مصرف دارچین برای لاغری

اگر به دنبال یک رژیم غذایی درست و اصوصلی هستید حتما دارچین را در برنامه غذایی خود بگنجانید. این مطلب از گروه سلامت شادمگ به معجزات مصرف دارچین برای لاغری اشاره کرده است. خواندنش را به شما پیشنهاد می کنیم.

رابطه‌ی مصرف دارچین برای لاغری

گزارش منتشرشده در مجله‌ی علوم و فناوری دیابت نشان می‌دهد که مصرف دارچین سبب جلوگیری از افزایش قند خون و کاهش سرعت تخلیه‌ی معده می‌شود.

هرچه مواد غذایی، زمان بیشتری در معده باقی بمانند حس گرسنگی دیرتر به سراغ‌تان می‌آید، که این موضوع سبب می‌شود تا کالری کمتری مصرف کنید. برای اینکه بتوانید هر هفته نیم کیلوگرم کاهش وزن را تجربه کنید، باید روزانه ۵۰۰ کالری کمتر مصرف کنید.

چطور مصرف دارچین باعث لاغری می شود ؟

رابطه مصرف دارچین با افزایش بافت عضلات بدن، کاهش التهاب، کاهش چربی، بالا رفتن متابولیسم ( به دلیل گرمی بودن ) میتونه باعث کاهش وزن و سلامتی بشه.

علاوه بر این، بر اساس تحقیقات انجام شده، ثابت شد که اضافه کردن دارچین به رژیم‌های با قند بالا و چربی بالا، باعث کم شدن مقاومت به انسولین و انباشت شدن چربی میشه. این موضوع هم در نهایت روی کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام تاثیر زیادی میزاره.

مصرف دارچین برای لاغری

افرادی که غذاهای با میزان قند بالا مصرف میکنن، باید بدونن که هر چقدر بیشتر قند مصرف کنن، بدن اونها بیشتر انسولین تولید میکنه. این تولید انسولین برای کنترل میزان قند هست پس دوباره سطح قند خون دوباره پایین میاد. بنابراین دوباره گرسنگی به سراغ فرد میاد.

استفاده از دارچین کمک میکنه تا نوسان قند خون رو بعد از خوردن مواد غذایی سرشار از قند تجربه نکنید. بر اساس تحقیقات اگر 12 ساعت قبل از خوردن یک وعده سرشار از گلوکز از دارچین استفاده بشه، دیگه نیازی به نگرانی در مورد سطح قند خون نیست.

علاوه بر این موارد وجود آنتی اکسیدان در دارچین هم باعث میشه که خیلی از کارشناس ها اون رو بهترین گزینه برای کاهش وزن معرفی کنن. در بعضی از مقایسه ها، دارچین رو بالاتر از چای سبز برای کاهش وزن قرار میدن.

تحریک کبد، پاکسازی و سم زدایی بدن هم جزو مواردی هست که باعث میشه دارچین روی چربی سوزی و کاهش وزن و حفظ سلامت بدن موثر باشه. تا اینجا با روش و فواید مصرف دارچین برای کاهش وزن آشنا شدید. در ادامه و در بخش بعد در مورد ارزش غذایی دارچین صحبت میکنیم.

 

ارزش غذایی دارچین

لیست زیر ارزش غذایی در هر 100 گرم دارچین رو برای شما مشخص میکنه :

  • چربی ( 1.2 گرم ) 1%
  • کلسترول 0%
  • سدیم ( 10 میلی گرم ) 0%
  • پتاسیم ( 431 میلی گرم ) 12%
  • کربوهیدرات (81 گرم ) 27%
  • پروتئین ( 4 گرم ) 8%

رابطه‌ مصرف دارچین و تناسب اندام

نتایج تحقیقی که در مجله‌ی تغذیه ورزشی منتشر شد، نشان می‌دهد که مصرف عصاره‌ی دارچین، با کاهش چربی و افزایش بافت عضلانی، موجب بهبود تناسب اندام خواهد شد.

تحقیق دیگری که در مجله‌ی بیوفیزیک و بیو‌شیمی منتشر شده است، نتایج مشابهی را گزارش می‌کند. این نتایج حاکی از این هستند که اضافه کردن دارچین به رژیم‌های پرشکر و با چربی بالا، سبب کاهش مقاومت به انسولین و انباشت چربی می‌شود که درنهایت به تناسب اندام می‌انجامد.

مصرف دارچین برای لاغری

البته برای مشاهده‌ی اثر مشابه باید تحقیقات بیشتری درمورد ادویه‌ی دارچین صورت گیرد و همچنین باید میزان مناسب این ادویه برای رسیدن به تناسب اندام نیز مشخص شود.

دارچین بخشی از یک رژیم سالم

می‌توانید دارچین را برای محدود کردن مصرف شکر و بهبود طعم به خوراکی‌هایی همچون نان، کیک و بیسکوئیت اضافه کنید. میزان کمی از دارچین را به جوی دو سر یا اسموتیِ صبحانه‌ی خود اضافه کنید یا آن را در تهیه‌ی سیب‌زمینی یا سوپ کدوی نهارتان به کار ببرید.

از آنجا که مصرف بیش‌ازحد دارچین می‌تواند دارای عوارض باشد، قبل از مصرف مقادیر زیاد این ادویه، حتما با پزشک مشورت کنید. مصرف دارچین همراه با هر نوع داروی شیمیایی یا گیاهیِ کاهش قند خون، توصیه نمی‌شود. همچنین افراد مبتلا به مشکلات کبدی باید از مصرف دارچین پرهیز کنند.

مصرف دارچین برای لاغری و بدن

دارچین فواید و خواص زیادی داره که در اینجا به معرفی چند نمونه موارد اصلی بسنده میکنیم.

اما حتما در یک مقاله مجزا در مورد این خواص به صورت کامل صحبت خواهیم کرد.

دارچین برای لاغری

تا اینجا در مورد خواص و فواید و روش لاغرنندگی دارچین صحبت کردیم. با توجه به تاثیری که دارچین روی سطح قند بدن و متابولیسم بدن میزاره، کاملا واضحه که تاثیر مستقیمی روی کاهش وزن داره.

علاوه بر این هرجقدر که مواد غذایی بیشتر درون معده بمونن و دیرتر هضم بشن، بدن دیرتر به غذای جدید نیاز پیدا میکنه. این زمان بیشتری طول میکشه که بدن گرسنه بشه. پس کالری کمتری دریافت میکنه و این روی کاهش وزن تاثیر میزاره.

مصرف دارچین برای لاغری

به طور کلی اگر از دارچین در کنار یک رژیم لاغری اصولی و درست استفاده بشه، سرعت کاهش وزن رو چندین برابر بیشتر میکنه. موضوع به همینجا ختم نمیشه. دارچین روی وزن و سایز کم شده از بدن هم تاثیر میزاره.

محافظی در برابر قلب

دارچین روی فشار خون، کلسترول و تری‌گلیسرید به طور مستقیم تاثیر مثبت میزاره. این یعنی با وجود دارچین میشه روی یک محافظ عالی در برابر بیماری های قلبی حساب کرد.

ترکیبات موجود در دارچین قدرت این رو دارن که کلسترول بد خون (LDL) رو پایین بیارن. در مقابل این کاهش کلسترول منفی، کلسترول خوب خون (HDL) هم ثابت نگه داشته میشه. بنابراین این موضوع هم یک مُهر تایید روی مفید بودن دارچین برای قلب هست.

جلوگیری از خونریزی‌‌ها هم یکی دیگه از خواص دارچین برای بدن هست. زمانی که دارچین وارد بدن میشه، گردش خون بالا میره. این یعنی سرعت اکسیژن رسانی و خونرسانی به نقاط آسیب دیده بدن هم بیشتر میشه. پس سرعت بهبود التهاب و خونریزی و زخم ها در بدن بیشتر میشه.

درمان خانگی خشکی چشم و شایع ترین علل و علایم آن

 جلوگیری از دیابت

اگر بخوایم یک لیست از مواد غذایی ضد دیابت تهیه کنیم، قطعا دارچین جزو این لیست قرار میگیره. دلیل این اتفاق کاهش دادن میزان قند خون به همراه کنترل میزان حساسیت هورمون انسولین هست. بنابراین میزان قند خون در بدن تنظیم میشه.

ممکنه بپرسید دیابت چه زمانی اتفاق میوفته ؟ دیابت زمانی اتفاق میوفته که انسولین نتونه به درستی وظیفه خودش که تنظیم قند خون هست رو انجام بده. یا اینکه بدن شخص قدرت مدیریت قند موجود در بدن رو نداشته باشه. با توجه به این موضوع، افرادی که دارای اضافه وزن هستن و یا کاهش سوخت و ساز بدن دارن، در معرض ابتلا به دیابت قرار دارن.

حالا سوال اینجاست که دارچین چطور با دیابت مقابله میکنه؟ در خون ما آنزیم‌هایی بنام آلانین وجود داره. این آنزیم ها باعث میشن گلوکز (قند) وارد خون بشه. زمانی که دارچین وارد بدن میشه، این آنزیم‌ها رو غیر فعال میکنه. با توجه به این موضوع قند وارد شده به بدن به صورت مستقیم دفع میشه.

مصرف دارچین برای لاغری

مصرف دارچین برای لاغری جلوگیری از ابتلا به سرطان

دارچین سرشار از آنتی اکسیدان هست. این آنتی اکسیدان ها از تخریب DNA، جهش سلولی و رشد تومورهای سرطانی جلوگیری میکنن.

آزمایشها و تحقیقات نشون داده ماده ای به نام سینامالدهید عامل این اتفاق هست. علاوه بر این، خواص موجود در دارچین باعث میشه تا سلول‌های مستعد ابتلا به سرطان، خودبه‌خود از بین برن و نابود بشن.

 جایگزین مناسب برای شکر و قند

مصرف قند و شکر، به صورت مستقیم روی سلامتی بدن و حفظ تناسب اندام تاثیر منفی دارن. شیرینی طبیعی دارچین به بدن کمک میکنه تا مصرف شکر کاهش پیدا کنه و به عنوان یک جایگزین انتخاب بشه.

دارچین با کم کردن میزان قند خون، باعث کاهش اشتها و کم کردن وزن میشه. باید توجه داشت یکی از مزیت‌های دارچین نسبت به شکر این است که مقداری که مردم معمولا از آن استفاده می‌کنند هیچ کالری‌ای ندارد و قند خون را افزایش نمی‌دهد.

مصرف دارچین برای لاغری ؛ جلوگیری از آلزایمر

با توجه به تحقیقات انجام شده، مشخص شد دو ماده اپیکاتچین و سینامالدهاید که در دارچین وجود دارن، برای جلوگیری از آلزایمر بسیار مفید هستن.

علاوه بر این، این دو ماده از رشد رشته ای در سلول های مغزی که عامل آلزایمر هستن هم جلوگیری میکنن. به طور کلی میشه گفت استفاده از دارچین میتونه برای افرادی که در خانواده ی خودشون سابقه ی آلزایمر و فراموشی دارن، بسیار مفید باشه.

جلوگیری و درمان قارچ با دارچین

جلوگیری از رشد و درمان قارچ در دستگاه گوارش، یکی دیگه از خواص بسیار ارزشمند دارچین هستش. این موضوع از طریق کنترل قند خون که توسط دارچین انجام میشه، اتفاق میوفته. با بالا رفتن قند خون، احتمال ایجاد قارچ آلبیکانس در دستگاه گوارش بدن هم بیشتر میشه.

جلوگیری درد عضلات و سر درد

از بین بردن گرفتگی عضلات از جمله خواد دیگه ی دارچین هست. با توجه به خاصیت ضد التهابی دارچین، توصیه میشه افرادی که با بیماری آرتریت دست و پنجه نرم میکنن و یا ورزشکار هستن، از دارچین در برنامه غذایی خودشون استفاده کنن.

علاوه بر این دارچین برای تسکین درد های ناشی از سرماخوردگی و سردرد هم میتونه مفید باشه. نوشیدن یک لیوان چای دارچین میتونه گزینه خوبی برای تسکین دردهای بدنی باشه.

 منبعی سرشار از آنتی اکسیدان

اگر بخوایم از نظر داشتن آنتی اکسیدان بین دارچین، سیر، آویشن و رزماری یک مقایسه داشته باشیم، میشه گفت داریچین بیشترین میزان آنتی اکسیدان رو داره. از جمله مواد غذایی دیگه ای که سرشار از آنتی اکسیدان هستن، میشه به خانواده توت ها، شکلات تلخ و … اشاره کرد.

آنتی اکسیدان ها خواص بسیار زیادی دارن. از جمله این خواص جلوگیری از ابتلا به سرطان و حفظ سلامتی و تناسب اندام بدن هست.

مصرف دارچین برای لاغری

  درمان درد دندان با دارچین

همونطورک که در مورد هشتم هم گفته شد، دارچین یک گزینه مناسب برای تسکین درد و التهاب هست. با توجه به این موضوع میشه روی دارچین برای دمان دندان درد هم حساب کرد.

برای این کار کافیه 5 قاشق چای خوری عسل رو با یک قاشق چای خوری پودر دارچین ترکیب کنید. حالا یک تکه از این ترکیب رو روی دندانی که آسیب دیده و درد میکنه قرار بدین. با انجام دادن دو تا سه مرتبه ی این کار، دندان درد کم کم تسکین پیدا میکنه.

عوارض و مشکلات مصرف دارچین برای لاغری

تقریبا میشه گفت هیچ خوراکی در جهان وجود نداره که عوارضی نداشته باشه. مصرف بیش از حد آب که مایع حیات هست هم میتونه مشکل ساز باشه. بنابراین باید دقت لازم در مورد مصرف بیش از حد دارچین برای لاغری صورت بگیره.

در این بخش در مورد عوارض و مشکلات مصرف دارچین صحبت میکنیم و به صورت تیتر وار این عوارض رو بهتون معرفی میکنیم. در آینده، در مورد فواید، خواص و عوارض دارچین به صورت جداگانه در یک مقاله جدا صحبت خواهیم کرد.

 

عوارض دارچین عبارتند از :

مسموم کردن بدن : مصرف بیش از حد دارچین برای کی مدت زمان طولانی میتونه باعث ایجاد مسمویت در بدن بشه. با توجه به توصیه وزارت بهداشت جهانی، مقدار 6 گرم در 6 روز هفته یا تعداد روزهای کمتر میتونه مفید باشه و آسیب جدی به بدن وارد نمیکنه.

زایمان زودرس : دارچین برای خانم های باردار ممنوع هست. دلیل این ممنوعیت، زایمان زودرس و انقباض های رحمیه که میتونه باعث بروز مشکل بشه.

افت شدید قند خون : استفاده از روغن دارچین میتونه باعث افت شدید قند خون بشه. البته این رو هم نباید از قلم انداخت که استفاده از چوب دارچین و یا پودر دارچین به اندازه ی روغن دارچین روی قند خون تاثیر شدید نداره. بنابراین اگر برای کنترل میزان قند خون و پایین آوردن اون دارو مصرف میکنید، حتما به نوع و مقدار مصرف دارچین دقت کنید.

مصرف دارچین برای لاغری

خون را رقیق میکند : شاید این مورد رو نشه به صورت مستقیم جزو عوارض دارچین قرار داد. برای افرادی که خون غلیظ دارن اتفاقاً این مورد میتونه مفید هم باشه. اما روی صبحت ما در اینجا با افرادی هست که خون رقیق و معمولی دارن.

درمان خانگی عفونت واژن در کوتاهترین زمان ممکن ؛ این مواد غذایی عفونت زنانه رو بدون دارو محو می کنن

اگر جزو افرادی هستین که از داروهای رقیق کننده خون استفاه میکنید، حتما به این موضوع دقت کنید. ضمنا فراموش نکنید که دارچین کاسیا نسبت به دارچین سیلان خاصیت رقیق کنندگی بسیار بالا تری داره.

افزایش ضربان قلب : افرادی که از بیماری های قلبی رنج میبرن باید به میزان و نوع دارچین مصرفی خودشون دقت کنن. استفاده از روغن دارچین رقیق، شدیدا قدرت این رو داره که پمپاژ و ضربان قلب رو در کودکان بالا ببره. این تغییر ناگهانی ضربان قلب میتونه مشکل ساز باشه.

مصرف دارچین برای لاغری و روش های آن

لاغری با دارچین شامل روش های مختلفی میشه. از دارچین در کنار مواد خوراکی دیگه برای کاهش وزن و لاعری استفاده میشه که در اینجا به صورت خلاصه و جداگانه در مورد این روش ها صبحت میکنیم.

لاغری با دارچین با استفاده از دارچین و فلفل سبز

روش تهیه این نوشیدنی ساده اما موثر به شکل زیر هست. برای این کار کافیه :

نیم اینچ ( هر اینچ حدود 2.54 سانتی متر هست ) چوب دارچین رو داخل یک تابه بریزید؛
یک لیوان آب به تابه اضافه کنید؛
اجازه بدین تا آب ولرم بشه و بعد به اندازه یک چهارمِ قاشق چای خوری، فلفل سیاه رو به ترکیب اضافه کنید؛
حالا کافیه از این نوشیدنی، یک بار قبل از صبحانه و یا دو ساعت بعد از شام ( قبل از خواب ) ،استفاده کنید؛
فراموش نکنید که تنها یک بار مجاز به استفاده از این نوشیدنی در طول روز هستید.

نکته مهم : در صورتی که از طعم این نوشیدنی خوشتون نیومد، میتونید کمی عسل بهش اضافه کنید. البته اگر از بیماری دیابت رنج میبرید، اینکار نباید صورت بگیره و باید به تنهایی ( بدون هیچ شیرین کننده ای ) از نوشیدنی استفاده کنید.

دارچین برای لاغری ؛ ترکیب دارچین و سرکه سیب

دومین روش لاغری با دارچین استفاده از ترکیب دارچین و سرکه سیب هست. برای این کار باید :

یک لیوان آب و نصف چوب دارچین آماده کنید؛
این ترکیب رو درون یک ظرف بجوشونید تا به رنگ قهوه ای در بیاد؛
در قدم بعد باید اجازه بدین تا این محلول خنک بشه. برای اینکار اون رو در دمای محیط قرار بدین؛
حالا یک قاشق چای خوری سرکه سیب رو به محلول اضافه کنید.

برای مصرف این نوشیدنی، باید یک فنجان از اون رو هر روز به صورت ناشتا مصرف کنید؛
علاوه بر این شما مجاز هستید در صورت نداشتن بیماری دیابت، عسل را به محلول اضافه کنید؛

 لاغری با دارچین و زردچوبه

برای اینکار کافیه :

یک لیوان آب رو که از قبل پودر زردچوبه به اون اضافه شده رو به مدت 3 تا 4 دقیقه بجوشونید؛
حالا نصف قاشق پودر دارچین رو هم به این ترکیب اضافه کنید؛
محلول رو از روی گاز برداشته و اجازه بدین در دمای محیط خنک بشه؛

شما میتویند از این نوشیدنی دوبار در روز استفاده کنید؛
این روش یک روش عالی برای کاهش وزن و لاغری با دارچین هست.

 دارچین برای لاغری و ترکیب از دارچین و هل

برای تهیه آب دارچین و هل برای لاغری، به صورت زیر اقدام کنید:

یک لیوان آب رو در یک ظرف مناسب بجوشانید؛
حالا دانه های هل رو درون آب جوشیده قرار بدین؛
در قدم بعدی نصف اینچ ( یک سانتی متر ) چوب دارچین رو در آب جوشیده و هل خورد کنید؛
اجازه بدین تا آب جوشیده و تغییر رنگ پیدا کنه

بعد از تغییر رنگ، وقت اون میرسه تا جوشونده رو از روی گاز برداشته و اجازه بدین در دمای محیط خنک بشه؛
از این نوشیدنی میتونید دو بار در روز به منظور لاغری با دارچین استفاده کنید.

لاغری با دارچین ، لیمو ، عسل و زنجبیل

این نوشیدنی رو میتونید در چند قدم ساده آماده و نوش جان کنید.

لیمو ها رو برش بزنید و دونه های اون ها رو تخلیه کنید. دقت کنید که پوست رو نباید پاک کنید و اجازه بدین همونطور بمونه؛
حالا یک اینچ زنجبیل رو برش بزنید و پوست اون رو جدا کنید؛
زنجبیل رو خرد کنید.

مصرف دارچین برای لاغری

با این کار میتونید به راحتی اون رو در مخلوط کن قرار داده و خرد کنید؛
با اضافه کردن کمی آب، زنجبیل و لیمو یک خمیر درست کنید؛
حالا دو لیوان آب رو درون یک قابلمه بریزید؛
خمیر آماده شده رو درون آب قرار داده و اجازه بدین آب به جوش بیاد؛
وقتی دو لیوان آب ریخته شده در ظرف به یک لیوان تبدیل شد، وقت اون میرسه تا گاز رو خاموش کنید؛
اجازه بدین در دمای محیط، مخلوط سرد بشه.

حالا نصف قاشق چای خوری دارچین به این ترکیب اضافه کنید؛
شما میتویند از این نوشیدنی دو بار در روز به منظور لاغری با دارچین استفاده کنید؛
استفاده از این ترکیب دارچین و زنجبیل و لیمو میتونه تا حد زیادی روی کاهش وزن موثر باشه.

رژیم سیب و دارچین

در مورد رژیم سیب و دارچین در یک مقاله جداگانه صحبت کردیم. در اینجا به صورت خلاصه در مورد این رژیم و استفاده از اون اطلاعاتی در اختیار شما قرار داده میشه.

4 لیتر آب رو روی اجاق گاز به جوش برسونید؛
هسته های سیب ( 4 تا 6 عدد ) رو خارج و اونها رو قاچ کنید و داخل آب جوش بریزید؛
چوب های دارچین ( 6 عدد ) رو هم درون آب جوش بریزید؛
اجازه بدین 15 دقیقه بجوشه.

مخلوط آب، دارچین و سیب رو توی یک پارچ بریزید؛
زمانی که نصف پارچ پر شد، نصفه ی بعدی رو با آب خالص پر کنید؛
روزی یک لیوان از این معجون رو قبل از هر وعده غذایی مصرف کنید؛
این نوشیدنی به طور طبیعی شیرینه و نیازی به استفاده از شکر و شیرین کننده های دیگه نیست.

عسل و دارچین برای کاهش وزن

در مورد طریقه مصرف عسل و دارچین برای لاغری هم در یک مقاله جداگانه به صورت مفصل صحبت کردیم. در اینجا مثل آیتم قبل روش استفاده از این ترکیب برای کاهش وزن رو برای شما قرار میدیم.

نصف فنجان آب رو روی گاز قرار بدین تا به نقطه جوش برسه؛
در قدم بعدی چوب دارچین ( یک تکه چوب دارچین به اندازه ی 1 سانتی متر ) رو به آب اضافه کنید و اجازه بدین به مدت 10 دقیقه روی گاز، در حال جوشیده شدن بمونه.

مصرف دارچین برای لاغری

حالا چوب دارچین رو از آب خارج کنید و اجازه بدین تا محلول در دمای محیط خنک بشه؛
بعد از خنک شدن، میتونید یک قاشق غذاخوری عسل رو به نوشیدنی اضافه کنید.

تمرین بدنسازی در خانه بدون نیاز به وسیله بدنسازی

 شیر و دارچین برای لاغری

طریقه مصرف شیر و دارچین برای لاغری و بهترین زمان مصرف این معجون، همیشه مورد بحث بوده. به همین خاطر ترجیح دادیم که توی یک مقاله جداگانه به صورت کامل در مورد ترکیب شیر و دارچین توضیحات لازم رو ارائه بدیم. در اینجا به صورن خلاصه روش استفاده از این ترکیب در اختیارتون قرار داده شده.

2 فنجان شیر رو روی حرارت قرار بدین تا شروع به جوشیدن کنه؛
چوب های دارچین یا پودر دارچین ( 2 قطعه کوچیک چوب دارچین یا یک قاشق چای خوری سرخالی پودر دارچین ) رو داخل شیر بریزید و شعله گاز رو خیلی کم کنید.

شیر و دارچین رو کمی بهم بزنید و بعد از یک الی دو دقیقه حرارت دیدن، گاز رو ببندید. به مدت 10 دقیقه درب ظرف رو ببندید و اجازه بدین تا در دمای محیط سرد بشه. در این فاصله فرصتی برای دم کشیدن دارچین هم به وجود میاد.
بعد از خنک شدن، چوب‌های دارچین رو از شیر خارج کنید و معجون شیر دارچین رو نوش جان کنید.

میتونید به این ترکیب 1 قاشق مرباخوری عسل هم اضافه کنید که البته سلیقه ای هست.
این بخش آپدیت شده و به مرور زمان 21 روش استفاده از دارچین برای لاغری اضافه خواهد شد.

مصرف دارچین برای لاغری برای چه افرادی مناسب نیست؟

تا اینجا در مورد کاهش وزن با دارچین و تمام اطلاعات مورد نیاز در این زمینه صحبت شد. در ادامه به صورت گزینه ای این دسته از افراد رو معرفی میکنیم.

خانم های باردار : در صورتی که خانم های باردار از دارچین استفاده کنن، با زایمان زودرس مواجه میشن. مصرف دارچین میتونه برای این دسته از افراد با انقباض رحم همراه باشه.

افرادی که مشکلات قلبی دارن : این دسته از افراد با مصرف داچین ( به خصوص روغن دارچین ) با ضربان قلب بالا مواجه میشن.
افرادی که مشکلات کبدی دارن : اگر به ترکیبات موجود در دارچین دقت کنید، متوجه میشید که کومارین دارچین میتونه برای افرادی که مشکلات کبدی دارن، مشکل ساز باشه. کومارین میتونه باعث سمی شدن کبد و آسیب رسوندن به اون بشه.

مصرف دارچین برای لاغری
افرادی دارای آلرژی نسبت به دارچین : بعضی از افراد بعد از مصرف دارچین، آلرژی پیدا میکنن. این آلرژی میتونه به شکل آبریزش بینی، چشمان مرطوب، درد معده، تشکیل و ایجاد جوش در صورت و دست‌ها بروز داده بشه.
افرادی که خون رقیق دارن و یا از داروهای رقیق کننده استفاده میکنن : یکی از خواص دارچین، رقیق کننده بودن اون هست. افرادی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده میکنن نباید از دارچین استفاده کنن.

چوب دارچین یا دارچین پودر شده

در حالیکه امکان ناخالصی برای هر دو نوع دارچین موجود در بازار وجود دارد، پودر دارچین بیشتر در معرض مواد افزودنی ناخالص است.

اگر می‌خواهید از فواید دارچین برای سلامتی بهره مند شوید‌، توصیه می‌کنیم به جای پودر دارچین‌، چوب آن را بخرید. اگر دارچین پودر شده را ترجیح می‌دهید، دارچین را به شکل چوب خریداری کنید و آن را قبل از استفاده در مخلوط کن پودر کنید.

در این صورت شما از عطر و طعم تازه دارچین با تمام مزایای سلامتی آن، بهره‌­مند خواهید شد.

چگونه چای دارچین برای کاهش وزن تهیه کنید؟

مواد مورد نیاز

  • یک فنجان آب
  • یک قاشق چای‌خوری عسل
  • یک تکه لیموی تازه
  • 1 عدد چوب دارچین (بهتر است برای مطمئن بودن از خالصی دارچین از چوب آن به چای پودرش استفاده کنید.)

نحوه درست کردن چای دارچین

یک چوب دارچین را در آب بجوشانید تا عطر آن بلند شود. سپس آب یک لیموی تازه را گرفته و همراه با یک قاشق چای‌خوری عسل داخل آب جوش معطر شده با دارچین بریزید.

دم‌نوش لاغری شما آماده است. اگر طعم این دم‌نوش برایتان تکراری شد می‌توانید از ادویه‌های چربی سوز دیگر نیز مانند زنجبیل، فلفل، هل و نعناع به همراه آن استفاده نمایید.

همچنین می‌توانید از دارچین به‌عنوان ادویه اصلی غذا استفاده کنید اما نتیجه دم‌نوش عسل و دارچین بیشتر خواهد بود.

مصرف دارچین برای لاغری

رژیم 5 روزه با دارچین

برای استفاده از رژیم لاغری 5 روزه دارچین 500 میلی گرم دارچین در وعده صبحانه، 1000 میلی گرم در وعده نهار و 500 میلی گرم در وعده شام میل کنید. این دارچین را می توانید به صورت های مختلف مصرف کنید، مثلا روی سیب رنده بپاشید
بنا به تحقیقات مخلوط دارچین و عسل از جمع شدن چربی در بدن جلوگیری می کند.

عسل به تنهایی یک ماده بسیار تاثیر گذار در کاهش وزن است .چون سرعت سوخت وساز چربی های بدن را افزایش می دهد . اگر عسل همراه با دارچین مصرف شود، قارچ وانگل موجود در دستگاه گوارش را از بین می برد و از بروز بیماری های گوارشی نیز جلوگیری می کند و در نتیجه به کاهش وزن منجر می شود .

برای انجام این رژیم می توانید مصرف دارچین مورد نظر در هر روزرا با روشهای زیر بکار ببرید ، ودر کنار آن فعالیتهای بدنی ورژیم غذایی مناسب غافل نشوید

 

برای این کار می توانید یک لیوان آب جوش را با یک قاشق غذاخوری دارچین مخلوط کنید و اجازه دهید دم بکشد. بعد از نیم ساعت 2 قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید. اضافه کردن عسل به آب داغ باعث از بین بردن آنزیم های موجود در عسل می شود.

رابطه‌ی مصرف دارچین برای لاغری چیست؟

گزارش منتشرشده در مجله‌ی علوم و فناوری دیابت نشان می‌دهد که مصرف دارچین سبب جلوگیری از افزایش قند خون و کاهش سرعت تخلیه‌ی معده می‌شود.

چگونه با دارچین از درد عضلات و سر درد جلوگیری کنیم؟

از بین بردن گرفتگی عضلات از جمله خواد دیگه ی دارچین هست. با توجه به خاصیت ضد التهابی دارچین، توصیه میشه افرادی که با بیماری آرتریت دست و پنجه نرم میکنن و یا ورزشکار هستن، از دارچین در برنامه غذایی خودشون استفاده کنن. علاوه بر این دارچین برای تسکین درد های ناشی از سرماخوردگی و سردرد هم میتونه مفید باشه. نوشیدن یک لیوان چای دارچین میتونه گزینه خوبی برای تسکین دردهای بدنی باشه.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

24 بهمن 1400

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

2 دیدگاه

  • ناشناس:

    اسم هر اتفاقی معجزه نیست. معجزه فقط به خواست خدای متعال به واسطه انبیاء و اولیاء خدا و در کل هر کسی که خدا بخواهد اتفاق می افتد به یقین ان شاءالله تعالی

    پاسخ
    • سیده سمانه جلیلی:

      درسته . ممنون که نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتید.

      پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *