افتتاح حساب ترکیه
مانتو برای پایین تنه بزرگ

انتخاب مانتو برای پایین تنه بزرگ کار سختی نیست به شرطی که به برخی رازها برای کمتر دیده شدن ایرادات اندامی تان وارد باشید تا بهترین و مناسب ترین مانتو را به تن کنید. در این مطلب از گروه استایل شادمگ برخی اصول در خصوص مانتو برای پایین تنه بزرگ را به شما گفته ایم.

مانتو برای خانم های پایین تنه بزرگ

مانتو یکی از پوشش های اصلی خانم های ایرانی است. در انتخاب درست مانتو نه تنها باید به فصل، محیط و موقعیت مورد نظر توجه شود بلکه باید به اندام خود و نوع استایل و قدتان، توجه نمایید. اگر پایین تنه شما بزرگ است، پیشنهاد می کنیم این بخش از دنیای مد نمناک را بخوانید و با مانتوهای مناسب برای خانم های دارای پایین تنه درشت آشنا شوید.

مانتو برای پایین تنه بزرگ - پانچو

مانتوی جلوباز برای پایین تنه بزرگ

یکی از مانتوهای مناسب برای خانم های دارای پایین تنه درشت، مانتو جلو باز است زیرا این نوع مانتوها در قسمت پشت آزاد می‌ایستند و اندام را متناسب نشان می‌دهد پس اگر شما نیز جزو این دسته از بانوان قرار دارید یک مانتو جلو باز بخرید می توانید زیر مانتو خود، از تاپ، شومیز و… با قد مناسب استفاده نمایید.

مانتوهای فون

خانم های دارای پایین تنه بزرگ باید مانتوهایی را انتخاب نمایند که مدل فون دارد. مدل مانتو فون دار چیزی شبیه به دامن فون است که نه خیلی تنگ بوده و نه خیلی گشاد است و یک حالت دامنی و کلوش بسیار ظریف و زیبایی دارد. پوشیدن مانتوهایی با دامن های کلوش یا فون دار عیوب پایین تنه شما را می پوشانند.

مانتو با سایز مناسب برای پایین تنه بزرگ

خانم های دارای پایین تنه بزرگ نباید مانتو تنگ یا خیلی گشاد بپوشند، مانتو تنگ اندام آنها بیشتر نمایان می سازد پس خانم های درشت اندام باید مانتو هایی را انتخاب کنند که اندازه شان باشد.

مانتوهایی با پارچه مناسب

هنگام انتخاب مانتو به پارچه آن نیز توجه نمایید. اگر دارای پایین تنه بزرگ هستید، از خرید مانتوهای کشی و استرچ بپرهیزید. همچنین از خرید پارچه های براق یا ساتن، ابریشم خودداری کنید زیرا این نوع مانتوها شما را چاق تر نشان می دهد.

مانتوهایی با کمر مشخص

اگر دارای پایین تنه بزرگ هستید، مانتو هایی را انتخاب نمایید که کمر مشخصی داشته باشد.

مانتو برای پایین تنه بزرگ - کمربند

اگر لباس شما در ناحیه کمر تنگ تر باشد، چشم ها به سمت کمر شما جلب شده و پایین تنه شما کوچکتر به نظر برسد. شما می توانید از کمربندهای مدل داری استفاده نمایید که بعد از اینکه دور کمر بسته می شود روی ناحیه ی شکم آویزان و معلق می مانند.

مانتو بدون جیب برای پایین تنه بزرگ

بهتر است مانتوهایی را انتخاب نمایید که جیب های آن پایین تر از کمربند نباشد. پوشیدن مانتوهایی که جیب های بزرگ بغل از رو دارند و جیب های آن ها پایین تر از کمربند هستند، باعث افزایش حجم پایین تنه شما می شوند.

مانتوهای بغل چاک دار

مانتوهایی را انتخاب نمایید که از بغل چاک دارند اما شکاف های آنها باید خیلی بلند نباشد. مانتوهایی که از پهلو شکاف های جانبی دارند، سبب راحت تر حرکت نمودن شده و بهتر به نظر رسیدن اندام افراد گردد.

مانتو هایی با راه راه های عمودی

مانتو هایی که دارای خط عمودی است افراد چاق را کشیده تر و لاغر تر نشان می دهد پس بهتر است از مانتو هایی با راه راه های عمودی استفاده نمایید و مانتوهای دارای راه راه افقی را انتخاب نکنید.

مانتو برای پایین تنه بزرگ - مانتو راه راه

مانتوهایی با قد متوسط

خانم های دارای پایین تنه بزرگ بهتر است مانتوهایی را انتخاب کنند که قد متوسط دارند. مانتوها باید طوری باشد که کاملا باسن را پوشانده اما خیلی بلند نباشد زیرا اگر خیلی بلند باشند، پایین تنه شما در لباس بیشتر مشخص خواهد شد و بر عکس عمل می کند.

مانتوهای ساده

بهتر است خانم های دارای پایین تنه بزرگ در انتخاب مانتو این نکته را نیز در نظر بگیرند. مانتو نباید طرح های بزرگ و شلوغی داشته زیرا مانتو شلوغ و دارای طرح بزرگ اندام این خانم ها را بزرگ تر نشان می دهد.

نحوه ست کردن دورس با لباس های پاییزه و زمستانی | استایل شیک و لاکچری پاییزه یعنی این !

مانتوهای تیره برای پایین تنه بزرگ

افرادی که دارای پایین تنه بزرگ، برای اینکه باسنشان کوچک تر دیده شود، باید از پوشیدن مانتوهای رنگ روشن خودداری نمایند و بهتر است از رنگ هایی مانند مشکی، دودی، قرمز تیره، زرشکی، بنفش، قهوه ای استفاده نمایند.

خانوم های چاق از مانتوهای با یقه های پهن استفاده کنند

استفاده از مانتوهایی با مدل یقه هایی که اصطلاحا به صورت برگردان و پهن هستند، زیبایی خاصی برای افراد با هیکل‌های چاق بوجود می آورند، این مدل یقه را به خصوص برای دوخت پالتوها و بارانی های زمستانه توصیه می‌کنیم. پس سعی کنید مدل پالتوها و مانتوهای جلو باز خود یقه های پهن داشته باشد.

مانتو برای پایین تنه بزرگ - یقه بزرگ

پانچوها مناسب برای برخی از افراد چاق

سومین مدل مانتو برای افراد چاق پانچو ها هستند. اما دقت کنید که پانچو ها برای همه افراد چاق پیشنهاد نمی‌گردد، زیرا با اینکه تصور می شود مانتوهایی با برش باز مثل پانچوها و مدل خفاشی، فرد را چاق تر نشان می‌دهند، اما این مدل برای افرادی با بالاتنه پهن و بازوهای پهن، نسبت به مانتوهای دیگر انتخاب بهتری هستند.

لباس های مناسب برای پایین تنه بزرگ

مانتو های راسته بپوشید: اگر مانتو های کمی بلند بپوشید، بهتر خواهید بود.

کفش های پاشنه دار را فراموش نکنید زیرا زیبایی شما را افزایش می دهد.

برای الان که در فصل زمستان هستیم ،مدل لباس پایین تنه چاق ژاکت و یا کت هایی را بپوشید که کمی روی باسن شما را بگیرند، نه خیلی بلند زیرا اگر خیلی بلند باشند، باسن شما در لباس بیشتر مشخص خواهد شد و بر عکس عمل می کند.

برای افرادی که دارای باسن بزرگی هستند توصیه می کنیم که از رنگ های گرم استفاده کنید.

شلوارهای چسبان بپوشید زیرا اگر شلوارهایی که دارای پاچه های گشادی هستند را بپوشید باعث می شود که باسن شما را بزرگتر نشان دهد.

اکسسوری ها نیز می توانند بر کشیدگی و لاغری شما تاثیرگذار باشند

اگر قد کوتاه و باسن بزرگی دارید بهتر است از کمربند استفاده کنید، کمربندهای مدل داری که بعد از اینکه دور کمر بسته می شود روی ناحیه ی شکم آویزان و معلق می مانند.

مانتو برای پایین تنه بزرگ جلوباز

اگر هم باسن و هم شکم دارید بهتر است برای مهمانی ها از لباس هایی با رنگ مشکی استفاده کنید.

جنس لباس هایتان بهتر است از جنس پارچه های لخت باشد. برای پوشیدن جین: شلوار جین بهترین دوست افرادی است که باسن بزرگی دارند.

ضمائم مناسبی که می توانند به شما کمک کنند

بستن کمربند: کمربند را به دو شیوه ی مختلف می توانید استفاده کنید: مدل لباس پایین تنه چاق کمربندتان را زیر سینه هایتان ببندید، و بهتر است جنس کمربندتان ورنی باشد ، و این کار برای افرادی هم که سینه های کوچکی دارند بسیار مناسب است زیرا با این عمل سینه هایشان بزرگ تر به نظر می رسند و علاوه بر آن به افرادی هم که دارای باسن بزرگی هستند کمک می کند تا قدشان بلندتر به نظر برسد و در نتیجه بزرگی باسن شان کمتر به چشم بیاید.

مدل لباس پایین تنه چاق گر می توانید کفش پاشنه بلند به پا کنید، به نفع تان خواهد بود
از کفش های روباز استفاده کنید زیرا کفش های روباز باعث می شود که قد شما را بلندتر نشان دهد، اما سعی کنید کفش هایی بپوشید که کمی پاشنه داشته باشند، و برای این کار از پاشنه های کوتاه شروع کنید .

مانتو برای پایین تنه بزرگ - کفش

مسلما همه ی انسان ها هر رنگی که را دوست داشته باشند را می توانند بپوشند، افرادی کهدارای باسن بزرگی هستند بهتر است از رنگ های مانند قرمز تیره، زرشکی، بنفش، قهوه ای، رنگ خرمایی این رنگ ها، رنگ های ایده آلی هستند; برای افرادی که که می خواهند باسن شان کوچک تر به نظر برسد و توصیه می شود برای لباس پوشیدن از این رنگ ها استفاده کنید.

اصولا لباس های مشکی برای افراد چاق مناسب اند و باعث لاغر دیده شدن آن ها می شوند به این ترتیب یکی از بهترین استایل ها برای خانم های چاق تیپ سرتا پا مشکی است و می تواند حسابی آن ها را لاغر نشان دهد.

این مدل شومیز لمه پرطرفدار و ترند رو برای عید بپوش و پزشو بده

اکسسوری

اکسسوری ها نیز می توانند بر کشیدگی و لاغری شما تاثیرگذار باشند. یک گوشواره بلند چیزی ست که شما به آن نیاز دارید.

مدل لباس پایین تنه چاقهر چه پاشنه هایتان بلندتر باشد، طبیعی ست که بلندتر و کشیده تر به نظر خواهید رسید.
اگر می توانید کفش پاشنه بلند به پا کنید، به نفع تان خواهد بود. هر چه پاشنه هایتان بلندتر باشد، طبیعی ست که بلندتر و کشیده تر به نظر خواهید رسید.

یکی دیگر از ترفندهایی که می توانید برای لاغرتر شدن بزنید، انتخاب لباسی کمردار است. اگر لباس شما در ناحیه کمر تنگ تر باشد، چشم ها به سمت آن جلب شده و شما لاغرتر به نظر خواهید رسید.

دامن های مدادی به دامن های تنگی گفته می شود که تا اطراف زانو هستند، این سبک از دامن های زنانه حسابی شما را لاغر نشان می دهند. برای انتخاب رنگ دامن بهتر است سراغ رنگ های تیره بروید.

مدل لباس پایین تنه چاقیکی دیگر از ترفندهایی که می توانید برای لاغرتر شدن بزنید، انتخاب لباسی کمردار است.

شلوار جین فاق بلند

این هم یک مورد دیگر از لباس پوشیدن هوشمندانه برای لاغر به نظر رسیدن. شلوار جین فاق بلند بدون اینکه نیازی به کاهش وزن داشته باشید، باعث کشیده تر شدن کمر، شکم و پاها و در نتیجه لاغر به نظر رسیدن تان می شود. انواع کشی با رنگ تیره و اندازه پاچه‌های بلند که تا مچ پا می رسند، بهترین انتخاب برای شما هستند و حتما باید از این نوع شلوار چندتایی در کمد لباستان داشته باشید تا بتوانید با انواع پیراهن، بلوز، تاپ و… بپوشید و خوش استایل باشید.

اگر هم لباسی مانند بلوز و دامن به تن کردید،مدل لباس پایین تنه چاق حواستان باشد که بلوزتان را در دامن قرار دهید تا باریکی کمرتان به چشم آید.

اگر می خواهید از طرح های راه راه استفاده کنید، لازم نیست که کل لباس تان راه راه باشد، همین که قسمت هایی از لباس تان این طرح را داشته باشد، کافی است.

مانتو برای پایین تنه بزرگ - شلوار

استفاده از لباس های راه راه عمودی، از این رو که در تضاد با منحنی های اندام شما قرار می گیرند، می تواند بر کشیده نشان دادن شما تاثیرگذار باشند. البته حواس تان باشد که از لباس هایی با طرح های بزرگ خودداری کنید، در غیر این صورت چاق تر به نظر خواهید رسید.

نکات مهم مانتو برای پایین تنه بزرگ

  • کفش های پاشنه دار را فراموش نکنید.
  • اکسسوری ها نیز می توانند بر کشیدگی و لاغری شما تاثیرگذار باشند.
  • شلوار جین فاق بلند بدون اینکه نیازی به کاهش وزن داشته باشید، باعث کشیده تر شدن کمر، شکم و پاها و در نتیجه لاغر به نظر رسیدن تان می شود.

شناخت فرم بدن قبل از خرید مانتو برای پایین تنه بزرگ

اولین کاری که قبل از انتخاب مدل مانتو مناسب باید انجام دهید پیدا کردن فرم بدن‌تان است. با این که همه افراد پلاس سایز، چاق شناخته می‌شوند اما هر شخص دارای فرم مختص به خود است و این فرم‌ها در انتخاب مانتو تاثیر گذار هستند. به عنوان مثال افرادی که فرم بدن سیبی شکل دارند باید به دنبال مانتوهای آزاد و راسته باشند.

مانتو برای پایین تنه بزرگ - اندام

این در حالی است که کسانی که فرم بدن مثلت معکوس دارند مانتوهایی که در کمر کمی تنگ هستند مناسب‌شان می‌باشد. بنابراین بهترین کار این است که ابتدا فرم بدن خودتان را پیدا کنید.

نکات مهم برای دوخت مانتو برای پایین تنه بزرگ

اگر قصد دوختن مانتو دارید باید سعی کنید از انتخاب پارچه‌هایی با طرح‌های شلوغ خودداری کنید.
به دلیل آنکه پیراهن‌های عروسکی در سال 2021 ترند شده‌اند بهتر است که مانتویی با آستین پف‌دار بدوزید تا هماهنگ با مد سال پیش بروید.
برای آستین می‌توانید مدل‌های دیگر مانند آستین راسته، سه ربع و آستین گشاد و یا خفاشی هم انتخاب کنید.

لباس و مانتو برای خانم های با پایین تنه بزرگ

اندام همه افراد یک شکل نیست، برخی خانم ها پایین تنه درشت، باسن بزرگ و پاها و ران های درشتی دارند. داشتن پایین تنه درشت عیب محسوب نمی شود و بسیاری از چهره های مشهور دنیا دارای پایین تنه درشت هستند اما برخی از افراد به دلایل خاص این نوع اندام را دوست ندارند.

اگر جزو این نوع افراد هستید، با انتخاب لباس مناسب، می توانید پایین تنه درشت را پنهان کنید. در ادامه این بخش از دنیای مد نمناک به شما می گوییم کدام لباس ها برای خانم های دارای اندام گلابی شکل مناسب است.

شيک ترين مدل مانتو سوزن دوزی برای عيد 1403 ؛ جذاب و منحصر به فرد باشيد

لباس راه راه

اگر دارای باسن بزرگ و پاهای درشت هستید، لباس های دارای راه راه عمودی بپوشیداما لازم نیست کل لباس تان راه راه باشد. همین که قسمت هایی از لباس تان این طرح را داشته باشد، کافی است. پوشیدن لباس های دارای راه راه عمودی بر کشیده نشان دادن شما تاثیرگذار است زیرا در تضاد با منحنی های اندام شما قرار می گیرند.

مانتو برای پایین تنه بزرگ راه راه

شلوار چسبان

یکی دیگر از لباس هایی که برای خانم های دارای پایین تنه درشت مناسب است، شلوارهای چسبان و لگ است. شلوار لگ برای تراز کردن منحنی های پاهای این افراد مناسب است زیرا برای پیروی از شکل طبیعی در مفصل ران گسترش می یابد، اما سپس به سمت مچ پا باریک تر می شود.

لباس های با جنس مناسب

خانم های دارای پایین تنه درشت باید لباس هایی با جنس مناسب بپوشند. لباس هایی که به شکم یا باسن نمی چسبد و پارچه لخت و لطیفی دارد. این افراد باید از پارچه های براق یا ساتن، ابریشم خودداری کنند و لباس هایی را انتخاب کنند که در تهیه آنها از پنبه یا پشم مطبوع استفاده شده است.

شلوار جین فاق بلند

اگر دارای باسن بزرگ و پاهای درشت هستید، بهتر است از شلوار جین فاق بلند استفاده کنید. این نوع شلوار باسن شما را به طور کامل می پوشاند. باعث کشیده تر شدن کمر، شکم و پاها و در نتیجه لاغر به نظر رسیدن تان می شود. بهتر است قد شلوار لی شما تا مچ پا برسد و کوتاه نباشد.

مانتو و لباس قد متوسط

خانم های دارای پایین تنه درشت باید در انتخاب قد لباس هم توجه کنند و لباس هایی را انتخاب کنند که باسن آنها را بپوشاند. این افراد در فصل زمستان ژاکت و یا کت هایی را بپوشند که کمی روی باسن را بگیرند .اما خیلی بلند نباشند زیرا اگر خیلی بلند باشند، باسن در لباس بیشتر مشخص خواهد شد و برعکس عمل می کند.

انتخاب لباسی کمردار

خانم های دارای پایین تنه درشت برای لاغرتر شدن باید لباسی کمردار انتخاب کنند. اگر لباس انتخابی شما در ناحیه کمر تنگ تر باشد، چشم ها به سمت کمر جلب می شود.

لباس تیره بهترین انتخاب مانتو برای پایین تنه بزرگ

افرادی که دارای باسن بزرگی هستند، باید از رنگ های گرم استفاده کنند. رنگ های مانند قرمز تیره، زرشکی، بنفش، قهوه ای، رنگ خرمایی این رنگ ها، رنگ های ایده آلی هستند. اگردارای باسن و شکم هستید، بهتر است برای مهمانی ها از لباس هایی با رنگ مشکی استفاده کنید.

مانتو برای پایین تنه بزرگ - مانتو تیره

دامن مدادی

خانم هایی که ران و باسن بزرگ دارند، بهتر است دامن کوتاه نپوشند. بلکه دامن های مدادی به که تا زیر زانوهستند، این خانم ها را لاغرتر نشان می دهند. این خانم ها بهتر است سراغ رنگ های تیره بروند و بلوز خود را در دامن قرار دهند تا باریکی کمرشان بیشتر به چشم آید.

لباس هایی با یقه زیبا

مانتو برای پایین تنه بزرگ بهتر است لباس های یقه باز مثل یقه هفت باز، یقه قایقی، دکلته و یا یقه هایی با چین و دراپه، با آستین های کلوش و پفی که نمای بهتری از بالا تنه را به نمایش می گذارند، بپوشند. تا توجه ها از پایین تنه دور شود.

استفاده از کمربند

خانم های پایین تنه بزرگ بهتر است از کمربند استفاده نمایند. بستن کمربند به افرادی که دارای باسن بزرگی هستند کمک می کند تا قدشان بلندتربه نظر برسد و در نتیجه بزرگی باسن شان کمتر به چشم بیاید.

اگر قد کوتاه و باسن بزرگی دارید بهتر است از کمربند استفاده کنید، کمربندهای مدل داری که بعد از اینکه دور کمر بسته می شود روی ناحیه ی شکم آویزان و معلق می مانند.

پیراهن مجلسی با دامن های A شکل

افراد دارای پایین تنه بزرگ برای تعادل و هماهنگی دو بخش بالا و پایین تنه باید پیراهن هایی با پیلی یا چین در پیش سینه همراه با آستین های حجیم، کمر چسبان و دامن A شکل بپوشند.

مانتو برای پایین تنه بزرگ - دامن

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

17 فروردین 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *