قابلیت جدید واتساپ

واتس‌ اپ یکی از مهم‌ترین شبکه های اجتماعی جهان است که این روزها گویا مدیران آن مشغول توسعه قابلیت‌های جدیدی در آن هستند. بر اساس اخبار منتشر شده قابلیت جدید واتساپ در راه هستند که در این مطلب از گروه تکنولوژی شادمگ به آنها اشاره کردیم.

جدیترین و بروزترین قابلیت جدید واتساپ

ساده‌تر شدن امکان جستجوی پیام‌ها

واتس‌اپ ویژگی‌های کاربردی زیادی را دریافت کرده و حالا نیز ویژگی‌های بیشتری را آزمایش می‌کند تا تجربه کاربری برنامه خود را بهتر کند. خبرگزاری AndroidHeadlines در مورد ویژگی جدیدی که توسط WABetaInfo در نسخه بتا این پیام‌رسان مشاهده شده، گزارش داده است. گویا این قابلیت یک میانبر جستجو پیام را به برنامه می‌افزاید.

این طور که به نظر می‌رسد، واتس اپ در حال آزمایش میانبر جستجو پیام برای جستجوی آسان‌تر پیام‌ها در این برنامه است. در حال حاضر، اگر می‌خواهید پیام‌های خود را در واتس‌اپ جستجو کنید، یک فرآیند نسبتا طولانی را باید پشت سر بگذارید که شامل مکان‌یابی یک چت خاص یا پنجره چت گروهی، سپس ضربه زدن بر روی منوی سه نقطه و جستجو می‌باشد. به نظر می‌رسد که این برنامه در آپدیت‌های آینده، راه ساده‌تری برای جستجوی پیام‌ها ارائه خواهد داد.

قابلیت جدید واتساپ

بتای واتس‌اپ اندروید (نسخه ۲.۲۲.۶.۳)، میانبر جستجوی جدید را به ارائه می‌دهد. اگرچه این قابلیت به نظر شبیه راه حل فعلی واتس اپ برای جستجو است، اما از این جهت متفاوت است که به شما امکان می‌دهد مستقیما از صفحه اطلاعات مخاطبین و گروه‌های شخصی خود جستجو کنید (بدون اینکه نیاز به رفتن به یک گروه یا چت خاص که فکر می‌کنید پیام در آنجا بوده است، باشد).

این ویژگی در حال حاضر با گروه کوچکی از آزمایش‌ کنندگان بتا در حال آزمایش است و برخی گزارش می‌دهند که در آن میانبر گاهی اوقات مشکلی جزئی ظاهر می‌شود.

 واکنش به پیام و لینک تماس قابلیت جدید واتساپ

در میان ویژگی‌های جدیدی که این شرکت در حال حاضر روی آن کار می‌کند، امکان واکنش به پیامی خاص با ایموجی‌ها نیز وجود دارد. این قابلیت مدت‌ها مورد انتظار بسیاری از کاربران بود. واکنش به پیام‌ها چیزی است که واتس‌اپ در حال حاضر در مقایسه با رقبای خود از آن عقب مانده است.

نسخه بتای واتس‌اپ برای دسکتاپ، امکان واکنش‌های به پیام‌ها را در دسترس کاربران قرار داده است. علاوه بر این، می‌توانید مشاهده کنید که چه کسی به پیام‌ها واکنش نشان می‌دهد (مشابه رویه سایر رقبا). یکی دیگر از ویژگی‌هایی که تیم واتس‌اپ روی آن کار می‌کند، طراحی مجدد رابط کاربری بخش تماس صوتی است، قابلیتی که هفته گذشته در مورد آن شایعاتی مطرح شد.

فیشینگ چیست | چطور در دام فیشینگ نیفتیم ؟!

به خاطر داشته باشید از آنجایی که این قابلیت برای نسخه بتا است، ممکن است بعد از توسعه آن و قبل از انتشار رسمی به صورت جهانی، تغییر کند. با رابط کاربری جدید بخش تماس صوتی، می‌توانید شکل موج‌های صوتی را که به صورت لحظه‌ای در تماس رد و بدل می‌شود را مشاهده کنید. این اپلیکیشن اخیرا شکل موج‌های مشابهی را برای پیام‌های صوتی خود ارائه کرده است.

قابلیت جدید واتساپ

این تغییر به شما کمک می‌کند تا ببینید چه کسی در حال صحبت کردن است و همچنین می‌تواند برای تعیین اینکه چه کسی باید میکروفون خود را بی‌صدا کند، مفید باشد (همه ما تجربه تماس گروهی را داشته‌ایم که وقتی شخصی میکروفون خود را روشن گذاشته است، حواس شما را از هر چیزی که در بلندگو پخش می‌شود، منحرف می‌کند). علاوه بر این، واتس‌اپ امکان قراردادن تصاویر پس‌زمینه برای تماس‌های صوتی را نیز دریافت می‌کند. با این حال، آن‌ها در حال حاضر در این نسخه بتا قابل ویرایش نیستند.

پشتیبانی چند دستگاه در واتساپ از قابلیت جدید واتساپ

ویژگی چند دستگاهی به کاربران این امکان را می‌دهد که بدون نگرانی در مورد اتصال به اینترنت در تلفن اصلی، از طریق واتساپ وب، به استثنای تلفن اصلی خود، در چهار دستگاه دیگر مانند لپ تاپ یا دسکتاپ خود به واتساپ دسترسی داشته باشند.

به طور خلاصه، آن‌ها برای ادامه استفاده از واتساپ وب به تلفن اصلی خود وابسته نیستند. با این حال، اگر بیش از ۱۴ روز از تلفن خود استفاده نکنید، دستگاه‌های مرتبط قطع می‌شوند. با استفاده از این ویژگی، کاربران می‌توانند به طور همزمان در مجموع از پنج دستگاه به واتساپ دسترسی داشته باشند.

قابلیت گوش دادن به ویس خارج از چت

این شبکه اجتماعی قابلیت پخش‌کننده یادداشت صوتی را برای تمام کاربران خود در سراسر جهان عرضه کرده است. خصوصیت جدید به مخاطبان این امکان را می‌دهد تا در خارج از صفحه چت و حین خواندن مکالمه دیگر به ویس‌ها و یادداشت‌های صوتی نیز گوش دهند.

قابلیت جدید واتساپ

زمانی که این ویژگی برای اولین بار در حال توسعه بود، یک نوار پخش کننده در بالای برنامه ظاهر می‌شد، هنگامی که وقتی شما از صفحه خارج می‌شوید یادداشت صوتی یا هر فایل صوتی دیگری را پخش می‌کند. ارتباطات خالی از چندوظیفه نیست به خصوص در تلفنی که پیام رسانی ناهمزمان است بنابراین دیدن اینکه WhatsApp در نهایت نحوه مدیریت ویدئو‌ها صوتی را در برنامه خود بهبود می‌بخشد.

گزینه جدید برای Last Seen در قابلیت جدید واتساپ

قابلیت مخفی کردن آخرین بازدید برای یک مخاطب خاص به این پیامرسان اضافه شد. این گزینه جدیدی است که در دسترس کاربران iOS و اندروید قرار می گیرد.

آشنایی با مینی کامپیوتر و مزایا و معایبش

واتساپ گزینه “مخاطبین من به جز….” را در تنظیمات حریم خصوصی اضافه کند که به کاربران امکان می دهد آخرین بازدید مخاطبین خاص را فعال کنند.

این ویژگی زمانی مفید خواهد بود که نمی‌خواهید برخی مخاطبان شما در واتساپ از آخرین زمان آنلاین بودنتان مطلع باشند. توجه به این نکته ضروری است که اگر آخرین بازدیدتان را با هیچکس به اشتراک نگذارید، از آخرین بازدید هیچکسی نمی‌توانید مطلع شوید.

ناپدید شدن گپ ها در قابلیت جدید واتساپ

به زودی شاهد ویژگی گپ ناپدید شونده خواهیم بود. به گفته WaBetaInfo ، این حالت هم برای چت‌های یک به یک و هم برای گروه‌ها در دسترس خواهد بود.

قابلیت جدید واتساپ

ویژگی ناپدید شدن مکالمه‌ها به طور خودکار رشته‌های چت جدید را به گپ زودگذر تبدیل می کند و تنظیمات مربوطه در حریم خصوصی اکانت شما قابل دسترسی خواهد بود و پس از فعال کردن آن، تمام پیام‌های هر گپ یا گروه جدید پس از مدت کوتاهی ناپدید می شوند.

هرکسی که نمی‌خواهد همه پیام‌هایش بعد از مدتی حذف شود، باید این گزینه را در تنظیمات خاموش نگه دارد. منبع ذکر شده می‌گوید واتساپ در صورت فعال شدن حالت پیام‌های ناپدید شده در چت جدید به کاربران اطلاع می دهد که پیام‌های جدیدی دارند. این ویژگی اخیراً در نسخه بتا WhatsApp 2.21.18.7 مشاهده شده است.

صفحه اطلاعات گروه دوباره طراحی شده

این شرکت متعلق به فیسبوک همچنین در حال کار بر روی ویژگی ویرایشگر نماد گروه جدید است که در نسخه بتا اندروید 2.21.20.2 مشاهده شده است. این ویژگی جدید به کاربران امکان می دهد تا در صورت نداشتن تصویر برای گروه‌ها به سرعت آیکون ایجاد کنند. همچنین گزینه‌ای برای انتخاب رنگ پس زمینه آیکون در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. نسخه جدید می‌تواند ایموجی و برچسب را به عنوان یک گزینه ارائه دهد.

قابلیت جدید واتساپ

به غیر از ویژگی ویرایشگر نماد گروه ، واتساپ همچنین در حال طراحی مجدد صفحه اطلاعات گروه است و ممکن است کاربران دکمه‌های چت و تماس را در جلو و مرکز مشاهده کنند. طبق گفته‌های WaBetaInfo ، این طراحی مجدد در نسخه بتای 2.21.190.15 برای iOS مشاهده شده است.

به نظر می‌رسد طراحی جدید دکمه‌های بزرگتر برای چت، تماس‌های صوتی و تصویری ارائه شود. ممکن است ادمین‌ها بتوانند لینک دعوت را نیز به اشتراک بگذارند.

فیلم و عکس های با کیفیت

شاید شما یکی از کسانی باشید که از فشرده شدن فیلم و عکس ها در واتساپ ناراضی هستند. به گفته WaBetaInfo، این شرکت ویژگی جدیدی را به ارمغان می‌آورد که به کاربران اجازه می‌دهد کیفیت بارگذاری فیلم یا عکس را خودشان انتخاب کنند. این گزارش نشان می‌دهد که کاربران به زودی می‌توانند بین حالت بهترین کیفیت ، ذخیره کننده داده و حالت خودکار انتخاب کنند.

هر آنچه در مورد هدفون بی سیم جدید سامسونگ گلکسی بادز 2 پرو می‌دانیم

قابلیت جدید واتساپ

تصاویر به صورت استیکر ؛ قابلیت جدید واتساپ

اپلیکیشن واتساپ قصد دارد یک ویژگی جدید که به کاربران امکان تبدیل تصاویر به استیکر را می‌دهد به این پیام رسان اضافه کند. وقتی این ویژگی برای کاربران اجرا می شود، هنگام بارگذاری یک تصویر جدید در برنامه نماد استیکر جدید را در کنار نوار عنوان مشاهده می‌کنند.

هنگام انتخاب آن نماد، واتساپ تصویر را به جای یک عکس معمولی، به عنوان یک استیکر ارسال می کند. منبع ذکر شده پیشنهاد کرد که کاربران می توانند بررسی کنند که آیا تصویری که ارسال کرده اند استیکر است یا خیر. این ویژگی در حال توسعه است و در نسخه بتا دسکتاپ 2.2137.3 موجود است.

امکان ارسال فایل تا حجم 2 گیگابایت در واتساپ

به عنوان آخرین ویژگی ارائه شده توسط واتساپ باید به امکان ارسال فایل تا حجم 2 گیگابایت اشاره کنیم. این در حالیست که تا قبل از توسعه این ویژگی، امکان ارسال فایل در این اپلیکیشن تا حجم 100 مگابایت محدود می‌شد. حال ظرفیت ارسال فایل، تا حجم 2 گیگابایت افزایش یافته است و کاربران می‌توانند فایل‌های خود را به صورت رمزگذاری شده ارسال نمایند.

قابلیت جدید واتساپ

درواقع این قابلیت می‌تواند برای کسب و کار‌ها و اکانت‌های تجاری نیز بسیار کاربردی واقع شود. همچنین متا در مورد آپلود و دانلود فایل‌ها با حجم بالا توصیه کرده است که کاربران از وای‌فای استفاده کنند تا بتوانند از زمان باقی مانده تا کامل شدن دانلود، آگاه شوند.

لیست ویژگی‌هایی که این شرکت اخیرا روی آن‌ها کار کرده است به همین جا ختم نمی‌شود. واتس اپ همچنین در حال کار بر روی ایجاد بخش لینک‌های تماس برای آپدیت آینده خود است که به افراد امکان می‌دهد فقط با دنبال کردن یک لینک، به سرعت به تماس‌های صوتی بپیوندند. نکته جالب این است که لینک تماس به شما این امکان را می‌دهد که آن را با هرکسی به اشتراک بگذارید، حتی با افرادی که در لیست مخاطبین شما نیستند.

به گفته PhoneArena، علاوه بر این، این برنامه همچنین یک میانبر جدید در مدیریت سریع تنظیمات حریم خصوصی شما برای آپدیت وضعیت دریافت می‌کند. این تغییر در نسخه بتا برای اندروید مشاهده شده است، اما انتظار می‌رود که برای کاربران iOS نیز در دسترس باشد.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۳ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

28 خرداد 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *