افتتاح حساب ترکیه
خوشبو کردن لباس

خوشبو کردن لباس دغدغه اغلب خانمهاست مخصوصا وقتی لباس هایتان بعد از شستشو هم بوی بدی می دهند. با استفاده از این مطلب از گروه سبک زندگی شادمگ می توانید کاری کنید کمد لباستان همیشه خوشبو بماند و از بوی بد لباس ها راحت شوید.

خوشبو کردن لباس های داخل کمد

عطر و بوی خوب نکته ی مهمی در ظاهر شما می باشد و بوی خوبی که از لباس تان به مشام طرف مقابل می رسد به تصویری که از شما در ذهن او باقی می ماند، کمک خواهد کرد. بوی خوب لباس تان مخاطب را به وجد می آورد و یک زبان ارتباطی است و نباید اهمیت آن را دست کم گرفت.

اما برای این که لباس هایمان بوی خوبی دهد همیشه باید از ادکلن و اسپری استفاده کنیم ؟ بوی خوبی که از باز کردن کمد لباس به مشام مان می رسد، همیشه بوی ادکلن و اسپری نیست. پس چطور می توان همیشه لباس های خوشبو پوشید ؟

خوشبو کردن لباس

قرار دادن یک قالب صابون نو در کمد لباس

صابون های عطری بوی خیلی خوبی دارند و خیلی خوشایند است که لباسهایتان چنین بویی را بدهد. برای این که لباس هایتان بوی خوب و مطبوع صابون را بگیرد باید یک قالب صابون را بدون این که از بسته بندی خارج کنید در کمد لباس تان قرار دهید. البته چند خراش به بسته بندی وارد کنید تا بوی خوب آن خارج شود. بعد از مدتی خواهید دید که لباس هایتان بوی خوب صابون را می دهد.

از اسانس های خوشبو استفاده کنید

یکی از مواردی که می تواند لباس هایتان را خوشبو کند، استفاده از اسانس های خوشبو می باشد. بوی مورد علاقه تان را پیدا کنید و 10-15 قطره از این اسانس را در شیشه بریزید و در گوشه ای از کمد لباس تان قرار دهید. اسانس خوشبو همانند صابون بوی خوبی به لباس هایتان می دهد.

خوشبو کردن لباس

گیاهان طبیعی و خوشبو را خشک کنید

گیاهان طبیعی و خوش بو را خشک کنید و در یک شیشه بریزید و در گوشه ای از کمدتان قرار دهید. این روش نسبت به روش های قبلی آسان تر و کم هزینه تر است و فقط لازم است گیاه خوشبوی مورد علاقه تان را پیدا و خشک کنید.

 روش  های مختلف خوشبو کردن لباس

خوشبو کردن لباس با سرکه‌ سفید

لباس‌هایی را که بوی بدن یا عرق می‌دهند روی سطح صاف پهن کرده و مخلوطی از آب و سرکه سفید را روی آنها اسپری کنید. مقدار مساوی آب و سرکه سفید را در یک بطری تمیز مخلوط کرده و سپس استفاده کنید.

خوشبو کردن لباس

وقتی لباس‌ها خشک می‌شوند، بوی بد از بین می‌رود. مراقب باشید از سرکه سیب استفاده نکنید زیرا بعد از خشک شدن لکه‌ای روی لباس‌ها باقی می‌ماند. با این روش به خوشبو کردن لباس و خوشبو کردن کمد لباس کمک می‌کنید.

اسپری آبلیمو و تاثیر عالی

15 میلی لیتر آب لیمو تازه را در 180 میلی لیتر آب بریزید و آنها را با هم مخلوط کنید. سپس تمام سطح لباس‌هایی که بوی نامطبوعی دارند را اسپری کنید و لباس‌ها را در هوا آویزان کنید تا بوی بد آن خشک شود و از بین برود.

خوشبو کردن لباس

بهتر است از این مخلوط فقط برای لباس‌های سفید استفاده کنید زیرا آب لیمو روی لباس‌های رنگی لکه‌های سفید می‌گذارد. با این روش به خوشبو کردن لباس و خوشبو کردن کمد لباس کمک می‌کنید.

فریزر و لباس بد بو

لباس‌های خود را تا کنید و در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید و آن را محکم ببندید. سپس کیسه را یک شب در فریزر قرار دهید. فردا صبح بوی بد روی لباس نمی‌آید. به نظر می‌رسد سرما باکتری‌های عامل بوی بد لباس را از بین می‌برد. بنابراین اگر لباسی دارید که بوی عرق می‌دهد، از این روش استفاده کنید.

روش شستن پالتو پشمی و فوتر و بارانی در خانه با دست و با لباسشویی

با این روش به خوشبو کردن لباس و خوشبو کردن کمد لباس کمک می‌کنید.

 لباس‌ها را در معرض جریان هوا قرار دهید

لباس‌هایی را که بوی نامطبوع دارند تکان دهید و آنها را در خارج از منزل و زیر نور آفتاب قرار دهید. اگر لباس ورزشی شما با عرق خیس شده است و زمان کافی برای شستن آن ندارید، پس از تعویض لباس آن را در کیف ورزشی خود نگذارید. برای از بین بردن بوی بد عرق بهتر است لباس‌های ورزشی را روی قفسه خشک کن یا روی طناب زیر نور آفتاب پهن کنید. پس از چند ساعت، لباس‌ها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که بوی آن از بین رفته است و می‌توانید آنها را در کیسه بگذارید.

خوشبو کردن لباس

نور خورشید می‌تواند باکتری‌های تجمع یافته روی لباس را از بین ببرد، اما رنگ لباس را نیز از بین می‌برد و ظاهر آن را خراب می‌کند. بنابراین اگر می‌خواهید رنگ لباس‌های خود را حفظ کنید، می‌توانید لباس‌های رنگی را در سایه یا روی قفسه خشک کن قرار دهید. با این روش به خوشبو کردن لباس و خوشبو کردن کمد لباس کمک می‌کنید.

از اسپری خوشبو کننده‌ی ضدباکتری

لباس‌های عرق کرده را روی یک سطح پخش کنید و اسپری خوشبو کننده ضد باکتری را در تمام سطح اسپری کنید. این کار بلافاصله بوی بد لباس را از بین می‌برد. اگر ورزشکار هستید و به طور منظم به باشگاه می‌روید، همیشه یکی از این اسپری‌ها را با خود داشته باشید.

با این روش به خوشبو کردن لباس و خوشبو کردن کمد لباس کمک می‌کنید.

لباس ها را با شوینده های معطر بشویید

یکی از راه های عالی برای خوشبو کردن لباس ها، استفاده از مواد شوینده و نرم کننده های معطر است. سعی کنید از محصولاتی استفاده کنید که باکیفیت هستند و ماندگاری بالایی دارند. به این ترتیب بوی خوش تا چندین روز روی لباس ها باقی می ماند.

شوینده ها و نرم کننده های مختلفی در بازار موجود است که برحسب سلیقه ی خود می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. برخی از آنها غلیظ تر هستند و رایحه ی بیشتری دارند. اما اگر رایحه های ملایم تر را ترجیح می دهید می توانید چند قطره روغن ضروری مورد علاقه ی خود را در مرحله ی آبکشی روی لباس ها بریزید.

خوشبو کردن لباس

family doing laundry

توجه داشته باشید که قبل از استفاده از نرم کننده های لباس، به برچسب محصول توجه کنید چون برخی از این محصولات برای انواع مختلفی از پارچه ها مناسب نیستند.

 لباس ها را بطور کامل خشک کنید

مرطوب ماندن لباس ها موجب بد بود شدن آنها می شود. بنابراین پس از هر با شست و شو لباس ها را آویزان کنید تا کاملا خشک شوند. همچنین بلافاصله پس از اتمام کار خشک کن، لباس ها را از لباسشویی خارج کنید.

خشک کردن لباس ها در فضای باز بسیار عالی ست و یک روش خوب برای خوشبو کردن لباس ها، از بین رفتن بوهای بد ماندگار و تازه شدن آنها است.

خوشبو کردن لباس

1251558458

بنابراین یکی از نکات مهم برای خوشبو کردن لباس ها این است که به خشک بودن آنها قبل از قرار دادن در کمد یا کشو توجه کنید.

 از لباس ها بدرستی نگهداری کنید

نحوه نگهداری از لباس ها برای خوشبو ماندن آنها یک نکته ی کلیدی است. برای دستیابی به این مزیت، پس از بیرون آوردن لباس ها از ماشین لباسشویی، مراحل زیر را دنبال کنید:

قبل از کنار گذاشتن لباس ها، از خشک بودن کامل آنها اطمینان حاصل کنید.
از شستن لباس ها در مکان هایی مانند آشپزخانه که بوی زیادی است، اجتناب کنید.
لباس ها را در کمدها یا کشوهایی نگهداری کنید که هیچ بوی بدی ندارند.

خوشبو کردن لباس
تهویه ی کمد لباسی را فراموش نکنید چون بسته شدن درب کمد (بخصوص در اتاق های مرطوب)، موجب بدام افتادن رطوبت و ایجاد بوی نامطبوع می شود. بنابراین همیشه سعی کنید در محل نگهداری لباس ها، تهویه ایجاد کنید.
لباس ها را پس از خشک شدن تا کنید و در یک مکان مناسب قرار دهید.

10 روش ساده و تضمینی برای از بین بردن موش در خانه با راهکارهای طبیعی خانگی و تجاری

هر چند وقت یکبار لگن شست و شو و خشک کن ماشین لباسشویی را تمیز کنید

وسیله ای مانند ماشین لباسشویی می تواند محل تجمع باکتری ها و کپک ها باشد و همین امر موجب بد بو شدن لباس ها می شود. بنابراین ما به شما توصیه می کنیم که هر دو ماه یکبار ماشین لباسشویی خود را تمیز کنید. اینکار به آسانی امکانپذیر است و تنها کافی ست ماشین لباسشویی خالی را روی گرمترین دمای آب تنظیم کنید، 500 میلی لیتر سرکه به لگن شست و شو و 50 گرم جوش شیرین به محفظه ی جاپودری اضافه کنید و دکمه ی استارت را بزنید.

برای تمیز کردن خشک کن هم توجه داشته باشید که پس از هر بار شست و شو ، پرزهای باقی مانده از لباس ها را از اطراف درب و قسمت های دیگر لباسشویی پاک کنید. اینکار از تجمع پرزها و بد بو شدن لباس ها جلوگیری می کند. اگر خشک کن بوی بد می دهد، می توانید آن را با یک پارچه آغشته به سرکه سفید پاک کنید تا بوی خوب و معطری به خود بگیرد. وقتی بوی سرکه از بین رفت، درب ماشین را ببندید.

 با خمیر جوش شیرین به جنگ بوی بد عرق بروید

چند قاشق غذاخوری آب را با کمی جوش شیرین مخلوط کنید تا خمیری غلیظ به دست آید. لباس‌های خود را وارونه کرده و خمیر را روی نواحی عرق کرده بمالید. به عنوان مثال، یکی از قسمت‌هایی که باید در این خمیر خیس شود، زیر بغل لباس است. وقتی خمیر خشک شد، آن را با برس از سطح پارچه بردارید یا با آب بشویید. سپس با خیال راحت از لباس استفاده کنید. با این روش به خوشبو کردن لباس و خوشبو کردن کمد لباس کمک می‌کنید.

به همراه داشتن زغال یا کیسه‌ی معطر

یک کیسه پارچه‌ای کوچک را با ذغال یا پودر ذغال پر کنید و آن را در کنار لباس قرار دهید. این کار بوی بد لباس را از بین می‌برد. این امر به ویژه برای لباس های داخل کمد مفید است زیرا جریان هوا در گنجه وجود ندارد. اگر به زغال دسترسی ندارید ، می‌توانید مقداری برنج خام یا شاخه ای از گیاهان مانند رزماری و اسطوخودوس را در این کیسه‌ها بریزید و در کمد بگذارید.

برنج خام علاوه بر جذب بوی نامطبوع، می‌تواند رطوبت داخل گنجه را نیز جذب کند تا بوی رطوبت لباس‌های شما بو ندهد. اگر در شهرهایی زندگی می‌کنید که نزدیک دریا یا مناطق گرمسیر هستند، حتماً از این روش استفاده کنید. البته به خاطر داشته باشید که این روش به سرعت موثر نیست، اما به مرور زمان تاثیر آن را خواهید دید. با این روش به خوشبو کردن لباس و خوشبو کردن کمد لباس کمک می‌کنید.

ورقه های خشک کن معطر را در چمدان یا کمد لباس خود قرار دهید

چه لباس ها را برای چند روز یا برای کل یک فصل ذخیره می کنید، اضافه کردن چند ورقه خشک کن جدید می تواند بوی بد آنها را از بین ببرد. ورقه های خشک کن را تا زمانی که دیگر بویی ندارد، با لباس ها نگه دارید و سپس یک ورقه دیگر به جای آن قرار دهید.

اگر نمی خواهید از ورقه های خشک کن استفاده کنید، یک نوار خشک از صابون معطر را در دستمال کاغذی بپیچانید و آن را در کشو یا چمدان لباس خود قرار دهید.
از بین بردن بوی بد لباس و کمد لباس

بر روی توپ های پنبه ای عطر اسپری کرده و آن را در کمد لباس یا کشو قرار دهید

بر روی توپ های پنبه ای بزرگ کمی از عطر مورد علاقه تان را اسپری کنید یا بر روی هر توپ پنبه ای حدود 5 قطره از روغن اسانس بریزید. آنها را در درون یک کاسه قرار دهید و در داخل کمد خود بگذارید یا توپ های پنبه ای را در کشو لباس های خود پخش کنید.

10 ترفند خانگی عالی برای خوشبو کردن توالت و حمام

خوشبو کردن لباس

در صورت بسته بندی لباس، می توانید این موارد را در چمدان خود قرار دهید.

 ساخت کیسه‌ی معطر مخصوص

یک کیف توری یا پارچه‌ای انتخاب کنید و گیاهانی را که دوست دارید اضافه کنید. سپس کیف را در کمد یا کشو قرار دهید. همچنین می‌توانید یک کیف معطر کوچک برای چمدان خود تهیه کنید تا در سفر لباس‌های معطر داشته باشد. پیشنهاد می‌کنیم از ترکیب زیر استفاده کنید ؛

خوشبو کردن لباس

  • 2 فنجان برنج خام
  • 40 قطره روغن معطر مانند روغن اسطوخودوس
  • 1 فنجان رزماری خشک

اگر از ترکیب خاصی از گیاهان برای خوشبو کردن لباس یا محیط استفاده می‌کنید، می‌توانید در قسمت نظرات بنویسید تا دیگران از آن استفاده کنند. با این روش به خوشبو کردن لباس و خوشبو کردن کمد لباس کمک می‌کنید.

حذف بوهای بد

برای خنثی کردن بو، سرکه را روی لباس خود اسپری کنید

بوی بد را با پر کردن یک بطری اسپری با سرکه سفید ارزان از بین ببرید. سپس، بر روی لباس‌هایی که نیاز به بوزدایی دارند اسپری می‌کنید. سرکه که خشک شود، بوها از بین می‌رود و بی‌بو می‌شود.
بهتر است که قبل از پاشیدن سرکه به کل لباس، لکه‌ای روی لباس‌ها را آزمایش کنید، زیرا ممکن است سرکه به برخی از پارچه‌های قدیمی آسیب برساند. برای اطمینان از اینکه سرکه رنگ پارچه را تغییر نمی‌دهد، لباس‌ها را برعکس کنید و یک نقطه کوچک را اسپری کنید.

ظرفی از قهوه خشک را در کمد خود قرار دهید تا بوها را جذب کند

قهوه به دلیل داشتن توانایی خنثی‌سازی بو و رایحه‌های قوی به خوبی شناخته شده است. مقداری قهوه‌‌ی دم‌کرده را برداشته و آنها را روی یک ورقه پخش کنید و بگذارید کاملاً خشک شود و سپس آنها را در یک ظرف قرار دهید. ظرف را در جایی در کمد قرار دهید تا بوی بد را جذب کند.
همچنین می‌توانید دانه‌های قهوه کاملاً تازه را در گنجه قرار دهید تا بو را جذب کند.
اگر مایل به استفاده از تفاله قهوه در کمد‌های خود هستید، یک کیسه را با تفاله قهوه خشک‌شده پر کنید. سپس کیسه را در کمد خود قرار دهید.

برای جذب رطوبت و بو از سدر در کمد استفاده کنید

از سدر یا عصاره‌ی سدر استفاده کنید و آنها را در کمد قرار دهید. سدر به طور طبیعی شته‌ها و بید را دفع می‌کند و رطوبت را از فضاهای مرطوب جذب می‌کند.
همچنین می‌توانید یک کاسه پر از برگ سدر را در کمد قرار دهید.

خوشبو کردن لباس

یک جعبه جوش‌شیرین باز را در کمد قرار دهید تا بوها جذب شود

جوش‌شیرین یک جاذب طبیعی بو است، بنابراین یک جعبه تازه از جوش‌شیرین را باز کنید و آن را در قفسه یا کف کمد خود قرار دهید. اگر فرش موجود در کمد بو می‌دهد، جوش‌شیرین را روی فرش بپاشید و بگذارید تا ۲۴ ساعت بماند، سپس روی فرش را جاروبرقی بکشید.
جعبه جوش شیرین را هر ۱ تا ۲ ماه جایگزین کنید.

نمک دریایی

برای خوشبو شدن لباس ها و رفع بوی بد از کمد لباس مقداری نمک دریایی را داخل دستمال نخی ریخته و در کمد لباس قرار دهید. نمک خاصیت ضد رطوبت و ضد باکتری دارد و بوی بد کمد لباس را جذب می کند.

 

برگ سدر

قرار دادن مقداری برگ سدر در کمد لباس می تواند در خوشبو کردن لباس ها موثر باشد.

دارچین

یک راه ساده برای خوشبو نگه داشتن لباس در کمد این است که بعد از جوشاندن تعدادی چوب دارچین داخل آب، آن را در کمد لباستان قرار دهید تا فضای کمد را خوشبو کند.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

30 شهریور 1402

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *