افتتاح حساب ترکیه
از بین بردن چربی دور شکم

آب کردن چربی شکم خیلی هم کار سختی نیست ولی اغلب مردم با اندکی امتحان کردن از آن مایوس می شوند. ما در گروه زیبایی شادمگ راه های آسانی را برای از بین بردن چربی دور شکم به شما آموزش می دهیم.

از بین بردن چربی دور شکم

چربی شکم و بروز آن علت های مختلفی دارد، از جمله رژیم غذایی نامناسب، عدم تحرک و استرس. بهبود تغذیه، افزایش فعالیت، کاهش استرس و ایجاد تغییرات دیگر در سبک زندگی، همه عواملی هستند که می توانند به رفع چربی شکم کمک کنند.

اما اگر از آن دسته افرادی هستید که می خواهید سریعتر به نتیجه برسید و یا هیچ یک از روش های نامبرده تاثیری بر شما نداشته اند، روش های موثر و غیر تهاجمی به شما معرفی می کنیم.

اسلیم فیت و درم آپ دستگاه هایی هستند که در مدتی کوتاه و به روشی کاملا غیر تهاجمی، بدون نیاز به جراحی و دارو چربی های اطراف شکم و پهلو را می سوزاند.

از بین بردن چربی دور شکم

چربی شکم و پهلو دو نوع است:

  •  احشایی: اندام داخلی را احاطه می کند.
  •  زیرپوستی: نوعی چربی که زیر پوست تجمع پیدا می کند.

پیامدهای ناشی از چربی احشایی بیشتر از چربی های زیر پوستی است. افراد می توانند تغییرات زیادی در سبک زندگی و رژیم غذایی خود داشته باشند که از بین بردن چربی دور شکم کمک می کنند.

چطور دور شکم را اندازه بگیریم؟

قبل از اینکه راه حل‌های از بین بردن چربی دور شکم را با یکدیگر بررسی کنیم، اول باید بدانیم که بر چه اساسی می‌گوییم شکم بزرگی داریم. این کار خیلی راحت است.

کافیست با متر دور کمر را اندازه بگیرید. مردانی که دور کمر بالای ۱۰۱ سانتی متر و خانم‌هایی که دور کمر بالای ۸۹ سانتی متر داشته باشند، دچار چاقی شکم هستند.

چرا چربی دور شکم خطرناک است؟

اضافه وزن یکی از مهم ترین علل بروز بیماری های مختلف است.

چربی اضافه اطراف شکم می تواند خطر بروز برخی بیماری ها را افزایش دهد،

از جمله:

بیماری قلبی، حمله قلبی، فشار خون بالا، کلسترول بالا، سکته مغزی، دیابت نوع 2، آسم، سرطان پستان، سرطان روده بزرگ، بیماری آلزایمر و سایر بیماری های زوال عقل، آپنه خواب و سایر مشکلات تنفسی، بیماری کبد، پوکی استخوان

علت چربی دور شکم و پهلو چیست؟

عوامل مختلفی باعث چربی شکم می شوند که در ادامه مهم ترین علل چربی شکم و پهلو بیان می شوند.

از بین بردن چربی دور شکم

مصرف بیش از حد الکل

مصرف زیاد الکل منجر به بروز انواع مشکلات جسمی و بیماری ها می شود، از جمله بیماری های کبد و التهاب.

بررسی های انجام شده توسط دانشمندان در این زمینه نشان داده اند که مصرف الکل زیاد باعث افزایش چربی شکم و در نتیجه افزایش دور کمر و شکم در مردان می شود.
الکل با تحریک سلول های تنظیم کننده اشتها در مغز، باعث گرسنگی می شود و در نتیجه منجر می شود فرد کالری بیشتری مصرف کند.

علاوه بر این نوشیدنی های الکلی حاوی مقدار زیادی کالری و قندهای افزوده هستند که باعث افزایش وزن شما می شوند.

استرس

هورمون استروئید با نام کورتیزول به بدن کمک می کند استرس را کنترل کرده و با آن مقابله کند. زمانی که شخص در معرض خطر قرار گرفته یا تحت فشار است، بدن هورمون کورتیزول آزاد می کند و این هورمون بر روی متابولیسم بدن تاثیر می گذارد.
اغلب افراد زمانی که دچار استرس می شوند، برای رسیدن به آرامش شروع به خوردن غذا می کنند و کورتیزول باعث می شود کالری اضافه در اطراف شکم و بخش های دیگر بدن باقی بماند.

 ژنتیک

برخی شواهد موجود نشان می دهد که ژنتیک افراد در افزایش وزن آنها تاثیر گذار است. دانشمندان معتقدند ژنتیک می تواند بر روی رفتار، متابولیسم و خطر بروز بیماری های ناشی از چاقی تاثیر بگذارد.

فاکتورهای محیطی و رفتار نیز در احتمال چاق شدن افراد موثر هستند.

زمانی که ژنتیک عامل چربی شکم و اضافه وزن باشد، می توانید از روش های غیر تهاجمی و دستگاه های درم آپ و اسلیم فیت برای رسیدن به وزن متعادل استفاده کنید.

مبنای کار این دو دستگاه انرژی رادیوفرکانسی گرمایشی است و به روشی کاملا غیر تهاجمی فرایند سوزاندن و رفع چربی شکم و پهلو را انجام می دهند.

 رژیم غذایی نامناسب

غذاهای قندی، مانند کیک و آبنبات و نوشیدنی هایی مانند نوشابه و آبمیوه منجر به افزایش وزن، کاهش متابولیسم بدن و کاهش توانایی بدن برای سوزاندن چربی خواهد شد.

از بین بردن چربی دور شکم
کمبود پروتئین و رژیم های حاوی کربوهیدرات زیاد نیز بر روی وزن تاثیر می گذارند. پروتئین به فرد کمک می کند مدت بیشتری احساس سیری کند و افرادی که پروتئین کمتری در رژیم غذایی خود دارند، ممعولا بیشتر غذا می خورند.

چربی های ترانس به طور خاص باعث التهاب و در نتیجه اضافه وزن می شوند. چربی های ترانس در غذاهای زیادی وجود دارند، از جمله فست فودها و انواع کیک و بیسکویت.
انجمن قلب امریکا به مردم توصیه می کند که به جای روغن های ترانس از غلات سبوس دار سالم، اسیدهای چرب با چند پیوند غیر اشباع (polyunsaturated fats) و اسیدهای چرب با یک پیوند غیر اشباع (monounsaturated fats) مصرف کنند.

کم خوابی

نوعی ارتباط بین افزایش وزن و کم خوابی وجود دارد که منجر به افزایش چربی شکم می شود. هم کم خوابی و هم خواب بی کیفیت عواملی هستند که در افزایش چربی شکم و پهلو نقش مهمی دارند.

نداشتن خواب کافی منجر به رفتارهای غلط در غذا خوردن و یا پرخوری احساسی می شود.

 سیگار کشیدن

در بررسی های انجام شده سیگار کشیدن نمی تواند به طور مستقیم باعث افزایش چربی شکم شود، اما یکی از عوامل تشدید کننده آن محسوب می شود.
بررسی ها نشان داده اند که گرچه چربی شکم بین افراد سیگاری و غیر سیگاری مشاهده می شود، اما این مشکل در بین سیگاری ها بیشتر است.

برخی شرایط پزشکی

برخی بیماری ها یا شرایط تشخیص داده نشده و یا درمان نشده مانند کم کاری تیروئید، متابولیسم بدن را کاهش داده و سوزاندن کالری اضافه را سخت می کنند.

عدم نوشیدن آب کافی

برای حفظ سلامت جسمی نوشیدن آب کافی ضروری است. آب بهترین نوشیدنی محسوب می شود، با این حال بسیاری افراد به نوشیدنی های قندی، چای و آبمیوه ها علاقه نشان می دهند.
کالری و قند موجود در نوشیدنی های شیرین به بدن اضافه شده و می توانند باعث افزایش چربی شکم شوند.

بررسی ها نشان می دهند که مصرف زیاد نوشیدنی های قندی باعث افزایش وزن، به ویژه در ناحیه شکم، می شود، در حالی که نوشیدن آب به رفع چربی شکم کمک میکند.

از بین بردن چربی دور شکم
آنچه مهم است این واقعیت است که کالری موجود در نوشیدنی ها جای مواد غذایی جامد را نمی گیرند و باعث سیر شدن فرد نمی شوند، در نتیجه فرد به راحتی مقدار زیادی از نوشیدنی های پر قند و پرکالری را مصرف می کند.

معرفی 10 مدل از بهترین آبرسان های قوی برای انواع پوست ؛ به پوستت جون تازه بده

بنابراین به جای مصرف نوشیدنی های قندی، آبمیوه ها و نوشابه های مختلف توصیه می شود آب ساده یا چای بدون قند بنوشید.

عدم تحرک

اگر کالری مصرفی بیشتر از میزان کالری سوزانده شده باشد، افزایش وزن اتفاق می افتد. عدم تحرک آب کردن چربی های اضافه را سخت خواهد کرد و چربی شکم و پهلو به مرور افزایش خواهد یافت.

مصرف کربوهیدرات های ساده و عدم مصرف کربوهیدرات های پیچیده

بهتر است مصرف کربوهیدرات های تصفیه شده مانند نان سفید، پاستا و برنج سفید را کاهش دهید و به جای آن ها کربوهیدرات های پیچیده مانند سیب زمینی شیرین، لوبیا، جو و برنج قهوه ای مصرف کنید.

مصرف این نوع کربوهیدرات ها به رفع چربی شکم کمک می کند.

از بین بردن چربی دور شکم
برخلاف کربوهیدرات های تصفیه شده که باعث می شوند احساس گرسنگی کنید، کربوهیدرات های پیچیده به سیر ماندن طولانی مدت شما کمک کرده و باعث می شوند غذای کمتری بخورید.

کربوهیدرات های پیچیده به دلیل فیبر بالایی که دارند، با سرعت خیلی کمتری هضم می شوند. بررسی ها نشان داده اند که انتخاب مواد غذایی سرشار از فیبر به کاهش وزن شما کمک زیادی می کنند.

 توجه نکردن به غذایی که می خورید

تمرکز بر روی غذا و توجه بیشتر به احساس خود در زمان غذا خوردن به شما کمک می کند مقدار بیشتری از وزن خود را کاهش دهید.
خوردن با ذهن در حقیقت تمرینی است که به شما کمک می کند نسبت به عادت های خوردن خود کنترل بیشتری داشته باشید و در نتیجه کالری کمتری دریافت کنید.

در این روش توجه بیشتری به گرسنگی و سیری خود می کنید، با سرعت و حواس پرتی کمتری غذا می خورید و تاثیر غذا بر روی ذهن و سلامت خود را درک می کنید.

خوردن با ذهن به حفظ سلامت جسمی و روحی شما کمک کرده و یک روش موثر برای کاهش وزن محسوب می شود.

عدم انتخاب ورزش مناسب

انتخاب ورزش موثری که از آن لذت ببرید کار سختی است. خوشبختانه پیلاتس ورزش مناسبی برای شروع است و روش مناسبی برای تقویت ماهیچه ها محسوب می شود.

انجام حرکات پیلاتس به صورت روزانه حتی می توانند به کاهش وزن و از بین بردن چربی دور شکم کمک کنند. می توانید حرکات پیلاتس را مطابق سطح آمادگی خود انتخاب کنید، به علاوه پیلاتس برای تمام سنین مناسب است.

لاغری شکم با ورزش

بسیاری از افراد زمانی که دچار چاقی شکمی می‌شوند، سعی می‌کنند با ورزش‌هایی مانند دراز و نشست و یا دویدن روی تردمیل سریعا چربی‌های اضافه اطراف شکم و پهلو را از بین ببرند.

ورزش برای خوش اندام شدن فوق العاده است، اما مشکل اصلی اینجاست که دراز و نشست و دوچرخه بیشتر ماهیچه‌های شکم را تقویت می‌کنند تا اینکه آنها را آب کنند.

زمانی می‌توانید با ورزش، شکم‌تان را آب کنید که در کنار آن رژیم بگیرید و یک برنامه غذایی سالم داشته باشید.

ورزش‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم به سفت شدن ماهیچه‌های شکم کمک می‌کنند:

لاغری شکم؛ حرکت کرانچ

اولین حرکت برای سفت شدن ماهیچه‌های شکم حرکت کرانچ است. برای شروع روی زمین بشینید. پاها را به صورت ضربدری روی هم قرار بگذارید. یک دمبل سبک بردارید.

در همان حالت با دمبل از چپ به راست و بر عکس بچرخید. این حرکت را ۳ روز در هفته و در ۳ ست ۱۵ مرتبه‌ای انجام بدهید

 لاغری شکم؛ حرکت پل

معکوس به پشت بخوابید و زانوی چپ را خم کنید. کف پا را روی زمین بگذارید و پای راست را بالا ببرید. دست چپ را صاف کنید و به سمت بالا بکشید.

از بین بردن چربی دور شکم

دست راست را باید پایین و در کنار بدنتان قرار بدهید. بدون تکان دادن باسن و کتف، پایی که بالا قرار دارد را به سمت راست و دستی که بالا قرار دارد را به سمت چپ باز کنید. این حرکت را ۱۰ تا ۱۲ مرتبه برای هر طرف از بدن انجام دهید.

لاغری شکم؛ لگد به عقب

چهار دست و پا زانو بزنید تا انگشتان پا به سمت پایین جمع شوند. کمر را صاف نگه دارید. شکم را منقبض کنید. یکی از زانوها را بالا ببرید و تا نزدیک بینی بیاروید.

حالا با همان پا به سمت عقب لگد بزنید. در این حالت باسن باید کاملا منقبض باشد. این حرکت را ۸ مرتبه با هر دو پا تکرار کنید. لاغری شکم؛ حرکت پیلاتس به پشت بخوابید. زانوها را در حالت ۹۰ درجه قرار بدهید و پاها را بالا بیاورید.

شکم را به سمت داخل بکشید و نفس را حبس کنید (حرکت دم). دست‌ها را به سمت بالا و پشت سر ببرید. نفس را رها کنید و دست‌ها را جلو بیاروید. پاها را صاف کنید تا بدن به شکل V انگلیسی شود. این حرکت را ۱۵ مرتبه انجام دهید.

لاغری شکم؛ اسکات وزن بدن

پاها را به اندازه عرض شانه‌ها باز و زانوها را خم کنید. دست‌ها را به صورت ضربدری روی سینه بگذارید. حالا به طرف پایین اسکات بروید و وزن بدن را روی پاها بیاندازید.

زانوها را جلوتر از انگشتان پا به سمت جلو بکشید. کمی در این وضعیت بمانید و سپس به حالت اول بازگردید. این حرکت را در ۵ ست و در هر ست ۵ مرتبه انجام بدهید.

لاغری شکم؛ حالت قایق

بنشینید و پاها را روی زمین بگذارید. زانوها را خم کنید و دست‌ها را زیر زانو قرار دهید. قفسه‌ی سینه را بالا بکشید. شانه‌ها را عقب بدهید. عضلات شکم را درگیر کنید و پاها را بالا بکشید تا موازی زمین شوند.

تعادل بدن را با استخوان‌های نشیمنگاه حفظ کنید. حالا پاها را بیشتر بکشید (هر جا احساس ناراحتی کردید، کشش را متوقف کنید.) دست‌ها را به سمت جلو بکشید.

این حرکت را ۵ مرتبه انجام دهید، طوری که هر حرکت به اندازه ۵ تا ۱۵ بار دم و بازدم به طول بیانجامد.

تغییرات سبک زندگی برای از بین بردن چربی دور شکم

انتخاب عادت های سالم به رهایی از چربی ها و همچنین پیشگیری از شکل گیری مجدد آنها کمک می کند. توصیه پزشکان این است که نیم تا یک کیلو وزن در هفته کم کنید تا کاهش وزن تدریجی و مداوم باشد.

تغییر در رژیم غذایی و کنترل حجم غذایی که می خورید همراه با ورزش و فعالیت های چربی سوز کامل کننده برای رفع چربی شکم و اطراف پهلو هستند.

  •  غذاها و خوراکی های گیاهی، مانند انواع میوه ها، سبزیجات دارای برگ سبز و غلات سبوس دار بدون کالری و چربی اضافه، مواد مغذی ضروری بدن را تامین می کنند.
  •  منابع پروتئین خام را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، غذاهایی مانند تخم مرغ، ماهی و گوشت سفید پرندگان.
  • انواع لوبیا و حبوبات به سیر ماندن شما کمک می کنند و به این ترتیب مصرف میزان کالری روزانه شما کاهش چشمگیری پیدا می کند.
  •  مصرف روزانه سدیم باید کمتر از 2300 میلی گرم باشد؛ کاهش مصرف سدیم نه تنها خطر بروز فشار خون بالا را کاهش می دهد، بلکه از تجمع مایعات در زیر پوست و بدتر شدن چربی شکم پیشگیری می کند.
آموزش مرحله به مرحله رنگ کردن مو در خانه به صورت حرفه ای + نکات مهم

با رعایت این نکات علاوه بر تغییرات درونی بدن، می توانید از لحاظ ظاهری نیز تغییراتی در خود ایجاد کنید.

برای پیشگیری از چربی شکم و پهلو چه کارهایی باید انجام دهیم؟

هرگز صبحانه را نادیده نگیرید. صبحانه نخوردن باعث انتخاب غذاهای ناسالم در طول روز و حتی چاقی به مرور زمان می شود.

از بین بردن چربی دور شکم

صبحانه خوردن باعث شروع متابولیسم بدن می شود. در نتیجه در طول روز غذای کمتری می خورید. شروع روز با صبحانه سالم و سرشار از کربوهیدرات و پروتئین مدت طولانی تری شما را سیر نگه می دارد.

برای ناهار غذاهای کم کالری مانند پروتئین و غلات سبوس دار انتخاب خوبی محسوب می شوند. توصیه می کنیم ناهار خود را با کمی میوه یا سالاد سبزیجات میل کنید. بهتر است بیشتر از گوشت مرغ و ماهی مصرف کنید.

آخرین وعده روز یعنی وعده شام، بسیار مهم است. متابولیسم بدن از عصر به بعد به تدریج کند می شود، بنابراین خوردن غذای سبک برای شام اهمیت بیشتری دارد.
میان وعده ها اهمیت زیادی دارند و به حفظ سوخت و ساز بدن کمک کرده و گرسنگی را برطرف می کند.میوه ها و سبزیجات که هم کالری کمی دارند و هم به بدن آبرسانی می کنند از جمله میاون وعده ها هستند.

رفع چربی شکم چگونه امکانپذیر است؟

گاهی جراحی پلاستیک برای کاهش چربی برخی مناطق خاص بدن استفاده می شود. یکی از این ها لیپوساکشن نامیده می شود.

در فرایند لیپوساکشن جراح ماده ای را به ناحیه هدف، مانند ران، تزریق می کند تا سلول های چربی را به مایع تبدیل کند. سلول های چربی با استفاده از مکش خلا از بدن خارج می شوند.
لیپوساکشن راه حلی برای تمام بدن محسوب نمی شود. این روش تنها بخش های خاصی را درمان می کند، به علاوه بدون تغییر در سبک زندگی، احتمال بازگشت مجدد سلول های چربی وجود دارد.

این روش فقط به افرادی که به میزان خفیف یا متوسط دچار اضافه وزن هستند، توصیه می شود.
فرایندهای دیگری هم برای کاهش وزن در بزرگسالان وجود دارد. مانند جراحی بای پس معده یا تنظیم معده gastric bands که برای افرادی مناسب است که دارای اضافه وزن و تجمع چربی ها در ناحیه شکم و پهلو می باشند.

اگر چاق هستید و چربی زیادی در ناحیه شکم و پهلوی شما تجمع یافته است، چنین فرایندهایی از لیپوساکشن موثرتر خواهند بود.
اما تمام این فرایندها عوارض زیادی دارند. تصمیم اینکه برای کوچک کردن شکم و پهلو جراحی پلاستیک انجام دهید، یک مسئله کاملا شخصی است، اما قبل از هر تصمیمی توصیه می شود روش های مختلف را بشناسید و آنها را با یکدیگر مقایسه کنید.

عوارض لیپوساکشن برای برداشتن چربی شکم و پهلو

  • خطرات بیهوشی
  •  کبودی
  •  تغییر در میزان حساسیت پوست که ممکن است تداوم پیدا کند
  •  آسیب به ساختار عمقی پوست، مانند عصب ها، عروق خونی، ماهیچه ها، ریه و اندام داخلی ناحیه شکم
  •  ترومبوز ورید عمقی، پیامدهای قلبی و ریوی
  • تجمع مایعات
  •  عفونت
  •  نیاز به بررسی مجدد جراحی
  •  التهاب مداوم
  •  سرعت کم بهبود زخم ها
  •  شل شدن پوست و بدتر شدن سلولیت
  •  التهاب
  •  بروز خطوط نامنظم یا نامتقارن
  •  تغییرات رنگ نامنظم

البته تمام این عوارض و خطرات احتمالی قبل از انجام هر فرایندی مورد بحث و بررسی قرار می گیرند.

از بین بردن چربی دور شکم

اسلیم فیت و درم آپ

دستگاه های درم آپ DermUp و اسلیم فیت SlimFit هر دو دستگاه های موثری برای لاغری هستند که کار خود را به شکل کاملا غیر تهاجمی و موثر انجام می دهند.

اساس کار هر دو دستگاه رادیوفرکانس گرمایشی است. در رفع چربی شکم با این دو دستگاه ریسک اتاق عمل، بیهوشی و هیچگونه اسکاری وجود ندارد.

چه چیزی باعث سفتی چربی شکمی می شود؟

از علل سفت شدن شکم تجمع بالای چربی احشایی است که در میان فضای خالی اعضای داخلی قسمت شکم قرار دارند. این چربی ها آنقدر بهم پیوسته شده اند که دیگر جایی برای حرکت نیست، بنابراین شکم سفت می شود.

با تجمع کردن این چربی ها در ناحیه شکمی دیواره شکم به طرف بیرون هل داده می شود. با اینکه چربی خود سفت نیست، بافتی که دیواره شکم از آن ساخته شده سفت است.

به همین دلیل است که وقتی این ناحیه را لمس می کنید سفت است.

چه چیزی باعث انباشته شدن چربی های احشایی می شود؟ خب دلایل زیادی وجود دارد. برخی از آنها مربوط به ژنتیک است. یک تحقیق در سال ۲۰۱۴ نشان داد سه ژن هستند که روی نسبت میان تنه به ران ها تاثیر دارند که مشخص می کند چه مقدار چربی احشایی دارید.

نتایج دیگر تحقیقات نشان داد در حالی که خانم ها بیشتر در خطر مشکلات سلامتی مربوط به افزایش چربی شکمی هستند، مردها بیشتر مستعد افزایش چربی هستند و این را می شود در شکل بدنی آنها نیز دید ( خانم ها معمولا گلابی شکل و آقایان سیبی شکل هستند ).

برنامه غذایی و سبک زندگی نیز نقش ایفا می کنند. سبک زندگی یکجا نشینی با داشتن چربی احشایی بیشتر در ارتباط است. برنامه غذایی سرشار از چربی های ناسالم نیز درصد خطر را افزایش می دهد.

22 راه موثر برای از بین بردن چربی دور شکم در 2 هفته

داشتن شکمی بزرگ علاوه بر اینکه سایز لباس های شما را تغییر می دههد بلکه شما را از شیک پوشی و لباس های مطابق مد روز دور کرده و موجب افسردگی شما می شود.

در این بخش از ورزش و تناسب اندام نمناک بهترین راهنمایی ها را با کم کردن سایز شکم می توانید بدست بیاورید.

همانطور که می دانید همه ی ما برخی عادات و سبک زندگی نادرست داریم به همین خاطر هر چقدر تلاش می کنیم به هدفمان که لاغری است نمی رسیم .

پرخوری ، تنبلی ، ورزش نکردن همگی علاوه بر بیماری باعث چاقی می شود . چربی های شکمی اغلب یکی از دلایل اصلی برای بیماری های قلبی و دیابت در میان دیگر بیماری های سبک زندگی است.

بنابراین زمانی که می خواهید وزن کم کنید، نحوه آب کردن چربی شکم را نیز در نظر بگیرید. در این بخش از تناسب اندام نمناک 22 روش ساده و موثر برای کمک به کاهش چربی شکم وجود دارد.

 تارت گیلاس را در رژیم غذایی خود قرار دهید

گیلاس ها چندین مزیت برای سلامتی دارند. آن ها منبع خوبی از آنتی اکسیدان ورنگدانه های رسوراترول هستند، ماده ای که به کاهش وزن، کاهش میزان انحطاط در میان افراد مسن و نیز کاهش خطر جنون کمک می کند.

 افزایش مصرف کلسیم برای از بین بردن چربی دور شکم

غذاهای غنی از کلسیم به شما در کاهش وزن کمک می کند .چون کلسیم روند سوزاندن چربی را تحریک می کند.

بهترین راه برای گنجاندن کلسیم در رژیم غذایی شما از جمله منابع لبنی، آجیل، دانه، ماهی چرب و سبزیجات سبز پر شاخ و برگ است.

سبزیجات بیشتری در رژیم غذایی خود بگنجانید تا به سرعت وزن کم کنید

با توجه به مطالعه منتشر شده در مجله آکادمی تغذیه سبزیجات غیر نشاسته ای- مثل گل کلم، بروکلی و خیار به کودکانی کمک کرده است که اضافه وزن دارند و 17 درصد چربی شکمی آن ها را آب می کند. همچنین به بهبود حساسیت انسولین در طول یک دوره پنج ساله کمک کرد.

 برخی غذاهای اسیدی را به وعده های غذایی خود اضافه کنید

حقیقات نشان می دهند که غذاهای اسیدی مانند سرکه به شما کمک می کنند تا چربی شکم را با افزایش میزان متابولیسم بدن انسان تا 40 درصد کاهش دهید.

آیا وازلین خشکی پوست را از بین می برد ؟ + مضرات و مزایای استفاده از وازلین برای پوست

سرکه سیب به شدت برای سلامتی مفید است اگر در رژیم غذایی روتین گنجانده شود، چون حاوی یک ترکیب به نام اسید استیک است ثابت شده ذخیره سازی چربی شکمی را کاهش می دهد. توصیه می شود هر روز یک تا دو قاشق سوپ خوری سرکه سیب را مصرف کنید

برای کاهش چربی شکم غلات بیشتر در رژیم غذایی خود داشته باشید

رژیم غذایی کم کربوهیدرات می تواند راهی طولانی برای کمک به کاهش چربی و کاهش وزن باشد. اما اگر بخواهید بدانید چگونه وزن خود را کاهش دهید، لزوما مجبور نیستید از کربوهیدرات استفاده کنید.

بیشتر غلات را در رژیم غذایی قرار دهید تا به شما کمک کند سریع تر شکم را آب کنید. مصرف روزانه سه یا بیشتر غلات در هر روز می تواند به اندازه 10 درصد چربی بدن انسان را کاهش دهد.

اگر بیش از حد چربی شکم داشته باشید ممکن است ریسک بیماری های مزمن نظیر بیماری های قلبی، دیابت و فشار خون بالا را افزایش دهد.

برای کاهش چربی شکم بیشتر ماهی بخورید

پروتئین ها یکی از بهترین روش ها برای کاهش وزن هستند چون آن ها به حفظ وزن بیشتر کمک می کنند. اما اگر می خواهید به سرعت چربی خود را کاهش دهید، باید پروتئین را از ماهی دریافت کنید.

این به این دلیل است که ماهی کالری کمتری نسبت به گوشت گاو یا مرغ دارد.

برای از بین بردن چربی دور شکم سیر بیشتر به غذایتان اضافه کنید

سیر فقط به عنوان طعم دهنده قوی عمل نمی کند که مزه غذا را بهبود دهد، اما به کاهش میزان چربی شکم نیز کمک می کند. سیر همچنین کمک می کند تا سلامتی کبد را بهبود بخشید.

 مصرف بیشتر آجیل برای کاهش چربی شکم

آجیل یکی از بهترین گزینه ها برای میان وعده است . آجیل چربی بالایی دارد اما می تواند به شدت موثر باشد که به شما کمک می کند تا چربی شکم را کاهش دهید.

سس کچاپ را حذف و سالسا را جایگزین کنید

سس کچاپ در مقایسه با میوه که از آن مشتق شده است، ارزش غذایی بسیار کمی دارد. اما اگر به دنبال جایگزین هستید، سالسا فقط سس است که به شما کمک می کند به سرعت وزن کم کنید و مزه تندی را دارد.

سالسا از گوجه فرنگی تازه درست شده است که حاوی لیکوپن است، و تنها به از بین بردن چربی دور شکم و همچنین در چربی اطراف شکم کمک نمی کند.

 میزان مصرف فیبر را افزایش دهید

غذاهای فیبردار در رژیم غذایی می تواند به شما کمک کند وزن کم کنید چون باعث می شود احساس سیری بیشتری بکنید.

هر 10 گرم فیبر محلول روزانه منجر به کاهش 3.7 درصد کاهش چربی شکمی در طول پنج سال می شود. اگر فعال باشید و به طور منظم ورزش کنید، نتایج سریع تر و موثرتر خواهد بود.

 از خوردن شیرین کننده های مصنوعی اجتناب کنید

در حالی که از خوردن غذاهای شیرین خودداری می کنید تا به شما در کاهش وزن کمک کند، دیگر نمی توانید شیرینی های مصنوعی مصرف کنید. شیرین کننده های مصنوعی نیز می توانند سطوح انسولین را افزایش دهند.

وزنه های بیشتری را بلند کنید

در حالی که رژیم غذایی نقش مهمی در کاهش وزن دارد، ورزش برداری بخش مهمی از کاهش وزن است. اگر می خواهید بدانید چطور وزن کم کنید، تمرینات مقاومتی را به طور منظم انجام دهید.

 نخوردن نان سفید برای از بین بردن چربی دور شکم

دانه های تصفیه شده در نان سفید باعث می شود که بیش از چند کیلو اضافه وزن داشته باشید. اما اگر نان غنی بخورید ممکن است به شما کمک کند وزن کم کنید. نان حاوی جوانه فیبر دارد که و برای سلامتی مفید است.

 انواع توت ها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

توت ها شامل آنتی اکسیدان ها هستند که به کاهش التهاب در بدن کمک می کنند. توت فرنگی، تمشک، توت سیاه به شما در کاهش وزن کمک می کند.

دوری کردن از مصرف روغن های هیدروژنه

چربی های ترانس در برخی از روغن های هیدروژنه در غذاها یافت می شوند. این غذاها نه تنها مانع از دست دادن وزن می شوند بلکه خطر ابتلا به کلسترول بالا، بیماری های قلبی و چاقی را نیز افزایش می دهند.

 زود شروع کردن روز خود

طبق یک مطالعه، افرادی که ساعت 10.45 بیدار می شوند، احتمالا 250 کالری اضافی در وعده های خود در طول روز مصرف می کنند. علاوه بر این، آن ها نسبت به افراد سحر خیز به سمت مواد قندی، شور و چربی ترانس می روند.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید

زود بیدار شدن به این معنی است که می توانید درمعرض نور خورشید قرار بگیرید و ویتامین د جذب کنید.

برای کاهش چربی شکم HIIT را تمرین کنید

این نوع ورزش ها با تمرینات سنگین تاثیرات عظیمی بر کاهش وزن دارد .این تمرین را  به طور منظم دنبال کنید.

 مسواک زدن

مسواک زدن بعد از هر وعده غذایی به طور قابل توجهی به کاهش وزن کمک کرده است.

عطر زننده نعنا خمیر دندان باعث تمیز نگه داشتن دندان می شود.

 دویدن برای از بین بردن چربی دور شکم

دویدن ضربان قلب را بالا می برد و به شما کمک می کند مقدار قابل توجهی کالری را بسوزانید و در نهایت منجر به کاهش وزن شود.

اما حتی دویدن با سرعت متوسط که قطعا می توانید به مدت چند بار در هفته انجام دهید به کاهش چربی شکمی کمک می کند.

داشتن خواب کافی

اگر می خواهید اطمینان حاصل کنید که زود بیدار شوید، باید زود به رختخواب بروید. استراحت کافی مهم است زیرا انرژی بیشتری برای ورزش کردن در روز بعد می دهد و همچنین از نیاز شبانه به غذا جلوگیری می کند.

آشپزخانه را بعد از شام تعطیل کنید

وقتی شب غذا خوردید از ورود دوباره به آشپزخانه خودداری کنید تا دوباره چیزی بخورید. رعایت کردن همین موارد کوچک کمک زیادی به شما خواهد کرد .

چرا چربی دور شکم خطرناک است؟

اضافه وزن یکی از مهم ترین علل بروز بیماری های مختلف است. چربی اضافه اطراف شکم می تواند خطر بروز برخی بیماری ها را افزایش دهد، از جمله: بیماری قلبی، حمله قلبی، فشار خون بالا، کلسترول بالا، سکته مغزی، دیابت نوع 2، آسم، سرطان پستان، سرطان روده بزرگ، بیماری آلزایمر و سایر بیماری های زوال عقل، آپنه خواب و سایر مشکلات تنفسی، بیماری کبد، پوکی استخوان

برای پیشگیری از چربی شکم و پهلو چه کارهایی باید انجام دهیم؟

هرگز صبحانه را نادیده نگیرید. صبحانه نخوردن باعث انتخاب غذاهای ناسالم در طول روز و حتی چاقی به مرور زمان می شود. توصیه می کنیم ناهار خود را با کمی میوه یا سالاد سبزیجات میل کنید. بهتر است بیشتر از گوشت مرغ و ماهی مصرف کنید. متابولیسم بدن از عصر به بعد به تدریج کند می شود، بنابراین خوردن غذای سبک برای شام اهمیت بیشتری دارد.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

23 بهمن 1400

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *