افتتاح حساب ترکیه
روش صحیح شستن مو

آیا می دانید که روش صحیح شستن مو تاثیر بسیاری در سلامت و شادابی مو دارد. گروه زیبایی شادمگ نکات مهمی را برای انواع مو و نحوه شستن آنها در اختیارتان قرار داده است.

روش صحیح شستن و شامپو زدن به موها

موهای خود را قبل از شامپو بخار دهید

منافذ پوستتان معمولا با روغن و خاک آلوده هستند. بهترین راه برای تمیز کردن آنها، بخار دادن موها است.

برای انجام این کار، یک حوله را در آب داغ فرو ببرید و آب اضافی را بچکانید. حوله را در دور سرتان بپیچانید و اجازه دهید 20 دقیقه بماند، و بعد از آن دوش بگیرید.

چقدر شامپو استفاده کنیم

اندازه شامپویی که قرار است روی موهایتان بزنید بستگی به حجم موهای هر فردی دارد به عنوان مثال آقایان که موی کوتاه تری دارند، حتی یک بار شامپو کردن هم برای شان کافی است.

اما خانم هایی که موهای شان بلند است معمولا با بار اول شامپو کردن، تنها آلودگی های سطحی از موهای شان پاک می شود .

احتمال دارد نیاز باشد که یک بار دیگر هم به موهای خود شامپو بزنند تا بتوانند احساس تمیز شدن موها را خوب درک کنند.

شامپو چند دقیقه روی موها بماند

درکل هیچ ضرورتی ندارد که شامپو روی مو باقی بماند.و زمانی که برای شست وشوی موهای تان با ماساژ دادن شامپو روی آن صرف می کنید، کافی است .

نیاز نیست شامپو را روی سرتان نگه دارید. ولی درباره شامپوهای درمانی نیز لازم است شامپو به مدت 5-3 دقیقه برای اعمال اثر دارو روی سر باقی بماند و سپس آبکشی شود.

پخش کردن شامپو در کف دست

مقداری شامپو درکف دست خود بریزید و دستهای خودرا روی هم مالش دهید تا شامپو روی دستهایتان پخش شود(حرارت دستهای شما به عملکردبهترشامپو کمک می کند). درواقع کف شامپو بایدروی دست شما تشکیل گردد.

ماساژ دادن شامپو برروی پوست سر با نوک انگشتان

بهترین روش برای شامپو زدن موها استفاده از نوک انگشتان است به طوریکه شامپو راروی همه قسمتهای سرپخش نموده و با نوک انگشتانتان به آرامی روی پوست سروموهایتان ماساژ دهید اما توجه داشته باشید که از ناخن ها استفاده نکنید.

موهای بخار داده شده تان را قبل از شامپو کردن ماساژ دهید

پس از بخار دادن موهایتان، به آرامی پوست سر خود را با انگشتانتان چند دقیقه ماساژ دهید.این کار می تواند باعث شود که کثیفی از حفره ها زدوده شوند، که همین کثیفی ها باعث ضعیفی مو می شوند.

از آب سرد یا ولرم استفاده کنید

می دانید که استفاده از ابزارهای گرم برای آرایش مو تا چه حد می تواند به مو آسیب برساند؟ خوب، همین امر برای آب داغ نیز صدق می کند.

گرمای آب داغ می تواند روغن های طبیعی مو را از بین ببرد و کوتیکول های مو خود را باز می کند، در نتیجه رطوبت از آن بیرون می رود.

روش صحیح شستن مو

از سوی دیگر در روش صحیح شستن مو باید این نکته مدنظر باشد که  دوش گرفتن با آب سرد یا ولرم می تواند کوتیکول ها را ببندد و رطوبت مو را نگه دارد، به این ترتیب شما موهایی شفاف تر و نرمتر خواهید داشت.

هرگز از آب داغ برای آبکشی استفاده نکنید و موهای خودرا با آب ولرم و نیمه گرم آبکشی نمایید.
به این مرحله آبکشی اولیه و یا پیش از شستشو ” Pre-Washing ” گفته می شود که برای زدودن گردوغبار و بطورکلی آلودگیهای قابل حل درآب انجام می گیرد.

از پارابن و شامپوهای بدون SLS استفاده نکنید

من مطمئنم که شما نباید از شامپوهای سولفاتی (SLS) و پارابن استفاده کنید .

پارابن ها به عنوان نگهدارنده اضافه میشوند، و SLS به تشکیل کف کمک می کنند هر دوی این مواد شیمیایی برای مدتی طولانی است که باعث تحریک پوست و واکنش های آلرژیکی می شوند.

مطالعات اخیر نشان داده که آنها همچنین می توانند سرطان زا باشند و باعث آسیب شدید چشم در کودکان شوند بنابراین بهتر است از شامپو های ارگانیک و طبیعی استفاده کنید، که بدون SLS و پارابن هستند.

شامپو را فقط روی پوست سرتان استفاده کنید

هدف شامپو، تمیز کردن و حذف کثیفی، سلول های مرده پوست و تولید محافظت از پوست سر است. مالیدن شامپو در طول موها فقط روغن های طبیعی مو را می گیرد و به دنبال آن موهایی خشک، وز و بی روح خواهید داشت.

بنابراین، یک چهارم اندازه همیشگی شامپویتان را مصرف کنید و آن را به ریشه موها و پوست سر خود بزنید ،تا زمانی که کف کند.

در حال شامپو کردن، آرام ماساژ دهید زمانی که شامپو کف کرد، سرتان را به آرامی با انگشتانتان ماساژ دهید، با حرکات دایره ای شکل.

با این کار نه تنها کثیفی را از پوست خود پاک می کنید، بلکه ماساژ، گردش خون را به فولیکول های مو افزایش می دهد و رشد مو نیز افزایش می یابد.

موهای خود را هر روز نشورید

اکثر شامپوها حاوی مواد شیمیایی هستند که در صورت استفاده روزانه، می توانند مو را بسیار خشک و شکننده کنند. بنابراین بهتر است برای حفظ سلامتی و سطح رطوبت مطلوب، موهای خود را بیش از دو بار یا سه بار در هفته نشورید.

روش صحیح روغن تراپی مو همراه با معرفی بهترین روغن ها

زمان شامپو کردن را کش ندهید

موهای شما زمانی که مرطوب هستند، در شکننده ترین حالت خود هستند. بنابراین، باید شامپو کردن و نرم کننده زدن به مو خود را در عرض 15 دقیقه پس از خیس شدن، انجام دهید تا از هرگونه آسیب و شکستن موها جلوگیری کنید.

روش صحیح خشک کردن مو

حوله میکرو فایبر ، تی شرت های پنبه ای بهترین برای خشک کردن موهای سر

شما احتمالا از این موضوع بی خبرید، اما حوله هایی با جنس تریکو، رطوبت موهایتان را در زمانی گرفتن آب اضافی موهایتان را می گیرد، و اینگونه موها خشک می شوند.

علاوه بر این، بافت این حوله ها همچنین می تواند موهای شما را وز کند و باعث شکستگی موها شود.

یک گزینه بهتر میتواند استفاده از یک حوله میکرو فایبری یا پارچه پنبه ای باشد که با موهای شما لطیف برخورد می کند و تمام رطوبت آن را نمی گیرد.

روش صحیح شستن مو

در زمان خشک کردن، مدام موهایتان را نمالید

اکثر زنان موهای خود را به آرامی با حوله می مالند یا از کلاه حوله ای برای خشک کردن استفاده می کنند.

هر دوی این روش های خشک کردن، فاجعه بار هستند، زیرا باعث ایجاد گره، وز شدگی و شکستن موها می شوند .

راه درست این است که از یک پارچه پنبه ای یا یک حوله میکرو فایبر به آرامی برای خشک کردن آب اضافی موها استفاده کنید و بقیه خیسی با هوا کامل خشک شود.

از سشوار خودداری کنید

گرمای سشوار می تواند به موهای شما آسیب برساند و باعث می شود مو خوره شود، همانند ابزارهای گرمایشی آرایش مویی دیگر. بنابراین، بهتر است تا جای ممکن از استفاده از ،آنها بپرهیزید.

روش صحیح شستن مو

آیا فکر می کنید روش صحیح شستن مو را می دانید؟ موها را خیس کرده و پس از آن شامپو می کنیم و در مرحله آخر مو ها را آبکشی می کنیم؟ خیر این راه غلط است…

  1.  پیش از حمام موی خود را به صورت کامل شانه کنید.
  2. موی خود را به هیچ عنوان با آب داغ خیس یا شست و شو نکنید.
  3. پیدا کردن شامپو مناسب موی سرتان. پس از یافتن شامپوی ایده آل موی خود آن را به صورت مستقیم روی مو و سر نزنید. به جای این کار سعی کنید شامپو را به حالت کف در بیاورید و بعد روی مو می بزنید.
  4. مو را از جهت بالا به پایین به آرامی شست و شو دهید. برای استفاده از نرم کننده ها پس از شست و شو باید زده شود و آن را فقط به قسمت انتهای مو بزنید.
  5. نرم کننده ها دارای موادی هستند که نباید هیچگاه با ریشه مو تماس پیدا کنند و با تماس آن ها به ریشه مو دچار ریزش می شود.
  6. به مدت 2 الی 3 دقیقه مو ها را ماساژ داده و سپس آبکشی نمایید.

روش صحیح شستن موی چرب

اکثر مردم ( بالغ بر 95 درصد) دارای پوست سری چرب هستند.

این مدل از مو ها باید یک روز در میان و آن هم بدون هیچ گونه چنگ زدن به مو و ماساژ دادن و … شست و شو شوند.

به این صورت که مو ها را در کف دست گذاشته و پوست سر خود را به حالت دورانی شست و شو می دهیم. (بدون تماس ناخن ها یا نوک انگشتان به پوست سر)

روش صحیح شستن موی خشک

2 درصد مردم دارای پوست سر خشک می باشند.

شستن این نوع مو ها به مدت هر دو روز یکبار کافی است. مو های این دسته از افراد باید به صورت ماساژ بسیار ملایم باشد و از چنگ زدن و برس کشیدن آن خودداری شود.

نکات مهم برای روش صحیح شستن مو

از یک نرم کننده مخصوص مو، بعد از خشک کردن موهایتان استفاده کنید

اگر این سوال را دارید ” چگونه می توان از شر وزی مو پس از دوش گرفتن خلاص شد؟ ” و همیشه عامل نق زدن هایتان است، در اینجا جواب را برایتان آورده ایم.

بعد از اینکه تا حدودی موهایتان خشک شد ،کمی از مرطوب کننده یا سرم نرم کننده بعد از حمام استفاده کنید. مطمئن شوید از محصولی که بدون الکل است استفاده می کنید، زیرا الکل بیشتر موها را خشک می کند.

استفاده از محصولات مراقبت مو را محدود کنید

از مصرف بیش از حد محصولات مو، مانند اسپری مو، موس، ژل و غیره، بر روی موهایتان اجتناب کنید، زیرا آنها روی مو و پوست سر می نشینند، منافذ را مسدود می کنند و در نهایت منجر به ریزش مو می شوند.

دوش گرفتن را کوتاه کنید

سعی کنید خیلی فوری از حمام بیرون بیایید، زیرا هر چقدر موهایتان بیشتر خیس بمانند، همانقدر در وضعیت شکننده و ترد خواهد ماند.

روش صحیح شستن مو

فراموش نکنید که شامپوهای استاندارد هرگز موجب ریزش مو نمیشوند کم پشت شدن موها با عوامل وراثتی یا هورمونی در ارتباط است یا به دلیل بعضی از بیماری ها و مصرف داروها ایجاد می شود.

البته اگر شامپو با موی شما سازگاری نداشته باشد ممکن است به ساقه مو آسیب رسانده و آن را کدر یا خشک و بد حالت کند اما نمی توانید ریزش موهایتان را به شامپو نسبت دهید.

برای موبلندها ؛ استفاده از نرم‌کننده قبل از مصرف شامپو

شاید این توصیه که باید قبل از مصرف شامپو و شستن صحیح مو از نرم‌کننده استفاده کنید برای‌تان جدید باشد، اما اگر موهای‌تان بلند است و طول‌شان تا پایین شانه‌هاست، برای تقویت موها به نرم‌کننده بیشتری نیاز دارید.

اگر موهای بلندی دارید، به اندازه یک سکه متوسط نرم‌کننده کف دست بریزید و پایین موهای‌تان را با آن به‌آرامی ماساژ دهید. این کار باعث درخشندگی موها می‌شود و از دوشاخه‌شدن پایین مو یا ایجاد موخوره جلوگیری می‌کند.

روش صحیح شستن مو با شامپو

ماساژ آرام ریشه موها با شامپو

اگر موهای‌تان کوتاه است یا طول متوسطی دارد، باید به اندازه یک سکه متوسط در کف دست‌تان شامپو بریزید. اگر هم موهای‌تان بلند است و طول آنها از شانه‌ها عبور می‌کند، باید مقدار شامپو را دوبرابر کنید.

پاک کردن تاتو ابرو با روش های جالب خانگی | اگه پاک نشد اونوقت برید سراغ لیزر

دست‌ها را به‌هم بمالید تا شامپو بین کف دست‌های‌تان پخش شود و بعد به‌آرامی آنها را به‌سمت ریشه موها ببرید و ریشه موها را ماساژ دهید.

نباید شامپو را به موها بمالید بلکه باید ریشه موها را به‌آرامی و بادقت با شامپوی موجود در کف دست‌ها ماساژ دهید. حواس‌تان باشد که پشت سر و گردن را هم با شامپو ماساژ دهید.

اگر نمی‌خواهید کوتیکول‌های موی‌تان را از بین ببرید، شامپوکردن را آرام و باحوصله انجام دهید و از چنگ‌زدن موها با حرکات دایره‌ای دست‌ها روی سر بپرهیزید.

شستن صحیح مو را یاد بگیرید و نگذارید که ظاهرتان به‌دلیل نرسیدن به موها مخدوش شود و از زیبایی‌های‌تان کم شود.

در قسمت پایین موهای بلند از شامپو استفاده نکنید

اگر موهای بلندی دارید، باید برای روش صحیح شستن مو از مالیدن شامپو به قسمت پایین موها بپرهیزید و، در عوض، ریشه موها را بیشتر با شامپو ماساژ دهید.

علت این است که در قسمت ریشه‌ها مقدار چربی بیشتری وجود دارد. در پایین موها به مقدار شامپوی اندکی نیاز است. اصلا می‌توانید برای این بخش از مو از شامپو هم استفاده نکنید، چون قدیمی‌ترین و خشک‌ترین بخش موهاست.

اگر به‌واسطه مصرف مواد شیمیایی مختلف، مانند رنگ مو، موهای‌تان خشک و زبر شده است، یک بار در هفته از شامپوهای پیوریفایینگ (purifying) استفاده کنید. این شامپوها ازنظر پاک‌کنندگی قوی‌تر هستند.

آب‌کشی موها و گرفتن آب اضافی موها

در روش صحیح شستن مو این نکته مهم است که موهای‌تان را با آب گرم آب‌کشی کنید، به‌طوری‌‌که کاملا عاری از شامپو شود. انگشتان‌تان را بین موها بکشید و آب اضافی را از آن خارج کنید.

این کار به‌ویژه برای کسانی مناسب است که موهای کوتاه دارند. با انگشتان‌تان بین موها دست بکشید تا آب اضافی بیرون بیاید و اگر موهای بلندی دارید، برای مرحله بعد، یعنی استفاده از نرم‌کننده، آماده شده باشید.

استفاده از نرم‌کننده و شیوه مصرف این ماده

اگر موهای‌تان از حدود هفت‌ونیم سانتی‌متر کوتاه‌تر است، باید نرم‌کننده را به‌طور یکدست در بخش‌های مختلف آن پخش کنید. مقدار نرم‌کننده می‌تواند به اندازه یک سکه متوسط باشد.

روش صحیح شستن مو

اجازه دهید نرم‌کننده به‌مدت دوونیم دقیقه روی موهای‌تان باقی بماند. در این مدت می‌توانید به اصلاح مشغول شوید یا نقاط دیگر بدن‌تان را بشویید.

اگر موهای‌تان معمولی است، استفاده روزانه از نرم‌کننده مانعی ندارد. پس، در شستن صحیح مو به مقدار و دفعات مصرف نرم‌کننده دقت داشته باشید.

بعد از استفاده از نرم‌کننده، موها را با آب ولرم آب‌کشی کنید. اگر رنگ و مواد شیمیایی آرایشی روی موهای‌تان جمع می‌شوند، به این دلیل است که بعد از مصرف نرم‌کننده، موهای‌تان را به‌درستی آب‌کشی نمی‌کنید.

روش صحیح شستن مو قواعدی دارد که باید رعایت شوند.

نکته‌ای برای موبلندها

به اندازه یک سکه متوسط نرم‌کننده کف دست بریزید و دست‌ها را به‌هم بمالید. نرم‌کننده را به ریشه موها بمالید و نترسید، چون در این قسمت از مو به اندازه کافی چربی وجود دارد. شستن صحیح مو را با رعایت نکات زیر ادامه دهید:

موهای‌تان را با کلیپس به‌سمت بالا جمع کنید و دوش‌گرفتن را به پایان برسانید. هرقدر نرم‌کننده مدت بیشتری روی موهای‌تان بماند، بهتر جذب خواهد شد.

می‌توانید برای بستن موها بالای سر در حمام از کِش سر هم استفاده کنید. اما نباید موها را خیلی سفت و محکم ببندید چون امکان آسیب‌دیدن کوتیکول‌ها وجود دارد. یادتان باشد که موها در حالت خیس در آسیب‌پذیرترین حالت ممکن هستند.
برای‌اینکه در مدت حمام‌کردن، نرم‌کننده به‌درستی و به‌مدت کافی روی سرتان بماند و زیر دوش شسته نشود، استفاده از کلاه حمام هم فکر خوبی است.

مدت‌زمان ماندن نرم‌کننده روی سر؛ ۱۰ دقیقه برای موهای بلند

اگر موهای بلندی دارید، اجازه دهید نرم‌کننده درحدود ده دقیقه بعد از دوش‌گرفتن روی سرتان بماند.

اگر می‌خواهید برای صرفه جویی در مصرف آب زود از حمام خارج شوید یا موهای‌تان خیلی خشک است و نمی‌خواهید زیاد در حمام بمانید، موها را با کلیپس جمع کنید یا آنها را در حوله بپیچید و از زیر دوش بیرون بیایید.

در این صورت، به موها زمانی اضافی می‌دهید تا چربی بیشتری از نرم‌کننده را به خود جذب کنند. شستن صحیح مو را در هر بار دوش‌گرفتن جدی بگیرید.

آب‌کشی موها؛ شستن نرم‌کننده با آب سرد برای موبلندها

اگر موهای بلندی دارید، باید با آب سرد آنها را بشویید. آب سرد باعث بسته‌شدن کوتیکول‌های مو می‌شود و رطوبت و چربی را در آنها حفظ می‌کند. اگر شست‌وشو با آب سرد را به‌طور مرتب هنگام دوش‌گرفتن انجام دهید، موهای‌تان درخشان‌تر خواهد شد.

روش صحیح شستن مو

یادتان باشد که نرم‌کننده را به‌کلی از سطح موهای‌تان بشویید. اگر مقداری از این ماده روی موها باقی بماند، ظاهر موهای‌تان چرب و نامناسب خواهد شد.

موهای آسیب‌دیده؛‌ استفاده از نرم‌کننده مخصوص

برای موی مردان و زنان نرم‌کننده‌هایی مخصوص موهای آسیب‌دیده وجود دارد. این نوع از نرم‌کننده‌ها می‌توانند به تقویت موها کمک و آنها را منعطف‌تر کنند.

بعد از دوش‌گرفتن، برای مرطوب‌کردن موها از این نرم‌کننده‌ها استفاده کنید. با مصرف نرم‌کننده‌های مخصوص موی آسیب‌دیده، در کنار مصرف روزانه شامپو، موهای‌تان خوش‌حالت‌تر خواهد شد.

اگر طول موهای‌تان از حدود ۷٫۵ سانتی‌متر کوتاه‌تر است، از نرم‌کننده مخصوص موهای معمولی استفاده کنید. این نوع از نرم‌کننده‌ها برای بیشتر افراد (از هر ۱۰ نفر، ۹ نفر از این نرم‌کننده‌ها راضی‌اند) مفید و مناسب است.

اگر پوست سرتان بیش‌ازحد خشک یا چرب است، به‌ترتیب شامپوی ضدشوره یا شامپوی مخصوص موهای چرب بخرید.

افزایش حجم مو؛ مخصوص موهای نرم، نازک یا چرب

اگر موهای‌تان نرم، نازک یا چرب است، از نرم‌کننده‌ها و شامپوهای حجم‌دهنده و پرپشت‌کننده کمک بگیرید. این محصولات به افزایش حجم موهای‌تان کمک می‌کنند.

از خرید شامپوها و نرم‌کننده‌هایی که شکل کِرِم هستند خودداری کنید، چون باعث می‌شوند که موهای‌تان چرب‌ به نظر بیاید. شما به محصولاتی ملایم نیاز دارید که امکان مصرف روزانه یا یک روز در میان‌شان وجود داشته باشد.

روتین مراقبت از موی فر + نکات طلایی که موی شما را زیبا می کند !

برای موهای چرب، می‌توانید از شامپوهایی استفاده کنید که به آب نیاز ندارند. در فواصل دوش‌گرفتن خود از این شامپوها استفاده کنید.

مردان و زنان می‌توانند با مصرف این شامپوها، بدون رفتن به حمام، موهایی شاداب داشته باشند. موهای نازک، باوجود شامپوهای خشک یا همان شامپوهایی که نیاز به آب ندارند، ضخیم‌تر و حجیم‌تر جلوه می‌کنند.

اگر موهای چرب دارید، احتمالا میلی به استفاده از نرم‌کننده‌ها ندارید. در این صورت می‌توانید از اسپری نرم‌کننده یا نرم‌کننده‌های ملایم حاوی روغن درخت چای استفاده کنید. این ماده باعث جذب چربی موها می‌شود.

اگر در حال درمان موهای‌تان هستید و مثلا موهای‌تان در مجاورت مواد شیمیایی و رنگ آسیب دیده است، به‌دنبال شامپوهایی حاوی اسیدآمینه‌های سریسین ابریشم یا عصاره گندم و سویا باشید.

مردان و زنان می‌توانند در صورت داشتن موهای آسیب‌دیده از این نوع شامپوها استفاده کنند. خرید شامپوهای مخصوص موهای رنگ‌شده یا شامپوی بچه برای جلوگیری از نازک‌شدن موها هم فکر خوبی است.

اگر موهای‌تان بلند است، از نرم‌کننده فقط برای قسمت پایینی موها استفاده کنید. ریشه موها به اندازه کافی چرب است؛ پس، از نرم‌کننده فقط برای وسط و پایین موها بهره ببرید.

از مصرف نرم‌کننده‌های حاوی سیلیکون بپرهیزید، چون موها را نازک می‌کنند. اگر موها را رنگ کرده‌اید و نمی‌خواهید رنگ آن با حمام‌کردن از بین برود، از شستن روزانه آنها بپرهیزید؛ در این صورت دچار موخوره هم نخواهید شد.

شامپوهای نرم‌کننده؛ رام‌کردن موهای فرفری و زبر

شامپوهای نرم‌کننده موهای زبر و فرفری حاوی جوانه گندم، روغن بادام، شی باتر یا فندق استرالیایی است. برای آبرسانی به موها می‌توانید از گلیسیرین یا سیلیکون هم استفاده کنید.

برای ازبین‌بردن حالت وِزوِزی موهای‌تان به‌طور منظم از درمان‌ها و مراقبت‌های روغن داغ هم بهره ببرید. در این روش درمانی از روغن‌های گیاهی طبیعی مانند روغن زیتون برای مسدودکردن کوتیکول‌های مو استفاده می‌شود.

روش صحیح شستن مو استفاده از نرم‌کننده مرطوب‌ساز مو است.

موهای وزوزی و خشک؛ استفاده از شامپوهای کرم‌مانند

روغن هسته انگور، آرگان، روغن آووکادو و روغن نارگیل برای درمان خشکی مو بسیار مناسب‌اند. اگر موهای‌تان وزوزی و خشک است، در هر بار دوش‌گرفتن از نرم‌کننده‌های قوی استفاده کنید.

مصرف شامپوهای مخصوص موهای خشک و رنگ‌شده هم برای ازبین‌بردن خشکی و وِزشدن موها مناسب است، چون به مرطوب‌شدن موها کمک می‌کنند.

رفع شوره موها

اگر موهای‌تان شوره می‌زند،‌ استفاده چرخشی از شامپوهایی با سولفید سلنیوم، سالیسیلیک اسید و پیریتیون روی مفید خواهد بود.

شامپوهای ضدشوره باعث خشکی موهای‌تان می‌شوند پس به‌صورت دوره‌ای و چرخشی از شامپوهای عادی یا مرطوب‌کننده استفاده کنید. چنانچه مشکل‌ باقی بود، شستن مو با سرکه سیب را فراموش نکنید.

این ماده با میکروب‌ها و قارچ‌ها به‌خوبی مبارزه می‌کند.

روش صحیح شستن موهای چرب

کسانی که پوست سرشان چرب باشد در کمتر از 24 ساعت موهایشان ظاهری چرب به خود می گیرد و مجددا نیاز به استحمام خواهند داشت.

خوشبختانه این افراد نیازی به نگرانی از دست رفتن رطوبت موهایشان ندارند زیرا پوست سرشان به اندازه کافی چربی (سبوم) تولید می کند. عرق کردن شدت تولید چربی پوست سر را افزایش می دهد.

موهای چرب را بهتر است روزانه بشویید.

روش شستن مو معمولی و خشک

موهای معمولی و خشک هر 2 یا سه روز یکبار با شامپو شسته شوند. اگر موهای خود را رنگ کرده اید این فاصله زمانی باید بیشتر شود. در ماه حداقل دو یا سه بار موهای خود را با آب خالی شستشو دهید.

مخصوصا اگر موها بلند باشند. زیرا زمان بیشتری لازم است تا چربی های طبیعی پوست سر به ساقه ها برسند. افزایش سن باعث کاهش تولید سبوم می شود. بنابراین با بالا رفتن سن باید دفعات و حجم مصرف شامپو را کمتر نمود.

در نتیجه اگر احساس خشکی و وز بودن در موهای خود دارید موها را کمتر با شامپو بشویید.

بهترین روش شستن موی سر مردانه

حتما قبل از حمام موهای خود را شانه کنید

شانه زدن مو قبل از حمام از نکات مهمی است که باید رعایت شود. زیرا شانه مو بعد از حمام باعث آسیب جدی به موها می شود.

شستشو با آب داغ ممنوع
بیشتر مردم فکر می کنند که آب داغ برای موها خوب است اما شستشوی مو با آب داغ باعث آسیب جدی به موی سر می شود بهتر است موهای خود را با آب ولرم شستشو دهید.
جهت صحیح شستن مو از بالا به پایین
مو را به آرامی و از بال به پایین بشویید و در صورت استفاده از نرم کننده از تماس آن با قسمت انتهایی مو جدا خودداری کنید.
بین ۳ تا ۵ دقیقه موهای خود را ماساژ دهید.
بیشتر مردم یا خیلی زود موها را آبکشی میکنند یا بر این باورند که هر چه مواد شوینده بیشتر روی سر بماند بهتر است اما هر دو باور اشتباه است و بهتر است بین ۳ تا ۵ دقیقه مواد شوینده روی مو باشند و سپس آبکشی شوند.

برای شست و شوی مو چقدر شامپو استفاده کنیم؟

اندازه شامپویی که قرار است روی موهایتان بزنید بستگی به حجم موهای هر فردی دارد به عنوان مثال آقایان که موی کوتاه تری دارند، حتی یک بار شامپو کردن هم برای شان کافی است.

بهترین حوله برای خشک کردن موهای سر چیست؟

حوله هایی با جنس تریکو، رطوبت موهایتان را در زمانی گرفتن آب اضافی موهایتان را می گیرد، و اینگونه موها خشک می شوند. علاوه بر این، بافت این حوله ها همچنین می تواند موهای شما را وز کند و باعث شکستگی موها شود. یک گزینه بهتر میتواند استفاده از یک حوله میکرو فایبری یا پارچه پنبه ای باشد که با موهای شما لطیف برخورد می کند و تمام رطوبت آن را نمی گیرد.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

27 بهمن 1400

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *