افتتاح حساب ترکیه
اپن آشپزخانه جدید

انتخاب مدل اپن آشپزخانه اهمیت زیادی در زیبایی و جذابیت خانه دارد. برای همین پیشنهاد میکنیم برای اپن آشپزخانه جدید خانه خود حتما از ایده های این مطلب از گروه دکوراسیون شادمگ کمک بگیرید.

اهمیت اپن آشپزخانه در دکوراسیون

آشپزخانه اپن به معنای تقسیم کردن فضای آشپزخانه با دیگر قسمت‌های منزل و اهمیت بخشیدن تمیزی و طراحی داخلی آشپزخانه به اندازه دیگر قسمت‌های منزل است. استفاده از اپن آشپزخانه زیبا، کابینت‌های شیک، کف پوش‌های متناسب با دکوراسیون آشپزخانه و رنگ دیوارها از مهمترین نکاتی است که در یک آشپزخانه اپن باید رعایت شود.

اپن آشپزخانه جدید

اپن آشپزخانه جدید با تاثیر زیادی که بر روی نمای بیرونی آشپزخانه دارد علاوه بر اهمیت آن در فضای داخلی در زیبایی ظاهری آشپزخانه نیز نقش ارزشمندی دارد. امروزه طرح‌های متنوعی برای اپن آشپزخانه ایرانی در راستایی زیبای و هماهنگی این بخش از منزل با دیگر فضاها ارائه و اعمال شده است.

تصاویر مدل اپن آشپزخانه جدید و شیک

امروزه طراحی اغلب آشپزخانه های مدرن و زیبا به سمت استفاده از آشپزخانه های اُپن پیش رفته است. در این میان انتخاب مدل اُپن آشپزخانه مناسب و دلخواه می تواند به زیبایی و جذابیت بیشتر منزل شما و دکوراسیون داخلی آشپزخانه کمک کند.

اپن آشپزخانه جدید

توجه داشته باشید که علاوه بر مدل اُپن، نحوه نورپردازی و چگونگی به کارگیری نورهای مصنوعی به جلوه بیشتر اُپن کمک می کند.

معایب اپن آشپزخانه

آشپزخانه های اُپن در کنار مزایای زیادی که دارند، دارای معایبی نیز می باشند و بزگترین مشکل این نوع آشپزخانه نداشتن حریم خصوصی و عدم محفوظ بودن آنها از نظر بصری و نیز جریان هوا به نسبت آشپزخانه ها با معماری قدیم می باشد.

اپن آشپزخانه جدید

امروزه می توان آشپزخانه ها را به سبک های مختلفی از جمله کاملا باز، نیمه باز و با قابلیت بسته شدن طراحی کرد، که نوع باز آن برای خانه های امروزی کارایی بیشتری دارد.

انواع اپن آشپزخانه جدید

همچنین اخیرا استفاده از کابینتها برای طراحی فضای باز آشپزخانه رواج زیادی پیدا کرده است که در ادامه نمونه هایی از این نوع طراحی آشپزخانه اُپن را ملاحظه می کنید.

به طور کلی آشپزخانه های اُپن با دو ویژگی در بین عموم شناخته می شود، اینکه طراحی آن به گونه ای می باشد که همچون سبک های قدیمی و کلاسیک بدون در و پیکر است، دوم اینکه بخشی از کابینت ها بین فضای داخلی و خارجی آشپزخانه قرار می گیرند و به عنوان میز نیز می توان از آن استفاده کرد.

اپن آشپزخانه جدید

حال آشپزخانه هایی با این نوع سبک طراحی و همانطور که از اسمش پیداست به دلیل نوع طراحی باز دیوار ها و کابینت های آشپزخانه به طور کامل از بیرون آشپزخانه قابل مشاهده است و موجب بزگتر نشان دادن محیط خانه و دلباز شدن فضا خواهد شد.

آشپزخانه بزرگ و اپن خاص جدید

اگر شما فضا زیادی در آشپزخانه خود دارید، نیازی نیست از قوانین خاصی در دکوراسیون بهره بگیرد. به شما پیشنهاد می‌کنیم فضا را به اندازه کافی برای رفت‌ و آمد به داخل آشپزخانه باز نگه‌ دارید و خود را محدود نکنید.

از همین رو استفاده از سینک ظرف‌شویی و گاز بر روی اپن آشپزخانه می‌تواند ایده خوبی باشد. به این سبک جزیره آشپزخانه گقته می‌شود که در مطالب قبلی توکامگ به معرفی کامل و استفاده موثر از آن در خانه پرداخته بودیم. شما به راحتی با این سبک دکوراسیون می‌توانید تمام مدتی که در آشپزخانه به سر می‌برید را با اعضای خانه در ارتباط باشید.

نکات مهم و کاربردی برای خرید صندلی اداری مناسب و شیک

اپن آشپزخانه جدید

بدون شک رکن اصلی کار در آشپزخانه پخت و پز است که با این کار شما نزدیکی بیشتری با اعضای خانواده خواهید داشت. برای اثربخش بودن این مدل جدید اپن می‌توانید از هارمونی رنگ فضای داخلی با فضای بیرونی نیز بهره بگیرید. به این صورت که از رنگ کابینت‌ها و وسایل آشپزخانه در فضای رو به اتاق نشیمن نیز استفاده شود.

اپن آشپزخانه شیک و ساده معلق

اپن ساده و شیک، و البته معلق در هوا را نیز می‌توان جدیدترین مدل اپن آشپزخانه ۹۷ دانست. شاید برای دیگران هم این نوع دکوراسیون عجیب به نظر بیاید، اما شما می‌توانید از یک اپن شناور در هوا بهره بگیرید.

اپن آشپزخانه جدید

میز اپن آشپزخانه را می‌توانید به شکلی طراحی و ایده پردازی کنید که بدون ستون و پایه بر روی هوا ایستاده باشد. البته از کناره دیوار باید به شکلی متصل باشد؛ چرا که ما شعبده‌باز نیستیم.

شما با استفاده از گاز رومیزی بر روی اپن می‌توانید فضای بیشتری را برای کار در آشپزخانه ایجاد کنید. هم‌چنین می‌توانید با این سبک دکوراسیون لوازم اضافی را در زیر اپن جایگذاری کنید.

به عنوان مثال عدم استفاده از میز ناهارخوری و استفاده از اپن خود یکی از مزایای عمده به شمار می‌رود. حسن دیگر این اپن جایگذاری صندلی‌ها در زیر اپن به منظور مرتب شدن فضا به شمار می‌رود.

اپن آشپزخانه جدید

اپن آشپزخانه به‌صورت ال

یکی از پرکاربردترین طراحی‌ها به‌منظور ساخت اپن آشپزخانه طراحی به‌صورت ال است. برای این منظور قسمت‌های مهم آشپزخانه از اتاق نشیمن جدا می‌شود؛ و قسمتی از آن برای رفت آمد به آشپزخانه باز گذاشته می‌شود.

برای جلوه دادن بیشتر به فضای اتاق نشیمن می‌توان از قسمت بیرونی و نمای داخلی اپن را نورپردازی کرد. می‌توان به شکلی این ساخت را صورت داد که صندلی‌ها در داخل آشپزخانه قرار داشته باشند.

اپن آشپزخانه جدید

همچنین می‌توان برای بازتر شدن فضا این مهم را در قسمت بیرونی آشپزخانه و در اتاق نشیمن به انجام رساند. به راحتی می‌توانید سنگ استفاده شده بر روی اپن آشپزخانه را با رنگ کابینت‌ها و سایر اجزای اپن ترکیب کرده و یک هارمونی رنگ زیبا حاصل کنید.

استفاده از گلدان‌های گل طبیعی در فضای خانه و آشپزخانه همیشه توصیه ما به شما بوده است.

طراحی اپن آشپزخانه با چوب

امروزه علاقه‌مندان به دکوراسیون آشپزخانه به سبک سنتی بسیار زیاد شده است. بدون شک بهره گرفتن از طراحی آشپزخانه با استفاده از چوب‌های که به همین منظور مورد استفاده قرار می‌گیرند، شما را به این مهم نزدیک می‌کند. شما می‌توانید حتی قسمت‌هایی از اتاق نشیمن را با استفاده از چوب طراحی کنید.

اپن آشپزخانه جدید

طراحی اپن به صورتی انجام می‌شود که نورپردازی در آن بسیار چشم‌نواز جلوه می‌کند. به راحتی در این سبک دکوراسیون شما می‌توانید از لوازم سنتی خود برای دیزاین فضای داخلی و بیرونی آشپزخانه استفاده کنید.

هارمونی رنگ بین کابینت‌ها، اپن و نمای داخلی اتاق نشیمن یک دکوراسیون جدید به شمار می‌رود. رنگ گرم چوب و نورپردازی نارنجی سبب گرم شدن فضا و دل‌نشین‌تر شدن محیط خواهد شد.

اپن آشپزخانه ایرانی در مرکز آشپزخانه

در این حالت اپن آشپزخانه ایرانی با فضایی پهن تر در مرکزی ترین بخش آشپزخانه قرار دارد. با قرار دادن چندین صندلی پایه بلند و مخصوص اپن می‌توان از این فضا بعنوان میز سرو صبحانه و غذا استفاده کرد.

اپن آشپزخانه جدید

طراحی اپن آشپزخانه ایرانی به سبک کابینت

جدیدترین سبک‌های طراحی اپن را در آشپزخانه‌های ایرانی به خود اختصاص داده است. این مدل اپن بیشتر برای آشپزخانه‌هایی با فضای محدود برای استفاده از فضای زیر اپن برای چیدمان لوازم کاربرد دارد.

کدام مدل جاکفشی جدید و مدرن مناسب با دکوراسیون خانه شماست ؟

اپن آشپزخانه جدید

استفاده از قابلیت اپن آشپزخانه ایرانی بعنوان میز نهارخوری

این حالت برای آشپزخانه‌هایی در نظر گرفته شده که فضای زیادی برای میز غذاخوری ندارند.

اپن آشپزخانه جدید

با این کار هم طراحی داخلی زیبا دارید و هم میز برای سرو غذا در آشپزخانه بهره مند می‌شوند.

اپن چوبی با ترکیب سنگ‌های با رگه‌های طبیعی

اگر می‌خواهید یک دکوراسیون کلاسیک را در فضای خانه ایجاد کنید، بدون تردید استفاده از اپن چوبی شما را به این ایده نزدیک می‌کند. شما به راحتی می‌توانید با استفاده از سنگ‌های مرمری و کمدهای چوبی به این مهم دست پیدا کنید.

نیازی نیست برای جداسازی آشپزخانه از اتاق نشیمن، محیط را زیاد شلوغ و خسته کننده طراحی کرد. شما با طراحی این ایده صاحب یک میز کار بزرگ نیز خواهید شد.

اپن آشپزخانه جدید

کمدهای چوبی از بیرون از سمت اتاق نشیمن به زیبا شدن فضا بسیار کمک خواهند کرد. می‌توانید سنگ روی اپن را با سنگ روی کابینت‌ها هماهنگ طراحی کرد .

اپن سفید

آشپزخانه محلی است که همیشه باید تمیز و پاکیزه نگه داشته شود و به همین خاطر نیز آشپزخانه به رنگ سفید می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های آشپزخانه، کابینت‌ها و رنگ اپن آن باشد.

چرا که در این صورت اگر لکه یا کثیفی در هر نقطه‌ای از آشپزخانه وجود داشته باشد، خیلی سریع به چشم می‌خورد و می‌توان آن را دیده و تمیز کرد.

اپن آشپزخانه جدید

از طرفی نیز با توجه با این که اغلب خانه‌های ایرانی به رنگ سفید هستند، در صورت استفاده از این رنگ در آشپزخانه می‌توان آن را با سایر قسمت‌های خانه نیز ست کرد.

اپن سفید رنگ با کفپوش چوبی قهوه ای

اگر می‌خواهید از رنگ سفید در آشپزخانه خود استفاده کرده و در عین حال کل آن را سفید نکنید، می‌توانید همانند عکس زیر از رنگ سفید در اپن اشپزخانه استفاده کرده و کف آن و یا قسمت‌هایی از کابینت‌ها را به رنگ قهوه‌ای و یا رنگ دیگری انتخاب کنید.

اپن آشپزخانه جدید

اپن آشپزخانه مدل براق

استفاده از روکش‌های براق در کابینت‌ها و البته اپن آشپزخانه امری سلیقه‌ای است و ممکن است برخی به شدت به آن علاقه داشته باشند و برعکس برخی اصلا تمایل به استفاده از این نوع کابینت‌ها و اپن ها نداشته باشند. چرا که کابینت ها و اپن براق خیلی زود لکه برداشته و کثیف می‌شوند و هر روز بایستی تمیز شوند.

اپن جزیره تیره رنگ

جزیره آشپزخانه یکی از آخرین و جدیدترین مدل های اپن آشپزخانه است که در بسیاری از طراحی‌های دکوراسیون و سبک‌های مختلف استفاده می‌شود.

در صورتی که می‌خواهید خانه‌ای کاملا مدرن داشته باشید شما هم می‌توانید از این ایده در آشپزخانه خود استفاده کنید.

اپن آشپزخانه جدید

نمونه‌ای از این نوع اپن آشپزخانه را می‌توانید در عکس زیر مشاهده کنید که البته کمی از سبک ایرانی دور بوده و بیشتر به آشپزخانه های خارجی شباهت دارد.

مدل جدید اپن دوطرفه

ایده دیگر ما به شما برای طراحی اپن استفاده از یک دکوراسیون باز دو طرفه است. شما به راحتی می‌توانید این ایده را در مرکز آشپزخانه به انجام برسانید. به شکلی که درب ورودی از روبروی آشپزخانه مشاهده شود.

از دو طرف آشپزخانه حالت اپن ایجاد کنید. از یک سمت برای آشپزی و شستشو بهره بگیرد و سمت دیگر را به عنوان میز نشیمن مورد استفاده قرار دهید. این کار سبب می‌شود شما به تمام محیط مشرف باشید و به راحتی با همه اعضای خانواده در ارتباط باشید.

حال اگر فضای کافی داشتید نیز می‌توانید با استفاده از چوب‌هایی که در طراحی اپن مورد استفاده قرار داده‌اید، میز نهارخوری نیز در سمت دیگر آشپزخانه طراحی کنید تا مهمانی‌های شما مجلل‌تر برگزار شود.

کاربرد شگفت انگیز سبد حصیری در دکوراسیون خانه را جدی بگیرید

اپن آشپزخانه جدید

یکی دیگر از طراحی‌های اپن‌ به این صورت انجام می‌شود که بسیار برای آشپزخانه‌های کوچک مفید است. شما با استفاده از یک میز کار می‌توانید آشپزخانه را از نشیمن جدا کنید.

همچنین از سمت داخل آشپزخانه می‌توانید با استفاده از کشوها و جایگذاری فر و ماکروویو به بیشتر شدن فضای کمک  کنید. این‌گونه اپن‌ها بسیار از سمت نمای داخلی و بیرونی پرکاربردند.

مدل اپن آشپزخانه ام دی اف

اکثر خانه‌های ایرانی در طراحی از کابینت ام دی اف استافده میکنند. می‌توان گفت با توجه به قیمت مقرون به صرفه ام دی اف، اولین گزینه در طراحی و ساخت اپن آشپزخانه است.

اوپن آشپزخانه استیل

اکثر مدل های جدید اپن آشپزخانه از جنس ام دی اف و چوب هستند و شاید آشپزخانه‌ای با نمای اپن استیل یا فلزی کمی عجیب به نظر برسد.

اپن آشپزخانه گچی

سبک خانه‌های ایرانی به نوعی است که معمولا در آن‌ها از گچبری های ظریفی استفاده می‌شود و با توجه به این امر می‌توان از این گچبری‌ها، که نشانگر سبک اصیل ایرانی هستند، در اپن نیز استفاده کرده و یک اپن گچی شیک و زیبا داشت.

آشپزخانه بدون اپن

آشپزخانه‌هایی که تابحال دیده‌ایم معمولا به این شکل هستند که اوپن آن‌ها آشپزخانه را از پذیرایی جدا می‌کند و یا اینکه همانند آشپزخانه‌های قدیمی، که هنوز هم در بعضی از منازل ایرانی وجود دارند، آشپزخانه یک اتاق مجزا همانند سایر اتاق‌ها است.

اما یک ایده کاملا جدید و نو برای طراحی اوپن به سبکی متفاوت این است که اصلا از اپن استفاده نشود! یعنی یک آشپزخانه بدون اپن! شاید در ابتدا این امر کمی عجیب به نظر برسد ولی با نگاه کردن به تصویر زیر متوجه منظور ما خواهید شد.

اپن آشپزخانه جدید

در عکس این آشپزخانه زیبا و متفاوت نسبت به آشپزخانه‌های معمولی، مشاهده می‌کنید که فضای پذیرایی و آشپزخانه یکی است و تنها یک ست نهارخوری بین آن‌ها وجود دارد که در واقع مرز آشپزخانه و اتاق پذیرایی یا نشیمن را مشخص می‌کند. در این سبک آشپزخانه استفاده از مبلمان ال شکل نیز می‌تواند به جدا کردن فضای نشیمن و آشپزخانه کمک کند.

مدل اپن آشپزخانه خانه کوچک ایرانی

اگر خانه‌ای نقلی و کوچک دارید و نمی‌دانید که آشپزخانه آن را چگونه طراحی کنید که بهترین استفاده را از فضا کرده باشید، نیازی به نگرانی نیست. چرا که یک ایده فوق‌العاده برای مدل اپن کوچک ایرانی داریم.

می‌توانید در خانه کوچک و نقلی خود فضای آشپزخانه و پذیرایی و نشیمن را با هم ترکیب کنید.

اهمیت اپن آشپزخانه در دکوراسیون چقدر است؟

آشپزخانه اپن به معنای تقسیم کردن فضای آشپزخانه با دیگر قسمت‌های منزل و اهمیت بخشیدن تمیزی و طراحی داخلی آشپزخانه به اندازه دیگر قسمت‌های منزل است. استفاده از اپن آشپزخانه زیبا، کابینت‌های شیک، کف پوش‌های متناسب با دکوراسیون آشپزخانه و رنگ دیوارها از مهمترین نکاتی است که در یک آشپزخانه اپن باید رعایت شود.

مدل جدید اپن دوطرفه چگونه است؟

ایده ما به شما برای طراحی اپن استفاده از یک دکوراسیون باز دو طرفه است. شما به راحتی می‌توانید این ایده را در مرکز آشپزخانه به انجام برسانید. به شکلی که درب ورودی از روبروی آشپزخانه مشاهده شود. از دو طرف آشپزخانه حالت اپن ایجاد کنید. از یک سمت برای آشپزی و شستشو بهره بگیرد و سمت دیگر را به عنوان میز نشیمن مورد استفاده قرار دهید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

23 بهمن 1400

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *