جشنواره کلینیک ایرانیان
مدل جدید روتختی

مدل جدید روتختی  باید از بهترین و با کیفیت‌ترین نوع انتخاب شود و شما اینگونه با انتخاب زیباترین روتختی می توانید بر دکور اتاق خواب خود مسلط شوید. گروه دکوراسیون شادمگ در این مطلب خود نکات خوبی در خصوص روتختی به شما ارائه داده و مدل های جدیدی را با شما به اشتراک گذاشته است.

مدل جدید روتختی

روتختی چیست؟

بدون شک یکی از مواردی که از اقلام کالای خواب است و ظاهر اتاق خواب شما را تحت تاثیر قرار میدهد، روتختی است. روتختی ها یک لایه تزئینی به حساب می آیند که بر روی تشک شما قرار میگیرند و معمولا از پارچه های متنوعی تولید میشوند که با توجه به سلیقه و دکوراسیون اتاق خواب خود بتوانید دست به انتخاب درست بزنید.

مدل جدید روتختی

روتختی لایه پوششی است که معمولا تا پایین تختخواب کشیده میشود. البته روتختی ها اغلب نازک تر و سبک تر از پتو و لحاف هستند. بنابراین تنها در فصول گرم سال میتوان از آن به عنوان یک روانداز استفاده کرد و محافظ مناسبی برای فصول سرد نیست.

فراموش نکنید حتما قبل از پهن کردن روتختی، بر روی تشک خود یک ملحفه کشدار نصب کنید، مخصوصا برای تشک طبی که از حساسیت بیشتری به واسطه قیمت بالای آن برخوردار است.
شستن روتختی نسبت به لحاف و پتو آسان تر است. اگر از روتختی به عنوان پتوی اصلی خود استفاده می کنید (همراه با ملحفه)، سعی کنید حداقل یک بار در ماه آن را بشویید.

مدل جدید روتختی

انواع جنس پارچه مناسب روتختی

برای تولید انواع روتختی از پارچه هایی با تنوع بالا استفاده میکنند. اما اینکه چه نوع پارچه ای مناسب است کاملا بستگی به سلیقه و بودجه شما دارد. هر پارچه ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد که در زیر به آنها اشاره میکنیم تا شما بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

پنبه؛ از پرکاربردترین های ساخت روتختی

یکی از پرکاربردترین پارچه ها برای دوخت روتختی به حساب می آید. پارچه پنبه ای از دانه گیاه پنبه تولید میشود و هیچ گونه مواد شیمیایی در آن وجود ندارد. به همین علت بسیار نرم و لطیف است و کیفیت خواب شما را تضمین میکند.

مدل جدید روتختی

پلی استر؛ جایگزین بعد از پنبه

پارچه پلی استر از ترکیبات نفت و هوا و آب ساخته میشود و جایگزین مصنوعی برای پنبه به حساب می آید که امروزه در صنعت پوشاک و کالای خواب از جمله ملحفه، لحاف، روتختی و حتی پتو بسیار مورد استفاده قرار میگیرد.

مدل جدید روتختی

کتان؛ نامی آشنا در انواع پارچه ها

پارچه کتان یار قدیمی پوشاک و کالای خواب است که از دیرباز مورد استفاده قرار میگرفت و به دلیل آن که از گیاه کتان تولید میشود کیفیت بسیار بالایی دارد و یکی از پارچه های پر کاربرد برای دوخت روتختی است.

مدل جدید روتختی

ابریشم؛ محصولی گران در انواع روتختی های لوکس و لاکچری

پارچه ابریشم همانطور که از نامش پیداست که از کرم ابریشم تولید میشود و وزنی سبک و جنسی لطیف و شفاف دارد. طبیعتا پارچه ابریشم از قیمت بالایی برخوردار است . اگر علاقه مند به استفاده از پارچه ابریشم برای روتختی خود هستید باید توجه داشته باشید که از پارچه ابریشم مصنوعی به جای پارچه ابریشمی طبیعی استفاده نشده باشد.

تنسل؛ از پرکاربرد های تولید انواع کالای خواب

یکی از بهترین پارچه های مورد استفاده برای روتختی پارچه تنسل است که از چوب درخت اکالیپتوس همراه با فناوری نانو تولید میشود. جنس این پارچه بسیار نرم و ظریف است و به همین دلیل میتوان از آن برای روتختی کودکان استفاده کرد.

بهترین چیدمان آباژور ایستاده و کنار سالنی ؛ طوری که دکوراسیون خونه رو بترکونه

مدل جدید روتختی

تترون؛ ترکیبی جذاب از نخ و پلاستیک

تترون یکی از پارچه های نام آشناست که از پلاستیک و نخ تولید میشود.  این نوع پارچه درجه بندی های متفاوتی با توجه به میزان درصد استفاده از پلاستیک یا نخ دارد. از آن‌جایی که این پارچه دارای رنگ ثابت و ضد حساسیت است بسیار در تولید کالای خواب به خصوص روبالشی و روتختی کاربرد دارد.

مدل جدید روتختی

روتختی چند تکه است؟

معمولا قبل از خرید ست روتختی این سوال پیش می آید که روتختی شامل چند تکه است؟ مجموعه ای شامل چندین تیکه دوخته شده با پارچه های متفاوت است که برای تخت و بالش تولید شده اند و زیبایی را به اتاقتان هدیه میکنند تا خوابی آرام را تجربه کنید. یک ست روتختی کامل شامل موارد زیر است، البته ست هایی وجود دارد که بعضی از اقلام زیر را نداشته باشند.

مدل جدید روتختی

  • کاور لحاف؛
  • لحاف یا لحاف لایت؛
  • ملحفه تشک؛
  • ملحفه رو انداز؛
  • روبالشتی؛
  •  روکوسنی.

انواع مدل روتختی

انواع مدل روتختی را از چندین جهت میتوان تقسیم بندی کرد که مهمترین آن ظاهر روتختی است که به مدل های کلاسیک، اسپرت، روتختی دخترانه، کودک، روتختی عروس و روتختی نوجوانان در بازار ارائه میشوند.

مدل دیگر روتختی را از لحاظ جنس پارچه می توان بررسی کرد و همانطور که در بالا هم اشاره شد محبوبیت ترین پارچه های رو تختی شامل انواع پنبه ای، کتان، ابریشم، تترون، تنسل و پلی‌استر است.

مدل جدید روتختی

هر کدام از این دسته ها مدل های متنوعی را در خود جای میدهند که شما میتوانید براساس نیاز و سلیقه خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

روتختی دخترانه

روتختی های دخترانه از لحاظ جنس و ابعاد با دیگر روتختی های تک نفره تفاوتی ندارند اما در طرح و رنگ کاملا متفاوت است و معمولا از رنگ های ملایم مانند صورتی و قرمز استفاده میشود. طرح روتختی های دخترانه اغلب از شخصیت های کارتونی با رنگ های شاد هستند که متناسب با روحیه لطیف دخترانه باشد.

مدل جدید روتختی

روتختی نوجوان

فرزندان ما در سنین نوجوانی به لحاظ روحی دچار تغییرات ناگهانی میشوند و سلیقه آنها هم از این امر مستثنا نیست در نتیجه بهتر است برای تغییر دکوراسیون حتما با فرزندان خود مشورت کنید و بهترین طرح و رنگ را برای روتختی و سایر اکسسوری انتخاب کنید. برای طراحی روتختی های اسپرت معمولا از رنگ هایی مانند آبی، بنفش ، مشکی و یا شخصیت های فوتبالی و سلبریتی های محبوب استفاده میشود.

روتختی عروس

انتخاب بهترین روتختی عروس مستلزم توجه به نکات زیادی از جمله اندازه روتختی، پارچه ها، مدل ها، و لوازمی است که برای افزایش ظرافت و زیبایی تخت خود نیاز دارید. یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه داشت هماهنگی طرح روتختی با سایر جهیزیه و دکوراسیون کلی اتاق است.

مدل جدید روتختی

بهترین برند های تولید کننده روتختی

تاچ

تاچ یک برند کالای خواب از کشور ترکیه است که کیفیت محصولاتش نسبت به سایر فاکتورهای مورد نظر برای سرویس خواب برتری دارد. این برند با داشتن نزدیک به نیم قرن تجربه در این زمینه خود را به عنوان بهترین برند ترک کالای خواب تثبیت کرده است.

ازدیلک

کمپانی ازدیلک با هیجده سال سابقه در زمینه کالای خواب و منسوجات و رنگرزی یکی از برندهای درجه یک سرویس خواب است که در کشور ترکیه فعالیت میکند.

مدل جدید روتختی

سارو

سارو فعالیت خود را بیش از نیم قرن پیش با نساجی آغاز کرد و سپس با تولید کالای خواب برند خود را ارتقا داد. یکی از ویژگی های منحصر به فرد سارو گواهینامه ضمانتی است که برای کالاهای خود صادر میکند و جای هیچ گونه نگرانی برای خریداران خود باقی نمی گذارد.

ترفندهای ساده و هوشمندانه برای بزرگ نشان دادن آشپزخانه کوچک

قیمت روتختی

قیمت روتختی وابسته به جنس پارچه و الیافی که در آن قرار گرفته است کاملا متفاوت است. طبیعتا روتختی ابریشمی قیمت بالاتری نسبت به روتختی پلی استری دارد. همچنین اگر روتختی موردنظر از مهره دوزی و تزئینات دستی بهره برده باشد قیمت آن با روتختی ساده قابل مقایسه نیست.

مدل جدید روتختی

روتختی سه بعدی چیست؟

خیلی وقت نیست که تلویزیون‌ها و سینماهای سه بعدی روی کار آمده‌اند و امروزه این واژه در بسیاری از صنایع به وفور شنیده می‌شود. مردم این روزها علاقه‌ی زیادی به دیدن تصاویر سه بعدی پیدا کرده‌اند. بدین ترتیب، کاربرد تکنیک‌های چاپ دیجیتال سه بعدی بر روی انواع مختلف محصولات از قبیل کالاهای خواب رونق زیادی پیدا کرده است.

روتختی سه بعدی همان روکش و ملحفه اصلی تختخواب شما است که پارچه‌ی آن از جنس چاپی می‌باشد و طرح مورد نظر را به کمک دستگاه پرینتر دیجیتال مخصوص بر روی این پارچه چاپ می‌کنند، به طوری که وقتی به آن نگاه می‌کنید احساس می‌کنید که تصاویر زنده و دارای عمق هستند.

مدل جدید روتختی

مزایای خرید روتختی سه بعدی

همانطور که می‌دانید روتختی یکی از آیتم‌های ضروری تختخواب در هر اتاق خوابی است و با هر نوع چیدمان یا دکوراسیونی که داشته باشید، برای زیباتر شدن آن به یک روتختی خاص و زیبا نیاز دارید. امروزه این محصولات با جدیدترین طرح‌ها و برندها راهی بازار می‌شوند که یکی از انواع پرکاربرد آن روتختی سه بعدی است که از جدیدترین طرح‌های روز دنیا تولید می‌شود و مکمل لوازم اتاق خواب شما است.

خرید روتختی سه بعدی باعث منحصر به فرد شدنِ اتاق خواب شما می‌شود و عمق بصری خاص و بسیار جذابی را در اتاق خواب شما ایجاد می‌کند. روتختی سه بعدی نقش اساسی در دکوراسیون اتاق خواب بر عهده دارد زیرا تختخواب را که محوریت دکوراسیون است پوشش می‌دهد. روتختی سه بعدی از چنان محبوبیتی برخوردار شده که هیچ کدام از رو تختی‌های دیگر حتی نمی‌توانند با آن رقابت کنند.

مدل جدید روتختی

یکی از نگرانی‌های بزرگ بیشتر افراد این است که بین لوازم و اثاثیهی مختلف در اتاق خواب خود هماهنگی بیشتری ایجاد کنند. بیشتر روتختی‌های معمولی دارای طرح‌های از پیش تعیین شده‌ و قدیمی هستند که به وفور در خانه‌ی هر کسی یافت می‌شود و با دکوراسیون اتاق‌های امروزی چندان مطابقتی ندارند.

به دلیل اینکه سرویس خواب و روتختی یکی از اجزای اصلی اتاق خواب هستند، در صورت عدم هماهنگی بین روتختی و لوازم دیگر، ممکن است خریداران دلسرد شوند. اما در مورد روتختی‌های سه بعدی، قضیه فرق دارد. با توجه به تازگی این تکنولوژی و همچنین جذابیت طرح‌های این نوع روتختی، مدل‌هایی منحصر به فرد را خریداری خواهید کرد که هماهنگی خاصی با دکوراسیون اتاق‌ خواب مدرن شما دارند.

مدل جدید روتختی

جنس روتختی سه بعدی

از آنجایی که پارچه‌های به کار رفته در روتختی‌های سه بعدی تحت عملیات حرارتی خاصی تولید می‌شوند، ‏باید از کیفیت بالایی نیز برخوردار باشند. اگر جنس و کیفیت این پارچه مطلوب نباشد، پس از اجرای این عملیات حرارتی، ‏پارچه کیفیت اولیه‌ی خود را از دست داده و نتیجه‌ی نهایی مطلوب نخواهد بود.

مدل جدید روتختی

به همین منظور، پارچه‏ هایی از جنس میکرو، پنبه، تنسیل یا بامبو را برای ساخت و تولید روتختی‌های سه بعدی به کار می‌برند.

کیفیت یک روتختی معمولاً با کیفیت چاپ آن مشخص می‌شود. پس هرچه کیفیت ‏چاپ بالاتر باشد، کیفیت پارچه‌ی روتختی نیز بهتر خواهد بود. تصاویری به طور سفارشی برای روتختی سه بعدی چاپ می‌شوند نیز باید کیفیت بالایی داشته باشن. به همین دلیل در فرآیند چاپ، از تجهیزات تخصصی و مواد اولیه‌ی با کیفیتی استفاده می‌شود.

راهنمای انتخاب آباژور اتاق خواب و چند راز مهم

مدل جدید روتختی

سایز روتختخوابی سه بعدی

به دلیل اینکه تختخواب و تشک آن در سایزهای مختلفی در بازار عرضه می‌شوند، مثلاً سایز استاندارد یک نفره و دو نفره، در نتیجه روتختی‌های سه بعدی نیز به صورت انواع یک نفره و دو نفره تولید می‌شوند. و همچنین در سایزهای مخصوص رده سنی کودکان و نوجوانان نیز تولید و عرضه می‌شوند.

این ابعاد عبارتند از ۱۶۰ سانتیمتر در ۲۰۰ سانتیمتر برای مدل‌های یک نفره تا ۲۲۰ سانتیمتر در ۲۴۰ سانتیمتر برای مدل‌های دو نفره. سایزهای کوچکتر مخصوص کودک و نوجوان نیز در انواع طرح‌های فانتزی در ابعاد استانداردِ کودک و نوجوان تولید می‌شوند. برای مدل‌های دو نفره نیز بیشتر طرح‌های مدرن یا مینیمال مورد استقبال قرار دارند. روتختی سفید نیز در بین روتختی‌ دو نفره یا روتختی‌ دخترانه بسیار محبوب است.

مدل جدید روتختی

روتختی سه بعدی دونفره و یک نفره

معمولاً روتختی‌ سه بعدی یک نفره به صورت ۴ تکه و روتختی‌ سه بعدی دو نفره به صورت ۶ تکه تولید و عرضه می‌شوند. این تکه‌ها شامل رو بالشت، ملحفه کشدار و لحاف هستند. فرق بین مدل یک نفره و دو نفره در تعداد روبالشی‌های آنها است، یعنی تعداد روبالشی در روتختی دو نفره ۴ عدد و در روتختی یک نفره ۲ عدد است.

مدل جدید روتختی

معایب روتختی سه بعدی

۱. قیمت بالا

یکی از معایب روتختی‌های سه بعدی قیمت بالای آنها است. قیمت روتختی سه بعدی با توجه به عوامل گوناگونی مثل برند، کیفیت مواد اولیه، کیفیت چاپ و محل فروشگاهِ عرضه کننده تعیین می‌شود. قیمت روتختی سه بعدی یک نفره که با نخ از جنس میکرو درجه یک تولید شده، بین ۸۵۰ تا ۹۸۷ هزار تومان است و قیمت مدل دو نفره‌ی آن بین ۹۵۰ تا ۱ میلیون و ۱۳۳ هزار تومان برآورد می‌شود. البته این قیمت‌ها در فروشگاه‌های مختلف فرق دارد و قیمت مطلق نیست.

مدل جدید روتختی

۲. دشوار بودن شستشو و نگهداری

یکی دیگر از معایب روتختی‌های سه بعدی شستشوی سخت آن می‌باشد. برای شستشوی روتختی‌های سه بعدی در داخل ماشین لباسشویی، بهتر است دما را روی ۳۰ درجه تنظیم کرده و شستشوی ملایم انجام دهید. همچنین استفاده از مواد شوینده‌ی سفیدکننده یا پودرهایی با دانه‌های آبی اکیداً منع می‌شود. خشک کردن توجه داشته باشید که روتختی‌های سه بعدی را به هیچ وجه در خشک کن ماشین لباسشویی خشک نکنید. اما می‌توانید از خشکشویی استفاده کنید.

 

۳. سخت بودن انتخاب به دلیل تنوع طرح و رنگ بالا

به دلیل اینکه روتختی‌ های سه بعدی دارای طرح، رنگ و چاپ متفاوتی هستند، این مقدار تنوع می‌تواند هم به عنوان مزیت و هم مشکل روتختی سه بعدی در نظر گرفته شود چون ممکن است شما را در هنگام خرید این نوع روتختی سردرگم کند و روند انتخاب را برایتان سخت کند.

مدل جدید روتختی

برای حل این مشکل، توجه داشته باشید که حتماً قبل از خرید روتختی سه بعدی، طرح، رنگ و سبک مورد نظرتان را انتخاب کنید. البته روتختی ساده بسیار مورد استقبال قرار دارد.

۴. تنوع جنس‌ها

آخرین مشکل روتختی سه بعدی، نحوه تشخیص درست جنس خوب روتختی از جنس بد است. در فرآیند تولید تمامی روتختی‌ها، جنس‌های گوناگونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صورت عدم شناخت درست جنس‌ها ممکن است روتختی اشتباهی را انتخاب کنید.

مدل جدید روتختی

برای خرید یک روتختی سه بعدی باکیفیت، بهتر است روتختی از جنس نخ میکرو یا کتان ۱۰۰% را انتخاب کنید. همچنین الیاف داخل روتختی حتماً باید از جنس ضد حساسیت پر شود تا برای پوست بدن شما ضرر نداشته باشد.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

9 مرداد 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *