خرید لباس زیر مناسب

خرید لباس زیر مناسب بسیار مهم است چرا که بعد از پوست، لباس زیر اولین پوشش بدن شما است و باید به موضوع بهداشت آن بیشتر اهمیت دهید. گروه استايل شادمگ نكات مهمي را به شما در خصوص خرید لباس زیر مناسب يادآوري كرده است.

چه لباس زیری مناسب است؟

لباس زیری مناسب است که شما در طول شبانه‌روز، با آن احساس راحتی کنید. یکی از مهم‌ترین عامل انتخاب لباس زیر، جنس آن است. لباس زیر مناسب باید جنس صد در صد نخی داشته باشد تا مانع از رطوبت و عرق کردن بدن شود.

خرید لباس زیر مناسب

در مسئله بعدی می‌توان روی سایز، طراحی، رنگ و مدل آن نظر داد. همچنین لباس‌های زیر دانتلی و با خاصیت انعطاف پذیری، جنس و بافت خوبی برای این دسته لباس‌ها هستند.

لباس زیر تنگ با دوخت بد یا لباس زیری که کش آن کمر و ران‌ها را اذیت می‌کند، حتماً می‌تواند شما را برای ساعات طولانی به دردسر بیندازد. لباس زیر نامناسب با ایجاد حساسیت‌های پوستی تهدیدی برای سلامتی بدن شما است.

الیاف‌های گیاهی می‌توانند به راحتی عرق بدن را در خود جذب کنند. خاصیت جذب عرق نه تنها از ایجاد بوی نامطبوع بدن جلوگیری می‌کند بلکه تبخیر ایجاد شده، فضای بین بدن و لباس را خنک نگه می‌دارد.

باید بدانید که لباس‌هایی که از جنس پلاستیک و یا نایلون و الیاف مصنوعی هستند منجر به حساسیت در بدن و حتی موجب بروز عفونت می‌شوند. در نتیجه هنگام خرید اینگونه لباس‌ها باید به جنس آن‌ها دقت کنید.

فواید جالب پوشیدن لباس زیر

پوسیدن لباس زیر بر اساس شرایط و موقعیت های خاص فواید زیادی را در پی خواهد داشت که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

رعایت بهداشت فردی

از مهم ترین دلایل استفاده از لباس های زیر می توان به حفظ بهداشت فردی اشاره کرد که نقش مهمی در سلامت افراد مخصوصا خانم ها دارد. لباس زیر به عنوان یک پوشش محکم و موثر در برابر عوامل محیطی و… قرار می گیرد. از تجمع عفونت و باکتری و همچنین از افتادگی و شل شدگی برخی نواحی جلوگیری می کند.

فرم زیبا

از دیگر مواردی که به عنوان دلایل اصلی استفاده از لباس های زیر از آن یاد می شود ایجاد فرم زیبا در بخش های مختلف بدن است. این محصولات با داشتن جنس کششی از افتادگی سینه و باسن جلوگیری می کنند.

جلوه شیک

علاوه بر فرم دهی اندام، از لباس زیر به عنوان یک لباس خواب نیز استفاده می شود که به دلیل داشتن طراحی های خاص، جلوه آنتیک و جذابی به اندام خانم ها می دهد که سبب زیبا تر شدن آن ها نیز می شود.

خرید لباس زیر مناسب

خرید و نگهداری لباس زیر زنانه

اولین و مهمترین نکته ای که باید درباره نگهداری لباس زیر به آن اشاره کرد این است که همیشه و حتما لباس زیرتان را با دست بشویید و هرگز آن ها را داخل ماشین لباسشویی نیندازید.

نکته بعدی که هنگام خرید لباس زیر مناسب باید مورد توجه قرار دهید، جنس لباس زیر است که از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بهترین جنس برای لباس زیر زنانه جنس نخی است که بسیار نرم و راحت است، لباس زیر نخی ایجاد حساسیت نمیکند و باعث خارش نمیشود.

بعد از جنس لباس زیر نکته ای که مورد توجه قرار میگیرد سایز آن است که بهتر است بدانید: پوشیدن لباس زیر تنگ در خانم ها ایجاد عفونت میکند. اما از طرفی دیگر لباس زیرهای زنانه که خیلی گشاد هستند، ظاهر زیبایی ندارند. بنابراین باید لباس زیری انتخاب کنید که هم راحت باشد و هم زیبا.

توجه: خانم ها باید هر روز لباس زیرشان را عوض کنند و آن را به زمان حمام رفتن موکول نکنند. زیرا در غیر این صورت دچار خارش و قارچ های پوستی میشوند. قارچ ها معمولا در محیط گرم و مرطوب رشد میکنند پس باید بعد از استفاده از آب از دستمال کاغذی استفاده کنید تا از هرگونه قارچی در امان باشید.

بهترین شورت زنانه

هر لباسی که به شکل مستقیم با بدن تماس داشته باشد یعنی با سلامت هم در ارتباط است. شورت زنانه هم جزو لباس‌های مهمی است که برای خرید، شستشو و نگهداری آن‌ها باید به برخی نکات مهم دقت کنید.

خرید لباس زیر مناسب

شستشوی صحیح لباس زیر مهم‌ترین نکته در رعایت بهداشت لباس‌زیر خانم‌ها است. برای شستشوی لباس زیر همیشه آن‌ها را با دست شسته و داخل ماشین لباسشویی نیندازید.

رعایت بهداشت لباس زیر خانم‌ها یعنی جلوگیری از بروز عفونت یا شدت یافتن آن، پس بهتر است لباس زیر، به طور مجزا و جدای از سایر لباس‌ها شسته شود.

شستشوی لباس زیر با شستشو دهنده‌های معمولی، مانند مایع لباسشویی یا پودرهای آنزیم‌دار ایده چندان خوبی نیست. این دست از شوینده‌ها اغلب منجر به ایجاد خارش، سوزش، آلرژی یا حساسیت‌های پوستی می‌شوند. به دلیل طولانی بودن مدت زمانی که یک لباس زیر ارتباط تنگاتنگی با پوست بدن دارد، بهتر است در انتخاب شوینده لباس زیر بیشتر دقت شود.

به این نکته توجه کنید که بهترین شورت زنانه از نظر پزشکی، لباس زیر با جنس نخ پنبه است. اگر قیمت شورت زنانه برایتان اهمیت دارد، به دنبال شورت‌های با جنس نخ پنبه بروید که نسبت به بقیه جنس‌ها و مدل‌ها کمی قیمت مناسب‌تری دارد. لباس زیر زنانه برای جلوگیری از گرم شدن بدن، خارش، همچنین شستشوی راحت و امکان عبور هوا در ناحیه تناسلی بدن، باید از جنس نخ پنبه انتخاب شود.

انتخاب شورت مردانه مناسب

احتمالا در خرید لباس زیر مناسب به این سوال برخوردید که کدام شورت مردانه بهتر است؟ افرادی که در صنعت مد و پوشاک فعالیت می‌کنند برای جلب رضایت همه‌ی مشتریان، اجناس مختلف با جنس‌های گوناگون را تولید و وارد بازار می‌کنند.

خرید لباس زیر مناسب

اما پزشکان همواره تاکید دارند که بهترین شورت مردانه باید از مرغوب‌ترین الیاف تهیه شود. همانطور که در این مطلب به خانم‌ها توصیه شد که حتماً از شورت‌های پنبه‌ای استفاده کنند، این پیشنهاد برای آقایان نیز وجود دارد.

لباس‌زیرهای پنبه‌ای به راحتی شسته شده و خیلی زود خشک می‌شوند. می‌توان آن‌ها را با صابون‌های ضد آلرژی یا آنتی باکتریال شست. همچنین به دلیل آن‌که پارچه‌های پنبه‌ای راحت برش خورده و به هر مدل دلخواهی می‌توان آن‌ها را دوخت، شورت‌های مردانه از جنس پنبه‌ای از نظر مدل تنوع زیادی داشته و عمر مفید آن‌ها نیز طولانی‌تر است.

چرا که بدن در لباس‌های زیر پنبه‌ای کمتر عرق می‌کند و به همین سبب پارچه لباس زیر دیرتر فرسوده می‌شود. اما این نکته را هم به یاد داشته باشید که هر لباس زیر فقط به مدت یک سال مورد استفاده قرار می‌گیرد. با دانستن تمامی نکاتی که گفته شد دیگر می‌دانید که کدام شورت مردانه بهتر است.

طلایی ترین نکات خرید کفش را بدانید !

چه لباس زیری مناسب آقایان است؟

فعالان عرصه صنعت پوشاک به منظور تأمین نظر همه مصرف کنندگان، اجناس مختلف با جنس‌های گوناگون را تولید یا وارد بازار می‌کنند. این در حالی است که پزشکان همواره تأکید دارند که پارچه لباس زیر باید از مرغوب‌ترین الیاف تهیه شود. پنبه بهترین جنس برای لباس زیر است. همانطور که در این مطلب به خانم‌ها توصیه شد که حتماً از لباس زیرهای پنبه‌ای استفاده کنند، این پیشنهاد برای آقایان نیز وجود دارد.

لباس‌زیرهای پنبه‌ای به راحتی شسته می‌شوند. خیلی زود خشک می‌شوند. می‌توان آن‌ها را با صابون‌های ضد آلرژی یا آنتی باکتریال شست. به منظور رعایت بهداشت لباس زیر آقایان می‌توان آن‌ها را اتو کرد تا عاری از هرگونه میکروب و باکتری مولد بیماری شوند.

خرید لباس زیر مناسب

همچنین به دلیل آن‌که پارچه‌های پنبه‌ای راحت برش خورده و به هر مدل دلخواهی می‌توان آن‌ها را دوخت، شورت‌های مردانه از جنس پنبه‌ای از نظر مدل تنوع زیادی دارد. در ضمن عمر مفید آن‌ها نیز طولانی‌تر است. چرا که بدن در لباس‌های زیر پنبه‌ای کمتر عرق می‌کند و به همین سبب پارچه لباس زیر دیرتر فرسوده می‌شود.

تمامی این دلایل نشان می‌دهند که بهترین شورت از نظر پزشکی، چه برای آقایان، چه برای خانم‌ها و حتی کودکان، شورت‌های نخی است.

بهداشت لباس زیر آقایان

اما در خصوص رعایت بهداشت لباس زیر آقایان نکته خاصی وجود ندارد. مدل نگهداری و شستشوی لباس زیر آقایان، درست مانند لباس زیر خانم‌ها است. یعنی بهتر است

  • لباس زیر آقایان نیز جدا از سایر لباس ها شسته شود.
  • بعد از شستشو و قبل از استفاده به طور کامل خشک شود.
  • در صورت امکان به منظور رعایت بهداشت لباس زیر آقایان از نور آفتاب یا اتو برای میکروب زدایی بهتر استفاده شود.
  • هر لباس زیر فقط به مدت یک سال مورد استفاده قرار گیرد.

نكات مهم

کش الاستیک، بهترین انتخاب

احتمالا هنگام خرید لباس زیر مناسب این سوال به ذهنتان آمده که چه لباس زیری مناسب است؟ یکی از موارد مهم در راحتی لباس زیر، کش کمر آن است. لباس زیری مناسب است که فارغ از مدل کلی، کش آن الاستیک باشد. به همین سبب بهتر است هنگام خرید لباس زیر، به دنبال مدل‌هایی باشید که کش آن‌ها پهن و اصطلاحاً الاستیک است.

خرید لباس زیر مناسب

کش‌هایی از جنس نایلون یا اسپندکس بهترین حالت الاستیکی را دارند. همچنین کش‌های ضخیم و معمولی کمی گرمتر از کش‌های الاستیک هستند و این نوع کش‌ها باعث خوش فرم‌تر شدن لباس زیر می‌شوند.

لباس زیرهای تنگ ممنوع!

وقتی می‌دانید سایز شما دقیقاً چیست، چه دلیلی دارد که لباس زیر تنگ بخرید؟ شما در طول شبانه‌روز این لباس را به تن دارید. بنابراین بهتر است سایز آن را دقیق انتخاب کنید تا در طی روز و انجام فعالیت‌های عادی دچار تعریق نشوید.

لباس زیرهای تنگ، بهترین شورت زنانه از نظر پزشکی بشمار نمی‌روند و عوارض و مشکلاتی را هم ایجاد می‌کنند.

همچنین شما را مجبور می‌کند که تمام روز با معضلات ناشی از اصطکاک و سوزشی که این لباس زیر روی پوست بدن دارد کنار بیایید. همچنین لباس زیر تنگ به پوست بدن شما اجازه تنفس نداده و منجر به تعریق بیش از حد آن می‌شود. اگر لباس زیری که به تن دارید، روی پوست بدنتان جا بیندازد، لباس زیر تنگی است.

لباس زیرهای فانتزی، همیشگی نیستند!

ممکن است شما خرید لباس زیر مناسب  فانتزی را به دلیل جذابیت‌های ظاهری آن دوست داشته باشید اما در انتخاب لباس زیر مناسب بهتر است درگیر مد نشوید. بدون شک باید از این دست لباس زیرها چند عدد در کشوی خود داشته باشید. همچنین پوشیدن چنین لباس زیرهایی در مواقع خاص قطعاً توصیه می‌شود.

اما برای داشتن بدنی سالم‌تر، بهتر است برای مصرف روزانه خود در میان لباس‌های زیر نخی با دوخت‌های ساده به دنبال مدل دلخواه بگردید. شورت‌های فانتزی از نظر قیمت شورت زنانه، کمی بالاتر هستند. برای خرید یک ست لباس زیر زنانه از بین جدیدترین مدل‌ها، راحتی و کاربردی بودن را در اولویت قرار دهید.

خرید لباس زیر مناسب

رنگ پارچه لباس زیر مهم است

همان اندازه که جنس پارچه لباس زیر باید با کیفیت باشد، رنگ آن نیز باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. برخی از لباس زیرها با رنگ‌های شیمیایی و غیر بهداشتی رنگ می‌شوند. دقت کنید که ممکن است پوست بدن شما به این رنگ‌ها واکنش خوبی نشان نداده و دچار مشکل شود. بهترین شورت زنانه از نظر پزشکی نباید هنگام شستشو رنگ دهد. بنابراین برای خرید یک لباس زیر مناسب، کیفیت رنگ پارچه آن را نیز در نظر بگیرید.

آشنایی با ویژگی های بهترین سوتین ها

نخی، کشی، جک دار، فنری، اسفنجی و نیم تنه ها از جمله مدل های مختلف سوتین ها هستند که هر یک در مواقع خاص مورد استفاده قرار می گیرند. ورزش، مهمانی، گردش و مکان هایی دیگری که طالب یکی از مدل های لباس زیر زنانه می باشد. گفتنی است که این مدل ها در سایز بندی های مختلف به بازار عرضه می شود و بهترین انتخاب شما می تواند سایز اندام شما باشد.

به یاد داشته باشید که انتخاب سوتین های تنگ و گشاد هر یک به نوبه خود سبب بروز مشکلات حاد در سلامت و همچنین ظاهر اندام شما خواهد شد پس لازم است که در انتخاب سایز سوتین نهایت دقت را داشته باشید. برخی خانم ها به دلایل نا معلوم علاقه مند به پوشیدن لباس زیر با یک سایز کوچک تر هستند که در نهایت سبب بروز مشکلات حاد در غدد داخلی سینه ها، خراشیدگی پوست، جای ماندن رد طرح و بند آن بر روی اندام خواهد شد.

البته گاهی مواقع نیز عکس این ماجرا رخ می دهد و خانم ها برای راحتی بیشتر از سوتین های بزرگ استفاده می نمایند که از مهم ترین عواقب آن می توان به افتادگی سینه اشاره کرد. سوتین های گشاد قالب بندی خوبی برای سایز کوچکتر ندارند از این رو به خوبی نمی توانند اندام را پوشش دهند همین امر سبب شده که در زمان پوشیدن حس سنگینی داشته باشید.

نکته

در زمان خرید سوتین (bra) برای انتخاب بهتر لازم است در ابتدا سایز خود را بشناسید و بر اساس آن لباس را خریداری نمایید. البته گاهی ممکن است به دلیل جنس پارچه و یا مدل های اسفنجی و جک دار سایز لباس و اندام شما با هم متفاوت باشد در این مواقع می توانید پرو کردن خرید مطمئن داشته باشید. به یاد داشته باشید که بهترین لباس زیر و سوتین هیچ فشار به اندام نمی آورد و در واقع با پوشیدن آن حس مطلوبی به شما دست خواهد داد.

خرید لباس زیر مناسب

کدام سوتین را در چه زمانی بخریم؟

انتخاب سوتین مناسب به هیچ عنوان سخت نیست تنها لازم است در زمان خرید لباس زیر مناسب به برخی نکات توجه کرده تا بهترین محصول را خریداری نمایید.

تیپ اسپرت دخترانه با حجاب شیک و لاکچری ؛ لاکچری تر از حجاب استایل ها شوید

سوتین اسفنجی

این محصول به دلیل داشتن فرم زیبا وجذاب، جلوه خاصی به اندام خانم ها می دهد از این رو انتخابی مناسب برای میهمانی ها و مجالس رسمی هستند. استفاده از اسفنج ضد بو و حساسیت که با داشتن بافت درشت سبب تهویه هوا نیز می شود این محصول را در دسته پرفروش ترین سوتین های لباس سکرت قرار داده و خانم ها می توانند نمونه های مختلف آن را در طرح و رنگ مختلف خریداری نمایند. گفتنی است که در برخی موارد برای جذابیت بیشتر لباس زیر از اکسسوری های خاصی همچون مروارید، حلقه و… استفاده می شود.

سوتین نخیسوتین نخی

یک انتخاب ایده آل برای روز های گرم تابستانی که از بروز اتفاقات ناگواری همچون عرق سوز شدن و تیرگی پوست جلوگیری می کند. این محصول به دلیل داشتن ویژگی های منحصر به فرد سبب شده که با فروش زیاد در دسته محصولات محبوب و پرفروش ترین ها قرار بگیرد. کیفیت پارچه و بافت درشت این محصول سبب شده که جزو انتخابات اول برای استفاده های روزمره باشد.

سوتین جک دارسوتین جک دار

این محصول یک انتخاب فوق العاده برای خانم هایی است که سینه های بزرگ اما افتاده دارند وبه واسط سوتین جک دار می توانند فرم زیبایی به اندام خود بدهند.

گفتنی است که استفاده از سوتین اسفتجی به هیچ عنوان به این افراد توصیه نمی شود و آن ها برای مهمانی و مجالس می توانند از نمونه های جک دار این محصول خریداری نمایند.

نیم تنه

نیم تنه ها در واقع سوتین های ورزشی نیز معرفی می شوند که با داشتن ظاهر ساده اما شیک می توانند جلوه زیبایی به اندام بدهند. در تولید این محصول از پارچه های با کیفیت و دارای قدرت کشسانی بالا استفاده می شود که قادر است با در بر گرفتن سینه ها به شکل مطلوبی، از ایجاد فشار مستقیم بر روی غدد داخلی و همچنین از ایجاد تکان هایی که به دلیل تحرکات ورزشی صورت می پذیرد، جلوگیری کند.

اولین کار بعد از خرید لباس زیر چیست؟

بعد از انتخاب لباس زیر زنانه مورد علاقه تان که با توجه به نکات بالا هم جنسی مناسب و هم سایز درستی دارد، حتما لباس زیرتان را با آب ولرم رو به گرم و مقداری مایع لباسشویی بشویید و بگذارید خوب در معرض آفتاب خشک شود. پروسه تولید این لباس ها شامل مراحلی است که خواه ناخواه باعث آلودگی پارچه می شود.

خرید لباس زیر مناسب

پوشیدن لباس زیر تنگ در خانم ها ایجاد عفونت می کند.

۸ نکته مهم درباره خرید لباس زیر مناسب

 الیاف طبیعی و ترجیحا نخ را انتخاب کنید

شاید قبلا شنیده باشید اما ارزشش را دارد که آن را تکرار کنیم: باوجود انواع و سبک‌های فانتزی و معمولی لباس‌های زیر، نخ بهترین جنس برای آنها است. به‌گفته دکتر آلیس کِلی-جونز، این قسمت از بدن زنان بسیار حساس است و باید به‌خوبی از آن مراقبت کرد.

ساده‌ترین و نرم‌ترین جنس برای پوست شما، که هم جذب‌کننده خوبی است و هم هوا را به‌خوبی از خود عبور می‌دهد، نخ است. دکتر کلی-جونز می‌گوید: «به این دلیل که نخ قدرت جذب‌کنندگی مناسبی دارد، با جذب رطوبت، به سلامتی شما کمک می‌کند».

الیاف مصنوعی مانند نایلون و اسپندکس به اندام‌ شما اجازه تنفس نمی‌دهند. درعوض، با نگه‌داشتن گرما و رطوبت محیط را مستعد عفونت می‌کنند.

 هرروز، حتی بیشتر از یک بار، لباس زیرتان را عوض کنید

بعضی از پزشکان معتقدند اگر خیلی عرق نکرده باشید، شاید بتوانید یک لباس زیر را دو روز پشت‌سر‌هم بپوشید. اما دکتر کلی-جونز توصیه می‌کند، اگر به‌دلیل تجمع رطوبت و ترشحات احساس ناراحتی می‌کنید، شاید نیاز باشد بیشتر از یک بار در روز لباس زیرتان را عوض کنید.

او می‌گوید: «ترشحات خیلی از بیماران من را اذیت می‌کند و باعث می‌شود همیشه از پدهای روزانه استفاده کنند. به نظر من، این راه‌حل سالم نیست، زیرا این پدها باعث ایجاد حساسیت پوستی و خارش پوست می‌شوند. لباس زیر نخی این مشکل را حل می‌کند و می‌توانید آن را روزی بیشتر از یک بار عوض کنید».

 شب‌ها بدون لباس زیر بخوابید تا رطوبت از بین برود

درمورد نپوشیدن لباس زیر در شب اختلاف‌‌نظر وجود دارد. برای افرادی که از اندامی سالم برخوردارند هر دو حالت خوب است. اما برای افرادی که دچار عفونت هستند، برهنه‌خوابیدن می‌تواند بسیار مفید باشد.

اگر بدون لباس زیر بخوابید و اندام خود را در معرض هوا قرار دهید، از تجمع رطوبت و ایجاد محیطی مناسب برای باکتری‌ها جلوگیری کرده‌اید. دکتر کلی-جونز می‌گوید: «من اعتقاد دارم که اندام تناسلی شما نیز مانند دیگر اندام‌های بدن‌تان باید در معرض هوا قرار بگیرد». اگر دوست ندارید شب‌ها برهنه بخوابید، توصیه دکتر کلی-جونز این است که پیژامه گشاد بپوشید. البته، باید به یاد داشته باشید که، اگر به‌جای لباس زیر از هر لباس دیگری مثل پیژامهٔ گشاد استفاده می‌کنید، آنها را نیز باید هرروز بشویید.

 لباس‌های زیری که پوشش جاذب دارند برای ورزش بهترین گزینه هستند

پوشیدن یا نپوشیدن و خرید لباس زیر مناسب در هنگام ورزش یک ترجیح شخصی است. اگر شلوارک‌هایی می‌پوشید که لایه جاذب در خود دارند، نیازی نیست لباس زیر بپوشید.

خرید لباس زیر مناسب

پوشیدن لایه‌ای بین بدن‌تان و الیاف هم احساس راحتی بیشتری ایجاد می‌کند و هم در جذب عرق گزینه سالم‌تری است. معمولا این لایه می‌تواند از جنس پلی‌استر پیشرفته صاف و سبک باشد.

اما دکتر کلی-جونز پیشنهاد می‌دهد اگر می‌خواهید لباس زیر بپوشید، حتما باید کاملا اندازه باشد و ساییدگی و حساسیت ایجاد نکند.

لباس زیرتان را با صابون ضدحساسیت بشویید

از لباس‌های زیر‌تان باید بیشتر از لباس‌های معمولی مراقبت کنید، زیرا‌ آن‌ها با حساس‌ترین نقطه از پوست بدن شما به‌مدت طولانی تماس دارند. دکتر کلی-جونز توصیه می‌کند از صابون‌های ضدحساسیت برای شست‌و‌شوی آن‌ها استفاده کنید، زیرا «تماس هر‌چیز صابون‌مانند یا هر‌ نوع ماده شیمیایی با اندام شما باعث ایجاد التهاب، خارش یا واکنش‌های حساسیت‌زا می‌شود».

لباس‌های زیر را بعد از شستن به‌مدت ۳۰ دقیقه در خشک‌کن با دمای پایین قرار دهید

توصیه پزشکان این است که لباس‌های زیرتان را به‌مدت ۳۰ دقیقه در خشک‌کن قرار دهید یا آنها را بعد از شست‌و‌شو اتو کنید. چون این اقدامات می‌توانند باکتری‌هایی که در حین شست‌و‌شو به آنها اضافه شده‌اند از بین ببرند. گرمای خشک‌کن یا اتو برای ازبین‌بردن این باکتری‌ها از روی لباس زیر کافی است.

به اندازه کافی باکتری در ماشین لباس‌شویی شما وجود دارد. نیازی نیست با این کار تعداد آنها را افزایش دهید.

اگر به واژینور باکتریال مبتلا هستید، لباس‌های زیر آلوده‌تان را به‌همراه لباس‌های زیر تمیز یا شلوار‌های‌تان نشویید
این نکته به‌خصوص افرادی را مخاطب قرار می‌دهد که لباس‌های‌شان را به دفعات کمتری می‌شویند. لباس‌های زیرتان را جداگانه بشویید تا میزان باکتری کاهش یابد و از آلودگی دیگر لباس‌ها هم جلوگیری کنید.

خرید لباس زیر مناسب

لباس‌های زیرتان را با لباس‌های دیگری که به دیگر ترشحات بدن آلوده هستند نشویید

در محیط‌های بیمارستانی، لباس‌هایی که آلودگی‌هایی از منابع مختلف (مثل استفراغ، خون، ادرار و غیره) دارند باید جداگانه شسته شوند. همین کار را باید با لباس زیر هم انجام داد، به‌خصوص اگر فردی از خانواده‌تان در بیمارستان کار می‌کند. اگر مایعات آلوده دیگری مثل قی یا خون وجود دارد، سعی کنید آنها را تاحدامکان از لباس بزدایید و دور از لباس‌های زیرتان نگه دارید.

جدیدترین کلکسیون از مدل مانتو کتی پاییزه زنانه و دخترانه شیک و لاکچری

نکته خرید لباس زیر مناسب : آیا نگران تمیزبودن ماشین لباس‌شویی خود هستید؟ برای تمیز کردن ماشین لباسشویی، یک مرتبه ماشین را با آب داغ و سفید‌کننده بشویید (حدود ۱٫۲ پیمانه سفیدکننده در ماشین بریزید). به‌ این شکل، قبل از استفاده از ماشین لباس‌شویی آن را ضدعفونی می‌کنید.

هر سال لباس‌های زیرتان را دور بیندازید

شاید به‌نظر برسد نیازی به انجام این کار نباشد، آن‌هم با این‌همه دقت و مراقبت در شست‌و‌شوی مرتب آنها. اما بنا‌ بر گفته مؤسسه مراقبت‌های خانه داری (Good Housekeeping Institute)، ممکن است حتی در لباس‌های زیر‌ تمیز تا ۱۰هزار باکتری زنده وجود داشته باشد.

وجود این‌همه باکتری به این دلیل است که در آب ماشین لباس‌شویی باکتری وجود دارد. حدود ۱میلیون باکتری فقط در ۲ قاشق غذاخوری آب ماشین لباس‌شویی وجود دارد و حدود ۸۳ درصد از لباس‌‌های زیر‌ تمیز تا ۱۰هزار باکتری دارند!

احتمال دارد لباس زیر شما علاوه بر باکتری حاوی مدفوع نیز باشد. بنابر گفتهٔ دکتر گِربا «به‌طور متوسط در هر لباس زیر یک‌دهم گرم مدفوع وجود دارد».

دورانداختن سالانه لباس به محیط‌زیست آسیب می‌رساند و اگر مشکلات باکتریایی ندارید بهتر است این کار را انجام ندهید. اما بنا بر توصیه متخصصان، اگر به واژینور باکتریال یا دیگر بیماری های عفونی مبتلا هستید، بهتر است هر سال لباس زیر نو بخرید.

 لباس‌های زیر بنددار آن‌قدرها هم برای سلامتی بد نیستند

همیشه این‌طور تصور می‌شده است که خرید لباس زیر مناسب بنددار برای سلامت واژن و دستگاه تناسلی خانم‌ها مضر هستند. ولی پژوهش‌ها شواهدی نیافته‌اند که آنها را مسبب عفونت‌ها‌ی ناحیه تناسلی (عفونت واژن) یا عفونت مثانه و باکتری‌های قارچی، سه نوع از رایج‌ترین مشکلات زنانه، بداند.

در سال ۲۰۰۵ پژوهشی درمورد لباس‌های زیر بنددار انجام شد. نتیجه پژوهش آن بود که مدل لباس زیر هیچ تغییری در ریززیستگاه پوستی اندام زنانه ایجاد نکرده است. لباس زیر هیچ تأثیری در pH محیط یا ریزفلورای هوازی نداشت.
مطالعه دیگری که به‌تازگی انجام شده است هیچ ارتباطی بین استفاده از لباس‌ زیر بنددار و عفونت ادراری، واژینور باکتریال یا عفونت قارچی پیدا نکرد.

درعوض، این پژوهش‌ها نشان دادند که علت بروز این بیماری‌ها رفتارهای جنسی و عدم رعایت بهداشت هستند. از شست‌و‌شو با فشار زیاد آب اجتناب کنید. پژوهشی که در سال ۲۰۱۱ انجام شد نشان داد که این کار واژینور باکتریال را افزایش می‌دهد. یافته‌های این پژوهش نشان دادند که واژینور باکتریال هیچ ارتباطی با جنس لباس زیر، پدهای روزانه یا تامپون ندارد.

 مدل لباس زیر بر روحیه شما تأثیر می‌گذارد

بااینکه لباس زیر در معرض دید نیست اما نقش مهمی در حالات روحی شما ایفا می‌کند. در نظرسنجی ملی ایالات متحده که توسط شاپ‌اسمارت (ShopSmart) انجام گرفت، ۲۵ درصد از زنان معترف بودند که لباس‌های زیر «غیرجاذب» یا غیراندازه بر حالات روحی آنها تأثیرگذارند.

همچنین، یافته‌های این نظرسنجی نشان داد که تقریبا نیمی از زنانی که از آنها نظرسنجی شده بود (۴۷ درصد) با پوشیدن لباس‌های زیر زیبا و خاص احساس اعتماد‌ به نفس بیشتری می‌کردند.

خرید لباس زیر مناسب

قدرت لباس زیرتان را دست‌کم نگیرید. تصور نکنید چون کسی آن را نمی‌بیند نیازی به زیبابودن ندارد. اگر حس می‌کنید روحیه خوبی ندارید، زیباترین لباس زیرتان را بپوشید.

تکلیف خرید لباس زیر مناسب فانتزی چه میشود؟

انواع مدل‌هاي شورت زنانه توری و جذاب وجود دارند که حتماً نسبت به مدل‌هاي ساده نخی زیباتر هستند. استفاده از این لباس‌ها اگر محدود به زمان خاصی باشد و مرتب مورد استفاده قرار نگیرد، مشکلی برای بدن ایجاد نمی کند.

بهمین دلیل هم توصیه می شود در طول روز سراغ استفاده از شورت‌هاي نخی بروید و شب‌ها رابه پوشیدن لباس زیرهای فانتزی اختصاص دهید. با اینکار کمک بیشتری به حفظ سلامتتان خواهید کرد.

اشتباه رایج در خرید لباس زیر مناسب

1. خرید لباس زیر با سایز بسیار کوچک :

کمی واقع بین باشید. لباس زیر های بسیار کوچک باعث مریضی هایی در آلت تناسلی فرد می شود. لباس زیر تنگ می تواند باعث تولید قارچ و عفونت آن قسمت نیز شود .

2. لباس زیری که کاملا اندازه است، دلیلی بر مناسب بودن ندارد :

اگر لباس زیر کاملاً فیت بدن شما می باشد همیشه بهترین انتخاب نیست . لباس زیر با چند بار شسته شدن دوباره تنگ می شود و خانم ها باید چند وقت یکبار از لباس زیرهای مردانه استفاده کنند تا از عرق و سوزش جلوگیری شود و بهتر است که از لباس زیر های پاچه دار استفاده کنید و مدتی راحت باشید .

3. پوشیدن لباس زیر توری در تابستان :

شاید فکر کنید که با گرم شدن هوا باید لباس هایی بپوشید که شما را خنک نگه می دارد و اگر لباس زیر توری اولین انتخاب شما می باشد ، این لباس زیر ها باعث می شوند که رطوبت و باکتری به سرعت به این مناطق حمله ور شود و باعث مشکلات بعدی بشوند و بهترین لباس ها در تابستان آن هایی هستند که جنسشان از الیاف طبیعی می باشد، مثل نخ یا بامبو تا بتواند عرق و رطوبت اضافه را از روی پوست جذب کند .

خرید لباس زیر مناسب

4. برای لباس زیر خود پول زیادی خرج نمی کنید :

معمولاً افراد زمانی که قصد خرید لباس زیر دارند ، شروع به صرفه جویی می کنند و دوست دارند کمترین هزینه برای آن بپردازند اما باید دقت داشته باشید که لباس زیر جزء مهم ترین لباس ها می باشد زیرا احتمال به وجود آمدن بیماری ها در این قسمت بسیار بالاست پس حتما از جنس های مرغوب استفاده کنید تا کمتر دچار حساسیت و آسیب شوید .

5. پوشیدن لباس زیر سفید با لباس روی سفید :

شاید فرض افراد این باشد که این کار بهترین روش است اما باید تجدید نظر کنید . اگر تناژ پوستی شما کاملا با سفید مغایر است، هرگز نباید این کار را انجام دهید زیرا در طولانی مدت پوست شما دو رنگ خواهد شد .

6. پوشیدن لباس زیر روشن با لباس های تیره :

بیشتر افراد نمی دانند که نباید لباس زیر تیره را با لباس روی روشن بپوشند اما آیا از برعکس بودن آن هم اجتناب می کنند؟ مثلا اگر بخواهید با این لباس عکس بگیرید ، قطع رنگ لباس زیر شما در عکس پر رنگ نشان داده خواهد شد .

7. خرید لباس زیر بدون هیچ درز و شکافی :

شاید فکر کنید لباسی که هیچ درزی ندارد ، می تواند بهترین باشد و لباس زیر باید کاملاً یکدست باشد اما این درز ها کمک می کند که لباس زیر کاملا به پوست فرد نچسبد و باعث ایجاد حساسیت نشود .

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۳ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

29 آبان 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *