افتتاح حساب ترکیه
ست کردن با رنگ سال 1401

شاید شما هم دغدغه داشته باشید که با رنگ سال 2022 یا همان 1401 چه لباسی را میتوانید ست کنید. گروه استایل شادمگ در این مطلب نحوه ست کردن با رنگ سال 1401 را به شما یاد می دهد .

 رنگ سال 1401

مدیر اجرایی موسسه رنگ پنتون « لئاتریس آیزمن» درمورد این انتخاب‌ رنگ هاي‌ گفت:« استفاده ما از رنگ ها، با روحیات فرهنگی همه ی ي ما ارتباط مستقیم دارد. همانگونه کـه تمامی ما آینده جدیدی را کشف میکنیم و بـه دنبال فرصت‌هایي هستیم تا کاری کاملا متفاوت انجام دهیم. این‌ ها رنگ‌هایي هستند کـه تمایل ما بـه شکستن مرزها را برآورده میکنند.

ست کردن با رنگ سال 1401

همان تمایلی کـه در حقیقت نیاز مشتاقانه ما بـه خلاقیت سرزنده و بیان بصری بدون محدودیت اسـت و ما در حال ورود بـه این زمان هستیم.» این خبر در وبسایت موسسه رنگ پنتون منتشر شده اسـت.بـه گفته کارشناسان، این طیف جدید از رنگ آبی نمادی از روح زمانه و دوره گذار اسـت کـه بشریت در حال تجربه ان اسـت.

موسسه رنگ پنتون کشور آمریکا طیف جدیدی از رنگ آبی بـه نام PANTONE 17-3938 Very Peri را بـه عنوان رنگ اصلی سال 2022 انتخاب کرده اسـت.

کلکسیونی از بهترین و جدیدترین مدل روسری 1401 مناسب رنگ سال

چه رنگ‌هایی را با لباس بنفش سِت کنیم؟

رنگ بنفش یکی از رنگ هایي اسـت کـه طبق معمول مورد علاقه ي خیلی از افراد برای فصول مختلف سال اسـت. ست کردن با رنگ سال 1401 هرگز معطوف بـه فصل خاصی نمی‌شود و طبق معمول با طیف گسترده اي از رنگ ها هم جور در می‌آید.

رنگ بنفش یکی از رنگ هایي اسـت کـه در دسته ي رنگ هاي‌ ثانویه قرار می‌گیرد. این رنگ را میتوانید از ترکیب دو رنگ قرمز و آبی بـه دست آورید. کـه رنگ بنفش قابلیت این را دارد کـه با همین رنگ ها هم بـه خوبی ست شود.

ست کردن با رنگ سال 1401

یکی از مهمترین رنگ هایي کـه بـه عنوان مکمل رنگ بنفش انتخاب می شود، زرد اسـت. البته شـما می‌توانید برای ایجاد یک ست رنگ بنفش از انواع طیف هاي‌ بنفش استفاده کنید کـه ترکیب بسیار زیبایی را رقم میزند.

رنگ بنفش نماد چیست؟

در علم روانشناسی، رنگ بنفش روشن یا همان یاسی را می‌توانیم نمادی از عشق و آرامش، بنفش تیره را نمادی از غم و اندوه و بی اعتنایی و رنگ بنفش روشن را نماد فردیت و تخیل معرفی نماییم. از طرفی، بنفش را می‌توانیم رنگ تقدس، سلطنت، ارزش و شجاعت نیز معرفی کنیم.

ست کردن با رنگ سال 1401

عموما گفته می شود کـه شخصیت شناسی رنگ بنفش بـه اینگونه اسـت کـه افرادی کـه رنگ بنفش را می پسندند، افراد تقریباً خودپسندی معرفی میشوند. تفکر و خواسته ي دیگران بـه هیچ عنوان برایشان در اولویت قرار ندارد و تنها بـه خواسته ي خودشان اهمیت میدهند.

بـه طور کلی، می‌توانیم غرور را یکی از بولدترین ویژگی هاي‌ شخصیتی رنگ بنفش معرفی نماییم. البته این چیزها بـه این معنا نیست کـه انتخاب رنگ بنفش همیشه شامه اي از خودخواهی و خود پسندی را بـه همراه دارد، نه. این تعارف تنها عده اي از تعاریفی اسـت کـه در قالب شخصیت شناسی رنگ بنفش گنجانده شده اند.

در طیف هاي‌ رنگی بنفش، رنگ ویولت یا همان بنفش آبی دارای تناژ رنگی آبی بوده و رنگ بنفش ارغوانی از ان دسته از رنگ هاست کـه تناژ رنگ قرمز بیشتری دارد. رنگ یاسی کـه از گل مگنولیا گرفته می شود همان رنگ ویلت روشن را یاسی می‌نامند میبینید؟

طیف هاي‌ مختلف رنگ بنفش می توانند از اندکی کم و زیاد شدن یک رنگ و یا تناژ خود رنگ، بـه دست آیند. این سیستم در ایجاد یک ست رنگ بنفش در مد و فشن، می تواند بسیار کاربردی باشد. در واقع ست رنگی بنفش می تواند هم بـه صورت مونوکروم و تک رنگ از یکی از طیف هاي‌ رنگ بنفش باشد و یا می تواند از طیف هاي‌ مختلف رنگ بنفش هم انتخاب شود.

محبوبترین و جدیدترین رنگ مو 2022 زنانه و دخترانه جذاب

کاربرد رنگ سال 1401 در لباس ها

رنگ بنفش یکی از رنگ هایي اسـت کـه طبق معمول بدون این کـه حتی ترند هم نباشد، با استقبال خوبی برای ست کردن مواجه می شود. بنفش را یکی از لوکس ترین رنگ هاي‌ دنیا می‌دانند و این رنگ علاوه بر این کـه در ست هاي‌ زیبای لباس کاربرد فراوانی دارد، برای انواع دکوراسیون و چیدمان داخلی و خارجی هم می تواند در شرایط مختلف ودر ترکیب با انواع رنگ ها قرار گیرد.

تداعی‌هاي‌ مثبت

نفش شاد – غریب و بازیگوش اسـت. این مربوط بـه فرار از واقعیت و عکسهای جادویی اسـت. بنفش غالباً بیانگر استقلال اسـت. این رنگ اغلب نشانه‌‌اي از ادغام دنیای مادی با نوآوری اسـت. بنفش همچنین با شجاعت همراه اسـت و قلب بنفش بـه اعضای نیروهای مسلح کـه در خط وظیفه مجروح شده‌اند، اهدا میشود. استفاده‌هاي‌ حرفه‌اي از بنفش اهداف ارزشمند و والایی را منتقل می کند.

ست کردن با رنگ سال 1401

تداعی‌هاي‌ منفی

از آنجا کـه بنفش بین قرمز و آبی بـه صورت متعادل زندگی میکند، می توان ان را یک رنگ ناپایدار و غیر سنتی دانست. مفاهیم سلطنتی و مراسمی می توانند در دسترس حساسیت‌هاي‌ دموکراتیک‌تری قرار گیرند. و بنفش میتواند احساس استکبار را منتقل کند. بنفش میتواند کمی احساس نگرانی ایجاد کرده ودر نتیجه ناراحت کننده باشد.

روانشناسی رنگ بنفش

تاثیر رنگ‌ها بر احساست یک موضوع کاملا ثابت شده اسـت. بنفش یک رنگ زیبا برای لذت بردن اسـت و از دو رنگ فوق‌العاده، آبی و قرمز ایجاد شده اسـت. اغلب اوقات بنفش با تجمل، قدرت، خرد، خلاقیت و جادو همراه اسـت. وقتی بـه بنفش از دیدگاه روانشناسی نگاه میشود، رنگی اسـت کـه قرمز و آبی را متعادل میکند.

ست کردن با رنگ سال 1401

قرمز تمایل بـه ایجاد شدت و دادن انرژی اسـت، در حالی کـه رنگ آبی باعث آرامش و پایداری میشود؛ درکنار هم آن ها رنگ بنفش را بـه وجود می‌آورند کـه تعادل مناسب این دو اسـت. درست مانند سایر رنگ‌ها، طیف‌هاي‌ مختلف بنفش وجوددارد و همه ی آن ها میتوانند معانی مختلفی داشته باشند.

بنفش سبک دارای انرژی زنانه اسـت، بنفش روشن با غنا و حق امتیاز در ارتباط اسـت و بنفش تیره میتواند با غم و اندوه همراه باشد.بنابر این عده اي از متداول‌ترین تداعی‌هاي‌ معانی مردم با رنگ بنفش چیست؟ مانند تعداد زیادی از رنگ‌هاي‌ دیگر، احساساتی کـه رنگ بنفش برمی‌انگیزد اغلب وابسته بـه مجامع فرهنگی اسـت.

چرا Very pery رنگ سال 1401-2022 انتخاب شد ؟

به گفته کمپانی پنتون، رنگ سال ۲۰۲۲، PANTONE 17-3938 Very Peri (آبی-بنفش به رنگ گل پریوش) یعنی ما در دوران دگرگونی زندگی می‌کنیم و «وری پری» نمادی از زرق و برق زودگذر جهانی است. همان‌ طور که ما از یک دوره انزوای شدید بعد از پاندمی کرونا بیرون می‌آییم و استانداردهای زندگیمان در حال تغییر هستند. این تغییر حتی در زمینه‌های دیجیتال و انواع فناوری‌های به روز هم دیده می‌شود.

طراحی دیجیتال به ما کمک می‌کند که محدودیت‌های دنیای واقعیت را بشکنیم و دریچه‌ای را به روی دنیای مجازی که سراسر پویایی است، باز کنیم. در این دنیای جدید می‌توانید امکانات رنگی جدید را هم کشف و ایجاد کنیم. رنگ PANTONE 17-3938 Very Peri ادغام زندگی مدرن و تجلی آن در دنیای دیجیتال و تلفیق این دو را نشان می‌دهد و قرار است اعتماد به نفس ما را تقویت کند.

ست کردن با رنگ سال 1401

جدیدترین مدل پیراهن دخترانه 2021 | ایده از لباس های زیبای بچه گانه

بهترین رنگ‌ها برای ست کردن با رنگ سال 1401

از بهترین رنگ‌‌ها برای ست کردن لباس و آرایش با رنگ سال ۲۰۲۲ طیف رنگ‌های خنثی است. رنگ‌های خنثی شامل مشکی، سفید، خاکستری و رنگ‌های زمینی روشن مثل خاکی می‌شوند. این رنگ‌ها در هنگام ترکیب با رنگ بنفش وری پری تضاد فوق العاده جذابی را به وجود می‌آورند و اصلا هم توی ذوق نمی‌زنند.

علاوه بر این، تیپ و استایل خیلی شیکی را می‌سازند. اما اگر می‌خواهید برای سال ۲۰۲۲/ ۱۴۰۱ استایل شادتری داشته باشید که رنگ و لعاب بیشتری داشته باشد، در کنار رنگ سال ۱۴۰۱ از رنگ لوتوس، الدر بری و … که در پالت رنگی شرکت پنتون آورده شده است، می‌توانید کمک بگیرید.ست کردن با رنگ سال 1401

رنگ‌های ست کردن با آبی پویا

همان‌طور که قبلا گفته شد، رنگ سال ۲۰۲۲، یک رنگ جدید است؛ بنابراین برای ست کردن با رنگ سال 1401 باید با احتیاط پیش رفت. طراحان شرکت پنتون پلت رنگی پیشنهادی خود را برای ست کردن با رنگ very pery ارائه کرده‌اند. برای ست کردن دکوراسیون و یا استایل می‌توان از این پلت پیشنهادی استفاده کرد. چهار پلت رنگی پنتون رنگ سال ۲۰۲۲ شامل رنگ‌های زیر است؛

  • رنگ ارغوانی، بنفش و صورتی
  • سبز زیتونی و طیف‌های ملایم سبز
  • کرمی، نارنجی و قهوه‌ای
  • آبی روشن و آبی دریایی

این رنگ‌ها از میان رنگ‌های شاد و انرژی بخش انتخاب شده‌اند و برای استفاده در فصل‌های بهار و تابستان پیشنهاد شده‌اند.

ست کردن با رنگ سال 1401

ست کردن رنگ سال 1401 با مانتو

رنگ سال ۱۴۰۱، جزو طیف‌های رنگی ملایم است و برای ست کردن مانتو رنگ سال ۲۰۲۲ می‌توانید به سراغ رنگ‌های گرم‌ بروید. رنگ‌های گرم به رنگ آبی پویا جلوه‌ بیشتری می‌بخشند و زیبایی استایل شما را دو چندان می‌کنند. البته برای ست کردن رنگ سال جدید می‌توانید از بیشتر رنگ‌های کمدتان استفاده کنید؛ چرا که آبی پویا با طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها هم‌خوانی دارد. برای این که ایده بگیرید، در ادامه چند ترکیب رنگی مناسب با آبی پویا را ذکر می‌کنیم.

 رنگ قرمز

قرمز یکی از رنگ‌های پرحرارت و گرم است. در کنار مانتو آبی پویا می‌توانید از جزئیات و اکسسوری‌هایی به رنگ قرمز استفاده کنید. استفاده از دستبندهای باریک به رنگ قرمز و یا گیره‌سر‌های قرمز، پیچیدگی خوبی در استایل شما در انتخاب رنگ سال ۲۰۲۲ ایجاد می‌کند.

ست کردن با رنگ سال 1401

رنگ سبز و ست کردن با رنگ سال 1401

رنگ سبز از رنگ‌های موجود در طبیعت است و با بیشتر رنگ‌ها هم‌خوانی دارد. برای ست کردن رنگ مانتو ۱۴۰۱ و رنگ سال ۲۰۲۲ نیز می‌توانید از رنگ سبز استفاده کنید. شرکت پنتون هم رنگ سبز را به عنوان رنگ‌های پیشنهادی خود اعلام کرده است؛ بنابراین اطمینان می‌دهیم که با ترکیب رنگ سبز و آبی پویا، استایل چشم‌نوازی خلق می‌کنید.

ست کردن با رنگ سال 1401

رنگ آبی

از دیگر رنگ‌های پیشنهادی شرکت پنتون، رنگ آبی است. برای ست کردن مانتو می‌توانید از رنگ آبی دریایی نیز برای ست کردن رنگ سال ۲۰۲۲ استفاده کنید.

ست کردن با رنگ سال 1401

 رنگ هلویی

اگر طرفدار رنگ‌های ملایم و پاستیلی هستید می‌توانید مانتوی خود را با رنگ هلویی ست کنید؛ این ست حس شادابی و طراوت بیشتری را منتقل می‌کند و پرطرفدار در بین رنگ سال ۲۰۲۲ است.

ست کردن با رنگ سال 1401

رنگ بنفش کبود

بنفش کبود از دیگر رنگ‌های زیبا و مکمل رنگ آبی پویا ست. برای ست کردن با رنگ سال 1401 با مانتوی خود در سال جدید می‌توانید این رنگ را در استایل خود به‌کار ببرید. این رنگ نیز جزو رنگ‌های پیشنهادی شرکت پنتون است و برای استفاده در بهار و عید انتخاب بسیار خوبی است.

ست کردن با رنگ سال 1401

در اینجا درباره نکات انتخاب رنگ سال ۲۰۲۲ و نحوه ست کردن با رنگ سال 1401 با رنگ های لباس صحبت کردیم علاوه بر انتخاب لباس زنانه خود شما می توانید از رنگ سال ۲۰۲۲ برای انتخاب انواع مدل های جذاب لباس مجلسی خود هم استفاده کنید.

نکاتی برای ست کردن رنگ سال 1401 با لباس های قدیمی

حال می خواهیم به سوالات برخی از خانم ها در رابطه با «رنگ سال و رنگایی که میشه باهاش ست کرد؟» پاسخ بدهیم. به طور کلی، ست کردن رنگ سال با رنگ های دیگر، ساده انجام می شود؛ چرا که رنگ سال جدید، یک رنگ خاص و آرام است و تقریبا می توان با رنگ های مختلفی، این رنگ را ست کرد.

مشکی و ست کردن با رنگ سال 1401

از قدیم الایام گفته اند که مشکی به همه رنگی می آید. خوشبختانه، برای رنگ سال 2022 هم همین اتفاق افتاده است و به راحتی می توان رنگ سال 2022 را با رنگ مشکی ست کرد. در صورتی که علاقه مند هستید در محیط های رسمی حضور پیدا کنید، بهترین رنگ برای ست کردن با رنگ سال جدید، مشکی است.

ست کردن با رنگ سال 1401

به طور مثال می توانید یک مانتو به رنگ سال جدید تهیه کنید و آن را با یک شلوار مشکی ست کنید. رنگ سال جدید، یک رنگ آرام است و می تواند به راحتی نمای خود را با رنگ مشکی بیشتر جلوه دهد. بنابراین، اگر در لباس های قدیمی خود، شلوار مشکی دارید، دیگر نگران خرید شلوار جدید نباشید و می توانید از آن برای ست کردن رنگ سال جدید استفاده کنید.

از رنگ های با طیف قرمز استفاده کنید

رنگ سال 2022، یک رنگ آمیخته شده و ترکیب شده با رنگ های مختلف قرمز، بنفش و آبی است و به همین خاطر می توان با هر یک از رنگ های ذکر شده، رنگ سال جدید را ست کرد.

اگر دوست دارید یک استایل شاد و به روز داشته باشید، کافیست که رنگ سال جدید را با رنگ قرمز ست کنید. مثلا می توانید یک مانتو با رنگ سال جدید انتخاب کنید و یک شال قرمز برای ست کردن با آن مانتو استفاده کنید.

ست کردن با رنگ سال 1401

بهتر است که شال قرمز شما دارای رنگ گرم باشد تا به مانتوی شما بیاید. البته می توانید این کار را برعکس انجام دهید. به طوری که یک مانتوی قرمز استفاده کنید و یک شال خاص با رنگ سال جدید برای ست کردن با آن مانتو استفاده کنید. این روش هم یک روش خوب برای ست کردن رنگ سال با رنگ قرمز و لباس های قدیمی است.

سفید و ست کردن با رنگ سال 1401

رنگ سفید و رنگ مشکی در قانون ست کردن لباس ها، دو رنگ خنثی هستند که معمولا می توانند با هر رنگی ست شوند. در صورتی که در لباس های قدیمی خود رنگ سفید پیدا می کنید، نگران نباشید. فقط می توانید با خرید یک نوع لباس با رنگ سال 2022، استایل خود را به روز و با مد روز کنید.

ست کردن با رنگ سال 1401

مانتوهایی که دارای رنگ سال 2022، می باشند؛ می توانند به راحتی با شلوار سفید و یا کرمی ست شوند. البته می توانید از شلوار مشکی استفاده کنید و از طرف دیگر یک کفش سفید و یا کرمی برای ست کردن استایل خودتان استفاده کنید.

اگر هم مانتوی سفید دارید، کافیست که یک شال با رنگ سال جدید تهیه کنید و آن را روی مانتوی سفید خود بپوشید. البته این نکته از نظر شما دور نماند که رنگ سال 2022 و ست کردن آن با رنگ سفید، برای محیط های رسمی مناسب نیست و می توان در محیط های غیر رسمی از این ست رنگ استفاده کرد.

از استفاده چند رنگ مشابه در لباس های مختلف پرهیز کنید

تا به اینجا، سعی کردیم رنگ های مختلفی که می توانند با رنگ سال جدید ست شوند را توضیح دهیم و اشاره ای به آن ها کنیم؛ اما نکته که باید مد نظر قرار گیرد این است که رنگ سال 2022، یک رنگ آرام و خاص است و نمی توان از این رنگ برای تمامی لباس ها در یک استایل استفاده کرد.

ست کردن با رنگ سال 1401

به طور مثال شما نمی توانید هم شال و روسری، هم مانتو و شومیز، هم شلوار خود را با رنگ سال 2022 انتخاب کنید و انتظار داشته باشید که یک استایل جذاب و زیبا در انتظار شما است! حتما و حتما سعی کنید که استایل خود را متنوع کنید.

رنگ سال ۱۴۰۱ جزو کدام طیف رنگی است؟

جزو طیف‌های رنگی ملایم است و برای ست کردن مانتو رنگ سال ۲۰۲۲ می‌توانید به سراغ رنگ‌های گرم‌ بروید.

بهترین رنگ‌ها برای ست کردن با رنگ سال 1401 چیست؟

از بهترین رنگ‌‌ها برای ست کردن لباس و آرایش با رنگ سال ۲۰۲۲ طیف رنگ‌های خنثی است. رنگ‌های خنثی شامل مشکی، سفید، خاکستری و رنگ‌های زمینی روشن مثل خاکی می‌شوند. این رنگ‌ها در هنگام ترکیب با رنگ بنفش وری پری تضاد فوق العاده جذابی را به وجود می‌آورند و اصلا هم توی ذوق نمی‌زنند.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

2 اردیبهشت 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

2 دیدگاه

  • صبا:

    چقدر این رنگ آرامش بخش هست. من خیلی دوستش دارم

    پاسخ
  • نرگس درودیان:

    رنگ بنفش رو با مشکی خیلی خوب میشه ست کرد. واقعا لوکس هست. اون عکسی که با رنگ مشکی هست رو خیلی دوست. عالی بود

    پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *