افتتاح حساب ترکیه

یکی از انواع کودهای رایج در بین کشاورزان کود اوره است، واقعیت این است که انواع نهال هلو از زمان کاشت برای تقویت و رشد و همچنین باردهی بهتر نیاز به استفاده از کودها خواهند داشت و در مسیر انتخاب کود باغداران با چالش­های مختلفی رو به رو هستند، در این خبر نامه قصد داریم ضمن بررسی مزایا و معایب استفاده از کود اوره ببینیم آیا کود اوره برای درخت هلو مناسب است یا خیر؟

یکی از چالش­های مهم باغداران برای کود دهی به درختان خود بحث تامین مالی و هزینه­ی خرید کود است، به همین دلیل ممکن است برخی از باغداران به دلیل ارزان­تر بودن به برخی از کودها مانند کود اوره روی بیاورند.

باغدارانی که در وسعت بالا و هکتاری اقدام به احداث باغ می­کنند بهتر است به دنبال بهترین کود برای تقویت درختان خود باشند چرا که ارقام تجاری و با کیفیت هلو با تغذیه­ی مناسب می­توانند با باردهی مناسب هزینه­ای که برای کود دهی صرف کرده­اید به سادگی بازگشت دهد.

چالش دوم باغداران در انتخاب کود تشخیص کود مورد نیاز است و به همین دلیل بسیاری از باغداران به توصیه­های یکدیگر در تعیین کود مورد نیاز توجه می­کنند، در صورتی که این کار به شدت اشتباه است و در ادامه این خبر نامه به شما آموزش می­دهیم که چگونه می­توانید نوع کود مناسب را تعیین کنید.

چالش سوم باغداران در زمان انتخاب برند کود است، برند کود باید معتبر و به نام باشد، برندی که روی لیبل محصول خود درصد عناصر ماکرو و و میکرو را به دقت درج کرده باشد می­تواند برای شما بهترین انتخاب باشد.

مزایای کود اوره برای رشد و باردهی درخت هلو

کود اوره معمولا به عنوان کودی ارزان و در دسترس و البته با نحوه ی استفاده ساده در بین باغداران برای تقویت انواع نهال هلو شناخته می­شود، اما ما در ابن بخش برخی از مزایای کود اوره برای رشد و باردهی درخت هلو را ارائه می­کنیم.

انتخاب صحیح بین لباسشویی پاکشوما و اسنوا

کود اوره که از آن تحت عنوان کود شکری نیز یاد می­شود دارای درصد بالایی عنصر پر مصرف ازت یا نیتروژن است، این عنصر پر مصرف یا به اصطلاح ماکرو در ساخت پروتئین و نزیم­ها نقش داشته و به همین دلیل تامین این عنصر برای درختان میوه­ای مانند هلو می­تواند رشد و باردهی بهینه را تضمین کند.

یکی از مزیت­های مهم کود اوره این است که به راحتی در آب حل می­شود، عناصری که به راحتی در آب حل می­شوند به راحتی جذب شده و نیاز درختان را تامین می­کنند و از این رو برای استفاده در آب آبیاری نیز بسیار مناسب هستند.

مضرات کود اوره برای درختان هلو

با وجود اینکه کود اوره قابلیت جذب بالایی داشته و به راحتی در آب حل می­شود اما استفاده از آن برای انواع نهال هلو ممکن است مضراتی نیز داشته باشد، در این بخش از رپورتاژ به شما اطلاعاتی در رابطه با مضرات کود اوره برای درختان هلو ذکر می­کنیم.

همانطور که می­دانید کود اوره دارای نیتروژن بالایی است، این درصد بالای نیتروژن به رشد سریع رویشی کمک کرده و می­تواند سبب ظریف شدن دیواره سلولی شود، ترد و ظریف شدن دیواره سلولی در مورد درختان هلو که به آفات مکنده مبتلا شده­اند مضر است.

این آفات علاقه زیادی به درختان با بافت ظریف داشته و استفاده بی­رویه از این کود می­تواند درخت هلو را به این آفات حساس کند، از طرفی رشد زیاد رویشی در زمانی که درخت باید باردهی خود را آغاز کند می­تواند منجر به کاهش بادهی شود، بنابراین توصیه می­شود زمانی که نهال هلو باردهی خود را در سال دوم آغاز کرد از تغذیه درخت با کود اوره آن هم به صورت بی رویه اجتناب کنید.

از دیگر مضرات استفاده از کود اوره این است که این کود برای رشد علف­های هرز نیز بسیار مناسب است و بنابراین در باغاتی که آبیاری به صورت سطحی انجام می­شود برای جلوگیری از رشد علف­های هرز توصیه می­شود این کود در چال کود مورد استفاده قرار گرفته و در آب آبیاری حل نشود.

۵ روش تضمینی برای رفع مو زائد بدن

طریقه مصرف کود اوره برای تقویت درختان هلو

یکی دیگر از پرسش­هایی که در مورد مصرف کود اوره مطرح می­شود طریقه مصرف کود اوره برای درختان هلو و همچنین برای انواع نهال هلو است، در ادامه مطلب شما را با روش­های بهینه استفاده از این کود آشنا می­کنیم.

همانطور که پیش­تر نیز بیان شد این کود قابلیت حل در آب بالایی داشته و به همین دلیل می­توانید در طول فصل رویش و باردهی آن را به صورت محلول در آب مورد استفاده قرار دهید و یا اینکه حتی به اندازه­ی مناسب پای هر درخت بپاشید، زمانی که با آب آبیاری تماس پیدا کند به راحتی حل شده و جذب درخت می­شود.

ریختن پای درخت برای باغات هلو که به صورت قطره­ای آبیاری می­شوند شاید مناسب نباشد اما برای سیستم بابلر و یا سیستم آبیاری سطحی مناسب است، در مورد باغات با سیستم آبیاری قطره­ای بهترین روش حل کردن در آب است.

این کود را همچنین می­توانید به صورت مخلوط با کود دامی در چالکود مورد استفاده قرار دهید، برای پوسیده شدن کود دامی باید از اوره استفاده شود تا کود در زمان پوسیدن ازت مورد نیاز را از کود اوره جذب کند، در صورتی که کود دامی نپوسیده استفاده شود کود ازت مورد نیاز برای پوسیده شدن را از فضای اطراف ریشه تامین کرده و سبب ضعف درختان می­شود.

با نوجه به این توضیحات در چالکود باید حنما از کود کاملا پوسیده دامی استفاده کنید و در صورت استفاده از اوره همراه با کود دامی خیال شما از بابت جلوگیری از ضعف درخت در اثر استفاده از کود دامی کمتر است، البته نسبت اوره و کود دامی باید با توجه به سن درخت و میزان ازت خاک تعیین شود.

آیا کود اوره برای درخت هلو بهترین کود است؟

با توجه به مزایا و معایبی که در مورد استفاده از کود اوره برای تقویت انواع نهال هلو به آن اشاره کردیم، ممکن است این سال برای شما مطرح شود که آیا کود اوره برای درخت هلو بهترین کود است یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید گفت منابع بسیاری در قالب ترکیبات کودی مختلف برای تامین ازت مورد نیاز درختان هلو در بازار وجود دارد.

خرید ارقام نهال تجاری از بزرگترین تولید کننده نهال ایران با یک قرن تجربه

اما نکته حائز اهمیت این است که شما باید کود ازته مناسب را با توجه به میزان نیاز خود به این عنصر تعیین کنید، شما باید بر اساس نتیجه آزمایش خاک در زمستان و آزمایش تجزیه برگ درخت هلو در تابستان ببینید که به چه میزان ازت نیاز دارید تا ترکیب کودی مناسب برای تامین این عنصر را انتخاب کنید.

در راستای تعیین کود و درصد عنصر مورد نیاز مشاوران راهنما می­توانند به شما بگویند که چه کود و چه درصد عنصری برای شما بهترین انتخاب خواهد بود، برای دریافت مشاوره و راهنمایی رایگان با مشاوران ما در سایت نهالستان پالیز نهال در تماس باشید.

بهترین کود برای درخت هلو

علاوه بر عنصر ازت که در قالب اوره و یا سایر ترکیبات کودی برای انواع نهال هلو مورد نیاز است، عناصر غذایی دیگری نیز هستند که مورد نیاز بوده و شما باید برای تعیین بهترین کود برای درخت هلو تنها و تنها به نتیجه­ی آزمایش خاک و برگ سالیانه توجه داشته باشید.

بر اساس نتیجه­ی آزمایش شما می­توانید بهترین کود، ترتیب کود دهی و شیوه کود دهی را تنظیم کرده و در طول یک سال آن را اجرا کنید.

کلام آخر

همانطور که دیدید کودها و عناصر غذایی مختلفی هستند که می­توانند برای افزایش و بهبود کیفیت محصول مورد استفاده قرار گیرند اما شما باید با دریافت مشاوره از متخصصان و براساس نتیجه­ی آزمایش باغ خود بهترین کود و نحوه استفاده از ان را تعیین کنید برای دریافت مشاوره با مشاوران نهالستان پالیز نهال در تماس باشید.

تماس با پالیز نهال:

09144501003

09144501009

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: shadi hemati

آخرین بروز رسانی

28 آذر 1402

بروز رسانی توسط

shadi hemati

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *