افتتاح حساب ترکیه

تحصیل در انگلیس برای افرادی که جویای علم و پیشرفت هستند، یک رویا به شمار می‌آید. فضای دانشگاه‌های این کشور فضایی است که بیشترین احتمال رشد تحصیلی و کاری را فراهم می‌کند. این کشور بیش از ۱۳۰ دانشگاه و مرکز آموزشی داشته که اغلب آنها در رتبه‌بندی‌های جهانی، دارای بالاترین رتبه‌ها هستند. حال اگر قصد تحصیل در انگلیس را داشته باشید، احتمالاً یکی از چالش‌هایی که با آن روبرو هستید، انتخاب شهر محل تحصیل است. در این مطلب می‌خواهیم چند مورد از بهترین شهرها برای تحصیل در انگلیس را به شما معرفی کنیم.

تحصیل در انگلیس؛ لندن

اولین شهری که می‌خواهیم برای تحصیل در انگلیس در مورد آن صحبت کنیم، لندن پایتخت انگلیس و بزرگترین شهر آن است. این شهر جزء ۱۰ شهر برتر جهان بوده که از نظر کاری، کیفیت زندگی و تحصیلی، شهری ایده‌آل برای دانشجویان محسوب می‌شود. موسسات آموزشی موجود در این شهر از اعتباری جهانی برخوردار بوده و همچنین فرصت‌های شغلی زیادی پس از فارغ‌التحصیلی در انتظار دانشجویان خواهد بود.

کیفیت آموزشی دانشگاه‌های این شهر به قدری است که از لندن به عنوان پایتخت آموزشی جهان یاد می‌کنند. در این شهر بیش از ۴۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی وجود دارند که تمامی آنها در رده موسسات باکیفیت قرار گرفته‌اند. البته هزینه مسکن و سایر هزینه‌های زندگی در این شهر بالا است.

تحصیل در انگلیس؛ ادینبورا

شهر ادینبورا یک شهر کوچک و بندری است که در رتبه‌بندی‌های موسسه QS پس از لندن، دومین شهر مناسب برای دانشجویان بین‌المللی است. همچنین در سطح جهانی شانزدهمین شهر مناسب دانشجویان است. هزینه‌های زندگی در این شهر بسیار مقرون‌به‌صرفه بوده، به طوری که اجاره مسکن در آن حداقل ۵۰ درصد نسبت به لندن و حداقل ۶۹ درصد نسبت به نیویورک ارزان‌تر است. دانشگاه‌های این کشور نیز کیفیت بالایی داشته و دانشجویان برای تحصیل در انگلیس از نظر کاری و تحصیلی، در شرایط خوبی به سر خواهند برد.

آیا زخم معده درمان می‌شود؟ آشنایی با انواع روش درمان آن

تحصیل در انگلیس؛ منچستر

از دیگر شهرهایی که می‌توان برای تحصیل در انگلیس انتخاب کرد، شهر منچستر است. این شهر نیز دارای دانشگاه‌های معتبر و برتر در جهان بوده که یکی از معروف‌ترین آنها دانشگاه سالفورد است. هزینه‌ها در این شهر بسیار مقرون‌به‌صرفه بوده و دانشجویان برای هزینه مسکن و سایر هزینه‌های زندگی، با مشکل خاصی مواجه نیستند. در کنار این موارد منچستر شهری شب‌زنده‌دار بوده که جزء بهترین شهرها برای تفریحات شبانه محسوب می‌شود. بر اساس اعلام موسسه QS، این شهر در میان شهرهای مناسب برای دانشجویان، دارای رتبه ۲۵ام است.

تحصیل در دانشگاه های شهر گلاسکو

اگر به هنر معماری علاقه دارید، شهر گلاسکو برای تحصیل در انگلیس یکی از بهترین شهرها به شمار می‌آید. از این شهر به عنوان یک شهر هنری با معماری کهن و مدرن یاد می‌شود. این شهر در ناحیه اسکاتلند واقع شده و دانشگاه‌های معتبری در آن قرار دارند. از معتبرترین دانشگاه‌های این شهر، می‌توان به دانشگاه گلاسکو که دارای رتبه ۸۱ جهانی است اشاره کرد. گلاسکو نیز مانند منچستر از نظر مناسب‌ترین شهر برای دانشجویان، در رتبه‌بندی موسسه QS در رتبه ۲۵ام قرار گرفته است. هزینه‌های زندگی نیز در این شهر مقرون‌به‌صرفه است؛ به طوری که حدود ۱۰ درصد، نسبت به سایر شهرهای انگلستان ارزان‌تر است.

تحصیل در شهر بیرمنگام

یکی دیگر از بهترین شهرها برای تحصیل در انگلیس، شهر بیرمنگام است که دومین شهر بزرگ بریتانیا به شمار می‌آید. این شهر دارای ۵ دانشگاه است که دو مورد از آنها جزء ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان هستند. در این شهر تمامی مواردی که برای زندگی مورد نیاز است، از جمله امکانات تحصیلی، تفریحی، خدمات و …، با قیمت‌های ارزان عرضه می‌شوند.

پرفروش ترین دستگاه زیبایی صورت در سال 2023

به طوری که حدود ۲۳ درصد، در مقایسه با لندن ارزان‌تر است‌. بر اساس رتبه‌بندی موسسه QS جهت مناسب‌ترین شهرهای انگلستان برای تحصیل، بیرمنگام در رتبه ۴۵ام قرار دارد. از بیرمنگام به عنوان شهر هزار تجارت نیز یاد می‌شود؛ زیرا در این شهر رونق اقتصادی بسیار زیاد بوده و از این جهت موقعیت‌های شغلی بسیاری در انتظار دانشجویان خواهد بود.

تحصیل در کالج ها و دانشگاه های کاونتری

از دیگر شهرهای برتر برای تحصیل در انگلیس، شهر کاونتری است که دانشگاه کاونتری آن، دارای رتبه ۶۵ام در میان دانشگاه‌های برتر جهان است. دانشگاه کاونتری علاوه بر قرار گرفتن در رتبه‌های برتر، جزء دانشگاههای ارائه‌دهنده دوره‌های طراحی خودرو است. همچنین دانشگاه وارویک که دارای بسیاری از رشته‌های مختلف در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است، در شهر کاونتری قرار دارد. این شهر یکی از بهترین شهرها برای یافتن شغل مناسب محسوب می‌شود. به‌خصوص برای افرادی که می‌خواهند در زمینه‌های مهندسی، تولید و خودرو فعالیت کنند. این شهر در رتبه‌بندی موسسه QS از نظر سنجش شهرهای مناسب برای دانشجویان، دارای رتبه ۴۰ است.

تحصیل در شهر کمبریج

نمی‌توان از بهترین شهرها برای تحصیل در انگلیس صحبت کرد، اما از شهر کمبریج یاد نکرد. در این شهر یکی از معتبرترین و بهترین دانشگاه‌های جهان، یعنی دانشگاه کمبریج واقع شده است که از دانشگاه‌های قدیمی انگلستان محسوب می‌شود. شهر کمبریج از نظر امکانات رفاهی در سطح بسیار مناسبی قرار گرفته است. علاوه بر اعتبار دانشگاه‌های این شهر، بازار کار نیز در کمبریج در سطح بسیار خوبی قرار دارد. همچنین هزینه‌های زندگی در این شهر بسیار مقرون به صرفه است. نزدیکی کمبریج به لندن نیز، خود یک امتیاز مثبت محسوب می‌شود.

معرفی 5 برند برتر از بهترین آنتی ویروس‌های سال 2024

تحصیل در دانشگاه های لیورپول

لیورپول نیز یکی از بهترین شهرها برای تحصیل در انگلیس به شمار می‌آید. این شهر یک شهر بندری بوده و در زمینه تجاری و ترانزیتی بسیار معروف است. باشگاه‌های فوتبال این شهر نیز بسیار معروف هستند. اما علاوه بر این موارد، یکی از مناسب‌ترین شهرها برای دانشجویان به شمار می‌آید. این شهر دارای دانشگاه‌های معتبری نظیر دانشگاه لیورپول است. علاوه بر آن، هزینه‌های زندگی از جمله هزینه مسکن نیز در این شهر بسیار مناسب بوده و فرصت‌های شغلی خوبی در آن وجود دارد. لیورپول از جمله شهرهایی است که تناسب بین دخل و خرج بسیار مناسب و در رتبه‌بندی موسسه QS دارای رتبه ۵۹ است.

اگر قصد تحصیل در انگلیس و یا هر کشور دیگری را دارید، در ابتدا باید شهر مناسب را با توجه به شرایط خود پیدا کنید. برای انتخاب شهر، تمامی موارد را باید در نظر گرفت؛ مواردی از جمله اعتبار دانشگاه، آب و هوا، هزینه‌ها، فرصت‌های شغلی و … . در این مطلب به چند مورد از بهترین شهرها برای زندگی دانشجویی در انگلیس اشاره کردیم. اما برای اطلاعات دقیق‌تر، حتماً با موسسات مهاجرتی معتبر مانند آژانس مهاجرتی چهره نگار مشورت کرده و از راهنمایی‌های کارشناسان حرفه‌ای بهره‌مند شوید. برای این کار می توانید به سایت finsadvisers.com مراجعه کرده و یا با شماره ۰۲۱۸۷۷۰۰۹۱۳ تماس بگیرید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: shadi hemati

آخرین بروز رسانی

11 بهمن 1402

بروز رسانی توسط

shadi hemati

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *