افتتاح حساب ترکیه
شومیز دخترانه جدید

شومیز دخترانه جدید همیشه یکی از پرطرفدارترین انتخاب های لباس دخترانه و زنانه است که البته انواع متفاوتی هم دارد. گروه استایل شادمگ در این خصوص اطلاعات خوبی را جمع آوری کرده است تا با استفاده از این راهنمایی ها با شروع فصل گرما بتوانید بهترین نوع شومیز دخترانه جدید زیبای را تهیه کنید. با ما همراه باشید.

شومیز دخترانه چیست

کلمه شومیز از واژه فرانسوی Chemise آمده است که به معنای تیشرت و در کل گستره وسیعی از بلوز بانوان و یا ژاکت و هر چیزی از این دست را گویند. به زبان ساده پیراهن مردانه جلو باز که مخصوص زنان است را شومیز میگن.

شومیز دخترانه جدید

اگر شما کلمه Chemise را به زبان اصلی یعنی همان فرانسوی در گوگل جستجو کنید، گستره وسیعی از لباس بانوان را برایتان خواهد آورد.

اما اگر معادل فارسی آن را یعنی کمه شومیز را به فارسی جستجو نمایید نوع خاصی از بلوز بانوان برایتان خواهد آمد که نمونه هایی از آن را در تصاویر زیر خواهید دید.

لباس بلوز چیست

بلوز (blouse) وامواژه‌ای فرانسوی است ، بلوز نوعی لباس گشاد است برای پوشش بالاتنه است.

شومیز دخترانه جدید

لباس تونیک چیست

تونیک به نوعی بلوز یا تی شرت بلند گفته می‌شود معمولا تا زیر خط باسن و میان ران امتداد دارد. تونیک می‌تواند آستین بلند یا آستین کوتاه باشد و میزان تنگی و گشادی و جنس آن نیز در برندهای مختلف متفاوت است. تونیک‌ها از قدیمی‌ترین لباس‌ها هستند که در طول تاریخ هم توسط مردان و هم زنان پوشیده می شده‌اند اما نمونه مدرن آن از دهه ۱۹۸۰ میلادی وارد.

امروزه بسیاری از زنان تونیک ها را به عنوان جزء اصلی کمد لباس شان در نظر می گیرند. تونیک ها گشاد و بسیار متنوع و قابل انطباق با شرایط و لباس های مختلف هستند. بسته به آنچه که با آن ست می شوند و نحوه ای که تزئین می گردند، می توانند به عنوان لباس هایی رسمی یا غیر رسمی و راحتی مورد استفاده باشند.

کاربرد شومیز دخترانه چیست؟

کلمه شومیز در زبان فارسی به یک نوع لباس خاص زنانه گفته می‌شود که در ابتدا به شکل آستین‌بلند با دکمه‌های وسط، به سبکی کلاسیک و ساده طراحی می‌شد.

در حال حاضر شومیزها در طرح‌ها و پارچه‌های مختلف طراحی و دوخته می‌شوند. پارچه مناسب لباس برای دوخت و دوز و اینکه پارچه به اصطلاح آب نرود خیلی مهم است.

شومیز دخترانه جدید

همچنین شما می توانید از شومیزها به‌عنوان مکملی زیر مانتوهای جلوباز استفاده کنید. شومیزها اکنون به‌عنوان یک گزینه پرکاربرد در استایل‌های مهمانی، کژوال و رسمی به‌حساب می‌آید که شما می‌توانید آن‌ها را با دامن و شلوار بپوشید.

انواع شومیز دخترانه جدید

شومیزها به دلیل پوشیده بودن و مطابقت با پوشش ایران، بسیار پرطرفدار هستند و افراد زیادی از شومیزها در کنار شلوار یا دامن در مراسم‌های مهم و مهمانی‌ها استفاده می‌کنند.

مدل وست و شلوار زنانه شیک برای عید 1403

شومیز دخترانه جدید رسمی

در بعضی از مدل‌های شومیز رسمی در قسمت شانه‌ها از اپل استفاده می‌شود. این نمونه از شومیز یادآور سبک پوشش بانوان در دهه 60 ایران است که با دامن کوتاه یا شلوار چسبان استایل خوبی را برای شما می‌سازد.

 

شومیز دخترانه جدید

شومیز پشت باز

یکی از مدل‌های پرطرفدار و جوان‌پسند شومیز ، شومیزهای پشت باز هستند که در پایین کمر گره می‌خورد. این شومیزها را می‌توان با شلوار یا دامن‌های جین کوتاه و چکمه‌های بلند ترکیب کنید و یک استایل منحصربه‌فرد بسازید.

شومیز دخترانه جدید جلوبسته

یکی دیگر از مدل‌های شومیز، شومیز جلوبسته هستند که قسمت جلوی لباس با بندهای ضربدری بسته می‌شود و قسمت کمر از بخش بالا و پایین آن تنگ‌تر می‌شود. چین داشتن پایین لباس یکی از جذابیت لباس‌های زنانه و دخترانه است.

شومیز دخترانه جدید

شومیزهای یقه‌گرد که در آن‌ها یک قسمت شنل مانند روی لباس دوخته می‌شود. برای کسانی که به دنبال لباس‌های شیک و باوقار می‌گردند بسیار مناسب است.
استفاده از پارچه‌های گلدوزی شده، یکی از شیوه‌های جدید در طراحی دم آستین یا قسمت پایین شومیزهای مجلسی است. پارچه مناسب لباس مجلسی را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید.

شومیزهای حریر

شومیزهای حریر در رنگ‌هایی کمرنگ و پاستلی، انتخاب خوبی برای مهمانی‌ها و دورهمی ها به حساب می‌آید.در شومیز های حریر، مدل یقه حلزونی و آستین‌های بلند و کلوش زیاد می‌بینیم.

شومیز دخترانه جدید

این شومیزها را با یک دامن یا شلوار چسبان تیره‌رنگ امتحان کنید. آستین‌های کوتاه و چین‌دار که به شکل گشاد دوخته می‌شود، یکی دیگر از مدل‌های پرطرفدار است.

شومیز دخترانه جدید لی

شومیزهای لی یکی از ضروریات کمد هر خانمی است. زیرا با هر چیز دیگری ترکیب می‌شود و گزینه بسیار مناسبی برای قرار گرفتن در زیر مانتوهای جلوباز بهاره و پالتوهای زمستانی است.

شومیز دخترانه جدید اسپرت

شومیز اسپرت برای مهمانی‌های غیررسمی کاربرد دارد. مدل‌های اسپرت معمولاً با شلوارهای اسپرت مانند شلوارهای جین ست می‌شوند. در دوختن این نوع از شومیزها بیشتر از پارچه‌های نخی بدون طرح یا با طرح‌های ساده به کار می‌رود.

شومیز دخترانه جدید

ریشه‌شناسی کلمه شومیز

کلمه انگلیسی شومیز از کلمه فرانسوی chemise گرفته‌شده است و مربوط به ایتالیایی‌ها است: camicia و اسپانیایی: camisa، همه از لاتین گرفته‌شده است: camisia،

خود احتمالاً از زبان سلتیک وام گرفته‌شده است. همچنین ممکن است این کلمه از واژه عربی qameez آمده باشد. در ادامه با ما در مطلب شومیز چیست ،همراه باشید.

تاریخچه شومیز

به نظر می‌رسد که شومیز از تونیکا رومی ایجادشده و اولین بار در اروپا در قرون‌وسطی رواج داشته است.

زنان از آن به‌عنوان یک زیر پیراهن، زیر لباس شب و یا لباس بلند و گشاد استفاده می‌کردند؛ درحالی‌که مردان آن را با شلوار می‌پوشیدند.

شومیز دخترانه جدید

شومیز در دهه 1830 دارای آستین‌هایی تا آرنج است و در زیر روپوش پوشیده می‌شود.

تا اواخر قرن هجدهم، از شومیز به‌عنوان لباس‌زیر استفاده می‌شد. این تنها لباس‌زیر بود که تا پایان دهه 1820 پوشیده می‌شد و معمولاً تنها لباس بود که به‌طور مرتب شسته می‌شد.

بهترین لباس مناسب مجلس ختم چه بپوشیم ؟ + راهنمای استایل مناسب

در گذشته برای خیلی از افراد سوال بود که در واقع شومیز چیست، اصطلاح شومیز اولین بار برای توصیف یک لباس بیرونی در دهه 1780 استفاده شد، زمانی که ملکه ماری آنتوانت فرانسه نوعی لباس غیررسمی و گشاد از پنبه سفید را رواج داد. در دهه 1810 این اصطلاح در مورد پوشاک خارجی نیز استفاده شد.

شومیز دخترانه جدید

شومیز در زبان فارسی

در حال حاضر شومیز ها با پارچه هایی نظیر ریون ، حریر و گریپور در مدل های متفاوت تولید می شود و به عنوان لباسی برای شرکت مجالس دورهمی و یا مهمانی ها مورد استفاده قرار می گیرد. شما می توانید آن را با شلوار و یا دامن ست کنید. فارغ از هر سن و سالی شما می توانید این لباس را بپوشید.

در ابتدای امر این نوع لباس به سبک معمولی و کلاسیک با آستین هایی بلند و دکمه هایی که در وسط قرار گرفته طراحی می شده.

پارچه شومیز دخترانه جدید

شومیز، معمولاً در خانه، توسط زنان دوخته می‌شد. آن را از مستطیل‌ها و مثلث‌هایی که از یک‌تکه پارچه بریده‌شده بودند جمع می‌کردند تا هیچ زائدی باقی نماند.

شومیز دخترانه جدید

فقرا از شيارهای كمرنگ و تكه پارچه نازكي استفاده می‌کردند. درحالی‌که افراد ثروتمند از پارچه‌های لطیف مرغوب استفاده می‌کردند.

شومیز راحتی پانصد سال پس از ورود به صحنه لباس همچنان محبوب باقی‌مانده‌اند. آن‌ها از پارچه‌های لطیف به‌عنوان عضو اصلی مجموعه لباس برای ایجاد احساس راحتی و زیبایی در زن تبدیل‌شده‌اند.

حتی کتاب‌های عاشقانه نیز شومیزها را به‌عنوان بخشی جدایی‌ناپذیر از کمد لباس قهرمان خود به تصویر کشیده‌اند. ازآنجاکه عشق زن به زیبایی و تجمل هرگز از بین نخواهد رفت، لباس‌هایی زیبا و راحت مانند شومیز ها همیشه خریداری می‌شوند.

شومیز دخترانه جدید

مدل‌های مناسب شومیز دخترانه جدید زیرمانتویی

۱. شومیز یقه گرد و یقه هفت ساده

یکی از ساده‌ترین و راحت‌ترین انتخاب‌ها برای شما یک شومیز ساده با یقه گرد یا هفت است. اگر شما خانمی با اندام درشت و چهارشانه هستید بهتر است از یک شومیز یقه هفت استفاده کنید، زیرا یقه‌های گرد عرض شانه را بیشتر نشان می‌دهند.

شومیز دخترانه جدید

 

۲. شومیز یقه کرواتی

اگر از دسته خانم‌هایی هستید که یقه‌های فانتزی و کرواتی را دوست دارید، در سال ۲۰۱۹ طراحان مد از این مدل از شومیز‌ها برای زیر پالتو و کت‌های زنانه استفاده نموده‌اند؛ شما می‌توانید از یک شومیز با یقه کرواتی ظریف برای زیر مانتوی خود استفاده کنید.

۳. شومیز یقه مردانه

و اما شومیز‌های یقه دار که در ابتدا به مهمترین آن‌ها یعنی یقه‌های مردانه اشاره می‌کنیم. یقه‌های مردانه پایه دار و یا بدون پایه می‌توانند یک انتخاب مناسب برای زیر مانتوی شما خانم‌هایی باشد که راحتی و زیبایی را با هم می‌خواهید.

شومیز دخترانه جدید

۴. شومیز یقه ب. ب

شومیز‌های یقه بیبی نیز شومیز‌های توصیه شده‌ای هستند که در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف در بازار یافت می‌شوند.

رنگ‌ها و طرح‌های مناسب برای شومیز دخترانه جدید زیر مانتویی

هر چند که در اولین گام برای انتخاب شومیز باید رنگ و طرح آن با مانتو یا کت شما ست شود، ولی ستاره برای راهنمایی بیشتر با نگاهی به طراحی‌های برند‌های معروف در سال‌های اخیر، طرح‌ها و رنگ‌های زیر را برای شومیز زیر مانتویی به خانم‌های ایرانی توصیه می‌کند.

چند تکنیک ساده برای زاپ دار کردن شلوار جین | شلوار لی قدیمی رو جدیدش کن

تاپ ساده سفید یا مشکی رنگ

مشکی و سفید دو رنگ خنثی هستند که با اکثر رنگ‌ها به راحتی ست می‌شوند. البته برای مانتو‌های تیره بهتر است از شومیز مشکی و برای مانتو‌های رنگ روشن از شومیز سفید استفاده کنید.

 

شومیز دخترانه جدید

شومیز ساده رنگ خاکی و بژ و سبز مردابی

رنگ خاکی و بژ و سبز مردابی از رنگ‌های توصیه شده برای شومیز هستند و چون رنگ‌های طبیعی هستند در اغلب موارد با رنگ‌های دیگر به راحتی ست می‌شوند.

شومیز گیپور ساده

از طرح‌ها و پارچه‌های توصیه شده برای شومیز‌، پارچه‌های گیپور ساده هستند. پس اگر به این مدل از پارچه‌های علاقه دارید می‌توانید با انتخاب یک شومیز گیپور با یقه ساده ست مانتوی خود را تکمیل کنید.

شومیز دخترانه جدید

شومیز‌های لمه

پارچه‌های لمه مدتی است که مد شده است و انواع لباس‌های مجلسی، روسری‌ها و شومیز‌هایی از این جنس در بازار یافت می‌شود. یک بلوز از جنس لمه‌ای متناسب با رنگ مانتوی شما نیز می‌تواند یک انتخاب شیک به عنوان شومیز زیر مانتویی باشد.

شومیز‌های گل گلی

طرح‌های گل گلی که هیچ وقت از مد نمی‌افتد و همیشه طرفداران خود را دارد. برای انتخاب این شومیز‌ها بهتر است از شومیز‌هایی با زمینه‌های روشن که خیلی هم شلوغ نیستند استفاده کنید.

شومیز دخترانه جدید

شومیز‌های طرح پلنگی، پوست ماری و زیرا

این طرح‌ها که به تازگی مد شده‌اند و شاید روسری‌های آن‌ها را زیاد در بازار دیده باشید، می‌تواند یک انتخاب خاص و شیک برای شومیز زیر مانتویی شما باشد. این طرح از پارچه‌ها نیز معمولا راحت با رنگ‌های دیگر ست می‌شود.

طرح چهار خانه از انواع شومیز دخترانه جدید

چهارخانه‌های دوست داشتنی که از مد نمی‌افتد. اگر به این طرح‌ها علاقه دارید پس درنگ نکنید و از یک شومیز چهار خانه برای تکمیل استایل خود استفاده کنید. چهارخانه‌های موجود در بازار معمولا زمینه‌هایی به رنگ آبی، آبی روشن و طوسی دارند و بهتر است شومیز زیر مانتویی خود را از بین این رنگ ها انتخاب کنید.

شومیز دخترانه جدید

طرح راه راه ریز یا درشت

شومیز‌های راه راه نیز در سال ۲۰۱۹ از توصیه‌های مد برای پوشش‌های بیرون خانم‌ها است و خانم‌های ایرانی نیز می‌توانند از این شومیز‌ها برای زیر مانتو‌های خود استفاده کنند و خوش پوش باشند.

شومیز و تاپ دارای نوشته‌های فارسی یا انگلیسی و یا طرح لوگو

تی شرت‌ها و شومیز‌هایی با طرح شعر‌های فارسی، کلمات انگلیسی و دارای لوگو‌های بزرگ و شارپ از برند‌های معروف نیز یکی دیگر از انتخاب‌های شما برای زیر مانتو است.

 

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

22 اردیبهشت 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *