افتتاح حساب ترکیه
انواع ژاکت مردانه

آقایان باید برای انتخاب یک استایل مناسب و شیک زمستانه حتما انواع ژاکت مردانه را بشناسند و بدانند که هر مدل مناسب چه موقعیت و چه مجلسی است. گروه استایل شادمگ این اطلاعات را در اختیارتان قرار میدهد.

انواع ژاکت مردانه

ژاکت ها و پلیورهای مردانه بر اساس ویژگی های مختلفی انتخاب می گردند. بر اساس نوع کاربرد، یقه، جنس، رنگ و بسیاری موارد دیگر که می تواند از اولویت های هر فردی برای انتخاب ژاکت برای وی باشد، اما برخی عوامل هستند تقریبا بین افراد یکسان می باشند و باید هنگام خرید انواع مخالف ژاکت و پلیور را به خوبی بشناسند تا بتوانند خرید خوب و مناسبی داشته باشند.

انواع ژاکت مردانه

سعی ما در این مقاله معرفی انواع ژاکت مردانه بر اساس کاربردها و رنگ و مدل آن ها می باشد. اگر علاقمند به دانستن نکاتی در خصوص انواع ژاکت مردانه می باشید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

انواع ژاکت مردانه بر اساس جنس

جنس ژاکت های مردانه مهمترین فاکتور در انتخاب آن به شمار می رود. همان طور که می دانید ژاکت های مردانه از جنس های مختلفی تولید می گردند، زیرا اگر ژاکت جنس نازکی داشته باشد مسلما در گرم کردن بدن شما بی تاثیر خواهد بود .

اگر بیش از حد سنگین و گرم باشد باز هم کاربردی برای شما نخواهد داشت، زیرا هنگام پوشیدن آن عرق می کنید و تمایلی به پوشیدن آن از خود نشان نخواهید داد.

انواع ژاکت مردانه

معمولا بهترین جنس ژاکت های مردانه از نوع طبیعی آن و پشم می باشد .با وجود قیمت بالاتر نسبت به انواع دیگر به علت لطافت و سبکی، نسبت به هزینه ای که برای آن انجام می دهید، ارزش دارد.

پر طرفدارترین جنس ژاکت های مردانه از نوع پشم و لطیف ترین آن پشم بز می باشد.

جنس نخ- پنبه(cotton)

متداول ترین جنس برای ژاکت های مردانه از نوع نخ پنبه ضخیم می باشد که به علت سبکی و لطافت آن مورد توجه افراد زیادی می باشد و بیشتر در آب و هواهایی که زیاد سرد و خنک نیست، مورد استفاده قرار می گیرند.

جنس پشم(wool)

پر کاربردترین نوع الیاف پس از نخ و نخ پنبه استفاده از پشم در تولید ژاکت های مردانه می باشد، که با درجات کیفی مختلف تولید می شوند.

به علت درصد بالای الیاف طبیعی در این گونه ژاکت ها، طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده است و انواع مختلف پشم طبیعی وجود دارد از جمله shetland, merino و lamsbwool که از این میان پشم merino به علت سبکی و لطافت بسیار بالا طرفداران زیادی دارد.

انواع ژاکت مردانه

جنس کشمیر(cashemer)

کشمیر از پشم بز تولید می گردد و کیفیت و لطافت بسیار بالا و به همان نسبت قیمت بالاتری نیز دارد. هر فردی یکبار از لباس کشمیر با کیفیت استفاده کند، انواع دیگر الیاف را به تن نخواهد کرد.

ژاکت های کشمیر مردانه از لطیف ترین انواع بافت ها محسوب می گردد

انواع ژاکت بر اساس نوع یقه

فاکتور انتخاب ژاکت مردانه بر اساس مدل یقه نیز یکی دیگر از پر طرفدارترین انتخاب ها را شامل می شود.

هر فردی با توجه به ویژگی‌های ظاهری و همچنین سلیقه شخصی خود، نسبت به خرید یک مدل یقه مبادرت می ورزد. در ادامه به معرفی انواع یقه ژاکت های مردانه خواهیم پرداخت.

ژاکت یا پلیور یقه گرد(Crew Neck)

به جرات می توان گفت تقریبا نود درصد ژاکت ها با یقه گرد تولید می شوند.

به علت تطبیق پذیری با انواع آیتم های استایل و همچنین توانایی ست کردن با مدل های مختلف لباس، این مدل یقه ژاکت طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است.

مدل زیبای مانتو با پارچه چرم + ایده های جذاب

ژاکت با پلیور یقه هفت(V Neck)

ژاکت های یقه هفت اندام شما را کشیده تر و باریک تر نشان می دهد و بویژه برای افرادی که بالاتنه درشتی دارند، بسیار مناسب است.

هنگام پوشیدن ژاکت یقه هفت شانس استفاده از کراوات را به دست خواهید آورد که مزیت بزرگی برای کراوات دوست ها به شمار می رود.

ژاکت های یقه هفت اندام فرد را کشیده تر و باریکتر نشان می دهد

 

انواع ژاکت مردانه

ژاکت یا پلیور یقه ایستاده(Turtle Neck)

این مدل یقه در ژاکت های مردانه قابلیت انطباق پذیری بالایی دارد و گاها در برخی ژاکت ها از زیپ در قسمت یقه برای راحت تر پوشیدن آن استفاده می شود.

اگر این مدل ژاکت را به تنهایی بپوشید یک استایل کژوال بی نقص خواهید داشت و اگر یقه ایستاده را همراه با پالتوی رسمی به تن کنید، سبک نیمه رسمی بسیار شیکی برای خود ایجاد کرده اید.

ژاکت با پلیور یقه شل(Roll Neck)

این مدل یقه که معمولا با یقه ایستاده اشتباه گرفته می شود، در سال های اخیر به خصوص توسط افراد معروف بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

این یقه بین یقه ایستاده و گرد قرار می گیرد و برای استایل های کژوال مناسب ترین انتخاب به شمار می رود.

ژاکتهای یقه ایستاده بهترین انتخاب برای زیر پالتو در فصل های سرد محسوب می گردد

ژاکت یا پلیور یقه آرشال(Shawl Collar)

پلیور یقه آرشال تقریبا شباهت به یقه شل دارد . با این تفاوت که جمع و جور تر از یقه شل قرار می گیرد و ایستایی دارد.

به صورت رول به پایین تا می خورد و معمولا برای سبک های کژوال انتخاب خوبی هستند و به عنوان جایگزین مناسبی برای سوئیشرت به کار می روند.

انواع ژاکت بر اساس آستین

آستین های ژاکت ها و پلیورهای نیز انواع مختلفی دارند و مدل بدون آستین آن را معمولا ژیله می نامند که برای استفاده در زیر کت یا پالتو گزینه خوبی به شمار می روند.

انواع ژاکت مردانه انواع ژاکت مردانه

پلیور یا ژاکت آستین رگلان (Reglan Sleeve)

ژاکت های آستین رگلان، که دارای آستینی به صورت یکسره تا کنار یقه لباس می باشند. ظاهر متفاوت و زیبایی به ژاکت می دهند و برای افرادی که تنوع دوست هستند، گزینه بسیار مناسبی می باشد.

رنگ و طرح ژاکت های خود را با توجه به سایر آیتم های لباس خود انتخاب کنید

پلیور یا ژاکت آستین حلقه ای(Sweater vest)

ژاکت آستین حلقه ای یا ژیله همان پلیور یقه گرد ولی بدون آستین می باشد که برای ست کردن لباس زیر کت بسیار مناسب می باشد.

انواع پلیورها بر اساس کاربرد

بعد از اینکه جنس و طرح پلیور را انتخاب کرده اید، باید بدانید که قصد دارید ژاکت یا پلیور انتخابی را برای چه مکان یا مراسمی بپوشید.

ژاکت های رسمی را می توان در مکان های رسمی تر مانند جلسات و یا مهمانی های رسمی استفاده کرد و هرچه جنس آن نرمتر و لطیف تر و ضخامت آن کمتر باشد، رسمیت آن بیشتر می شود. بافت یقه هفت و یقه اسکی گزینه مناسبی برای مراسم رسمی می باشند.

انواع ژاکت غیر رسمی را می توانید همراه با استایل های کژوال و غیر رسمی خود استفاده کنید. پلیورهای کشباف با طرح های بیشتر و جنس ضخیم تر مناسب ترین گزینه برای مکان های غیر رسمی به شمار می روند.

انواع ژاکت مردانه انواع ژاکت مردانه انواع ژاکت مردانه

انواع ژاکت مردانه که در سال ۲۰۲۱ باید بشناسیم

انواع ژاکت مردانه را بدون شک باید شناخت.

ژاکت لغت جامعی است که برای هرگونه بالاپوشی که روی لباس دیگری پوشیده میشه و از نظر ارتفاع در نهایت تا باسن، پایین میاد و معمولا جلوش با زیپ یا دکمه بسته میشه و آستینش بلنده، گفته میشه.

جدیدترین کلکسیون از مدل مانتو کتی پاییزه زنانه و دخترانه شیک و لاکچری

همونطور که دقت کردین، از نظر ارتفاع با اورکت تفاوت داره. این گونه بالا پوش برای محافظت تن از سرما در فصول سرد سال استفاده میشه. اما چون لغت گسترده و جامعی هست، انواع مختلفی دارد و هر کدام از آنها برای موقعیت خاصی مناسب است (همه نوع آن را نمیتوان برای هر موقعیتی پوشید).

انواع ژاکت مردانه

پس باید در انتخاب آن دقت کرد.

در حقیقت اگر در کمدتان فقط یکی یا دوتا از انواع این ژاکت ها را دارین، باید بگم که تنوع بیشتری باید بدین. خوشبختانه ما اینجا سعی کردیم استایل های مختلف این بالاپوش ها رو به طور دقیق توضیح بدیم تا یکبار برای همیشه با انواع آن آشنا بشین.

ژاکت ساده

قبلا که بچه بودم، وقتی حرف از ژاکت زده میشد، من فقط همین نوع لباس میومد تو ذهنم. میشه گفت ساده ترین انواع ژاکت مردانه هست که وجود داره و هیچ چیزی مثه کلاه و دکمه اضافی نداره. ولی کلی استایل و مدل و رنگ متفاوت داره.

موقعیت: موقعیت های غیر رسمی و روزمره در فصول پاییز و بهار

سوییشرت، پر استفاده ترین انواع ژاکت مردانه

ساده ترین ژاکتی هست که کلاه هم داره و جلوش با زیپ، باز و بسته میشه. این مورد برای مردان یک، باید هست چون هم کاربردیه هم مدل های زیادی داره و انتخابش ساده است.

انواع ژاکت مردانه

البته باید حواستون باشه که همه جا هم نپوشیدش (چی نپوشیم مردان). چون در خیلی مواقع، این مورد به تنها پوشش کمد لباسی برای هوای سرد مردان تبدیل میشه که برای استایل مردانه خیلی خیلی بده.

موقعیت: موقعیت های غیر رسمی و روزمره در فصول پاییز و بهار

هودی

هودی هم یکی از مهمترین پوشیدنی های مردانه است که بسیار متداوله و بین نوجوانان خیلی استفاده میشه.

فرقش با سوییشرت اینه که سوییشرت با زیپ جلوش بسته میشه ولی هودی جلوش کامل بسته هست و زیپی در کار نیست.

انواع ژاکت مردانه

میشه گفت که از سوییشرت از نظر استایل و ست کردن قشنگ تره ولی بازم نمیشه برای موقعیت های رسمی استفاده اش کرد.

اگه شما لاغر هستین، برای پوشیدن هودی حتما باید به لباس پوشیدن لاغر ها احاطه داشته باشین تا از مردانگی تون کم نشه.

موقعیت: موقعیت های غیر رسمی و روزمره در فصول پاییز و بهار یا در برخی موارد، نیمه رسمی. همینطور تو موقعیت های سرد تر (زمستان) هم میشه این لباس را زیر کاپشن یا کت پوشید.

کت چرم، سرکش ترین انواع ژاکت مردانه

در ابتدا بیشتر برای موتور سواران شورشگر استفاده میشد ولی امروزه برای داشتن این نوع ژاکت، نیازی به موتور سیکلت ندارین.

تمام مردانی که میخوان یه ذره حس شورشگری و سرپیجی به بقیه بدن، از این لباس استفاده میکنن و بسیار رایج شده. پس پیشنهاد میدم اگه کت چرم ندارین، حتما یه دونه بخرین.

برای ست کردن هم خیلی راحت میتونین با تیشرت ساده سفید زیرش، استایل خفنی برای خودتون دست و پا کنین.

انواع ژاکت مردانه

موقعیت: موقعیت های نیمه رسمی با هدف تاثیر گذاری روی بقیه مثلا سر قرار یا بیرون رفتن با دوستان

کت جین (Denim Jacket)

کت جین هم جزو بالاپوش های خیلی خیلی متداوله که یه پسر حتما باید داشته باشه. این نوع بالاپوش در طرح ها و رنگ های متفاوت هست که برای موقعیت های متفاوت میتونین امتحانش کنین.

موقعیت: موقعیت های غیر رسمی و نیمه رسمی در فصول بهار و پاییز. همینطور در زمستان میتونین روش پالتو یا کاپشن هم بپوشین.

ژاکت کبریتی

این ژاکت هم معروفه و میشه توی موقعیت های مختلفی پوشید. رنگ و جنس خاص این ژاکت بسیار خاصه و پوشیدنش هم خیلی معمول.

موقعیت: موقعیت های غیر رسمی و روزمره

استایلی متفاوت و خاص با انواع شلوار جین + ویژگی های هر مدل

کت تک، رسمی ترین انواع ژاکت مردانه

قدیمی ترین نوع لباس رسمی که هر مردی حداقل یک عدد باید داشته باشه. اما با کت و شلوار فرق داره چون کتی که با شلوار ست میشه معمولا از همون پارچه شلوار برای دوختش استفاده میشه.

انواع ژاکت مردانه

ولی کت تک بدون ست با شلوار دوخته شده و برای ست کردن کت تک نیازی به شلوار همون پارچه ندارین. برای ست کردن، باید انواع پیراهن مردانه رو هم بشناسین تا کت رو با پیراهن اشتباهی نپوشین.

موقعیت: موقعیت های رسمی و نیمه رسمی درتمام فصول سال

بلیزر (Blazer)

این نوع بالاپوش، چیزی بین ژاکت ورزشی و کت تک هست ولی نمیشه برای موقعیت های خیلی رسمی پوشیدش. دلیل اصلیش هم اینه که این بالاپوش از پارچه ای رسمی دوخته شده و رنگ های مختلفی میتونه داشته باشه.

موقعیت: موقعیت های نیمه رسمی در فصول بهار و پاییز. البته در فصل زمستان در زیر پالتو هم پوشیده میشه.

کاپشن، مهم ترین انواع ژاکت مردانه برای زمستان (Parka)

نوعی بالاپوش که کلاه دارن و در گذشته از خز مصنوعی درست شدن ولی در حال حاضر از جنس ترکیبی تشکیل میشن. بسیار کاربردی هستن به این دلیل که بدن رو خیلی گرم نگه میدارن و مقاومتشون در مقابل سرما زیاده. باید بگم که این کاپشن ها نوع بدون آستین شون هم هست.

انواع ژاکت مردانه

موقعیت: موقعیت های غیر رسمی و روزانه و خیلی سرد مثل زمستان

کاپشن پفی (Puffer Coat)

همونطور که مشخصه، این کاپشن ها به نظر پف کرده میان و مخصوص زمستان هستن. اندازه دست بلندی دارن و کل بالا تنه رو میپوشونن و گرم نگه میدارن. برای زمستان بسیار معروف و کاربردی هستن.

موقعیت: موقعیت های غیر رسمی در فصول سرد سال (زمستان و پاییز)

ژاکت بمبر (Bomber Jacket)

نام دیگر آن ژاکت خلبانی هست که ارتفاع آن کوتاه است. این ژاکت نسبتا مقاومه و جلوش زیپ داره و روی مچ ها تنگ تر میشه. این استایل ژاکت، از ارتش هوایی آمریکا به وجود اومده که توسط افراد داخل پرواز پوشیده میشده.

این ژاکت به قدری انواع مختلف داره که نمیشه گفت جنس معمولش چیه ولی چیزی که مهمه اینه که خیلی از مرد ها در حال حاضر دوسش دارن و ازش استفاده میکنن.

موقعیت: موقعیت های غیر رسمی در روز های نیمه سرد سال مثل پاییز و بهار

ژاکت ورزشی، کاربردی ترین ژاکت مردانه

این ژاکت کاربردیه و خیلی اهداف استایلی نداره. معمولا طوری طراحی شده که اگه عرق کردین، سرما نخورین. به همین دلیل هم کل بدن رو میپوشونه و از سرمای زیاد جلوگیری میکنه ولی در عین حال جلوی حرکت بدن رو نمیگیره و داخلش راحته.

انواع ژاکت مردانه

موقعیت: موقعیت های ورزشی یا غیر رسمی

ژاکت ضد باد

این ژاکت بسیار نازک هست و هدفش فقط مقاومت در مقابل باد و باران سبک هست. بیشتر توی پاییز یا اوایل بهار پوشیده میشن که بارون میاد ولی خیلی سرد نیست. در قسمت مچ تنگ میشن و زیپ دارن برای تنظیم کردن.

موقعیت: موقعیت های غیر رسمی روزهای بارانی سبک یا باد شدید

انواع ژاکت مردانه به چه چیزی ربط دارد؟

ژاکت ها و پلیورهای مردانه بر اساس ویژگی های مختلفی انتخاب می گردند. بر اساس نوع کاربرد، یقه، جنس، رنگ و بسیاری موارد دیگر که می تواند از اولویت های هر فردی برای انتخاب ژاکت برای وی باشد.

چه ژاکتی خوب نیست؟

اگر بیش از حد سنگین و گرم باشد باز هم کاربردی برای شما نخواهد داشت، زیرا هنگام پوشیدن آن عرق می کنید و تمایلی به پوشیدن آن از خود نشان نخواهید داد

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

20 بهمن 1400

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *