ساخت کرم سفید کننده پوست خانگی

بسیاری از افراد از عهده‌ هزینه‌های سنگین کرم‌های روشن کننده پوست بر نمی‌آیند یا این که بسیاری اوقات اصلا به نتایج مطلوب و دلخواه خود نمی‌رسند. در این مقاله گروه زیبایی شادمگ ساخت کرم سفید کننده پوست خانگی که موثرترین و کم هزینه‌ترین روش می‌باشد را به شما آموزش می‌دهیم.

ساخت کرم سفید کننده پوست خانگی

قبل از شروع استفاده از این داروها خانگی ، مهم است که درباره مراقبت و حفاظت از پوست بدانید. پوست به دلیل انباشت سلول های مرده و آسیب های ناشی از آلاینده ها و اشعه های مضر یو وی ، تیره میشود. پوست خود را با استفاده از ماسک و اسکراپ ها ، پاک سازی و لایه برداری کنید تا مطمئن شوید ، ناخالصی ها و سلول های مرده پوست از بین میرود.

پس از تمیز کردن ، پوست خود را مرطوب و هیدراته نگه دارید. قبل از اینکه در معرض نور خورشید قرار بگیرید بسیار مهم است که از کرم ضد آفتاب استفاده کنید تا اشعه های یو وی به سلول های پوستی آسیب نرسانند.

ساخت کرم سفید کننده پوست خانگی

سفید کننده پوست و کرم شفاف کننده پوست صورت و بدن بهتر است گیاهی و با مواد اولیه طبیعی که در این بخش از سلامت پوست و موی نمناک گفته ایم تهیه شود تا بدون نگرانی از پیری و چروک شدن پوست مورد استفاده قرار گیرد.

روش های مختلف ساخت کرم سفید کننده پوست خانگی

اجازه دهید ببینیم که چگونه میتوان در خانه کرم های روشن کننده را تهیه کرد.

1. کرم سفید کننده پوست با پاپایا و عسل

نصف فنجان پاپایای تازه و یک قاشق چای خوری عسل را تهیه کنید.

ابتدا تکه های پاپایا را له کنید تا زمانی که یک خمیر غلیظ بدست آید.سپس عسل را به آن اضافه کنید و به خوبی هم بزنید و بعد این ترکیب را به مدت 20 دقیقه روی پوست خود اعمال کنید. صورتتان را با آب گرم و مجددا با آب سرد شستشو دهید و نهایتا با یک پد خشک کنید.این درمان را هر شب قبل از خواب تکرار کنید. این ماسک برای پوست های چرب و طبیعی بسیار مناسب است.

احتیاط:

پاپائین موجود در پاپایا ممکن است باعث ایجاد حساسیت در برخی از افراد شوند.بنابر این اگر به پاپایا و محصولات آن آلرژی دارید از این درمان بپرهیزید.

ساخت کرم سفید کننده پوست خانگی

2. ساخت کرم سفید کننده پوست خانگی با پوست پرتقال خشک شده و ماست:

چند عدد پوست پرتقال و یک قاشق غذا خوری ماست را تهیه کنید.

ابتدا به مدت 2 تا 3 روز پوست های پرتقال را در برابر نور خورشید خشک کنید. زمانی که نسبتا ترد شدم ، پودرشان کنید و بعد یک قاشق غذا خوری از این پودر را به ماست اضافه کنید تا یک خمیر نرم بدست آید. سپس آن را بر روی پوست اعمال کنید و بعد از 15 الی 20 دقیقه با آب گرم بشویید ، این درمان را هر شب فبل از خواب تکرار کنید. این ماسک برای انواع پوست مناسب میباشد.

3.ماسک و کرم سفید کننده پوست با گوجه فرنگی ، ماست و جوی دو سر :

یک عدد گوجه فرنگی ، یک قاشق چای خوری ماست تازه و یک قاشق چای خوری جوی دو سر را تهیه کنید.

ابتدا گوجه را نصف کنید و آب آن را بگیرید.سپس جو را در یک کاسه بریزید و آب گوجه فرنگی و ماسک را به آن اضافه کنید و به خوبی هم بزنید.این ترکیب را روی پوست خود اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه با آب گرم بشویید. این درمان را 2 تا 3 بار در هفته تکرار کنید.

این ماسک برای پوست های چرب ، نرمال و مختلط مناسب است.

4. ساخت کرم سفید کننده پوست خانگی با شیر ، آب لیمو و عسل

آب لیمو سرشار از ویتامین C است که خاصیت فوق العاده ای در روشن کردن پوست دارد. که به دلیل کاهش تولید ملانین میباشد.

با تینت مژه چشمانی مسحور کننده و جذاب داشته باشید | این افراد سراغ تینت مژه نروند !

ساخت کرم سفید کننده پوست خانگی

1 قاشق غذا خوری شیر ، 1 قاشق غذا خوری آب لیمو و 1 قاشق چای خوری عسل را تهیه کنید. تمام مواد را در یک کاسه با هم ترکیب کنید و بعد از تمیز کردن صورت ت، این خمیر را روی پوست خود اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه با آب گرم بشویید.برای گرفتن نتایج بهتر این درمان را هر شب تکرار کنید. این ماسک برای انواع پوست مناسب است.

احتیاط:

اگر احساس هر گونه سوختگی و یا حساسیت در پوست خود داشته اید که به دلیل خاصیت اسیدی آب لیمو میباشد فورا یک عدد یخ را رو این محل اعمال کنید.

5. تهیه ماسک سفید کننده پوست با آرد و گلاب یا ماست :

2 قاشق غذا خوری آرد و 2 الی 3 قاشق چای خوری گلاب یا ماست را تهیه کنید.

ساخت کرم سفید کننده پوست خانگی

ابتدا تمام مواد را با هم ترکیب کنید تا زمانی که یک ماسک نرم بدست آید.( برای پوست های معمولی و چرب از گلاب و پوست های خشک از ماست استفاده کنید )

این ماسک را روی صورت خود اعمال کنید و بعد از 20 الی 30 دقیقه با آب گرم بشویید و این درمان را 3 بار در هفته قبل از رفتن به خواب تکرار کنید.

6.ماسک پودر چوب صندل یک کرم سفید کننده عالی برای پوست :

1 قاشق غذا خوری پودر چوب صندل ، 1 قاشق غذا خوری پودر بادام و شیر را تهیه کنید.

ابتدا پودر ها را با هم ترکیب کنید و سپس مقداری شیر به اندازه کافی برای این خمیر نرم به کار برید . سپس پوست خود را تمیز کنید و اجازه دهید این ماسک به مدت 20 دقیقه روی صورتتان بماند و سپس با آب ولرم شستشو دهید.

اگر احساس هر گونه خشکی بعد از شستشو داشتید ، حتما از یک مرطوب کننده خوب استفاده کنید.

این درمان را 2 الی 3 بار در هفته انجام دهید. این ماسک برای انواع پوست مناسب است.

اگر تا به حال از پودر چوب صندل استفاده نکرده اید ، مقداری از آن را روی بازو یا دست خود تست کنید و در صورتی که بعد از 24 ساعت هر گونه التهاب یا قرمزی ایجاد نشد ، استفاده از آن بلا مانع میباشد.

7. ساخت کرم سفید کننده پوست خانگی با کدو تنبل

2 قاشق چای خوری پوره کدو تنبل ، نصف قاشق چای خوری و نصف قاشق چای خوری شیر را تهیه کنید.

ابتدا برای تهیه پوره کدو تنبل، کدو ها را خورد کنید و کمی بجوشانید و سپس درون یک مخلوط کن بریزید سپس 2 قاشق چای خوری از این پوره را با عسل و شیر مخلوط کنید تا زمانی که یک ماسک بدست آید و بعد آن را بر روی صورت خود اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه با آب گرم بشویید. این کار را 2 الی 3 بار در هفته قبل از خواب تکرار کنید. این ماسک برای انواع پوست مناسب است.

ساخت کرم سفید کننده پوست خانگی

8.تهیه ماسک و کرم سفید کننده پوست با مرکبات:

یک عدد سفیده تخم مرغ ، یک قاشق چای خوری آب گریپ فوروت، یک قاشق چای خوری آبلیمو و دو قاشق چای خوری ، خامه بدون چربی را تهیه کنید.

ابتدا تخم مرغ را بشکنید و سفیده آن را جدا کنید.سپس درون یک ظرف دیگر آب گریپ فوروت ، آبلیمو و خامه را با هم ترکیب کنید و بعد سفیده تخم مرغ را به آن اضافه کنید و بعد ماسک تهیه شده را به مدت 15 دقیقه روی صورت خود اعمال کنید و با آب گرم شستشو دهید. این درمان را 3 بار در هفته قبل از خواب تکرار کنید.

این ماسک برای پوست های چرب ، مختلط و نرمال مناسب است.

احتیاط:

افرادی که دارای پوست خشک هستند در صورت تمایل از این ماسک باید حتما از یک مرطوب کننده قوی استفاده کنند.

9. ماسک آب سیب زمینی یک سفید کننده عالی برای پوست

ابتدا یک عدد سیب زمینی را تهیه کنید ، پوست بکنید و به قطعات کوچک خورد کنید و بعد آنها را روی قسمت ها یکه میخواهید روشن تر شد اعمال کنید و بعد از 15 الی 20 دقیقه با آب بشویید . همچنین میتوانید آب سیب زمینی ها را بگیرید و با استفاده از یک تکه پنبه روی پوست اعمال کنید و این درمان را 3 بار در هفته تکرار کنید. این ماسک برای انواع پوست مناسب است.

ماسک نرم کننده مو خانگی فوق العاده بساز ؛ معجزه ابریشمی شدن مو رو با چشم خودت ببین

ساخت کرم سفید کننده پوست خانگی

احتیاط:

آب سیب زمینی میتواند باعث خشکی پوست شود. بنا براین استفاده از یک مرطوب کننده قوی را بعد از اعمال این ماسک فراموش نکنید.

10 ساخت کرم سفید کننده پوست خانگی با آرد برنج و شیر

نصف فنجان برنج خام و 3 الی 4 قاشق غذا خوری سیر را تهیه کنید.

برنج ها را آسیاب کنید تا یک پودر خوب به دست آید سپس با شیر ترکیب کنید تا یک خمیر به دست آید بعد روئ پوست خود اعمال کنید و بعد از 20 الی 30 دقیقه با آب گرم بشویید.این کار را 2 الی 3 بار در هفته تکرار کنید . این ماسک برای انواع پوست مناسب میباشد.

احتیاط:

اگر به شیر حساسیت دارید میتوانید آب یا گلاب را جایگزین کنید.

11. ماسک زغال اخته یک کرم سفید کننده پوست خانگی

یک مشت زغال اخته تازه و نصف فنجان ماست تهیه کنید. زغال اخته را درون یک مخلوط کن با ماست ترکیب کنید و به خوبی هم بزنید و روی پوست خود اعمال کنید و بعد از 15 دقیقه با آب گرم بشویید . این درمان را 2 بار در هفته قبل از خواب تکرار کنید . این ماسک برای انواع پوست مناسب است.

12. اسکراب آلوئه ورا و آرد برنج یک کرم سفید کننده طبیعی :

یک عدد برگ آلوئه ورا و 2 قاشق غذا خوری آرد برنج را تهیه کنید.

ابتدا برگ را برش دهید و ژل درون آن را استخراج کنید و بعد آرد برمج را به آن اضافه کنید و به آرامی به صورت دورانی روی پوست اعمال کنید و بعد از چند دقیقه ، ابتدا با آب گرم و بعد با آب سرد شستشو دهید و سپس با یک پد خشک کنید و از یک مرطوب کننده استفاده کنید.این ماسک برای انواع پوست مناسب است.

احتیاط:

ساخت کرم سفید کننده پوست خانگی

از این ترکیب به آرامی استفاده کنید زیرا فشار بیش از حد موجب آسیب به پوستتان میشود.

13. اسکراب سفید کننده پوست با جوش شیرین

1 تا 2 قاشق غذا خوری جوش شیرین و مقداری آب تهیه کنید و با هم مخلوط کنید تا یک خمیر به دست آید. سپس آن را روی مناطق تیره تر اعمال کنید و به مدت 5 دقیقه بمالید و بعد با آب بشویید و از یک مرطوب کننده استفاده کنید. این درمان را هر روز تکرار کنید و بعد از یک هفته شاهد تغییر رنگ پوستتان باشید.

این ماسک برای انواع پوست مناسب است.

احتیاط:

اگر پوست حساسی دارید، از این ماسک استفاده نکنید.

14.ماسک شیر یک کرم سفید کننده بینظیر برای پوست:

2 تا 3 قاشق غذا خوری شیر تهیه کنید. ابتدا به مدت چند دقیقه از بالا به پایین ، شیر را روی صورتتان ماساژ دهیدو بعد با آب بشویید. این درمان را 2 تا 3 بار در هفته تکرار کنید .

این ماسک برای انواع پوست مناسب میباشد.

15. عصاره ریشه شیرین بیان را روی پوست‌تان بمالید

شیرین بیان، یک داروی آیورودا است که به بسیاری از بیماری‌های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس کمک می‌کند و یک ماده موثر برای درخشندگی پوست است. شما می‌توانید ریشه شیرین بیان را از فروشگاه‌های مواد غذایی خریداری کنید.

قبل از خواب، یک لایه نازک از این عصاره را روی پوست خود بمالید. صبح روز بعد، آن را بشویید.

16. از عصاره توت برای ساخت کرم سفید کننده پوست خانگی استفاده کنید

عصاره توت، با مهار فعالیت تیروزین به روشن شدن پوست شما کمک می‌کند. حتما قبل از استفاده روی پوست، عصاره را رقیق کنید. کافی است 3 الی 6 قطره عصاره توت را با لوسیون مورد علاقه خود مخلوط کنید و روی پوست خود بمالید.

از این ترکیب، روزانه دو بار برای روشن شدن پوست خود استفاده کنید.

ساخت کرم سفید کننده پوست خانگی

17.از انگور فرنگی استفاده کنید

انگور فرنگی، یک گیاهی است که حاوی مقدار زیادی ویتامین C طبیعی است. همچنین می‌توانید از انگور فرنگی خام استفاده کنید، شما می‌توانید عصاره‌ی آن را از عطاری‌ها یا فروشگاه‌های آنلاین خریداری کنید. انگور فرنگی را می‌توانید به صورت قرص (به صورت خوراکی) یا به عنوان کرم موضعی استفاده کنید.

روش های تضمینی از بین بردن خط لبخند + مزایا و معایب + روش های خانگی رفع خط خنده در خانه

در صورت خرید عصاره انگور فرنگی، مقدار توصیه شده روی بسته بندی را دنبال کنید.

روغن های ضروری برای ساخت کرم سفید کننده پوست خانگی

در ابتدای کار ساخت کرم سفید کننده پوست خانگی بدانید که روغن های ضروری دارای حساسیت های بالای هستند از این رو قبل از استفاده از هر اسانس یک تست پچ انجام دهید.

1.روغن اسانس گل رز برای ساخت کرم سفید کننده پوست خانگی

این روغن علاوه بر خاصیت روشن کنندگی باعث نرمی پوست نیز میشود.و آکنه و زخم و چین و چروک را کاهش میدهد.

1 فنجان شیر و 10 قطره روغن اسانس گل رز را با هم ترکیب کنید ،سپس آن را روی بدن خود اعمال کنید و بعد از چند دقیقه با آب بشویید .

این درمان را 1 روز در میان تکرار کنید.

این روغن برای انواع پوست مناسب است.

ساخت کرم سفید کننده پوست خانگی

2. روغن اسانس پرتقال:

3 الی 4 قطره روغن اسانس پرتقال و 3 الی 4 قطره روغن نارگیل یا جوجوبا را با هم ترکیب کنید و سپس به مدت 4 الی 5 دقیقه روی مناطق مورد نظر ماساژ دهید.و بعد از چند دقیقه با آب گرم بشویید.از این روغن 1 الی 2 هفته استفاده کنید .

این روغن برای انواع پوست مناسب میباشد.

3. روغن اسانس لیمو برای ساخت کرم سفید کننده پوست خانگی

3 الی 4 قطره روغن اسانس لیمو و یک قاشق غذا خوری روغن جوجوبا یا آب را با هم ترکیب کنید و روی پوست خود اعمال کنید. برای چند دقیقه ماساژ دهید و بعد با آب بشویید.همچنین میتوانید برای تمیز کردن آن از یک پد استفاده کنید.

این درمان ر ا به مدت 1 هفته هر روز تکرار کنید. این روغن برای انواع پوست مناسب است.

احتیاط:

بعد از اعمال این روغن فورا در معرض خورشید قرار نگیرید زیرا ممکن است باعث آفتاب سوختگی شود.

به راحتی در خانه کرم سفید کننده حرفه ای بسازید

توصیه های روزانه برای مراقبت از پوست

در ابتدا از درمان های خانگی ذکر شده استفاده کنید که باعث روشن شدن پوستتان میشود.
صورت خود را هر روز تمیز کنید و با استفاده از ژل شستشو یا پاک کننده های ملایم 1 بار صبح و 1 بار شب پوستتان را شستشو دهید.
از اسکراب های ساده مثل آنهایی که در این مقاله ذکر شد 2 تا 3 بار در هفته استفاده کنید.
از ماسک های لایه بردار حتما استفاده کنید تا ناخالصی ها را ار بین ببرید و بیشتراز 2 الی 3بار در هفته تکرار نشود.
برای خشک کردن صورت و گردن ، از حوله نرم استفاده کنید.
استفاده از یک تونر در روال مراقبت از پوست ضروری است که باعث میشود PH پوست متعادل شود و خاصیت مرطوب کنندگی نیز دارد.
استفاده از کرم ضد آفتاب را هرگز فرا موش مکنید ، مهم نیست هوا چقدر آفتابی یا ابری باشد.
متخصصان پوست توصیه میکنند که از کرم ها ضد آفتاب حداقل SPF20 در برابر محافظت از آسیب دیدگی پوست ، استفاده شود.

ساخت کرم سفید کننده پوست خانگی
همیشه قبل از خواب تمام آرایش خود را پاک کنید.

غذا های که برای روشن کنندگی پوست مناسب هستند و به آن کمک میکند

غذا های غنی از ویتامینC مانند پرتقال ، گریپ فوروت ، انبه ، زغال اخته ، توت فرنگی و کلم بروکلی.
کاروتنوئید های موجود در هویج ، فلفل قرمز و سیب زمینی شیرین، رنگ پوست را طبیعی جلوه میدهند.
ویتامین E ، یک ویتامین عالی برای تغذیه و هیدراته نگه داشتن پوست میباشد.
آووکادو ، روغن زیتون ، بادام و کیوی سرشار از ویتامین E هستند.
اسید های چرب امگا موجود در ماهی و دانه های چیا، باعث جوان سازی پوست میشوند.
خوردن اسفناج ، به صورت خام یا پخته باعث سم زدایی بدن و جلوگیری از چین و چروک میشود.
شما میتوانید با استفاده از مواد ساده ای که در آشپزخانه خود دارید، پوستی سالم و درخشان داشته باشید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

22 خرداد 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *