افتتاح حساب ترکیه
ست کردن کت تک مردانه

ست کردن کت تک مردانه کار دشواری است اگر داشتن یک استایل خوب و جذاب دغدغه شما باشد. شما باید برخی نکات را برای ست کردن کت تک مردانه در نظر بگیرید تا تیپ زیبایتان همه را به خود جلب کند. گروه استایل شادمگ برخی نکات مهم در خصوص روش ست کردن کت تک مردانه را در اختیارتان قرار داده است.

کت اسپرت چیست؟

کت اسپرت، کتی است که در هر مکان و با هر هدفی مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع هر نوع کت، حتی کت هایی که متعلق به یک ست کت و شلوار است، اگر با شلواری متفاوت و مجزا پوشیده شود، در دسته کت اسپرت قرار می گیرد. اما امروزه طراحی کت تک به شکل متفاوتی از کت های کت و شلوار صورت می گیرد.

عدم وجود شلوار مطابق و ست، مهم ترین وجه تمایز بین این نوع کت و کت و شلوار است. اما تفاوت هایی بین کت تک و کت های اسپرت وجود دارد. به طور کلی می توان گفت هر کت تک یک کت اسپرت است، اما هر کت اسپرت، لزوما یک کت تک نیست. کت های تک را با پارچه های مختلفی مثل کتان، پشمی و… نیز تولید می کنند.

ست کردن کت تک مردانه - کت تک

کت تک مردانه چیست؟

کت‎های تک، فاکتورهای مهمی در استایل مردانه هستند. استفاده از کت تک، محدودیت‌های استفاده از کت و شلوار را ندارد و این شما هستید که می‌توانید تصمیم بگیرید، کت تک یقه بلیزر خود را با یک پیراهن ساده ست کنید و یک استایل نیمه رسمی داشته باشید یا آن را با یک تیشرت یقه گرد ست کنید و تیپی اسپرت‌تر بسازید.

رنگ‌ها و طرح‌های کت‌های تک بسیار متنوع است. این گستردگی به شما این مکان را می‌دهد که تیپ‌های متنوع‌تری داشته باشید و در هزینه‌های خود هم صرفه‌جویی کنید. شما با خرید یک کت تک مناسب و سایز، همراه با کمی خلاقیت، می‌توانید تیپ‌های متفاوت و به روزی بپوشید و در میان اطرافیان خود بدرخشید.

آیا کت تک همان کت اسپرت است؟

باید گفت که کت اسپرت هم یکی از انواع متعدد کت‌های تک است. تنوع کت‌های تک بسیار زیاد است که در ادامه این مقاله آن‌ها را به تفکیک معرفی می‌کنیم.

اگر شما فردی هستید که پوشش‌های راحت را ترجیح می‌دهید تا آزادی عمل بیشتری داشته باشید، کت تک اسپرت گزینه مناسبی برای شما است. کت تک اسپرت را می‌توانید به راحتی با مجموعه‌ متنوعی از انواع پیراهن‌ها و شلوارهای رنگی با جنس‌های مختلف ست کنید.

ست کردن کت تک مردانه ؛ رسمی است یا غیر رسمی

برای پاسخ به این سؤال، توجه به سه فاکتور زیر تعیین‌‌کننده و مهم است.

  • کت تا چه اندازه فیت تن شما است؟
  • کت تک شما چه رنگی دارد؟
  • جنس کت شما چیست؟

جنس و مدل شلوار، پیراهن و کفشی که با کت تک ست می‌کنید هم میزان رسمی بودن تیپ شما را تعیین می‌کند؛ مثلا یک کت تک با رنگ روشن که با شلوار جین ست شده، یک استایل نیمه‌رسمی می‌سازد که در دورهمی‌های دوستانه می‌توانید از آن استفاده کنید.

استفاده از رنگ‌های تیره‌تر، به استایل شما رسمیت بیشتری می‌دهد. یک کت تک خاکستری با یک شلوار جین مشکی با پیراهن تک رنگ، پوششی است که می‌توانید در محیط‌های رسمی‌تر از آن استفاده کنید.

اصول انتخاب و ست کردن کت تک مردانه

اندازه کت تک مردانه

کت تک نیز مانند کت و شلوار و هر لباس دیگری باید کاملا اندازه شما یا به اصطلاح فیت تن شما باشد. اسپرت بودن این لباس به معنی آن نیست که می توانید آن را بسیار جذب و یا گشاد و راحت انتخاب کنید. کت شما باید دقیقا مناسب اندام شما بوده و بخش هایی مانند سرشانه دقیقا روی تن شما بنشیند.
برای اینکه بتوانید یک کت تک مردانه با اندازه مناسب تهیه کنید. چند نکته مهم را هنگام انتخاب در نظر بگیرید. نکته اول سرشانه کت است که باید دقیقا روی شانه شما قرار بگیرد. اگر بخشی از سرشانه کت روی بازوی شما قرار گرفت، به معنی بزرگ بودن کت و در صورتی که سرشانه موفق به پوشاندن کامل شانه شما نیست، به معنی این است که کت برای شما کوچک است.
نکته دوم دکمه های کت است که می توانید با توجه به آن ها از مناسب بودن یا نبودن کت تک برای اندامتان آگاه شوید. به این صورت که اگر با بستن دکمه اول، کت در تن شما جمع می شود و شانه هایتان را به یکدیگر نزدیک می کند و یا بستن دکمه وسط، کت شما را به شکل حرف ایکس (X) در می آورد، کت مورد نظر برای شما کوچک می باشد.
و نکته آخر یقه کت می باشد. اگر فاصله یقه کت با پشت یقه پیراهن شما، زیاد است به معنی بزرگ بودن کت شما است. سعی کنید کت تک مردانه ای را انتخاب کنید که این فاصله تا حد امکان کاهش یابد. همچنین جلوی یقه کت شما باید دقیقا روی سینه شما قرار بگیرد، بالا ماندن یقه نشان دهنده بزرگ بودن آن است.

ست کردن کت تک مردانه - کت طوسی

شلوار مناسب ست کردن کت تک مردانه

یکی دیگر از موارد مهم که می تواند کت تک را در تن شما زیباتر جلوه دهد، همراه شدن آن با یک شلوار مناسب است. کت تک را با چه شلواری باید ست کرد تا بهترین خروجی را داشته باشد. برای انتخاب شلوار مناسب، مهم ترین نکته ای که باید به آن توجه کنید، رنگ کت است. در اینجا چند رنگ رایج کت کت مردانه را با شلوارهای مناسب آن ها معرفی می کنیم.

جدیدترین کلکسیون از مدل مانتو کتی پاییزه زنانه و دخترانه شیک و لاکچری

ست کردن کت تک مردانه سرمه ای

اگر کت تک شما به رنگ سرمه ای است، بهتر است شلوار خود را از طیف رنگ کرمی انتخاب کنید. رنگ های خاکی، بژ و کرمی مناسب ترین رنگ های شلوار مناسب با کت سرمه ای است. همچنین رنگ طوسی نیز می تواند یکی از گزینه های مناسب باشد.

ست کردن کت تک مردانه - کت سورمعی

ست کردن کت تک مردانه خاکستری

اگر کت تک مردانه ای به رنگ خاکستری یا طوسی دارید، بهترین گزینه برای رنگ شلوار، رنگ سرمه ای، آبی تیره و یا مشکی است.

ست کردن کت تک مردانه مشکی

کت تک مردانه مشکی بهتر است با شلواری به رنگ طوسی یا خاکستری همراه شود. این استایل برای مراسم خاکسپاری و مراسم ختم یکی از بهترین گزینه ها است و در عین حال می توانید در مکان هایی مانند رستوران و مهمانی های دوستانه در این لباس ظاهر شوید، تا استایلی شیک و مردانه داشته باشید.

ست کردن کت تک مردانه - کت مشکی

ست کردن کت تک مردانه آبی

اگر کت تک شما به رنگ آبی است، می توانید شلواری به رنگ آبی تیره تر و یا همان رنگ اما با طرحی متفاوت تهیه کنید.

ست کردن کت تک مردانه با شلوار سفید

اما شلوار سفید رنگی است که می توانید با کت تک هایی به رنگ های آبی، صورتی پاستیلی، سبز و… ست کنید.

کفش مناسب با کت تک مردانه

توضیح دادیم که استایلی که با کت تک کامل شود، استایلی غیر رسمی است اما طبیعی است کت تک با پیراهن رسمی تر از کت تک با تیشرت است. بنابراین اگر کت تک را با پیراهن ست می کنید، بهتر است کفش رسمی مردانه بپوشید و چنان چه کت تک را با تیشرت ست می کنید، کفش های قایقی و کتانی گزینه های مناسبی برای شما هستند. همچنین اگر کت تک را به همراه شلوار جین می پوشید، کفش شما می تواند یکی از مدل های کتانی، نیم بوت و یا قایقی باشد.

ست کت تک مردانه با کراوات

اغلب افراد کراوات را مختص زمانی می دانند که استایل رسمی دارند، اما باید بدانید که شما می توانید با انواع کت تک، کراوات استفاده کنید. کافی است اصول استفاده از کراوات را بدانید و از طرح ها و مدل های کراوات اسپرت انتخاب نمایید.
همچنین اگر در فصل سرما به سر می برید، استایل خود را با یک شال گردن کامل کنید. چرا که کت تک یک لباس رسمی نیست و استفاده از شال گردن به همراه آن مشکلی ندارد.

کت تک را به چه پیراهنی بپوشیم؟

کت تک را می توانید همراه پیراهن، تیشرت و حتی ژاکت بپوشید. در هر سه حالت مهم ترین نکته ای که باید به آن توجه کنید، ترکیب رنگ کت با یکی از آن ها است. در مقاله چرخه رنگ در لباس به طور کامل درباره چگونگی قرار گرفتن رنگ ها در کنار یکدیگر توضیح داده ایم که می توانید به کمک آن، بهترین رنگ ها را برای پیراهن مناسب با کت تک مورد نظرتان را انتخاب نمایید.

ست کردن کت تک مردانه - کت سبز

همچنین در مقاله پوشیدن کت تک با تیشرت ، به تمام اصول و قواعد این استایل اشاره کرده ایم که می توانید آن را مطالعه کرده و اگر تا کنون به این سبک روی نیاورده اید، استایل جدیدی داشته باشید.

کت تک مناسب همه فصول

در مقاله پوشیدن کت تک با تیشرت توضیح دادیم که چگونه می توان کت تک را با تیشرت ست کرد و به این ترتیب یک استایل اسپرت و در عین حال شیک مناسب برای تابستان داشته باشید. اما باید بدانید که کت تک علاوه بر اینکه در فصول گرم لباسی مناسب است، می تواند در فصل سرما نیز به همراه یک ژاکت، شما را گرم نگه دارد. همچنین همانطور که گفته شد می توانید یک شال گردن درکنار این استایل داشته باشید تا علاوه بر زیباتر شدن استایلتان، گرم بمانید. همین موضوع یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت کت تک بین آقایان است.
ست کت تک مردانه با پیراهن و شلوارهای متفاوت، ترکیب رنگ آن ها، استفاده یا عدم استفاده از کراوات به همراه این استایل و… در این مطلب توضیح داده شد، اما باید دقت کنید که شما باید استایل مناسب خودتان را کشف کنید. اگر درشت اندام هستید، اگر لاغر هستید، کوتاه قد یا بلند قد هستید، باید با اصول ست کردن لباس استایل خود آشنا باشید و بهترین لباس ها را انتخاب کنید.

به عنوان مثال اگر کوتاه قد هستید پوشیدن کت تک با خطوط عمودی باریک و عدم استفاده از رنگ های متضاد در استایلتان می تواند شما را قد بلند جلوه دهد. پس مدل ها و طرح های مناسب اندام خود، رنگ های مناسب با پوست شما و در نهایت سبک لباس مناسب با فصل حاضر را در نظر بگیرید و سعی کنید با توجه به موارد ذکر شده، بهترین لباس را انتخاب کنید.

انواع کت تک مردانه کدامند؟

در این بخش، انواع کت مردانه بر اساس مدل را بررسی می‌کنیم؛ البته کت‌های تک براساس جنس هم دسته‌بندی می‌شوند که شناخت انواع مدل‌های کت‌ تک، برای داشتن انتخاب‌های مناسب کاربردی‌تر است.

کت تک یقه دیپلمات

یقه این نوع کت‌ها ایستاده و قد آن‌ها حدود ۱۰ الی ۱۵ سانت پایین‌تر از خط کمر است؛ به علاوه این کت‌های تک، معمولا تک دکمه هستند. مزیت کت‌های یقه دیپلمات این است که در تمام فصول سال می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. بسته به اینکه چه چیزهایی را با آن ست کنید می‌توانید استایلی کلاسیک یا استایلی معمولی داشته باشید.

کت تک اسپرت

در واقع کت اسپرت برای استفاده در هنگام فعالیت‌های ورزشی طراحی ولی به تدریج برای موقعیت‌های دیگر هم استفاده شد. این مدل کت‌ها کمترین میزان رسمیت را دارند و شما با پوشیدن آن می‌توانید راحتی و آزادی عمل بیشتری را تجربه کنید؛ پس دست شما در انتخاب سایر المان‌های پوشش از قبیل تیشرت، شلوار و پیراهن باز است.

طلایی ترین نکات خرید کفش را بدانید !

از دیگر خصوصیات این مدل کت‌ها استفاده نکردن از ابر ناحیه شانه یا اپول است.گاهی در قسمت آرنج این مدل کت تک یک تکه‌دوزی رنگی هم دیده می‌شود. در برخی ار مدل کت‌های اسپرت یک پیلی کوچک در پشت وجود دارد که باعث راحتی حرکات دست و شانه می‌شود.

ست کردن کت تک مردانه - تیپ مشکی طوسی

شما به راحتی می‌توانید از این کت‌ها برای ست لباس مردانه اسپرت و محافل غیر‌رسمی استفاده کنید.

کت تک یقه بلیزر

در میان انواع کت‌های تک مردانه، کت‌های یقه بلیزر شباهت زیادی به کت‌های رسمی دارند؛ اما معمولا در دوخت آن‌ها از پارچه‌های ارزان‌تری استفاده می‌شود و الگوی دوخت آن‌ها کمی جذب‌تر است. جیب این مدل کت‌ها، مانند کت‌های رسمی، فیلتابی برگردان است.

اگر می‌خواهید این کت را برای موقعیت‌های رسمی‌تر بپوشید؛بهتر است آن را با یک شلوار پارچه‌ای، کفش چرم و پیراهن ساده با رنگ‌های روشن ست کنید. کت یقه بلیزر برای همه فصل‌ها مناسب است. در فصل زمستان برای ست کردن این کت، شلوارهای کتان راسته بپوشید.

کت تک کژوال

کت‌های کژوال گزینه‌ای مناسب برای افرادی هستند که دوست دارند همیشه کت بپوشند و ظاهری مرتب داشته باشند. این کت‌ها حالتی نیمه‌رسمی دارند و انتخابی مناسب برای لباس محل کار هستند. کت‌های کژوال، کمی گشادتر از کت‌های رسمی هستند تا شما هنگام پوشیدن آن‌ها راحت‌تر باشید.

کت تک جین

کت‌های جین چندان رسمی نیستند. بهتر است از این کت‌ها برای دورهمی‌های دوستانه استفاده کنید. کت‌ها جین بیشتر مناسب فصل بهار یا پاییز هستند و معمولا در سه رنگ آبی روشن، ذغالی و سورمه‌ای در بازار وجود دارند.

این کت‌ها معمولا جیب‌های زیادی دارند که روی قسمت‌های سینه، بغل و داخل کت قرار دارند. ست کردن این کت تک با شلوار جین و پیراهن رنگ روشن، شما را کم سن و سال‌تر نشان می‌دهد.

کت تک چهارخانه

با استفاده از کت‌های چهارخانه می‌توانید استایل کلاسیک شیکی داشته باشید. برای ست کردن این کت‌ها باید سایر بخش‌های پوشش‌تان را ساده انتخاب کنید؛ برای انتخاب رنگ‌ها هم به رنگ غالب کت خود توجه کنید.

ست کردن کت تک مردانه - کت چهارخانه

شلوارهای کتان به راحتی با یک کت چهارخانه ست می‌شوند. اگر دوست دارید از کراوات استفاده کنید؛ کراوات‌های تک رنگ و باریک برای تیپ شما مناسب‌تر است.به عنوان یک قانون کلی، رنگ‌های تیره‌تر برای محافل رسمی‌تر و رنگ‌های روشن و گرم برای مهمانی‌ها و مراسم‌های خصوصی‌تر مناسب هستند.

کت تک چرم

کت چرم انتخابی مناسب برای آقایان خوش استایل است. این کت‌ها معمولا گران‌تر از سایر نمونه‌ها هستند؛ اما غالبا جنس مرغوبی دارند و بیشتر عمر می‌کنند.

اورکت

آخرین مورد، اورکت است. یکی از نوستالژی‌ترین انواع لباس‌های نیمه‌‎رسمی، با کمربندی همرنگ و بندهایی روی سرشانه‌ها و دکمه‌هایی بر روی سرآستین‌ها. به عنوان یک مرد خوش‌پوش می‌توانید این پوشش پاییزه یا زمستانی را با یک شال‌گردن و پلیور یقه اسکی ست کنید و استایلی بسیار جذاب داشته باشید.

نکات مهم در ست کردن کت تک مردانه چیست؟

با در نظر گرفتن نکات زیر می‌توانید هنگام خرید کت تک مردانه انتخاب مناسب‌تری داشته باشید:

کتی را انتخاب کنید که کاملا سایز شما باشد. برای انتخاب سایز مناسب پس از پوشیدن کت دکمه‌های آن را ببینید. آیا با بستن دکمه بالایی یا دکمه وسطی، روی کت چروک می‌افتد یا به شکل ضربدری می‌ایستد؟ در این صورت کت برای شما تنگ است و باید سایز بزرگ‌تری انتخاب کنید. به قسمتی پشتی یقه هم دقت کنید. در صورتی که کت اندازه شما باشد؛ پشتی یقه باید بدون فاصله از گردن قرار گیرد. اگر فاصله‌ای بین گردن و پشتی یقه وجود دارد؛ کت برای شما گشاد است.
لبه پایین آستین و پایین کت باید هم‌راستا باشند؛ البته در صورتی که فرد قد بلندی باشد، بین لبه پایین آستین تا قسمت پایین کت، تفاوتی بین ۱۰ تا ۲۰ میلی‌متر قابل قبول است.
اگر اندام درشتی دارید، کت‌های تک ساده که ترجیحا تیره رنگ هستند، برای شما مناسب‌تر است. بهتر است از انتخاب‌های کت‌های چهارخانه یا کت‌های یقه بلیزری که جذب هستند، صرف‌نظر کنید.
اگر اندام چاقی دارید، بهتر است از کت‌های تک چاک در قسمت پشت استفاده کنید.

ست کردن کت تک مردانه
به یاد داشته باشید که آستین کت باید چیزی حدود ۱۲ سانتی متر بالاتر از نوک شست دست شما قرار گیرد؛ به علاوه استاندارد این است که بین ۱ تا ۳ سانتی متر از سر آستین پیراهنی که در زیر کت پوشیده‌اید هم باید توسط آستین کت، پوشانده نشود.
به طور کلی استفاده از ست کت تک مردانه برای آقایان لاغر‌اندام بهتر است.
در انتخاب سایر لباس‌هایی که با کت تک ست می‌کنید، به جنس آن دقت کنید؛ برای مثال اکسسوری‌های شلوغ و رنگارنگ با یک کت چرم رسمی به هیچ وجه تناسبی ندارند. پوشیدن پیراهن‌های رسمی دکمه‌دار با کت‌های جین دکمه‌دار هم انتخاب مناسبی نیست.

چگونه کت‌های تک مردانه را ست کنیم؟

برای داشتن یک دید کلی در این مورد ابتدا باید مشخص کنید که می‌خواهید چه استایلی داشته باشید، یک استایل رسمی، نیمه رسمی یا غیر رسمی؟

همین نکته مهم به شما کمک می‌کند تا در مورد انتخاب و ست کردن رنگ‌ها بهتر تصمیم بگیرید؛ مثلا ست کت تک قهوه‌ای با یک شلوار بژ یا مشکی (رنگ‌های خنثی و طبیعی) می‌تواند حالت رسمی‌تر داشته باشد و در مقابل استفاده از شلوارهای جین آبی یا کتان رنگی کمی از رسمیت تیپ شما می‌کاهد.

ست کت تک مردانه با انواع شلوار

یکی از مزیت‌های کت‌های تک مردانه این است که می‌توانید آن‌ها را با انواع شلوار ست کنید. حتی شلوارهای پارچه‌ای هم در این ست استفاده می‌شوند. یکی از تیپ‌های متداول و همه‌پسند، ست کردن کت تک با شلوار جین است؛ چیزی که برای شما یک استایل اسمارت کژوال می‌سازد.

جدیدترین مدل شال گردن بافتنی زنانه و مردانه اسپرت و خفن

از شلوارهای کتان هم غافل نشوید. این شلوارها برای همه فصل‌ها مناسب هستند و تنوع رنگی آن‌ها دست شما را در انتخاب باز می‌گذارد.

در ست کردن کت تک مردانه با انواع شلوار باید به رنگ‌ها توجه کنید. در این مورد دو انتخاب کلی دارید: استفاده از طیف‌های یک رنگ خاص و استفاده از رنگ‌های مکمل و متضاد. برای استفاده از این رنگ‌ها بهتر است از جدول ست رنگ لباس استفاده کنید.

ست کت تک مردانه با انواع کفش

در یک ست کت تک مردانه جذاب، کفش‌ها هم فاکتور مهمی هستند که نباید از آن‌ها غافل شوید. برای انتخاب کفش مناسب به نکات زیر دقت کنید:

مناسب‌ترین و هوشمندانه‌ترین رنگ برای کفش‌های مردانه، مشکی است.
اگر مایلید که تیپ رسمی‌تری داشته باشید، کفش‌های تیره‌تر را انتخاب کنید، مشکی، ذغالی و قهوه‌ای بهترین رنگ‌ها هستند.

ست کردن کت تک مردانه - تیپ اسپرت
در صورتی که تیپ‌های اسپرت‌تر را می‌پسندید، استفاده از یک جفت کتانی سفید، انتخاب مناسبی است.
برای انتخاب جنس مناسب برای کفش، به جنس کت خود توجه کنید. در مورد کت‌های کت چرم، چهارخانه، اسپرت و جین، دست شما باز است؛ اما در صورت پوشیدن یک کت یقه بلیزر، بهتر است کفش‌های چرمی تیره رنگ را انتخاب کنید.

ست کت تک مردانه با انواع کیف

برای انتخاب یک کیف مناسب هم باید مشخص کنید که برای چه محیطی لباس می‌پوشید؛ مثلا کیف اداری برای محیط‌های اداری، ساک‌های ورزشی برای تفریحات و محیط‌های غیر‌رسمی و کیف‌های کوچک دستی برای استفاده‌های روزمره و محیط‌های رسمی مناسب‌اند.

برای انتخاب کیف مناسب به موارد زیر دقت کنید:

شما به راحتی می‌توانید یک کیف دوشی دانشجویی را با یک کت تک کژوال ست کنید.
اگر استایلی رسمی دارید، توصیه می‌کنیم کیف‌های ساده تر با طرح خاص یک برند و ترجیحا چرم را انتخاب کنید.
ست کردن رنگ کیف، کفش و کمربند هم از ترفندهایی است که می‌تواند ظاهر شما را به مراتب جذاب‌تر کند.
استفاده از کیف‌های جین و پارچه‌ای برای تیپ‌های اسپرت‌تر مناسب است.

ست کت تک مردانه با انواع پیراهن

برای انتخاب پیراهن مناسب برای زیر کت تک می‌توانید از راهنمایی‌های زیر استفاده کنید:

رنگ پیراهنی که انتخاب می‌کنید بسیار مهم است. برای این کار بهتر است به سراغ رنگ‌های هم خانواده و مکمل بروید. ست کت تک سفید با یک پیراهن مشکی، یک ست مردانه عالی است.
اگر دوست دارید که استایل اسپرت داشته باشید، پیراهن خود را داخل شلوار نگذارید. بهتر است در این مورد پیراهن‌های نسبتا کوتاه‌تری انتخاب کنید.
استفاده از پیراهن‌های جیب دار و ست کردن آن ها با کت‌های تک هم گزینه جالبی است. به این ترتیب تیپ خود را به یکی از ترندهای پرطرفدار صنعت مد نزدیک کرده‌اید.

ست کت تک مردانه با انواع تیشرت

پوشین کت تک همراه تیشرت به شما یک تیپ اسپرت مردانه می‌دهد که می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای دورهمی‌های دوستانه و جمع‌های غیر رسمی باشد.

برای انتخاب تیشرت به موارد زیر دقت کنید:

استفاده از رنگ‌های روشن و گرم برای تیشرت زیر کت تک مردانه، ایده‌ خوبی است؛ اما در این مورد تعادل را رعایت کنید. حداکثر  از ۲ رنگ تند در ست لباس‌های خود استفاده کنید.
در صورت استفاده از تیشرت، بهتر است از کفش‌های تک‌ رنگ و ساده استفاده کنید.

ست کردن کت تک مردانه - تیشرت قرمز
تیشرت‌های یقه‌هفت شما را کشیده‌تر و تیشرت‌های یقه گرد، شانه‌های شما را پهن‌تر نشان می‌دهد.
تیشرت‌هایی با یقه گرد برای افراد لاغر و مدل‌های یقه هفت برای مردان درشت اندام و چاق مناسب است.
بهتر است برای ست کت تک مردانه از تیشرت‌های لوگو دار و گرافیکی استفاده نکنید.

ست کت تک مردانه به روش اصولی

شاید درگذشته پوشیدن کت‌وشلوار در هر محیطی پسندیده بود، اما این روزها انتخاب لباس مناسب برای حضور در محافل مختلف یکی از اصول شیک‌پوشی به‌حساب می‌آید. داشتن استایل با کت تک مردانه برای حضور در هر محفلی کارآمد است. این کت‌ها در عین داشتن ظاهری اسپرت، به استایل شما جلوه‌ای نیمه‌رسمی و جوان‌پسند می‌بخشد.

یکی از دلایل محبوبیت کت تک در میان آقایان این است که با پیروی از چند تکنیک ساده می‌توانند ظاهر استایل خود را از رسمی به اسپرت تغییر دهند. مثلاً یکی از این تکنیک‌ها استفاده از شلوارهای متنوع برای ایجاد تنوع در ظاهر است. درهرحال چندین عامل مهم برای ست كردن كت تك مردانه وجود دارد که این عوامل به شرح زیر است:

  • جنس کت؛
  • رنگ کت؛
  • مدل دوخت و برش‌ها؛
  • انتخاب کت برای مراسم‌ها و محافل متنوع؛
  • هماهنگی کت با لباس زیر آن؛
  • انتخاب کت برای ست کردن با اکسسوری خاص.

توجه به‌تمامی موارد گفته‌شده برای تناسب ظاهر شما مهم و ضروری است. در حالت کلی دو مدل کت تک مردانه از محبوبیت بیشتری به نسبت دیگر مدل‌ها بهره‌مند هستند.

ست کردن کت تک مردانه - کت کرم

ست کت تک مشکی مردانه با استایلی همه‌کاره

رنگ مشکی یکی از آن رنگ‌هایی است که تقریباً با هر رنگی ست می‌شود، پس کت مشکی تک برای ست کردن با انواع لباس‌های شما گزینه ایده‌آلی به نظر می‌رسد. علاوه بر آن رنگ مشکی هم برای استایل‌های رسمی و هم برای استایل‌های خیابانی مناسب است.

اگر می‌خواهید با کت تک مشکی استایلی رسمی داشته باشید، کافی است پیرهنی مردانه را با شلوار کتان یا پارچه‌ای بپوشید. در این استایل از کمربند چرم نیز غافل نشوید. از طرف دیگر اگر می‌خواهید کت مشکی تک را با استایل اسپرت و خیابانی ست کنید، کافی است آن را با تیشرت و شلوار جین تیره امتحان کنید. درهرحال ست کت تک مشکی مردانه با هر لباسی زیبایی خاص خود را دارد. تنها کافی است تصمیم بگیرید که از این کت برای چه محیطی می‌خواهید استفاده کنید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

15 مهر 1402

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *