سينه خوش فرم

جراحی تنها راه داشتن سينه خوش فرم نیست.  بعضی ترفندهای زیبایی هم برای تغییر شکل سریع وجود دارند تا در کمترین زمان ممکن سینه خوش فرم داشته باشید. در ادامه تعدادی راهکار برای داشتن سینه های خوش فرم ارائه می‌کنیم که بعضی از آنها سریع و موقتی هستند و بعضی دیگر نیازمند شکیبایی و ثبات قدم.

سينه خوش فرم

خوش فرم به نظر رسیدن سینه ها یکی از چالش هایی است که اکثر خانم ها با آن درگیر هستند. زیرا این مسئله تاثیر زیادی در زیبایی استایل و افزایش اعتماد به نفس در آن ها دارد. عوامل متعددی مانند افزایش سن، زایمان، بیماری و زندگی ناسالم باعث شل و دفرمه شدن پستان ها می شود. اما در مقابل راهکارها و راه حل های زیادی وجود دارد که، می تواند از شل شدن سینه جلوگیری کند و یا حتی آن را درمان کند. در ادامه این مطلب تمامی راه حل هایی که باعث خوش فرم به نظر رسیدن پستان ها می شود را بررسی می کنیم، پس با ما تا آخر این مطلب همراه باشید.

سينه خوش فرم

آیا راهکارهای طبیعی و خانگی برای بالا کشیدن سینه موثر است ؟

بسیاری از افراد روش‌هایی چون استفاده از برخی غذاها یا انجام برخی از نرمش‌ها را انتخاب می‌کنند که باعث تقویت عضلات سینه می‌شود. حتی برخی از روش‌هایی که در این مقاله بیان کردیم، مانند Caci نیز روی عضلات آن تأثیر می‌گذارند. اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که بافت پستان‌ها از چربی تشکیل شده است.

بنابراین روش‌هایی که برای تقویت عضلات مورد استفاده قرار می‌گیرند (مانند ورزش، تغذیه و…) مستقیما باعث کشیده شدن سینه به سمت بالا نمی‌شوند. آن‌ها با تقویت عضلات بالای سینه، شانه و سایر عضلات نزدیک به پستان‌ها باعث می‌شوند که آن‌ها خوش فرم‌تر به نظر برسند. بنابراین نمی‌توان آن‌ها را به عنوان روش‌های مستقیم برای بالا کشیدن سینه به شمار آورد.

راه‌حل‌های فوری برای سينه خوش فرم

۱. ترفندهای آرایشی

با ترفندهای آرایشی بدون پرداخت هزینه زیاد می‌توانید سینه خوش فرم داشته باشد. با استفاده از هایلایتر و برنزر می‌توانید روی بدنتان پستی و بلندی ایجاد کنید تا پرتر و بزرگ‌تر به نظر برسد. برای داشتن ظاهر طبیعی‌تر کافی است از مقداری هایلایتر براق استفاده کنید. هایلایتر سینه‌ها را پرتر و سفت‌تر نشان می‌دهد.

برای ایجاد برجستگی بیشتر، علاوه بر زدن هایلایتر روی قسمت‌های برجسته، می‌توانید با کمی سایه حالت گردی و شکل سینه را روی بدن نقاشی کنید یا اینکه قسمت‌های گود بدن را گودتر نشان دهید. این سایه باید یکی‌دو درجه تیره‌تر از رنگ طبیعی پوست باشد.

۲. ترفندهای مربوط به سوتین

یکی از بهترین راه‌حل‌های فوری برای داشتن سینه خوش فرم استفاده از سوتین مناسب با توجه به لباستان است. در ادامه، ۳ راهکار مفید را توضیح داده‌ایم.

 درست‌کردن سوتین مدل پشت قهرمانی

سوتین‌های معمولی را می‌توانید با یک گیره به سوتین پشت قهرمانی تبدیل کنید. کافی است دو بند پشتی سوتین را با یک سنجاق به هم وصل کنید. این کار باعث می‌شود سینه‌ها بالاتر کشیده شوند و افتاده به نظر نرسند.

چند روش خانگی موثر و عالی برای داشتن پوست شفاف و صاف

سينه خوش فرم

 بستن ۲ سوتین روی هم

یکی از روش‌های قدیمی برای داشتن سینه خوش فرم و بزرگ‌کردن سینه استفاده از ۲ سوتین است. این کار اذیت‌کننده به نظر می‌رسد، ولی خیلی زود به آن عادت می‌کنید. برای این کار باید ۲ سایز سوتین داشته باشید، یکی سایز خودتان و یکی هم یک سایز بزرگ‌تر.

پرکردن سوتین با پارچه

روش دیگر پرکردن کاپ سوتین با پارچه است. پارچه‌های کوچک را می‌توانید داخل سوتین و در قسمت زیر و کنارهای سینه قرار دهید تا سینه‌ها برآمده‌تر و نزدیک‌ به هم دیده شوند. با توجه به حجم مدنظرتان، از مقدار مناسب پارچه یا جوراب استفاده کنید. هرگز از دستمال کاغذی استفاده نکنید، چون به‌مرور زمان می‌خوابد و حجمش کم می‌شود.

۳. سينه خوش فرم با انتخاب هوشمندانه لباس

روش بی‌دردسر دیگر پوشیدن لباس مناسب است. پیراهن‌ها و لباس‌هایی که یقه‌ V‌شکل دارند یا لباس‌هایی با یقه‌های دلبری باعث می‌شوند سینه‌ها پرتر به نظر برسند. از این روش می‌توانید هم‌زمان با روش‌های دیگر استفاده کنید تا بیشترین تأثیر را داشته باشد.

۱. نوارچسب مخصوص

نوارچسب‌های مخصوصی برای بالاکشیدن و لیفت سینه وجود دارند که برای لباس‌هایی مناسب‌اند که نمی‌توانید زیرشان سوتین بپوشید. بعضی از این نوارچسب‌ها استحکام بیشتری دارند، ولی باعث آسیب‌دیدن پوست می‌شوند. اگر به نوارچسب‌های محکم حساسیت دارید، از مدل‌های ورزشی استفاده کنید.

۲. اسفنج‌های سیلیکونی

اگر دوست ندارید داخل لباس زیر خود پارچه یا جوراب بگذارید و دوست دارید لباس شما ظاهر طبیعی‌تری داشته باشد، از اسفنج‌های سیلیکونی یا پدهای مخصوصی که با آب پر می‌شوند و حجم می‌گیرند استفاده کنید. برای اینکه سینه‌ها بزرگ‌تر به نظر برسند، این اسفنج‌ها را زیر سینه بگذارید.

۳. سينه خوش فرم با سوتین با اندازه دقیق

حداقل ۸۰درصد از زنان سوتینی با سایز اشتباه را انتخاب می‌کنند. سوتینی که اندازه‌ دقیقی داشته باشد سینه را محکم و خوش‌فرم نگه می‌دارد. اگر سایز دقیق خود را نمی‌دانید، در بعضی فروشگاه‌ها که شعبه‌ برندهای لباس زیر هستند، راهنمای تشخیص سایز ارائه شده‌اند و حتی افرادی حضور دارند که با متر خیاطی دقیقا اندازه شما را می‌گیرند و سایز مناسب شما را پیدا می‌کنند.

شکل و مدل سوتین هم مهم است و روی خوش فرم شدن سینه تأثیر دارد. مدل مناسب را با راهنمایی فروشنده انتخاب کنید یا مدلی را انتخاب کنید که قبلا امتحانش کرده‌اید و از خوش فرم بودن آن مطمئنید.

۴. سوتین‌های پوش‌آپ

در بازار سوتین‌هایی به‌نام سوتین پوش‌آپ در دسترس است که برای تمام فرم‌های سینه مناسب است و یکی از لباس‌هایی است که هر زنی باید در کمد لباس خود داشته باشد. با این سوتین‌ها، سینه‌ها خوش‌فرم‌تر و پرتر دیده می‌شوند و برای پوشیدن زیر پیراهن‌های مجلسی مناسب‌اند.

راه‌حل‌های بلندمدت ٰسینه خوش فرم بدون جراحی

بعضی از راه‌حل‌ها نتیجه فوری ندارند و باید کاری را مدتی طولانی پیوسته انجام دهید تا نتیجه‌ آن را ببینید. ولی معمولا نتیجه آنها هم طولانی‌مدت‌تر است.

سينه خوش فرم

۱. سينه خوش فرم با ماساژدادن سینه‌ها

بر اساس تجربه‌های افراد، ماساژ سینه‌ می‌تواند جریان خون را افزایش بدهد و تولید کلاژن را تحریک کند. تولید کلاژن باعث سفت‌شدن ماهیچه‌ها و افزایش رشد بافت‌ها می‌شود و سینه را کمی بزرگ‌تر و خوش‌فرم می‌کند.

برای ماساژ سینه این مراحل را انجام دهید:

جدیدترین مدل آرایش دخترانه 2023 شیک و آسان مخصوص مبتدی ها

با دست معکوس، یعنی دست راست برای سینه چپ و برعکس، ماساژ را شروع کنید.

سينه خوش فرم
سینه را به‌آرامی فشار دهید و رها کنید.
دست خود را به‌تدریج از پایین به بالای سینه حرکت دهید.
ماساژ را دور قسمت بیرونی، زیرین و داخلی سینه ادامه دهید.

۲. هیدروتراپی

آب‌درمانی یا هیدروتراپی راه دیگری برای افزایش گردش خون در سینه است. بر اساس شواهد، آب‌درمانی جریان خون را بهبود می‌بخشد و اعصاب را تحریک می‌کند و تا حدی باعث استحکام سینه می‌شود.

حداقل ۱ بار در روز باید این مراحل را انجام دهید:

بعد از دوش‌گرفتن، آب را ببندید.
سینه را به‌مدت ۱ دقیقه با آب گرم بشویید.
آب سرد را باز کنید و سینه را مجددا با آب خنک به‌مدت ۲۰ ثانیه بشویید.

۳. تمرین‌های موضعی

ورزش‌هایی که بالاتنه را تقویت می‌کنند سبب تقویت ماهیچه‌های سینه و بهبود شکل بدن می‌شوند که هر دو باعث می‌شوند سینه پرتر به نظر برسد.

تمرین‌هایی مثل شنای سوئدی، پلانک، پرس سینه و فلای سینه سبب تقویت بالاتنه می‌شوند. اگر می‌خواهید تأثیرگذاری تمرین‌ها را بیشتر کنید، از دمبل‌های ۲ تا ۴کیلویی استفاده کنید.

سينه خوش فرم

۴. تمرین حالت صحیح بدن برای داشتن  سينه خوش فرم

اگر حالت قرارگرفتن بدن (posture) درست و اصولی باشد، بدن را در یک خط مستقیم نگه می‌دارد و سینه‌ها را برجسته‌تر نشان می‌دهد. اگر قوز می‌کنید، برای تصحیح حالت قرارگرفتن بدن این نکات را به‌ خاطر بسپارید:

موقع نشستن پاهای خود را روی زمین یا روی زیرپایی قرار دهید.
از نشستن یا ایستادن طولانی‌مدت در یک وضعیت خودداری کنید.
صاف بایستید، شانه‌هایتان را به‌سمت عقب بکشید و زانوهایتان را کمی خم کنید.

۵. رژیم غذایی سالم

بر اساس تحقیقات، رژیم غذایی غنی از مواد مغذی سبب می‌شود که بافت سینه سالمی داشته باشید و بافت سالم هم سینه را سفت و خوش‌فرم نگه می‌دارد.

برای تقویت عضلات سینه، این مواد را در رژیم غذایی خود بگنجانید:

آجیل، ماهی، سویا و تخم کدو برای افزایش اسیدهای چرب امگا ۳.
آووکادو و تخم‌مرغ برای افزایش چربی‌های غیراشباع برای تقویت رشد بافت سینه.
مواد غذایی حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان مانند کلم بروکلی، کلم، هندوانه و غلات کامل برای حفظ بافت سالم.

۶. حفظ وزن مناسب

کمر باریک‌تر سینه‌ را برجسته‌تر نشان می‌دهد، زیرا نسبت دور سینه‌ به دور کمر بیشتر می‌شود. از رژیم غذایی مملو از میوه و سبزی استفاده کنید و حداقل ۳۰ دقیقه در روز و ۴ روز در هفته ورزش کنید تا وزن مناسبی داشته باشید.

لیفت سینه چیست؟

به کشیدن سینه به سمت بالا، لیفت سینه گفته می‌شود که روشی جدید و مطمئن برای سفت کردن سینه ها بدون انجام عمل جراحی است، یعنی هیچ بریدگی و شکافی در بدن فرد ایجاد نمی شود و فرد تحت عمل بیهوشی عمومی قرار نمی گیرد.

افزایش سن، بارداری، افزایش یا کاهش وزن، وراثت و شیردهی از عواملی هستند که باعث می شود، خاصیت کشسانی پوست کاهش پیدا کرده و سینه ها حالت افتادگی یا پتوز پستان پیدا کنند که این عمل به منظور جوان‌ سازی بافت سینه و لیفت آن انجام می شود و به افزایش اعتماد به نفس شما کمک خواهد کرد.

سينه خوش فرم

روش های لیفت سینه بدون جراحی

لیفت سینه بدون جراحی از جمله روش های محبوبی است که عوارض جانبی عمل جراحی از جمله از دست رفتن حس پوست و نوک سینه، ایجاد هماتوم (جمع شدن خون زیر برس جراحی)، بروز عفونت و مشکل شیردهی را ندارد و به روش ‌های مختلف برای سينه خوش فرم امکان پذیر است.

درمان ریزش مو با آب پیاز ؛ راز پر پشت شدن موها

در ادامه به معرفی برخی از موثر ترین روش های لیفت سینه اشاره خواهیم کرد.

1- لیفت سینه با نخ

در این روش از نخ های کوچک به نام آپتوس در زیر پوست استفاده می شود و سینه را به سمت بالا می برد. این نخ ها سازگار با بدن هستند و بعد از دو سال تجزیه می شوند و سینه ها به حالت اول برمی گردند.

2- لیفت سینه با روش caci

این روش بیشتر به عنوان درمان آسیب عضلانی کاربرد دارد. در این روش با استفاده از دستگاه دستی، پالس های الکتریکی بر روی عضلات سینه ایجاد شده و در نتیجه سینه ها لیفت می‌شوند.

میزان تاثیر گذاری این روش بسته به دفعات انجام آن متفاوت است.

3- لیزر درمانی

روش لیزر درمانی با استفاده از پرتو، انرژی سلول مرده را از بین برده و با افزایش تولید کلاژن، سینه را لیفت می کند. این روش برای افرادی که افتادگی سینه جزیی دارند، می‌تواند مناسب باشد.

سينه خوش فرم

4- لیفت سینه با روش ترماژ

در لیفت به روش ترماژ، از امواج رادیویی برای سفت شدن فیبر پروتئینی موجود در پوست استفاده می شود و در نتیجه سینه ها لیفت می شوند. این روش در صورت تکرار می‌ تواند موثر واقع شود.

5- لیفت سینه VBl

در این روش لیفت سینه با استفاده از خون پلاسمایی غنی از پلاکت انجام می شود و با افزایش گردش خون و کاهش چین و چروک، سینه ها ظاهر زیباتری پیدا می کنند. این روش به خوش آشام نیز معروف است.

6- تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس باعث فلج شدن عضلات زیر پوست و در نتیجه صاف شدن سینه ها می شود. این روش ماندگاری زیادی ندارد و تقریبا بعد از ۴ ماه باید دوباره تزریق را انجام دهید.

7- سينه خوش فرم با ورزش های قفسه سینه

یکی از بی خطر ترین راه ها برای لیفت سینه، انجام انواع خاصی از ورزش ها است، که به تقویت عضلات سینه کمک می کنند.

سينه خوش فرم

از جمله موثر ترین ورزش ها پرس هالتر روی نیمکت، دستگاه قفسه سینه و حرکت سیم کش کراس اور است، که برای لیفت جزیی سینه کاربرد زیادی دارند.

8- استفاده از سوتین مناسب

یکی از بهترین و مهم ترین راه های جایگزین برای جراحی لیفت سینه، استفاده از سوتین های متناسب با سایز شما است، زیرا بسیاری از زنان سایز مناسب سوتین خود را نمی دانند و همین موضوع باعث افتادگی و شل شدن سینه ها به مرور زمان می شود.

9- کرم های لیفت برای سينه خوش فرم

این کرم ها معمولا بسیار گران بوده و برای مشاهده نتایج آن باید مدت زمان زیادی از آن برای لیفت سینه استفاده کنید. کرم های لیفت سینه باعث می شوند پوست سینه محکم تر و نرم تر به نظر برسد.

 

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

1 دی 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *