بازی های پلی استیشن 5

بازی های پلی استیشن 5 شروع بهتری نسبت به رقبای خود داشتند و توانستند نظر مخاطبین کنسول پلی استیشن را جلب کنند. ما هم در این مطلب گروه تکنولوژی شادمگ لیستی از  بهترین بازی های پلی استیشن 5 را به  شما معرفی کردیم.

قابلیت‌های پلی استیشن 5

با شروع هر نسل جدید از کنسول‌ها، طبیعی است که منتظر تجربه بازی‌هایی با گرافیک بالاتر و جزئیات بیشتر باشیم و پلی استیشن 5 نیز به چنین نیازی به خوبی پاسخ می‌دهد.

ولی این نسل از جهاتی با نسل‌های قبلی متفاوت بوده و علاوه‌بر بارگذاری‌های به مراتب سریع‌تر در بازی های پلی استیشن 5 و همین‌طور افزایش گرافیک و جذاب‌تر شدن افکت‌های مختلف و مواردی مثل ری تریسینگ، شاهد گزینه‌های بیشتری برای انتخاب نحوه انجام بازی‌های ویدیویی هستیم.

موضوعی که به شکل محدود با کنسول‌های میان‌نسلی پلی استیشن 4 پرو و ایکس باکس وان ایکس در نسل هشتم شاهد آن بودیم و اکنون به شکل خیلی وسیع‌تری در بازی‌های مختلف می‌بینیم.

یکی از جذابیت‌های سال اول نسل نهم، امکان انتخاب از بین گزینه‌های گرافیکی (رزولوشن/نرخ فریم) در بازی‌های مختلف بوده است.

بازی های پلی استیشن 5گرافیک

این روزها خیلی از بازی‌های نسل جدید (یا نسخه‌های نسل نهم بازی‌های قدیمی‌تر) با حداقل دو گزینه گرافیکی همراه هستند که حق انتخاب بین کیفیت تصویر و سرعت پردازش آن را به بازیکن‌ها می‌دهد.

به این صورت که معمولاً حالتی با رزولوشن بالاتر (4K یا کمی پایین‌تر از آن) درکنار گرافیک بهتر و افکت‌های کامل‌تر در نظر گرفته می‌شود که بازی را در این حالت می‌توان به شکل 30fps تجربه کرد.

و حالت دیگری هم بازی را به‌صورت 60fps ارائه می‌دهد، ولی درکنار مواردی مثل رزولوشن کمتر یا جلوه‌های بصری اندکی ضعیف‌تر.

به این ترتیب مخاطب حق انتخاب بین زرق و برق بیشتر یا حس بهتر گیم‌پلی را به‌دست می‌آورد؛ موضوعی که از گذشته در بازی‌های پی سی وجود داشته و به تدریج در حال نفوذ به دنیای کنسول‌ها است.

کنترلر

درکنار قدرت سخت‌افزاری بالای پلی استیشن 5، کنترلر آن هم در این یک سال طرفداران زیادی پیدا کرده. کنترلری به نام «دوال سنس» (DualSense) که نه‌تنها از نظر شکل و شمایل تفاوت‌هایی نسبت به کنترلرهای قبلی سونی دارد، بلکه قابلیت‌هایی چون تریگرهای تطبیقی و بازخورد لمسی هم باعث می‌شوند حس غرق شدن درون بازی به شکلی کامل‌تر از گذشته به بازیکن منتقل شود.

بازی های پلی استیشن 5

در روزهای اول این نگرانی وجود داشت که استودیوهای بازی‌سازی خیلی زود از پشتیبانی قابلیت‌های جذاب دوال سنس دست بکشند و مثل صفحه لمسی کنترلر پلی استیشن 4 که بعد از مدتی فراموش شد .

در اکثر بازی‌ها تنها حکم یک دکمه ساده را پیدا کرد، این قابلیت‌های کنترلر پلی استیشن 5 هم بعد از مدتی خاک بخورند.

ولی خوشبختانه بعد از گذشت یک سال، همچنان نه فقط بازی‌های خود سونی، بلکه خیلی از بازی‌های استودیوهای دیگر نیز در حال استفاده از این ویژگی‌ها هستند.

و حتی بازی‌های مختلفی روی پی سی هم از این قابلیت‌های دوال سنس پشتیبانی می‌کنند.

بهترین بازی های پلی استیشن ۵

چه به دنبال شکار شیاطین در Demon’s Souls باشید، چه هدایت یک انقلاب بزرگ در انگلیس بعد از برگزیت و چه حس پوشیدن لباس یک ابرقهرمان در Spider-Man: Miles Morales، در این لیست گزینه‌ای مناسب برای تمام سلیقه‌ها پیدا خواهد شد. در ادامه به معرفی بهترین بازی های پلی استیشن خواهیم پرداخت.

Demon’s Souls

کشته شدن به دست هیولاهای ترسناک و دژخیم هیچوقت به این اندازه لذت‌بخش نبوده است.

Demon’s Souls که برای نخستین بار در سال ۲۰۰۹ روی کنسول پلی استیشن ۳ عرضه شده بود، یکی از کلاسیک‌های برجسته دنیای گیم به حساب می‌آید و حالا با گرافیک شدیدا بهبودیافته و رزولوشن 4K برای پلی استیشن ۵ ریمیک شده است.

اما گرچه موشک کپچر، بافت‌ها و افکت‌های صوتی همگی جدید هستند، طرفداران سینه‌چاک بازی‌های هیدتاکا میازاکی متوجه خواهند شد که گیم‌پلی درست مانند نسخه اورجینال باقی مانده.

همان تجربه دوست‌داشتنی و مردافکن را ارائه می‌کند که با شکست دادن هر هیولا، انگار به دستاوردی بسیار بزرگ رسیده‌اند.

بازی های پلی استیشن 5
تیم سازنده بازی به فرمول اصلی استودیوی From Software احترام گذاشته، اما در عین حال تغییراتی اندک در بازی به وجود آورده و برای مثال شاهد آیتم‌ها، سلاح‌ها و تجهیزات جدید هستیم.

بنابراین چه مبارزی کهنه‌کار باشید و چه تازه‌واردی به سرزمین بولتاریا، در Demon’s Souls جهانی غنی و گیم‌پلی‌ای بسیار سرگرم‌کننده انتظارتان را می‌کشد.

Spider-Man: Miles Morales

نسل بعدی بازی اسپایدرمن که نسخه پیشین آن روی کنسول پلی استیشن ۴ عرضه شد، هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ روایی، دقیقا همان چیزی است که از یک بازی نسل نهمی انتظارش را دارید . همان تجربه تار تنیدن میان ساختمان‌های سر به فلک کشیده نیویورک را با ظاهری بسیار دلچسب‌تر پیش رویتان قرار می‌دهد.

در نسخه جدید، تمرکز از روی پیتر پارکر برداشته شده و این بار جای مایلز مورالز به ایفای نقش می‌پردازیم که در واقع همان اسپایدرمن ثانویه در کمیک‌ها است.

بازی مایلز مورالز PS4 به گستره وسیعی از توانایی‌های تازه دسترسی دارد و برای مثال به قابلیت‌های بیوالکتریک مجهز شده که در کنار بازخورد لمسی در کنترلر DualSense، تجربه‌ای بسیار پر زد و خورد سرگرم‌کننده در اختیارتان می‌گذارد.

بازی های پلی استیشن 5

البته باید حواستان باشد که گیم‌پلی Spider-Man: Miles Morales به شکل قابل توجهی از نسخه قبلی کوتاه‌تر است، اما به همین شکل تجربه‌ای متراکم‌تر ارائه می‌دهد که خالی از لحظات رخوت‌آور است و تماما روی اکشن خالص متمرکز شده.

Astro’s Playroom از بازی های پلی استیشن 5

از آن‌جایی که Astro’s Playroom به صورت پیش‌فرض روی کنسول پلی استیشن ۵ نصب شده و برای دسترسی به آن لازم نیست حتی یک قران بپردازید، در لزوم تجربه‌اش جای تردیدی باقی نمی‌ماند.

اما گول رایگان بودن بازی را نخورید، زیرا Astro’s Playroom یک بازی باکیفیت است که طراحی شده تا شما را با قابلیت‌های جدید کنترلر DualSense آشنا کند و در عین حال چند ساعتی هم سرگرم‌تان خواهد کرد.

بازی های پلی استیشن 5

در این بازی می‌توانید با گلایدر پرواز کنید، مثل یک میمون از در و دیوار بالا بروید، در فضا به تیراندازی بپردازید، با هیولاها بجنگید و از اشارات پی‌درپی به تاریخچه پلی استیشن و بازی‌های آن لذت ببرید.

در مجموع این یک دموی فنی جذاب است که مهم‌ترین ویژگی‌های کنسول جدید را به شما نشان داده و برای تجربه بازی‌های بعدی آماده‌تان می‌کند.

Call of Duty: Black Ops Cold War

یک سال دیگر و یک کال آو دیوتی دیگر. اما چه چیزی باعث می‌شود Call of Duty: Black Ops Cold War یکی از بهترین بازی های پلی استیشن ۵ باشد؟‌

پیش از هر چیز نسخه پلی استیشن ۵ بازی از تمام مزایای تریگرهای تطبیق‌پذیر کنترلر DualSense پشتیبانی می‌کند و این یعنی لگد و وزن تیراندازی با هر سلاح را در دست‌تان احساس خواهید کرد.

فیلم گوشی موبایل رو اینجوری ادیت کن + معرفی 12 برنامه کاربردی ادیت فیلم

به عبارت دیگر، هر بار که با یک سلاح به تیراندازی می‌پردازید، بسته به حس آن سلاح در دنیای واقعی، تریگرهای روی کنترلر نیز نوعی واکنش در برابر فشرده شدن نشان می‌دهند.

بازی های پلی استیشن 5

Black Ops Cold War یکی از کوتاه‌ترین بخش‌های داستانی را در تاریخچه سری کال آو دیوتی دارد اما در عوض این بخش حسابی سرگرم‌کننده از آب درآمده و از سوی دیگر می‌توانید منتظر بخش کوآپ زامبی‌‌ها نیز باشید.

این را نیز باید اضافه کرد که بخش آنلاین بازی برای نخستین بار در تاریخ کال آو دیوتی با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شود و اگر به تلویزیونی سازگار دسترسی داشته باشید، این بخش رقابتی‌تر از همیشه خواهد بود.

 Assassin’s Creed Valhalla

فرنچایز قدیمی یوبیسافت امسال هم به میدان بازگشته و Valhalla به جرئت یکی از سرگر‌م‌کننده‌ترین بازی‌های چند سال اخیر کمپانی فرانسوی است که شما را در نقش رهبر یک کلن وایکینگ‌ها به نام ایوور قرار می‌دهد.

در این بازی باید از دانمارک به سمت انگلیس مهاجرت کنید، هم‌پیمانان تازه بیابید، با کشتی‌های خود به شهرها و روستاها یورش ببرید و به وایکینگ‌ها کمک کنید که جای خود را در قلمروهای تازه بیابند.

بازی های پلی استیشن 5
به لطف داستان‌سرایی و شخصیت‌پردازی بهبودیافته، این یکی از بهترین نسخه‌های Assassin’s Creed است .

در کنار این‌ها می‌توانید منتظر سیستم مبارزه بسیار خشن و انبوهی از گزینه‌های شخصی‌سازی برای هر چیزی -از استایل مبارزات گرفته تا خالکوبی‌های روی صورت شخصیت اصلی- باشید.

جهان بازی طبق روال همیشگی بازی‌های یوبیسافت بسیار زیبا از آب درآمده و اگرچه خبری از نورپردازی با تکنیک جدید رهگیری پرتو (Ray Tracing) نیست، اما در هر صورت از پرسه زدن در انگلیس قدیم لذت فراوان خواهید بود.

بهترین بازی های پلی استیشن 5 – God of War

تقریبا هیچ گیمری نیست که نام God of War به گوشش آشنا نباشد یا حداقل یکی دو نسخه از آن را بازی نکرده باشید.

چهارمین نسخه از این سری بازی که خیلی ساده God of War نام گرفت یکی از بهترین بازی های پلی استیشن ۴ بود . حالا از به‌روزرسانی‌ تازه‌ای برای کنسول پلی استیشن ۵ بهره‌مند شده که باعث می‌شود بهتر از همیشه به اجرا درآمده و به نظر برسد.

گاد آو وار روی پلی استیشن ۴ با رزولوشن 1080p و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه به اجرا در می‌آمد و همین باعث می‌شد گرافیک شدیدا خوش‌رنگ و لعابش آنطور که باید و شاید به چشم نیاید.

اما به لطف قدرت پردازشی دیده نشده پلی استیشن ۵، بازی حالا با رزولوشن 4K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شود. به این ترتیب بازی هم زیباتر از همیشه شده و هم روان‌تر از همیشه اجرا می‌شود.

حتی اگر قبلا God of War را روی کنسول نسل هشتمی سونی تجربه کرده باشید هم اکنون زمانی عالی برای بازنگری در آن و آماده شدن برای نسخه دنباله، یعنی God of War: Ragnarok است.

بهترین بازی های پلی استیشن 5 Watch Dogs Legion

در Watch Dogs Legion می‌توانید تجربه‌ای تمام و کمال از زندگی در لندن به دست آورید، اما با این پیچش داستانی که یک سازمان امنیتی شرور، کنترل تمام ابزارهای نظارت همگانی را به دست گرفته و در حال کنترل شهر است.

Watch Dogs Legion آخرین نسخه از سری بازی عجیب یوبیسافت است که همواره شما را در نقش یک هکر قرار داده و این بار شکلی بزرگ‌تر از همیشه به خود گرفته است. در واقع این بار شما کنترل تنها یک کاراکتر را به دست نمی‌گیرید، بلکه تمام مردم حاضر در شهر می‌توانند شخصیت اصلی باشند.

بازی های پلی استیشن 5

به این ترتیب می‌توانید گاهی کنترل یک آتش‌نشان را به دست بگیرید، گاهی یک جاسوس سابق و گاهی هم یک مادربزرگ کهنسال و دوست‌داشتنی که با کیف دستی خود از خجالت دشمنان در می‌آید.

بنابراین می‌توانید منتظر ویژگی‌های کاملا جدید در گیم‌پلی باشید و با تغییر هر کاراکتر، توانایی‌ها نیز اندکی دستخوش تغییر می‌شود تا در گذر زمان، گیم‌پلی شکلی تکرار به خود نگیرد.

در مجموع کارهای زیادی در لندن بعد از برگزیت برای انجام دادن وجود دارد و می‌توانید در کنار ماموریت‌های اصلی به سراغ چالش‌های جانبی، جمع‌آوری آیتم برای شخصی‌سازی کاراکترها و حتی سر و کله زدن با مینی‌گیم‌های اقتصادی بروید.

بهترین بازی های پلی استیشن 5 Bugsnax

بازی Bugsnax که بی‌شباهت به بازی‌های نینتندو نیست و در آن باید به شکار موجودات مختلف بپردازید، یکی از عجیب‌ترین عناوینی خواهد بود که در زندگی‌تان تجربه کرده‌اید، اما در هر صورت از لحظات دیوانه‌وار آن لذت خواهید برد.

بازی راجع به جهان عجیب باگ‌اسنک‌ها است – موجوداتی زنده به شکل مواد غذایی که بدن هرکسی که آن‌ها را بخورد تغییر می‌دهند- و شما هم نقش شکارچی را ایفا خواهید کرد.

بازی های پلی استیشن 5

در طول این داستان واقعا نامتعارف، هم باید به کمک اعضای روستای Snaxburg بپردازید و هم از ماجرای ناپدید شدن شخصی که شما را به این جهان دعوت کرده سر در آورید.

اما گول ظاهر بازی را نخورید. گیم‌پلی طولانی Bugsnax پر شده از چالش‌های مختلفی که صبوری، استراتژی چیدن و انبوهی از آزمون و خطا را طلب می‌کنند.

داستان هم از جایی به بعد شکلی بسیار دارک به خود می‌گیرد، اما همواره خنده‌دار باقی می‌ماند و بنابراین Bugsnax یک گزینه عالی برای دور شدن از جهان تکراری بازی‌های اکشن به حساب می‌آید.

The Pathless

The Pathless اساسا یک هنر معاصر است، اما حیف خواهد بود اگر صرفا از دور تماشایش کنید و هیچوقت به تجربه آن نپردازید. به عنوان یک کماندار در جزیره‌ای جادویی، تمام کاری که باید بکنید محافظت از کمان‌تان و همینطور یک عقاب دوست‌داشتنی در برابر نیروهای تاریکی است.

بازی های پلی استیشن 5

سیستم گیم‌پلی بازی چیزی نیست که مشابه‌اش را پیشتر تجربه کنید و اساسا به این ترتیب است که در جهانی عظیم می‌دوید و در کنار حرکات آکروباتیک، به اهداف مختلف تیر می‌زنید.

به لطف سیستم بازخورد لمسی در کنترلر DualSense، می‌توانید فشار ناشی از زه کمان را زیر دست‌تان احساس کنید و این قابلیت آنقدر طبیعی از آب درآمده که اصلا نمی‌توان باور کرد چطور قبلا بدون آن به تجربه بازی‌ها می‌پرداختیم.

The Pathless یکی از جدیدترین بازی‌های کمپانی ناشر Annapurna است که در سال‌های اخیر به خاطر یافتن برخی از بهترین و هنرمندانه‌ترین بازی‌های جهان و نشر آن‌ها، اسم و رسمی واقعی برای خود دست و پا کرده است.

بازی های پلی استیشن 5  Godfall

Godfall یکی از بازی‌هایی بود که طی ماه‌های منتهی به عرضه پلی استیشن ۵، بارها و بارها نام آن به گوشمان می‌خورد. این بازی فرمول لوتر-شوتر که توسط سری بازی Borderlands بنیان‌گذاری شد را برداشته و آن را به جهانی افسانه‌ای برده است.

بازیابی رمز اینستاگرام با 5 تکنیک فوق العاده ساده

بازی های پلی استیشن 5

در جهان فانتزی Godfall، گیمر نقش شوالیه‌هایی قدرتمند را به دست می‌گیرد که با شمشیر و جادو به استقبال دشمنان می‌روند و در این راه انبوهی از آیتم‌های جدید و اضافه به دست می‌آورند.

تریگرهای تطبیق‌پذیر DualSense باعث می‌شوند که وزن سلاح‌های سرد بازی را در دست‌تان احساس کنید و بازخورد لمسی باعث می‌شود احساس کنید در جهان پرتنش بازی حضور دارید.

ناگفته نماند استودیوی Counterplay که Godfall را ساخته، از اعضایی تشکیل شده که همگی پیشتر در روند ساخت بازی‌هایی نظیر گاد آو وار، تایتانفال ۲ و دستینی ۲ دخیل بوده‌اند و بنابراین کارشان را به خوبی بلدند.

بازی Destruction AllStars

بازی Destruction AllStars ملغمه‌ای از بازی Rock League، بازی Twisted Metal و بازی Fortnite است. نتیجه کار اعضای سازنده این بازی در استودیو Lucid Games یک بازی با پتانسیل بسیار بالا در سال ۲۰۲۱ است که بابت خریدهای سنگین درون بازی، گیم‌پلی تکراری و کمبود محتوای جدید کمتر از دیگر بازی‌ها شناخته شد.

بازی های پلی استیشن 5

ماه گذشته این بازی به عنوان بخشی از مجموعه بازی‌های پلی استیشن پلاس عرضه شد و با قیمت ۳۰ دلار در دسترس قرار گرفته بود.

این قیمت بسیار منطقی‌تر از قیمت اولیه ۷۰ دلاری این بازی به نظر می‌رسد. در هر صورت از کاهش قیمت بازی‌ای که با گیم‌پلی محدود مواجه است نمی‌توان اجتناب کرد.

علی‌رغم این دست مشکلات، هسته اصلی گیم‌پلی و مکانیک‌های بازی توسط بسیاری از منتقدان تحسین شدند. این یکی از دلایلی است که به تجربه کردن آن ارزش می‌دهد که اگر حضور آن هم نبود بازی Destruction AllStars به راحتی فراموش می‌شد.

بازی Override 2: Super Mech League

هنگامی که بازی Override 2: Super Mech League در سال ۲۰۲۰ منتشر شد، نظرات بازیکنان درباره این بازی بسیار متناقض و دوقطبی به نظر می‌آمد.

بسیاری از منتقدان باور داشتند که این بازی نه تنها از اشتباهات نسخه پیشین خود درس نگرفته، بلکه بسیاری از نکات مثبت مکانیک‌های آن را نادیده گرفته است.

بازی های پلی استیشن 5

اما از سوی دیگر، برای بازیکنان معمولی و آسان‌گیر، بازی Override 2 یک بازی تحسین‌برانگیز بود. گیم‌پلی مفرح، ترکیبی از مکانیک‌های جذاب و آسانی آن به عنوان یک تجربه چندنفره، از دلایل محبوبیت این بازی میان اکثر بازیکنان معمولی بوده است.

جالب است بدانید که بخش چندنفره بازی هم دارای قوت‌ها و ضعف‌هاییست.

مبارزات PvP که با دوستانتان می‌توانید داشته باشید بسیار سرگرم‌کننده‌اند، اما از طرفی محدودند و سریعا تکراری می‌شوند. برای بازی‌ای در سبک آرنا فایتینگ (Arena Fighting) که در بخش تک‌نفره پر از حالت‌های مختلف و تنظیمات گوناگون است، نبود این ویژگی‌ها در بخش چندنفره کمی غیرمنطقی به نظر می‌رسد.

می‌توان اینگونه برداشت کرد که این مسئله یک تصمیم عجولانه از سوی سازندگان برای گنجاندن حالت چندنفره بوده است و نه یک تصمیمی که از نظر طراحی آگاهانه باشد.

علی‌رغم همه این‌ها، بازی Overrive 2: Super Mech League همچنان یکی از سرگرم‌کننده‌ترین بازی های پلی استیشن 5 است و همین باعث می‌شود خرید خوبی باشد.

بازی CRSED: F.O.A.D

از زمانی که بازی Fortnite پا به عرصه بازی‌های ویدیویی گذاشت، چندین بازی مشابه آن نیز منتشر شدند و سعی کردند به خاطر محبوبیت سبک بتل رویال موفقیت کسب کنند.

درست است که اکثر این بازی‌ها ارزش تجربه کردن را دارند، اما بازی CRSED: F.O.A.D با چنان انگیزه‌ای ساخته شده است که گزینه بسیار مناسبی برای جایگزینی بازی‌های بتل رویال مرسوم است.

بازی های پلی استیشن 5

عنوان کامل این بازی Cuisine Royale Second Edition: Fulfilment of All Desires است و حتی این بازی در ابتدا قرار بود تحت عنوان Cuisine Royale منتشر شود. اما پس از اینکه سازندگان تصمیم به تغییر هسته مرکزی این بازی پرداختند، ترجیح دادند نام آن را نیز تغییر دهند.

بازی CRSED: F.O.A.D جایگزین بسیار جالبی برای بازی‌های بزرگ است و هنگام خستگی از بازی Fortnite و بازی Warzone تنوع هیجان‌انگیزی ایجاد می‌کند. خوشبختانه این بازی در حال حاضر برای پلی استیشن 4 و کنسول پلی استیشن 5 رایگان است.

بازی DIRT 5 از بازی های پلی استیشن 5

مدتی از عرضه بازی DIRT 5‌ می‌گذرد و احتمالا نام آن چندین جا به گوشتان رسیده است. این بازی هشتمین نسخه از مجموعه بازی DIRT در ۱۴ سال اخیر است.

در بازی DIRT 5 ترکیبات گوناگونی از حالات مسابقه وجود دارد. همچنین انواع بسیاری از ماشین‌ها و کامیون‌ها برای مسابقه موجود است.

این نسخه نسبت به نسخه‌های پیشین این مجموعه نوآوری مثبت و بزرگی نداشته است، اما با این حال یک گزینه مناسب میان بازی‌های ریسینگ پلی استیشن 5 محسوب می‌شود.

بازی های پلی استیشن 5

متاسفانه بازی DIRT 5 آخرین نسخه از این مجموعه خواهد بود و استودیو Codemasters پس از خریداری شدن توسط شرکت EA، آینده این مجموعه را رها کرد.

پس اگر از طرفداران بازی‌های این مجموعه بودید، می‌توانید آخرین دیدارتان را در بازی DIRT 5 داشته باشید.

بهترین بازی های پلی استیشن 5 بازی Temtem

طرفداران مجموعه بازی Pokémon برای مدت‌هاست که خواهان یک بازی در سبک MMO هستند که به صورت رسمی پشتیبانی شود، اما جوابی نگرفته‌اند.

هرچند که استودیوی اسپانیایی Crema این مسئولیت را بر عهده گرفته است. بازی Temtem یک بازی در سبک MMO است که طبق گفته سازندگان آن، مستقیما از مجموعه بازی Pokémon الهام گرفته است.

بازی های پلی استیشن 5

نه به این معنی که بازی Temtem به تقلید از مجموعه بازی Pokémon پرداخته است؛ این مسئله به هیچ وجه حقیقت ندارد. بازی Temtem دنیای بزرگ و کاملا مجزای خودش را دارد.

انیمیشن‌های آن منحصر به فرد خودش است . حقیقتا در بسیاری از موارد، از کاری که استودیوی Game Freak، سازنده مجموعه بازی Pokémon، بهتر به نظر می‌رسد.

این بازی از نهایت کارایی‌های سخت‌افزاری کنسول پلی استیشن 5 بهره می‌گیرد و عملکرد بهتری نسبت به نسخه نینتندو سوییچ این بازی دارد.

بازی Temtem با وجود اینکه همچنان در مراحل Early Access قرار دارد، اما قطعا یک تجربه هیجان‌انگیز را برای شما رقم می‌زند.

Worms Rumble از بازی های پلی استیشن 5

می‌توان ادعا کرد که این روزها هرکسی با سن بیش از ۱۶ سال بازی Worms را حداقل یک بار در عمر خود تجربه کرده است.

این بازی یکی از بازی‌های موردعلاقه در میان دوستان است. زیرا که گیم‌پلی آسان و نوبتی مخصوص به خود را دارد . حتی پس از گذشت ۲۵ سال از آغاز این مجموعه بازی همچنان سرگرم‌کنند هاست.

بازی Worms Rumble بیشتر نقش یک پیش‌درآمد (Spin-off) برای عناوین اصلی را دارد. بیشتر به این خاطر که تعدادی از مکانیک‌های مبارزه نوبتی گذشته را با یک سیستم مبارزه هم‌زمان جایگزین کرده است. همانطور که انتظار می‌رود، نتیجه این تغییرات چیزی جز گیم‌پلی پرآشوب در حالات و نقشه‌های مختلف نیست.

ابزار و سلاح‌های متنوعی برای هر شخصیت وجود دارد . که از همه آن‌ها می‌توان وابسته به شرایط استفاده کرد. بسیاری دیگر از مسائل درباره این بازی برای بازیکنان نسخه‌های قبلی آشنا خواهد بود.

بازی های پلی استیشن 5

بازی Worms Rumble از آن نوع بازی‌هایی نیست که بتوان ۴۰ ساعت در آخر هفته پیوسته پای آن نشست، اما زمانی که با دوستانتان در گروه دور هم جمع باشید، لحظات بسیار خاطره‌انگیزی را در بازی Worms Rumble سپری خواهید کرد.

ترفند حل مشکل دیر شارژ شدن گوشی و بررسی علت

متاسفانه در حال حاضر تنها حالت چندنفره این بازی به صورت آنلاین امکان‌پذیر است و بازی‌های آفلاین محلی پشتیبانی نمی‌شوند. لازم به ذکر است که کراس‌پلی برای این بازی فعال است.

بازی Control Ultimate Edition

با سورپرایز یکی از بازی های پلی استیشن 5 یعنی Control آشنا شوید. همانطور که از اسمش پیداست، در بازی Control Ultimate Edition قرار است کل بازی کنترل در یک پکیج قرار داده شود.

این پکیج شامل بازی اصلی و تمام DLCهای بازی است که با قیمت $39.99 / £29.99 عرضه خواهد شد. یکی از DLCها که The Foundation نام دارد، قرار است تاریخچه The Oldest House را باز کند.

در DLC دوم بازی کنترل را بطور عمیقی با آلن ویک مرتبط می‌سازد . دنیای این دو بازی را به هم وصل می‌کند.

بازی های پلی استیشن 5

اگر نسخه Ultimate Edition را برای کنسول پلی استیشن 4 خریداری کنید، یک نسخه دیجیتال  بصورت رایگان برای نیز به شما هدیه خواهد شد.

متاسفانه این ویژگی فقط برای همین نسخه فعال است و اگر نسخه استاندارد را داشته باشید، هدیه‌ای به شما تعلق نخواهد گرفت.

همراه با معرفی این نسخه، تریلر بازی Control Ultimate Edition نیز منتشر شد که می‌توانید در بالا با زیرنویس فارسی از تیم پلازامگ مشاهده کنید.

بازی Cyberpunk 2077 از بهترین بازی های پلی استیشن 5 

Cyberpunk 2077 یکی از بازیهای برتر پی اس ۵ این نسل بوده . قرار است قبل از عرضه کنسول‌های نسل جدید، منتشر شود.

بازی های پلی استیشن 5

این بازی یک عنوان علمی تخیلی اکشن نقش‌آفرینی است . در سال 2012 برای اولین بار معرفی شد. این اولین بازی AAA کمپانی سی‌دی پراجکت رد بعد از عرضه موفق The Witcher 3 در سال 2015 است.

این بازی دنیای کاملا متفاوتی نسبت به بازی‌های ویچر دارد. برای ساخت آن سی‌دی پراجکت از بازی رومیزی Cyberpunk که توسط مایک پانداسمیت (Mike Pondsmith) ساخته شده، الهام گرفته است.

داستان سایبرپانک اصلی در آینده‌ای نزدیک در کالیفرنیای شمالی رخ می‌دهد که کمپانی‌ها، کاپیتالیسم و تکنولوژی به تمام جوانب زندگی مردم نفوذ کرده‌اند.

با اینکه بازی Cyberpunk 2077 قرار نیست یک اقتباس مستقیم باشد، ولی بسیاری از مفاهیم، الگوهای اصلی و داستان‌های آن در بازی استفاده شده است.

 Devil May Cry 5 Special Edition

عنوان بعدی بازی های پلی استیشن 5  نیز نمایش تریلر بازی Devil May Cry 5 Special Edition بود که قرار است تبدیل به یکی از بهترین بازی های انحصاری پی اس 5 (احتمالا انحصاری زمانی) شود.

در تریلر بازی PS5 این عنوان شاهد خواهید بود که این بازی خیره کننده در موتور PS5 حتی بهتر از قبل جلوه می‌کند.

شاید اکنون برایتان سوال پیش بیاید که صحنه رقص معروف دانته چگونه خواهد بود؟ در زمان عرضه کنسول، این بازی بصورت دیجیتالی موجود خواهد شد و پاسخ سوال خود را آن زمان خواهید یافت.

بازی Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077 یکی از بازیهای برتر پی اس ۵ این نسل است. قرار است قبل از عرضه کنسول‌های نسل جدید، منتشر شود. این بازی یک عنوان علمی تخیلی اکشن نقش‌آفرینی است که در سال 2012 برای اولین بار معرفی شد.

بازی های پلی استیشن 5 این اولین بازی AAA کمپانی سی‌دی پراجکت رد بعد از عرضه موفق The Witcher 3 در سال 2015 است.  این بازی دنیای کاملا متفاوتی نسبت به بازی‌های ویچر دارد .برای ساختسی‌دی پراجکت از بازی رومیزی Cyberpunk که توسط مایک پانداسمیت (Mike Pondsmith) ساخته شده، الهام گرفته است.

داستان سایبرپانک اصلی در آینده‌ای نزدیک در کالیفرنیای شمالی رخ می‌دهد که کمپانی‌ها، کاپیتالیسم و تکنولوژی به تمام جوانب زندگی مردم نفوذ کرده‌اند.

با اینکه Cyberpunk 2077 قرار نیست یک اقتباس مستقیم باشد، ولی بسیاری از مفاهیم، الگوهای اصلی و داستان‌های آن در بازی استفاده شده است.

کدام بازی های PS4 روی PS5 اجرا نمی‌شوند؟

همانطور که می‌دانید یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌های بازی های پلی استیشن 5 این است که با استفاده از قابلیت بک‌وارد (Backward)، قادر به اجرا کردن بازی های PS4 خواهد بود.

بطور کلی می‌توان گفت که 99 درصد بازی‌های پلی استیشن 4 روی PS5 به راحتی اجرا خواهند شد. اما آن 1 درصد شامل کدام بازی‌ها است؟

لیستی شرکت سونی به تازگی در سایت خود منتشر کرده. 10 بازی قابلیت اجرا بر روی کنسول پی اس فایو را نخواهند داشت. شامل موارد زیر هستند:

  • بازی DWVR
  • بازی Afro Samurai 2 Revenge of Kuma Volume One
  • TT Isle of Man – Ride on the Edge 2
  • بازی Just Deal With It!
  • بازی Shadow Complex Remastered
  • Robinson: The Journey
  • بازی We Sing
  • Hitman Go: Definitive Edition
  • بازی Shadwen
  • Joe’s Diner
  • بازی های پی اس فایو / بازیهای برتر پی اس ۵

لیست بازی های قابل انتقال به PS5

در ادامه می‌توانید لیست بازی هایی که به صورت رایگان از PS4 به PS5 منتقل می‌شوند را مشاهده کنید:

  • بازی Assassin’s Creed Valhalla
  • Atelier Ryza 2: Lost Legends & the Secret Fairy
  • بازی Borderlands 3
  • Bugsnax
  • Control ( فقط در صورت خرید نسخه Control: Ultimate Edition )
  • بازی Cyberpunk 2077
  • Dead by Daylight
  • بازی Destiny 2
  • بازی DIRT 5
  • DOOM Eternal
  • بازی Far Cry 6
  • FIFA 21 ( فقط تا پیش از انتشار بازی FIFA 22 )
  • For Honor
  • Ghostrunner
  • بازی Guilty Gear Strive
  • Hitman 3 ( فقط نسخه دیجیتالی )
  • بازی Horizon Forbidden West
  • Immortals Fenyx Rising
  • بازی Kena: Bridge of Spirits
  • Little Nightmares II
  • Madden NFL 21 ( فقط تا پیش از انتشار بازی Madden NFL 22 )
  • Maneater
  • بازی Marvel’s Avengers
  • Marvel’s Spider-Man: Miles Morales
  • Monster Boy and the Cursed Kingdom
  • Mortal Kombat 11 Ultimate
  • NBA 2K21 ( فقط در صورت خرید نسخه Mamba Forever Edition )
  • No Man’s Sky
  • بازی Outriders
  • Planet Coaster: Console Edition
  • Praey for the Gods
  • Riders Republic
  • بازی Sackboy: A Big Adventure
  • The Elder Scrolls Online
  • بازی The Pathless
  • The Witcher 3: Wild Hunt
  • Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege
  • Watch Dogs Legion
  • بازی WRC 9
  • Yakuza: Like a Dragon ( فقط نسخه دیجیتال )

بهترین بازی های پلی استیشن چیست؟

تقریبا هیچ گیمری نیست که نام God of War به گوشش آشنا نباشد یا حداقل یکی دو نسخه از آن را بازی نکرده باشید. چهارمین نسخه از این سری بازی که خیلی ساده God of War نام گرفت یکی از بهترین بازی های پلی استیشن ۴ بود . حالا از به‌روزرسانی‌ تازه‌ای برای کنسول پلی استیشن ۵ بهره‌مند شده که باعث می‌شود بهتر از همیشه به اجرا درآمده و به نظر برسد.

بازی CRSED چیست؟

از زمانی که بازی Fortnite پا به عرصه بازی‌های ویدیویی گذاشت، چندین بازی مشابه آن نیز منتشر شدند و سعی کردند به خاطر محبوبیت سبک بتل رویال موفقیت کسب کنند.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

22 بهمن 1400

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

3 دیدگاه

  • کافه گیم:

    ممنون از این مطلب کاربردی

    پاسخ
    • admin:

      سپاس از توجه شما

      پاسخ
  • مممممممممم:

    ببخشید بازیpesفوتبال در این لیست نبود ایا در کنسول نیست و به من اطلاع دهید

    پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *