افتتاح حساب ترکیه

ما انسانها نیازمند انگیزه‌ای بسیار قوی برای مطالعه و به خصوص مطالعه برای درس خواندن هستیم. نیازمند یک نیروی محرکه بسیار قوی که ما را به سمت مطالعه و درس خواندن سوق دهد. برای انسان، همچون بنزین برای یک ماشین است و مثل بقیه قوای انسان، تمام شدنی هستند و نیاز به شارژ دوباره دارند اما چه راه هایی برای شارژ انگیز وجود دارد؟

انگیزه برای مطالعه کردن

ما انسانها نیازمند انگیزه‌ای بسیار قوی برای مطالعه و به خصوص مطالعه برای درس خواندن هستیم. نیازمند یک نیروی محرکه بسیار قوی، یک نیرو که ما را به سمت مطالعه و درس خواندن سوق دهد. همانگونه که یک انسان برای حرکت نیاز به قوا و غذا دارد، همانگونه که یک ماشین برای ادامه و حرکت به بنزین نیاز دارد؛ انسان‌ها نیز برای انجام کارهایشان، برای کاری چون مطالعه و درس خواندن که از دیدگاه افراد بسیار زیادی جذابیت بخصوصی ندارد که به رغم همان جذابیت به سمت آنها کشش پیدا کنند، نیازمند نیرویی به نام انگیزه و اراده هستند. در رابطه با انگیزه برای مطالعه و درس خواندن چه می‌دانید؟

خب حالا که نیازمند نیرویی به نام انگیزه و اراده هستیم باید این انگیزه و اراده را چگونه کسب کنیم؟ چگونه باید انگیزه کافی و اراده کافی را در خود ایجاد کنیم تا بتوانیم به راحتی به مطالعه کتاب‌ها و درس خواندن بپردازیم؟

انگیزه و اراده برای انسان، همچون بنزین برای یک ماشین است و مثل بقیه قوای انسان، تمام شدنی هستند و نیاز به شارژ دوباره دارند. می‌توان برای آنها یک باک انرژی در نظر گرفت که هر لحظه در حال اتمام است پس یک توصیه که برای شما داریم که بسیار موضوع مهمی است اینکه انگیزه و اراده خود را صرف هر کار به درد نخوری نکنید و آن را جایی خرج کنید که ارزش خرج کردن و اتمام انگیزه و اراده‌تان را داشته باشد. مثلا اراده خود را صرف تمام کردن یک فیلم بی سر و ته که هیچ از آن متوجه نمی‌شویم ، نکنید و یا مسائل اینچنینی.

اهمیت طراحی سایت برای موفقیت در کسب و کار شما

انگیزه بالا و اراده قوی

موضوع بعدی موضوع کسب انگیزه و اراده است. یکی از راه‌هایی که به ما کمک می‌کند که انگیزه کسب کرده و آن را هر زمان قبل از اتمام، شارژ کنیم؛ جملات انگیزشی برای درس خواندن است. این جملات و مطالعه آنها سبب می‌شود که جانی دوباره به رگ‌هایمان تزریق شده و علی رغم اینکه شاید امیدمان از دست رفته باشد و نیرو و انرژی برای ادامه نداشته باشیم و علی رغم اینکه شاید خستگی و ندیدن پیشرفت اجازه مطالعه و درس خواندن را به ما نمی‌دهد، دوباره نیرویی بی‌نظیر کسب کرده و از جا برخواسته و پرتلاش ادامه می‌دهیم. در زیر به چند جمله بسیار بی‌نظیر در این زمینه اشاره خواهیم کرد، اگر باک انگیزه‌تان به ته رسیده است با ما همراه شوید.

جملات انگیزشی برای درس خواندن

انسان‌های بی‌هدف مجبورند سالهای سال برای افراد هدفمند کار کنند.

هدفمندی

به این جمله خوب خوب دقت کنید. آیا برای خود هدفی دارید؟ آیا هدفمند زندگی کرده و تمام کارهایتان را با هدفتان تنظیم می‌کنید؟ آیا برای خود و زندگیتان ارزش قائلید؟ اگر هدف ندارید شما فقط می‌توانید به عنوان یک پیشکار در خدمت افراد هدفمند باشید که هیچ گونه پیشرفتی در زندگیشان نداشته و هیچ کاری را پیش نخواهند برد. هدفمند بودن با یک رویا در سر پروراندن بشدت متفاوت است. تا زمانی که همه چیز در سر شما چرخ می‌خورد و آنها را یادداشت نکرده و برای آنها قدم‌های مثبت برنمی‌دارید، آنها فقط رویا باقی خواهند ماند. اگر نمی‌دانید چگونه هدف گذاری کنید ما دوره هدف گذاری و مدیریت زمان بهارمن را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

ورزش یوگا برای لاغری شکم پهلو

شیرینی یک بار پیروزی به تلخی صدها شکست می‌ارزد

مهم نیست چند بار خواسته‌ای و نتوانسته‌ای، مهم نیست چند بار یک راه رفته‌ای و نرسیده‌ای، مهم نیست که همیشه از تو دویدن بوده و نرسبدن، مهم نیست که چه اندازه تلاش کرده‌ای و چه زحمت‌ها کشیده‌ای و فقط خستگی بر دوشتان مانده و بس؛ مهم فقط و فقط این است که اگر میان این همه دویدن‌ها و نرسیدن‌ها، میان این همه شدن‌ها و نشدها، تو فقط یکبار تمام همت خود را به کار گرفته و خواستن را به توانستن صرف کنی، مهم این است است که این میان یکبار طعم شیرین پیروزی را بچشی آن وقت است که این شیرینی، تلخی هر چه شکست بوده را از بین برده به گونه‌ای که تو حتی به خاطره‌ای هم از آنها یاد نخواهی کرد. پس ناامید مشو. هدفت ارزش جنگیدن را مطمئنا بیش از این دارد.

بعضی‌ها به معجزه اعتقاد دارند، ولی من به خودم

خودباوری

معجزه هرگز اتفاق نخواهد افتاد مگر آنکه دست بر زانوهایش خود گرفته، ایستاده و برای رسیدن به آنچه در قلب و مغز داری تلاش کنی، معجزه فقط زمانی اتفاق می‌افتد که تو خود برای رسیدن به هدف‌هایت تلاش کنی. معجزه اتفاق افتادنی نیست بلکه معجزه رقم زدنی است. پس خود بلند شو و معجزه زندگی خودت باش. جز تو هیچکس معجزه آفرین زندگی تو نخواهد بود.

ناشنوا باش وقتی همه از محال بودن آرزوهایت می‌گویند

دور و برمان کم نبوده‌اند افرادی که گاه خندیده و به تمسخر اهداف، آرزوها و امیالمان پرداخته و گفته‌اند از شما دویدن و است و نرسیدن. کم نبوده‌اند افرادی که از شکست گفته‌اند و هرگز نتوانستم. کم نبوده‌اند افرادی که فعل نتوانستن را برایمان صرف کرده و از محال بودن خواسته‌هایمان گفتن. اما یک سئوال باور قلبی‌تان چیست؟ می‌خواهم اینجا یک قانون بگویم اگر باور قلبتان، باور ذهن خودتان نرسیدن است که اگر هزاران سال هم تلاش کنید هرگز نمی‌رسید هرگز. اما اگر باور قلبی‌تان توانستن است، اگر باور ذهنتان توانستن است، گوشتان را در برابر گفته‌های افراد مریض و جاهل ناشنوا گرفته تا زمانی که به خواسته قلب و مغزتان برسید، آنگاه با افتخار از توانستنان بگویید و تمام.

طرز تهیه انواع کیک

سخن آخر

جملات انگیزشی برای درس خواندن و مطالعه بسیار است؛ بهترین پیشنهاد ما این است که چند جمله که از سایرین اثرگذاری بیشتری بر قلب و مغز شما دارد را انتخاب کرده آنها را نوشته و جایی در میدان دیدتان نصب نمایید تا با نگاه کردن به آنها انگیزه کافی برای مطالعه را کسب کنید. دوره‌های امیرحسین حامدی و بهارمن می‌توانند کمک شایانی به شما در زمینه مطالعه و رسیدم به جایگاه مطلوبی که مدنظرتان است داشته باشند. هدف مجموعه ما موفقیت و بهبود فردی زندگی شماست. با بهارمن به بهار زندگیتان نزدیک شوید. شاد باشید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: شادی همتی

آخرین بروز رسانی

16 اسفند 1401

بروز رسانی توسط

شادی همتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *