سرامیک سرویس بهداشتی

برایگروه دکوراسیون شادمگ ضمن ارائه تصاویری از جدیدترین مدل های سرامیک سرویس بهداشتی اصولی را به شما آموزش میدهد که باید برای تهیه سرامیک سرویس بهداشتی بدانید.

سرامیک سرویس بهداشتی

کاشی سرویس بهداشتی بار اصلی زیبایی این فضا را به عهده دارد. علاوه بر آن تعویض کاشی سرویس بهداشتی بهترین گزینه برای نو کردن دکوراسیون است.

شما می‌توانید با انتخاب انواع مدل‌های کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی، زیبایی آن را چندین برابر کنید. علاوه بر انتخاب سرامیک سرویس بهداشتی، انتخاب نصاب کاشی حرفه‌ای برای تعویض سرامیک سرویس بهداشتی نیز مهم است.

اگر قصد انتخاب و تعویض سرامیک سرویس بهداشتی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم قبل از اقدام راهنمای زیر را مطالعه کنید. انتخاب بهترین کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی قلق‌های مخصوص به خود را دارد که در این مطلب آنها را با شما در میان می‌گذاریم، و درباره جایگزین کاشی سرویس بهداشتی هم صحبت خواهیم کرد.

سرامیک سرویس بهداشتی

انتخاب سرامیک سرویس بهداشتی؛ کدام مدل؟

شما باید بسته به متراژ، بودجه و دکوراسیون کلی کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی مدنظر خود را انتخاب نمایید. اگر برای انتخاب سرامیک سرویس بهداشتی محدودیتی ندارید، سراغ نمونه‌ها و محصولات خارجی بروید. اگر اینگونه نیست، انواع مدل‌های کاشی سرویس بهداشتی کوچک و بزرگ ایرانی گزینه بعدی شماست.

البته اصلا جای نگرانی نیست؛ باید یادآوری کنیم که از نظر کیفیت و زیبایی، انواع سرامیک سرویس بهداشتی ایرانی رقیب سر سختی برای نمونه‌های خارجی هستند.

سرامیک سرویس بهداشتی

مورد بعدی که در انتخاب مدل کاشی سرویس بهداشتی کوچک و بزرگ باید به آن توجه کنید، مقاومت آنها در برابر لغزش است. اینگونه محیط‌ها که دائما مرطوب هستند، باید کاشی‌هایی داشته باشند تا باعث لیز خوردن افراد نشود.

 

قیمت کاشی سرویس بهداشتی

بررسی قیمت کاشی سرویس بهداشتی هم یک مرحله دیگر در پروسه انتخاب و تعویض کاشی سرویس بهداشتی است. قیمت کاشی سرویس بهداشتی اکثرا بر اساس برند، جنس (کیفیت و درجه‌بندی) و ابعاد آن مشخص می‌شود.

حتی رنگ و طرح محصولات مختلف هم بر قیمت کاشی سرویس بهداشتی بی‌تاثیر نیستند.

سرامیک سرویس بهداشتی

شما می‌توانید با یک جسنجوی ساده در اینترنت، آخرین قیمت انواع نمونه‌ها را پیدا کنید، و دقیق‌تر هزینه تمام‌شده تعویض کاشی سرویس بهداشتی را تخمین بزنید.

 

بهترین مدل کاشی سرویس بهداشتی

به دلیل کوچک‌تر شدن فضای زندگی و رواج آپارتمان‌نشینی، تقاضا برای مدل کاشی سرویس بهداشتی کوچک هم افزایش پیدا کرده است. در زمان انتخاب مدل کاشی سرویس بهداشتی کوچک باید به چند مورد دقت کنید.

اگر حمام و سرویس بهداشتی شما کوچک است، سعی کنید از کاشی‌های کوچک‌تر استفاده کنید. به طور مشابه، اگر حمام‌تان بزرگ است، سعی کنید از کاشی‌های سایز بزرگ استفاده کنید.

سرامیک سرویس بهداشتی

البته هنگام اغلب خرید کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی فراموش نکنید که مدل‌های بزرگ سنگین‌تر هم هستند. در نتیجه باید دیوار و سقف حمام خود را چک کنید تا برای اینگونه کاشی‌ها مناسب باشند.

ارتفاع سقف نیز یکی از مواردی است که باید به آن توجه داشت باشید. اگر سقف فضای سرویس بهداشتی شما کوچک است، از طرح‌های عمودی و ساده استفاده کنید تا فضای شما بلندتر به نظر برسد.

همچنین اگر فضای سرویس شما کم عرض است، پیشنهاد می‌کنیم از انواع سرامیک سرویس بهداشتی با طرح‌های افقی استفاده کنید تا فضای شما را بزرگ‌تر نشان دهد.

شما برای انتخاب مدل کاشی سرویس بهداشتی کوچک باید به رنگ کاشی و سرامیک نیز توجه کنید. بهترین رنگ کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی هم نمونه‌های روشن و براق هستند که با جزئیات بیشتر در سرامیک کف مات بهتره یا براق به آن پرداخته‌ایم.

انتخاب سرامیک سرویس بهداشتی با چنین رنگ‌هایی علاوه بر ایجاد نمایی دلبازتر (با انعکاس نور)، فضای شما را درخشان‌تر نیز می‌کنند.

جایگزین کاشی سرویس بهداشتی

در ادامه چند گزینه جایگزین کاشی سرویس بهداشتی را معرفی می‌کنیم تا با درنظر داشتن تمام گزینه‌ها انتخاب سرامیک سرویس بهداشتی را انجام دهید.

آموزش ساخت کرسی با لوازم در دسترس در خانه برای شب چله

سرامیک سرویس بهداشتی

بتن به جای کاشی سرویس بهداشتی

بتن هم برای دیوار سرویس بهداشتی مناسب است و هم کف آن، مخصوصا اگر طرفدار سبک‌ها صنعتی باشید. وقتی می‌گوییم بتن، منظورمان سطوح ناصاف و ترک‌خورده نیست.

امروزه مدل‌های متعددی از بتن موجود است (مثلا بتن جیوه‌ای) که سطحی بسیار یکدست و یکپارچه دارند. با استفاده از جلای بتن هم سطح کاملا برای استفاده آماده می‌شود.

تعویض کاشی سرویس بهداشتی با رزین اپوکسی

این روزها اپوکسی دیگر تنها در سالن‌های ورزشی کاربرد ندارد، و راه خود را به فضاهای مسکونی نیز باز کرده است.

رزین با رنگ‌ها متنوع و زیبایی ساده‌اش به سرویس بهداشتی شما ظاهری شیک و زیبا می‌دهد. این جایگزین کاشی سرویس بهداشتی را روی بتن هم می‌توان اجرا کرد.

سرامیک سرویس بهداشتی

انواع سنگ طبیعی به جای سرامیک سرویس بهداشتی

سنگ‌ها دیگر صرفا مخصوص آشپزخانه‌ها نیستند! سنگ‌های طبیعی و خصوصا مرمر یک جایگزین کاشی سرویس بهداشتی حقیقتا خیره‌کننده هستند. اگر محدودیت بودجه ندارید، در انتخاب این گزینه مجلل لحظه‌ای تردید نکنید.

پارکت ضد آب به‌عنوان جایگزین کاشی سرویس بهداشتی

کفپوش‌های چوبی و طرح چوب همواره انتخابی محبوب برای منازل هستند. گرمایی که این کفپوش‌ها به فضا می‌دهند را با هیچ نمونه دیگری نمی‌توان مقایسه کرد.

امروزه می‌توان این محصولات را با لاک الکل پوشاند، از آنها در برابر آب و رطوبت حفاظت کرد و آنها را به جایگزین کاشی سرویس بهداشتی تبدیل کرد.

چرا باید از نصاب حرفه‌ای کاشی سرویس بهداشتی کمک گرفت؟

طرح‌بندی و چیدمان مرتب و دقیق کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی اولین و مهم‌ترین کاری است که باید در پروسه کاشی‌کاری با دقت بالا انجام شود.

اگر به این امر توجه نشود، ممکن است نتیجه تعویض کاشی سرویس بهداشتی به چیزی که می‌خواستید نزدیک شود، اما کامل و درجه یک نباشد. بنابراین، سعی کنید در انتخاب نصاب کاشی دقت کنید، تا زحمات‌تان در انتخاب سرامیک سرویس بهداشتی هدر نرود.

رنگ مناسب برای سرویس بهداشتی و دکوراسیون آن

در ایران آنطور که باید و شاید به سرویس بهداشتی و حمام و دکوراسیون آنها توجه نمی‌شد (هرچند که این موضوع درحال کمرنگ شدن است). در صورتی که این فضای مهم در کشورهای دیگر با کیفیت و استانداردهای بسیار بالایی در حال طراحی و اجراست.

شاید فکر کنید برای رسیدن به چنین کیفیتی حتما باید حمام و سرویس بهداشتی بزرگ داشته باشید و هزینه زیادی بپردازید. برخلاف تصور، با انتخاب درست کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی یا یک رنگ‌آمیزی ساده می‌توانید حمام و سرویس بهداشتی منزل‌تان را مانند ژورنال‌های حرفه‌ای کنید.

رنگ‌های آبی، سبز، خاکستری، قرمز، زرد و ترکیب رنگ سفید و یخی بهترین رنگ‌ها برای استفاده در سرویس بهداشتی هستند. شما می‌توانید با استفاده از یک رنگ و یا ترکیب چندین رنگ یک فضای رویایی در سرویس بهداشتی خلق کنید.

کاربرد سفید یخی و کرم در سرویس بهداشتی

رنگ های روشن می توانند منعکس کننده نور باشند، و این باعث می شود برای فضاهای کوچک بدون پنجره بهترین گزینه شوند. از نظر بهداشتی نیز این رنگ ها قابل قبول تر هستند زیرا با نشان دادن کثیفی مرتب به تمیز کردن نیاز پیدا کرده در نتیجه بهداشت همیشه رعایت می شود.

سرامیک سرویس بهداشتی

رنگ سفید یک ظاهر شیک، تمیز و منعکس کننده نور را ایجاد می کند و باعث می شود تا حمام های کوچک کمی بزرگ تر شوند. تفاوت ندارد که سبک حمام شما چیست زیرا این رنگ در تمامی سبک به خوبی خودی نشان داده و هیچ وقت از مد نمی افتد.

بسته به این که شما از چه تنالینه رنگی سفید بهره می برید، سیک دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی تان نیز تغییر می کند. سفید یخی یک فضای مدرن تر و کمی سرد تر را به وجود می اورد اما سفید مایل به کرم فضایی گرم تر و نزدیک به طراحی های کلاسیک را نشان خواهد داد.

از مزایای دیگر رنگ سفید این است که به راحتی می توانید رنگ های مورد علاقه تان را با آن ست نمایید. آبی، مشکی، سبز یا هر رنگ دیگری که می تواند در لوازم و اکسسوری به کار روند.

سفره هفت سین 1403 رو لاکچری ولی کم هزینه بچین

در این صورت یک دکوراسیون مینیمال و جذابی مانند تصاویر بالا به وجود می آورید.

آرامش سرویس بهداشتی با رنگ آبی

رنگ های ملایم مانند آبی، تسکین دهنده و آرامش بخش هستند. شاید شما بخواهید صبحتان را با یک دوش صبحگاهی در فضایی کاملا آرام شروع نمایید.

بنابراین می توانید رنگ آبی را در راس گزینه های خود برای سرامیک سرویس بهداشتی قرار دهید. تمام تنالیته های آبی برای این فضاها قابل استفاده اند، اما هر چه روشن تر و ملایم تر باشد، فضای شما نیز لطیف تر خواهد بود. در تصاویر بالا انواع آبی ها و انواع طرح های استفاده از شده از آن ها را مشاهده می کنید.

سرامیک سرویس بهداشتی سرامیک سرویس بهداشتی

اگر کمی دقت کنید این نکته را دریافت می کنید که رنگ سفید کماکان حضور دارد و نوع آب به کار رفته چقدر می تواند سبک فضا را تغییر دهد.

سرامیک سرویس بهداشتی و حمام ؛ سبز

از جمله رنگ های ملایم دیگری که برای حمام و سرویس بهداشتی پیشنهادی می کنم سبز است. رنگی که به نوعی برای طراحان و دکوراتورها بازگشت به طبیعت محسوب می شود.

ترکیب رنگ سبز کاشی ها با وسایل چوبی طبیعت را به معنای واقعی برای ما تداعی خواهند کرد و هیچ گاه هم از مد نمی افتند.

سرامیک سرویس بهداشتی سرامیک سرویس بهداشتی

این رنگ هم می تواند در کاشی ها دیده شود هم به صورت کاغذدیواری با طرح برگ و درخت و هم با یک رنگ آمیزی کاملا ساده اما جذاب .

شما با توجه به ابعاد فضا و سبکی که در نظر دارید می توانید یکی از سه راه را برگزینید. اما هم چنان باید برای رسیدن به تعادل بصری لازم در فضا رنگ سفید را همراه داشته باشید.

سرویس بهداشتی و حمام به رنگ خاکستری

طوسی یا خاکستری رنگی تسکین دهنده و بی نظیر است. اما با توجه به تاریک و بسته شدن فضا، باید در انتخاب نوع سرامیک سرویس بهداشتی خاکستری دقت لازم را داشته باشید.

خاکستری آبی و خاکستری روشن بهترین گزینه ها به خصوص برای فضاهای کوچک تر هستند. یکی از مزیت های این رنگ مانند رنگ سفید در این است که می تواند ترکیب رنگ های متنوع و زیبایی را با سایر رنگ ها خلق کند.

سرامیک سرویس بهداشتی

تنالینه های زرد، نارنجی و صورتی از جمله همین ترکیب رنگ ها هستند که در تصاویر بالا برای شما انتخاب شده اند. وسایل چوبی قهوه ای رنگ نیز سبک جذابی را با خاکستری به وجود می آورند.

دکوراسیون قرمز حمام و سرویس بهداشتی

دقیقا بر خلاف کسانی که دوست دارند یک صبح آرام را در یک فضای آرامش بخش شروع نمایند، عده ای هم هستند که یک روز پر هیجان و پر انرژی را ترجیح می دهند.

بنابراین برای این افراد رنگ های شادی مانند قرمز ایده آل برای سرامیک سرویس بهداشتی خواهد بود. نکته بسیار مهم در استفاده از این رنگ این است که باید به میزان کم و در تنالیته های رنگی ملایم به کار رود. قرمز خیلی تند و شارپ می تواند بعد از مدتی خسته کننده و زننده به نظر برسد. اما به طور کلی یک فضای مدرن را خلق می کند که نیاز زیادی به هم نشینی با رنگ سفید دارد.

سرامیک سرویس بهداشتی سرامیک سرویس بهداشتی

کاشی ها، رنگ امیزی دیوار، یا لوازم و اکسسوری هر کدام می توانند گزینه هایی برای استفاده از این رنگ بوده و انرژی و نشاط مورد نظر شما را به فضا وارد کنند.

اگر قرمز شما مقداری متمایل به قهوه ای باشد و از وسایل چوبی با رنگ قهوه ای تیره در فضا استفاده شود شما را به یک فضای کلاسیک نزدیک تر می نماید. البته این اتفاق با رنگ طلایی نیز می تواند تکرار شود.

سرامیک زرد

آخرین رنگ پیشنهادی من برای سرامیک سرویس بهداشتی به شما زرد است. یک زرد آفتابی باعث می شود که یک حمام شاداب و شاد داشته باشید. این رنگ به شما کمک می کند تا روز پرنشاطی را آغاز کرده و سرحال شوید.

سرامیک سرویس بهداشتی

تند یا ملایم بودن آن به ابعاد فضا و همین طور سلیقه شما بستگی دارد اما به طور کلی رنگ سفید و خاکستری بهترین ترکیب رنگ ها برای آن محسوب می شوند. نمونه های بالا حتما ایده های خوبی را در ذهنتان به وجود می آورند.

رنگ هایی که دیزاین اتاق خوابتونو متحول میکنن | سراغ چه رنگ هایی نباید برید !

چرا برای سرویس کوچک باید از سرامیک براق استفاده نمود ؟

در حالحاصر در بازار انواع کاشی ها در طرح ها و رنگ های متنوع موجود می باشند که هر کدام از آنها جهت استفاده در مکان خاصی مناسب می باشند. برای سرویس بهداشتی های با فضای کوچک بهتر است از کاشی و سرامیک هایی که براق می باشند و نور را برگشت و منعکس می کنند استفاده شود.

کاشی و سرامیک های که نور را منعکس می کنند سبب می شوند فضای سرویس بهداشتی بزرگتر از حالت عادی دیده شود . به همین جهت بهتر است در زمان انتخاب و خرید از مصالح صیقلی استفاده شود. کاشی و سرامیک مات سبب می شود فضای سرویس کوچکتر دیده شود.

همچنین در سرویس بهداشتی های کوچک بهتر است از روشویی های کابینتی و فلاش تانک توکار نیز استفاده شود . زیرا به بزرگتر دیده شدن فضا کمک می کنند.

طرح کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی

به دلیل اهمیت دکوراسیون در سرویس بهداشتی هایی با فضای کوچک بهتر است از راهنمای خرید کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی مشاوره بگیرید. طرح کاشی و سرامیک نیز از دیگر مواردی است که می تواند سبب بزرگتر دیده شدن فضای سرویس شود.

معمولا برای فضاهای کوچک از طرح های شلوغ و پر از تصاویر انتزاعی نباید استفاده کرد و انتخاب کاشی هایی با طرح گل برجسته می تواند بهترین گزینه باشد.این نوع طرح علاوه بر بزرگتر نشان دادن فضا به زیبایی ان نیز کمک می کند.

همچنین کاشی و سرامیک های با خطوط یک طرفه و راه راه نیز گزینه مناسبی می توانند باشند برعکس کاشی های چهار خانه سبب کوچکتر دیده شدن فضا خواهند شد.

در برخی موار از کاشی و سرامیک هایی استفاده می شود که طرح سه بعدی از طبیعت بر دیوار سرویس بهداشتی ایجاد می کنند. این طرح نیز طرفداران زیادی را پیدا کرده استو فضایی دلنشین و جذاب را ایجاد می کند.

سرامیک سرویس بهداشتی

انواع مدل کاشی

کاشی های تیره رنگ

در علم روانشناسی رنگ که در دکوراسیون خانه نقش بسزایی دارد، استفاده از رنگ های تیره در مکان های کوچک ، فضا را کوچک تر و پرمخاطره آمیز نشان می دهد.

حال اگر این فضا، سرویس بهداشتی باشد، و اصرار بر استفاده از رنگ تیره در انتخاب رنگ و مدل سرامیک سرویس بهداشتی کوچک دارید، حتما ترکیب یک سوم را رعایت کنید. تا علاوه بر جلوه ای زیبا از کوچک نشان دادن این فضا جلوگیری به عمل آید.

کاشی های غول پیکر

امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی ، شما می توانید هر کاشی که می خواهید با هر ابعاد، اندازه، طرح و فرم مورد نظر که در ذهن‌ خود دارید، تهیه کنید.

در بکارگیری این مدل کاشی سرویس بهداشتی کوچک ، باید از ترکیب آن با دیگر پوشش ها و کاشی ها استفاده نمود تا فضایی خسته کننده ایجاد نکند.

به این دلیل که این کاشی ها گاهی به اندازه پانل های بتنی بزرگ هستند، در سرویس ها، ظاهری بزرگ و عظیم ایجاد می کنند.

کاشی های بلند و باریک

این مدل کاشی سرویس بهداشتی کوچک در فضایی که عرض آن کم است استفاده شده و معمولا به صورت افقی کار می شود تا فضا بزرگتر به نظر آید. طول این مدل کاشی معمولا ۵ برابر عرض آن است.

با بکارگیری این مدل کاشی ، در سرویس بهداشتی های کوچک مربع شکل، به نتیجه مطلوبی دست پیدا خواهید کرد.

کاشی های عمودی

از این مدل کاشی سرویس بهداشتی کوچک ، برای ایجاد خطای دید استفاده می شود تا سقف مکان مورد نظر، بلندتر دیده شود.

بهترین گزینه برای نو کردن دکوراسیون سرویس بهداشتی چیست؟

کاشی سرویس بهداشتی بار اصلی زیبایی این فضا را به عهده دارد. علاوه بر آن تعویض کاشی سرویس بهداشتی بهترین گزینه برای نو کردن دکوراسیون است.

قیمت کاشی سرویس بهداشتی به چه چیزی ربط دارد؟

قیمت کاشی سرویس بهداشتی اکثرا بر اساس برند، جنس (کیفیت و درجه‌بندی) و ابعاد آن مشخص می‌شود.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

23 بهمن 1400

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *