افتتاح حساب ترکیه
دکوری با لوازم دور ریختنی

ساخت دکوری با لوازم دور ریختنی و بدون استفاده پیشنهاد جذابی است که فقط نیاز به کمی خلاقیت و ابتکار دارد. در این مطلب از گروه دکوراسیون شادمگ ایده های جذاب و شیکی به شما ارائه کردیم.

چه لوازم قابل استفاده اما بدون کاربردی در خانه دارید؟

لوازم متعدد بلا استفاده اما نه چندان کم ارزشی در خانه های ما ایرانی ها یافت می شود. گاهی این وسیله یک ظرف نه چندان کهنه اما رنگ و رو رفته و غیر قابل استفاده فلزی است که اگرچه برای پخت غذا مناسب نیست اما دور انداختن آن هم ایده منصفانه ای نیست!

و گاهی شیشه های خالی مربا، صندوق های چوبی میوه که فروشنده پول آن را هم به قیمت میوه های گران قیمتش با ما حساب کرده است، یک دوچرخه کهنه زنگ زده که دیگر کسی نیست بخواهد سوار آن شود، کاردستی های قلاب بافی روزگار جوانی و چند ده قلم وسیله کم ارزش دیگر که واقعا نمی دانیم با آن ها چه می شود کرد، این سو و آن سوی خانه یافت می شوند و فضایی را اشغال می کنند که می توانست به لوازم ضروری تر اختصاص یابد.

دکوری با لوازم دور ریختنی

با وسایل دورریختنی چی بسازیم

در این مطلب ساخت دکوری با لوازم دور ریختنی تلاش کردیم کاربردهای نسبتا ساده و کم هزینه ای در تزیین منزل با وسایل دور ریختنی پیشنهاد شود. راهنمای ساخت این اکسسوری ها اغلب به صورت تصویری و یا با نمایش جلوه ای از این تزیینات از نزدیک برای درک بهتر جزییات ارائه شده اند.

در هر حال در توضیحات تلاش کرده ام تا حد امکان در خصوص نکات مهم اجرا برای شما توضیح دهم و چنانچه به یکی از این ایده های ساخت دکوری با لوازم دور ریختنی  علاقه مندید، لطفا به توضیحات مرتبط با آن نیز توجه کافی مبذول بفرمایید.

با ایده های کم هزینه و جدید دیوار پشت تلویزیون را دکور کنید

فهرست ایده هایی که برای تزیین منزل با هر یک از وسایل دور ریختنی ارائه شده است؛

لوازم بدون استفاده ای که می توانید برای ساخت ایده های این مقاله و تزیین منزل با وسایل دور ریختنی از آن ها استفاده کنید متنوع بوده و هر یک از آن ها کاربردهای گوناگونی می یابد. از تخته چوب های مختلف، قاب و سبدهای کهنه حصیری و صندوق های چوبی گرفته تا نردبان شکسته، دوچرخه زنگ زده و لاستیک کهنه ای که دیگر هیچ کارایی خاصی ندارد.

و از کارتن های لوازم خانگی، شیشه های ترشی و مربا و پارچه های خورده ریز، قوری و قابلمه و کتری های کهنه را شامل می شود تا دست سازهای هنری که احتمالا سال هاست در گنجه و چمدان ها جاخوش کرده اند…

دکوری با لوازم دور ریختنی

میوه کاج، شاخه های خشک، سنگ های رودخانه ای و صدف هایی که شاید بارها در مکان های مختلف دیده و از کنار آن ها عبور کرده اید، می توانند تبدیل به اکسسوری های جذابی شوند که نمای تازه ای به فضای منزل شما می دهند.

ایده‌های تزئین اتاق و دکوری با لوازم دور ریختنی

ما در این بخش سعی بر معرفی ایده‌های خلاقانه تزئین اتاق با وسایل دورریختنی داریم.

قوطی کنسرو دوریختنی | گلدان خلاقانه

دنیای مدرن دنیای غذاهای سریع و راحت است. مصرف غذاهای کنسروی امری غیرقابل اجتناب محسوب می‌گردد. با این حال، بیشتر ما پس از مصرف غذاهای کنسروی از شر کنسروها خلاص می‌شویم و باری به ضایعات اضافه می‌کنیم. بازیافت این کنسروها ممکن است سال‌ها به طول بیانجامد. در حالی که ما می‌توانیم از این قوطی‌های کنسرو نازیبا دکورهایی خلاقانه و زیبا بیافرینیم.

دکوری با لوازم دور ریختنی

ساده‌ترین راه تزئین قوطی‌های کنسرو و استفاده آن‌ها به جای گلدان‌های زیبا در اتاق است. برای آنکه بتوانید قوطی‌های کنسرو را زیباتر کنید، می‌توانید از اسپری‌های رنگ کمک بگیرید و یا با کاغذ رنگی و کشی سطحشان را بپوشانید.

کاربرد نرده چوبی در داخل آپارتمان + معرفی انواع مدل های نرده چوبی

کاغذهای به دردنخور | پروانه‌های زیبا روی دیوار

بسیار پیش آمده که روزنامه‌ای را می‌خوانیم و آن را دور می‌اندازیم و یا با یادداشت کوچکی روی کاغذ از شر آن خلاص می‌شویم. بازیافت کاغذ فرآیند طولانی‌ای است اما شما قادر خواهید بود به وسیله همان کاغذهای ناکارآمد پروژه تزئین اتاق با وسایل دورریختنی‌تان را تکمیل کنید.

در این پروژه خرده‌های کاغذ را به صورت پروانه‌های کوچک و بزرگ برش بدهید. در صورت تمایل می‌توانید آن‌ها را مطابق پیش زمینه دیوارهایتان رنگ آمیزی کنید. سپس پروانه‌های زیبا را به طرح دلخواه روی دیوار بچسبانید.

این پروانه‌ها می‌توانند روی یک بوم زیبا نیز بنشینند. فراموش نکنید همه چیز تا حد زیادی به سلیقه خودتان بستگی دارد!

دکوری با لوازم دور ریختنی

چاپستیک‌های مصرفی | دکور دیواری ترند شده

اگر تا به حال صفحات و وبسایت‌های دکوراسیون داخلی را بررسی کرده باشید، به طرح‌های مشابه تصویر فوق برخورده‌اید. خبر خوش این است که شما می‌توانید به وسیله چند عدد چاپستیک، توپ اسفنجی، چسب و اسپری رنگ چنین طرحی را خلق کنید.

خوبی طرح‌های خلاقانه و پروژه تزئین اتاق با وسایل دورریختنی این است که شما در خلق آثارتان آزاد هستید. این عبارت بدین معناست که قادر خواهید بود از چنین ایده‌ای طرح‌های متعدد و به درد بخوری ایجاد کنید و رنگ آن را به دلخواه تغییر بدهید.

چوب‌های هرس شده | چراغ خواب خاص

اگر چوب‌های هرس شده‌ای در باغچه‌تان افتاده بود و یا هیزم‌های نازکی پیدا کردید، آن‌ها را برای یک چراغ خواب زیبا یکدست کنید. احتمالا هیچکس به چوب‌های افتاده روی زمین نگاه نمی‌کند اما همین چوب‌ها می‌توانند آغازگر پروژه تزئین اتاق با وسایل دورریختنی باشند.

شما می‌توانید چوب‌های یکدستی جمع آوری کنید و آن‌ها را به دور یک الگوی دوار بچینید. سپس قطعات چوب را با چسب بچسبانید و محکم کنید. حال وقت آن است که یک لامپ یا شمع درون چراغ خواب چوبیتان قرار دهید.

هنرمندانه و شیک میز کار رو بچینید و جذاب کنید

دکوری با لوازم دور ریختنی

نوار کاست‌های قدیمی | دکوری با لوازم دور ریختنی

اگر به دنبال راهی برای تزئین اتاق با وسایل دورریختنی هستید، قطعا این ایده دیوانه‌تان خواهد کرد!

همه ما از قدیم تاکنون نوار کاست‌های زیادی ضبط کرده‌ایم که مدت زیادی را با گوش دادن به آن‌ها سپری کرده‌ایم. حال به دلایلی دیگر تمایل نداریم سمت و سوی آهنگ‌های قدیمی برویم. اگر قصد دارید نوار کاست‌ها را دور بیاندازید، بهتر است پیش از این اقدام کمی تامل کنید.

نوار کاست‌های قدیمی در کنار یکدیگر می‌توانند دکوری خلاقانه و مدرن ایجاد کنند. به خصوص اگر الگوی زیبایی در ذهنتان باشد، قادر خواهید بود تا به وسیله نوار کاست‌ها خلاقیتی چشمگیر ایجاد کنید.

منتها چنین ایده و طرحی به نوار کاست ختم نمی‌شود. شما می‌توانید با بسیاری از وسایل‌های دورریختنی دیگر چنین دکور زیبایی بیافرینید. به طور مثال، کتاب‌های جیبی کوچک، سی دی و عکس‌های خاطره انگیز می‌توانند نمایی فوق العاده مبتکرانه به فضای اتاق خوابتان ببخشند.

ساخت لوازم دکوری با وسایل دور ریختنی و قدیمی در منزل

 نمونه هایی از ساخت دکور با لوازم دور ریختنی را مشاهده می کنید

ساخت گلدان با بطری

دکوری با لوازم دور ریختنی

 

ساخت میز با جعبه چوبی

دکوری با لوازم دور ریختنی

ریسه با کاموای دورریختنی

 

دکوری با لوازم دور ریختنی

 

گلدان با لاستیک ماشین
دکوری با لوازم دور ریختنی

جا لباسی با چوب و طناب

دکوری با لوازم دور ریختنی

کاشت گل در قوری شکسته

دکوری با لوازم دور ریختنی

قاب آینه با قاشق یکبار مصرف

دکوری با لوازم دور ریختنی

ساخت میز عسلی با چوب و حصیر

دکوری با لوازم دور ریختنی

دیور کوب گل با پلاستیک مشمایی

دکوری با لوازم دور ریختنی

شلف با طناب و چوب دور ریز

دکوری با لوازم دور ریختنی

آویز گل با سیم مفتولی

دکوری با لوازم دور ریختنی

تاب دکوراتیو با میز شکسته

دکوری با لوازم دور ریختنی

دیوارکوب با تکه های چوب

دکوری با لوازم دور ریختنی

آباژور با چوب

دکوری با لوازم دور ریختنی

 

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

29 آذر 1401

بروز رسانی توسط

شادی همتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *