افتتاح حساب ترکیه
گوشی آیفون یا سامسونگ

گوشی آیفون یا سامسونگ ؛ کدام بهتر هستند؟ سوال و چالشی که ذهن خیلی از افراد را درگیر خود کرده است. انتخابی سخت که اغلب را دچار چالش میکند. این مطلب گروه تکنولوژی شاد مگ شاید تا حدودی بتواند به کشمکش های طرفداران این دو برند پایان دهد و شما را نیز به پاسخ سوال خود برساند.

گوشی آیفون یا سامسونگ ؟

دو برند خوش نام اپل و سامسونگ، به عنوان پرفروش ترین برندهای حال حاضر جهان که در زمینه تولید گوشی فعالیت دارند، شناخته می شوند. اپل، گوشی های خود را با نام آیفون تولید می کند و سامسونگ نیز از واژه گلکسی که به معنی کهکشان می باشد، برای پیشوند مدل های خود استفاده کرده است.

گوشی آیفون یا سامسونگ

یکی از دلایل موفقیت های سامسونگ در دنیای گوشی، تولید گوشی های مختلف برای تمامی اقشار جامعه است که توانسته فروش گوشی های سامسونگ را چشمگیر کند.

اپل نیز برخلاف سامسونگ و سایر رقبای خود، هر سال مدل های محدودی را به بازار عرضه می کند که همگی آنها را میبایست پرچمدار گوشی های آیفون عنوان کرد و این به منزله توانایی خرید گوشی آیفون، تنها برای بخشی از اقشار جامعه است.

طرفداران گوشی آیفون بیشتر است یا سامسونگ ؟

هر دو برند سامسونگ و اپل در زمینه جذب مخاطبان عملکرد فوق العاده ای را داشته اند و امروزه نیز به عنوان دوتا از محبوب ترین و پرفروش ترین برندهای موبایل در کنار هواوی نام برده شناخته می شوند.

گوشی آیفون یا سامسونگ

در پاسخ به سوال « گوشی آیفون یا سامسونگ »، باید عنوان کرد که هر یک از این برندها از طرفداران پر شماری برخوردار هستند که البته سامسونگ به سبب مدل های متنوع تر و تولید گوشی برای تمامی اقشار، این فرصت را پیدا کرده تا مخاطبان بیشتری را به خود جذب کند و طور کلی می توان گفت که مصرف کنندگان شرکت سامسونگ بیشتر از مصرف کنندگان و طرفداران اپل است.

گوشی آیفون بهتر است یا سامسونگ ؟

برای پاسخ به این سوال، مؤلفه های بسیار مهمی برای تشخیص برتری گوشی ها بر یک دیگر وجود دارد که ما از این مؤلفه و مشخصه های دیگری که می تواند کارآمد بودن یک گوشی را از جنبه های مختلف به چالش بکشد، استفاده خواهیم کرد. در ادامه مطلب، برای مقایسه گوشی آیفون و سامسونگ و یا اینکه تشخیص دهیم آیفون بهتر است یا سامسونک، دو مدل پرچمدار S21 ULTRA و 12Pro Max را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

گوشی آیفون یا سامسونگ

تفاوت گوشی آیفون با سامسونگ

برای انتخاب و خرید یک گوشی کارآمد و خوش دست، نکات ریز و درشتی وجود دارد که مخاطبان با در نظر داشتن آنها می توانند بهترین انتخاب را از نظر طراحی و مقاومت داشته باشند.

گوشی های آیفون از نظر طراحی، همواره زبانزد عام و خاص مخاطبان بوده اند و این امر نیز به سبب به کار گرفته شدن مواد فولاد ضد زنگ در طراحی بدنه گوشی است که جذابیت منحصربفردی را به گوشی های آیفون بخشیده است.

بهره وری از گوریلا گلس در پشت گوشی باعث خوش دست شدن گوشی های آیفون شده و از طرفی نیز ترکیب فولاد ضد زنگ و گوریلا گلس باعث افزایش نسبی وزن گوشی آیفون ۱۲ پرومکس شده است.

IP68 یکی دیگر از بخش هایی است که بر طراحی گوشی آیفون 12 پرومکس نیز اثر گذار بوده و مقاومت گوشی را به طرز قابل ملاحظه ای افزایش داده است. مقاومت گوشی آیفون با مجهز شدن به IP68، در اعماق 6 متر می تواند به مدت زمان 30 دقیقه سالم بماند.

گوشی آیفون یا سامسونگ

گوشی آیفون یا سامسونگ ؛ کدام یک خوش دست تر است؟

گوشی های سامسونگ نیز از نظر طراحی به نسبت گوشی های آیفون عملکرد نسبتا متفاوت تری را ارائه کرده است. سامسونگ در گوشی S21 Ultra از یک فریم آلومینیومی با همان ماهیت نسخه های قبلی بهره برده است و پشت و جلو گوشی نیز با گوریلا گلس محافظت شده است.

ضخامت گوشی های سامسونگ در مقایسه با آیفون، ضخیم تر بوده و از این نظر باید عنوان کرد که گوشی های آیفون و آیفون 12 Pro Max عملکرد بهتری را داشته اند. از نظر مقاومت نیز گوشی سامسونگ S21 Ultra به IP68 مجهز شده است که می تواند در اعماق 1.5 متر به مدت 30 دقیقه سالم بماند.

نمایشگر؛ AMOLED یا OLED

نمایشگر یکی از بخش های بسیار مهم گوشی است که کیفیت آن می تواند مضرات نور آبی را به طرز چشمگیری کاهش دهد. از این رو شرکت های معتبری نظیر اپل و سامسونگ از دو نمایشگر متفاوت از هم و باکیفیت بهره برده اند که در ادامه به تشریح و برتری های این دو خواهیم پرداخت.

گوشی آیفون یا سامسونگ

اپل در گوشی های آیفون خود و سری X به بعد از نمایشگر OLED بهره برده است که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است اما نکته قابل توجه در نمایشگر آیفون 12 پرومکس، مجهز شدن به فرمت های HDR از جمله HDR10 و دالبی ویژن اشاره نمود که کیفیت نمایشگر را بهبود بخشیده است و آن را در میان برترین نمایشگرهای تعبیه شده در گوشی های دنیا تبدیل کرده است.

نمایشگر گوشی آیفون ۱۲ پرومکس از نظر روشنایی نیز عملکرد قابل قبولی را ارائه کرده است و با ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ نیت، روشنایی قابل توجه ای را ایجاد می کند. اندازه نمایشگر ۱۲ پرومکس، ۶.۷ اینچ با رزولوشن ۱۲۸۴ × ۲۷۷۸ پیکسل می باشد و نسبت صفحه نمایش به بدنه برابر با ۸۷.۴ درصد است و رابط بصری در آن بهبود پیدا کرده است.

نمایشگر گوشی آیفون یا سامسونگ

سامسونگ در جدیدترین گوشی خود، در مدل S21 Ultra از نمایشگر AMOLED استفاده کرده است که از روشنایی حیرت انگیز 1500 نیت و وضوح فوق العاده 1440 × 3200 پیکسل در کنار فناوری HDR10+ برخوردار است.

نقطه اوج نمایشگر آمولد گوشی سامسونگ S21 Ultra، نرخ تازه سازی 120 هرتز آن می باشد که باعث اجرای روان تر بازی ها گرافیکی و عدم کندی در هنگام استفاده از گوشی خواهد شد. نمایشگر بزرگ 6.8 اینچ با نسبت صفحه نمایش 89.8 درصدی نسبت به بدنه، تماشای تمام صفحه فیلم ها و اجرای بازی ها را لذت بخش خواهد ساخت.

سیستم عامل IOS یا اندروید

در برقراری تعامل کاربران با گوشی سیستم عامل، بسیار کاربردی است . برای افراد بزرگسال مهم ترین مؤلفه برای خرید و انتخاب یک گوشی به حساب می آید .چرا که در صورت پیچیده بودن عملکرد گوشی، مخاطب در استفاده از گوشی دچار مشکل خواهد شد.

روش های ساده برای اتصال گوشی به تلویزیون با کابل و بدون کابل

گوشی آیفون یا سامسونگ

سیستم عامل در گوشی های آیفون، یکی از مهم ترین مشخصه هایی است که باعث متمایز کردن گوشی های آیفون از سایر مدل ها شده است. اپل با ایجاد سیستم عامل اختصاصی IOS موفق شد در یک بازه زمانی نسبتا کوتاه، خیل عظیمی از کاربران را به سمت خود بکشاند و آنها را به استفاده از گوشی های خود سوق دهد.

از ویژگی های بسیار مهم سیستم عامل IOS، امنیت بسیار بالای اطلاعات شخصی مخاطبان است. که با جلوگیری از ورود بد افزارها به داخل گوشی، این سطح از امنیت را که در دنیای گوشی زبانزد است، توانسته ایجاد کند. گوشی آیفون 12 پرومکس نیز به جدیدترین نسخه آن که IOS 14 می باشد مجهز شده است.

سیستم عامل اندروید بدون شک بزرگترین رابط کاربری ساخته شده برای گوشی ها در جهان به شمار می رود که امروزه بیش از نیمی از گوشی های جهان به این سیستم عامل محبوب مجهز هستند. گوشی های سامسونگ نیز با پشتیبانی از سیستم عامل اندروید، رابط کاربری ساده و البته پر کاربرد را برای مخاطبان خود ایجاد کرده است به طوریکه دسترسی به هر آنچه که به آن فکر می کنید آسان خواهد بود.

از ویژگی های بسیار مهم در سیستم عامل اندروید، دسترسی نامحدود به نرم افزارها، دانلود آسان محتوا، اشتراک گذاری آسان برنامه ها با گوشی های اندرویدی و سایر ویژگی های دیگر است که استفاده و کارایی از گوشی را بیشتر کرده است.

تراشه و پردازنده گوشی آیفون یا سامسونگ

تراشه یا همان چیپست، برای ادغام بخش های مختلف یک سیستم به کار می رود تا از پراکندگی تراشه ها و ناکارآمدی آنها جلوگیری کند. البته تراشه ها نقش بسیار مهمی را در گوشی ها دارند و به همین سبب سامسونگ و اپل در تلاش بوده اند تا از بهترین تراشه برای ارائه عالی ترین عملکرد استفاده کنند.

گوشی آیفون یا سامسونگ

باید بدانید تراشه به هر میزان که قدرتمندتر باشد، سرعت اورکلاک آن نیز بالاتر خواهد بود و این به معنی ارائه عملکرد صاف و روان در گوشی خواهد بود. البته عملکرد صاف و روان گوشی نیز با بخش هایی نظیر پردازنده و رم نیز در ارتباط خواهد بود.

اپل همانند همیشه در جدیدترین گوشی های خود از بهترین چیپست استفاده می کند. این بار در گوشی آیفون 12 پرو مکس از جدیدترین نسخه تراشه های خود با نام A14 بیونیک رونمایی کرد که بر اندازه 5 نانومتری معماری شده است. اپل در آیفون 12 پرومکس از یک پردازنده 6 هسته ای با سرعت 3.1 گیگاهرتز در کنار پردازنده گرافیکی 4 هسته ای بهره برده است که عالی ترین عملکرد را از این نظر در میان گوشی های پرچمدار دارد.

سامسونگ نیز همانند اپل، از بهترین چیپست در جدیدترین گوشی خود یعنی S21 Ultra بهره برده است. این گوشی سامسونگ که به عنوان پرچمدار گوشی های سامسونگ شناخته می شود، از یک تراشه اختصاصی معماری شده 5 نانومتری با نام Exynos 2100 بهره برده است که سرعت اورکلاک سیستم در آن به طرز قابل توجه به نسبت نسخه های پیشین بهبود پیدا کرده است.

پردازنده 8 هسته ای با سرعت 2.9 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Mali-G78 MP14 می تواند عملکرد بینظیری را در سطح اجرای بازی های گرافیکی داشته باشد که البته به لطف رم 12 گیگابایت، بازی ها در بهترین حالت ممکن اجرا خواهند شد.

دوربین گوشی آیفون یا سامسونگ

امروزه دوربین را می توان جذاب ترین عنصر گوشی ها نامید که می تواند بیشترین اثر را در جذب مخاطبان داشته باشد. به کارگیری سنسورهای متفاوت و رزولوشن بالا، یکی از سیاست های جذابی است که گوشی های جدید را در نزد مخاطبان برجسته می کنند.

گوشی آیفون یا سامسونگ

شاید به عقیده بسیاری از مخاطبانی که تجربه استفاده از گوشی های آیفون را ندارند، بر این باور باشند که رزولوشن دوربین های آیفون، پایین تر از رقبای خود است و کیفیت آنها نمی تواند با گوشی های بالا رده برابری کند. اما در حالیکه چنین نیست و باید عنوان کرد که رزولوشن ۱۲ مگاپیکسلی گوشی های آیفون از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و می توانند لنزهای حرفه ای برای عکاسی از سوژه ها باشند.

گوشی آیفون 12 پرومکس به یک ماژول دوربین چهارگانه مجهز است که به سه لنز 12 مگاپیکسلی و یک سنسور عمق مجهز بوده که امکان عکاسی حرفه ای از سوژه را فراهم ساخته است. شایان ذکر است که زوم اپتیکال در گوشی آیفون 12، تنها 2.5X می باشد که این به معنی زوم کردن روی اشیا می تواند با همان کیفیت ثابت اصلی گوشی باشد و در صورت زوم بیشتر، کیفیت ضبط سوژه ها با افت نسبی همراه خواهد بود.

گوشی های سامسونگ نیز از نظر دوربین، همواره در برترین ها قرار داشته اند و نسخه های پرچمدار آن در بین بهترین گوشی ها از نظر دوربین، از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده اند. گوشی سامسونگ S21 Ultra که جدیدترین نسخه از گوشی های پرچمدار سامسونگ می باشد، به خوبی می توان عملکرد فوق العاده سامسونگ را در این گوشی بالا رده و در بخش دوربین ها مشاهده کرد.

سامسونگ، این گوشی بالا رده خود را به یک دوربین چهارگانه مجهز کرده که لنز اصلی آن از رزولوشن ۱۰۸ مگاپیکسل، دو لنز پریسکوپ و لنز تله فوتو ۱۰ مگاپیکسل در کنار لنز ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید برخوردار است که این لنزها در کنار یک دیگر می توانند کیفیت بینظیری را در عکاسی از سوژه ها فراهم آورند.

باتری گوشی آیفون یا سامسونگ

در ادامه پاسخ بع سوال آیفون بهتر است یا سامسونگ در مورد باتری می خواهیم صحبت کنیم. باتری یکی دیگر از بخش های مهم گوشی به حساب می آید که ظرفیت و ماندگاری آن می تواند مؤلفه ای بسیار مهم در انتخاب و خرید گوشی ها باشد.

عملکرد شرکت اپل در ساخت باتری گوشی های آیفون یکی از بخش هایی بوده که از سوی مخاطبان و مصرف کنندگان گوشی های آیفون مورد انتقاد قرار گرفته است. گوشی های آیفون برخلاف عملکرد فوق العاده ای که در سایر بخش های گوشی دارند، در بخش باتری که یکی از مهم ترین رکن ها برای انتخاب و خرید گوشی به شمار می آید، عملکرد نسبتا ضعیف تری را به نسبت رقبا و سایر بخش های خود گوشی ارائه کرده است.

گوشی آیفون یا سامسونگ

به همین سبب می توان یکی از نقاط ضعف گوشی های آیفون را باتری های آنها عنوان کرد که با گذشت و ارائه چندین نسخه، روند طراحی ظرفیت باتری ها بهبود پیدا نکرده است. یکی از نکات بسیار جالب و قابل توجه ای که در گوشی آیفون ۱۲ پرومکس در مقایسه با نسخه پیشین خود یعنی آیفون ۱۱ پرومکس به چشم می خورد، کاهش ظرفیت باتری می باشد که از ۳۹۶۹ میلی آمپر به ۳۶۸۷ میلی آمپر کاهش پیدا کرده است.

ترفند های ساده و جالب برای تمیز کردن کیبورد کامپیوتر یا لپ تاپ

اما از آن طرف، گوشی های سامسونگ همیشه در بخش باتری گوشی ها عملکرد خوب و قابل قبولی را داشته است و البته باید اشاره کرد که یکی از دلایل محبوبیت بسیار بالای گوشی های میان رده سامسونگ، همین باتری های ظرفیت بالا هستند که توانسته مخاطبان بسیاری را به استفاده و خرید گوشی سامسونگ سوق دهد.

گوشی S21 اولترا نیز از یک باتری 5000 میلی آمپر بدون تعویض با قابلیت شارژ سریع 25 وات برخوردار است که امکان استفاده از گوشی را به مدت بیش از 24 ساعت فراهم می سازد.

قیمت گوشی آیفون یا سامسونگ

خب بدون شک اگر بخواهیم از نظر قیمت گوشی به گوشی های سامسونگ و آیفون نگاهی داشته باشیم، سامسونگ از این نظر به مراتب بودجه کمتری را برای خرید گوشی می طلبد و از طرفی نیز به سبب تعداد بسیار بالای مدل های سامسونگ، حق انتخاب در گوشی های سامسونگ به مراتب بیشتر خواهد بود.

گوشی آیفون یا سامسونگ

اما گوشی های آیفون به سبب منحصربفرد بودن و برندسازی شرکت اپل، از نظر قیمت نمی توان آن را به مخاطبانی که به دنبال گوشی های باکیفیت و قیمت پایین هستند پیشنهاد داد چراکه برای خرید گوشی آیفون، میبایست بودجه ی بیشتری را در نظر گرفت.

از نظر طراحی گوشی آیفون بهتر است یا سامسونگ

برای اینکه پاسخ سوال گوشی آیفون یا سامسونگ را بگیرید به بررسی گوشی‌های سامسونگ و اپل در ابعاد مختلف می‌پردازیم و از مقایسه طراحی این دو گوشی نسبت به یکدیگر شروع می‌کنیم. گوشی‌های اپل و سامسونگ از چندین نظر در طراحی با یکدیگر وجه مشترک دارند به گونه‌ای که هم گوشی‌های سامسونگ و هم آیفون دارای دکمه پاور و صدا در یک مکان، دارای دو بلندگو و دارای استاندارد IP68 هستند که نشان‌دهنده مقاومت بالای گوشی‌های این برندها در برابر ضربه، نفوذ آب و گرد و خاک است.

اما جدا از چندین مورد وجه اشتراک که بین موبایل سامسونگ و اپل وجود دارد، طراحی جلوی گوشی‌های سامسونگ کاملاً یکنواخت است و هیچ تورفتگی ندارد اما در مقابل اپل از فولاد ضد زنگ در طراحی گوشی‌های خود استفاده کرده است که موجب ضخیم‌تر شدن موبایل‌های اپل نسبت به سامسونگ شده است اما حس مقاومت بیشتری را به کاربر منتقل می‌کند. علاوه‌بر این گوشی‌های سامسونگ برخلاف گوشی‌های اپل جک 3.5 میلی‌متری هدفون را حفظ کرده‌اند. از نظر وزن نیز گوشی اپل از سامسونگ سبک‌تر است.

گوشی آیفون یا سامسونگ

  • یکنواخت بودن طراحی جلوی گوشی
  • ضخامت کمتر
  • دارای جک 3.5 میلی‌متری هدفون
  • استفاده از فولاد ضد زنگ در بدنه گوشی
  • مقاومت بیشتر در برابر ضربه
  • وزن کمتر

مقاومت بالای محافظ صفحه نمایش گوشی اپل

صفحه نمایش گوشی‌های اپل از نوع Super Retina هستند البته به جزء گوشی XR آیفون که صفحه نمایش آن از نوع LCD است. درصورتی که صفحه نمایش گوشی‌های سامسونگ از نوع Super AMOLED هستند. هر دو نوع صفحه نمایش موبایل اپل و سامسونگ از قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ پشتیبانی می‌کنند و از نسبت بالای ابعاد نمایشگر به بدنه برخوردار هستند.

البته محافظی که بر روی صفحه نمایش گوشی اپل استفاده شده است نسبت به محافظ استفاده شده بر روی صفحه نمایش گوشی سامسونگ که گوریلا گلس می‌باشد مقاومت بیشتری دارد.

کیفیت بالای عکس با دوربین گوشی‌های اپل

گوشی‌های اپل به جزء گوشی XR دارای دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی با قابلیت لرزش‌گیر، تشخیص فاز، فوکوس خودکار و همچنین زوم اپتیکال دو برابر هستند. دوربین گوشی XR اپل نیز دارای یک دوربین 12 مگاپیکسلی است. البته دوربین گوشی‌های سامسونگ نیز تمامی این ویژگی‌ها را دارد اما تجربه نشان داده است که کیفیت عکس با گوشی‌های اپل چیز دیگریست!

گوشی آیفون یا سامسونگ

سیستم عامل اندروید نسبت به سیستم عامل iOS رابط کاربری ساده‌تری دارد

در این مورد این خود کاربر است که باید به سوال گوشی آیفون یا سامسونگ پاسخ دهد چراکه برخی از کاربران هنگام کار با سیستم عامل اندروید راحت هستند و برخی دیگر هم هنگام کار با سیستم عامل iOS. اما اگر بخواهیم به صورت کلی به نظرات و علایق کاربران نسبت به این دو سیستم عامل نگاهی بیاندازیم باید بگوییم که سیستم عامل اندروید برنده است چراکه نسبت به سیستم عامل آی او اس رابط کاربری ساده‌تری دارد.

طول عمر باتری گوشی سامسونگ از اپل بیشتر است

برای پاسخ به سوال گوشی آیفون یا سامسونگ دیگر نیازی به تعارف نیست .چراکه همه کاربران خیلی خوب می‌دانند که با وجود تمامی تلاش‌هایی که اپل برای افزایش طول عمر باتری گوشی‌های خود کرده است هنوز نتوانسته به پای گوشی‌های سامسونگ برسد. بنابراین گوشی‌های سامسونگ نسبت به گوشی‌های اپل طول عمر باتری بیشتری دارند.

مقایسه ایفون با سامسونگ محدوده کاتالوگ

مزایای سامسونگ در مقایسه با اپل

  • کاتالوگ گسترده دستگاه‌ها
  • گوشی‌های مقرون به صرفه‌تر

مزایای اپل در مقایسه با سامسونگ

  • مشخص بودن محدوده محصول
  • کارآمد بودن مدل‌های قدیمی از نظر ویژگی‌ها و عملکرد

در سال‌های گذشته تعداد محصولات گوشی‌های هوشمند اپل کمی افزایش یافته است. در حقیقت معرفی نسخه آیفون مینی و در عین‌حال حفظ سیاست پشتیبانی و بروزرسانی طولانی‌مدت نرم افزار برای آیفون‌های قدیمی توانسته شرایط ایده‌آلی را برای اپل فراهم کند. این مسئله باعث شده است طیف محصولات آیفون در میان پنج تولیدکننده برتر گوشی‌های هوشمند امروزی به عنوان کوچک‌ترین لیست شناخته شود.

گوشی آیفون یا سامسونگ

مقایسه ایفون با سامسونگ سخت افزار

مزایای سامسونگ در مقایسه با اپل

  • مشخصات و ویژگی‌های جذاب
  • قابلیت‌های متمایزکننده همانند نمایشگرهای انعطاف‌پذیر و قلم اس پن

مزایای اپل در مقایسه با سامسونگ

  • پردازنده‌های قدرتمندتر

برای پاسخ به سوال گوشی آیفون یا سامسونگ باید بدانید یکی دیگر از تفاوت‌های مهم میان دو برند اپل و سامسونگ را می‌توان برخورد آن‌ها با مشخصات سخت افزاری دستگاه دانست. در حالی که سامسونگ از قابلیت‌هایی همانند صفحه نمایش منعطف، سنسورهای دیجیتال درون نمایشگر، پشتیبانی از اس پن و حتی دوربین سلفی درون نمایشگر استفاده می‌کند، اپل ترجیح می‌دهد موضع محافظه‌کارانه‌تری را انتخاب کند.

با این که همواره غول تکنولوژی کره جنوبی پیشتاز نبوده است. اما اپل هیچ یک از ویژگی‌های ذکرشده در سال 2021 را ارائه نمی‌کند. بد نیست بدانید صفحه‌نمایش‌های اولد که از زمان عرضه نخستین نسل آن‌ها در سال 2010 توسط سامسونگ برای گوشی‌های سری گلکسی S به کارگیری شدند. فقط در گوشی‌های سال 2020 به صورت گسترده مورد استفاده قرار گرفتند.

اگر بخواهیم کمی دقیق‌تر بیان کنیم، بهتر است بدانید گوشی‌های سامسونگ و سایر پرچمداران اندروید در سال 2020 مجهز به قابلیت‌های محصولات آیفون در سال 2021 شدند.

طراحی شگفت انگیز آیفون 15 ؛ بررسی شایعات و قابلیت های آیفون جدید

با توجه به این که شرکت اپل در سال 2021 نرخ تازه‌سازی 120 هرتز را برای نمایشگر گوشی‌های سری آیفون 13 پرو در نظر گرفت. موفق شد از پرچمداران اندروید سبقت بگیرد. از سوی دیگر، گوشی‌های سری گلکسی کماکان به ارائه تنظیمات دوربین بهتر همانند سنسورهای اضافی ادامه می‌دهد.

بد نیست بدانید آیفون 12 پرو مکس در تست‌های انجام شده موفق شد گلکسی S21 Ultra را شکست دهد. در حالی که سامسونگ با اعداد و ارقام فوق‌العاده در مشخصات و قابلیت‌های سخت افزاری توانسته خود را متمایز نشان دهد. اما نکته برجسته اپل را می‌توان پردازنده دانست. همواره این شرکت ویژگی‌های سخت افزار خود را با سایر رقیبان اندروید بررسی می‌کند.

به عنوان مثال، اپل اعلام کرده است که پردازنده A15 تا 50 درصد سریع‌تر از پردازنده اسنپدراگون 888 بوده که در پرچمداران اندروید قرار دارد. البته فراموش نکنید که حتی پردازنده A14 اپل هم از پردازنده‌های محبوب و قدرتمند پرچمداران اندروید همانند اسنپدراگون 888 یا اگزینوس 2100 سریع‌تر و کارآمدتر است.

گوشی آیفون یا سامسونگ

مقایسه آیفون و سامسونگ نرم افزار

مزایای سامسونگ در مقایسه با اپل

  • رابط قابل تنظیم
  • بهینه‌سازی چندوظیفه‌ای بسیار پیشرفته

مزایای اپل در مقایسه با سامسونگ

  • تجربه‌ای روان و قابل اعتماد در کلیه گوشی‌های فعلی آیفون
  • برنامه‌های بومی با کیفیت بالا
  • نرم افزارهای قوی با بروزرسانی‌های امنیتی
  • طراحی واضح و منظم

مقایسه آیفون و سامسونگ

رابط کاربری و سیستم عامل One UI و iOS هر دو طرفداران و منتقدان خود را دارند . شما نمی‌توانید تصمیم خرید دستگاه‌ها را از سیستم عامل مربوطه آن‌ها جدا کنید. در حقیقت یکپارچه‌سازی اپل مجددا امتیاز بالایی را کسب می‌کند و عملکرد ثابتی را در مدل‌های ذکرشده ارائه می‌کند. با این حال منتقدان بر این باور هستند که اپل سیاست محافظه‌کارانه‌ای در برابر پذیرش ویژگی‌های جدید دارد، حتی برخی موارد که به سخت افزار هم وابسته نیستند.

حقیقت ماجرا برای برای پاسخ به سوال گوشی آیفون یا سامسونگ این است که همگرایی ویژگی‌ها با اتخاذ ویژگی‌های منتشرشده توسط هر دو سیستم عامل موبایل متوقف نمی‌شوند. یکی از مزایای اصلی سیستم عامل iOS، پشتیبانی طولانی‌مدت از گوشی‌های قدیمی خود است. به عنوان مثال می‌توان به گوشی آیفون 6s اشاره کرد که هنوز هم پشتیبانی می‌شود و توانسته آپدیت iOS 15 را دریافت کند. تجربه کاربری را می‌توان یک موضوع کاملا ذهنی دانست و در این رابطه نمی‌توان یکی از آن‌ها را در مقایسه با دیگری کامل دانست.

مقایسه آیفون و سامسونگ در زمینه حفاظت از داده‌ها

مزایای سامسونگ در مقایسه با اپل

  • قابلیت Samsung Pass پیرامون محافظت از رمزهای عبور
  • سامسونگ Knox ؛ ایجاد لایه‌های گوناگون امنیتی
  • پوشه امن؛ یکی دیگر از مهم‌ترین قابلیت‌های امنیتی سامسونگ

مزایای اپل در مقایسه با سامسونگ

  • کنترل و قابلیت‌های بیشتر درباره حریم خصوصی
  • اطلاعات واضح در اپ استور پیرامون استفاده از داده‌های شخصی

گزینه‌های پیش‌فرض ایمن‌تر

شرکت اپل توانسته ویژگی منحصر به فردی را در مقایسه با سایر گوشی‌های اندروید ارائه کند. اما شرایط به اندازه گذشته مشخص نیست. سامسونگ از ویژگی و پیشرفت‌های امنیتی که گوگل در سال‌های گذشته و پیرامون سیستم عامل اندروید ایجاد کرد. بهره بسیار زیادی کسب کرده است. هنگامی که صحبت از امنیت می‌شود، معیارهای زیادی وجود دارد که باید آن‌ها را در نظر گرفت. به همین علت ما در مقاله آیفون بخریم یا سامسونگ به قابلیت‌های حریم خصوصی و امنیتی هر کدام از شرکت‌ها محدود شده‌ایم.

گوشی آیفون یا سامسونگ

شرکت سامسونگ ویژگی‌های حریم خصوصی جدید را با رابط کاربری One UI 3.0 ترکیب کرده است. نخستین مورد از ویژگی‌های حریم خصوصی سامسونگ را می‌توان سیستم مجوزهای منحصر به فردی دانست که امکان ارائه آن‌ها به برنامه‌های موجود در گوشی اندروید وجود دارد.

بنابراین شما می‌توانید به یک اپلیکیشن اجازه دهید تا زمانی که در حالت اجرا قرار دارد به میکروفون، دوربین یا سایر موارد دسترسی داشته باشد. همچنین شما مجبور نیستید همواره دسترسی به موقعیت مکانی خود را به سایر اپلیکیشن‌ها ارائه دهید. یکی دیگر از ویژگی‌های حریم خصوصی سامسونگ را می‌توان فضای ذخیره‌سازی ایزوله دانست که داده‌های برنامه را تقسیم‌بندی می‌کند.

به عنوان مثال، یک برنامه توانایی دسترسی به سایر فضاهای ذخیره‌سازی را نخواهد داشت. هنگامی که نوبت به مدیریت فایل One UI 3.0 می‌رسد، خواهید دید که دارای مجوز کامل دسترسی به کلیه فایل‌ها بوده و عملکردی مشابه سایر نسخه‌ها دارد.

ویژگی‌های حریم خصوصی اپل

در حال حاضر برای پاسخ به سوال گوشی آیفون یا سامسونگ باید بدانید سیستم عامل iOS 15 که از سوی اپل منتشرشده است، توانایی ارائه گزارش کامل پیرامون حریم خصوصی برنامه‌ها و شفاف‌سازی دسترسی آن‌ها به داده‌ها را دارد. یکی دیگر از ویژگی‌های حریم خصوصی اپل را می‌توان اقدامات حفاظتی اضافی در برنامه Mail به منظور مخفی کردن آدرس IP دانست که امکان ایجاد ایمیل‌های منحصر به فرد را در کنار ویژگی Private Relay ایجاد می‌کند؛ این کار می‌تواند درخواست‌های شما را با استفاده از آدرس‌های مختلف، هدایت کرده تا ضبط الگوهای مرور را دشوار کند.

آیفون یا سامسونگ ؛ ارزش فروش مجدد

مزایای سامسونگ در مقایسه با اپل

  • گوشی‌ های هوشمند سامسونگ پس از چند ماه با قیمت پایین به فروش خواهند رسید
    پرچمداران برخلاف آیفون‌ها با کاهش شدید قیمت مواجه می‌شوند

مزایای اپل در مقایسه با سامسونگ

  • امکان فروش مجدد آیفون خود با قیمت مناسب پس از یک الی دو سال از زمان خرید
  • برنامه بازپرداخت در کشورهای منتخب

بدون تردید می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین معیارهای مربوط به خرید گوشی هوشمند را می‌توان ارزش فروش مجدد آن دانست. کاربران پس از گذشت دو الی سه سال از زمان خرید گوشی هوشمند خود، سعی می‌کنند آن را برای فروش قرار دهند. تا بتوانند بخشی از بودجه خرید گوشی جدید را فراهم کنند. اما واقعیت این است که گوشی‌های اندرویدی در مقایسه با گوشی‌های آیفون در مدت زمان اندک، ارزش خود را از دست خواهند داد.

گوشی آیفون یا سامسونگ

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، گوشی‌های هوشمند اندروید به صورت متوسط بیشتر از ۳۳ درصد ارزش خود را در سال ۲۰۲۰ از دست دادند . این در حالی است که عدد ذکرشده برای آیفون معادل ۱۶ درصد است. البته دلایل زیادی برای این کاهش قیمت وجود دارد . می‌توان یکی از آن‌ها را تولید بیش از حد گوشی‌های هوشمند جدید دانست.

به عنوان مثال، شرکت سامسونگ در یک سال کاری بیشتر از ۱۰ مدل جدید را روانه بازار می‌کند . این در حالی است که اپل در سال ۲۰۲۰ فقط ۵ گوشی هوشمند را معرفی کرد.

 

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

27 فروردین 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *