افتتاح حساب ترکیه

طبع قهوه سرد و خشک محسوب می‌شود. به همین دلیل بهترین گزینه برای افراد طبع گرم است. فواید قهوه برای افرادی که دارای طبع گرم هستند بسیار بیشتر است.

طبع قهوه

مصرف قهوه به صورت روزانه، برای بسیاری از افراد امری عادی محسوب می‌شود. با این حال آیا به این موضوع فکر کرده‌اید که مزاج شما با قهوه سازگاری دارد؟ اساسا طبع قهوه چیست؟ داشتن اطلاعات کافی در این خصوص برای انتخاب قهوه مناسب ضروری است. ممکن است قهوه برای مزاج و طبع شما مناسب نباشد. با این حال آیا راه‌حلی برای این موضوع وجود دارد؟

رابطه کافئین و خلق‌وخو

تحقیقات نشان می‌دهند که مصرف منظم و پایدار کافئین، باعث پایداری الگوی بهبودی خلق‌وخو می‌شود. البته از طرف دیگر مصرف زیاد این نوشیدنی ممکن است باعث برانگیختگی، عصبانیت، اضطراب و … شود. تحقیقات متعددی در این خصوص انجام شده‌اند که همگی مصرف میزان مناسب قهوه و دستیابی به آرامش روانی را تائید می‌کنند. البته به طور طبیعی بیشتر افراد با مصرف قهوه پی به خواص شگفت‌انگیز این نوشیدنی می‌برند. با این حال بررسی علمی این موضوع اهمیت به‌سزایی دارد.

افرادی که دچار خستگی مفرط می‌شوند با احتمال بیشتری دچار تغییرات خلقی می‌شوند. طی یک مطالعه، مصرف 60 میلی‌گرم کافئین باعث افزایش هوشیاری، رضایت و … شد. هر چقدر میزان این دوز بیشتر می‌شود، خستگی کاهش و هوشیاری افزایش پیدا می‌کند. همچنین افراد مسن نسبت به جوانان، حساسیت بیشتری نسبت به مصرف کافئین نشان می‌دهند. مصرف کافئین در صبح، بیشترین تاثیرگذاری را دارد.

به دنیایی از انتخابات بی‌پایان خوش آمدید با گیفت‌کارت اپل

طبع قهوه چگونه است؟

مزاج قهوه

قبل از بررسی طبع قهوه، بهتر است طبع خود را بشناسیم. به طور کلی انسان‌ها 3 نوع طبع اصلی دارند که عبارتند از گرم، سرد و معتدل. موضوع قابل بحث در مورد طبع گرم و سرد است. چرا که طبع معتدل با مصرف میزان مناسب قهوه به مشکل برنمی‌خورد. در ادامه به بررسی طبع گرم و سرد می‌پردازیم:

  • طبع گرم: افراد دارای طبع گرم، بسیار زودجوش و برونگرا هستند. این افراد خیلی زود ارتباط برقرار کرده و صمیمی می‌شوند. از طرف دیگر خیلی زود هم عصبانی می‌شوند. افراد دارای طبع گرم، شیرینی زیاد مصرف می‌کنند، شوره سر و خارش پوست هم دارند.
  • طبع سرد: بیشتر افراد دارای طبع سرد هستند. هوای سرد خیلی زود بر این افراد غلبه می‌کند. افراد خونسرد و آرامی هستند. افراد دارای طبع سرد، علاقه بیشتری به خوابیدن دارند. معمولا اضافه وزن و پوست روشنی دارند.

طبع قهوه سرد و خشک محسوب می‌شود. به همین دلیل بهترین گزینه برای افراد طبع گرم است. فواید قهوه برای افرادی که دارای طبع گرم هستند بسیار بیشتر است. با این اوصاف تکلیف افراد با طبع سرد چه می‌شود؟ افراد طبع سرد برای نوشیدن قهوه، بهتر است از مصلح استفاده کنند.

منظور از مصلح قهوه چیست؟

مصلح قهوه

مصلح به هر ماده غذایی، گیاه دارویی و … می‌گویند که به همراه مواد غذایی مورد نظر مصرف می‌شوند. استفاده از مصلح‌ها با هدف تعدیل عوارض جانبی مواد غذایی اصلی است. با توجه به این که قهوه طبع سرد و خشکی دارد، خیلی مناسب افراد سرد مزاج نیست. به همین دلیل برای دستیابی به نتایج بهتر، باید همراه با مصلح مصرف شود.

دکوراسیونی شیک و چشمگیر با شلف و قفسه کتابخانه

برای مصلح قهوه از مواد غذایی دارای طبع گرم، مثل زعفران، هل، نبات، رنجبیل و … استفاده می‌کنند. در ادامه به بررسی چند مورد از این مصلح‌ها برای چمد نوشیدنی محبوب بر پایه قهوه می‌پردازیم.

مصلح اسپرسو

اسپرسو یک شیوه دم‌آوری قهوه است که محبوبیت زیادی دارد. برای تهیه این نوع قهوه به اسپرسوساز یا موکوپات نیاز دارید. برای مصلح اسپرسو می‌توان از زنجبیل، زعفران و دارچین استفاده کرد. به این ترتیب افراد دارای طبع سرد، بدون نگرانی می‌توانند اسپرسو را میل کنند.

مصلح نسکافه

نسکافه هم یکی از نوشیدنی‌های بر پایه قهوه است که طرفداران زیادی دارد. برای مصلح انواع نسکافه و قهوه‌های فوری، می‌توان از آب یا شیر گرم استفاده کرد. بعد از اضافه کردن آب و شیر می‌توانید از گلاب، هل، پودر دارچین و … استفاده کنید.

مصلح قهوه ترک

برای رفع مشکل طبع این نوع قهوه می‌توان از مواد مختلفی، مثل زنجبیل، زعفران، نبات و … استفاده کرد. قهوه ترک محبوبیت زیادی بین افراد دارد. این نوع قهوه با استفاده از ظرف مخصوصی به نام ایبریک یا جذوه تهیه می‌شود.

مصرف قهوه برای بهبود خلق‌وخو

طبع قهوه مناسب اخلاق

بسیاری از محققان بر این باورند که مصرف قهوه برای بهبود خلق‌وخو گزینه مناسبی محسوب می‌شود. البته این که کدام قهوه برای خلق‌وخوی شما مناسب است، نیاز به بررسی‌های بیشتری دارد. در ادامه به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

قهوه و استرس

کافئین موجود در قهوه، باعث مسدود شدن گیرنده‌های آدنوزین در مغز می‌شود. به این ترتیب مصرف قهوه باعث کاهش اثرات منفی استرس در بدن خواهد شد. برای کاهش استرس، می‌توان از قهوه سیاه یا قهوه سرد استفاده کرد. از طرف دیگر کافئین باعث تحریک سیستم عصبی برای تولید سروتونین و دوپامین می‌شود. این انتقال‌دهنده‌های عصبی به عنوان شادی‌بخش شناخته می‌شوند.

چه مدل پرده‌هایی مناسب پنجره تمام قد کشویی می‌باشد؟

قهوه و افسردگی

بیشتر معروفیت قهوه به افزایش انرژی و هوشیاری است. معمولا افرادی که قهوه می‌نوشند، روحیه و انرژی بسیار بالایی دارند. قهوه برای بهبود خلق‌وخوی افراد افسرده هم بسیار مناسب است. این نوشیدنی محبوب با خواص خود می‌تواند باعث بهبود افسردگی شود.

قهوه و خستگی

بیشتر افراد برای این که یک روز سرحال و پرانرژی داشته باشند به قهوه روی می‌آورند. قهوه به بیدار ماندن افراد هم کمک می‌کند. مصرف دوز مناسب قهوه به جلوگیری از خستگی و خواب‌آلودگی منجر می‌شود.

خرید قهوه مناسب برای طبع و مزاج شما

قهوه مناسب طبع ما

قهوه طبع سرد و خشکی دارد. به همین دلیل بیشتر برای افراد دارای طبع گرم مناسب است. افرادی که دارای طبع سرد هستند، بهتر است از مصلح‌های خاصی استفاده کنند. اگر دارای طبع سرد هستید با استفاده از این مصلح‌ها، می‌توانید بدون هیچ مشکلی قهوه بنوشید.

خرید قهوه مناسب طبع شما از قهوه سیراف

انتخاب قهوه با توجه به مزاج و طبع از اهمیت بالایی برخوردار است. شما باید به دنبال قهوه‌ای باشید که با مزاجتان سازگار باشد. برای خرید انواع قهوه راه‌های زیادی وجود دارد. یکی از این‌ راه‌ها خرید قهوه از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر است. قهوه سیراف یکی از بهترین و معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی قهوه و تجهیزات قهوه است. شما می‌توانید با مراجعه به سایت قهوه سیراف، محصول مورد نظر خود را با توجه به مزاجتان انتخاب کنید. تمام محصولات موجود در این سایت با بهترین کیفیت و قیمت قهوه عرضه می‌شوند.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: شادی همتی

آخرین بروز رسانی

10 دی 1401

بروز رسانی توسط

شادی همتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *