افتتاح حساب ترکیه
اخذ ویزای شینگن

اخذ ویزای شینگن برای خود شرایطی خاص دارد. از مدارک گرفته تا هزینه‌ها و حتی مراحل دریافت روادید برای انواع ویزای شینگن متفاوت است. از طرف دیگر، شرایط گرفتن ویزای شینگن برای برخی کشورها به دلایل سیاسی فرق دارد. برای بررسی بهتر شرایط اخذ ویزای شینگن این مطلب از گروه سفر شادمگ را از دست ندهید.

شینگن

شینگن به منطقه‌ای در اروپا گفته می‌شود که ۲۶ کشور در این منطقه برای رفت و آمد نیاز به ویزا و باقی محدودیت‌های مرزی برای تردد ندارند، بنابراین کشورهای این حوزه به منزله کشوری واحد به شمار می‌آیند. اعضای این منطقه هر اندازه در برابر اتباع خود و عبور مرور مرزی آنها سهل می‌گیرند، در برابر اتباع کشورهای خارج از این حوزه که نیاز به ویزا دارند سخت‌گیر هستند.

اخذ ویزای شینگن

بر همین اساس، با توجه به این که کشورهای اروپایی زیادی به عضویت این منطقه درآمده‌اند، ویزای شنگن از ارزش و اعتبار بالایی در سراسر دنیا برخوردار می باشد.

ویزای شینگن

این منطقه که در وب‌سایت رسمی شینگن به عنوان بزرگترین منطقه بدون نیاز به ویزا جهان یاد می شود، در سال ۱۹۸۵ در کشور لوکزامبورگ طی یک قرارداد بین‌المللی ایجاد شد. بر اساس این پیمان، ۲۲ کشور عضو اتحادیه اروپا و ۴ کشور عضو انجمن تجارت آزاد اروپا (EFTA) با مساحت ۴،۳۰۰،۰۰۰ کیلومتر مربع و با جمعیت ۴۲۰ میلیون نفری، به عنوان مجموعه‌ای واحد عمل می‌کنند.

ویزای شینگن شامل کدام کشورهاست؟

همان‌طور که در جدول مشاهده می کنید، اکنون ۲۶ کشور عضو شنگن هستند. از این میان ۳ کشور سوئیس، نروژ و ایسلند با توجه به این که عضو اتحادیه اروپا نیستند، اما عضو این حوزه هستند. همچنین ایرلند و بریتانیا از اعضای اتحادیه اروپا هستند که عضو شنگن نمی باشند؛ البته لازم به ذکر است که اخیرا انگلستان از اتحادیه اروپا خارج شده است.

کشورهای دیگر نیز از جمله رومانی، بلغارستان و قبرس نیز از جمله کشورهای عضو این پیمان هستند.

اتریش – Austria /آلمان – Germany/مجارستان – Hungary/فرانسه – France/پرتغال – Portugal/اسپانیا – Spain/بلژیک – Belgium/اسلواکی – Slovakia/لهستان – Poland/ایتالیا – Italy/سوئیس – Switzerland/سوئد – Sweden/اسلوونی – Slovenia/هلند – Netherlands/یونان – Greece/نروژ – Norway/دانمارک – Denmark/فنلاند – Finland/ایسلند – Iceland/جمهوری چک – Czech Republic/لاتویا – Latvia/استونی – Estonia/لیتوانی – Lithuania/لوکزامبورگ – Luxembourg/مالت – Malta//لیختنشتاین – Liechtenstein/جزایر فارو – Faroe Islands

اخذ ویزای شینگن

سفر به منطقه شینگن بدون محدودیت

شهروندان کشورهای عضو شینگن
دارندگان اقامت که توسط یکی از کشورهای شینگن صادر شده است.
شهروندان اتحادیه اروپا
افرادی غیر از اتحادیه اروپا که جزو کشورهای واجد شرایطی هستند که نیازی به اخذ ویزای شینگن برای سفر 90 روز یا کمتر ندارند.
افراد که عضو اتحادیه اروپا نیستند و دارای ویزای شینگن می باشند.

بهترین روش اخذ ویزای شینگن چیست؟

سناریوی رفتن به سفارت میتواند به صورتتوریستی تجاری تحصیلی کاری پزشکی ترانزیت پیوست به اقوام و … باشد .همانطور که میبینید راه کار های مختلفی برای گرفتن ویزای شینگن وجود دارداما نکته حائز اهمیت این است که بسته به شرایط کیس باید از راهکار و سناریو ی مناسب برای اخذ ویزا استفاده نمود.

بسیاری از افراد به خاطر نداشتن تجربه و بد تر از این متاسفانه بسیاری از همکارانبه خاطر نداشتن اشراف کامل به شرایط دریافت ویزای شینگن مسافر را با یک سناریوی غیر مرتبط و غیر مناسببه سفارت میفرستد که این امر در نهایت منجر به ریجکتی مسافر خواهد شدمسافری که اگر از راهکار مناسبی برای اخذ ویزای شینگن ش استفاده میشد به راحتی ویزایش را اخذ نموده بود و سرنوشت متفاوتی را میداشت.

حدود ۶ سال پیش را به خاطر دارم که شرایط گرفتن وقت سفارت ایتالیابرای گرفتن ویزای شینگن توریستی برای بسیاری از اژانس ها سخت بوددر مقابل ویزاهای بیزنسی نیازی به وقت قبلی نداشت همین امر باعث شده بود بسیاری از آژنس ها و دفاتر خدمات مسافرتی مسافران خود را به شکل بیزنسی به سفارت بفرستند.

تذکر

فقط و فقط به این خاطر که مسافر میتوانست با داشتن دعوت نامه ی تجاری بدون نیاز به وقت قبلی به سفارت ورود کند،مبالغ زیادی را بابت گرفتن دعوت نامه از مسافر اخذ میکردنداز طرفی هم دغدغه ی گرفتن وقت از سفارت را نداشتند

اخذ ویزای شینگن

مسافر از همه جا بی خبر نیز دعوت نامه را در دستان خود میدیدو تصور میکرد با داشتن این دعوت نامه مدارکش خیلی قرص و محکم شده غافل از اینکه مبلغ زیادی رو بابت دعوت نامه پرداخت کردهدعوت نامه ای که با آن شانس اخذ ویزای شینگن خود را به خطر انداخته بود.

اکثر آن مسافرانی که به این شیوه در آن بازه ی زمانی به سفارت رفتند ریجکت شدندچرا که افیسر در آن زمان وقتی کیسی را میدید که کت شلوار پوشیده و با کیف سامسونتو دعوت نامه به دست در حال ورود است در ۹۹ درصد موارد سرنوشت ویزایش از همان قبل مصاحبه برایش مشخص بود.

شرایط ویزای شینگن چیست؟

قوانین جدید اخذ ویزای شینگن در سال 2022 توسط اتحادیه اروپا تعیین شده است. در صورتی که متقاضی این شرایط را دارا نباشد، درخواست ویزای شینگن ایشان رد می‌شود. شرایط گرفتن ویزای شینگن بدین صورت است:

گردش حساب بالا

متقاضیان برای درخواست ویزای شینگن، باید گردش حساب مالی ۶ ماه آخر حساب بانکی خود را ارائه کنند. افسران ویزا میانگین مبالغ ورودی و خروجی شما را در ۶ ماه اخیر محاسبه می‌کنند و سپس طبق آن برای اعطا و یا عدم اعطا ویزا تصمیم گیری می‌کنند.

تعیین هدف سفر

با این کار به افسر پرونده ویزا کمک خواهید کرد تا راحت تر برای اعطای ویزا تصمیم گیری کند. اگر با هدف گردشگری می‌خواهید به منطقه شینگن سفر کنید، می‌توانید یک برنامه سفری شامل جزئیات بازدید از کشور مورد نظر به مدارک خود اضافه کنید.

تمکن مالی مناسب

تمکن مالی متقاضی، به افسران ویزا ثابت می‌کند که ایشان در پرداخت هزینه های اقامت و خرج های روزانه خود، با مشکلی مواجه نخواهد شد و در پرداخت این هزینه ها، از شخص دیگری کمک نخواهد گرفت.

بهترین سفارت برای ویزای شینگن

این سوال بسیاری از مسافران است چه آن دسته از مسافرانی که مقصد اصلی شان محدوده شینگن است چه کسانی که برای بهتر کردن سابقه سفر خود برای اخذ ویزای کانادا در پی اخذ ویزای شینگن هستند.

اخذ ویزای شینگن
درصد ویزادهی سفارت ها در بازه های زمانی مختلف بسیار متفاوت است این درصد ویزا دهی میتواند بسته به شرایط سیاسی و اقتصادی آن کشور بستهبه دستوراتی که کنسول از بالا دریافت میکند و بسته به های سیزن و یا لو سیزن بودن فصل باشد.

چطور گذرنامه اربعین بگیریم ؟ نحوه ثبت نام و مراحل دریافت گذرنامه ویژه اربعین

زمانی را به خاطر دارم که سفارت هلند برای دریافت ویزای شینگن جزو سخت گیر ترین سفارت ها بود و اکثر در خواست های ویزا حتی در قوی ترین کیس ها هم منجر به ریجکتی میشد.
در چند ماه گذسته شرایط این سفارت به مراتب بهتر از قبل بودهو مسافرینی را داشته ایم که به راحتی برایشان ویزا های مولتنی یکساله از سفارت هلند اخذ نموده ایم .

زمانی افراد معدودی را جلوی سفارت هلند میدیدید ولی در حال حاضر تقاضا برای گرفتن وقت سفارت هلند افزایش یافته است.
سفارتی که تا چندی پیش جزو سخت گیر ترین سفارت ها بود .به تازگی نیز با توجه به مراجعه زیاد مسافران فیلتر های بیشتری برای اخذ ویزا در این سفارت گذاشته شده است.

و یا سفارت اتریش برای اخذ ویزای شینگن همواره جزو سفارت های سخت گیر بود . همگر در کیس هایی که واقعا کیس اخذ ویزای شینگن از سفارت اتریش بوده اند.۶ ماه پیش همین سفارت شروع به ریجکت کردن ۹۹ درصد مسافران خود نمود
به تمامی مسافران نامه ای میداد مبنی بر اینکه باید برای ما منبع پول ود را مشخص کنیدو یا رسید صرافی برای ما بیاورید در زمانی که صرافی های کشور کاملا تعطیل بودنمسافران را اصطلاحا دنبال نخود سیاه میفرستادند و در نهایت نامه ای مبنی بر اینکه دلایل شما برای رفتن به این سفر برای ما قانع کننده نبود به دست مسافر میدادندو در ان بازه ی زمانی که دور نمیست ۹۹ درصد مسافران ریجکت شدند.

شما هم شاید جزو آن مسافرین بی اطلاع بودید چرا که اگر اطلاع داشتید هرگز در آن بازه ی زمانی درخواست اخذ ویزای شینگن خود را به سفارت اتریش نمیدادید.

انواع ویزای شینگن

ویزای اتحادیه شینگن یا (UNIFORM SCHENGEN VISA (USV

ویزای USV در واقع همان ویزای گردشگری اروپا یا ویزای توریستی شنگن می باشد که با آن می توان به کشورهای عضو این منطقه به مدت ۹۰ روز در هر شش ماه وارد شد. زمان اعتبار اقامت به محدوده شینگن از زمان اولین ورود حساب می شود. ویزای شینگن به ویزاهای A, B, C تقسیم می‌شوند:

اخذ ویزای شینگن

ویزای شینگن نوع A

این نوع ویزا یا Airport Transit Visa، ویزای ترانزیت فرودگاهی می باشد که توسط آن مسافر می تواند در یکی از فرودگاه‌های محدوده شنگن پرواز خود را به مقصد کشور دیگری که خارج از محدوده شینگن اروپایی است تغییر دهد. به این معنا که این ویزا فقط در فرودگاه‌های کشورهای این منطقه معتبر می باشد و فرد اجازه خروج از فرودگاه را به هیچ وجه ندارد. بنابراین صاحب ویزا نوع A یا ویزای ترانزیت برای توقف و انتظار تعویض پرواز خود در محدوده ترانزیت فرودگاهی مجاز است.

اگر نیاز به ویزا جهت عبور از بیش از یک فرودگاه در محدوده شینگن داشتید، نمی توانید از ویزای نوع A استفاده کنید. باید برای اخذ ویزای شینگن نرمال نوع C اقدام نمائید. زیرا پرواز بیش از یک بار در محدوده شینگن، جزو پروازهای داخلی این حوزه به حساب می آید و نیازمند دریافت ویزای نوع C می باشد.

برای تعویض پرواز خود از یک فرودگاه به فرودگاه دیگر در حوزه شینگن باز هم واجد شرایط دریافت ویزای ترانزیت شینگن نخواهید بود و باید برای دریافت ویزای نوع C اقدام بفرمائید.

اگر فرد متقاضی دارای شرایط زیر باشد، نیازی به دریافت ویزای ترانزیت نخواهد داشت:

عضو پرسنل پرواز تحت قرارداد کنوانسیون شیکاگو در هواپیمایی بین‌المللی.
دارنده مجوز اقامت معتبر صادر شده از شهرداری آندورا، کانادا، ژاپن، جمهوری سن مارینو و یا ایالات متحده آمریکا یا حوزه شنگن، اتحادیه اروپا و مناطق اقتصادی EU و EEA.
شهروند سوئیس و یا عضوی از خانواده اتحادیه اروپا EU ،EEA.
دارنده ویزای دارای اعتبار حوزه شنگن، اتحادیه اروپا و مناطق اقتصادی اروپا، کانادا، ژاپن و یا آمریکا.
دارانده پاسپورت دیپلماتیک.

ویزای شینگن نوع B

ویزا نوع B در زمینه حمل و نقل و ترانزیت کاربرد دارد؛ در واقع نوعی ویزای ترانزیتی می باشد که به همراه پاسپورت، فرد دارنده می تواند حداکثر ۵ روز از طریق خودرو و یا قطار از چند کشور محدوده شینگن عبور کند و به کشوری در خارج از این حوزه برود. در موارد خاصی ممکن است ادامه سفر شما از طریق قطار و یا هواپیمای فردا صبح باشد و شما مجبور به اقامت شب در هتل باشید؛ بنابراین نیازمند ترک محدوده ترانزیت بین‌المللی و ورود به محدوده شینگن هستید و به ویزای ترانزیت نیاز خواهید داشت.

اخذ ویزای شینگن

ویزای شینگن نوع C

این نوع ویزا برای سفرهای کوتاه مدت به حوزه شینگن می باشد. از این رو فرد می تواند برای اهدافی نظیر رویداد ورزشی، رویداد فرهنگی، گردشگری و بازدید از آشنایان خود در کشورهای عضو این ویزا را دریافت کند. بنابراین ویزای نوع C با توجه به شرایط متقاضی به ۳ دسته تقسیم می‌شود:

ویزای سینگل شینگن یا ویزای یک بار ورود (SINGLE-ENTRY)

با ویزای سینگل می توانید تنها یک بار به یکی از کشورهای این حوزه ورود داشته باشید. یعنی پس از خروج از آن کشور، اعتبار ویزای فرد فارغ از پایان رسیدن زمان آن، منقضی می شود. ویزای سینگل شنگن معمولاً با برچسب ویزا یا نوشته ای مانند Number of Entries 1 نمایش داده می شود.

ویزای دوبار ورود شینگن (DOUBLE-ENTRY)

این ویزا در بسیاری از موارد دارای الزامات مشابهی با ویزای یک ‌بار ورود می باشد. تنها تفاوت این است که فرد دارنده این ویزا می تواند در بازه 180 روزه و تا زمان اعتبار ویزا دو بار به کشورهای منطقه شینگن وارد شود. محدودیت‌های زمانی نیز برای این فرصت ۲ بار ورود می باشد. ویزای دوبار ورود معمولاً با برچسب ویزا یا نوشته ای مانند Number of Entries 2 نمایش داده می شود.

ویزای مولتی شینگن یا ویزای چند بار ورود (MULTIPLE-ENTRY)

دارندگان ویزای مولتی شنگن به فرد اجازه می‌دهد تا بتواند بدون محدودیت و به دفعات به کشورهای حوزه شینگن وارد شوند و آن را ترک کنند. محدودیت این ویزا فقط بازه زمانی آن می باشد. در واقع این ویزا مجوزی برای اقامت و تردد در منطقه شنگن را به مدت حداکثر ۹۰ روز به ازای هر ۶ ماه از سال می باشد. این محدوده زمانی با ورود دارنده ویزا به کشورهای این حوزه محاسبه می شود. البته ویزای مولتی شنگن معمولاً با برچسب ویزا یا نوشته ای مانند Number of Entries MULT نمایش داده می شود.

ویزای اعتباری منطقه محدود یا (LIMITED TERRITORIAL VALIDITY VISA (LTV

ویزای LTV شینگن، ویزای موقتی می باشد که در شرایط خاصی مانند پناهندگانی که بدون مدارک معتبر وارد منطقه شینگن شده‌اند صادر می‌شود. مسافر میتواند توسط این ویزا در محدوده های مشخصی از منطقه شنگن سفر کند. با الصاق ویزای منطقه ای در پاسپورت مسافر تنها مجاز است تا به همان کشوری که از آن ویزا دریافت کرده‌ یا در چند کشور محدود دیگر ناحیه شینگن که در زمان اخذ ویزا مشخص شده تردد کند. از این رو مسافر حق ندارد به مناطق دیگر سفر کند. زمان این نوع از ویزا بر اساس شرایط متقاضی متغیر است و می تواند به شکل ویزای ترانزیت و یا ویزای کوتاه‌‎مدت برای فرد متقاضی صادر گردد.

جاهای دیدنی کاشان که به شدت توصیه می شود

ویزای شینگن نوع D، ویزای ملی یا NATIONAL VISA

این نوع ویزا برای افرادی صادر می شود که با هدف و زمان مشخصی مانند اهداف کاری، تحصیلی و یا اقامت دائم قصد سفر به محدوده شینگن را دارند. به عبارتی، ویزای ملی شینگن برای افرادی صادر می شود که برای بیزینس، تحصیل و یا برای مدت زمانی طولانی نیاز به اقامت در یکی از کشورهای اروپایی را دارند و پس از طی زمان مشخصی، به کشور خود باز می گردند.

این نوع ویزا می تواند به صورت یک بار ورود یا چند بار ورود صادر شود. پس از پایان مدت اعتبار آن نیز مسافر باید به کشور خود بازگردد. ویزای ملی سینگل و مولتی عبارت اند از:

ویزای شینگن نوع D – سینگل

این نوع از ویزای ملی برای افرادی صادر می شود که قصد اقامت برای استفاده از خدمات درمانی کشورهای حوزه شینگن در دوره ای محدود را دارند و پس از آن به کشور خود بازخواهند گشت و به صورت یک بار ورود صادر می شود.

اخذ ویزای شینگن

ویزای شینگن نوع D – مولتی

با داشتن ویزای چند بار ورود نوع D، فرد متقاضی می تواند بدون نیاز به ویزای دیگری در اروپا بدون محدودیت به‌ تمامی کشورهای حوزه شینگن سفر کند. متقاضیان ویزای نوع D شامل گروه های زیر می باشند:

ورزشکاران، هنرمندان و متخصصانی که برای ارائه مهارت خود به محدوده شینگن سفر می کنند.
دانشجویان بین المللی که برای پروژه های علمی و اهداف پژوهشی به مدت کمتر از یک سال به این محدوده سفر می کنند.
افرادی که برای کار کردن یا پژوهش در موسسات معتبر به کشورهای شینگن سفر می کنند (سوابق شخصی و خانوادگی فرد بررسی خواهد شد).
افرادی که به دلیل ضرورت های پزشکی نمی توانند منطقه شینگن را ترک کنند.
دانشجویانی که قصد گذراندن دوره های پژوهشی یا آموزشی در یکی از کشورهای شینگن را دارند. در این صورت ویزای یک ساله به آن ها تعلق می گیرد که قابلیت تمدید نیز دارد.

مراحل گرفتن ویزای شینگن

مرحله اول

در این مرحله باید بدانید به چه نوع ویزایی نیاز دارید. بسته به هدف شما از سفر ویزاهای متفاوتی صادر می‌شود. برای مثال ویزای فعالیت‌های ورزشی یا فرهنگی، ویزای رسمی، ویزای تحصیلی شینگن و ویزای ملاقات با خانواده یا دوستان، ویزای توریستی ، ویزای کاری یا ویزای تجاری، ویزای علمی. بنابراین باید برای افزایش سرعت کار خود، هدف از سفر و نوع ویزای درخواستی را مشخص کنید.

اخذ ویزای شینگن

مرحله دوم

مرحله دوم، مشخص کردن کشور مقصد می باشد. بعد از این‌ کار باید از طریق سفارت یا یکی از کنسول‌گری‌ها و یا یک مرکز ویزا که وابسته به سفارت کشور مقصد است، برای اخذ ویزا اقدام کنید. اگر قصد سفر به یک کشور از اعضای این منطقه را دارید، باید از طریق سفارت یا مرکز ویزای آن کشور برای اخذ ویزا اقدام نمائید. اما در صورتی‌که شما قصد سفر به بیش از دو کشور شینگن را دارید، باید درخواست خود را به سفارت کشوری که بیشتر روزهای سفرتان را در آن جا هستید را ارائه دهید.

اما اگر مدت اقامت شما در هر یک از کشورها مشخص یا برابر نباشد، می‌توانید درخواست اخذ ویزا شینگن را به سفارت یا مرکز ویزای کشور که مقصد اول‌تان است، ارائه دهید.

مرحله سوم

مناسب‌ترین زمان برای ارائه درخواست ویزا را پیدا کنید. با توجه به فرآیند زمان گیر اخذ ویزا از سفارت یا کنسول‎گری‌ها شما باید در فرصت مناسبی برای اخذ ویزا اقدام کنید. هر چه زودتر برای اخذ ویزا اقدام نمایید قطعاً بهتر خواهد بود. بهترین زمان برای ارائه درخواست ویزا سه ماه قبل از شروع سفر می باشد.

دیرترین زمان نیز ۱۵ روز قبل از شروع سفر است. توصیه ما به شما این است که حداقل سه هفته قبل از سفر برای اخذ ویزا اقدام نمائید.

مرحله چهارم

گرفتن وقت از سفارت کشور مقصد، یکی دیگر از مراحل اخذ ویزای شینگن است. برای ادامه مراحل اخذ ویزا از سفارت کشور مقصد وقت بگیرید. در برخی از سفارت‌ها امکان گرفتن وقت به صورت آنلاین و در برخی دیگر از طریق مراجعه حضوری وجود دارد.

مرحله پنجم

در این مرحله باید فرم درخواست ویزا را تکمیل نمائید. فرم درخواست ویزا را دانلود و آن را با دقت تکمیل نمائید. آخرین فرم ارائه شده توسط سفارت را می توانید دانلود یا از سفارت تهیه کنید. تمامی قسمت‌های فرم باید کامل شود. دقت داشته باشید که فرم را در دو نسخه چاپ کنید و هر دو نسخه را باید امضا کنید.

مرحله ششم

مدارک مورد نیاز را برای اخذ ویزا شینگن جمع آوری نمایئد. مدارک لازم شامل مدارک شناسایی، دو عکس رنگی، بیمه سفر، رزرو بلیط رفت و برگشت، فرم درخواست ویزا، پاسپورت معتبر، اثبات محل اقامت و اثبات پشتوانه مالی در طول سفر می باشد. سایر مدارک اضافی را از سفارت‌ کشور مقصد باید بپرسید و به سفارت ارائه دهید.

اخذ ویزای شینگن

مرحله هفتم

بعد از طی مراحل گفته شده، برای شما وقت مصاحبه مشخص می‌گردد. شما باید در تاریخ تعیین شده به سفارت مدنظر مراجعه کنید. روز مصاحبه شما باید مدارک لازم را به افسر کنسولی که با شما مصاحبه می‌کند تحویل دهید. در طول مصاحبه از شما سوالاتی در مورد محل اقامت‌، هدف و سایر جزییات سفر پرسیده خواهد شد. سعی کنید که در نهایت صداقت پاسخ‌های درست ارائه دهید تا با پاسخ‌های فرم درخواستی شما هم‌خوانی داشته باشد.

مرحله هشتم

هزینه اخذ ویزا را باید پرداخت کنید. هنگام درخواست برای اخذ ویزای شینگن باید هزینه‌ لازم را پرداخت کنید. این توسط اعضای شینگن تصویب شده و غیر قابل تغییر می باشد. هزینه با توجه به سن و وضعیت فرد متقاضی متفاوت است.

مرحله آخر

در آخر شما باید منتظر پاسخ درخواست خود باشید. بررسی درخواست شما توسط سفارت معمولاً ۱۵ روز به طول می انجامد. البته با توجه به هر فرد این زمان متغیر است و ممکن است طولانی‌تر نیز شود. نهایتا طی یک دوره ۱۵ تا ۳۰ روزه نتیجه درخواست شما اعلام خواهد شد.

بهترین مقاصد سفر در عید 1402 و راهنمای سفر نوروزی

مدارک ویزای شینگن

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی بصورت زیر می باشد:

3 قطعه عکس 4*3 رنگی جدید زمینه کاملا سفید تمام رخ
فرم تکمیل شده درخواست ویزا
اصل شناسنامه
پاسپورت قدیمی و جدید و کپی صفحات مهم
کارت ملی
اصل سند ملکی به نام مسافر یا همسر مسافر ( در صورت موجود بودن بیشتر از یک سند)

در صورتی که سند به نام همسر مسافر باشد، کپی از تمام صفحات شناسنامه همسر الزامی است.

اصل مدرک شغلی

بلیط پرواز رفت و برگشت به کشور مقصد

برگه تائیدیه رزرواسیون هتل (واچر)

ادامه

مشاغل خصوصی: (جواز کسب، پروانه بهره برداری، گواهینامه فعالیت صنعتی، جواز مطب، کارت بازرگانی، آگهی تاسیس و تغییرات)

اخذ ویزای شینگن
مشاغل دولتی: (معرفی نامه از محل کار با ذکر سمت شغلی به همراه اصل لیست بیمه و 3 عدد از آخرین فیش های حقوقی، حکم کارگزینی، کارت یا حکم بازنشستگی، برای دانش آموزان و دانشجویان گواهی اشتغال به تحصیل)
پرینت 3 ماهه حساب بانکی (حساب جاری) با مانده حداقل 30 میلیون تومان به زبان انگلیسی
گواهی مانده حساب بانکی آن با تاییدیه امور بین الملل
پرداخت 50 میلیون تومان ضمانت نامه بانکی بابت ضمانت برگشت سفر
مدارک و ودیعه از زمان اقدام برای ویزا تا زمان برگشت از سفر بصورت امانت می ماند.
اسنادی که هدف شما را از سفر اثبات می کنند

برای اوقات فراغت

برنامه سفر
رزرو بلیط یا رسید خرید برای فعالیت هایی که از قبل رزرو کرده اید.

برای کسب و کار

ارائه دعوت نامه از شرکت مستقر در کشور حوزه شنگن برای شرکت در جلسات، کنفرانس ها یا رویدادهای مربوط به کار.
قراردادها، پرداخت فاکتورها یا اسناد دیگری که مربوط به کار است.
گزارش سالانه یا سایر اسنادی که نشان دهنده فعالیت های تجاری شرکت است.
قرارداد، تایید بیمه تأمین اجتماعی یا سایر مدارکی که وضعیت اشتغال فعلی شما در شرکت را اثبات کند.
بلیط هواپیما برای سمینارهای مرتبط با کار که قصد دارید در آن شرکت کنید.

برای دانش آموزان

گواهی ثبت نام در موسسه یا نهاد آموزشی
سقف ثبت نام در کلاس ها
اسنادی که اثبات می کنند برای اسکان برنامه دارید
تأییدیه هتل یا رزرو اقامتگاه برای گردشگری، اوقات فراغت و غیره.
دعوت نامه از فرد میزبان (برای دیدارهای خصوصی)
توجه: مسافرانی که قصد اقامت با فرد دعوت کننده را دارند، ممکن است ملزم به تهیه نسخه ای از گذرنامه یا شناسه میزبان و اثبات اقامت او باشند.

ویزای شینگن

اسنادی که اثبات می کند شما قصد بازگشت به کشور محل اقامت خود را دارید
ارائه ی بلیط رفت و برگشت رزرو شده برای سفر یا برنامه پرواز و تاریخ و شماره پرواز، که ممکن است نیاز به ارائه آنها داشته باشید.
برای اثبات اشتغال در کشور محل اقامت خود، گواهی اشتغال به کار یا تاییدیه بیمه تأمین اجتماعی را باید ارائه دهید.

اخذ ویزای شینگن

اسناد ملکی

گواهی ازدواج یا سایر مدارک مربوط به روابط خانوادگی در کشور محل اقامت شما
اسنادی که توانایی مالی شما را برای معاش اثبات می کند
صورت های بانکی برای 3 ماه گذشته (مبلغ مورد قبول کنسولگری را چک کنید)
کارت های اعتباری و صورت های حساب
پول های نقد یا چک مسافرتی
دسته چک و گواهی اشتغال
اثبات حمایت مالی یا محل اسکان خصوصی

زمان درخواست ویزای شینگن

بنابر اطلاعات کمیسیون اروپایی، درخواست ویزای خود را حداقل 15 روز قبل از شروع تاریخ سفر باید ارسال نمائید. اما ممکن است کنسولگری از شما مدارک بیشتری را درخواست کند و یا زمان بیشتری برای بررسی درخواست شما نیاز باشد. بدین خاطر شما باید بین 30 تا 60 روز قبل از زمان سفر برای اپلای ویزای خود اقدام کنید.

نکات ضروری برای دریافت ویزای شینگن

در مورد مدت اعتبار ویزای شینگن باید به یک بحث مهم دقت داشت و آن اینکه کدی اختصاصی برای مسافرت‌های هر فرد وجود دارد که نشان دهنده تعداد دفعات مجاز تردد وی در این مدت ۹۰ روزه است.

این در حالیست که اگر کد سینگل در ویزای شینگن فردی درج شده باشد، حتی در صورتی که تنها ۱ روز در منطقه شینگن اقامت داشته و اروپا را به هر دلیلی ترک کند و از اعتبار ۱۸۰ روزه ویزای وی نیز زمان بسیاری باقی مانده باشد، برای ورود مجدد به این منطقه باید دوباره برای درخواست ویزا اقدام نموده و تا زمان صدور ویزای جدید حق ورود به هیچ یک از کشورهای این منطقه را نخواهد داشت.

اخذ ویزای شینگن

به چند نکته مهم دیگر نیز در خصوص این ویزا در ادامه اشاره می‌کنیم:

برای درخواست ویزا از سفارت اتریش تمامی مدارک می‌بایست به زبان آلمانی ترجمه شود
همراه داشتن ۶۰ یورو در روز مصاحبه الزامی است
پس از صدور ویزا ضمانت نامه 100میلیون تومانی به ازای هر نفر دریافت خواهد شد
در صورت ویزا نشدن درخواست، مبلغی بابت هزینه‌های جاری کم شده و مابقی مبلغ بازپرداخت خواهد شد.

مزایای ویزای شینگن

ویزای شینگن دارنده آن را از مزایای بی شماری بهره مند می سازد. همانطور که میدانید شینگن 26 کشور اروپا را دربر میگیرد. این کشورها با امضای معاهده شینگن این امکان را برای افرادی که قصد عزیمت به حوزه را دارند فراهم کرده است که با دارا بودن ویزای یکی از کشورهای عضو به سایر کشورهای این منطقه بدون نیاز به اخذ ویزای مجدد سفرکنند.

بازه زمانی ویزای توریستی شینگن 90 روز در 6 ماه است. به این معنا که در مدت زمان 180 روز می توانید 90 روز در این منطقه حضور داشته باشید. ویزای شینگن همچنین به افرادی که قصد شرکت در کنفرانس های بین المللی و یا نمایشگاه را دارند امکان حضور می دهد. فقط کافیست با ارائه دعوتنامه اقدام به دریافت ویزای شینگن نمایید.

اخذ ویزای شینگن

از دیگر مزیت های این ویزا امکان کار در یکی از کشورهای این منطقه است. به این منظور از یک کارفرمای اروپایی باید دعوتنامه کاری دریافت کنید و سپس و در صورت دارا بودن باقی شرایط ویزای شینگن دریافت نمایید. گفتنیست که میزان حضور شما در کشور مقصد بستگی به مدت قراردادتان دارد.

ویزای شینگن برای افرادی که قصد درمان پزشکی در اروپا را دارند نیز خدماتی را ارئه می دهد. به این ترتیب که پس از مذاکره با یک بیمارستان در کشور مد نظر و با در دست داشتن مدارک پزشکی جهت دریافت ویزای شینگن درخواست دهید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

17 آبان 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *