افتتاح حساب ترکیه

یادگیری ترکی سخت نیست. این تا حدی به این دلیل است که چیزی به نام “زبان سخت” وجود ندارد. هر زبانی با روش های صحیح یادگیری قابل دسترس می شود. اما ترکی در مقایسه با زبان های دیگر بسیار آسان است. در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا ترکی سخت نیست و چرا نباید نگران دشواری یادگیری آن باشید.

 

یادگیری ترکی چقدر طول می کشد؟

چقدر طول می کشد تا یک زبان را یاد بگیرید یک سوال پیچیده است. این به شما، زبان مقصد و منابعی که استفاده می کنید بستگی دارد. هرچه زبان مقصد شما به زبان مادری شما نزدیک تر باشد، سریع تر می توانید آن را یاد بگیرید. هر چه یادگیری زبان ترکی برای شما دشوارتر باشد، زمان بیشتری طول خواهد کشید.

اگر زبان مادری شما انگلیسی است، تخمین هایی برای شما وجود دارد. موسسه خدمات خارجی ایالات متحده همه زبان ها را بر اساس سختی رتبه بندی کرد. سپس شماره ای را تعیین کردند که چقدر طول می کشد تا به آن مسلط شوید و ممکن است ترکی شما را شگفت زده کند. به گفته آنها زبان ترکی جزو زبان های دسته چهارم است. این بدان معناست که برای رسیدن به تسلط به زبان ترکی به 44 هفته یا 1100 ساعت زمان نیاز دارید.

اما، لطفا این اعداد را جدی نگیرید. موسسه خدمات خارجی شما را نمی شناسد. آنها انگیزه، اشتیاق و انگیزه شما را نمی دانند. و مطمئناً نمی دانند که آیا شما از روش های یادگیری زبان مناسب استفاده می کنید یا خیر. اگر بهترین روش یادگیری زبان ترکی را بدانید، می توانید خیلی سریع تر زبان ترکی را یاد بگیرید. که در موسسه زبان دهخدا ما به شما کمک خواهیم کرد تا با بهترین روش به یادگیری زبان ترکی بپردازید.

کامپوزیت بدون تراش دندان و مزیت های آن

ترکی الفبای لاتین دارد

الفبای ترکی برای شما بسیار آشنا به نظر می رسد. در سال 1928 ترکیه سیستم نوشتاری خود را از خط عربی به حروف لاتین تغییر داد. بنابراین امروزه ترکی از همان الفبای انگلیسی استفاده می کند. خب تقریبا همینطوره چند حرف اضافی در الفبای ترکی وجود دارد که فقط حروف لاتین اصلاح شده هستند. Ö، ü و ç تنها تعدادی از لهجه های ترکی هستند. این ها تلفظ های مختلفی را نشان می دهند، بنابراین به طور کلی مفید هستند. بنابراین، یادگیری الفبای ترکی باید کار آسانی باشد.

 

زبان ترکی استانبولی یک زبان بسیار قانونمند است

یکی دیگر از عواملی که یادگیری ترکی را آسان‌ تر از آنچه فکر می‌کنید، می‌کند این است که این زبان بسیار سازمان‌ یافته و منظم است. زبان ترکی مانند هر زبان دیگری قوانین خود را دارد و به ندرت از آنها عدول می کنید. این مورد در مورد حروف که فقط یک صدا دارند و در مورد ساختار جمله صدق می کند.

به طور کلی، روش صحیح ساختن جمله در ترکی این است که ابتدا فاعل، سپس مفعول و در نهایت فعل را بگویید. در حالی که این ترتیب می تواند مشکل باشد زیرا فعل در پایان است.

مانند سایر زبان ها، زبان ترکی دارای هسته اصلی کلمات رایج است که به صورت روزانه استفاده می شود. این بدان معناست که با به خاطر سپردن و یادگیری 500-1000 لغت هدفمند واژگان می توانید ارتباط زیادی برقرار کنید. آنچه به شما این امکان را می دهد پسوندهای متعدد زبان هستند.

علت و درمان آبریزش بینی

پسوندها در زبان ترکی بیشتر از همه مردم را می ترسانند. و این چیزی است که انطباق با آن به زمان نیاز دارد. درست است که هنگام صحبت کردن به ترکی می توانید پسوند به پسوند اضافه کنید تا معنای کلمه تغییر کند. در حالی که نیاز به عادت کردن دارد، به این معنی است که یادگیری ریشه کلمه فوق العاده مهم و مفید است.

 

آیا یادگیری زبان ترکی استانبولی سخت است؟

این سوال را نمی توان با یک بله یا خیر پاسخ داد. زبان ترکی برای فارسی زبان ها که نقاط مشترک زیادی با زبان ترکی دارند می تواند بسیار آسان باشد هر چند یادگیری هر زبانی به دلیل داشتن ساختار ها و قواعد خاصش می تواند چالش برانگیز باشد اما براساس نوع زبان مادری و همچنین نیاز و استعداد افراد این سختی متفاوت خواهد بود.

شاید برای یک انگلیسی زبان یادگیری زبان ترکی سخت تر از یادگیری زبان اسپانیایی یا آلمانی باشد اما با توجه به یک سری ویژگی های زبان ترکی این زبان از جمله زبان های سخت برای یادگیری در دنیا محسوب نمی شود و با کمی تمرین و استفاده از اساتید و منابع مناسب می توانید زبان ترکی را براحتی یاد گرفته و صحبت نمایید.

زبان ترکی با داشتن الفبای آسان برای خواندن، تلفظ های آوایی سازگار و ساختار سازمان یافته، یادگیری آن به اندازه بسیاری از زبان های دیگر سخت نیست.

 

آموزش زبان ترکی استانبولی در آموزشگاه زبان دهخدا

امروزه به دلیل گسترش روابط و کسب و کارها و همچنین شرایط مناسب کشور ترکیه و همسایگی این کشور با ایران بسیاری از افراد مایل به یادگیری زبان ترکی استانبولی می باشند تا بتوانند فرصت های بهتری را برای خودشان بوجود آورند.

محبوب ترین لباسشویی های سال اخیر

از این رو موسسه زبان دهخدا با استفاده از دپارتمان تخصصی زبان ترکی به برگزاری کلاس های زبان ترکی استانبولی به صورت حضوری و آنلاین به شکل گروهی و خصوصی پرداخته است. کلاس های آنلاین در بهترین بستر آموزشی آنلاین کشور که نیازی به نصب هیچ گونه نرم افزاری نداشته و با داشتن ویژگی های کامل برای برگزاری یک کلاس آنلاین با پشتبانی فنی در مدت زمان کلاس برگزار می شوند.

این کلاس ها تحت نظر اساتید مجرب این حوزه و نیتیو لایک با استفاده از بهترین منابع و روش های نوین تدریس به صورت مکالمه محور که یکی از مهم ترین مهارت های زبان می باشد برگزار می شود.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: شادی همتی

آخرین بروز رسانی

22 آذر 1401

بروز رسانی توسط

شادی همتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *