افتتاح حساب ترکیه

روتختی مهم‌ترین پارچه‌ای است که در نگاه اول روی تخت می‌بینید و ظاهر آن، روی طراحی دکوراسیون اتاق تاثیر مستقیمی می‌گذارد. ازطرفی، جنس روتختی بسیار مهم بوده و در تمیزیاتاق نقش دارد. روتختی را با پارچه‌های مختلفی می‌دوزند و این تنوع بالا، انتخاب بهترین روتختی را برای اتاق خواب دشوار می‌کند. بعضی از روتختی‌ها به‌سرعت چروک می‌شوند یا اثر لک روی آن‌ها می‌ماند.

انتخاب بهترین جنس روتختی برای دور شدن از چنین چالش‌هایی اهمیت می‌یابد. روتختی‌ها در رنگ‌ها و سایزهای گوناگونی به‌فروش می‌رسند. با خواندن جزئیات مفید راجع‌به بهترین جنس روتختی، خریدی رضایت‌بخش برای جهیزیه عروس یا اتاق خواب خود داشته باشید.

۱. روتختی مخمل؛ انتخابی ساده اما باکلاس

روتختی‌های مخمل با جنسی نرم و لطیف، از ترکیب پلی‌استر، ابریشم، کتان، پشم یا نخ پنبه تهیه می‌شوند. این نوع روتختی‌ها با ظاهری لاکچری و شیک، حس لطافت و گرمی را به اتاق‌خواب می‌بخشند. دقت داشته باشید که پارچه مخمل به‌خوبی رطوبت را جذب می‌کند و در هوای خیلی خشک، حس راحتی بیشتری برای افراد ایجاد می‌کند. همچنین،‌ روتختی مخمل به دلیل بافت متراکم، گردو‌غبار را از خود عبور نمی‌دهد و بهترین جنس روتختی برای افرادی با حساسیت پوستی محسوب می‌شود.

در قدیم، مخمل جزو پارچه‌های لوکس و گران‌قیمت بود اما در سال‌های اخیر، با پیشرفت تکنولوژی و سرعت یافتن روند بافت پارچه‌ها، قیمت مناسب‌تری پیدا کرده است. پارچه‌های مخملی که برای روتختی استفاده می‌شوند، طرح‌دار و مدرن هستند و به‌راحتی با انواع دکوراسیون کلاسیک یا مدرن اتاق خواب هماهنگ می‌شوند.

کاربرد چوب پلاست در ساختمان

۲. بافت جذاب ژاکارد؛ ترکیبی از زیبایی و دوام روتختی

پارچه ژاکارد یک نوع پارچه دو رو بافته شده است که به دلیل طرح‌های براق و بافت غنی، در صنایع مختلفی مانند مبلمان، پوشاک و دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود. برای بالا بردن کیفیت آن، از نخ‌های ترکیبی مانند ابریشم، پنبه، پشم و کتان در بافت ژاکارد استفاده می‌کنند. روتختی ژاکارد بافتی محکم و عایق رطوبت دارد و در صورت شستشوی مداوم هیچ آسیبی نمی‌بیند.

روتختی ترک ژاکارد عمر بالایی دارد و به دکوراسیون اتاق خواب، فضایی لوکس می‌دهد. این روتختی، جزو روتختی‌های سنگین و گران است که طرح‌هایی کلاسیک و مجلل برای اتاق خواب عروس در آن پیدا می‌کنید. دو روتختی ترک ژاکارد و روتختی ایرانی ژاکارد رقابت تنگاتنگی با یکدیگر دارند.

۳. ساتن ابریشمی؛ لوکس‌ترین جنس روتختی برای عروس

پارچه ساتن معمولا از الیاف پلی‌استر،‌ نایلونی و ابریشم بافته می‌شود. روتختی ساتن ابریشمی بافتی براق، لطیف و بسیار نرم دارد و برای روتختی عروس یا دکوراسیون با طراحی کلاسیک، گزینه‌ای مناسب است. پارچه‌های ساتن قرمز برای دکوراسیون‌های اتاق خواب به سبک ایرانی به همراه پارچه مخمل استفاده می‌شوند.

شما می‌توانید روتختی ساتن نفیس را با پارچه ملحفه ای ترک تهیه کنید که کیفیت مرغوبی دارد. پارچه‌های ساتن ضدچروک بهترین نوع پارچه برای روتختی هستند و دوام بالایی دارند. نرمی، طرح‌های لوکس و براق بودن پارچه ساتن ابریشمی، مهم‌ترین دلایل انتخاب این نوع روتختی برای افراد

خاص‌پسند است. روتختی ساتن بیشتر طرح‌های گل و داماسک داشته و برای دکوراسیون مجلل کلاسیک مناسب هستند.

۴. روتختی نخ پنبه؛ پارچه‌ای استاندارد برای نرمی و راحتی

روتختی نخ پنبه‌ای یکی از محبوب‌ترین روتختی‌ها در بازار هستند. این نوع روتختی‌ها از الیاف طبیعی پنبه تهیه می‌شوند و نرمی و لطافت بالایی دارند. از ویژگی‌های مثبت پارچه‌های پنبه‌ای، جذب رطوبت بالا و ایجاد گرمای بسیار است و برای پوست‌های حساس مشکلی ایجاد نمی‌کند. هوا به‌راحتی از میان بافت پارچه نخ پنبه‌ای رد می‌شود و به اصطلاح، پارچه تنفس مناسبی دارد.

شورتکس یا شورت پریودی چیست و چه ویژگی های باید داشته باشد

روتختی‌های پنبه‌ای به دلیل شستشو و نگهداری آسان، بسیار محبوب هستند و به افرادی با پوست حساس پیشنهاد می‌شوند. طرح و رنگ‌های متنوعی را در میان روتختی‌های نخ پنبه پیدا می‌کنید که با هر نوع دکوراسیونی هماهنگ می‌شود.

۵. پارچه روتختی لینن؛ انتخابی ایده‌آل برای خوابی آرام

روتختی لینن (Linen) از الیاف طبیعی گیاهی و بذر کتان تهیه می‌شود و بسیار شبیه به پارچه‌های پنبه‌ای و کتان است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های روتختی لینن، خاصیت ضدحساسیت بوده و برای افرادی با تعریق زیاد در هنگام خواب، توصیه می‌شوند.

روتختی لینن خاصیت جذب رطوبت بالا و تهویه مناسبی دارند و برای افرادی که تعریق بالا هنگام خواب دارند، بهترین انتخاب است. آثار لک‌ها به‌راحتی از روتختی‌های لینن شسته می‌شوند. طرح و رنگ‌های ساده روتختی لینن آن را برای روتختی یک نفره و دکوراسیون سبک روستیک و بوهمیان مناسب‌ترین انتخاب کرده است.

نگاهی اجمالی به مقایسه بهترین جنس روتختی

برای آشنایی بهتر و نگاهی اجمالی به بهترین جنس روتختی جدول مقایسه‌ای برای شما تهیه شده است. برای انتخاب بهترین روتختی مهمترین عواملی که باید در نظر داشته باشید شامل نرمی، میزان تنفس پوست از طریق پارچه، جذب رطوبت، مقاومت در برابر شستشو و عمر روتختی می‌شود. در این جدول ۵ جنس مخمل، ژاکارد، ساتن، نخ پنبه و لینن روتختی‌ها را با یکدیگر مقایسه کرده و مشخصات هر کدام را نام برده‌ایم.

جنس روتختی قابلیت شستشو دوام جاذب رطوبت میزان چروکی قیمت
مخمل عالی بالا بسیار بالا بسیار کم ارزان
ژاکارد عالی بسیار بالا معمولی چروک نمی‌شود بالا
ساتن ابریشمی مناسب بالا کم چروک نمی‌شود بالا
نخ پنبه بسیار عالی معمولی بسیار بالا بالا مناسب
لینن بسیار عالی معمولی بسیار بالا بالا مناسب
بررسی جدیدترین اخبار و تحولات بازی جذاب فری فایر

فرقی نمی‌کند کدام جنس؛ بهترین پارچه روتختی را از صفاهوم بخرید

هر یک از پنج نوع روتختی ژاکارد، نخ پنبه‌ای، ساتن ابریشمی، لینن و مخمل، مزایای منحصر‌به‌فردی دارند. بهترین جنس روتختی برای افراد با حساسیت پوستی، لینن و پنبه‌ای هستند. اگر نرمی و لطافت پارچه برایتان اهمیت دارد از روتختی مخمل یا ساتن استفاده کنید. برای تخت‌های مجلل هم روتختی ژاکارد بهترین انتخاب است.

فروشگاه صفاهوم تنوع بالایی برای خرید انواع روتختی دارد و از این نظر، محدودیت انتخاب را برای شما برداشته است. سایت فروشگاهی صفاهوم برای خرید جهیزیه عروس و انواع رومیزی، روتختی و منسوجات خانه، مرجع کاملی در اختیارتان قرار می‌دهد. برای دیدن همه کالاهای خواب یا منسوجات آشپزخانه به آدرس اینترنتی safahome.com رجوع کنید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: shadi hemati

آخرین بروز رسانی

16 آذر 1402

بروز رسانی توسط

shadi hemati

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *