افتتاح حساب ترکیه
راه ثروتمند شدن

همه انسان ها در آرزوی پولدار شدن زندگی و تلاش میکنند ولی شاید تنها عده کمی از آنها راه پولدار شدن را بلدند. گروه موفقیت شادمگ این رازها را در اختیارتان گذاشته است.

راه باورنکردنی پولدار شدن

این را به شما بگویم که، پولدار شدن با یک شغل یا حرفه، چندان ساده نیست. زمانی که به دنبال شغلی خوب هستید معمولا آرزوهایی دارید که در همان اول به واقعیت تبدیل نمی‌شوند.

این یک واقعیت است که در آغاز کار نمی‌توان پول و اشتیاق را با هم و همزمان داشت.

روش های بسیاری برای کسب‌ درامد از راه یک شغل وجود دارد. ایده‌های زیادی هم وجود دارد. اوضاع اقتصادی کشور همیشه با نوساناتی همراه بوده، بنابراین در برنامه‌ریزی ‌های خود همیشه این ویژگی را در نظر بگیرید تا در زمان پیدایش نوسانات اقتصادی به برنامه‌های شما صدمه کمتری وارد شود.

چند گام تا پولدار شدن

لازم نیست حتما مرد و یا یک خانم شاغل و موفق باشید نکاتی که در این بخش می خوانید نکاتی ساده اما پایه ی راه پولدار شدن برای هر کسی است.

 ذخیره کردن را آغاز کنید

این بدان معنا نیست که پولهای اضافی خود را جمع و ذخیره کنید بلکه قانون اصلی این نخریدن لوازم اضافه و جلوگیری از ولخرجی است.

یعنی زمانی که به بیرون از خانه میروید و در محل عبور خود به فروشگاه کفش و یا عطر فروشی میرسید آن را ندید گرفته و از کنارش بی توجه عبور کنید. نکته ی ساده و البته مهم دیگر ذخیره کردن پولهای خورد است برای خود قلکی تهیه کرده و مختص پولهای با ارزش پایین تر قرار دهید .

بعد از مدتی خواهید دی که چقدر کمک کننده است و یا اگر پول درشت دارید تا حد امکان آن را خورد نکنید تا بستر خرج کردن آن فراهم نشود.

پولدار شدن با بودجه تعیین کردن برای خود

اول یا آخر هرماه هر زمانی که شما پول مشخصی را دریافت میکنید همان موقع برایش برنامه ریزی کنید و برای خود حتی نقطه ی تشویق هم بگذارید که اگر بهتر از حد انتظار در دخل و خرج تان عمل کردید می توانید به تیک های موفقیت خود اضافه کنید.

همیشه خواهان بهترین ها نباشید

خریدن اجناس با کیفیت ضعیف نه تنها اقتصادی نیست بلکه کاملا به ضرر است. پس این بخش به این معنا نیست که اجناس ارزان بخرید اتفاقا برعکس اگر اجناس با کیفیت اما کمتر بخرید اقتصادی تر است.

اما گاهی کیفیت حرف اول را نمی زند مثلا اگر برای خرید یک ماشین برنامه دارید و پول شما برای خرید یک ماشین مدل بالا و شیک کافی نیست بهتر است فکر قرض کردن و گرفتن وام را نکنید و ماشینی متناسب و به اندازه ی پولتان بخرید.

راه ثروتمند شدن

در مصرف انرژی ها صرفه جویی کنید

شعاری است که همیشه از طریق تلویزیون و رادیو می شنویم اما همیشه فکر می کنیم که به نفع کس دیگری به جز خود ما است . اما اگر دقت کنید پرداخت کننده ی همین قبوض خود ما هستیم و اگر کمبودی در انرژی ها به وجود آید قیمت بالای آنها را هم ما باید بپردازیم.

در استفاده از کارت اعتباری هوشیار باشید

زمانی که پول شما داخل کیف پول شماست حواستان به این هست که چه مقدار از پولتان خرج و چه مقدار از آن باقی مانده است. اما زمانی که کارت اعتباری دارید قبول کنید که بی احتیاط تر خرج می کنید و این اصلا به نفع شما نیست.

 برای ثروتمند شدن آگاهانه پول خرج کنید

روی هدفتان تمرکز کنید و فکر و ذکرتان را به آن اختصاص دهید. اینگونه می توانید از وسوسه خرید یک وسیله غیرضروری و هوس آن نجات پیدا کنید و پولتان را متفکرانه و هوشمندانه خرج کنید تا به هدفتان نزدیک شوید.

خدمت به مردم با ارائه یک محصول و خدمات خوب

یکی از راه هایی که اکثر ثروتمندان خودساخته طی کرده اند تا به ثروت برسند، خدمت به مردم است.

شما با ارائه خدمات به مردم می توانید در ازای این خدمت پول دریافت کنید، هر چه خدمتی که ما ارائه می کنیم با ارزش تر باشد قطعا پول بیشتری به سمت می آید.

 سرمایه گذاری برای پولدار شدن

یکی از بهترین راه ها برای ثروتمند شدن سرمایه گذاری و کار کشیدن از پول است.

پس به جای خرید وسایل پر زرق و برق و چشم و هم چشمی با دیگران پولتان را با سرمایه گذاری های مناسب نظیر خرید سهام، اوراق قرضه و دیگر سرمایه گذاری های قانونی و سودآور- چند برابر نمایید و یا اینکه پولتان در بازار مسکن و یا در طلا و حتی ارز سرمایه گذاری کنید.

تکنیک های فوق العاده موثر برای گرم کردن رابطه سرد شده

 راه اندازی کسب و کار برای پولدار شدن

راه اندازی کسب و کار برای خود بهترین روش برای کسب ثروت است زیرا وقتی صاحب کسب و کار خودتان شدید، بعد از رسیدن به سوددهی مناسب، می توانید با آرامش خیال در زمینه های دیگر هم سرمایه گذاری کنید.

این قدم منطقی ترین روش برای پولدار شدن است اما کمی زمان خواهد برد.

 قبل از شروع، بیاموزید

قبل از انجام هر کاری، حتی با دوستان و آشنایان خود قرار داد بسته و در مورد جزئیات به توافق برسید زیرا ممکن است آشنایان شما به دلیل نزدیکی به شما هم اندازه خدمت ارائه شده به آنها، به شما پول نپردازند.

 هدف خود را یافته و برای آن برنامه ریزی کنید

اگر در فکر پولدار شدن هستید باید هدف شما خاص و مشخص شده باشد. شما با یافتن هدفتان و تمرکز بر روی آن بی نظم و شلختگی و بی برنامگی را از زندگی خود دور می کنید و راه های رسیدن به این هدف را سرمشق زندگی تان خواهید کرد.

مثلا اگر هدفتان اندوختن پول باشد از خرج های اضافی چشم پوشی می کنید و با درایت بیشتر پول خرج خواهید نمود.

کاری که دوست دارید را انجام دهید

شما برای پولدار شدن و رسیدن به موفقیت باید عاشق کارتان باشید، اگر بیش از حد به کارتان و هدفتان علاقه نداشته و روی آن ها تمرکز نداشته باشید مسیر شما برای موفقیت و پولدار شدن بسیار طولانی و شاید هم بی پایان خواهد بود.

اشتیاق به کار را نمی توان به صورت آگاهانه بالا برد و اگر عاشق کارتان نباشید به سختی می توان دیدگاه شما در مورد آن را تغییر دهید. اگر هم نتوانید آن کار را رها کنید باید دلیلی برای دوست داشتن و ادامه کار خود پیدا کنید.

 پرداخت مالیات کمتر برای پولدار شدن

بعد از به دست آوردن پول شما باید بخشی از آن را به عنوان مالیات به دولت بپردازید. شما می توانید راه پرداخت کمتر مالیات را بیابید و این کار را درست و به موقع انجام دهید.

راه ثروتمند شدن

هزینه های کوچک را مدیریت کنید

نظارت بر هزینه ها می تواند سود شما را افزایش قابل توجهی بدهد پس حتی هزینه های کوچک را هم مدیریت نمایید.

برای پولدار شدن قرض نگیرید

برای پولدار شدن حتی برای خرید مسکن و یا سرمایه گذاری نیز پول قرض نگیرید. قرض گرفتن آسان است ولی پس دادن آن بسیار سخت است پس هیچگاه پول قرض نگیرید.

 آموخته های اشتباهتان را دور بریزید

این باور را که افراد ثروتمند آدم های بدی هستند و افراد فقیر انسانهای با اخلاق و خوبی هستند را دور بریزید و یا این باور غلط که پول چرک کف دست است، پول علف خرس است، پول جن و من بسم الله، پول زیر پای فیل، پول خوشبختی نمی آورد و… را تغییر دهید. دنیای بیرونی شما عوض نمیشود مگر اینکه افکارتان را تغییر دهید.

برای پولدار شدن افکارتان را تغییر دهید

پول یعنی رفاه بیشتر، آرامش، فرصت بیشتر و …اصولا در تفکر ثروت، ناآرامی و عدم امنیت جایگاهی ندارد .پس اینکه جمع کردن و خرج کردن آن اغلب همراه اضطراب و احساس نا امنی است را دور بریزید.

 پول و آینده زندگی شما برای هیچ کسی غیر از خودتان اهمیت ندارد

این را همیشه بدانید که دلسوزتر از خودتان در زندگی تان وجود ندارد . فقط خودتان باید برای آینده و پولتان اهمیت دهید. پس برای علاقه مندی ها و مهارت های خود ارزش بیشتری قایل شوید.

درآمد خود را چند گانه کنید

یکی از راه های پولدار شدن استفاده از فرصت های چندگانه شغلی است.

برای افزایش در آمد خود، راه های دیگری را پیدا کنید که بتواند با درآمد اصلی و قبلی شما ادغام شود تا از طریق اضافه کردن درآمدهای زنجیره ای به درآمد های سابق، پولدار شوید.

راه ثروتمند شدن

برای پولدار شدن با دیگر افراد موفق همراه شوید

راهی فوق العاده برای حرکت رو به رشد شما به سوی موفقیت مالی معاشرت با افراد موفق است. پای صحبت این افراد بنشینید و از تجربیاتشان بهره ببرید و در زندگیتان از این تجربیات استفاده نمایید تا به موقعیت مالی خوبی راه یابید.

ریسک پذیر بودن در زندگی برای پولدار شدن

فقرا،سخت برای پول کار می کنند اما پول برای ثروتمندان سخت کار می کند پس اگر می خواهید زندگیتان عوض شود، ریسک کنید و بگذارید پولتان برای شما کار کند.

بهترین راه‌ پولدار شدن در ایران

در ادامه گفتگویمان می‌خواهیم دو راه ثروتمند شدن در ایران را با هم بررسی کنیم. البته هیچ‌کدام از این دو، راه یک‌شبه پولدار شدن نیستند؛ اما نمونه‌های عینی زیادی در ایران وجود دارند که در همین سال‌های اخیر با پیمودن این راه‌ها به ثروت‌های قابل‌توجهی دست‌یافته‌اند. چرا شما نفر بعدی نباشید؟

چند مهارت ریسک پذیری که در زندگی لازم دارید !

راه شماره ۱: خدمت به مردم با ارائه‌ یک محصول و خدمات خوب

ارائه‌ یک محصول یا خدمت ویژه اگر با کمک تکنولوژی‌های روز انجام پذیرد و در کنار آن برنامه ریزی خوبی هم داشته باشد روشی بسیار عالی برای ثروت‌اندوزی خواهد بود.

اما چه محصول و خدمتی می‌تواند چنین ثروتی را برای ما رقم بزند؟ برای پولدار شدن در ایران باید با ریسک‌ها و شرایط آن آشنا باشیم. ایده‌های زیادی برای این روش ثروتمند شدن وجود دارند که حتما لازم نیست شگفت‌انگیز باشند.

مثلا اگر بتوانید راهی برای انجام دادن کارها و خدمات قدیمی با استفاده از نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌ها پیدا کنید می‌توانید به درآمدهای بالایی برسید.

این روش چه مزیت‌های دارد؟

  • رئیس خودتان خواهید بود
  • زمان در اختیار شما قرار خواهد گرفت
  • آزادی انتخاب روش‌های مختلف را به چنگ خواهید آورد
  • فرصتی برای دنبال کردن آرزوهای خودتان پیدا خواهید کرد
  • می‌توانید به درآمدهای بالا برسید

راه ثروتمند شدن

این راه پولدار شدن چه معایبی دارد؟

  • در ابتدای کار، میزان درآمدتان وابستگی زیادی به زمان خواهد داشت
  • ریسک شکست در کسب‌وکار وجود دارد
  • ریسک‌های محیطی حاکم برای فضای منطقه مانند: «ریسک‌های سیاسی»، «بحران‌های اقتصادی» و «سایر
  • حوادث غیرقابل‌پیش‌بینی» وجود دارند
  • عدم ثابت بودن درآمد و شاید کم بودن آن در شروع کسب‌وکار
  • نیاز به سرمایه‌ کافی برای شروع

چند نمونه موفق ایرانی خدمات‌رسانی

  • آقای غلامعلی سلیمانی با تولید لبنیات با کیفیت در برند موفق کاله
  • مهندس نعمت الله بابایی مدیرعامل شرکت سه نان با تولید نان با کیفیت در بسته‌بندی‌های متفاوت
  • کاظم قلم‌چی با ارائه خدمات در کانون فرهنگی آموزش (قلم چی)
  • بهروز فروتن با تولید محصولات با کیفیت در برند بهروز
  • سلطان حسین فتاحی با تولید محصولات در قالب برند امرسان

این فقط پنج نمونه از هزاران افرادی هستند که در ایران با خدمت به مردم ثروتمند شده‌اند. اگر با عشق و علاقه به مردم خدمت کنیم، کالا و خدماتی که دوست داشته باشند را به آن‌ها ارائه دهیم و زندگیشان را بهتر سازیم.

مردم هم در ازای خدمتی که به آن‌ها می‌کنیم به ما پاداش می‌دهند؛ پاداشی مثل عزت، احترام، حس خوب و ثروتمند شدن. هر چه خدمت ما بزرگتر باشد، پاداشی که دریافت می‌کنمی هم بیشتر خواهد شد.

راه شماره ۲: سرمایه گذاری در بازارهای مالی

دومین روش ثروتمند شدن در ایران، سرمایه‌گذاری و بازی با پول است. کتاب‌ها و مقاله‌های فراوانی در این زمینه به نگارش در آمده‌اند که هر روز هم به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود.

اما آیا همه‌ این صحبت‌ها مسیر درست را نشان می‌دهند؟ تعریف سرمایه‌گذاری کمی با آن چیزی که در ذهن بسیاری از افراد نقش بسته است فرق می‌کند. بسیاری از کاربران در ذهن خود افراد سرمایه‌گذار را کسانی می‌پندارند که یک‌شبه صاحب درآمدهای میلیاردی می‌شوند و از همان ابتدا هم سرمایه‌ بسیار زیادی را به این بازار وارد کرده‌اند.

اما این یک دروغ بزرگ است. سرمایه‌گذاری جدای از کسب درآمدهای بالا و باز کردن دریچه ثروتمند شدن، یک علم است. مانند هر علم دیگری برای استفاده از مزیت‌های آن باید آموزش‌های لازم را پشت سر گذاشت و با منطق و تکنیک‌های درست در این راه قدم برداشت.

راه ثروتمند شدن

روش سرمایه گذاری برای ثروتمند شدن چه مزیتی دارد ؟

  • امکان رشد سرمایه‌های موجود با نرخ بسیار بالا
  • عدم وابسته بودن درآمدها به زمان و تایم کاری
  • امکان اجرایی شدن از هر گوشه‌ای بدون نیاز به حضور در مکانی خاص
  • نقدشوندگی بالا
  • امکان کنترل ریسک‌ها با روش‌های اصولی
  • این روش چه معایبی دارد؟
  • خطر از دست رفتن سرمایه در صورت عدم استفاده از تکنیک‌های کنترل ریسک
  • نیاز به آموزش‌ دیدن
  • نیاز به سرمایه‌های بالا (البته نه برای همه‌ روش‌های آن)

کدام راه پولدار شدن بهتر است؟

اینکه کدام روش بهتر است، بستگی شدیدی به روحیه افراد دارد. اما اگر بخواهیم بهتر بودن را در فاکتورهایی مانند رشد سریع‌تر و کسب درآمد بالاتر تعریف کنیم، تحت شرایطی، استفاده از هر دو روش‌ می‌تواند تحولات بزرگی را در زندگی افراد به وجود بیاورد.

از هر دو گروه، افراد ثروتمند و شکست خورده وجود دارند؛ اما در کل، روش سرمایه‌گذاری، مسیر بهتری برای ثروتمند شدن خواهد بود.

البته اگر بخواهیم به شرایط عمومی جامعه برگردیم و رفتار بیشتر افراد را هنگام ورود به این بازارها بررسی کنیم، خواهیم دید که بیشتر مردم بدون توجه به آموزش و راهنمایی‌های افراد با تجربه دست به معامله می‌زنند و به جای ثروتمند شدن، شکست می‌خورند.

کدام روش سریع‌تر است؟

هیچ‌کدام از روش‌های که تا اینجا برایتان گفتیم راهی برای یک‌شبه پولدار شدن نیستند. اگر نگاه شما به سرمایه گذاری چنین است از همین اکنون می‌توانید سرمایه‌ خود را بر باد رفته بدانید.

با این‌ وجود روش‌های سرمایه‌گذاری در کوتاه‌مدت‌ می‌توانند ثروت‌های بیشتری را برای افراد رقم بزنند. حتی کسانی که وارد کسب‌وکارهای تولیدی و ارائه‌ خدمات می‌شوند در آینده از مازاد سرمایه‌های خود در روش‌های سرمایه‌گذاری بهره می‌برند.

چگونه راه و رسم صرفه‌جویی را یاد بگیریم؟

بسیاری از افراد درباره آموزش و آموزش دیدن دو تصور اشتباه دارند. برخی آموزش را اتلاف وقت می‌دانند و برخی هم آن را هزینه‌ای بی‌خود تلقی می‌کنند که جز خالی کردن جیب ما و پُر کردن جیب دیگران نتیجه‌ای به دنبال ندارد. اما معجزه آموزش این است که می‌تواند مسیر چند ساله شما برای رسیدن به هدفتان را کوتاه کند.

آشنایی با بازی های موثر برای افزایش تمرکز و دقت + معرفی 27 بازی ویژه

افراد برای تبحر پیدا کردن در حرفه‌ای سال‌ها به تلاش می‌پردازند و حاصل سال‌ها تلاش آنها در قالب آموزش در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. یادتان باشد، حقوق بالا تنها به افرادی تعلق می‌گیرد که دانش زیادی دارند و با دانش خود می‌توانند کارها را در کوتاه‌ترین زمان انجام دهند.

برای دستیابی به این دانش، راهی جز آموزش وجود ندارد. شاید بدون آموزش بتوانیم با سعی و خطای فراوان و در طول سال‌ها بالاخره پیانو زدن را یاد بگیریم . اما با آموزش می‌توانیم این مسیر را سریعتر و با آسودگی بیشتری طی می کنیم. راه ثروتمند شدن

طبق آمار ۸۰ درصد کسب‌وکارها در سال اول با شکست مواجه می شوند . از ۲۰ درصد باقی مانده هم تنها ۱۵ درصد می‌توانند هزینه‌های خود را از کسب‌وکارشان استخراج کنند . در نهایت، تنها ۵ درصد به موفقیت می‌رسند.

این نسبت دقیقاً با نسبت افرادی که برای کسب‌وکار خود به دنبال آموزش هستند برابری دارد. دو نفری را تصور کنید که هر دو برای ایجاد یک نوع کسب‌وکار وارد بازار می‌شوند.

اولی بدون هیچ دوره آموزشی و تنها با علاقه به ثروتمند شدن شروع به کار می‌کند و به امید رسیدن به درآمد بالا، سرمایه‌ خود را در معرض ریسک قرار می‌دهد. دومی اما ابتدا در دوره‌های آموزشی مربوط به کسب‌وکار خود شرکت می‌کند و با الهام از تکنیک‌های روز، دست به کار می‌شود.

با این روش، می تواند در کمترین زمان کسب‌وکار خود را رشد دهد. در حالی که نفر اول در ۹۵ درصد موارد شکست می‌خورد.

نکات تکمیلی

  1. راه پولدار شدن را به یک هدف برای خودتان تبدیل کنید (یک کاغذ داخل اتاق نصب کنید با عنوان من پولدار می شوم و هر روز آن را با صدای بلند، 30 بار فریاد بزنید!)
  2. لیستی از 10 فرد برتر (ثروتمند) جهان تهیه کنید و تکنیک های آنها را بیاموزید (بخصوص کتاب های مختلف)
    در وقتتان برنامه ریزی کنید
  3. تا می توانید با مردم و دوستان مثبت اندیش رابطه خود را گسترش دهید. ارتباطات بیشتر به معنای فکر و اندیشه های پولی بیشتر در اطراف شماست.
  4. بجز کسب و کار اصلی خود سعی کنید از مجراهای دیگری هم درآمد کسب کنید (مثلا خانه اجاره دهید یا مقداری پول در سهام سرمایه گذاری کنید و…)
  5. پول ذخیره کرده خود را سرمایه گذاری کنید نه اینکه همین طور نگه دارید
  6. وسایلی گران قیمتی نخرید که استهلاک بالایی دارند
  7. یک حرفه ی مناسب پیدا کنید تا شما را در زمینه کار خودتان مشاوره دهد

راه ثروتمند شدن

راه و روش کسب موفقیت و ثروت

راه های اشتباه برای ثروتمند شدن

تجارت غیرقانونی

بسیاری از پلتفرم های شبکه ای که به صورت آنلاین و چه به صورت واقعی خرید و فروش های غیر قانونی و جنس های قاچاق انجام می دهند، ممکن است سود خوبی به افراد بدهند اما این کار کاملاً غیر قانونی است و نمی تواند سرانجام خوبی داشته باشد.

شرکت های هرمی

این خدمات به افراد قول می‌ دهد که بعد از اینکه پولشان را سرمایه‌ گذاری کردند، بتواند مبلغ بسیار بیشتری را به آن ها برگرداند اما این شرکت‌ ها پول افراد قدیمی را به افراد جدید می دهند.

هرچقدر هم که افراد به این گروه ها اضافه شوند، سود آن ها بیشتر می گردد. در نتیجه شما نیز اصلاً نباید وارد این بازی ها شوید.

هکر و جرایم سایبری

یکی از راه های پول درآوردن ، استفاده از کاربران اینترنتی ، دزدیدن پول آن ها به صورت آنلاین و سوء استفاده به دلیل در اختیار داشتن اطلاعات شان است.

مهارت های هکری بسیار افزایش پیدا کرده است. در نتیجه افراد از راه تهدید و زور از این روش پول در می‌ آورند. این روش دزدی محض محسوب می‌ شود.

راه اندازی کسب و کار برای پولدار شدن چگونه است؟

راه اندازی کسب و کار برای خود بهترین روش برای کسب ثروت است زیرا وقتی صاحب کسب و کار خودتان شدید، بعد از رسیدن به سوددهی مناسب، می توانید با آرامش خیال در زمینه های دیگر هم سرمایه گذاری کنید.

چند نمونه موفق ایرانی خدمات‌رسانی چه کسانی هستند؟

غلامعلی سلیمانی با تولید لبنیات با کیفیت در برند موفق کاله، نعمت الله بابایی مدیرعامل شرکت سه نان با تولید نان با کیفیت در بسته‌بندی‌های متفاوت، کاظم قلم‌چی با ارائه خدمات در کانون فرهنگی آموزش (قلم چی)، بهروز فروتن با تولید محصولات با کیفیت در برند بهروز، سلطان حسین فتاحی با تولید محصولات در قالب برند امرسان

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

10 بهمن 1402

بروز رسانی توسط

shadi hemati

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *