افتتاح حساب ترکیه
آبشارهای اطراف تهران

اگر دلتان برای یک سفر لک زده ولی شرایط به شما اجازه مسافرت طولانی نمیدهد به شما پیشنهاد می کنیم این مطلب گروه سفر شادمگ را بخوانید. در این مطلب آبشارهای اطراف تهران با اطلاعات کامل و مسیر دسترسی به شما معرفی شده است.

در اطراف تهران آبشارهای بسیاری وجود دارد که دسترسی به آن‌ها بسیار آسان است و می‌توانید برای گذراندن اوقات فراغت خود و دوری از محیط شلوغ پایتخت به بازدید از آن‌ها بروید. فصل تابستان یکی از بهترین‌ فصل‌ها برای بازدید از این آبشارها خواهد بود، چرا که هوایی خنک و مطبوع و آبشاری پر از آب در انتظارتان است.

اما اگر قصد دارید تا با خانواده خود به بازدید از این آبشارها بروید یا برایتان مهم است که مسیر دسترسی به آن‌ها آسان باشد، در ادامه همراه باشید تا آبشارهای اطراف تهران را با سطح پیمایش آسان برای همه به شما معرفی کنیم.

 آبشار خور

آبشار خور یکی از دیدنی‌ترین آبشارهای اطراف تهران به شمار می‌رود که با طبیعتی بکر و منحصربه‌فرد در دل جاده زیبای چالوس قرار گرفته است.

آبشارهای اطراف تهران

این آبشار در ۱۷ کیلومتری جاده کرج به چالوس در استان البرز واقع شده و برای یک سفر یک روزه از تهران می‌تواند انتخابی مناسب و خاطره‌انگیز باشد. این آبشار از میان کوه‌ها سرازیر بوده و ۵۰ متر ارتفاع دارد. برای رسیدن به این آبشار حدود یک ساعت باید پیاده‌روی کنید که مسیر آن بسیار آسان بوده و در طول مسیر از طبیعت زیبا لذت خواهید برد. آبشار خور در فصل تابستان بسیار پرآب بوده و در فصل زمستان یخ می‌زند و به جاذبه‌ای برای یخ‌نوردان تبدیل می‌شود.

همچنین با توجه به این‌که آبشار در ارتفاع ۲ هزار و ۸۰۰ متری واقع شده در فصل تابستان آب‌‌وهوایی مطبوع و خنک دارد. به همین دلیل بهترین زمان سفر به آبشار خور را می‌توان تابستان دانست.

 آبشار برجی کلا

آبشار برجی کلا در روستایی با همین نام در آمل واقع شده است. این آبشار را می‌توان یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌ها و آبشارهای اطراف تهران دانست که در منظره‌ای بکر و دست‌نخورده قرار گرفته و با سفر به آن، آرامش عمیقی را در دل طبیعت تجربه خواهید کرد.

این آبشار در مناطق ییلاقی واقع شده و به همین دلیل در فصل تابستان آب‌وهوای مطبوع و دلپذیری دارد. برای رسیدن به این آبشار یک پیاده‌روی سبک را تجربه خواهید کرد که تمامی افراد فارغ از سن و حتی با توان بدنی ضعیف هم می‌توانند این مسیر را طی کنند.

 آبشار آبنیک

آبشار آبنیک در انتهای دره‌ای با همین نام در فشم قرار دارد. این آبشار در طول تابستان بسیار پر آب بوده و در میان طبیعتی سرسبز و بکر واقع شده است.

همچنین در پایین آبشار حوضچه‌ای تشکیل می‌شود در این فصل که برای شنا بسیار مناسب خواهد بود.

در فصل زمستان این آبشار یخ می‌زند و برای یخ‌نوردان به یک جاذبه‌ گردشگری مهیج تبدیل می‌شود. اما اگر قصد سفر یک روزه و خانوادگی دارید تا کمی در میان طبیعت احساس آرامش کنید، فصل تابستان بهترین زمان سفر به این آبشار خواهد بود.

آبشارهای اطراف تهران

برای دسترسی به این آبشار باید حدود ۴۰ دقیقه پیاده‌روی کنید و این مسیر آسان است.

 

 آبشار ایگل

آبشار ایگل در ارتفاعات دو هزار متری در دامنه قله توچال و در روستایی با همین نام واقع شده است. در اطراف این آبشار طبیعتی بکر و سرسبز دیده می‌شود و با چشم‌اندازی فوق‌العاده یکی از آبشارهای اطراف تهران است.

این آبشار در فصل تابستان پرآب بوده و به دلیل قرارگیری در ارتفاعات دارای آب‌وهوایی خنک و مطبوع است.

آبشارهای اطراف تهران

برای بازدید از آبشار ایگل، باید حدود دو ساعت پیاده‌روی کنید. مسیر پیاده‌روی هموار و کم شیب بوده و سخت نیست. در نتیجه می‌توانید با خانواده یا دوستان خود برای یک سفر یک‌ روزه به این آبشار در اطراف تهران سفر کنید.

 آبشار اوسون

آبشار اوسون در منطقه‌ای با همین نام در دربند و ایستگاه پنج توچال قرار دارد. ارتفاعات کوهستانی همراه با رودخانه‌ای پرآب، این آبشار را به یکی از دیدنی‌های جذاب در فصل تابستان و در اطراف تهران تبدیل کرده است.

جالب است بدانید که این آبشار از ذوب شدن برف‌های ارتفاعات شمالی شهر تهران تشکیل می‌شود.

برای رسیدن به این آبشار باید مسافتی را حدود دو تا سه ساعت پیاده راه بروید. این مسیر بسیار آسان است و می‌توانید با خانواده خود به بازدید از آن بروید.

 آبشار شاهان‌دشت

آبشار شاهان‌دشت، از بلندترین آبشارهای ایران و بزرگ‌ترین آبشار استان مازندران است که در روستایی با همین نام قرار دارد.

این آبشار که به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده، از آبشارهای دائمی و پرآبی به شمار می‌رود که به ویژه در فصل تابستان بسیار دیدنی خواهد بود.

آبشارهای اطراف تهران

ارتفاع این آبشار ۱۸۰ متر بوده و در میان طبیعت سرسبز و بکر خطه شمال ایران قرار گرفته و به همین دلیل می‌تواند مقصدی جذاب برای طبیعت‌گردان شناخته شود. مسیر رسیدن به این آبشار آسان بوده و تنها باید ۱۰ تا ۲۰ دقیقه پیاده‌روی کنید.

 آبشار ورسک

آبشار ورسک از آبشارهای فصلی آبشارهای اطراف تهران بوده که حجم آب آن در فصل‌‌ها متفاوت است. به همین دلیل در فصل تابستان این آبشار بسیار پرآب بوده و به دلیل کوهستانی بودن منطقه هم آب‌وهوایی خنک و مطبوع دارد.

آبشارهای اطراف تهران

به این آبشار، آبشار چشمه علی یا بزرگ هم گفته می‌شود. برای رسیدن به آبشار ورسک، باید مسافتی کمتر از دو کیلومتر را از روستا طی کنید. پیاده‌روی کوتاهی را در میان طبیعت و چشم‌انداز زیبای آن خواهید داشت و مسیر دسترسی به آبشار ورسک بسیار آسان و سهل است.

صفر تا صد نکات مهم برای خرید یک فلاسک چای خوب

 آبشار سنگان

آبشار سنگان که از میراث‌های ملی ایران و از آبشارهای اطراف تهران محسوب می‌شود در انتهای روستایی با همین نام در ۲۰ کیلومتری شمال غرب تهران واقع شده است.

بازدید از این آبشار در طول فصل تابستان پیشنهاد می‌شود، چرا که حجم آب آن زیاد بوده و هوایی خنک را تجربه خواهید کرد.

در فصل زمستان هم این آبشار یخ می‌زند و می‌تواند برای یخ‌نوردان و طبیعت‌گردان دیدنی و جذاب باشد. دسترسی به آبشار سنگان آسان بوده و برای رسیدن به آن باید حدود دو تا سه ساعت پیاده‌روی کنید.

آبشارهای اطراف تهران

 آبشار ولیلا

آبشار ولیلا در نزدیکی روستایی با همین نام و در استان مازندارن واقع شده است. برای بازدید از این آبشارهای اطراف تهران باید از میان جنگل‌های انجیلی سرسبز و بکر عبور کرده و در امتداد یک رودخانه حدود ۱۵ دقیقه پیاده‌روی کنید.

مسیر دسترسی به این آبشار آسان بوده و حدود ۵/۱ کیلومتر پیاده راه دارد. یکی از بهترین زمان‌ها برای بازدید از آبشار ولیلا برای یک سفر یک روزه در اطراف تهران، ماه‌های گرم سال خواهد بود. در فصل تابستان، می‌توانید علاوه بر سرسبزی جنگل از خنکای آبشار و هوای این منطقه هم لذت ببرید.

آبشارهای اطراف تهران

آبشار شوراب

آبشار شوراب در استان مازندران قرار داشته و به تهران نزدیک است. این آبشار در کنار یک ریل راه‌آهن و در پایین دست روستایی با همین نام واقع شده است.

آب این آبشار به دلیل عبور از خاکی که دارای گوگرد و املاح معدنی بسیار است، غیرقابل شرب بوده و به همین دلیل شوراب نامیده می‌شود. همین املاح باعث شده که رنگ محل ریزش آبشار به سرخی دربیاید و زیبایی آن را دو چندان کرده است.

آبشار کلوگان

آبشار کلوگان در منطقه شمیرانات واقع شده است و برای فرار از گرمای تابستانی تهران بهترین گزینه است. از این آبشار می توانید به قله هایی مانند مهرچال، کلوگان، روستای امامه و… دسترسی داشته باشید.

آبشارهای اطراف تهران

رفتن به این آبشار برای افراد سالمند و کودکان سخت است چرا که پیاده روی نیمه دشواری از منطقه ماشین رو تا رسیدن به آبشار دارد. فصل بهار و تابستان برای سفر به این آبشار اطراف تهران بهترین زمان است.

اگر قصد دارید فصل پاییز به آبشار کلوگان بروید بهتر است لباس گرم و مناسب به همراه داشته باشید. زمستان های منطقه کلوگان سرد و برفی است و برای بازدید از این آبشار در زمستان حتما باید تجهیزات یک سفر زمستانی را داشته باشید.

اگر هم قصد دارید تا با ماشین شخصی، خودتان را به آبشار کلوگان برسانید باید به اتوبان شهید بابایی بروید و از آنجا وارد جاده لشگرک شوید، سپس باید به جاده اوشان_فشم رفته و آن را تا انتها طی کنید تا به مقصد برسید.

اگر نمی خواهید با ماشین شخصی این مسیر را طی کنید، باید با مترو، تاکسی یا بی آر تی به میدان تجریش بروید و خود را سر خیابان باهنر برسانید، سر این خیابان ون هایی برای بردن مسافران به روستای کلوگان مستقر هستند.

آبشار دوقلو

آبشار دوقلو در شمال تهران و در مسیر کوهنوردی بین دربند و توچال قرار دارد. علت نامگذاری این آبشار به نام دوقلو این است که زمان سر ریز شدن از بالا دو شاخه می شود و به زمین می ریزد.

آبشارهای اطراف تهران

آبشار دوقلو هم مانند اغلب آبشار های تهران از ذوب برف های کوهستان های اطراف تهران پدید می آید. این آبشار از سطح دریاهای آزاد 2700 متر ارتفاع دارد و ارتفاع خود آبشار نیز تقریبا 20 متر است. این آبشار در زمستان یخ می زند و منظره ای دیدنی برای طرفداران مناظر زمستانی بوجود می آورد.

برای دسترسی به این آبشار اطراف تهران باید از دربند و روستای پس قلعه گذر کنید. پس از رد کردن این مناطق، برای رسیدن به آبشار باید حدود دو ساعت کوهپیمایی کنید تا به پناهگاه شیرپلا و آبشار دوقلو برسید.

سعی کنید برای طی این مسیر کفش مناسب و تجهیزات کوهنوردی به همراه داشته باشید، ضمن این که می توانید از طناب ها و سیم بکسل های نصب شده در مسیر کمک بگیرید. هرچه ارتفاعتان بیشتر می شود هوا سرد تر می شود، از این رو اگر در فصل پاییز و زمستان قصد بازدید از این آبشار را دارید حتما لباس گرم کافی و مناسب به همراه داشته باشید.

آبشار رجب

آبشار رجب یکی دیگر از آبشارهای اطراف تهران در منطقه دربند است. این آبشار در مسیر کوهنوردی شیرپلا قرار دارد. گفته می شود دژ شخصیت اساطیری کیقباد در این منطقه قرار داشته است.

درباره نام شیرپلا دو احتمال وجود دارد، اول این که شیرپلا در زبان مازندرانی معنی شیر برنج دارد و نام این منطقه هم به این واژه مازندرانی مرتبط است، چرا که مردم شمال تهران در گذشته نچندان دور با لهجه ای بسیار نزدیک به زبان مازندرانی صحبت می کردند.

گروه دیگری معتقدند واژه شیرپلا در واقع شیب پناه بوده است که در طول سال ها به شیرپلا تبدیل شده است که این احتمال نیز جای تامل دارد. آبشار رجب برای کوهنوردانی که سال هاست به این منطقه رفت و آمد می کنند نامی آشنا و پر خاطره است.

برای دسترسی به این آبشار ابتدا باید به تجریش و از آنجا به دربند بروید، سپس وقتی به دوراهی اوسون رسیدید به سمت راست بپیچید. دربند، منطقه ای با آب و هوای خنک است، از این رو بهتر است که اگر در فصل های سرد سال قصد حرکت به سمت آبشار رجب را دارید حتما لباس های گرم به همراه داشته باشید.

 

آبشار سوتک

آبشار سوتک در شمال غربی دربند و یکی از آبشارهای اطراف تهران است. این آبشار در نزدیکی روستای پس قلعه در مسیر کوهنوردی شیرپلا قرار دارد. کوه بند یخچال و بند اوسون، از مهم ترین کوه های این منطقه هستند.

کوه بند یخچال سال ها پیش بر اثر زلزله در این منطقه و در میان دو صخره بزرگ ایجاد شده است. بند اوسون در واقع، صخره های بلندی هستند که در آخر باغ های پس قلعه قرار دارند و از دیگر نام هایی که به آن شناخته می شود بند مگس است.

دیدنی های کردان روستای جادویی که تهرانی ها نباید ازش غافل بشن

آبشارهای اطراف تهران

جی پی اس، ارتفاع آبشار سوتک را 2133 متر از سطح آب های آزاد نشان می دهد. در کنار این آبشار می توان کمپینگی دوستانه برگزار کرد و خستگی راه را از تن به در کرد. آب این آبشار مانند اکثر آبشار های منطقه بسیار سرد است. برای رسیدن به این آبشار، هرچه بیشتر پیش می روید، کوهنوردی آن سنگین تر می شود و فضای پیش رویتان گسترده تر و بازتر می شود.

آبشار ناران

آبشار ناران در شمال روستای کند علیا و در 700 متری محله ناران در منطقه لواسانات واقع شده است. این آبشار از آبشارهای اطراف تهران مقصد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است. منطقه لواسان در شمال شرق تهران واقع شده است و یکی از مناطق خوش آب و هوای این استان به شمار می رود.

لواسان با وجود آب و هوای بی نظیری که دارد فاصله چندان زیادی با تهران ندارد و این مسئله باعث شده طرفداران زیادی داشته باشد. از دیگر دلایلی که منطقه ای که آبشار ناران در آن واقع شده را مهم می کند، آثار باستانی است که از همین محله کشف شده است.

آبشارهای اطراف تهران

از جمله وسایلی که در منطقه لواسان کشف شده می توان به گوشواره، قلعه پیرزن و جوهک اشاره کرد که نشان می دهد روستای کند علیا قدمت طولانی داشته است. آبشار ناران حدود 10 تا 15 متر ارتفاع دارد و ارتفاع منطقه ای که در آن واقع شده 2286 متر بالاتر از سطح دریاهای آزاد است. این آبشار دارای جریان دائمی آب است و هر ساله در بهار حجم آب آن افزایش میابد.

با توجه به این که بسیاری از فضاها و زمین های اطراف این آبشار ملک شخصی افراد است، تنها راهی که در حال حاضر می توانید از طریق آن به آبشار ناران برسید، بخش شرقی این آبشار است.

برای رسیدن به روستای کند علیا و سپس آبشار ناران، ابتدا مسیر را تا لواسان طی کنید، سپس به بلوار امام خمینی بروید و از آن جا وارد خیابان اسدیان شوید، در ادامه این مسیر به روستای کند علیا خواهید رسید.

آبشار آیینه ورزان

آبشار آیینه ورزان، در دامنه زرینه کوه واقع شده است. روستای آیینه ورزان با تهران 60 کیلومتر فاصله دارد و در فاصله 17 کیلومتری شهرستان دماوند قرار گرفته است. آینه ورزان دارای دو بخش بالا ده و پایین ده است.

آبشار آیینه ورزان در قسمت بالا ده این روستا قرار دارد. طبیعت پایین ده با بالا ده تفاوت های بسیاری دارد، در پایین ده دشتی وسیع وجود دارد که در آن درختان میوه کاشته شده است. این آبشار 20 متر ارتفاع دارد. در بالای زرینه کوه؛ بقایای یک قلعه وجود دارد که بومیان آن را قلعه نوذر شاه می نامند.

آبشارهای اطراف تهران

برای دسترسی به این روستا بایستی ابتدا خود را به رودهن برسانید، سپس از آنجا به آبسرد و سپس به روستای آیینه ورزان بروید. برای رسیدن از روستای آیینه ورزان به آبشار آن نیز حدود دو ساعت پیاده روی خواهید داشت.

رفتن به آبشار شاید برای کودکان و سالمندان سخت باشد. می توانید پس از استراحت و تفریح در کنار آبشار آیینه ورزان، از شمال آن مسیر را ادامه دهید و بعد از حدود 8 یا 10 دقیقه به تنگه باریک 2 متری برسید که زیبایی خاصی دارد. بالاتر از آبشار آیینه ورزان یک آبشار دیگر وجود دارد که مسیر دسترسی به آن خطرناک و بسیار سخت است و بهتر است اگر در کوهنوردی حرفه ای نیستید فکر رفتن به آنجا را از سر بیرون کنید.

آبشار هویر

یکی از روستاهای دیدنی اطراف تهران، روستای هویر در شهر دماوند است. این روستا که 2620 متر از سطح دریا ارتفاع دارد، جاذبه های دیدنی زیادی دارد که یکی از آن ها آبشار فصلی هویر یا عوش کمر است.

از دیگر جاذبه های این روستا می توان به برج انگمار، غار جول دره، کوه قره داغ، دریاچه هویر و قلعه پشت اشاره نمود. آبشار فصلی هویر، از بالادست روستای هویر به پایین سرازیر می شود و از بالای صخره ای بلند به زمین می ریزد. این آبشار هر ساله گردشگران زیادی را به این روستا می کشاند. آب و هوای این منطقه معتدل و کوهستانی است، زمستان هایش برفی و سرد و تابستان هایش معتدل است.

روستای هویر با تهران 105 کیلومتر و با شهر دماوند 50 کیلومتر فاصله دارد. برای رسیدن به این روستا و پس از آن، آبشار هویر یا عوش کمر، باید ابتدا به شهر زیبای دماوند بروید، پس از آن باید به سمت آبادی چنار عرب ها حرکت کنید و بعد از رسیدن به آن وارد جاده معدن شوید تا در نهایت به آبشار هویر برسید.

 

آبشار کمرد

آبشار کمرد از آبشارهای اطراف تهران در نزدیکی روستای کمرد، در جاجرود تهران قرار دارد. این روستا 25 کیلومتر با تهران فاصله دارد و به شهر جدید پردیس نزدیک است. آب و هوای این منطقه معتدل و کوهستانی است.

آبشار کمرد 20 متر ارتفاع داشته و در دیواره آن غاری به مساحت 10 متر مربع وجود دارد. این آبشار در انتهای دره ای قرار دارد که سراسر آن با درختان نارون، چنار و زرشک کوهی پوشیده شده است.

آبشارهای اطراف تهران

آبشار کمرد فصلی است و تنها در بهار آب دارد، ولی منطقه ای که در آن حضور دارد در همه فصل ها دیدنی است. در اطراف این غار شکاف هایی بر روی دیواره ها و بدنه غار وجود دارد. بخشی از صخره آبشار کمرد بسیار شبیه به صورت خرس است که حالت بدون آب این آبشار را هم دیدنی می کند.

برای دسترسی به این آبشار زیبا، باید در مسیر اصلی تهران_فیروزکوه حرکت کنید، پس از طی دو کیلومتر از شهر جاجرود به روستای کمرد خواهید رسید. وقتی به روستا رسیدید باید مابقی راه را پیاده روی کنید. بعد از طی مسیر یک کیلومتری به آبشار کمرد می رسید. در طی این مسیر هم می توانید از زیبایی بی نظیر منظره کنار جاده نیز بهره ببرید.

راهنمای کامل سفر به گرجستان + مشخصات کامل جاهای دیدنی

آبشار غلاک

آبشار غلاک در مسیر کوهستانی دارآباد و منطقه شمیران قرار دارد. این آبشارهای اطراف تهران در شمال شرق شمیران واقع شده است. دیدنی ترین زمان برای بازدید از این منطقه فصل بهار است که اوج زیبایی آن شکوفا می شود.

بهتر است پیش از حرکت به سمت این آبشار خود را برای یک پیاده روی حرفه ای آماده کنید، چرا که بخشی از مسیر شیب زیادی است. بعد از این که یک مسافت را با شیب تند طی کردید، به منطقه ای مسطح خواهید رسید که رستوران و دکه داشته، می توانید در این مکان خستگی در کنید یا غذا میل کنید و به راه خود ادامه دهید. دورنمای این آبشار بسیار زیبا و دیدنی است. در بالای این آبشار، آبشار ها و چشمه های دیگری وجود دارند.

برای رفتن به دار آباد باید با اتوبوس یا مترو خود را به تجریش برسانید. سپس از آن جا سوار اتوبوس های تجریش به دار آباد شوید و ادامه مسیر را طی کنید. این منطقه معمولا هوای سردی دارد پس علاوه بر تجهیزات کوهنوردی و کفش مناسب، لباس گرم هم به همراه داشته باشید.

آبشار درکه

یکی از روستاهای با اصالت و با قدمت بسیار زیاد استان تهران، درکه است که هنوز هم بافت سنتی خود را حفظ کرده است. در درکه چند آبشار معروف وجود دارد. آبشار درکه یا آبشار کارا یکی از زیبا ترین و معروف ترین آن ها است.

این آبشار در نزدیکی دره ای با همین نام قرار دارد. آبشار درکه در بعضی فصل ها کم آب و در بعضی فصل ها پر آب است. اگر روز های تعطیل را برای این بازدید انتخاب نکنید احتمالا بتوانید در کنار این آبشار بنشینید و اطراق کنید.

آبشارهای اطراف تهران

برای دسترسی به این آبشار باید در مسیر کوهنوردی درکه تا کافه عمران حرکت کنید. رو به روی کافه عمران یک مسیر خاکی وجود دارد که با طی کردن چهل دقیقه این مسیر، وارد یک مسیر جنگلی کوچک می شوید که آبشار درکه بعد از آن قرار دارد.

در ادامه این مسیر کوهنوردی، قلل سیاه سنگ، دوشاخ و چین کلاغ وجود دارند که اگر آمادگی بدنی لازم داشته باشید می توانید آن ها را فتح کنید. این مناطق از دیرباز شاهد حضور گردشگران زیادی از تهران و دیگر شهرهای ایران بوده است.

 

آبشار تنگه واشی

تنگه واشی یکی از مناطق ییلاقی تهران است که آب و هوای بی نظیری دارد. یک از آبشارهای اطراف تهران حدودا 150 کیلومتر با تهران فاصله دارد. آبشار تنگه واشی در جیلزجند در نزدیکی شهر فیروزکوه است.

این آبشار پیاده روی زیادی دارد و اگر روز های تعطیل به این منطقه بروید، شلوغی و ازدحام رفت و آمد شما را سخت کند. همراه داشتن تجهیزات کوهنوردی و پیاده روی در این منطقه ضروری است.

آبشارهای اطراف تهران

در نزدیکی تنگه واشی و تنگه سا، دشتی وجود دارد که زیبایی آن را دو چندان می کند. بهترین زمان برای بازدید از این آبشار و تنگه، مرداد ماه است. آب رودخانه حتی در تابستان سرد و خنک است و این موضوع به این دلیل است که جریان آب آن، از محلی عبور می کند که آفتاب به آن برخورد ندارد.

برای رفتن به این تنگه و دیدن آبشار بی نظیر آن، دو کیلومتر در جاده تهران_فیروزکوه پیشروی کنید، سپس به یک جاده فرعی وارد خواهید شد که اگر 9 کیلومتر در آن جلو بروید، روستای جیلزجند آشکار می شود. حدودا چهار کیلومتر بعد از این روستا به محل پیاده روی تنگه واشی و سا می رسید.

آبشار امامزاده داوود

امامزاده داوود، یکی از مشهور ترین امامزاده های اطراف تهران است که در شمال غربی تهران و در 15 کیلومتری فرحزاد قرار دارد. در نزدیکی این امامزاده یک آبشار زیبا به همین نام وجود دارد که بدلیل نزدیکی در اطراف تهران مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

آبشار امامزاده داوود در ابتدای مدخل ورودی روستا در جنوب امامزاده داوود قرار دارد. این آبشار پتانسیل تبدیل شدن به یک مکان تفریحی گردشگری را دارد که برای تحقق این امر، آبشار امامزاده داوود و مسیر های آن توجه بیشتری را می طلبند.

آبشارهای اطراف تهران

یکی از مسیر های دسترسی به آبشار امامزاده داوود از انتهای دره فرحزاد است که بیشتر برای کوهنوردان مناسب است. این مسیر از آبشارهای اطراف تهران 4 ساعت پیاده روی و 2 ساعت کوهنوردی لازم دارد. یک مسیر کوهنوردی دیگر از ایستگاه هفتم توچال شروع می شود، و از قله شاه نشین به امامزاده داوود و به آبشار امامزاده داوود منتهی می گردد.

آسان ترین راه برای رسیدن به امامزاده داوود از جاده کن_سولقون است. این جاده از کنار رودخانه کن می گذرد و منظره دلپذیری دارد. از میدان دوم شهران باید 25 کیلومتر طی کنید که به دلیل پیچ و خم جاده حدود 45 دقیقه طول می کشد. برای رسیدن به این امامزاد در شهران وسیله نقلیه عمومی هم قرار دارد.

آبشار خور کجاست؟

آبشار خور یکی از دیدنی‌ترین آبشارهای اطراف تهران به شمار می‌رود که با طبیعتی بکر و منحصربه‌فرد در دل جاده زیبای چالوس قرار گرفته است.

آبشار ایگل کجاست؟

آبشار ایگل در ارتفاعات دو هزار متری در دامنه قله توچال و در روستایی با همین نام واقع شده است. در اطراف این آبشار طبیعتی بکر و سرسبز دیده می‌شود و با چشم‌اندازی فوق‌العاده یکی از آبشارهای اطراف تهران است. این آبشار در فصل تابستان پرآب بوده و به دلیل قرارگیری در ارتفاعات دارای آب‌وهوایی خنک و مطبوع است.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۳ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

23 بهمن 1400

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *