کاربرد چمن مصنوعی

امروزه استفاده از چمن مصنوعی صرفاً به زمین‌ فوتبال محدود نمی‌شود و در طراحی فضای داخلی منزل نیز استفاده می شود. این مطلب گروه دکوراسیون شادمگ در خصوص کاربرد چمن مصنوعی را از دست ندهید.

چمن مصنوعی چیست؟

چمن مصنوعی به محصولی گفته می شود که از الیاف غیرطبیعی ساخته شده ولی می توانند مانند چمن طبیعی بنظر می رسد. از این محصول می توانید در زمین های ورزشی و در هر شرایط آب و هوایی استفاده کنید.

اما امروزه اغلب افراد از آن برای تزئین فضای داخلیو خارجی منزل خود استفاده می کنند در واقع جاهایی که امکان رشد و نگهداری از چمن طبیعی وجود نداشته باشد.

کاربرد چمن مصنوعی

امروزه استفاده از چمن های مصنوعی در زیباسازی محوطه ها نقش اساسی دارند. این محصولات به واسطه عدم نیاز به نگهداری و همچنین آبیاری، جایگزین مناسبی برای چمن طبیعی می باشند.

چمن های مصنوعی بسته به نوع الیاف به کار رفته و یا نحوه ساخت، در انواع مختلفی از جمله چمن مصنوعی تزئینی و چمن مصنوعی ورزشی تولید می شوند.

انواع کاربرد چمن مصنوعی

چمن ‌مصنوعی ورزشی

از چمن ‌مصنوعی ورزشی در زمین های بازی گلف، تنیس، استادیوم ها، زمین فوتبال، راگبی استفاده می‌شود. برای زمین‌ های مینی فوتبال و در مدارس نیز کاربرد زیادی دارد.

بسته به نوع ورزش، لازم است ارتفاع چمن را در نظر داشته باشید. مثلا از چمن مصنوعی فوتبالی به واسطه لزوم ضربه پذیری بالا، لازم است از بین چمن های ارتفاع بلند و ضخیم انتخاب شوند. هرچقدر ارتفاع یک چمن مصنوعی بالاتر باشد، میزان ضربه پذیری آن نیز بالاتر خواهد بود.

کاربرد چمن مصنوعی

برخی اوقات به منظور افزایش تراکم و ضربه پذیری چمن های فوتبالی از پر کننده هایی مانند سیلیس و گرانول مابین الیاف چمن مصنوعی استفاده می شود. چمن مصنوعی 50 میلیمتری Ms pro یکی از بهترین چمن های مصنوعی ورزشی با ساختار نخ هلندی است که توسط شرکت خانه چمن به بازار عرضه شده است.

از آنجا که ابعاد زمین های ورزشی بزرگ است، پیش از سفارش چمن مصنوعی ابتدا لازم است، متراژ زمین به دقت اندازه گیری شده تا بافت چمن مصنوعی بنا به ابعاد مورد نظر صورت گیرد.

چمن‌ مصنوعی تزئینی

چمن های مصنوعی تزئینی یکی از معروف ترین دسته چمن های مصنوعی هستند که در انواع مختلفی در بازار موجود می باشند. این مدل چمن ظرافت و شباهت بیشتری به چمن طبیعی داشته و برای زیباسازی محیط های مختلف استفاده خواهند شد.

این محصولات در انواع مختلفی از جمله بهاره و پائیزه، تک بافت و یا دوبافت تولید می شوند. چمن های مصنوعی دوبافت در کنار الیاف اصلی خود، از الیاف کمکی نیز استفاده می نمایند.

علاوه بر این ارتفاع نخ بکار رفته در تولید این چمن ها بسته به نوع کاربرد چمن مصنوعی متفاوت می باشد.

چمن ‌مصنوعی برای بالکن و تراس

یکی از کاربردهای جذاب چمن مصنوعی، استفاده در زیباسازی تراس و بالکن می باشد. با توجه به اینکه آپارتمان های امروزی همگی دارای فضای بالکن و یا تراس هستند، کمی خلاقیت در محوطه سازی این محیط ها می تواند لذت بودن در محیطی دلنشین را برای شما فراهم نماید.

در هنگام استفاده از چمن مصنوعی تراس توجه داشته باشید که داشتن شیب مناسب برای خروج آب از کف شور در چنین فضاهایی ضروری است. در صورت عدم وجود خروجی آب، چمن مصنوعی به مرور زمان پوسیده و از بین خواهد رفت.

کاربرد چمن مصنوعی

به دلیل اینکه در فضای بالکن و تراس ممکن است پا برهنه باشید و یا کودک شما در این فضا بازی کند بهتر است چمن مصنوعی نرم و لطیف، پرز بلند و پر تراکم انتخاب کنید.

علاوه بر این، استفاده از دیوار پوش سبز (گرین وال) و همچنین قلوه سنگ های درشت، میتواند جلوه بی نظیری در محوطه بالکن و یا تراس شما ایجاد نماید.

چمن ‌مصنوعی برای حیاط

یکی دیگر از کاربرد چمن مصنوعی استفاده در محوطه سازی حیاط می باشد. چمن مصنوعی می تواند گزینه ایده آل برای ایجاد یک باغ کوچک در حیاط منزل باشد.

انتخاب چمن مصنوعی به عنوان جایگزین چمن طبیعی، شما را از سر و صدای آزاردهنده ماشین چمن زنی و نگهداری آن بی نیاز می کند. طراحی و نصب چمن مصنوعی حیاط و باغ به پارامترهای مختلفی ارتباط دارد.

صفر تا صد نکات مهمی که برای انتخاب هود آشپزخانه باید بدانید

کاربرد چمن مصنوعی

طراحان این حوزه بسته به متراژ و ابعاد حیاط، می توانند بهترین ایده را برای دکوراسیون به شما پیشنهاد دهند. علاوه بر این شما می توانید با استفاده از سنگ یا واش بتن حیاط را تزئین کنید.

برای این منظور از چمن بین سنگی نیز استفاده می شود. چمن بین سنگی نوعی چمن است که مابین شیارهای سنگ قرار خواهد گرفت.

چمن مصنوعی برای زیر درختان و بوته ها

از کاربرد چمن مصنوعی زیباسازی زیر درخت و بوته ها در فضاهای شهری و همچنین ویلا و تالار نیز است. یک مزیت چمن مصنوعی زیر درخت این است نیاز به آفتاب برای رشد ندارد.

در صورتی که چمن طبیعی زیر سایه درختان به دلیل عدم وجود نور آفتاب به صورت لکه دار و نامنظم رشد می کند. برای این منظور چمن در کنار مناطق انتخاب شده قرار گرفته و سپس طبق اندازه تنه درختان برش می خورد.

برای نهایی کردن این ایده سعی کنید از عناصر تزئینی همچون سنگ ریزه های سفید در کنار تنه درخت یا بوته استفاده کنید. نصب این مدل به برشکاری نیاز دارد و باید سطح باغچه مسطح شود و علف هرز کنده شود. برای این منظور می توانید از انواع چمن های مصنوعی تزیینی باغچه استفاده کنید.

ولی بهتر است خیلی ارتفاع زیادی نداشته باشد تا از نظر نظافت کار را برای شما دشوار نکنند.

کاربرد چمن مصنوعی بین سنگ و موزاییک

آیا دوست دارید طراحی و دیزاین زیبا اطراف سنگ فرش هایتان داشته باشید؟ پیشنهاد می شود از چمن مصنوعی برای تزئین آن ها استفاده کنید.

برای این منظور مراحل زیر را دنبال کنید:

لایه ای مسطح از بتن را بر روی سطح مورد نظر اجرا کنید و اجازه دهید بطور کامل خشک شود.

کاربرد چمن مصنوعی

سنگ فرش ها را طبق ایده ی از پیش طراحی شده بر روی سطح بتنی تثبیت کنید. این فرآیند نیاز به تخصص دارد. میزان عمق ایده آل سطح سنگ فرش تا کف بتنی ۱ تا ۲ سانتیمتر است و همچنین فاصله و پهنای میان سنگ فرش ها نیز سلیقه ای است.

استفاده از عمق های بیشتر شما را ملزم به استفاده از چمن های مصنوعی بلند تر می کند که سبب می شود هزینه بیشتری را بپردازید. معمولا از چمن مصنوعی 25 میلیمتر برای بین سنگی استفاده میشود.
چمن را مطابق با شیار مابین سنگ فرش ها برش داده و با استفاده از چسب ما بین سنگ فرش ها بچسبانید. باید همیشه چمن از سطح سنگ فرش به اندازه 5 میلمیتر بالاتر قرار بگیرد.

یکی از بهترین چمن های مصنوعی برای نصب بین سنگی از لحاظ ارتفاع و قیمت در بازار چمن های مصنوعی چمن مصنوعی 25 میلیمتری لومیا می باشد.

چمن مصنوعی برای تالار و باغ ها

برای ایجاد فضایی دلنشین و سرسبز در تالارها، می توانید از چمن مصنوعی استفاده کنید. در مناطقی که شرایط آب و هوایی مساعد و مناسب رشد چمن طبیعی نیست و یا برای صرفه جویی در مصرف آب، این محصول بسیار مناسب است.

ظاهر یکدست و زیبا دارد و در چهار فصل سال سرسبز و بهاری خواهد بود. برای نصب چمن مصنوعی باغ باید خاک را کوبیده و سطح را صاف کنید. برای نصب چمن مصنوعی باغ لازم است زیرسازی آن توسط سیمان انجام شود تا فرایند چسباندن چمن راحت تر صورت گیرد.

توجه داشته باشید که هر چه ارتفاع چمن مصنوعی بکار رفته بلند تر باشد، نظافت آن نیز دشوار تر خواهد بود. چرا که نفوذ زباله های ریز تر به داخل الیاف بلند چمن مصنوعی نظافت آن را دشوار تر خواهد کرد.

چمن مصنوعی برای دور استخر

یکی از بهترین ایده ها برای زیباسازی استخر در ویلاها، ایجاد فضای سبز است. با کاربرد چمن مصنوعی می توان محیطی زیبا و سرسبز در کنار استخر ایجاد نمود. استفاده از چمن های مصنوعی پرز بلند و پر تراکم برای این منظور بهتر است.

کاربرد چمن مصنوعی

اما اگر محدودیت صرف هزینه دارید، می توانید از چمن های مصنوعی موکتی استفاده نمائید. توجه داشته باشید که اگر تردد بسیار بالایی در محوطه خواهید داشت، چمن های موکتی انتخاب مناسبی نخواهند بود. بهتر است از انواع پر تراکم تر و بلند برای مکان های پر تردد استفاده نمائید.

چمن‌ مصنوعی برای روف گاردن

یکی از بهترین و جذابترین ایده‌ها برای زیباسازی روف گاردن استفاده از چمن ‌مصنوعی است. شما می توانید با استفاده از چمن مصنوعی محیطی زیبا و سرسبز را برای مدت زمان طولانی برای خود ایجاد نمائید.

رنگ هایی که دیزاین اتاق خوابتونو متحول میکنن | سراغ چه رنگ هایی نباید برید !

چمن مصنوعی را می ‌توان به صورت نصب تخت و یا بین سنگی و حتی نا منظم در محیط روف گاردن استفاده کرد.

دکوراسیون داخلی با چمن مصنوعی

ایده های بسیاری وجود دارد که می توانید از این محصول زیبا و پر کاربرد استفاده برده و فضای زیبایی ایجاد کنید. برای مثال استفاده از چمن های ارتفاع پایین مانند چمن مصنوعی 11 میلیمتری ونوس در زیباسازی دیوارها و پله ها یکی از این کاربردهای جذاب این محصول است.

کاربرد دیگر چمن مصنوعی استفاده به عنوان پادری و یا کف آسانسور می باشد که ایده بسیار زیباییست. کاربردهای بسیاری از جمله تزئین روی میز غذاخوری در ویلا و همچنین تزیین صندلی و وسایل دیگر به وسیله چمن و هزاران ایده جذاب دیگر وجود دارد.

کاربرد چمن مصنوعی برای حیاط خلوت

در برخی خانه های ویلایی و حتی آپارتمان ها حیات خلوت وجود دارد. این فضا می تواند برای گذراندن اوقات خوش در کنار دوستان و خانواده فضای خوبی باشد.

کاربرد چمن مصنوعی

برای اینکه بتوانید لذت بیشتری از در کنار هم بودن ببرید بهتر است از چمن مصنوعی برای حیات خلوت استفاده نمایید. اینکار می تواند با حداقل هزینه ظاهری زیبا و دلچسب درون خانه تان ایجاد کند.

 چمن مصنوعی برای راهرو و لابی

راهرو های بزرگ و یا لابی هتل ها می تواند مکان مناسبی برای نصب چمن مصنوعی باشند. این محصول فقط به عنوان کف پوش استفاده نمی شود و می توانید برای تزئین دیوار هم از آن استفاده نمایید.

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، ترکیب آینه و چمن مصنوعی می تواند فضای بسیار زیبا و لوکسی را برای دیوارهای راهرو یا لابی در منزل یا محل کار شما ایجاد نماید.

چمن مصنوعی برای اتاق بازی کودک

چمن مصنوعی دارای الیافی نرم و انعطاف پذیر است. بنابراین گزینه مناسبی برای کف پوش اتاق بازی کودکان است.

بچه ها می توانند در یک محیط امن و در جلوی چشمان شما به بازی و سرگرمی مشغول باشند بدون اینکه آسیبی به آنها وارد شود.

کاربرد چمن مصنوعی

چمن مصنوعی روی پله

پله ها یکی از مکان هایی است که می توانید بر روی آنها چمن مصنوعی نصب کنید. اینکار علاوه بر اینکه در زیبا شدن دکوراسیون داخلی شما موثر است، می تواند از از آسیب دیدن جدی هنگام افتادن از روی پله ها بکاهد.

همچنین می توانید بر روی دیوار راه پله ها هم از این محصول استفاده کنید و با ترکیب گیاهان طبیعی و گلها فضای شیک و دلچسبی به وجود آورید.

کاربرد چمن مصنوعی

چمن مصنوعی برای اتاق خواب

آیا تا به حال فکرک رده اید که یکی از کاربرد چمن مصنوعی میتواند پوشش کف اتاق خواب باشد.

باید بگویم افراد زیادی هستند که فقط با قرار دادن یک تکه چمن مصنوعی ظاهر اتاق خواب شان را کلی تغییر داده اند و این تغییر کوچک می تواند تاثیر بسیار زیادی در زیبایی و آرامش این مکان داشته باشد.

بهتر است از مدل هایی استفاده کنید که الیاف بلندتری دارند و نرم تر هستند. می توانید این مدل را بصورت آنلاین از فروشگاه چمن مصنوعی حیاط سبز بام سبز خرید کنید.

کاربرد چمن مصنوعی برای حمام و سرویس بهداشتی

شاید برای تان کمی عجیب باشد که بخواهید از چمن مصنوعی در حمام یا سرویس بهداشتی استفاده کنید!

کاربرد چمن مصنوعی

اما خیلی از مشتری های ما هنگام مراجعه یا تماس تلفنی درخواست بهترین مدل چمن مصنوعی برای حمام و سرویس بهداشتی خانه شان را دارند. این واقعا ایده جالبی است و می توانید آن را امتحان کنید.

چمن مصنوعی، تلطیف کننده محیط های اداری

تقریبا همه ما کار در فضای بسیار رسمی، جدی و حتی پرتنش اداری را تجربه کرده‌ایم. در محل کار، کارکنان و ارباب رجوع آنها در چارچوب ضوابطی از پیش تعیین شده، در ساعاتی مشخص، کاری معین را انجام می‌دهند.

چنین فضایی می‌تواند تا حد زیادی خشک و غیرمنعطف باشد. سوال اینجاست آیا با اعمال تغییراتی اندک در دکوراسیون و عناصر تشکیل دهنده محیط می‌توان نشاط و طراوت را به چنین فضایی اضافه کرد؟

در بسیاری موارد، قرار دادن چند گلدان گل طبیعی تاثیری ملموس بر تلطیف فضای کار دارد. اما در اینجا قصد داریم پیشنهاد منحصر به فرد دیگری را به فهرست اقلام نشاط آور محیط کاری اضافه کنیم: «چمن مصنوعی!».

جدیدترین مدل کابینت 1402 ؛ برای سال جدید دکور آشپزخونه رو عوض کن

نصب چمن مصنوعی در نقاط مشخصی از محیط کار تا حد بسیار زیادی در آرامش فضای کار تاثیرگذار است. با افزودن ظاهری تازه و به روز به یک اتاق کنفرانس یا سالن انتظار می‌توانید تغییری اساسی در آنها ایجاد کنید.

کاربرد چمن مصنوعی

همچنین، با استفاده از چمن مصنوعی در دکوراسیون داخلی محیط کار می توانید به مراجعه کنندگان و کارمندانتان نشان دهید که چقدر به حفظ آرامش آنها اهمیت می دهید.

مسئله مهم اینجاست که اگر چمن مصنوعی می‌تواند فضایی بسیار رسمی و جدی مانند اداره را به فضایی بانشاط تبدیل کند، آیا در سایر فضاهای کار و زندگی نیز می تواند تاثیرات مشابهی داشته باشد؟ پاسخ به این سوال مثبت است!

کاربرد چمن مصنوعی در نقاط مشخصی از محیط کار، تا حد بسیار زیادی در تلطیف فضای کار تاثیرگذار است. کاربرد چمن مصنوعی می‌تواند در اداره‌ها و محل‌های کار، فضای آرامش بخشی را ایجاد کند.

چمن مصنوعی در دکوراسیون تابلوها

یک بوم سبز برای نصب قاب عکس های کوچک دیواری، تدبیری خلاقانه برای استفاده از چمن مصنوعی در آپارتمان می تواند بخشی از دیوار را پوشش داده و فضایی دوست داشتنی برای نصب تصاویر عزیزانمان را ایجاد کند.

بدون شک این آلبوم دیواری با زمینه سبز، برای یادآوری خاطرات خوش زندگی مناسب تر است.

چمن مصنوعی در دکوراسیون آشپزخانه

رنگ سبز برای پرده، کفپوش، موکت و حتی رومیزی زیبایی خاصی دارد. اگر می توانید یکی از دیوارهای اصلی را با رنگ سبز، رنگ آمیزی کنید و یا از کاغذ دیواری با زمینه سبز روشن برای تزئین دیوار پشت تلویزیون کمک بگیرید.

این روزها آشپزخانه های اپن بخشی از پذیرایی و اتاق نشیمن محسوب می شوند.

چمن مصنوعی در منزل آشپزخانه ایده ای فوق العاده است که نیاز به کمی خلاقیت دارد. تزئین خانه با چمن مصنوعی را به صورت ساده روی قسمت اپن قرار داده و چند گلدان طبیعی را روی آن جاسازی کنید.

این فضا می تواند نمادی از باغچه های قدیمی در داخل منزل باشد و زیبایی دکوراسیون را چند برابر کند.

کاربرد چمن مصنوعی

زمین گلف

اینکه زمین بازی گلف تان را با چمن مصنوعی بپوشانید، به اندازه استفاده از سرامیک برای پوشش کف خانه، رایج و معمول است. اما انتقال زمین بازی گلف به فضای داخل خانه خلاقانه و کاری نسبتا جدید و از کاربرد چمن مصنوعی به حساب می آید.

نکته جالب این است که این کار تنها به زمین های بازی محدود نمی شود و امروزه در سایر اتاق ها نیز انجام می گیرد. اگر می خواهید نتیجه نهایی، کاملا حرفه ای و تر و تمیز از کار در بیاید، از یک سازنده کابینت یا نجار برای ایجاد مینی گلفی مشابه تصویر، در زیرزمین کمک بگیرید.

تاثیر رنگ سبز چمن مصنوعی در دکوراسیون خانه

تاثیر رنگ بر روحیه افراد را نمی توان نادیده گرفت. کارشناسان دکوراسیون داخلی به خوبی از عناصر رنگی برای حفظ نشاط در فضای بسته استفاده می کنند.

رنگ محیط به طور ناخودآگاه بر روی افراد تاثیرگذار است. وقتی صحبت از طراحی و دکوراسیون داخلی خانه است، بدون تردید باید رنگ های زنده را نیز در نظر گرفت.

زندگی در آپارتمان های کوچک و دوری از فضای سبز تاثیر سویی بر خلق و خوی افراد خانواده دارد. با چمن مصنوعی در دکوراسیون خانه تحول ایجاد کنید.

رنگ سبز از رنگ های آرامش بخش و جلا دهنده ذهن است. این روزها فضای سبز طبیعی کمتر در داخل منازل دیده می شود و جای خالی رنگ سبز به خوبی در دکوراسیون داخلی احساس می شود.

با استفاده از رنگ سبز چمن مصنوعی منزل دکوراسیون فضای داخلی را متحول کنید.

چمن مصنوعی چیست؟

چمن مصنوعی به محصولی گفته می شود که از الیاف غیرطبیعی ساخته شده ولی می توانند مانند چمن طبیعی بنظر می رسد.

آیا چمن مصنوعی برای اتاق بازی کودک کاربردی دارد؟

چمن مصنوعی دارای الیافی نرم و انعطاف پذیر است. بنابراین گزینه مناسبی برای کف پوش اتاق بازی کودکان است. بچه ها می توانند در یک محیط امن و در جلوی چشمان شما به بازی و سرگرمی مشغول باشند بدون اینکه آسیبی به آنها وارد شود.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

19 بهمن 1400

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *