افتتاح حساب ترکیه
بهترین پلیر کامپیوتر

یکی از لازمه های هر کامپیوتر یا لب تابی داشتن یک پلیر خوب است تا هنگام تماشای فیلم صدای عالی و تصویر با کیفیت داشته باشد. گروه تکنولوژی شادمگ لیستی از بهترین پلیر کامپیوتر را به شما ارائه می کند.

بهترین پلیر رایگان کامپیوتر ویندوز 10 و 7

متداول‌ترین راه لذت بردن از فیلم‌ها، سریال‌ها، انیمه‌ها و سایر فایل‌های ویدیویی، پلیر کامپیوتر است. به هیچ وجه نباید تاثیر پلیر ویندوز مناسب را در کیفیت پخش فایل‌های ویدیویی دست کم گرفت.

کاربران مختلف، انتظارات متفاوتی از مدیا پلیر کامپیوتر خود دارند. برخی از آن‌ها به دنبال دانلود پلیر 4K برای کامپیوتر خویش بوده و برخی قصد یافتن یک موزیک پلیر کامپیوتر قابل اعتماد را دارند.

در این میان، برنامه‌هایی وجود دارند که عمده انتظارات کاربران را پوشش می‌دهند. .در ادامه سعی می‌کنیم با بهترین پلیر کامپیوتر آشنا شویم.

پلیر کامپیوتر VLC Media Player

هرگاه سخن از بهترین پلیر برای کامپیوتر به میان می‌آید، نام VLC Media Player به صورت اتوماتیک در ذهن کاربر تداعی می‌شود. اما دلیل این همه محبوبیت چیست؟

بهترین پلیر کامپیوتر

VLC Media Player یک مدیاپلیر ویندوز رایگان و اپن سورس است که تقریبا از تمام فرمت‌های معروف، پشتیبانی می‌کند.

این پلیر یک ویدیو پلیر و یک موزیک پلیر عالی و قدرتمند بوده که در طول سال‌های طولانی، شهرت خوبی در زمینه پخش انواع و اقسام فایل‌های ویدیویی به دست آورده است.

VLC Media Player از ویندوزهای قدیمی نیز پشتیبانی کرده و می‌توانید از آن به عنوان پلیر ویندوز 7 و حتی ویندوز XP بهره ببرید.

از دیدگاه بسیاری از کاربران، VLC Media Player بهترین پلیر برای کامپیوتر است.

این پلیر فیلم ظاهری ساده و البته عملکردی سریع و بدون نقص دارد.

VLC Media Player از تعداد زیادی آپشن شخصی‌سازی‌ پشتیبانی کرده و به شما این امکان را می‌دهد که محیط کاربری را متناسب با سلیقه خود عوض کنید. این پلیر ویندوز به صورت مداوم، به‌روزرسانی دریافت کرده و جامعه کاربری بسیار بزرگی دارد.

امکانات:

  • از Codec X265 پشتیبانی می کند و می تواند هر نوع فایل ویدئویی و موسیقی را اجرا کند.
  • امکان پخش فایل هایی مانند FLV ، MP4 ، MKV ، MP3 ،MPEG-3 و غیره.
  • ضبط صفحه.
  • اجرا در سیستم عامل های مختلف مانند Windows ،Mac و Android.

فرمت های پشتیبانی شده: MPEG-1/2 ، DivX (1/2/3) ، MPEG-4 ASP ، DivX 4/5/6 ، XviD ، 3ivX D4 ، H.261 ،H.263 ، H.264/MPEG-4 AVC، Cinepak، Theora، VC-2، MJPEG (A/B)، WMV، Quicktime، DV، On2 VP3/VP5/VP6، Indeo Video v3 (IV32)، Real Video

مزایا:

  • کاملا رایگان
  • دارای فیلترهای صوتی و تصویری
  • رابط قابل تنظیم

معایب:

  • عدم پشتیبانی از فیلترهای خارجی و پخش MIDI

پلیر ویندوز PotPlayer

يکی دیگر از نامزدهای مقام بهترین پلیر برای کامپیوتر را می‌توان PotPlayer دانست. این پلیر کامپیوتر توسط یک شرکت کره‌ای به نام Kakao طراحی و ساخته شده است.

بهترین پلیر کامپیوتر

پلیر فیلم مورد بحث از ویژگی‌ها و مشخصات خوبی بهره می‌برد. این پلیر ویندوز از آپشن‌های شخصی‌سازی بسیاری پشتیبانی کرده و به کاربر این اجازه را می‌دهد که محیط برنامه را متناسب با نوع نیاز خود بچیند.

برنامه PotPlayer به لطف بهره‌مندی از تکنیک‌هایی نظیر CUDA ،QuickSync و DXVA قادر است عملکردی عالی را از خود به نمایش بگذارد. به همین دلیل است که این پلیر را به عنوان دومین پلیر برتر کامپیوتر در این فهرست آورده‌ایم.

شاید در مقایسه با VLC Media Player، برنامه PotPlayer از شهرت کمتری برخوردار باشد اما به جرات می‌توان گفت که این پلیر ویندوز از فرمت‌های متنوع بسیاری پشتیبانی می‌کند.

به عنوان مثال PotPlayer فرمت‌های MP4/FLV/AVI/MKV که بسیار رایج هستند را به خوبی پوشش می‌دهد. شما در PotPlayer این امکان را خواهید داشت که کارت صدای موردنظر خود را انتخاب کرده و یا صحنه‌های جذاب را بوکمارک کنید.

همچنین فیلترهایی برای تنظیم میزان روشنایی کنتراست، نور، کاهش نویز و … در این پلیر کامپیوتر وجود دارد که می‌توان با استفاده از آنها کیفیت تصویر را تغییر داد.

کیبورد وایرلس یا سیم‌ دار ؛ کدام بهتر است + معایب و مزایای کیبورد بولوتوثي

پلیر فیلم مورد بحث از میانبرهای کیبورد بسیاری به صورت پیش‌فرض پشتیبانی می‌کند. یکی از دلایلی که موجب می‌شود VLC Media Player در مقایسه با PotPlayer در راس این فهرست قرار بگیرد، پشتیبانی آن از پلتفرم‌های مختلف نظیر ویندوز، مک، لینوکس، iOS و اندروید است.

خاطر نشان می‌شود که این پلیر فیلم در ویندوزهای مختلفی نظیر ویندوز 10 تا ویندوز ایکس پی قابل اجرا و استفاده است.

امکانات:

  • مدیریت فایل های ذخیره سازی محلی، URLها، سرورهای FTP ، تلویزیون آنالوگ، دیجیتال، DVD و Blu-ray به گونه ای که با دستگاه خروجی پخش انتخاب شده شما سازگار باشند.
  • امکان بارگیری و همگام سازی زیرنویس ها و سفارشی سازی آنها.
  • پشتیبانی از دستگاه ها و فرمت های مختلف
  • تشخیص و همگام سازی زیرنویس ها با فرمت های مختلف.

فرمت های پشتیبانی شده: MP4 ، MOV ، 3GP و MKV

مزایا:

  • امکان سرعت بخشیدن به عملکرد سخت افزاری
  • امکان گرفتن عکس فوری
  • رایگان

معایب:

  • عدم پخشBlue-ray

پلیر فیلم KMPlayer

یکی دیگر از پلیرهای رایگان و قدرتمند ویندوز، KMPlayer است.

این پلیر ویندوز از فرمت‌های 3D ،4K و UHD پشتیبانی کرده و در نتیجه کاربران می‌توانند از تماشای یک ویدیوی باکیفیت در آن، نهایت لذت را ببرند. البته KMPlayer به پشتیبانی از فرمت‌های متنوع بسیار نیز مشهور است.

بهترین پلیر کامپیوتر

علاوه براین کاربران می‌توانند از میان افکت‌های بسیار صوتی و تصویری، موارد مورد نظر خود را انتخاب کنند.

خاطر نشان می‌شود کاربر می‌تواند در محیط KMPlayer بخش‌هایی از ویدیو مورد علاقه خود را انتخاب کرده و مجددا بازبینی کند.

او همچنین می‌تواند کاربری دکمه‌ها و کلیدها را برای ریموت و کنترل محیط برنامه، تغییر دهد. این ویژگی نیز وجود دارد که کاربر در محیط خود پلیر، زیرنویس‌ها را ویرایش کند. KMPlayer برای اولین بار در سال 2002 توسط یک کمپانی کره‌ای ساخته شد و تاکنون توانسته نظر کاربران بسیاری را به خود جلب کند.

بسیاری از کاربران، این ویدیو و موزیک پلیر ویندوز را بهترین پلیر برای کامپیوتر می‌دانند.

امکانات:

  • پشتیبانی از فرمت هایUHD ، 4K ، 2Kو ویدئوهای 3D
  • امکان استخراج صدای ویدیو و تبدیل به فرمت MP3
  • امکان سفارشی سازی تم KMPlayer
  • ایجاد و پخش پلی لیست های شخصی

فرمت های پشتیبانی شده: AVI ، WMV ، MKV ، MOV ، MP4 ، Ogg Theora ، OGM ، RMVB ، MPEG1 ، MPEG2 ، DVD ، Flash و سایر فرمت های صوتی قابل پخش از طریق رمزگشاهای پشتیبانی شده

مزایا:

  • پشتیبانی از 36 زبان
  • رایگان

معایب:

  • مشکل تبلیغات مزاحم

پلیر کامپیوتر ACG Player

اگر به دنبال یک مدیا پلیر UWP برای ویندوز 10 خود می‌گردید، ACG Player بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این پلیر ویندوز یک اپلیکیشن UWP بوده و علاوه بر پشتیبانی از کامپیوترهای رومیزی و لپ‌تاپ‌ها، در تبلت‌ها نیز قابل اجراست.

این پلیر کامپیوتر حجم کمی داشته و تمام ویژگی‌های مورد نیاز نظیر افکت‌های صوتی و تصویری، ویژوالایزر موزیک، فونت‌های متنوع برای زیرنویس، کنترل ژست‌های حرکتی، موزیک متن و انبوهی از قابلیت‌های دیگر را در بر دارد.

ACG Player از اغلب کدک‌های صوتی و تصویری پشتیبانی می‌کند. این پلیر فیلم قابلیت اجرای فایل‌ها از دستگاه‌های پخش خارجی و دیسک‌های مختلف را دارد.

بهترین پلیر کامپیوتر

ورژن سبک‌تر ACG Player تحت عنوان Ax-Lite نیز موجود بوده که سریع‌تر است. البته این نسخه از پلیر کامپیوتر مورد بحث، ویژگی‌های کمتری دارد.

این پلیر ویندوز در مایکروسافت استور موجود بوده و تنها در ویندوز 10 قابل اجرا است. بسیاری از کاربران، ACG Player را بهترین پلیر برای کامپیوتر می‌دانند.

پلیر ویندوز Media Player Classic – Home Cinema

همان‌طور که از اسم این پلیر کامپیوتر به نظر می‌آید، Media Player Classic یک پلیر فیلم کلاسیک بوده که از دیدگاه بسیاری، شایسته لقب بهترین ویدیو پلیر ویندوز است.

برنامه مدیا پلیر کلاسیک در سال 2003 به عنوان جایگزینی برای مدیا پلیر ویندوز ایکس پی معرفی شد. این پلیر فیلم در سال 2006 مجددا توسعه داده شد و به دو پروژه مجزای Home Cinema و Black Edition تقسیم شد.

گفتنی است Home Cinema برای کاربران عادی بسیاری مناسب است و از جدیدترین استانداردها و آخرین فرمت‌‌های ویدیویی پشتیبانی می‌کند. این در حالی است که Black Edition حرفه‌ای‌تر و البته سنگین‌تر بوده و از ویژگی‌های بیشتری پشتیبانی می‌کند.

آشنایی با لپ تاپ هیبریدی و بهترین انواع آن

اما از بزرگ‌ترین نکات مثبت مدیا پلیر کلاسیک، عملکرد سریع و حجم بسیار کم آن است. این پلیر کامپیوتر از فرمت‌های مختلفی پشتیبانی کرده و یکی از بزرگ‌ترین برنامه‌های اپن سورس و جایگزین VLC است.

مدیا پلیر کلاسیک تنها در ویندوز قابل اجرا بوده و یکی از قدرتمندترین نامزدهای کسب مقام بهترین پلیر برای کامپیوتر است.

امکانات:

  • پشتیبانی از سایه اندازها و فیلترهای خارجی
  • ارائه یک نسخه قابل حمل که بهره وری را افزایش می دهد.
  • پشتیبانی از DXVA (DirectX Video Acceleration)

فرمت های پشتیبانی شده: فرمت های پشتیبانی شده شامل WMA ، FLV به MPEG-1 ، MPEG-2 ، MPEG3 ، MPEG-4 و DivX می باشند.

بهترین پلیر کامپیوتر

مزایا:

  • پشتیبانی از دستورات و میانبرهای کلیدی
  • نوار ابزارهای قابل تنظیم
  • رایگان

معایب:

  • کیفیت تصاویر و فیلم ها در آن عالی نیست

پلیر فیلم GOM Media Player

یکی دیگر از مدعیان لقب بهترین پلیر برای کامپیوتر را می‌توان برنامه GOM Media Player دانست؛ یک پلیر ویندوز کاملا رایگان که از اغلب فرمت‌های ویدیویی و صوتی پشتیبانی می‌کند.

این بدین معنا است که شما می‌توانید با این پلیر کامپیوتر فایل‌هایی با فرمت AVI ،MKV ،MP4 ،FLV ،MOV و … را به راحتی باز کرده و اجرا کنید.

در کنار تمام ویژگی‌های اصولی و ابتدایی که معمولا اکثر پلیرهای کامپیوتر دارند، پلیر GOM از ویژگی‌هایی نظیر تکرار A-B، کنترل سرعت، افکت‌های ویدیویی و صوتی و گرفتن اسکرین‌شات نیز پشتیبانی می‌کند.

علاوه براین کاربر می‌تواند نمای کلی این پلیر ویندوز را مطابق با سلیقه خود تغییر داده و اصطلاحا آن را شخصی‌سازی کند.

برنامه GOM کتابخانه شخصی خود را داشته و کاربر می‌تواند پس از دانلود زیرنویس‌های بسیار، از نمایش فیلم و ویدیو با زبان موردنظر لذت ببرد.

علاوه بر این، امکان پیوند این پلیر فیلم به دیتابیس وسیع وبسایت OpenSubtitles.org نیز وجود دارد.

در صورتی که این پلیر کامپیوتر نتواند برخی از فایل‌ها را اجرا کند، سرویس کدک فایندر آن به کاربر اجازه می‌دهد که کدک‌های مورد نیاز را جستجو کند.

اگر کاربر، کامپیوتر را به تلویزیون متصل مرده تا از صفحه نمایش بزرگ‌تر آن بهره ببرد، می‌تواند با استفاده از اپلیکیشن ریموت GOM بر روی گوشی خود، پخش ویدیو را روی تلویزیون کنترل کند.

این نامزد لقب بهترین پلیر برای کامپیوتر در سیستم عامل ویندوز قابل اجرا است.

پلیر کامپیوتر DivX Player

هفتمین پلیر کامپیوتر برتر فهرست ما، برنامه DivX Player است. این پلیر ویندوز از پخش رایگان HEVC پشتیبانی می‌کند. کاربر می‌تواند با استفاده از این برنامه، فایل‌های UltraHD 4K را نیز اجرا کند.

لازم به ذکر است که این پلیر فیلم های 4K از فرمت‌های MP4 ،MKV ،DivX و AVI به خوبی پشتیبانی می‌کند. DivX به عنوان یک سرویس استریم نیز عمل کرده و به کاربر اجازه می‌دهد که موزیک، ویدیو یا عکس را از هر دیوایس سازگار با DLNA استریم کند.

برنامه DivX Player از ویژگی‌های جالبی نظیر Trick Play پشتیبانی کرده و به کاربر امکان پرش به سکانس مورد علاقه خود را می‌دهد.

به لطف بهره‌مندی از ویژگی Chapter Points، کاربر به آسانی می‌تواند صحنه‌های مختلف یک ویدیو را پخش نماید. برنامه DivX Player از فایل‌های صوتی نیز پشتیبانی می‌کند و می‌تواند به عنوان یک موزیک پلیر مورد استفاده قرار بگیرد.

طرفداران این برنامه، آن را بهترین موزیک پلیر رایگان کامپیوتر می‌دانند. پلیر کامپیوتر DivX در سیستم عامل ویندوز قابل اجرا بوده و از ویندوز 10 تا ویندوز ایکس پی را به خوبی پشتیبانی می‌کند.

پلیر ویندوز 5K Player

برنامه 5K Player فراتر از یک پلیر ویندوز معمولی است. این برنامه از پخش ویدیوی استریم پشتیبانی کرده و همچنین به کاربر اجازه وارد کردن فایل‌های ویدیو و موسیقی از وبسایت‌هایی نظیر یوتیوب، فیسبوک، Vimeo و MTV را می‌دهد.

بهترین پلیر کامپیوتر

پلیر فیلم 5K Player تقریبا اغلب فرمت‌های ویدیویی و صوتی را پخش میکند. رابط کاربری ساده و زیبای این برنامه، آن را به نامزد لقب بهترین پلیر کامپیوتر تبدیل می‌کند.

آشنایی با 10 مشکل ساعت هوشمند اندروید و راه حل فوری مشکل

این پلیر کامپیوتر از فرمت‌هایی نظیر MP4 ،MOV ،M4V ،MP3 ،AAC و … پشتیبانی کرده و در ویندوزهای 10، 8، 7 و مک قابل اجرا است.

پلیر فیلم Kodi

پلیر کامپیوتر Kodi که پیش‌تر XBMC نام داشت، یک برنامه رایگان و اپن سورس است. این پلیر ویندوز کاملا قابل شخصی‌سازی بوده و کاربر می‌تواند از آن بر لپ تاپ یا PC خود استفاده کند.

در حقیقت می‌توان گفت که پلیر فیلم Kodi جایگزین بسیار مناسبی برای برنامه ویندوز مدیا سنتر است؛ پلیر فیلم پیش‌فرض سیستم عامل مایکروسافت که در ویندوز 10 حذف شده است.

برنامه Kodi از اغلب فرمت‌های ویدیویی و صوتی پشتیبانی کرده و قادر به پخش پادکست‌ها و سایر فایل‌های دیجیتالی روی کامپیوتر و یا از طریق اینترنت است.

در ابتدا، پلیر ویندوز Kodi مستقلا به عنوان ایکس باکس مدیا سنتر برای نسل اول کنسول بازی ایکس باکس توسعه داده شده بود. Kodi در حال حاضر دارای پلاگین‌های مختلف است که کارایی این پلیر فیلم را افزایش می‌دهند.

پلیر کامپیوتر Kodi با شبکه‌های مشهور استریمینگ چون نتفلیکس، هولو و آمازون هماهنگ بوده و توانایی پخش عناوین آنها را دارد. این پلیر کامپیوتر روی ویندوزهای 10، 8.1 و 7 قابل اجرا است.

پلیر ویندوز Plex

در سال 2015، نسخه کلاسیک پلیر رایانه Plex تغییرات بسیاری پیدا کرد و برنامه جدید Plex Media Player جایگزین نسخه قبلی یعنی Plex Home Theater شد.

پلیر فیلم Plex به کاربر این امکان را می‌دهد که مجموعه بزرگ رسانه‌ای خود اعم از ویدیوها، سریال‌ها، عکس‌ها، ویدیوهای شخصی و فایل‌های موسیقی را به آسانی مدیریت کند.

این موزیک پلیر ویندوز فایل‌های مجموعه شما را دسته‌بندی و مرتب کرده و ظاهر بسیار مناسبی به مجموعه رسانه‌ها می‌دهد.

در پلیر کامپیوتر Plex قابلیت به اشتراک‌گذاری فایل‌ها با اعضای خانواده به راحتی امکان‌پذیر است. Plex از اغلب فرمت‌های فایل‌های صوتی و تصویری نظیر موزیک Hi-Fi پشتیبانی کرده و همچنین به لطف بهره‌مندی از کروم‌کست، اجازه اجرای ویدیو روی تلویزیون‌های بزرگ‌تر را به کاربر می‌دهد.

علاوه بر این، کاربر می‌تواند اپلیکیشن Plex را روی گوشی یا تبلت خود نصب کرده و پلیر را با آن کنترل کند. برنامه Plex بر روی ویندوز 10، 8.1 و 7 قابل اجرا است.

پلیر کامپیوتر MediaMonkey

این پلیر ویندوز جدید را می‌توان یکی از هیجان‌انگیزترین برنامه‌های رسانه‌ای ماه‌های گذشته دانست. قابلیت‌های فراوان و جذاب پلیر کامپیوتر MediaMonkey، آن را در مسیر تبدیل شدن به بهترین موزیک پلیر ویندوز قرار داده‌اند.

از جذاب‌ترین ویژگی‌های این پلیر ویندوز می‌توان به برچسب‌زنی هوشمندانه به فایل‌ها و توانایی شخصی‌سازی گسترده اشاره کرد.

SM Player

می توان از آن برای گوش دادن به آهنگ های صوتی و موسیقی استفاده کرد. SM Player ویژگی های بسیاری را ارائه می دهد مانند زیرنویس های قابل تنظیم، پلی لیست های قابل تنظیم، ابزارهای اسکرین شات، اکولایزرهای گرافیکی و غیره.

بهترین پلیر کامپیوتر

امکانات:

  • ارائه کدک های داخلی که می تواند تمام فرمت های ویدئویی و صوتی را پخش کند.
  • این مدیاپلیر نیازی به کدک خارجی ندارد.
  • امکان پخش فیلم های Youtube و بارگیری زیرنویس ها
  • دارای چندین پوسته و تم است.

فرمت های پشتیبانی شده: فرمت های پشتیبانی شده شامل WMV ، MP4 ، MKV ، AVI و غیره است.

مزایا:

  • رایگان
  • رابط کاربری گرافیکی (GUI)
  • پشتیبانی از رادیو

معایب:

  • منحنی یادگیری

متداول‌ترین راه لذت بردن از فیلم‌ها چیست؟

متداول‌ترین راه لذت بردن از فیلم‌ها، سریال‌ها، انیمه‌ها و سایر فایل‌های ویدیویی، پلیر کامپیوتر است. به هیچ وجه نباید تاثیر پلیر ویندوز مناسب را در کیفیت پخش فایل‌های ویدیویی دست کم گرفت.

یکی از پلیرهای رایگان و قدرتمند ویندوز چیست؟

یکی دیگر از پلیرهای رایگان و قدرتمند ویندوز، KMPlayer است. این پلیر ویندوز از فرمت‌های 3D ،4K و UHD پشتیبانی کرده و در نتیجه کاربران می‌توانند از تماشای یک ویدیوی باکیفیت در آن، نهایت لذت را ببرند. البته KMPlayer به پشتیبانی از فرمت‌های متنوع بسیار نیز مشهور است.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

22 بهمن 1400

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *