افتتاح حساب ترکیه
درمان التهاب پوست بعد از اصلاح

ناراحتی های بعد از اصلاح مشکل بسیاری از خانم ها و آقایان است . گروه زیبایی شادمگ در این مطلب انواع راههای سنتی و پزشکی برای کم کردن و درمان التهاب پوست بعد از اصلاح را در اختیارتان قرار داده است.

علت جوش و التهاب پوست بعد از اصلاح

حال که با روشهای طبیعی و خانگی درمان جوش بعد از اصلاح آشنا شدید بد نیست دلیل جوش و حساسیت بعد از اصلاح را نیز بدانید .

هر گونه ضربه و تروما به پوست می‌تواند منجر به التهاب شود. زیرا با اصلاح صورت مو از ریشه کنده می‌شود و می‌تواند در همان قسمت باعث التهاب شود و به شکل جوش بروز پیدا کند.

از آنجاییکه پوست افراد به ضربه وارده واکنش‌های متفاوتی نشان می‌دهد بنابراین یک ضربه همانند در پوست دو نفر واکنش یکسانی ندارد و این نشاندهنده حساس بودن پوست افراد می‌باشد.

درمان التهاب پوست بعد از اصلاح

علاوه بر آن در پوست افراد متفاوت میکروبهای مختلفی نیز وجود دارد که فلورای طبیعی پوست می‌باشند و در مواقع طبیعی هیچ مزاحمتی ایجاد نمی‌کنند ولی در برخی مواقع که پوست به دلایلی آسیب می بیند.

این میکروبها تزاید پیدا کرده و باعث عفونت در آن ناحیه می‌شوند. میکروبهای خاصی از قبیل استافیلوکوک طلائی در این مواقع بیشتر باعث عفونت می‌گردند.

بنابراین بهتر است قبل از اصلاح پوست صورت را با محلولهای استریل کننده مثل الکل هفتاد درجه تمیز کنید و اگر با این کارهنوز التهاب ایجاد می‌شود از کرمهای ضد التهاب از قبیل هیدروکورتیزون مصرف نمایید.

جوش‌های به وجود آمده در اثر اصلاح صورت با تیغ

بسیاری از آقایان و تعدادی از خانوم‌ها برای اصلاح موهای صورت خود از تیغ استفاده می‌کنند. در ابتدا باید گفت که خانم‌ها نباید صورت خود را با تیغ اصلاح کنند، زیرا تیغ باعث التهاب و به وجود آمدن جوش‌های بیشتر در صورت این افراد می‌شود.

آقایان نیز هنگامی که موهای صورت خود را توسط تیغ اصلاح می‌کنند، برآمدگی‌هایی مشاهده خواهند کرد. این برآمدگی‌ها ناشی از رشد مو در زیر پوست است.

درمان التهاب پوست بعد از اصلاح

در این افراد موی صورت به جای این که مسیر درست خود را طی کند و از پوست بیرون آید، در زیر پوست حرکت می‌کند و به دور خود پیچ می‌خورد. این برجستگی‌ها به مرور زمان باعث به وجود آمدن زخم‌های پوستی و جوش‌های صورت خواهند شد.

افرادی که موهای صورت کلفت و ضخیم‌تری دارند بیشتر در معرض این نوع از جوش‌ها قرار می‌گیرند. آقایان برای این که بتوانند از جوش‌های پوستی جلوگیری کنند بهتر است تا از یک ماشین ریش تراش برای اصلاح صورت خود بهره ببرند.

به وجود آمدن جوش بعد از اصلاح در اثر آرایش

بسیاری از خانم‌ها بلافاصله بعد از این که موهای پوست صورت خود را با بند اصلاح کردند، به سراغ مواد آرایشی و کرم پودرها می‌روند.

استفاده از مواد آرایشی باعث بسته شدن منافذ پوست می‌شود. در مواردی نیز ممکن است فرچه یا پد کرم و پنکیک آلوده باشد و در اثر برخورد این وسایل با پوست صورت، آلودگی‌ها وارد پوست شوند. در نتیجه صورت بعد از بند زدن جوش خواهد زد.

نکاتی در رابطه با درمان جوش صورت پس از اصلاح

  • برای درمان جوش صورت بعد از اصلاح با بند باید بدانید تا ۲۴ الی ۴۸ ساعت بعد از اصلاح نباید از هیچ نوع مواد آرایشی استفاده کرد.
  • قبل از اصلاح نباید صورت خود را لایه‌برداری کنید.
  • ۱۲ تا ۲۴ ساعت بعد از اصلاح از لمس پوست صورت بپرهیزید.
  • بعد از اصلاح با بند، پوست صورت را با آب گرم نشویید.
  • تا دو ساعت بعد از اصلاح به حمام نروید.
  • بعد از اصلاح بخار درمانی انجام ندهید.
  • از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید بدون کرم ضد آفتاب جلوگیری کنید.
  • بعد از اصلاح، روی پوست صورت خود کمپرس سرد قرار دهید.
  • برای تغییر رنگ پوست در اثر اصلاح با بند از گلاب استفاده کنید.
  • برای کاهش التهاب پوست صورت از لوسیون‌های کاهنده التهاب بهره ببرید.

روش‌های جلوگیری از جوش بعد از اصلاح صورت

روش‌های متعددی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توان شدت جوش‌های بعد از اصلاح را به‌صورت چشم‌گیری کاهش داد. در صورت عمل به این روش‌ها می‌توانید با خیال راحت صورت خود را اصلاح کنید و دیگر نگران جوش‌های روی چهره خود نباشید.

قبل از اصلاح صورت دوش آب گرم بگیرید. این کار باعث می‌شود تا منافذ پوست صورت باز شده و پوست نرم‌تر شود. در نتیجه پوست صورت برای اصلاح آماده خواهد شد.
مردانی که قصد دارند صورت خود را با تیغ اصلاح کنند، باید از خمیرهای اصلاح بهره ببرند.

درمان التهاب پوست بعد از اصلاح
مردان باید از تیغی استفاده کنند که تیز باشد. علاوه بر این، تیغ را در جهت رویش مو، روی صورت خود بکشند.
در صورتی که نخواستید قبل از اصلاح صورت دوش بگیرید، می‌توانید صورت خود را با آب بشویید و آن را با یک محلول، ضد عفونی کنید.
افرادی که برای اصلاح صورت از روش لیزر استفاده می‌کنند، بهتر است قبل از این کار موهای صورت خود را با تیغ بزنند تا کمتر دچار التهاب و جوش شوند.
بعد از تمام شدن اصلاح یک پارچه مرطوب و خنک را به مدت ۵ دقیقه روی پوست خود بگذارید.

کاهش التهاب پوست بعد از شیو با چند روش ساده

مسلماً همه ما از داشتن پوستی صاف و ابریشمی لذت می‌بریم. در کنار اپلاسیون، انجام لیزر، استفاده از محصولات موبر و غیره یکی از روش‌هایی که ما را به تجربه پوست نرم و یکدست نزدیک می‌کند، شیو آن با خودتراش‌های معمول و مرسوم است.

فیبروز ابرو چیست | فرق فیبروز با میکروبلیدینگ | بررسی مزایا و معایب

بسیاری افراد بعد از شیو پوستشان، با پوست ملتهب و قرمز مواجه می‌شوند. آن‌ها علاوه بر اینکه از پوست قرمز خود شاکی هستند، مجبورند درد و سوزش عجیبی را هم تحمل کنند.

ما در اینجا هستیم که به شما یاد بدهیم چگونه التهاب پوست بعد از اصلاح را درمان کنید.

قبل از اینکه به روش‌های کاهش التهاب پوست بعد از شیو بپردازیم، بد نیست با هم درباره این موضوع صحبت کنیم که چرا پوست ما بعد از اصلاح با تیخ یا خودتراش، قرمز، ملتهب و دچار جوش می‌شود.

می‌دانید که ریشه موهای بدن در روزنه‌های پوستی قرار دارد. روزنه‌های پوست با ذخیره مواد مغذی و اکسیژن کافی از فولیکول مو مراقبت می‌کنند. اگر در زمان اصلاح یا همان شیو، آلودگی به این منافذ نفوذ کند، شاهد جوش‌های متعدد در آن خواهید بود. علت دیگر این اتفاق نیز فرخوردن مو به داخل پوست و تحریک فولیکول آن است.

از سوی دیگر برخی عوامل مانند کند بودت تیغ، تمیز نبودن پوست، آماده نبودن پوست و نداشتن رطوبت کافی باعث ایجاد خراش یا قرمزی روی سطح ظاهری پوست می‌شود.

هر دوی این اتفاقات باعث بروز چهره ناخوشایندی برای پوست شما می‌شوند. ما در ادامه بنا داریم روش‌های کاهش التهاب پوست بعد از شیو را بررسی کنیم.

برخی از این روش‌ها شامل نکات پیشگیرانه است و برخی به مراقبت‌های حین یا بعد از شیو برمی‌گردد. با ما همراه باشید تا همه را به‌طور مفصل برایتان توضیح دهیم.

حتماً قبل از اصلاح پوستتان را لایه برداری کنید

گفتیم که یکی از دلایل بروز جوش روی پوست بعد از اصلاح آن، درگیری آلودگی‌ها با فولیکول مو است. برای اینکه این درگیری کاهش پیدا کند، لازم است قبل از اصلاح از لایه‌بردار یا اسکراب مناسب استفاده کنید. اسکراب و لایه بردار منافذ پوست شما را به‌طور عمقی پاکسازی می‌کنند.

این اتفاق باعث می‌شود آلودگی در روزنه‌های پوست باقی نماند و موها در جهت رشد خود از پوست بیرون بیایند. لایه برداری پوست قبل از اصلاح، تأثیر شگفت‌انگیزی در کاهش التهاب پوست بعد از شیو دارد. این اثر را دست کم نگیرید.

خودتراش و تیغ باکیفیت انتخاب کنید

استفاده از دسته تیغ تک لبه، کند و دارای لبه ضخیم به سوختگی و برجستگی پوست منجر می‌شود. تیغ نامناسب به اندازه کافی تیز نیست که بتواند با یک مرتبه استفاده، موها را از بین ببرد.

گاهی برای حذف موهای باقی‌مانده، شما مجبور می‌شوید یک قسمت از پوست را چندبار شیو کنید. این تکرار شیو باعث ایجاد زخم در پوست شما می‌شود. این زخم‌ها همان سوختگی معروف پوست است.

از سوی دیگر استفاده طولانی مدت از تیغ نیز باعث کند‌شدن آن است. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم در زمان مشخص، حتماً تیغ خود را عوض کنید.

درمان التهاب پوست بعد از اصلاح

زمان مناسب برای تعویض تیغ‌ها هر دو هفته یک بار است. با بیشتر و طولانی‌ترشدن این مدت زمان، کارایی تیغ کاهش پیدا کرده و کند می‌شود.

یکی از راه‌های کاهش التهاب پوست بعد از شیو از ما می‌شنوید برای پوست خود ارزش بیشتری قائل باشید و با صرف هزینه اندکی برای تعویض تیغ خود و خریداری تیغ باکیفیت، سلامت و زیبایی را به خود هدیه کنید.

قبل از اصلاح پوستتان را حسابی بخور دهید

خیس‌کردن بدن با آب ولرم قبل از اصلاح در کاهش عوارض اصلاح تأثیر بسزایی دارد و احتمال سوزش و برجستگی را کاهش می‌دهد. خیس کردن پوست موها را نرم می‌کند و بازشدن منافذ پوست را به همراه دارد.

کافی است قبل از اصلاح چند دقیقه محلی از بدنتان را که می‌خواهید شیو کنید، در معرض آب ولرم قرار دهید. برای مثال اگر آقایی هستید که می‌خواهید ریشتان را بزنید، قبل از اصلاح، کمی پوستتان را بخور دهید.

برای شیو پوست دست و پا نیز کافی است بدنتان را چند دقیقه در معرض رطوبت و بخار حمام قرار دهید. این نیز یکی از روش‌های ساده برای کاهش التهاب پوست بعد از شیو است.

با این کار منافذ پوستتان باز شده و آلودگی و حتی موهای فرخورده از آن خارج می‌شوند. از طرفی موهایتان نرم‌تر شده و تراشیدن آن‌ها نیز راحت‌تر انجام می‌شود

از کرم یا ژل مخصوص اصلاح استفاده کنید

استفاده از ژل یا کرم مخصوص اصلاح نیز تأثیر چشمگیری در کاهش التهاب پوست بعد از شیو دارد. میدانید که این کرم ها حرکت تیغ روی پوست را تسریع می‌کنند. به این ترتیب پوست کمتر با لبه تیغ در تماس است و کمتر قرمز و ملتهب می‌شود.

همچنین کرم‌ها و ژل‌های اصلاح، آبرسانی بیشتر و بهتر پوست را به همراه دارند. همین موضوع نیز سوختگی و برآمدگی‌های پوست را کاهش می‌دهند در نتیجه اصلاح تمیزتر و آسان‌تر انجام می‌شود.

هرگز فراموش نکنید که استفاده از کرم اصلاح قانون مهمی در زیبایی است و این قانون نباید نقض شود.

از محصولات مرطوب کننده و آبرسان بعد از شیو استفاده کنید

شیوکردن و تراشیدن موهای اضافه منجر به خشکی پوست می‌شود. علت این امر نیز از بین رفتن لایه بیرونی پوست در اثر تماس با تیغ است.

از سویی شوینده‌ها نیز به‌مرور زمان پوست را خشک می‌کنند. برای اینکه این خشکی به پوست شما آسیب نزند، حتماً بعد از حمام و شیو بدنتان از مرطوب کننده، لوسیون یا آبرسان مناسب استفاده کنید.

انتخاب اینکه کدام محصول برای پوست شما مناسب‌تر است، به تشخیص شما بستگی دارد.

مراقبت از پوست بعد از اصلاح صورت خانم‌ها

درحین برداشتن موهای زائد صورت، موها از جای خود کنده می شوند و ضربه‌هایی به پوست وارد می‌شود که عامل ایجاد التهاب و قرمزی پوست و حتی خارش پوست پس از اصلاح است.

البته پوست‌های مختلف عکس‌العمل‌های متفاوتی نشان می دهند. جوشهای پوستی پس از اصلاح نیز به خاطر عوامل میکروبی است که در حین برداشتن موها، وارد پوست شده و باعث جوش زدن پوست می شوند. بنابراین باید مراقبت از پوست بعد از اصلاح صورت خود کاری انجام دهید.

بهتر است پس از اصلاح کمی صبر کنید تا التهاب پوست از بین برود، سپس پوست خود را ضدعفونی و تمیز کنید. برای اینکار می توانید از ماسکهای طبیعی خنک کننده و پاک کننده استفاده کنید.

ژل آلوئه ورا، ماسک لیموترش و عسل ، ماسک شیر و عسل هم بهترین روش برای پاکسازی پوست است. به خصوص که عسل خاصیت ضدعفونی کننده دارد.

درمان التهاب پوست بعد از اصلاح

سعی کنید پوست خود را خنک کنید چون با کنده شدن موها جریان خون زیرپوست زیاد شده و حرارت پوست بالا می رود.

افزایش ماندگاری کرم پودر با چند ترفند مخصوص آرایشگر ها

البته استفاده از افترشیو زنانه هم که حاوی روغن سنبل است می تواند باعث رفع حساسیت بعد از اصلاح شده ، التیام بخش و خنک کننده باشد و از ایجاد جوش و لکه های قرمز جلوگیری کند.

درمان طبیعی جوش بعد از اصلاح

استفاده از عسل

خاصیت ضدباکتری عسل شناخته شده است و می‌تواند حساسیت و قرمزی پوست را سریعاً درمان کند. عسل تورم و التهاب را کاهش می‌دهد و پوست را مرطوب نگه می‌دارد. علاوه بر این، از عفونت پوست هم جلوگیری می‌کند.

• کمی‌عسل را به پوست بمالید. بگذارید روی پوست خشک شود، سپس آن را با آب سرد بشویید.

• همچنین می‌توانید نصف قاشق چای خوری عسل را با یک قاشق غذاخوری ماست مخلوط کنید. این مخلوط را روی پوست بزنید و ۱۵ دقیقه صبر کنید سپس پوست را با آب ولرم آب بکشید.

یکی از این درمان‌ها را ۳ تا ۴ مرتبه در روز انجام دهید.

جوش شیرین برای درمان التهاب پوست بعد از اصلاح

جوش شیرین یکی دیگر از درمان‌های طبیعی و خانگی قدیمی‌ است که برای بهبود این عارضه پوستی استفاده می شود . خاصیت ضدالتهاب این ماده باعث تسکین پوست می شود و خارش و قرمزی پوست را نیز کاهش می دهد.

برای درمان جوش بعد از اصلاح با جوش شیرین به صورت زیر عمل کنید.

۱ – یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با ۱ پیمانه آب مخلوط کنید.

۲- یک تکه پنبه را به محلول آغشته کرده و به پوست بزنید.

۳- حالا ۵ دقیقه صبر کنید و بعد پوست را با آب سرد بشویید.

این کار را ۲ تا ۳ مرتبه در روز انجام دهید تا جوش ها برطرف شوند.

روغن درخت چای برای درمان التهاب پوست بعد از اصلاح

استفاده از روغن درخت چای یکی دیگر از روشهای درمان جوش بعد از اصلاح است این روغن دارای خواص ضدباکتری, ضدالتهاب و ضدعفونی کننده است و می‌تواند پوست را سریعا تسکین دهد.

درمان التهاب پوست بعد از اصلاح

۱ – ۵ قطره روغن درخت چای را با ۲ قاشق غذاخوری آب مخلوط کرده و به پوست بزنید بعد از ۱۰ دقیقه پوست خود را با آّ ولرم بشویید کافیست این کار را ۲ مرتبه در هفته انجام دهید.

۲ – روش دیگر برای استفاده از روغن درخت چای اینست که ۲ تا ۳ قطره روغن را با ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کرده و به پوست بزنید و اجازه دهید بمدت۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی پوست بماند سپس پوست را آب بکشید.

روش های برای پیشگیری از جوش زدن بعد از اصلاح

اگر تمام روش های بالا جواب ندادند، می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

قبل از اصلاح یک دوش آب گرم بگیرید. این کار به نرم شدن موها و باز شدن منافذ پوست کمک می کند.

از خمیر های اصلاح مناسب استفاده کنید.

در هنگام اصلاح از کشیدن پوست خودداری کنید و همیشه در جهت رشد مو ها اصلاح کنید. از تیغ های کند استفاده نکنید و در آخر با آب سرد خودتان را آب بکشید.

در صورت امکان از تیغ های اصلاح برقی استفاده کنید.

10 روش درمان طبیعی برای رفع قرمزی و التهاب پوست بعد از اصلاح

نشاسته ذرت یا پودر بچه

آیا می دانستید که نشاسته ذرت خالص در برخی محصولات آرایشی شامل پودر بچه مورد استفاده قرار می گیرد؟ اعتقاد بر این است که وقتی پوشک باعث خارش و جوش پوستی می شود، این ماده می تواند بسیار آرامش بخش باشد و استفاده از نشاسته ذرت باعث تسکین فوری پوست خواهد شد .

دستورالعمل ها: شما می توانید از یکی از پودرهای کودک خود استفاده کنید، اما اگر ندارید، سعی کنید کمی نشاسته ذرت را با آب مخلوط کنید تا خمیری تهیه کنید و آن را برای 10 دقیقه به مناطق آسیب دیده اعمال کنید و سپس با آب بشویید.

اگر شما تصمیم گرفتید که این روش را امتحان کنید، مطمئن شوید که هیچ عفونت پوستی نداشته باشید تا باعث تشدید آن نشوید.

 عسل

قرن ها است که عسل به طور گسترده ای برای درمان زخم ها و اختلالات پوستی به کار می رود و از لحاظ علمی، تاثیر ضد التهابی و ضد میکروبی دارد و با اعمال آن روی قسمت های مورد نظر م یتوانید پوستی صاف و هیدراته داشته باشید.

دستورالعمل ها:از عسل (ارگانیک) استفاده کنید و اجازه دهید تا 10 الی 15 دقیقه روی پوستتان بماند و سپس با آب گرم آبکشی کنید.

روغن ها (روغن زیتون، درخت چای، ویتامین E)

روغن طبیعی به خاطر خواص تسکین دهندگی و ضد التهابی شان مشهور است. بنابراین روغن زیتون یک روش درمانی عالی برای ترمیم مشکلات پوستی است.

همچنین روغن درخت چای اثر ضدباکتریایی بر روی پوست آسیب دیده شما دارد . ضمنا روغن ویتامین E به خاطر خواص آنتی اکسیدان اش مشهور است که آن را به یکی از رایج ترین روش های درمانی برای انواع مختلف مشکلات پوستی تبدیل می کند.

درمان التهاب پوست بعد از اصلاح

دستورالعمل ها:نوعی روغن را انتخاب کنید که دوست دارید (عطری، غلیظ و غیره) و دو بار در روز با استفاده از پدهای پنبه ای روی جای قرمز شده بزنید .

فقط توجه داشته باشید که روغن های گیاهی طبیعی (روغن زیتون، به عنوان مثال) را می توان مستقیماً بر روی پوست حساس استفاده کرد، در حالی که روغن های گیاهی اسانسی (روغن اسطوخودوس، روغن درخت چای) باید با آب ترکیب شوند:

4 – 5 قطره روغن + 2 قاشق سوپ خوری آب بهترین نوع مخلوط می باشد .

کمپرس سرد

استفاده از کمپرس سرد در میان روش های ساده و بسیار موثر برای حل مشکل حساسیت است. مطالعه ای ثابت می کند که درمان سرد باعث کاهش دمای پوست می شود و فعالیت عصبی را کاهش می دهد و بنابراین کمپرس سرد یک انتخاب شماره 1 برای تسکین فوری قرمزی و خارش است.

دستورالعمل ها: شما می توانید برای درمان التهاب پوست بعد از اصلاح تکه های یخ را در پارچه ای بریزد و آن ها را برای چند دقیقه در قسمت مورد نظر قرار دهید.

وازلین

اصلاح صورت به طور کلی باعث خارش و خشکی پوست می شود و اگر شما اغلب از یک تیغ استفاده می کنید، سعی کنید بلافاصله پس از این کارتان تعادل رطوبتی طبیعی و مهم پوست خود را حفظ کنید. یکی از آسان ترین راه ها برای انجام این کار اعمال مرطوب کننده مانند وازلین است.

بهترین کرم مرطوب کننده دست چه ویژگی هایی دارد | کرم آبرسان یا مرطوب کننده ؟!

دستورالعمل ها: کمی وازلین را در قسمت آسیب دیده استفاده کنید و اجازه دهید حداقل 10 تا 15 دقیقه بماند و سپس آن را با استفاده از یک حوله مرطوب پاک کنید.

آسپرین

آسپرین یک ترفند خوب بعد از اصلاح است و به خارش و قرمزی کمک می کند و هنگامی که به قسمت آسیب دیده اعمال شود، به عنوان یک عامل ضد التهابی عمل می کند که پس از اصلاح احساس سوزش، درد کمتری به همراه دارد.

دستورالعمل ها: 2 – 3 عدد قرص آسپرین را در آب حل کنید تا خمیری درست شود و به ناحیه حساس شده پوست بمالید و بگذارید حدود 10 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید و اگر پوست تان حساس است از استفاده موضعی خود داری کنید.

سرکه سیب

سرکه سیب به عنوان یک عامل ضد میکروبی عمل می کند که میکروب ها و باکتری ها را می کشد و به درمان التهاب پوست بعد از اصلاح کمک می کند . محتوای اسیدی آن همچنین سطح ph پوست شما را کاهش می دهد که باعث صاف تر و کم تر قرمز شدنشان می شود.

دستورالعمل: به میزان مساوی سرکه سیب و آب را قبل از استفاده در ناحیه تحت تاثیر رقیق کنید و با پتبه بزنید و اجازه دهید خشک شود و آن را بشویید . فقط به خاطر داشته باشید که اسید استیک آن ممکن است موجب سوزش شود, بنابراین اگر پوست شما مستعد آلرژی است قبل از امتحان کردن این روش درمانی یک تست کوچکی را در نظر بگیرید.

جو دو سر

جو غنی از ترکیبات فنلی شناخته شده برای خواص ضد التهابی آن ها است. تحقیقات نشان داد ه اند که جو همچنین دارای خواص ضد خارش و ضد پرولیفراتیو است که می تواند به شما در مقابله با سوزش پوست کمک کند.

دستورالعمل:کمی جو دو سر و ماست معمولی برای تهیه مخلوط خمیری مانند استفاده کنید و به ناحیه حساس پوست بزنید و چند دقیقه صبر کنید و سپس با آب گرم بشویید.

آلوئه ورا

یکی از رایج ترین روش های خانگی برای درمان انواع مختلف بیماری های پوستی است که فواید متعددی دارد. آلوئه ورا یک مرطوب کننده عالی و یک عامل ضد باکتری است که باعث تسکین پوست آسیب دیده و حساس خواهد شد .

دستورالعمل:ژل آلوئه ورا را از برگ استخراج کرده و به آرامی آن را روی پوست بمالید و بگذارید خشک شود و سپس با آب گرم بشویید.

خیار

خیار به غیر از اینکه حاوی ویتامین و مواد معدنی است ، پر از آب است که آن ها را به یکی از بهترین مرطوب کننده های طبیعی برای پوست آسیب دیده و حساس تبدیل می کند . مطالعات نشان می دهند که در صورت اعمال مستقیم بر روی ناحیه متاثر  اثر ضد التهابی نیز دارند.

درمان التهاب پوست بعد از اصلاح

دستورالعمل: خیار تازه بریده شده را به پوست بمالید و بگذارید حدود 10 دقیقه بماند . برای کاهش قرمزی و سوزش از خیار سرد یخچالی استفاده کنید.

داروهای درمان جوش بعد از اصلاح

کرم‌های زیادی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توان جوش بعد از اصلاح را درمان کرد.

کرم رتینوئید

کرم رتینوئید، کرم ضد جوش بعد از اصلاح است که می‌تواند سلول‌های مرده پوست را از بین ببرد. در نتیجه منافذ پوست با استفاده از این کرم باز خواهند شد.

کرم مرطوب‌کننده

وقتی اصلاح صورت‌تان تمام شد، بهتر است آن را با آب بشویید. بعد از شستشو نیز لازم است تا یک کرم مرطوب‌کننده به پوست خود بمالید تا پوست‌تان مرطوب بماند.

دقت داشته باشید که از محصولات افتر شیوی که حاوی الکل هستند، استفاده نکنید. زیرا این محصولات نمی‌توانند باعث درمان التهاب پوست بعد از اصلاح شوند.

کورتیکواستروئیدها

تزریق کورتیکواستروئید یا استفاده از کرم آن یکی دیگر از روش‌های درمان جوش بعد از اصلاح است. البته این داروها می‌توانند عوارض جانبی به همراه داشته باشند. به همین دلیل بهتر است قبل از استفاده با پزشک خود مشورت کنید.

اگر به پزشک دسترسی ندارید بهترین راه استفاده از خدمات مشاوره متخصصان پوست و مو آنلاین پذیرش ۲۴ است.

آنتی بیوتیک‌ها

گاهی تمام روش‌های بالا نمی‌توانند جوش‌های صورت بعد از اصلاح را از بین ببرند. به همین دلیل لازم است تا آنتی بیوتیک مصرف کنید تا به جنگ عفونت‌های پوستی شما برود. گرچه، مصرف آنتی بیوتیک نیز باید توسط پزشک تایید شود.

ایزوترتینوئین خوراکی

ایزوترتینوئین خوراکی یکی دیگر از داروهایی است که پزشک برای درمان التهاب پوست بعد از اصلاح تجویز می‌کند.

این دارو بسیار قوی است و می‌تواند به‌راحتی جوش‌های صورت را از بین ببرد. با این حال مصرف این دارو عوارض بسیار جدی دارد. به همین دلیل خوردن آن توصیه نمی‌شود.

کرم موبر

مردان به جای این که پوست خود را با استفاده از تیغ اصلاح کنند، می‌توانند از کرم موبر بهره ببرند. این کرم‌ها از تجمع مو زیر پوست جلوگیری خواهند کرد.

قبل از استفاده از این کرم بهتر است آن را روی پوست بازوی خود امتحان کنید تا نسبت به آن حساسیت نداشته باشید.

چه زمان به پزشک مراجعه کنیم؟

در صورتی که راه‌کارهای بالا نتوانستند در درمان التهاب پوست بعد از اصلاح موثر باشند، به پزشک مراجعه کنید. پزشک می‌تواند با تجویز داروهای مختلف جوش‌های صورت شما را از بین ببرد.

علت جوش و التهاب پوست بعد از اصلاح چیست؟

هر گونه ضربه و تروما به پوست می‌تواند منجر به التهاب شود. زیرا با اصلاح صورت مو از ریشه کنده می‌شود و می‌تواند در همان قسمت باعث التهاب شود و به شکل جوش بروز پیدا کند.

چطور عسل جوش بعد از اصلاح را از بین می برد؟

خاصیت ضدباکتری عسل شناخته شده است و می‌تواند حساسیت و قرمزی پوست را سریعاً درمان کند. عسل تورم و التهاب را کاهش می‌دهد و پوست را مرطوب نگه می‌دارد. علاوه بر این، از عفونت پوست هم جلوگیری می‌کند. کمی‌عسل را به پوست بمالید. بگذارید روی پوست خشک شود، سپس آن را با آب سرد بشویید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

23 بهمن 1400

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

2 دیدگاه

  • فائزه:

    من یکی از کاربران دائمی سایت شما هستم

    پاسخ
    • سیده سمانه جلیلی:

      امیدواریم مطالب مورد پسندتون بوده باشه

      پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *