افتتاح حساب ترکیه
داشتن ناخن های زیبا

اگر شما هم مثل همه خانم ها دغدغه داشتن ناخن های زیبا بدون استفاده از لاک و یا کاشت آن را دارید خواندن این مطلب گروه زیبایی شادمگ را به شما توصیه می کنیم.

ترفندهایی برای داشتن ناخن های زیبا و براق

ناخن های زیبا ، براق و تمیز نه تنها قوی هستند بلکه به زیبایی دست شما نیز می افزایند. بدون شک داشتن ناخن های زیبا همیشه مورد تحسین قرار خواهند گرفت . پس براحتی و بدون هزینه اضافی می توانید ناخن های زیبا و براق داشته باشید.

 عدم استفاده از استون

هنگامی که می خواهید لاک های خود را پاک کنید .از استون خالص برای پاک کردن آن استفاده نکنید. بخاطر اینکه باعث خشک شدن ناخن های شما می شود. این امر قدرت آنها را کم کرده و آسیب دیدن و شکستن ناخن را بهمراه خواهد داشت.

 مانیکور لیمو

اغلب به دلیل تماس با مواد شیمیایی ، گرد و غبار و گرد و خاک لکه های زرد رنگی بر روی ناخن ها نمایان می شود.

آبلیمو یک عامل مناسب جهت کاهش آنها می باشد پس شما می توانید از آبلیمو برای از بین بردن لکه های زرد ، قوی تر شدن و براق شدن ناخن ها استفاده کنید.

این کار بسیار ساده است در منزل آبلیمو را به ناخن های خود می مالید. به اینصورت که آبلیمو را در یک ظرف می ریزید و ناخن های خود را بمدت 10 دقیقه در آن قرار می دهید.

سپس سرکه را با مقداری آب گرم مخلوط می کنید و ناخن های خود را با استفاده از یک برس مسواک می زنید و تمیز می کنید.

روغن زیتون

روغن زیتون یک داروی مناسب و معمولی برای درخشش ناخن ها بشمار می آید. این روغن گرم را بر روی ناخن های خو بمالید.

همچنین می توانید چند قطره از روغن را به آب گرم اضافه کنید و دستان خود را در آن غوطه ور نمایید و ناخن های خود را ماساژ دهید.

قبل از اینکه لاک بزنید روغن زیتون را مستقیما به ناخن های خود بمالید و 1 تا 2 قاشق غذاخوری آبلیمو به روغن اضافه کنید و دستان خود را در آن بگذارید.

 وازلین

وازلین نیز به داشتن ناخن هایی براق و درخشان کمک می کند. بعد از دوش گرفتن و یا قبل از آن می توانید ناخن های خود را با وازلین مالش دهید.

به اینصورت ناخن های شما از مواد مغذی بهره مند خواهند شد. بگذارید وازلین چند دقیقه بر روی ناخن هایتان بماند سپس آن را پاک کنید.

چگونه ناخن های زیبا داشته باشیم

راز داشتن ناخن های محکم و زیبا

 همیشه ناخن های خود را تمیز نگه دارید

همانطور که هر روز پوست صورت خود را پاک و تمیز می کنید باید ناخن هایتان را نیز تمیز کرده و هرگونه کثیفی و آلودگی را از زیر ناخن های خود تمیز کنید.

حتی اگر از لاک ناخن تیره استفاده می کنید نیز باید به این نکته توجه داشته باشید؛ زیرا هر چه ناخن هایتان تمیز تر باشند مطمئنا زیباتر و جذاب تر نیز دیده خواهند شد.

بهترین پیشنهاد این است که همواره یک برس ناخن کوچک در کیف خود داشته باشید و در صورت لزوم از ان برای تمیز کردن ناخن هایتان استفاده کنید.

همیشه از تاپ کت ( top coat ) برای ناخن هایتان استفاده کنید

در خرید یک تاپ کت باکیفیت و مرغوب تردید نکنید و یک محصول خوب و مرغوب را برای ناخن های خود انتخاب کنید.

از این پوشش در زمان هایی که فرصت کافی برای لاک زدن به ناخن هایتان ندارید حتما استفاده کنید! استفاده از یک پوشش تاپ کت کمک می کند تا ناخن هایتان ظاهری بسیار زیباتر داشته باشند.

 ناخن هایتان را در یک جهت سوهان بکشید

سوهان زدن به ناخن ها یک کار حرفه ایست اما اگر اصول و روش آن را به درستی یاد بگیرید می توانید به سادگی این کار ار در خانه انجام دهید و ناخن هایی زیباتر داشته باشید.

یخ برای لاغری صورت معجزه می کند ؛ این روش رو امتحان کن

در رابطه با سوهان کشیدن به ناخن ها باید دقت کنید که ناخن ها را تنها در یک جهت سوهان بکشید تا هیچ گونه آسیبی برای ناخن ها ایجاد نشود.

برای استفاده از بافر نیز خیلی آرام این کار را انجام دهید تا هیچ گونه آسیبی برای ناخن ها ایجاد نشود.

از روغن کوتیکول برای ناخن های خود استفاده کنید

خشک شدن کوتیکول ناخن می تواند به سادگی زیبایی ناخن ها را تحت تاثیر قرار دهد و حتی بی عیب ترین ناخن ها را نیز زشت و ناسالم نشان دهد.

همیشه با یک دستمال کوچک و روغن طبیعی مانند روغن جوجوبا یا روغن چیا ناخن و کوتیکول ناخن ها را ماساژ دهید.

این روغن به سادگی توسط پوست اطراف ناخن جذب شده و کمک می کند تا ناخن های سالم تر و زیباتری داشته باشید.

کوتیکول ناخن را زخمی نکنید

جویدن ناخن ها و یا زخمی کردن کوتیکول ناخن می تواند به سادگی ظاهر زیبای ناخن ها و همچنین زیبایی دست ها را تحت تاثیر قرار دهد.

یکی از ساده ترین راه ها برای جلوگیری از آسیب رساندن به کوتیول ناخن مرطوب نگه داشتن آن هاست.

داشتن ناخن های زیبا

از ناخن‌هایتان به عنوان ابزار استفاده نکنید

ناخن‌های شما ابزار نیستند! از آنها به عنوان چکش، خراش دهنده، درب باز کن استفاده نکنید.

وقتی عصبانی هستید آنها را گاز نگیرید. پوسته های اطراف ناخن را نخورید. این درست است که با وجود داشتن ناخن‌های بلند تایپ کردن و پیام دادن و در آوردن و گذاشتن لنز کار راحتی نیست. ولی با تکرار می‌توان آنها را به درستی استفاده کرد.

یک کار خطرناک دیگر برای ناخن‌ها بازی‌های توپی مثل والیبال و بسکتبال است. بهتر است برای انجام چنین ورزش هایی ناخن های کمی کوتاه تر داشته باشید .  برای جایگزین کردن این ورزش‌ها می‌توانید از فعالیت‌های ورزشی دیگری مثل شنا، اسکی، زومبا، یوگا و غیره استفاده کنید.

کوتیکول ناخن را با ابزارهای مخصوص مرتب کنید

پوست نازک روی ناخن ( کوتیکول ) در معرض عفونت قرار دارد و لازم است تا به خوبی از آن مراقبت شود.

بهترین روش این است که بعد از شستن دست ها و خشک کردن ناخن ها، با استفاده از ابزار مخصوص کوتیکول ناخن را کمی به عقب فشار دهید تا علاوه بر تمیز شدن کوتیکول ناخن فرصت رشد بیشتری نیز برای ناخن ها فراهم شود.

در انتخاب لاک پاکن دقت داشته باشید

پاک کردن لاک ناخن با لاک پاکن های قوی اگرچه ساده و آسان به نظر می رسد. اما این محصولات معمولا حاوی مقدار زیادی استون هستند و بعد از استفاده از آن ها علاوه بر اینکه لاک ناخن پاک می شود .

یک لایه نازک از سطح ناخن نیز از بین خواهد رفت و در صورت تداوم استفاده از این لاک پاکن ها سطح ناخن ضغیف و شکننده شده و زیبایی و مقاومت خود را از دست خواهد داد.

بهترین پیشنهاد این است که از پد لاک پاکن بدون استون استفاده کنید.

داشتن ناخن های زیبا

استفاده از دستکش برای شستن ظرف و لباس و …

استفاده از دستکش پلاستیکی را در حین انجام کارهای مختلف فراموش نکنید. این کار کمک می کند تا به خوبی از ناخن های خود مراقبت کنید.

قبل از اینکه دستکش را بپوشید بهتر است ناخن های خود را با یک روغن مناسب مرطوب کنید و سپس دستکش را بپوشید. با این کار در مدت زمانی که دستکش پوشیده اید ناخن هایتان نیز تقویت خواهند شد.

۱۰ روش خانگی آسان برای سفید و محکم شدن ناخن‌

زیبایی و سلامت ناخن‌های دست و پا یکی از دغدغه‌های مهم خانم‌هایی است که برای داشتن ناخن های زیبا به زیبایی و سلامت بدن خود اهمیت می‌دهند.

 تمیز و خشک کردن ناخن‌ها

قدم نخست در سفید و محکم شدن ناخن برطرف کردن آلودگی است. در حقیقت انواع آلودگی یکی از انواع آسیب رسیدن به ناخن‌ها است و باید آلودگی را برطرف کرد. ناخن‌ها را به مدت طولانی در معرض آب قرار ندهید.

چطور از پالت رژ لب استفاده کنیم ؟ راز انتخاب بهترین رنگ رژ مناسب پوست و لب شما

قبل از آسیب احتمالی از دستکش‌های آشپزخانه با کیفیت مناسب استفاده کنید. مواد شوینده به خاطر دارا بودن مواد شیمیایی ناخن‌ها را ضعیف و شکننده کرده و پوست اطراف ناخن را تخریب می‌کنند.

از چه مرطوب کننده‌ای استفاده کنیم

برای ایجاد یک روتین مراقبت از ناخن و داشتن ناخن های زیبا ، از یک مرطوب کننده با کیفیت بالا استفاده کنید. متخصصین زیبایی توصیه می‌کنند که ناخن‌های خود را تمیز و پوست دست‌ها و ناخن‌ها را مرطوب نگه دارید.

خشکی و شکنندگی برای ناخن‌ها خطرناک هستند، چون ناخن‌های از جمله اعضای حساس بدن هستند که با کوچک‌ترین بی‌توجهی مستعد شکنندگی و ضعیف شدن هستند؛

بنابراین مرطوب کردن ناخن‌های شما باعث می‌شود آن‌ها سالم بمانند و در اثر خشکی از بین نروند.

علاوه بر کرم مرطوب‌کننده، شما می‌توانید طیف وسیعی از روغن‌های طبیعی پوست را از بازار تهیه کنید. این روغن‌ها به طور خاص برای حفظ قدرت و درخشش ناخن‌های شما ساخته شده‌اند.

داشتن ناخن های زیبا

 ناخن‌ها را مرتب نگه دارید

یکی از موثرترین روش‌ها برای سفید و محکم شدن ناخن‌ها مرتب کردن آن‌ها به صورت منظم و هفتگی است.

ناخن‌های بلند و نامنظم بیشتر در معرض شکنندگی و آسیب هستند به همین دلیل بهتر است ناخن‌ها از یک حد مشخص بلندتر نشوند.

 پولیش و اسکراب ناخن

پولیش و اسکراب بیش از حد ناخن‌ها یک عمل ناسالم است و سبب ضعیف و شکننده شدن آن‌ها می‌شود.

اگر عادت به مانیکور و پدیکور ناخن‌ها دارید از پولیش، سوهان کشیدن و گرفتن گوشت اطراف ناخن‌ها به صورت بی‌رویه پرهیز کنید.

یادتان باشد زمانی که با مواد لاک پاک کن مثل «استون» لاک ناخن را پاک می‌کنید یک لایه نازک از روی ناخن را برمی‌دارید و با خشک کردن ناخن سبب شکنندگی آن می‌شوید.

به ناخن‌ها استراحت بدهید و به مدت طولانی لاک و ناخن مصنوعی را روی آن‌ها نگهداری نکنید.

داشتن ناخن های زیبا

ناخن نجوید

ناخن جویدن مخصوصا در شرایط استرس‌زا از جمله عادت‌های ناسالم و آسیب زننده برخی افراد است. برخورد ناخن‌ها با بزاق دهان سبب پوسته پوسته و شاخی شدن ناخن‌ها می‌شود.

این در حالی است که در حین جویدن ناخن پوست اطراف آن هم آسیب می‌بیند و علاوه بر ظاهر ناخوشایند باعث جمع شدن میکروب و آلودگی در اطراف ناخن هم می‌شود.

برای داشتن ناخن های زیبا ماساژ دهید

همانند سایر بخش‌های بدن، پوسته روی ناخن هم برای محکم و سفید شدن ناخن باید مراقبت شود. پوست روی ناخن ظریف و مستعد آسیب است و نیاز به مراقبت زیادی دارد.

پوست روی ناخن و اطراف ناخن را روزانه ماساژ دهید تا مقاومت بیشتری پیدا کند. بهترین زمان برای ماساژ شب قبل از کار و بعد از انجام دادن کارهای روزانه است.

شما می‌توانید این کار را با کرم معمولی و یا روغن پوست انجام دهید. به آرامی پوست اطراف ناخن خود را با حرکت دایره‌ای به مدت چند ثانیه ماساژ دهید.

هم چنین ماساژ منظم، تامین سریع خون را افزایش می‌دهد که برای رشد ناخن‌ها بسیار مهم است.

داشتن ناخن های زیبا

بیس کات و تاپ کات ناخن

به توصیه متخصصان زیبایی بهتر است برای سفید و محکم شدن ناخن‌ها از محلول‌های «بیس کات» و «تاپ کات» ناخن استفاده کنید. این محلول‌ها از زرد شدن ناخن جلوگیری کرده و سبب سفت شدن و سفید شدن ناخن‌ها می‌شوند.

 ژلیش و اکریلیک ناخن آسیب زننده هستند

استفاده از ناخن‌های اکریلیک و ژلیش علیرغم ظاهر زیبایی که دارند برای ناخن‌های شما بسیار آسیب زننده هستند. در این روش از متیل اکریلیک و پودر و مایع مخصوص استفاده می‌شود.

ناخن‌های اکریلیک بسیار سفت هستند و به راحتی نمی‌شکنند. به همین دلیل مدت طولانی روی ناخن باقی می‌مانند. از سوی دیگر ترکیبات شیمیایی استفاده شده مانند رزین یا فرمالدئیدها ممکن است باعث بروز التهاب، جدا شدن ناخن از پوست، سوختگی، درد و انواع آلرژی‌ها شود.

در برخی موارد هم ناخن طبیعی به طور کامل از بین می‌رود، چون اگر بستر ناخن تخریب شود، ناخنی رشد نخواهد کرد.

داشتن ناخن های زیبا

از سوی دیگر به خاطر استحکام بالای ناخن‌های اکریلیک ممکن است با هر ضربه‌ای حتی ضربه سبک نیز ناخن کنده شود.

ترفندهای ساده و فوق العاده آرایشی برای لاغری صورت با روش کانتورینگ

ناخن مصنوعی پلاستیکی کاملا به ناخن واقعی چسبیده شده و ممکن است ناخن اصلی را با خود در بیاورد.

مشکل دیگر این است که سالن‌های زیبایی معمولا ابزارهای خود را به خوبی تمیز و استریل نمی‌کنند. در این صورت اگر مشتری قبل از شما، دچار بیماری خاصی از جمله قارچ ناخن باشد، امکان انتقال آن به شما زیاد خواهد بود.

برای پیشگیری از چنین مشکلاتی توصیه می‌کنیم حتما سوهان ناخن مخصوص خودتان را داشته باشید، چون این وسیله به هیچ عنوان استریل نمی‌شود.

حواستان باشد که آرایشگر حتما از دستکش لاتکس یا پلاستیکی استفاده کند . چون در صورت بروز بریدگی یا زخم روی دست، زمینه انتقال هر نوع بیماری مسری فراهم می‌شود.

مراقب باشید که کوتیکول ناخن بریده نشود . این لایه نازک چسبیده به پایه ناخن مانند یک محافظ طبیعی عمل می‌کند و  از نفوذ عفونت‌ها و میکروب‌ها پیشگیری می‌کند.

چه لاکی بزنیم؟

تمام لاک‌های ناخن سرشار از مواد شیمیایی هستند؛ بنابراین اگر علاقه به لاک زدن دارید بهتر است از محصولاتی مثل «کرم بوفینگ ناخن» استفاده کنید.

کرم بوفینگ ناخن که در حقیقت کرم‌های ترمیم ناخن و رنگی هستند هم نقش لاک را بازی می‌کنند و هم در سفید و محکم شدن ناخن‌ها موثر هستند.

 رژیم غذایی بسیار مهم است

یک رژیم غذایی متعادل، راه حلی برای بسیاری از مشکلات سلامتی شما است.

سفید و محکم شدن ناخن‌ها و تثبیت کردن ناخن‌های ضعیف و شکننده از طریق مصرف یک رژیم غذایی سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی امکان پذیر است و شما را شگفت‌زده خواهد کرد. دلیل عمده شکنندگی و ضعف ناخن‌ها فقر و کمبود کلسیم است.

داشتن ناخن های زیبا

رژیم غذایی روزانه شما باید با گزینه‌های غذایی با بیش‌ترین ارزش غذایی برنامه‌ریزی شود. برای این کار محصولات لبنی، گوشت سفید ماهی و ماکیان، پروتئین، حبوبات، و آجیل‌ها را در برنامه غذایی روزانه و هفتگی جای دهید.

غذا‌های سالم بخورید

ناخن‌های بیمار نشان دهنده یه فرد بیمار است! انواع خاصی از تغییر رنگ و رشد ناخن‌ها می‌تواند نشانه بیماری‌های مختلف ریوی، قلب، کلیه و کبد و هم‌چنین دیابت و کم خونی باشد.

کمبود ویتامین A و کلسیم باعث خشکی و شکنندگی می‌شود. کمبود پروتئین، اسید فولیک و ویتامین C باعث پوسته شدن اطراف ناخن و کمبود اسید هیدروکلریک باعث شکنندگی و قاچ خوردن آن ها می‌شود.

مصرف ناکافی ویتامین B12 منجر به خشکی بیش از حد و تیرگی و بدفرمی ناخن‌ها و کمبود روی باعث ایجاد لکه‌های سفید بر روی آنها می‌شود.

داشتن پوست قرمز اطراف بخش انتهایی ناخن ناشی از سوخت و ساز ضعیف اسید های چرب ضروری است. مشکلات مربوط به ناخن‌ها که نیاز به درمان دارند عبارتند از: عفونت‌های باکتریایی و قارچی، تومورها و زگیل‌ها هستند.

برای داشتن ناخن‌های سالم شما باید از مواد غذایی مناسب و سالم استفاده کنید. مواد غذایی سالم شامل ماست، شیر، ماهی، تخم مرغ، سیب زمینی، غذاهای دریایی، گندم کامل، سویا، اسفناج، بادام و غلات است.

شما باید روزانه مقدار زیادی آب بنوشید و در رژیم غذایی خود از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند کلسیم، ویتامین A ، ویتامین‌های گروه B، D،E، منگنز، سلنیون، روی، کراتین و بیوتین استفاده کنید. مصرف مولتی ویتامین میتواند نگرانی شما را از دریافت این همه ویتامین برطرف کند.

رژیم غذایی منظم و سالم برابر است با داشتن بدن، پوست، مو و ناخن‌های سالم.

چرا بهتر است از استون برای پاک کردن لاک استفاده نکنیم؟

هنگامی که می خواهید لاک های خود را پاک کنید .از استون خالص برای پاک کردن آن استفاده نکنید. بخاطر اینکه باعث خشک شدن ناخن های شما می شود. این امر قدرت آنها را کم کرده و آسیب دیدن و شکستن ناخن را بهمراه خواهد داشت.

بیس کات و تاپ کات ناخن چیست؟

به توصیه متخصصان زیبایی بهتر است برای سفید و محکم شدن ناخن‌ها از محلول‌های «بیس کات» و «تاپ کات» ناخن استفاده کنید. این محلول‌ها از زرد شدن ناخن جلوگیری کرده و سبب سفت شدن و سفید شدن ناخن‌ها می‌شوند.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

27 بهمن 1400

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *