد متفاوتی استفاده می ‌شود. امروزه در نسل جدید از کابینت ها بیشتر از مواد اولیه به صورت ترکیبی استفاده می شود؛ ولی ماده اصلی آنها از یک طیف خاص انتخاب می ‌شود. به طور کلی مواد یا جنس استفاده شده در کابینت شامل موارد زیر می باشد.

کابین روشویی فلزی: کابینت های فلزی به عنوان اولین نسل کابینت های روشویی که به بازار وارد شدند، با استقبال خوبی مواجه شدند. این مواد استحکام و طول عمر بالایی دارند؛ ولی با گذشت زمان دچار فرسودگی و خوردگی می ‌شوند و حتی سر و صدا دارند. به همین دلیل این گروه از کابینت ها رو به زوال هستند و استفاده از آنها بسیار کم شده است.

کابین چوبی MDF: این کابینت به خاطر نمای زیبا، وزن کم و نداشتن سر و صدا به عنوان یک جایگزین مناسب کابینت فلزی وارد بازار شد. تنوع زیاد آن باعث گردید که استفاده از آن همچنان ادامه داشته باشد؛ ولی به دلیل نفوذ رطوبت در این کابینت ها، سبک های جدیدی از کابینت های چوبی وارد بازار شده است، مانند کابینت های pvc.

انواع مدل کابینت روشویی

کابین روشویی pvc: ماده pvc یک ماده مقاوم و نفوذ ناپذیر در مقابل رطوبت شناخته شده است. این ماده آب گریز می باشد و در شرایط سخت محیطی یعنی نقاط با آب و هوای مرطوب نیز رطوبت را تحمل می کند. در مقابل آن مقاوم می باشد و آزمون خود را پس داده است.

راهنمایی جامع از جدیدترین مدل میز عسلی و جلو مبلی

قرار دادن روکش pvc بر روی کابینت های چوبی باعث شده که استفاده از کابینت روشویی pvc در بازار رونق خوبی گرفته باشد و با استقبال فراوانی رو به رو شده است.

در حال حاضر سازندگان کابینت های روشویی به فکر استفاده از این ماده pvc به صورت خالص برای ساخت محصولات خود افتاده‌ اند و همه کابینت های روشویی استفاده شده در حمام و سرویس بهداشتی از مواد pvc ساخته می شود.

مزایای انواع مدل کابینت روشویی

  • بهترین استفاده از کمترین فضا
  • تسهیل شستشوی کامل توالت بدون مزاحمت روشویی
  • پوشاندن کامل لوله ها
  • فضای مناسب برای لوازم بهداشتی
  • مقاومت قابل قبول در برابر رطوبت
  • فضای دل نشین و شیک توالت
  • در صورتی که تصمیم بگیرید دکوراسیون خود را تغییر دهید، خیلی کار سختی نخواهد بود!
  • یکی از مزیت های کاربردی کابینت روشویی فضای مناسب و سربسته برای لوازم بهداشتی است که باعث جلوگیری از تماس آن ها با میکروب ها می شود.

نصب انواع مدل کابینت روشویی

به طور کلی نصب کابینت روشویی به دو صورت انجام می گیرد:

انواع مدل کابینت روشویی

نصب در بالای سنگ روشویی: این شیوه برای کابینت هایی که بیشتر جنبه آرایشی و بهداشتی دارند، انتخاب بهتری است و با توجه به قد افراد در بالای سنگ روشویی نصب می شود.
نصب در پایین سنگ روشویی: این دسته از روشویی کابینتی ها بیشتر به عنوان پایه سنگ روشویی مورد استفاده قرار می ‌گیرند و طراحی آن بسیار ساده بوده و همانند کابینت های معمولی در آشپزخانه ها می باشند.

نمونه انواع مدل کابینت روشویی

انواع مدل کابینت روشویی انواع مدل کابینت روشویی انواع مدل کابینت روشویی انواع مدل کابینت روشویی انواع مدل کابینت روشویی انواع مدل کابینت روشویی انواع مدل کابینت روشویی انواع مدل کابینت روشویی انواع مدل کابینت روشویی انواع مدل کابینت روشویی انواع مدل کابینت روشویی

انواع مدل کابینت روشویی

 

جنس استفاده شده در آینه باکس یا کابین روشویی چیست ؟

در جنس کابینت از مواد متفاوتی استفاده می ‌شود. امروزه در نسل جدید از کابینت ها بیشتر از مواد اولیه به صورت ترکیبی استفاده می شود؛ ولی ماده اصلی آنها از یک طیف خاص انتخاب می ‌شود.

انواع مدل کابینت روشویی چیست؟

انواع مدل کابینت روشویی جدید را به طور کلی می توان به چهار نوع تقسیم کرد. دیواری ، گوشه ای ، کابینتی و پایه دار

 

 

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

8 اردیبهشت 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *