افتتاح حساب ترکیه
براق شدن پوست صورت

داشتن پوستی صاف و براق آرزوی همه بانوان است. برخی با صرف هزینه های هنگفت بدنبال تحقق این موضوع هستند برخی نیز به دنبال راهکارهای سنتی. این مطلب گروه زیبایی شادمگ راههای زیادی را برای براق شدن پوست صورت با کمترین هزینه به شما آموزش می دهد.

ماسک های گیاهی و خانگی براق شدن پوست صورت

زیبایی و شفافیت پوست مهم ترین اصل زیبایی خانم ها است و ما همه تمایل به داشتن پوستی زیبا و بی عیب و نقص داریم.

براق شدن پوست صورت

اما بسیاری از آلودگی ها و عوامل دیگر باعث کدر شدن و یا پیر شدن پوست می شود. در این بخش با چند ماسک و راه حل ساده شما را به پوست صاف و شفاف میرسانیم.

پک چای سبز و عسل

یک فنجان چای سبز خنک شده، 2 قاشق آرد برنج و نصف قاشق عسل را با هم ترکیب کنید و هر روز صبح بنوشید.

پک جوی دو سر و لیمو

یک قاشق غذا خوری جوی دوسر پخته و له شده و یک قاشق غذا خوری آبلیمو را با هم ترکیب کنید و به آرامی بر روی صورت ماساژ دهید.

اجازه دهید خشک شود و سپس بعد از 20 دقیقه با آب یرد بشویید و با یک حوله نرم و تمیز خشک کنید.این درمان را قبل از رفتن به حمام انجام دهید.

نکته:اگر پوست حساسی دارید بهتر است آبلیمو را با کمی آب رقیق کنید.

 پک زرد چوبه و لیمو برای براق شدن پوست صورت

یک قاشق غذا خوری آب ، یک قاشق غذا خوری آبلیمو، یک قاشق غذا خوری زرد چوبه و یک قاشق شیر را با هم ترکیب کنید ، تا زمانی که یک خمیر به دست آید.

سپس به مدت 5 دقیقه آن راروی پوست خود اسکراب کنید و بعد از حدود 20 دقیقه با آب سرد بشویید و سپس با یک حوله تمیز خشک کنید.

این درمان را قبل از رفتن به حمام انجام دهید.

 پک زرد چوبه و گوجه فرنگی

یک قاشق غذا خوری زرد چوبه و یک قاشق غذا خوری آب گوجه فرنگی را با هم ترکیب کنید و سپس روی صورت خود اعمال کنید و بعد از 15 دقیقه با آب سرد بشویید.این درمان را قبل از حمام انجام دهید.

براق شدن پوست صورت

 پک پوست خشک شده پرتقال و ماست

مقداری پوست پرتقال خشک شده و یک قاشق غذا خوری ماست تازه را تهیه کنید. ابتدا پوست ها را آسیاب کنید و بعد با ماست ترکیب کنید.

سپس ماسک بدست آمده را روی صورت خود اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه با آب سرد بشویید ؛ این درمان را قبل از حمام انجام دهید.

 ماست و لیمو مفید برای براق شدن پوست صورت

یک قاشق غذا خوری ماست تازه و یک قاشق چای خوری آبلیمو را ترکیب کنید و به صورت خود بمالید و بعد از 20 دقیقه با آب سرد بشویید.طبق روال این درمان را نیز قبل از حمام انجام دهید.

پوست صاف و شفاف با شیر، آبلیمو و عسل

یک قاشق چای خور ی شیر، یک قاشق چای خوری آبلیمو و یک قاشق چای خوری عسل را با هم ترکیب کنید ،پوستتان را تمیز کنید و بعد این مخلوط را روی آن بمالید و بعد از 20 دقیقه با آب سرد بشویید.

طبق روال این درمان را نیز قبل از حمام انجام دهید.

پک شیر و زعفران

2 تا 3 قاشق چای خوری شیر تازه و سرد و مقداری زعفران را با هم ترکیب کنید. اجازه دهید که به مدت 3 تا 4 ساعت بماند و بعد روی پوست تمیز خود اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید.

پک پاپایا و نوعی خاک رس

یک قاشق چای خوری از این خاک و یک قاشق چای خوری پاپایا را به خوبی با هم ترکیب کنید و بعد روی پوست تمیز خود اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه با آب سرد شستشو دهید.

 سیب زمینی برای براق شدن پوست صورت

مقداری خمیر سیب زمینی تهیه کنید و آن را بر روی پوست خود اعمال کنید ، اجازه دهید که به مدت 20 دقیقه بماند و سپس آن را با آب شستشو دهید ؛ بهتر است که این درمان را 2 بار در روز تکرار کنید.

پوست صاف و شفاف با پک پوست لیمو

مقداری پوست لیمو و مقداری شیر خام را تهیه کنید ؛ ابتدا پوست لیمو را در مقابل آفتاب خشک کنید و بعد پودرش کنید سپس با شیر مخلوط کنید.این ترکیب را روی پوست اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه با آب گرم بشویید و فورا و بلافاصله از یک تونر خنک کننده استفاده نمایید.

براق شدن پوست صورت

 پک ماسک عسل

یک قاشق غذا خوری عسل را تهیه کنید و با نوک انگشتان تمیز به آرامی روی پوست خود اعمال کنید.اجازه دهید که به مدت 10 دقیقه بماند و سپس با آب گرم شستشو دهید و در نهایت با یک حوله تمیز و نرم صورتتان را خشک کنید.

براق شدن پوست صورت با پک عسل و لیمو

4 تا 5 قطره عسل را روی یک تکه لیمو بریزید و سپس برای چند دقیقه روی صورت بمالید و بلافاصله با آب سرد شستشو دهید.

 اسکراب روغن زیتون و نمک دریایی

ترکیبی از روغن زیتون و نمک دریایی را به میزان 2 به 1 تهیه کنید.آن را روی صورت خود اسکراب کنید و برای چند دقیقه ماساژ دهید و بعد با آب سرد شستشو دهید.

این درمان بسیار تاثیر گذار و ارزان است و از لوسیون ها و اسکراب های شیمیای و گران نتیجه بهتری دارد، سلول های مرده پوست را از بین میبرد و پوست درخشان تر به نطر میرسد.

ترفند و اصول صحيح مراقبت از موي كراتينه شده را ياد بگيريد

 با پک شیر نارگیل

ابتدا شیر نارگیل را از درون آن استخراج کنید و بعد آن را روی تمام صورت ، حتی لب های خود اعمال کنید. این میتواند یکی از بهترین پک های طبیعی برای مراقبت از پوست باشد.

 پک شیر طبیعی برای براق شدن پوست صورت

تکه ای پنبه را درون شیر جوشیده شده بخیسانید سپس آن را روی پوست خود بمالید و بعد از چندین ساعت با آب سرد شست شو دهید.

مرطوب کننده پرتقال، لیمو و ماست

یک قاشق غذا خوری آب پرتقال ، یک قاشق غذا خوری آبلیمو و یک فنجان پر ، ماست را با هم ترکیب کنید و سپس روی پوست خود اعمال کنید و بعد از 15 دقیقه با دستمال مرطوب و تمیز پاک کنید.

روغن کرچک برای براق شدن پوست صورت

چندین قطره ، روغن کرچک را روی پوست خود بمالید و به خوبی ماساژ دهید و بعد از نیم ساعت با یک دستمال مرطوب پاک کنید.

ماسک نارنج و گلاب

نارنج هم یکی از اعضای لیست دارندگان ویتامین سی است که برای داشتن پوست زیبا می توان استفاده کرد به این روش که آب یک عدد نارنج تازه را داخل لیوان بریزید.

به آن یک تا دو قاشق چای خوری گلاب اضافه کنید و خوب هم زده و روی پوست بمالید. این ماسک باید 15 دقیقه روی صورت بماند و سپس آن را با آب ولرم بشویید.

براق شدن پوست صورت با ماسک لیموترش

یک عدد لیموترش بزرگ یا دو عدد لیموی شیرازی را به صورت نازک حلقه حلقه کنید و حلقه ها روی پوست صورت به جز دور چشم بگذارید و اجازه دهید 30دقیقه روی پوست صورتتان بماند.

براق شدن پوست صورت

بعد از زمان مشخص شده حلقه های لیموترش را برداشته و پوست صورت را با آب سرد بشویید.

 ماسک جوانه گندم

دو قاشق غذاخوری جوانه گندم تازه کوبیده شده و یا پودر آن را با نصف لیوان شیر خوب مخلوط کنید تا مخلوط یکنواختی درست شود. حالا باید قبل از استفاده از ماسک صورت خود را با آب و صابون ملایمی بشویید .

بعد از آن مخلوط را روی صورت بمالید و درحال پوشاندن پوست صورت از حالت ماساژ دادن نیز استفاده کنید .

بعد از 20 دقیقه ماسک را از روی پوست برداشته و صورت را با آب ولرم رو به سرد کامل بشویید.

نکات اضافی برای براق شدن پوست صورت

رژیم غذایی سالم

در کنار درمان های خانگی موثر، عوامل دیگری برای داشتن پوستی روشن نیز باید رعایت شود که مهمترین آنها رژیم غذایتان میباشد. بدون دریافت مواد مغذی درست، نمیتوانید پوستتان را از آسیب های ممکن دور نگه دارید.

شما میتوانید ،میوه های سرشار از ویتامین C که شامل آنتی اکسیدان میباشند را بخورید. در این میان چربی های سالم ، پروتئین ها و سبزیحات سبز را در حد تعادل فراموش نکنید ؛ همه این مواد مغذی برای داشتنی پوستی روشن تاثیر گذار است.

آب زیادی بنوشید

برای داشتن پوستی روشن و سالم روزانه حداقل 8 لیوان آب بنوشید.

خوب بخوابید

اگر نخوابید، تاثیراتش روی صورت شما مشخص است ،شما خسته و ملتهب به نظر میرسید ؛ در طول شبانه روز حداقل 8 ساعت خواب مفید داشته باشید.

ورزش کنید

شما باید هر روز حداقل نیم ساعت ورزش کنید. ورزش کردن و فعال بودن ، حتی میتواند مشکلاتی مانند آکنه را نیز درمان کند.

لایه برداری کنید

بدون لایه برداری کردن نمیتوانید از شر سلول های مرده و خشکی پوست یا حتی چربی بیش از حد پوست خلاص شوید.یکی از بهترین لایه بردار های خانگی استفاده از جوی دو سر میباشد.

حتما قبل از خواب آرایشتان را پاک کنید

این کار برای کمک به نفس کشیدن پوستتان بسیار مهم است.این کار را حتما هر شب ، حتی در صورت خستگی مفرط فراموش نکنید.

براق شدن پوست صورت

اسکراب های خانگی برای پوست های چرب

روغن زیتون یکی از بهترین پاک کننده ها برای آرایش صورت و چشم است.شما همچنین میتوانید از روغن کرچک نیز استفاده کنید. زیرا به خاطر خواص آنتی باکتریایی که دارد برای پوست فوق العاده است.

شما همچنین میتوانید ترکیبی از روغن کرچک، زیتون،جوجوبا و آووکادو را تهیه کنید و از آن برای روشن شدن پوست و رفع چین و چروک ها استفاده بنمایید.

یک فنجان روغن زیتون و روغن کرچک را ترکیب کنید، روی پوستتان اعمال کنید و به آرامی ماساژ دهید.

غذا های سرشار از ویتامین مصرف کنید و غذا های سرشار از ویتامین EوC را در رژیم روزانه خود بگنجانید.(به خصوص در وعده ناهار) ویتامین C به طور طبیعی به روشن شدن پوست کمک میکند.

۱۰ راهکار خانگی دیگر برای براق شدن پوست صورت

همه خانم ها زیبایی را دوست دارند و بیشتر آن ها ترجیح می دهند به صورت طبیعی زیبا به نظر برسند نه به کمک لوازم آرایشی.

برای تحقق این امر، لازم نیست حتما به دنبال محصولات آرایشی گران قیمت همانند ضدچروک ها، ضد لک ها یا جوان کننده ها باشید، زیرا با چند ترفند ساده در خانه نیز تا حدی می توان به این خواسته دست پیدا کرد. در ادامه ۱۰ نمونه از کاربردی ترین و ساده ترین ترفندها را ذکر کرده ایم. همراهمان باشید.

 محلول آب نمک برای کاهش ورم و پف صورت و با طراوت دیده شدن آن

مقدار زیادی نمک را در آب حل کنید. حوله را درون این محلول خیس کرده و به مدت ۱۰ دقیقه روی صورت خود قرار دهید.

 استفاده از روغن و مسواک برای برجسته کردن لب ها

مقداری روغن آرایشی، همانند روغن هلو، بادام یا روغن مخصوص لب را روی لب های خود بمالید. سپس با استفاده از یک مسواک نرم به مدت یک دقیقه لب های خود را ماساژ دهید.

 استفاده از روغن زیتون برای شفاف سازی و مرطوب کردن پوست

برای اینکه پوستی نرم، براق و تمیز داشته باشید ابتدا صورت خود را بخور دهید، سپس روغن زیتون خالص روی پوست مالیده و به مدت ۷ دقیقه ماساژ دهید. برای این نتیجه بهتری حاصل شود، هر ۴ تا ۵ روز یک بار این کار را تکرار کنید.

از بین بردن موهای زائد با راهکارهای فوق العاده آسان خانگی

 استفاده از عسل برای از بین بردن التهاب صورت و آکنه

اگر پیش از رفتن به مهمانی یا یک مراسم مهم صورتتان جوش زد، می توانید خیلی سریع از دست آن ها خلاص شوید. به این صورت که مقداری عسل روی پوست خود گذاشته و ۱۵ دقیقه آن را به حال خود رها کنید.

سپس به آب گرم صورت خود را شست و شو دهید. این کار موجب خوابیدن التهاب جوش شده و باعث می شود کمتر دیده شود.

استفاده از قطره چشمی برای کاهش ورم صورت و جوش ها

برای کاهش التهاب جوش صورت یا ورم آن، می توانید روی یک پد پنبه ای و تمیز، قطره چشم ریخته و آن را کاملا خیس کنید.

سپس به مدت ۳ تا ۵ دقیقه در فریزر بگذارید. پی از این مرحله، پد را روی قسمتی که دچار ورم شده بگذارید تا پف آن تا حد زیادی از بین برود.

درست کردن پاک کننده آرایش در خانه

به نسبت ۳ به یک، آب و روغن زیتون را با هم مخلوط کرده و درون یک شیشه مربا بریزید. آن را خوب تکان دهید.

 استفاده از جوش شیرین برای از خلاص شدن از موهای زیرپوستی

برای این منظور، در یک کاسه کوچک یک قاشق چایخوری جوش شیرین، ۱ قاشق چایخوری پودر جو دو سر و یک قاشق غذاخوری آب را با یکدیگر مخلوط کنید.

براق شدن پوست صورت

مواد را تا جایی هم بزنید که یک خمیر سفت و غلیظ به دست بیاید. از این خمیر روی پوست بمالید و بگذارید ۵ دقیقه بماند. سپس با آب گرم آبکشی کنید.

 استفاده از جوش شیرین برای کاهش دایره های تیره و پف زیر چشم

یک قاشق چایخوری جوش شیرین را درون یک شیشه آب گرم یا چای ریخته و هم بزنید تا کاملا حل شود. یک پد نخی را درون مخلوط خیس کرده و آن را در زیر چشم خود بمالید.

حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به محلول فرصت جذب شدن بدهید و سپس با آب ولرم شسته و رویش کرم مرطوب کننده بزنید. این کار را هر روز تکرار کنید تا در مدت زمان کوتاهی نتیجه آن را ببینید.

ساخت ماسک موز برای براق کردن موها

برای تهیه این ماسک به یک عدد موز، یک عدد تخم مرغ، ۱ قاشق غذاخوری عسل و نصف لیوان ماءالشعیر ساده نیاز دارید. همه مواد را در یک کاسه کوچک با هم مخلوط کنید.

پس از یکدست شدن مواد، آن ها را روی موها مالیده و دو ساعت بگذارید روی پوست بماند. در آخر، با آب گرم بشوئید. این ماسک را هر هفته یک بار روی موهای خود بمالید تا نتیجه بگیرید.

 استفاده از مخلوط روغن نارگیل و اسطوقدوس برای بلند شدن مژه ها

نصف قاشق چایخوری روغن نارگیل را با ۲ تا ۴ قطره روغن اسطوقدوس مخلوط کنید. با استفاده از پد پنبه ای یا گوش پاک کن، از این مخلوط روی مژه های خود بمالید تا همه سطح مژه را پوشش دهد.

این درمان را دست کم سه بار در هفته تکرار کنید تا نتیجه دهد.

۱۹ روش طبیعی برای داشتن پوست صاف و بی‌نقص

سرکه‌ی سیب و معجزه براق شدن پوست صورت

سرکه‌ی سیب حاوی اسیدهای ملایم است که می‌توانند پوست را لایه‌برداری کرده و لکه‌های پوستی را برطرف کنند. باور بر این است که این ترکیب خواص قابض دارد و ظاهر پوست را بهبود می‌بخشد. علاوه بر این به متعادل کردن سطح PH پوست کمک می‌کند.

نکته
اگر پوستتان حساس است، مقداری ژل آلوئه‌ورا به سرکه‌ی سیب اضافه کنید.

مواد لازم
سرکه‌ی سیب: یک قاشق چای‌خوری
گلاب: دو قاشق چای‌خوری
پنبه: به مقدار لازم

طرز تهیه

سرکه‌ی سیب را با گلاب مخلوط کنید و با پنبه ترکیب به دست آمده را روی نواحی از پوست بمالید که لکه دارند.
اجازه دهید سرکه‌ی سیب به مدت ۱۰ دقیقه روی پوستتان بماند. سپس پوست خود را با آب بشویید.
هر چند وقت یک بار؟
روزی یک بار از این روش استفاده کنید.

براق شدن پوست صورت

براق شدن پوست صورت با آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا حاوی نوعی آنزیم است که به کاهش التهاب پوست کمک می‌‌کند.
این گیاه حاوی اسیدآمینه‌های ضروری و سالیسیلیک اسید است که خواص ضدباکتریایی دارد. آلوئه‌ورا اثرات ضدپیری و مرطوب‌کننده روی پوست دارد . از پوست در برابر اشعه‌های فرابنفش خورشید محافظت می‌کند. این روش درمانی یک گزینه‌ی عالی برای سالم، نرم و هیدراته کردن پوست است.

مواد لازم
برگ آلوئه‌ورا

طرز تهیه

گیاه آلوئه‌ورا را ببرید و ژل آن را خارج کنید.
ژل را به یک کاسه منتقل کنید.
ژل را روی کل صورت خود ماساژ دهید.
اجازه دهید ژل آلوئه‌ورا به مدت دست‌کم یک ساعت روی پوست بماند. سپس صورت خود را با آب گرم بشویید.
بقیه‌ی ژل را در یک مکان خنک نگه دارید.
هر چند وقت یک بار؟
یک بار در روز از ژل آلوئه‌ورا برای شفاف و درخشان کردن پوست خود استفاده کنید.

زاج سفید و براق شدن پوست صورت

زاج سفید می‌تواند از پوست در برابر بعضی از حساسیت‌ها محافظت کند. این ترکیب خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی دارد و به همین دلیل می‌تواند از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت کند و آکنه را کاهش دهد.

مواد لازم
پودر زاج سفید: یک قاشق چای‌خوری
عسل: یک قاشق غذاخوری
طرز تهیه
پودر زاج سفید و عسل را در یک کاسه با هم مخلوط کنید.
ترکیب به دست آمده را روی صورت خود بمالید و اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه روی صورتتان بماند.
صورتتان را با آب ولرم بشویید.
هر چند وقت یک بار؟
دو بار در روز این روش را به کار بگیرید.

 روغن نارگیل

روغن نارگیل فواید زیادی برای حفظ سلامت پوست دارد. این روغن حاوی خواص ضدمیکروبی، آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی است و پوست را مرطوب می‌کند.

مواد لازم
روغن نارگیل: چند قطره
طرز تهیه
صورتتان را پاکسازی کرده و بعد خشک کنید.
پوست صورت خود را با روغن نارگیل ماساژ دهید و بگذارید روغن طی شب روی پوستتان بماند.
اگر پوستتان چرب است، می‌توانید یک تا دو قطره روغن نارگیل را درون کرم مرطوب‌کننده بریزید و هر شب از آن استفاده کنید.
هر چند وقت یک بار؟
هر شب قبل از اینکه بخوابید، از این روش طبیعی استفاده کنید.

تکنیک های منحصر به فرد انجام آمبره مو و تفاوت آن با روش های دیگر

 روغن کرچک و اثر براق شدن پوست

روغن کرچک غنی از ریسینولئیک اسید بوده که نوعی اسید چرب است و پوست را نرم و لطیف می‌کند. علاوه بر این می‌تواند به برگرداندن تولید سبوم (چربی) به حالت طبیعی کمک کند.

بخور به باز شدن منافذ مسدود شده‌ی پوست کمک می‌کند و باعث می‌شود روغن کرچک به‌ لایه‌های عمیق‌تر پوست نفوذ ‌کند.

مواد لازم
روغن کرچک: دو تا سه قطره
آب داغ: یک کاسه
حوله‌ی بزرگ: یک عدد
طرز تهیه
حوله را روی سرتان بگذارید و صورت خود را به کاسه‌ی آب داغ نزدیک کنید.
اجازه دهید ۲ تا ۳ دقیقه بگذرد. سپس به‌آرامی به صورتتان ضربه بزنید تا خشک شود.
حالا روغن کرچک را روی پوست خود بمالید و خوب ماساژ دهید.
اجازه دهید روغن طی شب روی پوستتان بماند.
هر چند وقت یک بار؟
هر چهار تا پنج روز یک بار از این روش استفاده کنید. روغن کرچک را (بدون اینکه بخور دهید) را می‌توانید هر شب روی پوست خود بمالید.

براق شدن پوست صورت با روغن رزهیپ

این روغن اسانسی یک مرطوب‌‌کننده‌ی طبیعی است که مقدار زیادی اسیدهای چرب چند غیراشباع دارد. این روغن می‌تواند از پوست شما در برابر التهاب و استرس اکسیداتیو محافظت کند.

روغن رزهیپ همچنین می‌تواند رنگ و بافت پوست را بهبود ببخشد. نشان داده شده که این روغن اثرات خوبی روی بیماری‌های پوستی التهابی دارد.

مواد لازم
روغن رزهیپ: سه تا چهار قطره
طرز تهیه
بعد از اینکه صورت خود را پاکسازی کردید، روغن را روی صورتتان بمالید.

هر چند وقت یک بار؟
هر شب روغن رزهیپ را روی پوست خود ماساژ دهید.

براق شدن پوست صورت

روغن بادام و معجزه براق شدن پوست صورت

روغن بادام یک مرطوب‌کننده است و می‌تواند پوست را هیدراته نگه دارد. این روغن همچنین می‌تواند پوست را جوان کند، رنگ پوست را بهبود ببخشد و ظاهر اسکار را کاهش دهد.

مواد لازم
روغن بادام: دو تا سه قطره
طرز تهیه
روغن را بین انگشتان دست خود گرم کنید و بعد آن را روی صورتتان ماساژ دهید.
اجازه دهید روغن طی شب روی پوستتان بماند.
هر چند وقت یک بار؟
هر شب این روش خانگی را به ‌کار بگیرید تا پوستتان جوان شود.

چای سبز

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در چای سبز می‌توانند از پوست شما در برابر آسیب ناشی از اشعه‌های فرابنفش خورشید (UV) محافظت کنند.

این نوع چای همچنین خواص ضدالتهابی و ضدمیکروبی دارد که می‌تواند در درمان و پیشگیری از جوش و مشکلات پوستی مفید باشد.

مواد لازم
چای سبز کیسه‌ای: یک عدد
آب داغ: یک فنجان
قالب یخ
طرز تهیه
چای سبز کیسه‌ای را در یک فنجان آب داغ بزنید و اجازه دهید چند دقیقه بماند تا رنگ پس دهد.
چای را از فنجان بیرون بیاورید و اجازه دهید خنک شود. آن را در قالب یخ بریزید و برای مدت زمان کافی در فریزر قرار دهید تا یخ ببندد.
قالب یخ را از فریزر خارج کنید و یخ حاوی چای سبز را به‌آرامی روی صورت خود ماساژ دهید‌. بگذارید صورتتان به‌طور طبیعی خشک شود. سپس صورت خود را با آب بشویید.
هر چند وقت یک بار؟
یک بار در روز از این روش طبیعی استفاده کنید.

براق شدن پوست صورت با سیر

می‌توانید از سیر برای درمان جوش، جای جوش و لکه‌های پوستی استفاده کنید. سیر می‌تواند به درمان عارضه‌هایی مانند پسوریازیس کمک کند. علاوه بر این خواص ضدپیری و جوان‌کننده دارد.

مواد لازم
سیر: یک حبه
طرز تهیه
سیر را له کنید و آن را روی مشکلات پوستی موجود روی صورت خود بمالید.
اجازه دهید سیر له شده به مدت ۵ دقیقه روی پوستتان بماند. سپس صورت خود را با آب بشویید.
به‌آرامی با نوک‌ انگشتانتان به صورتتان ضربه بزنید تا خشک شود. بعد از کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید.
هر چند وقت یک بار؟
هر روز از سیر استفاده کنید تا مشکلات پوستیتان برطرف شوند.

 عسل برای براق شدن پوست صورت

عسل یک جاذب رطوبت (هومکتانت) است که می‌تواند پوست را نرم و مرطوب کند. این ماده به دلیل داشتن خواص ضدالتهابی و ضدباکتریایی به درمان جوش، سوختگی، زخم‌ها، اگزما، پسوریازیس و سایر اختلالات پوستی کمک کند.

مواد لازم
عسل: یک تا دو قاشق چای‌خوری
پودر دارچین: یک قاشق چای‌خوری
طرز تهیه
یک کاسه بردارید و در آن عسل و دارچین را با هم مخلوط کنید.
ترکیب به دست آمده را روی صورت تان بمالید و اجازه دهید به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند.
صورت خود را با آب بشویید.
هر چند وقت یک بار؟
یک تا دو بار در هفته برای استفاده از این ترفند خانگی کافی است.

چطور ماسک صورت زرد چوبه و گوجه فرنگی بسازیم؟

یک قاشق غذا خوری زرد چوبه و یک قاشق غذا خوری آب گوجه فرنگی را با هم ترکیب کنید و سپس روی صورت خود اعمال کنید و بعد از 15 دقیقه با آب سرد بشویید.این درمان را قبل از حمام انجام دهید.

آیا عسل برای از بین بردن التهاب صورت و آکنه مفید است؟

اگر پیش از رفتن به مهمانی یا یک مراسم مهم صورتتان جوش زد، می توانید خیلی سریع از دست آن ها خلاص شوید. به این صورت که مقداری عسل روی پوست خود گذاشته و ۱۵ دقیقه آن را به حال خود رها کنید. سپس به آب گرم صورت خود را شست و شو دهید. این کار موجب خوابیدن التهاب جوش شده و باعث می شود کمتر دیده شود.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

23 بهمن 1400

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *