افتتاح حساب ترکیه
افزایش مکش جاروبرقی

افزایش مکش جاروبرقی تاثیر مستقیم بر میزان کارایی و حتی افزایش طول عمر آن دارد. چون بسیاری روش هایی که برای این منظور به کار می روند در واقع تلاش می کنند تا از فشار آمدن به موتور و سایر قطعات داخلی جاروبرقی جلوگیری شود. برای اینکه بتوانید مکش جاروبرقی را تا حد زیادی تقویت کنید، با گروه سبک زندگی شادمگ همراه باشید.

جارو برقی

جارو برقی یکی از لوازم پر استفاده در منازل است که بسیار مورد استفاده خانم های خانه دار می باشد. اگر حتی یک هفته جارو برقی خراب باشد و یا درست کار نکند، تمام خانه از آشغال های ریز و خرده های غذا پر می شود. یکی از مشکلاتی که برای جاروبرقی پیش می آید کم شدن مکش جارو برقی می باشد. اما دلیل مکش ضعیف جاروبرقی چیست؟

افزایش مکش جاروبرقی

اگرجاروبرقی قدرت مکش مناسبی نداشته باشد، حتی در صورتی که شما در حال جاروبرقی زدن باشید، آشغال ها به خوبی به داخل جارو برقی کشیده نمی شوند. رفع این مشکل در خیلی از اوقات کار پیچیده ای نمی باشد و نیازی هم به مراجعه به متخصص تعمیرات جاروبرقی نیست. اما اگر مشکل از موتور جارو برقی باشد باید در اولین فرصت به متخصص تعمیرات جاروبرقی مراجعه کنید.

علت این مشکل در همه برندها یکسان است، زیرا تمام جاروبرقی ها تقریبا سازوکار مشابهی دارند.

دلایل کم شدن مکش جاروبرقی چیست ؟

توجه داشته باشید که شما در زمان بررسی مکش جاروبرقی خود، باید آن را با روز های اولی که خریداری کرده اید مقایسه کنید. چرا که برخی از دستگاه های جاروبرقی، به صورت فابریک دارای قدرت مکش کمی می باشند. در ادامه به دلایل کم شدن قدرت مکش جاروبرقی می پردازیم:

افزایش مکش جاروبرقی

  • کثیف بودن فیلتر جاروبرقی
  • پر بودن بیش از اندازه پاکت جاروبرقی
  • گرفتکی در لوله خرطومی، لوله تلسکوپی و سایر اتصالات
  • عدم تنظیمات درست مکش جاروبرقی
  • خرابی در برس و کفی جاروبرقی
  • خرابی موتور جاروبرقی
آموزش مرحله به مرحله واکس زدن کفش ؛ خیلی آسونتر از چیزی که فکرشو می کنید

11 ترفند تقویت مکش جاروبرقی

1- تقویت مکش جاروبرقی با تعویض فیلتر

یکی از بهترین راهکارهایی که می توان برای زیاد شدن مکش جاروبرقی استفاده کرد، تعویض یا تمیز کردن فیلتر می باشد. درون جاروبرقی فیلترهایی موجود می باشند که سطح آنها با گذشت زمان توسط لایه هایی از گرد و غبار مسدود میشود.

افزایش مکش جاروبرقی

با مسدود شدن منافذ روی فیلتر هوا به سختی در آنها جریان پیدا می کند و به همین دلیل مکش را کم می کند. با تمیز کردن دوره ای و مرتب فیلتر یا تعویض آنها در صورت معیوب بودنشان مکش جاروبرقی چند برابر افزایش پیدا می کند.

2- تعمیر موتور جاروبرقی

موتور تاثیر بسیار زیادی بر میزان قدرت مکش جاروبرقی دارد و در صورت وجود خرابی در آن، کارایی دستگاه کاهش پیدا می کند. بررسی و عیب یابی موتور را بهتر است به افراد حرفه ای در زمینه تعمیر جاروبرقی بسپارید. چون این قطعات اهمیت زیادی دارند و در صورت عدم رفع مشکل در نهایت می سوزند.

3- افزایش قدرت مکش جاروبرقی با تخلیه کیسه

یکی از اصلی ترین دلایل کاهش مکش جاروبرقی، پر بودن کیسه جاروبرقی است. با پر شدن کیسه جاروبرقی به دلیل نبود ظرفیت خالی برای ورود زباله جدید، مکش دستگاه کاهش پیدا می کند. براحتی و تنها با تعویض کیسه می توان مکش را افزایش داد. برخی از جاروبرقی های قدیمی کیسه های پارچه ای و چند بار مصرف دارند که پس از استفاده باید مواد داخل آنها را تخلیه کنید. در نسل جدید جاروبرقی ها کیسه های کاغذی و یک بار مصرف کاربرد دارد و پس از پر شدن باید آنها را تعویض کنید.

افزایش مکش جاروبرقی

4- تقویت قدرت مکش با تعویض کیسه جاروبرقی

گاهی اوقات ممکن است کیسه جاروبرقی خالی باشد اما دستگاه مکش ایده آلی ندارد. در این شرایط ممکن است کیسه پاره شده باشد یا سوراخ هایی روی سطح آنها وجود داشته باشد. با تعویض کیسه و استفاده از جایگزین سالم براحتی قدرت مکش جاروبرقی افزایش پیدا می کند.

5- مسدود کردن محل اتصالات جاروبرقی

مسدود کردن محل اتصالات روی بدنه دستگاه یکی دیگر از شیوه های افزایش قدرت مکش جاروبرقی می باشد. اگر قسمت اتصال خرطومی به بدنه جاروبرقی دارای ترک است یا خرطومی به درستی جا نمیخورد، با چسب می توانید محل نفوذ هوا را مسدود کنید.

دعای شش قفل برای رهایی فوری از گرفتاری و بلا و بیماری

6- خرطومی جاروبرقی را تمیز کنید

بسیاری از ترفندهای افزایش مکش جاروبرقی نیاز به تخصص و ابزار حرفه ای ندارد و کافیست برخی از قطعات را تمیز کنید تا به هدفتان دست پیدا نمایید. به عنوان مثال، با تمیز کردن لوله خرطومی و از بین بردن مواد انباشته شده در داخل آن قدرت مکش تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا می کند.

افزایش مکش جاروبرقی

7- تقویت مکش جاروبرقی با تمیز کردن برس پارویی

پرز و مو و تکه های پارچه و پلاستیک روی سطوح پس از جارو زدن ممکن است قسمت پارویی جاروبرقی را مسدود کنند. یکی از آسان ترین مواردی که می توان به عنوان ترفند افزایش مکش جاروبرقی در نظر گرفت، تمیز کردن برس پارویی می باشد.

8- تنظیمات جاروبرقی را تغییر دهید

میزان قدرت مکش جاروبرقی ها توسط دکمه روی بدنه دستگاه تنظیم میشود. در بسیاری از مواقع جاروبرقی هیچ مشکل و خرابی ندارد و تنها از قدرت کم آن برای جارو زدن استفاده می کنید. لذا با تغییر تنظیمات بر اساس شرایط و جنس سطح موجه خواهید شد که مکش جاروبرقی چند برابر افزایش پیدا می کند.

9- افزایش قدرت مکش جاروبرقی با استفاده صحیح از آن

همیشه این نکته را بخاطر داشته باشید که اغلب خرابی ها در لوازم منزل به دلیل استفاده نادرست از آنها می باشد. این مساله در جاروبرقی نیز وجود دارد. استفاده مداوم برای مدت طولانی بدون استراحت دادن به دستگاه فشار زیادی را به موتور وارد می کند. به همین دلیل بر قدرت مکش اثر منفی می گذارد و عمر دستگاه نیز کمتر خواهد شد.

افزایش مکش جاروبرقی

لذا اگر در حین استفاده از دستگاه متوجه کم شدن مکش آن شدید، کافیست چند دقیقه جاروبرقی را خاموش کنید تا استراحت کند و مجدد روشن کنید.
علاوه بر کم کردن مدت زمان روشن بودن موتور جاروبرقی، اگر از جاروزدن تمام سطوح با آن جلوگیری کنید شک نکنید که قدرت مکش نیز زیادتر میشود. به عنوان مثال، جمع آوری شیشه و پلاستیک و گرد و خاک زیاد همگی مسیر مکش را ممکن است مسدود کنند.

دلایل زردی فرش بعد از شستشو در خانه و روش های از بین بردن زردی فرش

10- تمیز کردن لوله تلسکوپی جاروبرقی

همان طور که اشاره شد، تکه های بزرگ زباله ها و پارچه و پلاستیک و پرز و غیره ممکن است مسیر مکش جاروبرقی را مسدود کنند. لوله تلسکوپی از جمله قطعاتی می باشد که در اغلب مواقع دچار گرفتگی میشود و رفع گرفتگی لوله جاروبرقی یک راهکار تقویت مکش جاروبرقی می باشد. با ورود یک میله یا شستشوی درون لوله می توانید گرفتگی های آن را برطرف کنید.

افزایش مکش جاروبرقی

11- ارتفاع کفی جاروبرقی را تنظیم کاهش دهید

ارتفاع پارویی یا همان برس جاروبرقی قابل تنظیم است و هر چه از روی زمین فاصله بیشتری داشته باشد، به همان اندازه مکش کمتر خواهد شد. لذا با کم کردن ارتفاع پارویی براحتی می توانید قدرت مکش جاروبرقی را افزایش دهید.

نحوه تست مکش جاروبرقی

برای تست مکش جاروبرقی، باید در ابتدا کفی و برس ها را چک کنید تا دچار گرفتگی نباشند. در واقع باید تمامی پرزها را برای افزایش مکش جاروبرقی از بین ببرید. سپس می توانید با یک شیء که نوک تیز نیست، لوله خرطومی و لوله تلسکوپی را بررسی کنید. اگر به دنبال دلیل کم شدن مکش جاروبرقی هستید، باید بدانید که این شیء باید از یک سر دیگر لوله ها خارج شود.

 

دیگر دلیل کم شدن مکش جاروبرقی، می تواند کثیفی فیلترها باشد که باید به درستی شسته شده و یا در صورت نیاز تعویض شوند. اگر باز هم افزایش قدرت مکش جاروبرقی حاصل نشد، باید موتور را بررسی کنید. این امکان وجود دارد که دلیل کم شدن مکش جارو شما، گرد و غبار و آشغال در پروانه موتور باشد. برای این کار می توانید با تعمیرکار جاروبرقی تماس بگیرید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

3 اسفند 1401

بروز رسانی توسط

شادی همتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *