درمان سریع لک صورت

هر چند که لک روی صورت بسیار آزاردهنده است اما راه های زیادی برای از بین بردن سریع این لک ها وجود دارد که گروه زیبایی شادمگ درمان سریع لک صورت را با شما به اشتراک گذاشته است.

انواع لک صورت

لک صورت به عنوان عارضه بسیار رایج پوستی، ممکن است به دلایل مختلف اعم از آسیب‌های ناشی از نور خورشید، ماه گرفتگی، لک‌های ناشی از بارداری یا بیماری، لک صورت با منشاء ژنتیکی و … ایجاد شود. گاهی این لکه‌ها بدون نیاز به درمان خود به خود رفع می‌شوند.

در برخی موارد هم ممکن است به دلیل بی ضر بودن لک صورت، احتیاج به اقدامات درمانی نباشد ولی به لحاظ ظاهری، فرد را آزرده سازد و به همین دلیل درپی راهکارهای درمانی باشد.

در ادامه به انواع شایع لک صورت خواهیم پرداخت و درمان مناسب برای آنها را معرفی خواهیم کرد.

هایپرپیگمانتاسیون یا لکه‌های پوستی

هایپرپیگمانتاسیون یا لک پوستی، ناشی از گسترش تراکم و افزایش تعداد رنگدانه‌ای ملانین در لایه‌های مختلف پوست است. در این حالت پوست این مناطق، نسبت به سایر نواحی تیره تر یا در موارد نادری روشن تر می‌شود. این لکه‌های پوستی بسیار رایج هستند و معمولاً بی ضرر می‌باشند.

علل ایجاد هایپرپیگمانتاسیون می‌تواند در نتیجه عوامل ژنتیکی یا آسیب نور خورشید اتفاق بیفتد. این لکه‌ها نقاط کوچک و مسطحی هستند که ممکن است قرمز، قهوه ای، برنزه یا سیاه باشند.

درمان سریع لک صورت

لک انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

لک صورت ناشی از التهاباتی مانند آکنه

در برخی موارد بیماری‌هایی مانند آکنه و عوارض ناشی از جراحت و التهابات پوست، می‌تواند تغییر رنگ در برخی نواحی پوست و لک پوستی ایجاد کند. در مورد لک ناشی از آکنه باید متذکر شویم، علاوه بر درمان لک‌ها، درمان آکنه فعال هم به جهت پیشگیری از ایجاد لکه‌های جدید الزامی می‌باشد.

ملاسما

ملاسما یا لک صورت ناشی از بارداری همانطور که از نامش پیدا است، در دوران بارداری یا هنگامی که فرد برخی از انواع قرص‌های ضد بارداری مصرف می‌کند، ایجاد شود.

در این شرایط، تغییرات هورمونی که رخ می‌دهد منجر به افزایش ملانین (سلولی است که به پوست رنگ می‌بخشد) می‌شود. تولید بیش از حد ملانین می‌تواند پوست را تیره تر کند.

لکه‌های ناشی از افزایش سن

لکه‌های ناشی از افزایش سن، با بالا رفتن سن ایجاد می‌شوند و معمولاً در نقاطی از پوست که در معرض آفتاب بیشتری باشند مانند صورت و پشت دست‌ها دیده‌ خواهند شد.

تشخیص لک‌های پوستی ناشی از افزایش سن و افتراق آنها با سایر لک‌ها بسیار مهم است زیرا با تشخیص صحیح و انتخاب روش درمانی مناسب، می‌توان در رفع و بهبود این ضایعات بسیار مثبت عمل کرد. درمان لک ناشی از افزایش سن به دلیل قرارگیری این ضایعات در خارجی ترین سطح پوست، نسبتاً آسان است.

به عبارت بهتر می‌توان گفت هر درمانی که به منظور روشن کردن این لکه‌های پوستی در سطح پوست انجام شود با صلاحدید پزشک می‌تواند مناسب باشد.

کک و مک

کک و مک نیز با دو عامل وراثت و تخریب پوست توسط آفتاب ایجاد و تشدید می‌شود. این لک‌ها به رنگ‌های قهوه‌ای و قرمز و با گستردگی متفاوت در افراد دیده می‌شوند. با وجود اینکه کک و مک جزو ضایعات کاملاً بی‌خطر پوست محسوب می‌شود، ولی برخی از افراد مبتلا به آن به دلیل ایجاد اشکال در ظاهر پوستشان، در صدد درمان این لکه‌ها بر می‌آیند.

لک صورت ناشی از آفتاب

در افراد با سنین مختلف حتی جوانان، ممکن است قرار گرفتن در برابر نور خورشید، بدون استفاده از ضد آفتاب و پوشش مناسب، ایجاد لک نماید.

همانطور که در این مطلب تا اینجا متوجه شدید، بسیاری از لک‌های صورت و پوست، یا در نتیجه قرارگیری در مقابل نور خورشید ایجاد می‌شوند، یا تشدید می‌یابند. پس اهمیت استفاده از ضد آفتاب و محافظت در برابر نور خورشید کاملاً واضح است.

درمان لک صورت کلینیکی

امروزه با پیشرفت‌هایی که در زمینه درمان ضایعات پوستی به ویژه لک، صورت گرفته، طیف وسیعی از درمان‌های لیزری و غیر لیزری وجود دارد که می‌تواند آثار بسیار مطلوبی در رفع یا بهبود این ضایعات داشته باشد.

پزشک برای شروع درمان لک صورت، پس از آنالیز پوست، باید شرح حالی از بیمار در ارتباط با سابقه حساسیت، داروهای مورد استفاده، روشهایی که قبلاً برای درمان لک صورت مورد استفاده قرار گرفته و … تهیه نماید.

به منظور درمان لک صورت، پزشک ممکن است داروهایی که نقش روشن کنندگی در پوست دارند تجویز نماید یا به روشهای مختلف اقدام به لایه برداری پوست کند.

یکی از بهترین درمان‌ها برای لک صورت و بسیاری از مشکلات دیگر پوست، همچنین جوانسازی، استفاده از لیزر است. برای درمان کک و مک، لیزر کیوسوییچ مناسب ترین است.

لیزرهای فرکسل هم با توجه به طیف وسیع تاثیراتی که روی پوست می‌گذارند، می‌توانند گزینه مناسبی برای درمان لک صورت باشند.

اگر درمان‌های خانگی برای لکه‌ها نتوانند نتایج دلخواه شما را ایجاد کنند، چندین گزینه درمانی پزشکی برای این کار وجود دارد که شامل موارد زیر هستند:

  • لایه‌برداری شیمیایی
  • میکرودرم ابریژن
  • نور پالس شدید (IPL) و انواع روش‌های لیزر
  • سرما درمانی

درمان سریع لک صورت

روش‌های درمان سریع لک صورت

در اینجا به معرفی 5 راه‌حل خانگی برای از بین بردن لکه‌های طبیعی صورت می‌پردازیم:

1. استفاده از آب گوجه برای درمان سریع لک صورت

ازآنجاکه گوجه‌فرنگی سرشار از ویتامین C و انواع آنتی‌اکسیدان‌ها است، ازاین‌رو برای بهبودی لکه‌ پوست و شادابی آن بسیار مناسب است. آب گوجه‌فرنگی به کوچک شدن منافذ باز ناشی از آکنه کمک می‌کند و خاصیت قابض طبیعی موجود در گوجه‌فرنگی، آن را برای از بین بردن لکه‌ها مناسب می‌کند. در مورد لکه‌های تیره روی پوست باید بگوییم، مقدار زیاد لیکوپن موجود در گوجه‌فرنگی به روشن شدن این نقاط نیز کمک می‌کند.

از حلزون تراپی روش جدید جوان سازی پوست غافل نشین + رازهای در گوشی برای تقویت پوست صورت

نحوه استفاده:

به‌سادگی آب یک گوجه‌فرنگی را گرفته یا آن را پوست‌کنده و میکس کنید.
سپس آن را با انگشتان تمیز روی پوستتان ماساژ دهید.
اجازه دهید این ماسک به مدت 15 دقیقه روی پوستتان بماند.
بعد از خشک شدن با آب ولرم آن را از پایین به بالا بشویید.
اگر بتوانید به‌صورت مداوم به مدت 15 روز این کار را روزی یک مرتبه انجام دهید از نتیجه آن شگفت‌زده خواهید شد.

2. استفاده از آلوئه‌ورا برای درمان سریع لک صورت

اکثر شما باید در مورد خواص جادویی آلوئه‌ورا که آکنه را درمان می‌کند خوانده باشید، اما بسیاری از افراد نمی‌دانند که این گیاه حاوی ماده‌ای به نام پلی ساکارید است که رشد سلول‌های جدید پوست را تشویق می‌کند و به بهبود لکه‌ها و زخم‌ها و جای جوش‌ها کمک می‌کند.

نحوه استفاده:

یک برگ از گیاه آلوئه‌ورا برداشته و ماده ژل مانند میان آن را خالی کنید.
حالا با انگشت یا برس آن را روی پوست خود بمالید و بگذارید تا خشک شود.
پس از خشک شدن کامل آن را با آب بشویید.
این ژل طبیعی را به مدت یک ماه به‌صورت روزانه به همین روش اعمال کنید تا سلامت کلی پوست شما و بخصوص لکه‌ها بهبود یابند.

3. استفاده از سفیده تخم‌مرغ برای درمان سریع لک صورت

تخم‌مرغ که به‌راحتی قابل‌دسترس است، نه‌تنها خوشمزه است، بلکه قسمت سفیده آن نیز حاوی آنزیم‌های طبیعی است که به پوست کمک می‌کند تا تیره‌ترین لکه‌ها و زخم‌ها را روشن کند.

نحوه استفاده:

یک تخم‌مرغ بردارید و قسمت سفیده را از زرده جدا کنید.
حالا با استفاده از انگشتان یا برس خود، سفیده تخم‌مرغ را روی پوستتان بمالید و بگذارید خشک شود.
پس از خشک شدن کامل، آن را با آب سرد بشویید.
استفاده از سفیده تخم‌مرغ دو بار در هفته به مدت یک ماه تأثیر بسیار مفیدی برای کاهش لکه‌های پوستی دارد. به‌علاوه یک تغذیه رسان عالی برای پوست محسوب می‌شود. اگر پوست شما بیش‌ازحد چرب و مستعد آکنه هست از سفیده تخم‌مرغ فقط بر روی لک‌ها استفاده کنید.

4.استفاده از عسل برای درمان سریع لک صورت

آنتی‌اکسیدان‌ها و خاصیت ضدالتهابی عسل به سبک شدن زخم‌ها و کاهش لکه‌های پوستی شما کمک می‌کند.

نحوه استفاده:

یک قاشق چای‌خوری عسل را روی لک‌ها بمالید.
حدود پانزده دقیقه صبر کنید.
سپس با آب سرد صورتتان را بشویید.
این کار را برای پانزده روز انجام دهید تا جای جوش‌ها و لکه‌های ناشی از آن از بین بروند.

5. استفاده از لیمو برای درمان سریع لک صورت

ترکیبات عالی موجود در لیموی تازه می‌تواند به جوان‌سازی پوست و از بین رفتن لکه‌ها کمک کند. البته اگر پوست خشکی دارید از این ماده تنها به‌صورت موضعی بر روی لکه‌های پوستی استفاده کنید و اجازه ندهید زمان زیادی روی پوست بماند؛ زیرا می‌تواند منجر به خشکی بیشتر پوست شود.

درمان سریع لک صورت

 

نحوه استفاده:

آب نصف لیمو را روی ناحیه آسیب‌دیده بمالید.
بگذارید ده دقیقه بماند تا کاملاً خشک شود.
این کار را هر روز به مدت پانزده روز تکرار کنید تا نتیجه عالی آن را مشاهده کنید.

6. استفاده از سرکه سیب برای درمان سریع لک صورت

سرکه سیب حاوی استیک اسید است که می‌تواند به روشن شدن لکه‌های پوستی کمک کند. سرکه سیب یک ماده ضدالتهاب طبیعی نیز می‌باشد که برای جلوگیری از آکنه و درمان آن به‌عنوان یک داروی خانگی نیز مؤثر خواهد بود.

نحوه استفاده:

به‌اندازه مساوی سرکه سیب و آب را در یک ظرف ترکیب کنید.
این ماده را روی لکه‌های تیره خود بمالید و بگذارید دو تا سه دقیقه بماند.
سپس با استفاده از آب ولرم پوستتان را بشویید.
درصورتی‌که پوستتان خشک نیست، می‌توانید دو بار در روز این کار را تکرار کنید تا به نتایج دلخواه برسید.

استفاده از سرکه سیب برای درمان سریع لک صورت

7. پیاز قرمز

عصاره پیاز قرمز (Allium cepa) جزء برخی از کرم‌های روشن‌کننده پوست و درمان جای زخم است که در بازار موجود می‌باشد. نتایج تحقیقات نشان داده است که پوست خشک‌شده پیاز قرمز می‌تواند به‌طور مؤثری پوست را روشن کند.

نحوه استفاده:

در منابع روش خاصی برای استفاده از این ماده نیامده است، اما می‌توانید خودتان در خانه عصاره آن را با رنده گرفته، با عسل مخلوط کرده و روی پوست بزنید، اجازه دهید بین 5 الی 10 دقیقه بماند و بعد آن را بشویید. همچنین می‌توانید به دنبال کرم‌های هایپرپیگمانتاسیون حاوی Allium cepa باشید که بر پایه این عصاره می‌باشند و طبق دستورالعمل آن‌ها را استفاده کنید؛ اما بهتر است در این مورد با یک متخصص پوست نیز مشورت نمایید.

8. عصاره چای سبز

نتایج تحقیقات معتبر نشان می‌دهند که عصاره چای سبز می‌تواند لکه‌های پوستی را کاهش دهد.

نحوه استفاده:

می‌توانید عصاره چای سبز را خریداری کرده و طبق دستور استفاده کنید. برخی از منابع پیشنهاد می‌کنند از کیسه‌های چای سبز برای روشن شدن نقاط تیره استفاده کنید. اگرچه شواهدی برای اثبات این ادعا وجود ندارد، اما به‌صورت تجربی این نتایج ایجاد شده‌اند. شما می‌توانید از چای سبز کیسه‌ای که استفاده کرده‌اید، بعد از سرد شدن روی چشمانتان استفاده کنید تا لکه‌ها و تیرگی دور چشم را از بین برده و به جوان‌سازی پوست اطراف چشم نیز کمک نماید.

اگر می‌خواهید آن را برای لکه‌های پوستی امتحان کنید، مراحل زیر را دنبال کنید:

یک کیسه چای سبز را به مدت سه تا پنج دقیقه در آب جوش قرار دهید.
کیسه چای را از آب خارج کرده و بگذارید سرد شود تا هنگام استفاده پوستتان نسوزد.
کیسه چای را روی لکه‌های تیره خود بمالید.
دو بار در روز این کار را تکرار کنید تا به نتیجه برسید.

آشنایی با رنگ موی سه صفر و کاربرد هایش + نحوه صحیح استفاده از رنگ موی سه صفر در خانه

9. آب چای سیاه

آب چای سیاه در خانه همه ما ایرانی‌ها یافت می‌شود و می‌تواند یک درمان مؤثر خانگی برای رفع لک‌های صورت نیز باشد.

نحوه استفاده:

یک قاشق غذاخوری برگ تازه چای سیاه را به یک فنجان آب مقطر جوش اضافه کنید.
دو ساعت آن را بجوشانید و صاف کنید تا برگ‌ها جدا شوند.
یک پنبه را در آب چای خیس کرده و دو بار در روز روی نواحی دارای هایپرپیگمانتاسیون بمالید.
هر روز به مدت شش روز در هفته و بیش از چهار هفته این کار را تکرار کنید تا نتایج آن را مشاهده کنید.

10. عصاره شیرین بیان

عصاره شیرین بیان حاوی مواد فعال است که طبق تجربه مشخص‌شده است که رنگ‌دانه‌های ناشی از ملاسما و قرار گرفتن در معرض نور خورشید را بهبود می‌دهد.

نحوه استفاده:

کرم‌های موضعی حاوی عصاره شیرین بیان از طریق نسخه نیز قابل فروش هستند که باید طبق دستور پزشک و مطابق دستور روی بسته‌بندی استفاده کنید.

درمان سریع لک صورت

11. شیر

نشان داده شده است که شیر، دوغ و حتی شیرترش به‌طور مؤثری رنگ پوست را روشن می‌کند، زیرا همه این موارد دارای مقادیر فراوان اسیدلاکتیک هستند که برای درمان سریع لک صورت مفید می‌باشد.

نحوه استفاده:

یک پنبه را در شیر خیس کنید.
دو بار در روز آن را روی لکه‌های تیره پوست بمالید.
هر روز این کار را تکرار کنید تا نتیجه را ببینید.

12. عصاره‌های ارکیده

به گفته پزشکان، عصاره گل‌های ارکیده به‌اندازه داروهای تقویت رنگ‌دانه ویتامین C برای پوست مؤثر هستند. استفاده از عصاره‌های غنی از ارکیده روی پوست به مدت هشت هفته باعث کاهش اندازه و بهبود ظاهر لکه‌های تیره می‌شود.

نحوه استفاده:

شما می‌توانید محصولات پوستی حاوی عصاره ارکیده شامل ماسک، کرم و اسکراب را خریداری کنید و اگر مطابق دستورالعمل آن‌ها را استفاده نمایید بهترین نتایج را تجربه خواهید کرد.

درمان سریع لک صورت

13. دال عدس یا عدس قرمز

ماسک‌های صورت Masoor dal که از عدس قرمز تهیه شده‌اند، به‌عنوان یک درمان ضد لک بسیار محبوب هستند. اگرچه هیچ مدرکی برای اثبات این ادعاها وجود ندارد، اما عدس قرمز سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که برای پوست مفید بوده و می‌تواند این تأثیر را داشته باشد.

نحوه استفاده:

مقدار50 گرم عدس قرمز را در یک کاسه آب خیس کنید و به مدت 24 ساعت صبر کنید.
بعد از گذشت مدت زمان تعیین شده حالا وقت آن رسید که عدس‌ها را به شکل خمیر در بیاورید. برای بدست آوردن یک خمیر خوب بهت راست از غذا ساز استفاده کنید.
ماسک تهیه شده را به‌طور یکنواخت روی پوست صورت خود بمالید و اجازه دهید به مدت 20 دقیقه روی پوستتان بماند.
سپس ماسک را با آب سرد بشویید و پوست خود را با یک حوله خشک کنید. از مالش حوله بر روی پوست خودداری کنید؛ زیرا این کار باعث چین‌وچروک در پوست می‌شود. تنها به‌صورت گذاشتن و برداشتن پوستتان را خشک نمایید.

نکات مهم در مورد استفاده از روش‌های خانگی درمان سریع لک صورت

همه مواردی که گفتیم می‌توانند برای درمان لک صورت به روش خانگی و مقرون‌به‌صرفه مفید باشند؛ اما نباید در استفاده از این ماسک‌ها عجله کنید و باید ابتدا با توجه به مقالات انواع پوست در سفیر زیبایی پوست خود را بشناسید؛ زیرا مثلاً ماسک‌هایی که دارای لیمو یا سایر مواد خشک‌کننده هستند، برای پوست چرب مفید و برای پوست خشک مضر می‌باشند. سپس دقت کنید نسبت به موادی که گفته‌شده حساسیت نداشته باشید.

 

شاید بگویید که نمی‌دانید نسبت به مواد آن حساسیت دارید یا خیر؟ در این صورت می‌توانید از روش سعی و خطا استفاده کنید؛ یعنی ماسک را بزنید، اما در صورت بروز واکنش‌های پوستی مانند سوزش، خارش، التهاب و … سریعاً ماسک را بشویید و دیگر از آن استفاده نکنید و روش‌های دیگر را امتحان نمایید.

همچنین توجه داشته باشید که واکنش پوست هر فرد به مواد مختلف می‌تواند کاملاً متفاوت باشد؛ بنابراین ممکن است موادی که برای پوست دوست شما مؤثر بوده‌اند، برای شما مؤثر نباشند و یا شما نیاز داشته باشید که بیشتر آن درمان را ادامه دهید. به‌طورکلی نیز برای نتیجه گرفتن از درمان‌های طبیعی نسبت به روش‌های شیمیایی باید صبورتر باشید.

چه عواملی باعث ایجاد لک‌های پوستی می‌شوند؟

علاوه بر درمان سریع لک صورت باید به این فکر باشید که چگونه از ایجاد لک‌های بعدی جلوگیری کنید. شما می‌توانید با شناخت عوامل ایجادکننده لکه‌های صورت این کار را انجام دهید. آسیب ناشی از نور خورشید شایع‌ترین علت لکه‌های پوست است و معمولاً بر قسمت‌هایی از بدن که بیشتر در معرض آفتاب قرار می‌گیرند، تأثیر می‌گذارد که می‌توانید با محافظت صحیح از پوست با کرم ضد آفتاب و ضد آفتاب‌های مکانیکی مانند کلاه و عینک از آن جلوگیری نمایید. علل دیگر عبارت‌اند از:

داروهای خاص، ازجمله داروهای شیمی درمانی
هورمون‌های بارداری
بیماری‌های غدد درون‌ریز، مانند بیماری آدیسون
ملاسما
مقاومت به انسولین
ایجاد ضربه به پوست مثلاً به دلیل انجام کارهای زیبایی در مرکزهای غیرتخصصی و با تجهیزات نامناسب

فیلم رفع سریع لک

درمان لک قهوه ای پوست با ضد لک های گیاهی و خانگی

جعفری

احتمالا مانند بسیاری افراد دیگر فکر می کنید که جعفری فقط به عنوان چاشنی کنار ظرف غذا در رستورانها استفاده می شود. ویتامین های موجود در جعفری، A و C، به تولید کلاژن در پوست کمک می کند و با رادیکال های آزاد مبارزه می کند تاپوستی روشن تر، درخشان تر و عاری از لک داشته باشید، تنها کافیست به روشی که در ادامه خواهید خواند عمل کنید :

قسمت بالای جعفری را خرد کنید،
آن را در مخلوط کن بریزید
یک قاشق چای خوری آب لیمو و دو قاشق چای خوری عسل به آن اضافه کنید.
یک خمیر تهیه کنید و مخلوط را روی صورتتان بگذارید.
بعد از 20 دقیقه با آب بشوید. این روش را هر روز امتحان کنید.
یکی دیگر از درمان های جعفری، تهیه یک چای از جعفری و آب لیمو است.
سر یک ساقه جعفری را خرد کرده، آن را به 2 فنجان آب جوش اضافه کنید، بگذارید کمی بجوشد و سپس حدود 10 دقیقه بماند.
فشار بیاورید تا صاف شود و یک قاشق آب لیمو به آن اضافه کنید.
اجازه دهید تا خنک شود و سپس با یک تکه پنبه آن را روی پوست خود بمالید و بعد از نیم ساعت آن را بشویید.
شما می توانید این درمان را هر شب انجام دهید.

هر آنچه در مورد بوتاکس صورت باید بدانید

ماست

اسید لاکتیک موجود در ماست، می تواند به لایه برداری پوست مرده کمک کند، بسیار شبیه به پیلینگ شیمیایی (لایه برداری). برای یک درمان با ماست که می توانید از آن سه بار در هفته استفاده کنید، به این مواد نیاز دارید:

دو قاشق غذاخوری ماست ساده،
یک قاشق غذاخوری از بلغور جو دوسر (پخته شده)
یک قاشق غذاخوری آب لیمو را با هم مخلوط کنید.
این خمیر را روی کل پوست صورت خود بمالید و اجازه دهید حدود 20 دقیقه بماند و آن را با آب بشویید،
یک درمان مشابه، که می تواند به طور روزانه استفاده شود

ماست، نعناع و گلاب، این خمیر را روی صورت خود بمالید، 40 دقیقه بماند و سپس بشورید.

سیب زمینی

آیا میخواهید از دست لکه های سیاه مزاحم پوست صورتتان خلاص شوید؟ سیب زمینی، دارای خواص سفید کنندگی طبیعی است و نشاسته موجود در آن به کاهش رنگدانه ها کمک می کند. سعی کنید برش های سیب زمینی را روی لکه های تیره صورت خود قرار دهید، چند دقیقه اجازه دهید بماند و سپس صورت خود را با آب شستشو دهید. برای رفع لکه های قهوه ای پوست صورت با سیب زمینی کافیست :

سیب زمینی را پوست بکنید و رنده کنید،
آن را با یک قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید
سپس این مخلوط را به صورت خود مانند یک ماسک بزنید.
اجازه دهید تا 15 دقیقه بماند ،تا خشک شود و سپس با آب ولرم بشورید.

درمان سریع لک صورت

روغن ویتامین E

ویتامین E، کاری عالی برای ترمیم پوست آسیب دیده انجام می دهد و می تواند به پاک کردن لکه های تیره کمک کند. همه چیزهایی که باید انجام دهید این است که روغن ویتامین E را هر روز به طور مستقیم به پوست تمیز خود بزنید. اگراین روغن در دسترس شما نیست از یک سوزن برای بیرون کشیدن روغن از کپسول ویتامین E استفاده کنید.

ترب کوهی

آیا میخواهید بدانید چگونه می توانید زخم های آکنه و لکه های تیره پوستتان را پاک کنید؟ هر روز از خمیر ترب کوهی استفاده کنید. ترب کوهی، یک چاشنی محبوب تند است، اما تصور اینکه آن را به پوست خود بزنید می تواند سخت باشد.

می توانید با مخلوط کردن ترب کوهی رنده شده و کمی آب، یک خمیر تهیه کنید، خمیر را روی پوست خود بگذارید و حدود 20 دقیقه بماند و سپس آن را بشویید. همچنین می توانید، یک قاشق غذا خوری سرکه سیب و یک قاشق چای خوری عسل را به خمیر ترب کوهی اضافه کنید، اما فقط از این مخلوط سه بار در هفته استفاده کنید.

 

باتر میلک (دوغ پس از کره گرفتن)

درمان ساده دیگری که شما می توانید روزانه از آن استفاده کنید و نیازی به هیچ کار اضافی نیست همین دوغی است که کره از آن جدا شده است. به این شکل که :

باترمیلک را بر روی لکه های تیره خود بزنید،
اجازه دهید به مدت 20 دقیقه بر روی پوستتان بماند و سپس آن را شستشو دهید.
اگر کمی آب گوجه فرنگی دارید، دو قاشق چای خوری آب گوجه فرنگی را با چهار قاشق چای خوری باترمیلک مخلوط کنید. این ترکیب را به صورت خود بمالید، حدود نیم ساعت بماند و بشورید.

آب آناناس

آناناس، غنی از ویتامین های A و C است و همانطور که قبلا ذکر شد، برای کلاژن سازی و پوست شما مناسب است در حالی که خرید آب آناناس از مغازها خیلی راحت است، اما گرفتن آب طبیعی آناناس تازه مفیدتر است. برای رفع لکه های تیره روی پوست با آب آناناس باید :

یک چهارم یک آناناس را پوست کنده و و آب آن را با مخلوط کن بگیرید
آب آناناس را به وسیله یک تکه پنبه به صورت خود بزنید و اجازه دهید تا خشک شود.
بعد آن را با آب بشویید ، این درمان را روزانه امتحان کنید.
شما همچنین، می توانید دو قاشق غذاخوری آب آناناس را با دو قاشق غذاخوری ماست مخلوط کنید. این خمیر را روی صورت خود بمالید و اجازه دهید تا حدود 25 دقیقه بماند و بعد بشورید. این کار را سه بار در هفته امتحان کنید.

انواع لک صورت چیست؟

لک صورت به عنوان عارضه بسیار رایج پوستی، ممکن است به دلایل مختلف اعم از آسیب‌های ناشی از نور خورشید، ماه گرفتگی، لک‌های ناشی از بارداری یا بیماری، لک صورت با منشاء ژنتیکی و ... ایجاد شود. گاهی این لکه‌ها بدون نیاز به درمان خود به خود رفع می‌شوند.

چرا آب گوجه برای درمان سریع لک صورت مفید است؟

ازآنجاکه گوجه‌فرنگی سرشار از ویتامین C و انواع آنتی‌اکسیدان‌ها است، ازاین‌رو برای بهبودی لکه‌ پوست و شادابی آن بسیار مناسب است. آب گوجه‌فرنگی به کوچک شدن منافذ باز ناشی از آکنه کمک می‌کند و خاصیت قابض طبیعی موجود در گوجه‌فرنگی، آن را برای از بین بردن لکه‌ها مناسب می‌کند. در مورد لکه‌های تیره روی پوست باید بگوییم، مقدار زیاد لیکوپن موجود در گوجه‌فرنگی به روشن شدن این نقاط نیز کمک می‌کند.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

23 بهمن 1400

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *