افتتاح حساب ترکیه
طرز تهیه ذرت مکزیکی

طرز تهیه ذرت مکزیکی خانگی با فوت وفن هایش را در این مطلب از گروه آشپزی شادمگ با شما به اشتراک گذاشتیم. با ما همراه باشید و این غذای خوشمزه را برای عزیزانتان تهیه کنید.

تهیه ذرت مکزیکی

ذرت مکزیکی یکی از انواع میان وعده های محبوب و بسیار پر طرفدار در سراسر جهان است که به دلیل اینکه به صورت گرم سرو می شود. در فصل پاییز و زمستان بیشتر مصرف می شود. امروز یکی از کامل ترین آموزش های طرز تهیه ذرت مکزیکی را برای شما آماده کرده ایم ، در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه ذرت مکزیکی

مواد لازم برای ۴ نفر

  • ذرت ۵۰۰ گرم
  • قارچ ۲۵۰ گرم
  • سس مایونز ۴ قاشق غذاخوری
  • کره ۱ قاشق غذاخوری
  • آبلیمو ۱ قاشق غذاخوری
  • پودر آویشن ۱ قاشق چای خوری
  • پنیر پیتزا ۳ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

طرز تهیه ذرت مکزیکی

مرحله اول

برای درست کردن ذرت مکزیکی خوشمزه به روش خیابانی ابتدا قارچ ها رو به صورت خلالی خرد می کنیم، سپس داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و مقداری آب به قابلمه اضافه می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم تا قارچ ها به طور کامل پخته شوند.

طرز تهیه ذرت مکزیکی

مرحله دوم

برای تهیه ذرت مکزیکی اگر از بلال استفاده می کنید بلال ها رو دون کرده سپس با مقداری آب و نمک اجازه می دهیم تا بپزند. برای سرعت بیشتر می توانید از کنسرو ذرت استفاده می کنید ، ابتدا ذرت ها را از کنسرو خارج می کنیم سپس آبکش کرده و می شوییم.

فوت و فن خشک کردن شوید با مایکرویو ، فر ، پنکه و بخاری | چکار کنیم شوید خشک سبز و خوش رنگی داشته باشیم

مزحله سوم

البته می توانید ذرت های پخته شده هم فریز کنید تا در مواقع لازم سریعا بتوانید از آنها استفاده کنید. اگر از ذرت یخ زده استفاده می کنید، ذرت ها را ۳۰ دقیقه زودتر از فریزر خارج می کنیم تا یخ شان باز شود سپس می شوییم و آبکش می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله پس از اینکه ذرت آماده شد، مقداری کره را در یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا کره ذوب شود. در صورتی که کره در دسترس ندارید می توانید به جای آن از روغن مایع یا روغن زیتون نیز استفاده کنید.

مرحله پنجم

پس از اینکه کره ذوب شد، ذرت ها را به قابلمه اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم، بعد از چند دقیقه تفت دادن قارچ های پخته شده را هم اضافه می کنیم و تفت دادن را ادامه می دهیم تا آب اضافی قارچ ها تبخیر شود و کمی سرخ شوند.

طرز تهیه ذرت مکزیکی

مرحله ششم

پس از اینکه مخلوط ذرت و قارچ را به خوبی تفت دادیم سس مایونز را اضافه می کنیم. پس از اینکه سس مایونز را اضافه کردیم حرارت را ملایم تر می کنیم. در ادامه پودر آویشن را به همراه آبلیمو ، نمک و فلفل سیاه به ذرت مکزیکی اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در مرحله آخر پنیر پیتزا را به قابلمه اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم تا پنیر به تمام نقاط ذرت ها برسد. پس از اضافه کردن پنیر پیتزا، قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و درب قابلمه را قرار می دهیم تا پنیر پیتزا آب شود، سپس ذرت مکزیکی را در ظرف مورد نظرمان می کشیم و سرو می کنیم.

آموزش گام به گام تهیه ماهی شکم پر مجلسی و خوشمزه با انواع ماهی ها

طرز تهیه ذرت مکزیکی

ذرت مکزیکی رژیمی

برای تهیه ذرت مکزیکی رژیمی می توانید به جای استفاده از روغن مایع یا کره از روغن زیتون استفاده کنید که دارای کالری کمتری می باشد. البته سس مایونز و پنیر پیتزا را هم باید حذف کنید یا اینکه از سس مایونز کم چرب استفاده کنید.

کالباس در ذرت مکزیکی

می توانید برای خوشمزه تر شدن ذرت مکزیکی به آن کالباس نیز اضافه کنید. کافیست پس از اضافه کردن قارچ کالباس را به صورت ریز خرد کرده و به قابلمه اضافه کنید. فقط کافیست کالباس را کمی تفت دهید سپس مانند مراحل بالا اقدام کنید.

طرز تهیه ذرت مکزیکی

ذرت مکزیکی با ذرت خام

اگر ذرت های شما خام هستند قبل از شروع کار باید آنها را به همراه دو لیوان آب و یک قاشق کوچک نمک داخل یک قابلمه مناسب بریزید. قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا آب جوش بیاید ، سپس حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید تا ذرت ها آبپز شوند سپس ذرت ها را آبکشی کنید.می توانید به اندازه نیاز از ذرت ها در ذرت مکزیکی استفاده کنید و باقیمانده آنرا در فریزر نگهداری کنید.

ادویه های مخصوص ذرت مکزیکی

اگر می خواهید ذرت مکزیکی شما مثل ذرت مکزیکی خیابانی شود باید از ادوی هایی مثل پودر پیاز و آویشن استفاده کنید. یکی دیگر از ادویه هایی که هم عطر خوبی به ذرت مکزیکی می دهد ، هم باعث می شود طعم آن خوشمزه تر شود فلفل سیاه است.

طرز تهیه ذرت مکزیکی به سبک خیابانی

گر دوست دارید که طعم ذرت مکزیکی شما مانند ذرت مکزیکی خیابانی شود، باید از ادویه های مثل پودر پیاز، پودر آویشن و فلفل سیاه استفاده کنید. که علاوه بر عطر خوب باعث خوشمزه تر شدن ذرت مکزیکی می شود.

طرز تهیه پاستا با سس آلفردو حرفه ای به روش رستورانی

طرز تهیه ذرت مکزیکی

نکات مهم در مورد ذرت مکزیکی

می توانید قارچ ها را نپزید و فقط تفت دهید.
از جعفری تازه نیز می توانید در طبخ ذرت مکزیکی استفاده کنید.
در صورت نیاز می توانید سبزی های معطر به جز آویشن را هم به مواد خود اضافه کنید.
کره می تواند محلی یا کره های گیاهی باشد، متناسب با ذائقه خود می توانید از آنها استفاده کنید.
برای طبخ راحت تر پنیر، قبل از اضافه کردن به مواد آن را از یخچال خارج کنید تا دمای آن با دمای محیط تنظیم شود.
در صورتی که در منزل ذرت خام دارید می توانید، ذرت ها را به مدت 45 دقیقه تا یک ساعت روی حرارت ملایم بپزند. برای بهتر شدن طعم ذرت ها بهتر است مقداری نمک نیز در آب در حال جوش بریزید.
می توانید پودر خردل و پودر سیر را بر حسب علاقه خود به ذرت مکزیکی اضافه کنید تا طعم دلخواه خود را به دست بیاورید.

طرز تهیه ذرت مکزیکی
می توانید با استفاده از چیپس های خلالی روی ذرت خود را تزئین کنید و سپس میل کنید.

ادویه های مخصوص ذرت مکزیکی چیست؟

اگر می خواهید ذرت مکزیکی شما مثل ذرت مکزیکی خیابانی شود باید از ادوی هایی مثل پودر پیاز و آویشن استفاده کنید.

آیا قارچ در ذرت مکزیکی باید پخته باشد؟

می توانید قارچ ها را نپزید و فقط تفت دهید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

26 مرداد 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *