افتتاح حساب ترکیه
درمان زود انزالی

درمان زود انزالی و مشکلات زود انزالی از موضوعات مهم این روزهای زوج ها و رابطه ها است. درمان زود انزالی به روش خانگی همواره موثر بوده ولی راه درمان صد در صدی آن نیست و شما برای درمان آن باید به دنبال روش های پزشکی و علمی تر بروید. گروه سلامت شادمگ در این خصوص به شما راهنمایی کرده و روش های طبیعی و خانگی درمان زود انزالی را در اختیارتان قرار داده است.

چرا زود انزالی مسئله ای مهم است ؟

زود انزالی مشکلی است که بسیاری از مردان درگیر آن هستند که ضرر ها و تاثیرات بدی روی روابط زناشویی زوجین دارد. امروزه در ایران درصد بالایی از طلاق ها به خاطر نارضایتی های جنسی است که زود انزالی درصد بالایی از این نارضایتی های جنسی را شامل می شود.

درمان زود انزالی

اصلی ترین نکته در هر رابطه ای رضایت جنسی بین طرفین است که اگر این رضایت وجود نداشته باشد بعید است که آن رابطه به نتیجه ای برسد و حتما مشکلاتی به وجود می آید. به وجود آمدن مشکل زود انزالی در مردان به خصوص جوانان دلایل مختلفی دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

 

زود انزالی بدون درمان نیست و راه هایی برای درمان زود انزالی وجود دارد که این مشکل را برطرف می کنند پس نیاز نیست ناامید شوید یا نگرانی داشته باشید زیرا به سادگی و با روش های موثری می توانید درمان زود انزالی موثری داشته باشید و روابط خود را پایدار تر کنید. برای هر درمانی ابتدا باید دلایل آن بیماری را بدانید پس ابتدا دلایل زود انزالی را در ادامه مطلب بخوانید و سپس روش های درمان زود انزالی را یاد بگیرید.

دلایل زود انزالی

دلایل فراوانی وجود دارد که باعث بروز زود انزالی در مردان می شود که این دلایل به چندین دسته تقسیم می شوند. یک سری دلایل روحی و روانی هستند که باعث زود انزالی در فرد می شوند وضعیت روح و روان یک شخص تاثیر زیادی در عملکرد جنسی دارد و از دلایل ثابت شده مشکلات جنسی هستند .

البته قابل درمان هستند و شما با یک سری تکنیک های درمانی می توانید وضعیت روحی خود را برای رابطه جنسی قوی کنید تا درگیر مشکلاتی مانند استرس یا زود انزالی نشوید.

از دیگر عوامل نیز می توان به مصرف مواد مضر و خطرناک برای بدن اشاره کرد که جنبه فیزیکی دارد و بدن شما را تحت تاثیر قرار می دهد و مشکلاتی را برای شما به وجود می آورد که شما با دانستن این مواد خطرناک می توانید استفاده از آنها را متوقف کرده و از مشکلات ناشی از آن جلوگیری کنید.

و در اخر دلایلی مانند مشکلات بدن و بیماری ها نیز هستند که موجب اختلال در عملکرد جنسی شده و به نوعی شما را زود انزال می کنند. در ادامه تمامی این دلایل را می خوانید تا روش های درمان زود انزالی را نیز یاد بگیرید.

1.استرس عامل تخریب درمان زود انزالی

استرس کلمه ای آشنا برای اکثر مشکلات روزمره و ساده زندگی است. همه ی اشخاص در مسائل و مشکلات زندگی خود درگیر استرس هستند و رابطه جنسی نیز از این قضیه مستثنی نیست.استرس و فشار های وارده به یک شخص در حین رابطه جنسی باعث کاهش عملکرد در رابطه می شود که در نهایت به زودانزالی می انجامد.

درمان زود انزالی

این فشار و استرس حتما مربوط به رابطه جنسی نیست و می تواند مربوط به محیط کار یا مشکلات خانواده ای یا دیگر مسائل باشد ولی همه این ها جمع میشوند و وضعیت روحی فرد را دچار اشفتگی می کنند که علاوه بر کاهش عملکرد جنسی باعث کاهش لذت جنسی نیز می شود.

استرس زیاد هنگام رابطه جنسی می تواند مشکلات اخلاقی و عصبانیت هایی را نیز بین زوج ها بوجود آورده که باعث مشکلاتی بین آنها می شود. استرس با تکنیک هایی ساده ولی کاربردی به راحتی برطرف می شود و نگرانی بابت زود انزالی و راه های درمان زود انزالی در رابطه با استرس نداشته باشید.

2.مورد انتظار بودن و استرس در عملکرد

مورد انتظار بودن در هر کاری به شما استرس وارد می کند زیرا ترس از اشتباه انجام دادن یا غلط انجام دادن کار مورد نظر دارید. همین مسئله در رابطه جنسی نیز وجود دارد به طوری که مرد ترس از عملکرد خود دارد و همین به او استرس وارد می کند و عملکرد جنسی اش کاهش می یابد. این مشکل باید بین زوجین حل شود تا با خیال راحت و روانی آرام رابطه بر قرار کنند ولی صحبت با مشاور نیز کمک بسزایی در درمان زود انزالی می کند.

3.تاثیرات افسردگی روی عملکرد جنسی

افسردگی یکی از مشکلات روحی و روانی شایع بین مردان است که تاثیرات منفی روی عملکرد زندگی و مخصوصا عملکرد جنسی دارد. افسردگی علاوه بر کاهش میل جنسی و تمایل به ایجاد رابطه در عملکرد هورمون ها نیز تاثیر دارد و باعث بی در نظمی عملکرد جنسی می شود که زود انزالی یکی از این بی نظمی های ایجاد شده است.

برای درمان زود انزالی ناشی از افسردگی می توان از دارو هایی برای تنظیم هورمون ها و دارو های ضد افسردگی استفاده کرد ولی صحبت با یک روان شناس نیز فواید بسیاری دارد.

4.دلایل اختلال در نعوظ

اختلال در نعوظ و نداشتن نعوظ مناسب هنگام برقراری رابطه جنسی یکی از عمده دلایل زود انزالی است. نداشتن اعتماد به نفس هنگام رابطه جنسی و استرس زیاد و فشار روحی و نگرانی از دلایل روحی اختلال نعوظ هستند. البته اختلال در گردش خون و انقباط ماهیچه ها نیز از عوامل نداشتن نعوظ مناسب هنگام رابطه جنسی است.

اگر شما دچار مشکل در نعوظ هستید قبل از مصرف قرص های کمک کننده جنسی یا انواع اسپری ها ابتدا به سراغ درمان زود انزالی بروید زیرا اکثر این مشکلات به راحتی برطرف می شوند و درمان زود انزالی ناشی از نعوظ را به راحتی برطرف می کنید و نیازی به استفاده از دیگر موارد کمک کننده نیست.

5.نداشتن رابطه جنسی کامل

رابطه جنسی فقط امیزش نیست بلکه مجموعه ای از عمل هایی است که برای شما یک رابطه لذت بخش را به عمل می آورد. قبل از ایجاد امیزش سعی کنید حرف بزنید معاشقه کنید تا هر دو طرف برای رسیدن به لذت اماده باشید تا یک رابطه جنسی لذت بخش و با انزال همزمان را تجربه کنید.

درمان زود انزالی

6.بی تجربه بودن در درمان زود انزالی

بی تجربگی در رابطه جنسی از عمده دلایل زود انزالی است به طوری که اولین رابطه جنسی به بهترین شکل پیش نمی رود و مسائل خیلی سریع اتفاق افتاده و انزال سریعی را شاهد هستیم. پس هرچه در رابطه جنسی تجربه بیشتری داشته باشید بهتر خود را کنترل کرده و انزال بهتری را تجربه می کنید.

و مهم ترین نکته این است که بعد یک یا دو بار برقرار کردن رابطه جنسی فکر نکنید که زود انزال هستید و باید به دنبال درمان زود انزالی باشید بلکه با گذشت زمان این مشکل برطرف می شود ولی اگر بعد از گذشت چندین مرتبه رابطه جنسی هنوز دچار زود انزالی باشید حتما باید به دنبال درمان زود انزالی باشید.

7.تجربه های تلخ گذشته

اتفاقات تلخی که در گذشته اتفاق اقتاده می تواند باعث ایجاد زود انزالی و مشکلاتی در رابطه جنسی شود. از این اتفاقات تلخ می توان به تجاوز و استفاده ابزاری در گذشته مخصوصا در دوران کودکی اشاره کرد. این اتفاقات تلخ اگر در روح و روان شخص باقی بماند می تواند او را دچار مشکلاتی از قبیل زود انزالی و ترس از رابطه جنسی کند.

اگر دچار این مسائل شده اید قبل از اینکه زمان زیادی را با فکر آنها بگذرانید به روان شناس ها و مشاور ها مراجعه کنید تا روان خود را پاک کنید و درمان زود انزالی خود را با ساده ترین روش عملی کنید.

8.سیگار و دخانیات

سیگار و دخانیات عامل اصلی خیلی از بیماری ها و مشکلات بدن هستند که در افراد سیگاری دیده میشوند. البته سیگار به دلیل اینکه قلب و سیستم گردش خون را دچار اختلال می کند باعث می شود گردش خون درستی در نواحی جنسی نداشته باشید و دچار اختلال در نعوظ شوید.  بدانید که سیگار علاوه بر اختلال در نعوظ ممکن است هورمون های شما را نیز تحت تاثیر قرار بدهد که از عوامل زود انزالی است.

درمان زود انزالی

برای درمان زود انزالی اگر سیگاری هستید بهترین کار ترک سیگار است و مطمعن باشید که بدن شما بعد از چند وقت به حالت اول برگشته و به سلامتی گذشته خود می رسد.

9.الکل و نوشیدنی های الکلی

بر خلاف تصور مردم نوشیدنی های الکلی باعث افزایش زمان رابطه جنسی نمی شوند و در طولانی مدت باعث کاهش لذت و زمان آن می شوند. بسیاری قبل از رابطه جنسی الکل مصرف می کنند زیرا فشار گردش خون را کاهش داده و حساسیت پوست و اعصاب در ناحیه جنسی کاهش یافته و طول مدت زمان رابطه افزایش می یابد، این افزایش زمان به صورت موقتی است و از بین می رود.

ولی پس از گذشت زمان به دلیل مصرف الکل مواد مغذی به بدن نمی رسد یا از بین می رود و هورمون ها بی نظم می شوند و همه این دلایل باعث اختلال در نعوذ و در نهایت زود انزالی می شوند.

معرفی بهترین و در دسترس ترین مواد غذایی برای عضله سازی با تغذیه | فوری حجم گیری کنید

به جای استفاده از الکل می توانید از اسپری های تاخیری یا قرص های تاخیری که حاوی الکل هستند و طول زمان رابطه را افزایش می دهند استفاده کنید تا اینکه خود الکل را مصرف کنید زیرا هم برای بدن ضرر دارد هم در طولانی مدت باعث مشکلات جدی برای کبد و همچنین اختلال در نعوظ می شود درحالی که اسپری های تاخیری و قرص ها عوارضی مثل مصرف الکل ندارند و راه حل بهتری نسبت به نوشیدن الکل هستند.

10.بیماری پروستات

پروستات نیز یکی از عواملی است که تاثیر مستقیم روی کیفیت رابطه جنسی دارد. در افرادی که دارای بیماری پروستات بوده اند ولی آن را برای مدت زمان طولانی بدون درمان گذاشته اند زود انزالی دیده شده که بسیار شایع نیز بوده است. پروستات بیمار باعث کاهش عملکرد عضله های اندام های جنسی شده و حتی در نعوظ نیز اختلال ایجاد می کند پس اگر پروستات شما سالم نیست بهتر است هرچه زودتر آن را درمان کنید تا دچار این مشکلات در رابطه جنسی نشوید. درمان پروستات رابطه مستقیم با درمان زود انزالی دارد پس آن را جدی بگیرید.

درمان زود انزالی

11.خودارضایی اصلی ترین عامل زود انزالی

خودارضایی دلیل اصلی زود انزالی است به طوری که اکثر افرادی که به تعداد زیاد خودارضایی می کنند دچار زود انزالی می شوند. چنانچه خودارضایی به تعداد کم برای بدن مفید است ولی اگر تعداد آن به هر چند روز یک بار یا هر روز برسد علاوه بر کاهش عملکرد جنسی و زود انزالی کیفیت اسپرم ها را نیز کاهش می دهد و برای بدن و عضله ها زیان های شدیدی به عمل می آورد.

خودارضایی بسیار اعتیاد آور است مخصوصا اگر در سنین پایین درگیر آن شوید .امروزه اکثر نوجوانان درگیر خودارضایی هستند و متاسفانه امکانات و برنامه هایی برای رفع آن وجود ندارد و این مشکل در اکثر جوانان بدون درمان ادامه پیدا می کند و در آینده نه چندان دور آنها را درگیر مشکلاتی مانند زود انزالی و مشکلات جنسی می کند.

درمان زود انزالی که ناشی از خودارضایی باشد نیز سخت تر از دیگر عوامل زود انزالی است پس اگر درگیر خودارضایی روزانه یا هفتگی در زندگی خود هستید سعی کنید با روش های موجود برای ترک خودارضایی این عادت بد را کنار گذاشته تا از سلامتی جنسی و جسمی خوبی بهره ببرید.

تاثیرات مخرب زود انزالی

زود انزالی علاوه بر تمام مشکلاتی که برای شما در رابطه جنسی به عمل می آورد تاثیراتی مخربی نیز روی زندگی شما دارد که اگر شما به دنبال درمان زود انزالی نباشید باید با این مشکلات دست و پنجه نرم کنید. در ادامه با چند مورد از این مشکلات آشنا می شوید تا اهمیت درمان زود انزالی را متوجه شوید.

درمان زود انزالی

1.اعتماد به نفس

داشتن اعتماد به نفس در هر رابطه ای ضروری است که متاسفانه زود انزالی دشمن اعتماد به نفس در روابط می باشد. اگر زود انزال باشید همیشه ترس از داشتن رابطه ای بدون لذت یا ناموفق دارید و برای همین نمی توانید اعتماد به نفس داشته باشید و خود را در آن رابطه مهم یا مساوی بدانید.

پس خود را دست کم گرفته و لذت داشتن رابطه ای سالم را از خود می گیرید و مهم تر از آن همیشه ترس از دست دادن شریک خود و منتفی شدن رابطه را دارید.

این ترس و نداشتن اعتماد به نفس در رابطه، اعتماد به نفس کلی شما در زندگی را نیز پایین می آورد و حس رضایت شما نسبت به خودتان را از بین می برد که همین موضوع باعث می شود تمرکز کافی و انرژی کافی برای انجام دیگر امورات روزانه خود نداشته باشید و شما را با مشکلاتی جدی رو به رو می کند.

درمان زود انزالی برای همین دلایل مهم است زیرا اگر درمان نشود دید کلی شما به خودتان را در گذر زمان عوض می کند و شما نمی توانید از این موضوع بگذرید یا آن را بی اهمیت در نظر بگیرید پس به صورت جدی به دنبال درمان زود انزالی خود باشید.

2.کاهش طول عمر و مشکلات قلبی

طبق تحقیقات به عمل آمده روی افرادی که مشکلات جنسی و زود انزالی داشته اند مشخص شده این افراد دچار مشکلات قلبی شده و در خطر سکته های خفیف هستند. زود انزالی روی کل سیستم بدن اثر منفی می گذارد و ریتم سالم بدن را به هم میریزد.

سکته و مشکلات عروقی دشمن افراد در سن های بالا است که از دلایل مرگ بسیاری از افراد پیر است پس فکر نکنید که زود انزالی فقط روی سلامت جنسی موثر است بلکه روی تمام بدن تاثیر منفی دارد و شما باید به دنبال درمان زود انزالی به صورت جدی باشید تا از این قبیل مشکلات در سن پیری جلوگیری کنید.

3.مشکلات جدی در یک رابطه

تمامی روابط موفق و ناموفق همگی روی یک موضوع به موفقیت یا شکست می رسند. مساوی بودن هر دو طرف اصل مهم هر رابطه ای است یعنی شما نباید در یک رابطه دست پایین را داشته باشید و در آن رابطه گدایی کنید و در حال راضی کردن طرف مقابل باشید و نیاز های خودتان را در رده دوم قرار دهید یا طرف مقابل شما دست پایین را داشته باشد.

درمان زود انزالی

اگر رابطه شما مساوی نباشد و یکی دست پایین را داشته باشد مطمعنن رابطه موفقی نیست و به شکست می انجامد. اگر شما دارای مشکلات جنسی و زود انزالی باشید همیشه ترس از نارضایتی طرف مقابل دارید و برای همین نیاز های خودتان را فراموش کرده و به دنبال راضی نگه داشتن طرف مقابل هستید زیرا شما می دانید که در رابطه جنسی خودتان ناموفق هستید و همین دلیلی است که رابطه های شما به سرانجام خوبی نمی رسد.

زیرا در نهایت یا شما از راضی نگه داشتن طرف مقابل خسته می شوید یا طرف مقابل شما از شما خسته شده و به دنبال رابطه ای بهتر شما را ترک می کند ولی اگر شما به دنبال درمان زود انزالی خود باشید و مشکلات خود را برطرف کنید دوباره می توانید رابطه خود را ساخته و هر دو طرف مساوی باشید و از وجود یک دیگر لذت ببرید و یک دیگر را کامل کنید.

4.انتخاب های غلط

اگر شما دارای زود انزالی باشید و خود را کامل نبینید و اعتماد به نفس کافی برای ایجاد یک رابطه خوب و مستحکم را نداشته باشید نمی توانید با یک شخص عالی و مناسب وارد رابطه شوید زیرا همیشه این تصور همراه شما هست که شما مشکلاتی دارید و به درد یک رابطه خوب نمی خورید و نمی توانید یک رابطه جنسی مناسب برقرار کنید.

پس از انتخاب های ایده آل خود فاصله گرفته و با اشخاصی که منساب شما نیستند و در حد شما نیستند وارد رابطه می شوید زیرا می ترسید کسی با شما همراه نشود و هر انتخابی که جلوی شما باشد را قبول می کنید و حتی می بینید که بعدا در همین رابطه ها با اشخاصی که مناسب شما نیستند نیز به مشکل می خورید و باید دست پایین را بگیرید و به دنبال راضی کردنش باشید.

پس بهتر است به جای انتخاب های غلط و تصمیم های عجولانه به دنبال درمان زود انزالی باشید تا به فرم ایده آل خود برسید و به گزینه های عالی و خوبی که می توانید به دست آورید دست پیدا کنید.

5.زود انزالی و عواقب آن برای سلامتی

درمان زود انزالی به روش های مختلف و موثری به عمل می آید ولی اکثر افرادی که دچار این بیماری هستند از این روش های درمان زود انزالی بی اطلاع هستند و به دنبال راه هایی برای غلبه بر زود انزالی می روند که در دراز مدت موجب بیماری ها و ضرر هایی برایشان می شود. چند نمونه از این راه های درمان می توان به قرص ها و کرم ها و ژل هایی اشاره کرد که تاثیر مستقیم روی اندام های جنسی مرد دارند تا مدت زمان انزال را به صورت مضر و غیر طبیعی افزایش دهند.

این دارو ها اگر تایید شده نباشند و مجوز بهداشت نداشته باشند در دراز مدت علاوه بر آسیب به اندام های جنسی مرد موجب دیگر بیماری ها در کل بدن می شوند که برای سلامتی بسیار مضرر هستند. متاسفانه دلیل استفاده از این قرص و اسپری و ژل های غیر استاندارد تبلیغات زیاد و غلط در سطح اینترنت و جامعه است.

درمان زود انزالی

اکثر افراد مبتلا به زود انزالی را به جای درمان زود انزالی با روش های طبیعی و پزشکی به استفاده از این کمک کننده های غیر استاندارد تشویق می کنند و بیمار نیز با توجه به تاثیر سریع این قرص و ژل ها به استفاده از آنها روی می آورد.

کمک کننده های جنسی

این نوع کمک کننده های جنسی علاوه بر بیماری های خطرناک برای بدن فرد مصرف کننده لذت جنسی را نیز برای مرد کاهش می دهند و فقط مدت زمان انزال را افزایش می دهند تا طرف مقابل راضی باشد و خود مرد لذت چندانی نمی برد و به نوعی یک رابطه دروغین برای خود شکل می دهد پس به جای استفاده از دارو های غیر استاندارد بهتر است به دنبال درمان زود انزالی با روش های سالم و استاندارد و روز جهانی باشید تا علاوه بر یک رابطه سالم و لذت بخش به بدن خود نیز آسیب نرسانید.

6.تاخیر دهنده های انزال و عوارض آن

همانطور که در مورد قبل اشاره کردیم اکثر افرادی که دارای مشکل زود انزالی هستند از تاخیر دهنده های انزال غیر استاندارد و غیر پزشکی استفاده می کنند که برای سلامتی و بدن بسیار مضر هستند که یکی از این عوارض مهم مشکلاتی در تولید مثل است.

آشنایی با مزایا و معایب چسب ضد بارداری و نحوه استفاده از آن

قرص های تاخیری و دیگر مورادی که برای تاخیر در انزال مردان استفاده می شود تاثیر مستقیم با نازایی مرد دارند و در اکثر موارد فرد را نازا کرده و اسپرم های مفید مرد را از بین میبرند .

این مسئله برای زوجینی که قصد به دنیا آوردند فرزند دارند اصلا خوشایند نیست و بهتر است به جای استفاده از این قبیل تاخیر دهنگان انزال به دنبال روش های درمان زود انزالی باشند تا هم در تولید مثل به مشکل نخورند هم رابطه ای لذت بخش داشته باشند.

7.اسپری های تاخیری تهدیدی برای سلامت جنسی

اگر زود انزال باشید و به استفاده از اسپری های تاخیری روی آورده اید باید بدانید که یک سری عوارض شما را تهدید می کند. اول از همه باید بدانید که اسپری های تاخیری فقط راه حل موقت و برای یک بار ایجاد رابطه است و در درمان زود انزالی نقشی ندارد و چه بسا مشکل شما را کم کم افزایش می دهد .

به طوری که مدت زمان رابطه جنسی شما بدون استفاده از اسپری های تاخیری به شدت کاهش یافته و بدون آن امکان ایجاد رابطه برای شما ممکن نیست. پس بهتر است به دنبال درمان زود انزالی با روش های جدید و موثر باشید تا استفاده از اسپری های تاخیری برای افزایش مدت زمان رابطه خود و مورد بعدی نیز تهدید سلامت طرف مقابل شماست.

زیرا هنگام آمیزش این مواد که شما برای افزایش مدت زمان رابطه استفاده کرده اید وارد بدن شخص مقابل شده و مطمعنن عوارضی دارد. درمان زود انزالی بهترین راه حل شما است قبل از اینکه خود را درگیر استفاده از کمک کننده های جنسی کنید به دنبال درمان باشید تا رابطه ای سالم تر را تجربه کنید.

8.جدایی و مشکلات جدی در رابطه

طبق آمار در کشور ایران 90 درصد طلاق ها ناشی از مشکلات جنسی است که زود انزالی درصد بالایی از این طلاق ها را شامل می شود. اگر مشکلات جنسی و زود انزالی داشته باشید و به دنبال درمان زود انزالی نباشید هرچقد هم تحمل کنید و از روش های مختلف برای ایجاد رابطه استفاده کنید .در اخر به مشکل می خورده و میبینید که راهی جز طلاق وجود ندارد.

درمان زود انزالی

در هر رابطه ای مشکلاتی وجود دارد که باید با یک دیگر به دنبال راه حل آنها باشید و زود انزالی نیز مانند همین مشکلات است چه بسا بسیار ساده تر زیرا درمان زود انزالی با روش های نوین به سادگی صورت می گیرد و روش های موجود بسیار قطعی هستند. مهم ترین نکته این است که با آرامش و تفاهم به دنبال راه حل باشید.

9.مشکلات روحی

در مورد اول راجع به اعتماد به نفس صحبت کردیم که یکی از مواردی است که تحت تاثیر زود انزالی قرار می گیرد که نتیجه می گیریم مهم ترین مورد از عوارض زود انزالی خود شخص است و جدا از بقیه ی مشکلات ناشی از زود انزالی در اخر این خود شما هستید بیشترین ضرر و مشکل را تحمل می کنید. زود انزالی علاوه بر مشکلاتی که برای اعتماد به نفس شما پیش می آورد شما را وارد مشکلات روحی مهمی می کند که برای زندگی شما خوشایند نیست پس هرچه زود تر به دنبال درمان زود انزالی خود باشید و امید وانگیزه داشته باشید زیرا این مشکل به راحتی برطرف می شود نیاز نیست که نگران شوید یا امید نداشته باشید.

تأثیر انزال زودرس در روابط زناشویی

با وجود زود انزالی ، بسیاری از مردان اعتماد به نفسشان را در ارتباط مؤثر با همسرشان از دست می‌دهند. آن‌ها دچار احساس عصبانیت، شرم و ناراحتی شده و ممکن است از شریک زندگی خود به‌آرامی دور شوند. زود انزالی نه‌تنها بر روی خود فرد بلکه بر روی همسر وی نیز تأثیر گذاشته و صمیمیت زندگی زناشویی را تحت شعاع قرار می‌دهد. اقدام به‌موقع برای درمان زود انزالی می‌تواند زندگی مشترک فرد را از تنگنا عبور داده و آرامش را به رابطه برگرداند.

روش های درمان زود انزالی

درمان زود انزالی از روش های خانگی یکی از رایج ترین روش های درمان این مشکل است که نتایج آن نیز همواره مثبت بوده وبیماران علائم مثبت در درمان زود انزالی را تجربه کرده اند.

درمان زود انزالی

از این روش های درمان می توان به تغذیه، ورزش و درمان های روحی اشاره کرد که در ادامه مطلب به صورت جزئی آن ها را معرفی کرده و روش های درمان زود انزالی را به شما توضیح می دهیم.

درمان زود انزالی به روش خانگی همواره موثر بوده ولی راه درمان صد در صدی آن نیست و شما برای درمان آن باید به دنبال روش های پزشکی و علمی تر بروید. در ادامه با ما همراه باشید تا روش های خانگی درمان زود انزالی را معرفی کنیم.

1. مارچوبه برای درمان زود انزالی

مارچوبه از خوراکی هایی است که بسیار کمیاب و قیمت گرانی نیز دارد و دسترسی به آن برای همه آسان نیست ولی اگر به آن دسترسی دارید از مصرف آن پشیمان نخواهید شد.

زیرا ریشه این گیاه تاثیر مستقیم بر روی دیر انزالی و اندام جنسی دارد. گیاه مارچوبه در ایران خیلی زود به یه خوراکی گران و لوکس تبدیل شد زیرا قیمت آن بسیار بالا بوده و فواید بسیاری نیز دارد. سعی کنید مارچوبه تازه مصرف کنید تا از حداکثر تاثیر آن استفاده کنید.

2. عسل و زنجبیل برای درمان زود انزالی

ترکیب عسل و زنجبیل یکی از موثر ترین روش های خوراکی برای کنترل انزال است. از فواید زنجبیل می توان به افزایش گردش خون و گرمی بدن اشاره کرد که روی اندام های جنسی هم تاثیر بسیار زیادی دارد و باعث بیشتر شدن طول رابطه و نعوظ بهتر و کنترل انزال بهتر می شود.

درمان زود انزالی

عسل نیز مانند یک تقویت کننده در کنار زنجبیل مصرف می شود و تاثیر زنجبیل را چندین برابر می کند. پیشنهاد ما به شما مصرف این با یک دیگر است تا نهایت استفاده را از این دو خوراکی مفید برده باشید. این ترکیب یکی از بهترین ترکیب های خوراکی برای درمان زود انزالی و کمک به کنترل انزال به شمار می رود.

3. هویج را دست کم نگیرید

هویج علاوه بر فوایدی که برای چشم و دیگر اعضای بدن دارد باعث بهبود میل جنسی می شود. مصرف هویج بخارپز شده علاوه بر افزایش میل جنسی به کنترل انزال نیز کمک شایانی می کند. البته مصرف هویج بخارپز همراه با تخم مرغ یا عسل میل جنسی شما را به حد کافی افزایش می دهد پس بهتر است آن را در برنامه ای هفتگی خود قرار دهید تا برای رابطه جنسی آماده باشید.

4. تاثیرات مفید سیر

سیر نیز همانند هویج و زنجبیل و مارچوبه باعث افزایش میل جنسی و گرمی بدن می شود. باید بدانید سیر جریان خون را افزایش داده و عضلات ناحیه جنسی را تقویت کرده و همچنین باعث تقویت ایمنی بدن و جلوگیری از وارد شدن باکتری ها به بدن کرده ودر کل بدن شما را از هر لحاظ سالم نگه می دارد. این گیاه  را حتما در برنامه غذایی خود قرار دهید که از خیلی از دارو ها بهتر عمل کرده و بسیار ارزان تر نیز هست.

درمان زود انزالی

5. شیر را جدی بگیرید

شیر از منابع غنی کلسیم است و کلسیم نیز برای استقامت بدن و سلامتی بدن بسیار ضروری است. همچنین شیر را اگر همراه با موز مصرف کنید بدن شما بسیار اماده شده و امادگی جنسی خوبی پیدا می کنید علاوه بر آن ترکیب این دو خوراکی با یک دیگر برای انرژی و سلامتی بدن نیز موثر است. پس حتما هر چند روز یک بار حداقل شیرموز مصرف کنید تا بدن خود را سرشار از کلسیم کنید.

6. تاثیرات کربوهیدرات در درمان زود انزالی

مصرف مقدار بالایی از کربوهیدارت ها به کاهش استرس کمک می کند که همین موضوع به کنترل انزال در رابطه جنسی مربوط می شود. باید مراقب بود مصرف کربوهیدرات به حد زیادی نباشد تا دچار مشکلات ناشی از مصرف کربوهیدرات نشوید. سیب زمینی از منابع غنی کربوهیدرات به شمار می رود که با قرار دادن آن در برنامه غذایی خود کربوهیدارت مصرفی بدن را تامین می کنید.

7. کافئین برای درمان زود انزالی

مصرف زیاد کافئین موجب استرس و نگرانی و حتی اعیتاد به این ماده می شود که تاثیرات منفی زیادی رو زندگی و امورات روزانه دارد.

از تاثیرات منفی مصرف زیاد کافئین می توان به استرس زیاد و عدم توانایی در کنترل انزال اشاره کرد. مصرف کافئین به مقدار درست و اندازه هیچ گونه مشکلی ندارد ولی اگر از حد بگذرد موجب مشکلاتی در کنترل انزال و استرس زیاد می شود.

درمان زود انزالی

8. روان شناس برای درمان زود انزالی

مشکلات فیزیکی ریشه همه ی زود انزالی ها نیست و بعضی از افراد به دلیل مشکلات روحی دچار زود انزالی می شوند. این مشکلات روحی می تواند استرس های روزانه باشد یا مشکلات خانوادگی یا کمبود علاقه یا موارد دیگر که با دارو ها برطرف نمی شوند و شما باید به یک روان شناس متخصص مراجعه کنید.

مطمعن باشید صحبت کردن با یک روان شناس که در این موضوعات دانش و تجربه دارد بسیار به شما کمک می کند و راه حل هایی مناسب پیش پای شما می گذارد و حتی شاید تصور شما نسبت به خودتان را تغییر دهد و مشکل زود انزالی شما برطرف شود .

البته تمام این موارد به این شرط است که شما به دلایل روحی و روانی به زود انزالی دچار شده باشید که برای اثبات این موضوع با یک سری ازمایش ها می توانید پی ببرید که دلیل زود انزالی شما چیست.

آشنایی با خواص شگفت انگیز شکلات تلخ ؛ خوشمزه ترین گزینه برای لاغری

اگر زود انزالی شما به دلایل روحی و روانی باشد با مراجعه به روان شناس می توانید مشکل خود را برطرف کنید ولی اگر به دلایل فیزیکی یا هورمونی به زود انزالی دچار شده اید صحبت با روانشناس فقط می تواند با صحبت کردن مشکلاتروحی ناشی از زود انزالی شما را برطرف کنید و راهی برای درمان زود انزالی به شما ارائه نمی دهد.

9.ورزش و آمادگی جسمان

مطمعنن همه ی ما با فواید ورزش و آمادگی جسمانی آشنا هستیم و می دانیم که انسان چقدر به ورزش نیاز دارد تا بدنی سالم، توانا، ورزیده، و خوش استایل داشته باشد. با ورزش کردن و انجام حرکات های کلیدی و با برنامه شما می توانید بدنی خوش استایل داشته باشید که هم برای جذب جنس مخالف کاربردی است و هم در رابطه جنسی به شما کمک می کند.

داشتن بدن ورزیده و توانا به شما در کنترل انزال خیلی کمک می کند. ورزش و آمادگی جسمانی همچنین اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد پس اگر از زود انزالی خود نارحت هستید و حس خوبی نسبت به خود ندارید.

ورزش کردن می تواند این حس خوب را به شما برگرداند. هنگامی که شما ظاهر خوب و خوش استایلی داشته باشید مطمعنن اعتماد به نفس بیشتری نسبت به خود دارید ومسئله زود انزالی برای شما بسیار راحت تر می شود و به آسانی به دنبال راه های درمان زود انزالی نیز میروید. ورزش کردن حس سر زندگی و اشتیاق به انسان می دهد و در کنترل انرژی و هورمون ها نیز نقش دارد که همه ی این ها در کنترل انرال و درمان زود انزالی نقش موثری دارند پس ورزش کردن در روز را فراموش نکنید.

10.کگل و روش تمرین آن

کگل یک نوع ورزش برای ماهیچه های لگن است که کمک بسیار زیادی به درمان زود انزالی می کند. تاثیرات مثبت این ورزش ثابت شده است و نیازی به هیچگونه تجهیزات یا دستگاهی ندارد و شما به راحتی در خانه با گذاشتن مقداری زمان در هر روز به راحتی می توانید ناحیه لگن خود را قوی کرده تا کنترل بیشتری روی انزال خود داشته باشید.

درمان زود انزالی

برای انجام این ورزش کافی است عضلات لگن را منقبض کرده و پس از چند ثانیه دوباره عضلات را رها کرده و این حرکت را روزی 20 بار باید انجام دهید. برای پیدا کردن عضلات لگن خود، هنگام ادرار کردن سعی کنید ادرار خود را متوقف کرده، سپس متوجه می شوید که کدام ماهیچه را باید منقبض کنید.

این تمرین را در هر مکانی و در هر شرایطی می توان انجام داد و تنها نکته کلیدی این ترمین این است که مدت زمان انقباط حداقل باید 10 ثانیه باشد و پست سر هم 20 بار انجام دهید تا ماهیچه های لگن شما قوی شده و کنترل خوبی روی مدت زمان انزال خود داشته باشید. طبق تحقیقات افرادی که این تمرین را انجام داده اند و ماهیچه های خود را قوی کرده اند مدت زمان انزال خود را تا 100 ثانیه افزایش داده اند.

اقداماتی که می توانید خودتان برای درمان زودانزالی باید امتحان کنید

گاهی اوقات موارد ذکر شده در زیر می تواند اثر بخش باشد:

  • یک یا دو ساعت قبل از رابطه جنسی خودارضایی کنید.
  • از کاندوم ضخیم برای کاهش حساسیت استفاده کنید.
  •  برای به عقب انداختن انزال، نفس عمیق بکشید (یک رفلکس اتوماتیک بدن که در طی آن انزال عقب می افتد)
  •  از پوزیشن هایی که در بالا قرار می گیرید با شریک خود رابطه جنسی برقرار کنید (این کار به شما اجازه می دهد تا هنگامی که نزدیک به انزال هستید آن را به تاخیر بندازید)
  •  در حین رابطه جنسی استراحت کنید و به چیزی کسل کننده فکر کنید

زوج درمانی در درمان انزال زودرس

اگر در یک رابطه طولانی مدت هستید، ممکن است زوج درمانی برای شما مفید واقع شود.

در طول این جلسات، درمانگر:

زوجین را تشویق می کند که هر گونه مشکلی که در رابطه دارند را کشف کنند و در مورد حل آنها به زوجین مشاوره می دهد.

درمان زود انزالی

تکنیک هایی را به زوجین نشان می دهد که به آنها کمک می کند عادت انزال زودرس را ترک کنند (دو نمونه از محبوب ترین تکنیک ها، تکنیک های فشار (اِسکوییز) و توقف حرکت (استاپ گو) است)

در روش فشار : شریک شما آلت تناسلی شما را تحریک می کند، اما قبل ازاینکه به نقطه انزال برسید، متوقف می شود و بین ۱۰ تا ۲۰ ثانیه سر آلت تناسلی شما را فشار می دهد.

او حدود سی ثانیه باید صبر کند و بعد دوباره شروع به تحریک آلت تناسلی شما می کند.

این روند چندین بار قبل از انزال انجام می شود.

تکنیک توقف : حرکت نیز مشابه همین روند است، اما در این تکنیک شریک شما آلت تناسلی مرد را فشار نمی دهد.

هنگامی که در مورد تاخیر در انزال اعتماد به نفس بیشتری پیدا کردید، شما و همسرتان می توانید شروع به رابطه جنسی کنید، و در صورت لزوم رابطه ی جنسی را متوقف کنید و پس از چند لحظه مکث دوباره شروع کنید.

این تکنیک ها ممکن است ساده به نظر برسند، اما به تمرینات زیادی نیاز دارند.

داروهای ضد افسردگی (SSRIS)

مهارکننده های انتخابی جذب مجدد سروتونین (SSRIS) برای درمان افسردگی طراحی شده اند، اما انزال را نیز به تاخیر می اندازند.

  • داروهای SSRIS مورد استفاده تاخیر در انزال
  • پاروکستین
  • سرترالین
  • فلوکستین

برخی از مردان ممکن است به محض شروع درمان، بهبودی را تجربه کنند.

با این حال، معمولا قبل از مشاهده اثرات کامل، باید دارو را به مدت ۱ تا ۲ هفته مصرف کنید.

عوارض جانبی مصرف داروهای SSRIS معمولا خفیف است و باید پس از ۲ تا ۳ هفته بهبود یابد.

این عوارض جانبی عبارت است از:

  • خستگی مفرد
  • احساس بیماری و مریض بودن
  • اسهال
  • تعریق بیش از حد

داپوکستین و درمان زود انزالی

یک داروی SSRI که به طور خاص برای درمان انزال زودرس طراحی شده است و معروف به داپوکستین (Priligy) است، و هم اکنون مصرف آن در انگلستان مجوز گرفته است و پزشکان می توانند به صورت قانونی این دارو را برای مشکلات انزال تجویز کنند. این دارو بسیار سریع تر از SSRIS های ذکر شده در بالا عمل می کند و می توان در صورت نیاز از آن استفاده کرد.

درمان زود انزالی

معمولا به شما توصیه می شود که آن را بین ۱ تا ۳ ساعت قبل از رابطه جنسی و فقط یک بار در روز مصرف کنید. پاسخ شما به درمان پس از ۴ تا ۶هفته و دوباره هر ۶ ماه یک بار مورد بررسی قرار می گیرد.

داپوکستین برای همه مردانی که دچار انزال زودرس هستند مناسب نیست.به عنوان مثال، این دارو برای برخی از مردان با مشکلات قلبی، کلیوی و کبدی توصیه نمی شود. همچنین مصرف این دارو ممکن است با سایر داروها مانند سایر داروهای ضد افسردگی تداخل داشته باشد.

داپوکستین : گزینه جدید در درمان زود انزالی

مهار کننده های فسفودی استراز ۵، مانند سیلدنافیل (به عنوان ویاگرا فروخته می شود)، دسته ای از داروها هستند که برای درمان اختلال نعوظ استفاده می شوند. تحقیقات نشان داده اند که مصرف این دارو ممکن است به درمان انزال زودرس نیز کمک کنند. اما برای اطمینان از اینکه مصرف آن برای شما بی خطر است باید با یک داروساز یا پزشک خود مشورت کنید.

به دلیل تغییر در مقررات کشورمان، دیگر نیازی به نسخه دارویی و پزشک ندارید تا سیلدنافیل دریافت کنید.

کاندوم ها و داروهای بی حس کننده موضعی

استفاده از داروهای بی حس کننده موضعی مانند لیدوکائین یا پریلوکائین می توانند مفید واقع شوند، ولی ممکن است به واژن نیز منتقل و جذب شود و باعث کاهش احساس در زن شود. همچنین می توانید از کاندوم هایی که دارای بی حسی موضعی هستند نیز استفاده کنید.

تمرینات کف لگن در درمان زود انزالی

ضعف عضلات کف لگن ممکن است توانایی شما را در به تأخیر انداختن انزال مختل کند. تمرینات کف لگن (تمرینات کگل) می تواند به تقویت این عضلات کمک کند.

برای انجام این تمرینات:

عضلات مناسب را پیدا کنید. برای شناسایی عضلات کف لگن ، ادرار را در میانه جریان متوقف کنید و یا عضلات را که مانع از عبور باد شکم می شوند، سفت کنید. در این مانورها از عضلات کف لگن شما استفاده می شود. هنگامی که عضلات کف لگن خود را شناسایی کردید، می توانید تمرینات را در هر موقعیتی انجام دهید، اگرچه ممکن است در ابتدا انجام آنها در حالت خوابیده آسان تر باشد.

تکنیک خود را کامل کنید. عضلات کف لگن خود را سفت کنید، انقباض را به مدت سه ثانیه نگه دارید و سپس به مدت سه ثانیه عضلات را شل کنید. چند بار پشت سر هم امتحان کنید. هنگامی که ماهیچه‌های شما قوی ‌شوند، سعی کنید تمرینات کگل را هنگام نشستن، ایستادن یا راه رفتن انجام دهید.

درمان زود انزالی

تمرکز خود را حفظ کنید. برای دستیابی به بهترین نتیجه، فقط بر روی سفت شدن عضلات کف لگن خود تمرکز کنید. مراقب باشید عضلات شکم، ران یا باسن خود را خم نکنید. از نگه داشتن نفس خودداری کنید و حتما در حین تمرینات آزادانه نفس بکشید.

حرکات را در طول روز تکرار کنید. حداقل سه مجموعه با 10 تکرار در روز را در نظر بگیرید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

1 شهریور 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *