افتتاح حساب ترکیه
تاپ کات ناخن

تاپ کات ناخن یکی از ترفندهای جدید است که به دلیل کارایی بسیارش مورد استقبال بسیاری از خانم های علاقمند به لاک قرار گرفته است. تاپ کات، رنگ لاک را تثبیت کرده و باعث افزایش ماندگاری آن می‌شود. اگر می خواهید از تاپ کات ناخن بیشتر بدانید این مطلب از گروه زیبایی شادمگ را از دست ندهید.

لاک تاپ کات کاشت ناخن چیست؟

تاپ کت ناخن محلولی است که روی سطح کاشت پودر، کاشت ژل، ژلیش و لاک معمولی زده می شود. به عنوان لایه ای محافظ از لب پر شدن و شکسته شدن لاک جلوگیری می کند و دوام و ماندگاری آن را بیشتر می کند. همچنین مانع از تاثیر آفتاب روی لاک و تغییر رنگ آن است و جلوه ای براق برای ناخن ایجاد می کند. تاپ کات ناخن در انواع مختلف تولید شده است که هر کدام کاربرد خاصی دارد. جدید ترین و شیک ترین رنگ لاک ۱۴۰۲ را می توانید در شادمگ ببینید.

تاپ کات ناخن

انواع لاک تاپ کات ناخن و کاربرد آنها

لاک تاپ کات ژل ناخن

ژله ای است و در ژلیش ناخن بعد از زدن لاک ژل و خشک شدن کامل آن، تاپ کت ژل زده می شود و حتما باید دست داخل دستگاه UV-LED قرار بگیرد تا خشک شود.

لاک تاپ کات معمولی ناخن

تاپ کات روی لاک معمولی زده می شود و باعث خشک شدن زودتر لاک و براق تر شدن ناخن می شود. تاپ کات نیاز به دستگاه UV-LED ندارد و در هوای آزاد خشک می شود.

لاک تاپ شاین ناخن

تاپ شاین، ژله ای می باشد و روی کاشت ناخنی که با پودر اکریلیک و ژل کاشت انجام شده است، در انتهای کار زده می شود تا هم به عنوان کاور عمل کرده و سطح کاشت را یکنواخت نماید و هم لایه ای محافظ برای خراب نشدن و دوام کاشت ناخن باشد. ژل تاپ شاین با ایجاد لایه ای براق و درخشنده، باعث زیباتر شدن دست ها می شود. تاپ شاین کاشت ناخن هم مانند تاپ کات ژلی، حتما باید در مدت لازم در داخل دستگاه UV-LED قرار بگیرد تا خشک شود.

از بین بردن شوره سر با 10 روش خانگی و بدون نیاز به دارو

تاپ کات ناخن

لاک تاپ کات مات ناخن

لایه ای که روی کاشت پودر، کاشت ژل، ژلیش و لاک معمولی ناخن زده می شود. تاپ ژل مات برای کاشت پودر، کاشت ژل و ژلیش استفاده می شود و تاپ مات معمولی برای لاک معمولی مورد استفاده قرار می گیرد. البته این ماده علاوه بر اینکه از ناخن در برابر لب پر شدن و شکسته شدن محافظت می کند، جلوه ای مات ایجاد می نماید که براق بودن و شاین ناخن را از بین می برد.

تاپ مات ژل با دستگاه UV-LED خشک می شود و تاپ مات معمولی بدون نیاز به دستگاه یو وی خشک می شود.

تاپ کات ناخن

فرق تاپ کات و برق ناخن

گاهی ممکن است تاپ کت و برق ناخن را به جای یکدیگر به کار ببرند. اما توجه داشته باشید که این دو تفاوت‌هایی دارند.
برق ناخن به عنوان محصولی بی‌رنگ و شفاف تولید و عرضه می‌شود. اما این محصول چه تفاوتی با تاپ کت دارد و به چه دلیل افراد آن دو را با یکدیگر اشتباه می‌گیرند؟ در ادامه به تفاوت‌های این دو اشاره می‌کنیم.

غلظت برق ناخن تقریبا مشابه لاک است. در حالی که اصولا تاپ کات‌ها غلیظ‌تر هستند. شما در برخورد اول و از میزان روان بودن هر کدام، کاملا متوجه این تفاوت غلظت خواهید شد.
هدف اصلی از استفاده برق ناخن، ایجاد درخشندگی روی لاک معمولی است. این در حالیست که هدف اولیه تاپ‌کت‌ها، ماندگاری بیشتر لاک است.

تاپ کات ناخن
برق ناخن همواره ناخن‌ها را درخشنده و براق می‌کنند. اما انواعی از تاپ کت‌ها نیز وجود دارند که ظاهری مات به ناخن می‌دهند و با نام تاپ مات معرفی می‌شوند.

تاپ شاین و تاپ کت چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

زمانی که شما ناخن‌هایتان را از طریق ژل و یا پودر اکریلیک کاشته باشید، می‌توانید این محصول ژله‌ای را استفاده کنید. به یاد داشته باشید که باید آن را در انتهای کار مصرف کنید تا به عنوان لایه‌ای محافظ یا کاور ناخن عمل کند. در مقاله‌ای جداگانه درباره اینکه کاور ناخن چیست توضیح داده‌ایم و پیشنهاد می‌کنیم آن صفحه را نیز مطالعه کنید.

مدل آرایش 1402 زیبا و جذاب مخصوص دختر خانوم های زیبارو

تاپ کات ناخن
تاپ شاین، با ایجاد لایه‌ای درخشنده و براق باعث می‌شود تا دست‌هایتان بیش از پیش زیبا شود. برعکس تاپ کت معمولی، برای خشک شدن این تاپ شاین باید دست‌هایتان را در دستگاهی به نام UV-LED قرار دهید.

حال که با Top shine و top coat آشنا شدید، ممکن است سوال کنید که تاپ شاین و تاپ کت چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ این دو محصول، تقریبا کاربرد یکسانی دارند. اما در عین حال تفاوت‌هایی نیز دارند که برخی از آن‌ها شامل موارد زیر می‌باشند:

تاپ شاین را نمی‌توانید به تنهایی بر روی ناخن اصلی خود بزنید؛ زیرا ممکن است ترک بخورد. اما تاپ کات را می‌توانید به تنهایی بر روی ناخن بزنید و هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.
تاپ شاین، باعث افزایش درخشندگی و زیبایی ناخن‌هایتان می‌شود. اما تاپ کت علاوه بر افزایش زیبایی، از آن‌ها در برابر عوامل مختلف نیز محافظت کرده و باعث دوام و ماندگاری لاک می‌شود.
اگر می‌خواهید که تاپ شاین را استفاده کنید، باید حتما برای انجام این کار از افراد متخصص کمک بگیرید و خودتان به تنهایی و در منزل آن را مصرف نکنید. اما، برای استفاده از تاپ کات، می‌توانید آن را تهیه کرده و به تنهایی در منزل مصرف کنید.

تاپ کات ناخن

مزایای تاپ کت

استفاده از top coat مزایا و فواید زیادی دارد که برخی از مزایای تاپ کت شامل موارد زیر می‌باشند:

افزایش مدت زمان ماندگاری

افراد متخصص که خدمات مختلفی همچون: کاشت ناخن، ژلیش و غیره را انجام می‌دهند، همواره از top coat استفاده می‌کنند. در واقع آن‌ها برای این که خدمات خوبی به مراجعه کنندگان خود ارائه دهند، این محلول را استفاده می‌کنند.

این محلول کمک می‌کند تا خدمات آن‌ها ماندگاری زیادی داشته باشد. علاوه بر افراد متخصص، اگر خودتان نیز بخواهید در منزل ناخن‌های خود را زیبا کنید، بهتر است برای ماندگاری شدن آن، حتما این محصول را مصرف کنید.

این روش به طرز عجیبی باعث پر پشت شدن مژه هایتان می شود !

محصول مذکور از بروز مشکلاتی همچون: لب پر شدن و پخش شدن لاک جلوگیری کرده و مدت زمان زیادی آن را همانند ساعات اولیه نگه‌ می‌دارد.

تاپ کات ناخن

زیباتر و براق‌تر کردن

همه ما می‌دانیم که برای افزایش زیبایی دست‌ها، می‌توان از خدمات متنوعی کمک گرفت. برای زیباتر شدن و یا دوام بیشتر این خدمات نیز، می‌توانید از top coat کمک بگیرید.

این محصول، به شما این امکان را می‌دهد که بدون هیچ آشفتگی و مشکلی ناخن‌های خود را زیباتر و درخشنده‌تر کنید.
با این حال، ممکن است که برخی از افراد دوست نداشته باشند که ناخن‌هایشان برق بزند، در این صورت آن‌ها می‌توانند از تاپ کات مات استفاده کنند. این top coat نیز ناخن‌ها را زیباتر می‌کند، اما آن‌ها را براق و درخشان نمی‌کند.

محافظت از لاک

وظیفه اصلی این محصول این است که از لاک ناخن در برابر عوامل مختلف به مدت طولانی، محافظت کند. برخی از این عوامل مختلف، شامل موارد زیر می‌باشند:

تاپ کات ناخن

  • محافظت از آن در برابر خراش و یا آسیب‌های وارده
  • حفظ کردن در برابر اشعه ماوراء بنفش ناشی از نور خورشید
  • محافظت از کدر شدن و تجزیه شدن رنگ آن
  • ممانعت از لک شدن ناخن‌ها

خشک شدن سریع

زمانی که تصمیم می‌گیرید تا ناخن‌های خود را به کمک لاک زیباتر کنید، باید چندین ساعت صبر کنید تا آن‌ها خشک شوند. اما شما عزیزان می‌توانید از تاپ کات برای خشک شدن سریع‌تر آن‌ها کمک بگیرید. زمانی که این محصول را استفاده کنید، رنگ ناخن‌هایتان خیلی سریع خشک می‌شود.

تاپ کات ناخن

جلوگیری از عفونت‌ها

زمانی که ناخن‌‌ های شما به طور مداوم دارای لاک و یا کاشت باشد، ممکن است که دچار عفونت و یا قارچ شوند. اما، اگر از تاپ کات استفاده نمایید، این محصول از ایجاد عفونت و قارچ جلوگیری می‌کند.

 

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

26 فروردین 1402

بروز رسانی توسط

شادی همتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *