افتتاح حساب ترکیه
ماسک خانگی برای خشکی مو

حتی اگر روش صحیح سشوار کردن مو را بلد باشید ولی باز سشوار کشیدن زیاد به مو اصلا توصیه نمی شود. اما گاهی برای زیبایی و حضور در مهمانی ناگزیر به انجام اینکار هستید. گروه زیبایی شادمگ آموزش روش صحیح سشوار کردن مو و فوت و فن هایش را در اختیارتان قرار داده است.

روش صحیح سشوار کشیدن مو

1. زمانی که در حمام هستید، موهایتان را شسته و نرم کننده بزنید.

2. موهایتان را با حوله خشک کرده و با یک شانه ی دندانه درشت، کاملا شانه نمایید.

روش صحیح سشوار کردن مو

3.به اندازه یک اسپری کف موس مو، به موهایتان بمالید و دوباره موهایتان را با یک شانه ی دندانه درشت، شانه کنید.

4. سرم براق کننده ی مو بمالید. برای از بین بردن وزی موها به مقدار زیادی سرم احتیاج نیست.

5. بخشی در امتداد پایین سرتان را در نظر بگیرید. موهای پایین تر از گوشتان را باید شانه کرده و برای سشوار کشیدن آماده کنید.

6. یک برس گرد برداشته و زیر بخشی از موهایتان قرار دهید. با یک دست در حالی که برس را پایین میاورید، با دست دیگر بخشی از موهایتان که درگیر برس است را سشوار بکشید.

7. به برس کشیدن آن بخش از موها ادامه داده تا اینکه خشک شود.

8. بخش دیگری از موهایتان را با همین رویه برس و سشوار بکشید. زمانی که سشوار کشیدن تمام موها تمام شود، موهایتان حالت پذیر و حجیم شده و دیگر وز نیست.

نکات

  • زمانی که از برس گرد استفاده می کنید، سشوار را به موهایتان نزدیک نگاه دارید.
  • در آخر برای اینکه مدل مویتان فیکس شود، کمی تافت یا انواع اسپری های finishing spray روی موهایتان اسپری کنید.
  • از مالیدن سرم های رفع وز موها به پوست سرتان جلوگیری کنید. این کار باعث می شود پوست سرتان چرب شده و بنظر بیاید که سرتان را نشسته اید.

روش صحیح سشوار کردن مو

حرکت سشوار کردن مو

موها برای کشیدن سشوار باید مرطوب و یا نیمه خشک باشد. اگر سشوار را روی موهای کاملا خیس بکشید باعث وز شدن مو و اگر موهایتان کاملا خش باشد نمی‌توانید به راحتی به آن‌ها حالت دلخواهتان را دهید.

روش خانگی از بین بردن موهای زائد چانه برای همیشه

موها را با استفاده از برس، به چند بخش تقسیم کنید و سشوار را بافاصله از مو نگه ‌دارید. برای این کار 5 یا 6 دسته از موهای خود را به صورت مورب، عمودی یا افقی از یکدیگر جدا کنید و سپس موها را سشوار یا براشینگ نمایید.

برای اینکه موهایتان کمتر آسیب ببینند، بهتر است سر مخصوص پخش حرارت و باد سشوار را بر سر لوله آن نصب کنید.

موهایتان را به دور برس سشوار بپچید و سپس در حالی که سشوار را روی آن گرفته‌اید، به آرامی موها را از برس باز کنید

هنگام استفاده از سشوار آن را همیشه روی موهایتان حرکت دهید و متمرکز نگه ندارید. حرارت متمرکز سشوار روی موهایتان به آن آسیب خواهد زد.

روش صحیح سشوار کردن مو

برای اینکه ساقه موهایتان در اثر باد سشوار نسوزد، پس از سشوار کشیدن هر بخش از موهایتان چند ثانیه صبر کنید تا آن بخش از موهایتان خنک شود سپس دوباره کار خود را تکرار کنید.

حجم‌دهی موها با سشوار

اگر دوست دارید موهایتان حجم پیدا کنند، باید در خلاف جهت رویش ریشه موهایتان سشوار کنید. برای این کار یک بخش کوچک از موهایتان را انتخاب کنید، آن بخش را دور برس سشوار بپیچید و برخلاف جهت ریشه موهایتان بکشید و هم‌زمان سشوار را هم روی آن بگیرید.

نحوه‌ تقسیم بندی مو و روش صحیح سشوار کردن مو

در این شیوه، پیش از شروع براشینگ، موها به 6 دسته تقسیم می شود: چتری، پهلوی راست، پهلوی چپ، مرکز سر، پس سر، پشت سر.

برای تقسیم بندی موهای پیشانی لازم است از شکستگی ابرو تا شکستگی ابروی دیگر را تا پایین سر جدا کنید.

سپس به صورت عمودی، موهای سمت راست لاله گوش بالایی را خود تا مرکز سر جدا کنید.پ به همین ترتیب به صورت عمودی، موهای سمت چپ لاله گوش بالایی خود را تا مرکز سر جدا کنید.

قسمت سمت راست بالای سر را به سمت چپ ادامه داده و تا مرکز سر موها را جدا کنید. قسمت سمت چپ بالای سر را به سمت راست ادامه داده و موهای آن را نیز جدا کنید.

همین تقسیم بندی را برای پس سر و پشت سر نیز رعایت کنید.

روش صحیح سشوار کردن مو

به یاد داشته باشید که هرچه موهایتان پرحجم تر و بیشتر باشد به تعداد تقسیم بندی ها اضافه خواهد شد.

کدام برس بهتر است؟

بهترین برس، برسی بزرگ و گرد است. این برس پس از سشوار کشیدن بهترین حجم و حالت را به موهایتان خواهد بخشید. برس‌های فلزی برای سشوار کشیدن مناسب‌ترین هستند و بهترین شکل را به موهایتان خواهند داد. شما می‌توانید از برس‌های کم قطرتر برای مرتب کردن و سشوار کشیدن موهای چتریتان استفاده کنید.

روش های شگفت انگیز لیفت ابرو در خانه ؛ کم هزینه و آسان

برس‌های پارویی برای پرداخت نهایی موهای بلند پس از سشوار کشیدن مناسب‌اند. این برس‌های سشوار در ۳ اندازه بزرگ، متوسط و کوتاه در بازار وجود دارند. البته برس‌های چوبی موهایشان ترکیبی از موهای طبیعی و مصنوعی است بنابراین به گرفتن بهتر مو درون‌شان کمک می‌کنند.

آداب و روش صحیح سشوار کردن مو

حتما دیده‌اید سشوارهایی که در آرایشگاه‌ها استفاده می‌شوند، سشوارهایی قوی‌تر هستند ولی برای استفاده‌های خانگی می‌توان سشوارهای کم قدرت‌تری را نیز انتخاب کرد.

دقت کنید سشواری که می‌خرید حتما دارای درجه‌های سرعت پایین و بالا باشد و شما بتوانید به آسانی آن را برای سرعت پایین و بالا تنظیم کنید. یک سشوار خوب باید بتواند باد سرد نیز تولید کند.

روش صحیح سشوار کردن مو

برای اینکه موهایتان را براق کنید، سشوار را برای باد داغ تنظیم کنید. اگر سشوار را طوری تنظیم کنید که باد سرد تولید کند، روغن‌ها و ژل و سایر فرآورده‌هایی که برای فرم دادن موهایتان استفاده کرده‌اید روی موهایتان ثابت خواهند شد و همچنین از ایجاد الکتریسیته ساکن موهایتان پیشگیری خواهد کرد. هنگام استفاده از سشوار آن را همیشه روی موهایتان حرکت دهید و متمرکز نگه ندارید.

حرارت متمرکز سشوار روی موهایتان به آن آسیب خواهد زد. تلاش کنید سرهای مخصوص پخش کننده حرارت و باد را بر سر دهانه سشوارتان وصل کنید تا حرارت بر سطح موهایتان پخش شود و به ویژه اگر موهایتان مجعد است، استفاده از این سرها سبب می‌شود موهایتان شکل و فرم دلخواه را به دست آورند. گرچه استفاده از سرهای ویژه زمان سشوار کشیدن را طولانی‌تر خواهد کرد.

موهایی که برق می‌زنند

وقتی به سالن‌های آرایش می‌روید، پس از سشوار کشیدن موها برق خاصی پیدا می‌کنند. رمز آن استفاده مکرر از سشوار روی موها است.
اگر می‌خواهید پس از سشوار کشیدن موهایتان برق بیفتد، باید از باد گرم سشوار استفاده کنید. هر چه شما بیشتر از باد سشوار و برس روی یک بخش از موهایتان بیشتر استفاده کنید، موهایتان بیشتر برق می‌افتند ولی در این صورت امکان صدمه به موهایتان در اثر باد داغ سشوار نیز افزایش می‌یابد.

موهایتان را به دور برس سشوار بپچید و سپس در حالی که سشوار را روی آن گرفته‌اید، به آرامی موها را از برس باز کنید برای اینکه موهایتان کمتر آسیب ببینند، بهتر است سر مخصوص پخش حرارت و باد سشوار را بر سر لوله آن نصب کنید.
برای اینکه ساقه موهایتان در اثر باد سرد سشوار نسوزد، پس از سشوار کشیدن هر بخش از موهایتان چند ثانیه صبر کنید تا آن بخش از موهایتان خنک شود سپس دوباره کار خود را تکرار کنید.

20 ماسک برای درخشندگی پوست و شفافیت صورت با مواد طبیعی

روش صحیح سشوار کردن مو

اگر دوست دارید موهایتان حجم پیدا کنند، باید با سشوار کشیدن ریشه موهایتان را جا به جا کنید. برای این کار یک بخش کوچک از موهایتان را انتخاب کنید، آن بخش را دور برس سشوار بپیچید و برخلاف جهت ریشه موهایتان بکشید و هم‌زمان سشوار را هم روی آن بگیرید.

سشوار کشیدن بعد از رنگ کردن مو ممنوع

یکی از خطاهای رایج خانم ها سشوارکشیدن مو بعد از رنگ مو، مش و دکلره است. گرچه به نظر می رسد سشوارکشیدن باعث زیباتر و براق شدن مو می شود اما عوارض آن در درازمدت بیشتر است.

موی رنگ شده، شکننده تر و آسیب پذیرتر است و بهتر است جز در موارد خاص برای شکل دهی به آن از سشوار استفاده و اتوی مو استفاده نشود. این موها به تقویت بیشتری نیاز دارند و بهتر است هرازگاهی از ماسک های تغذیه کننده برای تقویت آنها استفاده کرد.

اهمیت سشوارکشی

به این دلیل است که پرداختن به روش صحیح سشوار کردن مو دارای اهمیت می شود. اینکه یک آقا بتوانند در محیط خانه با حضور یک سشوار معمولی و تنها با تکیه بر مهارت‌ های خود، موی اصلاح شده و ایده آل خود را در یک فرم مرتب و ماندگار نگه دارد.

روش صحیح سشوار کردن مو

پس اگر آقا هستید و جذاب ماندن چهره برای شما امری کلیدی است، دغدغه بهره ‌مندی از اصول درست سشوار کشیدن موی مردانه شما را رها نمی ‌کند. این مقاله نیز همسو با نیاز کلیدی شما تنظیم شده است تا هر چه ساده تر برخی اصول مقدماتی تا نکات کلیدی در سشوار کشیدن موی مردانه را برای شما تنظیم کرده باشد.

چرا باید از مالیدن سرم های رفع وز موها به پوست سرتان جلوگیری کنید؟

این کار باعث می شود پوست سرتان چرب شده و بنظر بیاید که سرتان را نشسته اید.

چگونه با سشوار به مو حجم دهید؟

اگر دوست دارید موهایتان حجم پیدا کنند، باید در خلاف جهت رویش ریشه موهایتان سشوار کنید. برای این کار یک بخش کوچک از موهایتان را انتخاب کنید، آن بخش را دور برس سشوار بپیچید و برخلاف جهت ریشه موهایتان بکشید و هم‌زمان سشوار را هم روی آن بگیرید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

8 خرداد 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *