افتتاح حساب ترکیه
کاربرد ویدئو پروژکتور خانگی

تا همین چند وقت قبل کاربرد ویدئو پروژکتور ها تنها به محیط‌ های کاری محدود می‌شد، اما امروزه این وسیله راه خود را به منازل نیز پیدا کرده است. کاربرد ویدئو پروژکتور خانگی موجب شده بسیاری از افراد ترجیح‌ دهند فیلم‌ها و سریال‌های مورد علاقه خود را بر روی پرده ویدئو پروژکتور تماشا کنند. گروه تکنولوژی شادمگ از کاربرد ویدئو پروژکتور خانگی برای شما گفته است.

ویدئو پروژکتور چیست؟

ویدئو پروژکتور یک وسیله الکترونیکی است که می‌تواند سیگنال‌های صوتی و تصویری را (بزرگتر از اندازه واقعی خود) بر روی هر سطح صاف (دیوار سفید، زمین و یا یک پرده مخصوص به رنگ سفید یا نقره‌ای) منتشر کند. این دستگاه از دو بخش اصلی لامپ و لنز تشکیل شده است.

لنز یا همان عدسی وظیفه بزرگنمایی تصاویر دریافتی را بر عهده دارد و لامپ نیز تصویر بزرگنمایی شده را بر روی پرده نمایش می‌دهد. با این تعریف به راحتی می‌توانیم بفهمیم که کاربرد اصلی این دستگاه در سالن‌های تئاتر و سینما و همچنین اتاق‌های کنفرانس می‌باشد.

کاربرد ویدئو پروژکتور خانگی

پروژکتورها به بخش جدا نشدنی از اتاق‌های جلسه، دفاتر، مدارس، سالن‌های سینما، مراکز تبلیغاتی و به مرور خانه‌ها تبدیل شده‌اند. شما ممکن است این دستگاه را با نام‌های مختلفی نظیر ویدئو پروژکتور، پروژکتور، دیتا پروژکتور، پروجکشن و … بشناسید. اما تمامی این عناوین به یک دستگاه واحد با یک کارکرد مشخص اشاره دارند: وسیله‌ای که صدا و تصویر را از یک منبع مانند کامپیوتر، لپ‌تاپ، تلویزیون و … می‌گیرد و آن را بر روی یک پرده و همراه با بزرگ‌نمایی مشخص، منعکس می‌کند.

گسترش محبوبیت ویدئو پروژکتورها سبب شد تا تقاضا برای خرید این دستگاه نیز با افزایش قابل توجهی روبرو شود. اما بسیاری از مردم هنوز هم با کارکرد، ماهیت، انواع و کاربرد‌های یک ویدئو پروژکتور به خوبی آشنا نیستند. آنچه در ادامه این مقاله خواهید خواند، یک راهنمای جامع در ارتباط با کاربرد ویدئو پروژکتور خانگی می‌باشد.

فاکتورهای مهم در انتخاب یک ویدئو پروژکتور خانگی

هر دستگاه ویدئو پروژکتور خانگی فاکتورهای مختلفی دارد و کیفیت این دستگاه‌ها نیز بر اساس همین فاکتورها سنجیده می‌شود. قبل از انتخاب یک پروژکتور حتما باید با فاکتورهای زیر آشنایی کافی داشته باشید:

لومن

لومن واحد اندازه گیری شدت نور است. ویدئو پروژکتورهایی که عدد لومن آن‌ها بالاتر باشد تصویر روشن‌تر و بهتری را به نمایش می‌گذراند. (هرچقدر که عدد لومن بیشتر باشد، کیفیت ویدئو پروژکتور بالاتر و قیمت آن نیز گران‌تر خواهد بود)

رزولوشن

رزولوشن یا همان وضوح تصویر به معنی تعداد پیکسل‌هایی است که ویدئو پروژکتور برای نمایش تصاویر از آن‌ها استفاده می‌کند. هرچقدر که رزولوشن بالاتر رود، وضوح تصاویر بیشتر شده و قیمت آن نیز گران‌تر می‌شود.

کنتراست تصویر

این معیار برای تشخیص تفاوت بین تیره‌ترین و روشن‌ترین نقطه تصویر به کار می‌رود و به صورت نسبت یک عدد مشخص به عدد 1 تعریف می‌شود (برای مثال 4000 : 1). هر چقدر که کنتراست تصویر بالاتر رود، کیفیت تصاویر نمایش داده شده بر روی پرده نیز بهتر می‌شود.

درگاه

امروزه بسیاری از ویدئو پروژکتورها دارای درگاه ورودی HDMI می‌باشند. البته این دستگاه‌ها یک یا چند درگاه USB نیز دارند که از آن‌ها برای اتصال حافظه‌های جانبی و ماوس استفاده می‌شود (با استفاده از این درگاه‌ها می‌توانید بدون نیاز به کامپیوتر یا لپ‌تاپ، یک حافظه جانبی مانند فلش یا رم موبایل را به ویدئو پروژکتور متصل کرد) .در اکثر مدل‌های ویدئو پروژکتور پاناسونیک تمامی درگاههای استاندارد تعبیه شده است .

کاربرد ویدئو پروژکتور خانگی

کاربرد ویدئو پروژکتور خانگی و انواع

ویدئو پروژکتورها از نظر کاربرد آن‌ها به سه دسته اصلی تقسیم می‌شوند:

  •  جیبی
  • خانگی
  • چند کاربره
  • جیبی

همانطور که اسم این دستگاه‌ها نیز مشخص است، پروژکتورهای کوچکی هستند که می‌توانید به راحتی آن‌ها را حمل کنید. برای استفاده از این دستگاه‌ها باید آن‌ها را بر روی یک سه پایه عکاسی قرار دهید. شدت روشنایی آن‌ها به حداکثر 1000 لنسی لومن می‌رسد و برای تغییر اندازه تصویر بر روی پرده پروژکتور، باید فاصله آن‌ها را با پرده کم یا زیاد کنید.

کاربرد ویدئو پروژکتور خانگی

اگر قصد دارید برای منزل خود یک ویدئو پروژکتور تهیه نمایید، باید به سراغ این دستگاه‌ها بروید. شدت روشنایی آن‌ها به حداکثر 2500 لنسی لومن می‌رسد و کنتراست تصویر آن‌ها نیز بسیار بالا است. کاربرد ویدئو پروژکتور خانگی در حال حاضر در دو کیفیت Full HD و 4K عرضه می‌شوند.

ویدئو پروژکتورهای چند کاربره

این ویدئو پروژکتورها همه کاره‌اند (بیشتر ویدئو پروژکتورهای موجود در بازار در این دسته قرار می‌گیرند) و برای هر کاری می‌توانید از آن‌های استفاده کنید. شدت تصویر آن‌ها به 4500 لنسی لومن (گاهی حتی بیشتر) می‌رسد. ویدئو پروژکتورهای چند رسانه‌ای معمولا سبک بوده و می‌توانید آن‌ها را حمل کنید.

جدیدترین مدل کابینت 1402 ؛ برای سال جدید دکور آشپزخونه رو عوض کن

کاربرد ویدئو پروژکتور خانگی

زمانی که قصد خرید ویدئو پروژکتور خانگی دارید، باید بر اساس نیازهایتان یکی از انواع بالا را انتخاب کنید. اما این انتخاب به تنهایی برای خرید ویدئو پروژکتور کافی نیست. پس از آنکه نوع کاربرد ویدئو پروژکتور خود را انتخاب کردید، باید از میان انواع تکنولوژی‌های مختلف این دستگاه به انتخاب محصول مورد نیاز خود بپردازید.

انواع تکنولوژی‌های ساخت ویدئو پروژکتور

همانطور که گفته شد یک ویدئو پروژکتور از دو بخش لامپ و عدسی تشکیل شده است. عدسی ساختار ساده‌ای دارد و وظیفه آن نیز بزرگنمایی تصویر است. اما آنچه که سبب تفاوت در ساخت ویدئو پروژکتورهای مختلف می‌شود، تکنولوژی به کار رفته در لامپ دستگاه است. ویدئو پروژکتورها از نظر تکنولوژی به کار رفته در ساخت لامپ به سه دسته تقسیم می‎شوند:

  • DLP
  • LCD
  • LED

شما به عنوان یک خریدار ویدئو پروژکتور، باید بتوانید از میان تکنولوژی‌های مختلف یکی را انتخاب کنید. فاکتورهایی مثل کیفیت تصویر، هزینه نگهداری، قیمت و عمر مفید لامپ از مواردی هستند که بر اساس آن‌ها باید یکی از تکنولوژی‌ را انتخاب کنید.

تکنولوژی DLP

DLP مخفف عبارت “Digital Light Processing ” می‌باشد و ویدئو پروژکتورهایی که لامپ آن‌ها بر اساس این تکنولوژی عمل می‌کند از آینه‌های کوچکی استفاده می‌کنند که نور را به سمت صفحه منعکس می‌کنند. تصاویر در این ویدئو پروژکتورها توسط یک چرخه رنگ (که از سه رنگ اصلی آبی سبز و قرمز تشکیل شده است) تولید می‌شوند.

ویدئو پروژکتورهای DLP به دلیل قدرت بالای تصاویر خروجی، برای محیط‌هایی که دارای نور می‌باشند (از جمله کلاس‌های درس و اتاق‌های کنفرانس) نیز بسیار مناسب می‌باشند. تنها عیب این دستگاه‌ها ایجاد دنباله نور در برخی از اشیاء روشن و نورانی است.

ویدئو پروژکتورهای LCD

ویدئو پروژکتورهای LCD یا همان نمایشگر کریستال مایع (Liquid Crystal Display) از سه صفحه مجزا برای نمایش رنگ‌های آبی و سبز و قرمز استفاده می‌کند. هر کدام از این صفحه‌ها میلیون‌ها کریستال مایع دارند که هر کدام از آن‌ها در نقش یک پیکسل رنگی ظاهر می‌شوند تا در نهایت تصویر با وضوح رنگ واقعی بر روی صفحه نمایش شکل بگیرد.

پروژکتورهای LCD به طور معمول ارزان‌تر از DLP می‌باشند، وضوح تصویر آنان بالاتر است و عمر مفید لامپ‌ آن‌ها نیز بسیار بیشتر از لامپ ویدئو پروژکتورهای DLP است. همچنین دقت رنگ در این پروژکتورها بالاتر بوده و مصنوعات تصویر نیز به حداقل می‌رسد. البته از آنجایی که این ویدئو پروژکتورها نیاز به یک فیلتر هوا دارند که به طور مدام باید تمیز شود، هزینه تعمیر و نگهداری آن‌ها بالاتر از ویدئو پروژکتورهای DLP است.

به نظر می‌رسد که ویدئو پروژکتورهای LCD انتخابی مناسب‌تر نسبت به نوع DLP می‌باشند. امروزه بسیاری از ویدئو پروژکتورهای موجود در بازار از تکنولوژی تصویر LCD استفاده می‌کنند. ویدئو پروژکتورهای پاناسونیک از بهترین نمونه‌های پروژکتورهای LCD می‌باشند. این دستگاه‌ها را می‌توانید همراه با یک گارانتی معتبر و یک ساله از شرکت ایده آل گستر نمایندگی رسمی محصولات مخابراتی و اداری پاناسونیک خریداری نمایید.

کاربرد ویدئو پروژکتور خانگی

ویدئو پروژکتور LED

LED یک اصطلاح رایج در فناوری نمایش تصویر است که به معنای دیود ساطع‌کننده نور است. برخلاف پروژکتورهای LCD و DLP که بر پخش کردن نور بر روی صفحه نمایش تاکید دارند، در پروژکتورهای LED بر روی منبع نور تمرکز می‌شود. در این ویدئو پروژکتورها از لیزر برای انتقال تصویر بر روی پرده استفاده می‌شود و همین عامل سبب افزایش چشمگیر عمر مفید لامپ می‌شود. لامپ‌ ویدئو پروژکتورهای LCD و DLP دارای عمر مفید 5 هزار ساعت می‌باشند، در حالی که این عدد در پروژکتورهای LED به بیش از 50 هزار ساعت می‌رسد.

از نکات مثبت کاربرد ویدئو پروژکتور خانگی می‌توان به هزینه پایین تعمیر و نگهداری، افزایش عمر مفید، وضوح تصویر بالاتر، مصرف پایین انرژی، کم صدا بودن و … . انتظار می‌رود تا چندین سال آینده، این تکنولوژی به صورت کامل جایگزین انواع LCD و DLP شود.

کاربرد ویدئو پروژکتور

ویدئو پروژکتور که زمانی یک محصول و سیستم نسبتا لوکس محسوب میشد، با توجه به قیمت نسبتا بالایی که داشت، کمتر مورد اقبال قرار می گرفت. ولی با آغاز عصر ویدئو، جایگاه جدیدی برای نمایشگرها تعریف شده است و ویدئو پروژکتور به عنوان یکی از حرفه ای ترین و پر کاربرد ترین نمایشگرها در حوزه های مختلف نظیر کسب و کار، تبلیغات، نمایشگاهی، سینمای خانگی، فرهنگی، هنری، ورزشی، تفریحی و … نقش بسیار مهمی ایفا می کند.

این محصول با سرعت زیادی روند تکاملی خود را سیر می کند و اگر روزگاری نسل اول آن فقط در سالنهای سینما و یا مراکز مهم علمی و پژوهشی کاربرد داشت، اکنون در سالنهای سینما، هتلها، استخرها، نمایشگاهها، موزه ها، مراکز آموزشی – از مدارس و موسسات گرفته تا دانشگاهها – مراکز عملیاتی، مراکز پژوهشی، منازل، اتاق کنفرانس شرکتها و سازمانها و … کاربرد دارد.

انواع مدل کابینت روشویی + ویژگی ها و مزايا و كاربردهايش

حتی مدلهای پرتابل، سینمای خانگی، سه بعدی و ویدئو پروژکتورهای جیبی، کاربریِ این دستگاه را در حوزه گسترده تری تعریف کرده است.

استفاده در جلسات

به نظر می رسد عمده مصرف ویدئو پروژکتور در مصارف جلسات باشد. این جلسات در گروههای کوچک برای پرزنت محصولات و خدمات، گروههای متوسط به منظور کنفرانس، و یا گروههای بزرگ در قالب سالنهای همایش و سمینار می توانند از امکانات ویژه دیتا پروژکتور بهره مند شوند.

بدیهیست انواع پرتابل که برای جلسات کوچک تر طراحی شده اند نسبت به انواع سالنی شدت روشنایی پایین تر و ورودی خروجی های کمتری دارند.

کاربرد ویدئو پروژکتور خانگی

تبلیغات و نمایشگاهها

کاربرد دیگر این دستگاه در حوزه تبلیغات است. نمایشگاههای داخلی شرکتها، نمایشگاههای خارجی، لابی ها و حتی اخیرا مراکز خرید و فروشگاهها با استفاده از امکانات بالقوه پروژکتور، پروژه های تبلیغاتی بزرگی را اجرا می کنند. ویتریزیون و لارجیزیون دو راه حل جدید در همین راستا هستند.

مدارس و دانشگاهها

یکی دیگر از موارد استفاده ویدئو پروژکتور در مصارف هوشمند سازی مدارس است. ترکیب این دستگاه با سیستم ویژوالایزر و همچنین برد هوشمند، بدنه اصلی سخت افزاری کلاس هوشمند را تشکیل می دهد؛ که در مدارس و دانشگاههای بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد.

سینما و سینمای خانگی

سالنهای سینما این روزها مجهز به نسل جدید آپاراتها شده اند. کاربرد ویدئو پروژکتور خانگی نه تنها سالنهای بزرگ سینما را تسخیر کرده است بلکه علاقمندان فیلم و سینما را بر آن داشته تا سینمای خانگی را هم با ویدئو پروژکتور تجربه کنند. چرا که هم بهتر می توان با آن شبیه سازی سینما را انجام داد و هم تصاویر در ابعاد بزرگتر (به نسبت سایر نمایشگرها) قابل حصول است. پروژکتورهای سه بعدی، فول اچ دی و مینی پروژکتورها مورد اقبال عمومی قرار گرفته اند.

کاربرد ویدئو پروژکتور خانگی ؛ بهترین جایگزین برای تلویزیون

ویدئو پروژکتورها با ویژگی‌های منحصربفردی که دارند یک جایگزین خیلی خوب برای تلویزیون‌های بزرگ هستند.

البته شاید فکر کنید هزینه خرید تلویزیون آخرین مدل کمتر از ویدئو پروژکتور باشد که اینطور نیست. بهترین مدل ویدئو پروژکتور هزینه‌ای کمتر یا تقریبا برابر با تلوزیون‌های بزرگ دارد، پس می‌توانید با توجه به قابلیت‌های هر کدام بهترین انتخاب را داشته باشید.

مزایای استفاده از کاربرد ویدئو پروژکتور خانگی عبارتند از:

  • اندازه کوچک دستگاه ویدئو پروژکتور
  • صفحه نمایش بزرگتر
  • کیفیت بالاتر تصاویر
  • راحتی چشم
  • نیاز نداشتن به فضای زیاد در خانه
  • قابلیت حمل بالا و جابه‌جایی آسان دستگاه

دستورالعمل‌های استفاده صحیح از ویدئو پروژکتور

دستگاه را در فواصل زمانی کوتاه تمیز کنید تا جلوی تجمع گرد و خاک را روی دستگاه بگیرید. همچنین از مواد شوینده به صورت مستقیم برای پاک کردن لنز استفاده نکنید، توصیه ما استفاده از یک پارچه نرم است.
دستگاه را در محیط‌های مرطوب، پر از دود و خیلی گرم با تابش مستقیم نور خورشید قرار ندهید.
زمانی که به ویدئو پروژکتور نیازی ندارید آن را خاموش کنید و اجازه ندهید به مدت طولانی روشن بماند.
پیش از کرایه ویدئو پروژکتور دفترچه راهنمای آن را بخوانید و مقدار نور محیط را برای نمایش بهتر تصویر بررسی کنید. بعضی از دستگاه‌ها قابل استفاده در محیط‌های تاریک هستند و بعضی دیگر را باید در محیط‌های روشن قرار دهید.
ویدئو پروژکتور را روی حالت اقتصادی بگذارید تا فشار کمتری به لامپ وارد شود.
دستگاه را در صورت داغ بودن جابه‌جا نکنید.
پس از اجاره ویدئو پروژکتور، برای افزایش کیفیت تصاویر و نمایش کامل محتوا، حتما پرده با ابعاد مناسب تهیه کنید.

توصیه های ما هنگام خرید ویدئو پروژکتور

  • از برند های معتبر خرید کنید.
  • عددی که برای کنتراست دستگاه ها بیان می شود را در نظر نگیرید.
  • به نظرات تخصصی و نظرات کاربران در سایت های معتبر، توجه زیادی کنید.
  • کمترین روشنایی را برای کاربردی که مد نظر دارید را حتما در نظر بگیرید.

معرفی چند ویدئو پروژکتور برای تماشای فیلم

به طور مختصر چند نمونه ویدئو پروژکتور را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهیم تا شاید به انتخاب شما کمک زیادی کند:

ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-VZ580

ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-VZ580 یکی از محصولات پرفروش و خوش‌ساخت شرکت پاناسونیک است که توسط شرکت ایده آل گستر نمایندگی مجاز محصولات اداری و ارتباطی پاناسونیک در ایران عرضه می‌شود.

این دستگاه زیبا و کارآمد با لامپ قدرتمند خود که 5000 لومن روشنایی را فراهم می‌کند، علاوه بر نمایش با کیفیت فیلم‌ها، در سایر کسب و کارها مانند آموزشگاه‌ها، دانشگاه‌ها و سالن‌های کنفرانس متوسط به کار گرفته می‌شود.

وضوح تصویر 1080×1920 پیکسلی باعث می‌شود تا رنگ‌ها با تمام جزئیات آنها مشاهده شود. فناوری Daylight View Basic مناطق تاریک را روشن‌تر و در نور روز، به طور خودکار تنظیم می‌شود. در واقع سنسور داخل ویدئو پروژکتور این تنظیم نور را انجام می‌دهد.

برای خرید توالت فرنگی این نکات مهم و کاربردی را فراموش نکنید

همچنین ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-VZ580 با استفاده از Auto Rotation تصاویر برعکس را کاملا به صورت صحیح نمایش می‌دهد. پشتیبانی از پورت‌های HDMI و USB، عملکرد و کارآیی ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-VZ580 را نیز به طور چشمگیری افزایش داده است.

ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-LW375

ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-LW375 یکی دیگر از محصولات با کیفیت پاناسونیک است که نسبت به امکاناتی که دارد، می‌توان گفت که از لحاظ قیمت به صرفه‌تر است. پنل داخل این ویدئو پروژکتور از 3 عدد LCD تشکیل شده و روشنایی 3600 لومن را فراهم می‌کند.

ویدئو پروژکتور PT-LW375 وزنی معادل 3 کیلوگرم دارد و انواع پورت‌های مورد نیاز مانند HDMI، کامپیوتر و USB در آن قرار دارد. رزولوشن تصویر 800×1280 پیکسل است و با فرمت‌های ویدئویی NTSC و PAL سازگار است.

شما به راحتی می‌توانید دستگاه را به مانیتور وصل کرده و یا با قرار دادن فلش مموری، دیتاها را روی صفحه نمایش مشاهده کنید. ویدئو پروژکتور PT-LW375 از ویژگی Keystone پشتیبانی می‌کند و در حالت افقی و عمودی اندازه تصویر را تنظیم می‌کند. ویدئو پروژکتور PT-LW375 توسط شرکت ایده آل گستر نمایندگی مجاز محصولات ادارای و ارتباطی پاناسونیک در ایران با گارانتی معتبر عرضه می‌شود. برای دیدن انواع ویدئو پروژکتور پاناسونیک به وب‌سایت مراجعه کنید.

ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-RZ570

ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-RZ570 از با کیفیت‌ترین محصولات اداری پاناسونیک در دسته پروژکتور است که دارای امکانات فوق‌العاده‌ای است. محصولی با وزن تقریبی 16 کیلوگرم که مناسب کاربری‌های متفاوت است.

هم در محل کار برای ارائه و کنفرانس و هم در منزل برای تماشای تلویزیون و فیلم مناسب است. کیفیت Full HD و رزولوشن 1080×1920 پیکسلی این دستگاه را به یکی از محبوب‌ترین محصولات پاناسونیک در بازار جهانی تبدیل کرده که پارازیت‌های بسیار کمی بین 28 تا 33 دسی‌بل دارد و سر و صدای دستگاه نیز بسیار پایین است.

کاربرد ویدئو پروژکتور خانگی

ویدئو پروژکتور پاناسونیک مدل PT-RZ570 را می‌توان به راحتی نصب و استفاده کرد. کنتراست این محصول 20000:1 است و از کنتراست داینامیک برای تنظیم نور محیط استفاده می‌کند. استفاده از پورت‌های HDMI و کامپیوتر، انتخاب آن را برای هر کاری آسان کرده است.

در اتاق‌های روشن، تصاویری با کیفیت ارائه می‌دهد و قابلیت نصب 360 درجه را در ویژگی‌های خود دارد. برای نصب به سقف مشکلی ایجاد نمی‌کند و با اینکگه پروژکتور برعکس باید نصب شود ولی با قابلیت چرخش خودکار، تصویر را در اندازه درست نشان می‌دهد.

ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-VW360

یکی دیگر از ویدئو پروژکتورهای پاناسونیک که مناسب از آن به عنوان سینمای خانگی هم استفاده می‌شود. ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-VW360 که از روشنایی 4000 لومن بهره می‌گیرد. انعطاف‌پذیر در نصب و اجرا و همچنین قابلیت نصب بر روی کامپیوتر برای نمایش انواع فایل‌های PDF، پاورپوینت، ویدئو و عکس از ویژگی‌های مهم این دستگاه است.

پورت‌های USB و HDMI که عملکرد و بهره‌وری دستگاه را افزایش می‌دهد. زوم اپتیکال 1.6 برابری باعث می‌شود تا زیاد دستگاه را حرکت ندهید. فیلتر و لامپ تصویر طوری روی دستگاه قرار گرفته‌اند که به راحتی قابل تعویض هستند. صدای اسپیکر این دستگاه 10 وات و به خوبی قابل شنیدن است.

در ویدئو پروژکتور پاناسونیک مدل PT-VW360 قابلیتی به نام Keystone Correction قرار دارد که زاویه‌های گوشه را برای نمایش بهتر تنظیم می‌کند.

ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-VMZ50

ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-VMZ50 یکی از غول‌های صنعت ویدئو پروژکتور به حساب می‌آید. در هر صنعتی دستگاه‌ها و محصولاتی وجود دارند که نسبت به بقیه، از امکانات بیشتری برخوردار هستند. هدف از تولید آنها، پوشش تمامی نیازهای کاربر و مشتری است.

اینکه بتواند با دستگاه به راحتی کار و آن را نصب کند. پشتیبانی از کیفیت 4K تصاویر نابی را برای شما در 30 فریم بر ثانیه فراهم می‌کند. پنل داخل دستگاه از 3 عدد LCD تشکیل شده و از نوع لیزر می‌باشد.

صدای ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-VMZ50 به میزان 10 وات است تا بتوانید به راحتی صدا را بشنوید. این محصول مناسب انجام هر کاری و درهر شرایطی است. با توجه به بودجه‌ای که مدنظر دارید باید بسنجید که آیا برای کاری که شما می‌خواهید استفاده کنید مناسب است یا خیر.

ویدئو پروژکتور چیست؟

ویدئو پروژکتور یک وسیله الکترونیکی است که می‌تواند سیگنال‌های صوتی و تصویری را (بزرگتر از اندازه واقعی خود) بر روی هر سطح صاف (دیوار سفید، زمین و یا یک پرده مخصوص به رنگ سفید یا نقره‌ای) منتشر کند. این دستگاه از دو بخش اصلی لامپ و لنز تشکیل شده است.

ویدئو پروژکتور خانگی چند نوع است؟

ویدئو پروژکتورها از نظر کاربرد آن‌ها به سه دسته اصلی تقسیم می‌شوند: جیبی، خانگی، چند کاربره و جیبی

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

2 فروردین 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *