افتتاح حساب ترکیه
بهترین تبلت برای کودکان

راهنمای خرید بهترین تبلت برای کودکان با راهنمای خرید تبلت مناسب خودتان متفاوت است، چون نیازهای هر سنی با سن دیگر تفاوت دارد. به همین دلیل ما در این مطلب گروه تکنولوژی شادمگ اطلاعاتی در اختیار شما قرار داده ایم که راحت بتوانید تبلت برای کودکات انتخاب کنید.

تبلت برای کودکان

تبلت‌ها محصولات جذابی هستند و کارایی زیادی هم دارند به خصوص حالا که دیگر دانشجویان و دانش آموزان نیز به دلیل آموزش مجازی بیشتر به سراغ تبلت‌ها می‌روند. تبلت‌ها هم مثل گوشی‌های هوشمند در بازه‌های قیمتی بسیار متنوعی تولید می‌شوند و طبیعتا هم امکانات متفاوتی دارند.

بهترین تبلت برای کودکان

در ادامه این مطلب به راهنمای خرید تبلت برای کودکان می‌پردازیم و تبلت‌هایی را در رنج قیمتی مختلف معرفی می‌کنیم که برای کودکان کاربرد بیشتری دارد. کودکان بیشتر از تبلت‌ها در جهت بازی کردن و تماشای کارتون و همچنین نهایتا درس خواندن استفاده می‌کنند و محصول مورد نظر باید این نیازهای را برآورده کند.

عوامل موثر در انتخاب بهترین تبلت برای کودکان

اولین عاملی که هنگام خرید تبلت مناسب برای کودکان باید مدنظر قرار دهید تعداد کاربری است که قرار است از دستگاه استفاده کند. آیا این تبلت فقط مختص کودک شماست؟ یا می‌خواهید خودتان هم از آن استفاده کنید؟ در ادامه این دو مسئله را بررسی می‌کنیم:

استفاده از تبلت توسط یک نفر: تبلت‌هایی را مدنظر قرار دهید که مناسب سن آن‌ها طراحی و ساخته شده‌اند؛ همچنین می‌توانید نمونه‌هایی را انتخاب کنید که قرار است در طولانی مدت، با بیشتر شدن سن فرزندتان نیازهای آن‌ها را برطرف کنند.
تبلت مشترک: اگر قرار است تبلت خود را با فرزندتان به صورت مشترک استفاده کنید باید به دنبال دستگاهی باشید که همه‌کاره باشد اما از محتوای شخصی شما هم محافظت کند. برای چنین شرایطی، تبلت‌هایی که (حالت کودک یا حالت کنترل توسط والدین) دارند می‌توانند انتخاب مناسبی باشند.

نحوه انتخاب نمایشگر

در مطلب «لپ‌تاپ بخرم یا تبلت؟» توضیح دادیم که ابعاد نمایشگر تبلت‌ها بین ۷ تا ۱۳ اینچ متفاوت است و اغلب این دستگاه‌ها دارای نمایشگر ۸ و ۱۰ اینچی هستند. برای خرید تبلت مناسب فرزندان‌تان بهتر است ببینید که آن‌ها با چه ابعادی راحت هستند. تصور عمومی این است که در دست گرفتن تبلت‌های ۷ و ۸ اینچی برای کودکان راحت‌تر خواهد بود؛ همچنین جابجایی یک تبلت با این ابعاد راحت‌تر است. با این حال، یک تبلت با نمایشگر ۱۰ اینچی فضای بیشتری به کودک برای تماشای ویدئو، استفاده مشترک و انجام بازی‌هایی که به دقت و مهارت دارند می‌دهد. با این حال، ابعاد نمایشگر رابطه مستقیمی با بودجه شما دارد؛ اگر خرید تبلت ۱۰ اینچی برای شما به‌صرفه نیست، نمونه‌های ۷ یا ۸ اینچی هم مناسب هستند.

قیمت تبلت کودک

اکثر افراد تصور می‌کنند که تبلت‌های آیپد اپل قیمت زیادی دارند که در عمل هم درست است؛ اما با نگاهی به بازار تبلت‌ها می‌بینیم که امروزه تبلت‌های اندرویدی و ویندوزی هم هستند که برچسب قیمتی مشابه آیپد اپل دارند. تبلت‌های اندرویدی در قیمت‌های متفاوتی عرضه می‌شوند؛ به همین خاطر اگر هزینه تبلت برای شما اهمیت دارد به سراغ تبلت‌های با سیستم‌عامل اندروید بروید. تبلت‌های اندرویدی علاوه‌بر کارایی مناسب، از قیمت پایین‌تری برخوردار هستند که برای کودکتان مناسب‌تر نیز خواهند بود.

اغلب مواقع تبلت‌های ارزان‌قیمت، عملکرد ضعیف (در بخش گرافیکی و حتی دوربین) دارند و همین امر باعث می‌شود تا سرعت زیادی هنگام استفاده نداشته باشند. اما با توجه به این امر که کودک شما قرار نیست با تبلت خود سراغ بازی‌هایی با گرافیک بالا که ویژه بزرگسالان طراحی شده برود و یا از اپلیکیشن‌های گرافیکی استفاده کند، عملکرد ضعیف پردازنده نسبت به تبلت‌های قدرتمند و گران قیمت، تاثیر چندانی بر کار کودک نخواهد گذاشت .

بهترین تبلت برای کودکان

فرزند شما قادر است با یک تبلت معمولی به تماشای ویدئو بنشیند و یا بازی‌های کودکانه‌ای که برای سن وی طراحی شده را به راحتی انجام دهد. اما اگر قصد خرید تبلتی را دارید که خودتان نیز از آن استفاده کنید، بهتر است سراغ تبلت‌های قوی‌تر که مسلما از قیمت بالاتری نیز برخوردار است، بروید.

گستردگی اپلیکیشن‌ و بازی‌ها

هر تبلتی با هر سیستم‌عاملی که برای فرزندتان بخرید، اپلیکیشن‌های تبلت یکی از ارکان اصلی برای کودکان هستند. برنامه‌های مناسب کودکان باید اغلب برای سرگرمی یا آموزش (یا تلفیقی از این دو) ساخته می‌شوند. از نظر گستردگی اپلیکیشن مناسب کودکان در سیستم‌عامل‌ها، اندروید تنوع بیشتری نسبت به iOS دارد و با بیشتر تبلت‌های اندرویدی مناسب کودکان، اپلیکیشن‌های مناسب آن‌ها نیز روز‌به‌روز در گوگل پلی بیشتر می‌شوند. همچنین یکی از مزیت‌های تبلت‌های اندرویدی این است که اغلب اپلیکیشن‌های مناسب کودک آن رایگان هستند؛ در صورتی در سیستم‌عامل iOS برای دانلود و نصب نرم‌افزارها نیاز به پرداخت هزینه هستید.

یکی از مزیت‌های نرم‌افزارهای iOS نسبت به اندروید این است که تمام نرم‌افزارها باید تاییدیه اپل را برای انتشار در اپ استور دریافت کنند و به همین کیفیت همه آن‌ها بالا است. در طرف دیگر، گوگل نظارت کمتری روی نرم‌افزارهای منتشر شده در فروشگاه اپلیکیشن خود دارد. البته هر دو سرویس گوگل پلی و اپ استور هم نرم‌افزار بی‌کیفیت و هم با‌کیفیت دارند و هنگام خرید تبلت بهتر است این موارد را مدنظر قرار دهید.

کنترل والدین و دسترسی به اینترنت

برای خرید تبلت مناسب فرزندتان قابلیت کنترل کودک دستگاه را مدنظر قرار دهید. دقت کنید که دستگاه مورد نظر محدودیت‌های داخلی برای کودکان دارد یا خیر (مثل محدود کردن دسترسی‌های آنلاین، خریدهای درون برنامه‌ای و مدیریت زمان استفاده) یا اینکه ببینید می‌توانید برای امنیت بیشتر، برنامه‌های خاص و مرورگر ایمن برای فرزند خود نصب کنید یا خیر.

بهترین تبلت برای کودکان

اتصالات و امکانات ارتباطی

به اتصالات و قابلیت ارتقای تبلت مورد نظر خود حتما توجه کنید. برخی تبلت‌ها برای افزایش میزان حافظه ذخیره‌سازی درگاه حافظه دارند. اغلب تبلت‌‌ها درگاه USB برای اتصال به هرچیزی از جمله پرینتر، صفحه‌کلید، موس و کیبورد یا دیگر لوازم جانبی دارند.

ترفند های مهم و کاربردی برای نگهداری از شارژر موبایل + نحوه صحیح استفاده از سیم شارژر

زمان خرید تبلت برای فرزندتان امکانات ارتباطی تبلت‌ها را نیز با یکدیگر مقایسه کنید. برخی تبلت‌ها فقط امکان اتصال به وای‌فای دارند و برای متصل شدن دستگاه به اینترنت نیاز به یک مودم یا گوشی خودتان دارید. برخی از آن‌ها که سیم‌کارت‌خور هستند هم از اینترنت 4G پشتیبانی نمی‌کنند و در نتیجه سرعت اینترنت کمتری خواهند داشت. پس بهتر است حتما به این موارد توجه کنید.

راهنمای خرید تبلت مناسب برای کودکان و مشخصات فنی مورد نیاز

همانطور که مشخصات فنی تبلت برای یک فرد بزرگسال مهم است؛ برای تبلت کودکان هم اهمیت دارد. یک پردازنده قوی سرعت پردازش دستگاه را بالا می‌برد و فرزندتان می‌تواند به راحتی از تبلت خود استفاده کند. البته خرید تبلتی که پردازنده قوی دارد می‌‌تواند فرزند شما را خوشحا‌ل‌تر کند.

هنگام خرید دقت کنید که هرچه عمر باتری تبلت بیشتر باشد برای فرزندتان بهتر است؛ زیرا کودکان بیشتر اوقات با تبلت خود فیلم تماشا می‌کنند و این مسئله باعث می‌شود تا باتری دستگاه زودتر تمام شود. به علاوه هرچه عمر باتری بیشتر باشد کودکان راحت‌تر می‌توانند بدون نگرانی تمام شدن باتری، تبلت خود را جابجا کنند. معمولا کودکان اهمیت خاصی به کیفیت دوربین نمی‌دهند و تفاوت خاصی بین دوربین عقب ۵ مگاپیکسلی و ۱۰۸ مگاپیکسلی قائل نیستند.

درست است که فضای ذخیره‌سازی تبلت ممکن است برای کودکان اهمیتی نداشته باشد اما هرچه حافظه دستگاه بیشتر باشد آن‌ها با راحتی بیشتری فیلم و انیمیشن‌های مورد علاقه خود را روی دستگاه ذخیره کنند. در خصوص رزولوشن تصویر حساسیت خاصی وجود ندارد. دستگاهی با رزولوشن معمولی هم برای کودکان کافی است و کودک چندان به رزولوشن بالا نیازی ندارند.

مزایا و معایب تبلت برای کودکان چیست؟

هر وسیله‌ای می‌تواند هم نکات و هم نکات منفی داشته باشد و بخش زیادی از این موضوع به نوع استفاده کودک شما از تبلت و نحوه نظارت شما برمی‌گردد. فواید تبلت برای کودکان این است که به آن‌ها کمک می‌کند تا سریع‌تر بتوانند خواندن و نوشتن را یاد بگیرند و همچنین با انجام بازی‌های فکری ذهن آن‌ها سریع‌تر و زودتر شکوفا شود.

از طرف دیگر اگر کودک برای مدت زمان زیاد با تبلت بازی کند و از تبلت استفاده کند این موضوع می‌تواند باعث آسیب به چشمان کودک شود و همچنین ذهن کودک را بیش از اندازه درگیر کند. به همین دلیل زمانی که تبلت برای بچه ها خریداری می‌کنید پیشنهاد می‌کنیم حتما نظارت کاملی به روی محتوا و میزان استفاده کودک از تبلت داشته باشید.

10 مدل از بهترین تبلت برای کودکان

لنوو Tab M7

یکی از ارزانترین تبلت کودک موجود در بازار کشور همین لنوو مدل M7 است. اگر تبلت کودکان ارزان قیمت می‌خواهید این مدل می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های پیش روی شما باشد، البته که باید در نظر داشته باشید که یک تبلت ارزان قیمت طبیعتا مشخصات چندان عالی ندارد و باید انتظارات را در حد قیمت پایین بیاورید.

این تبلت با داشتن وزن ۲۳۶ گرمی و ضخامت ۸.۳ میلی متری ارگونومی مناسبی دارد و کودکان بدون این که خسته شوند می‌توانند آن را برای مدت طولانی در دست نگه دارند. صفحه نمایش این تبلت اندازه ۷ اینچی دارد و از رزولوشن ۱۰۲۴×۶۰۰ بهره می‌برد. این مشخصات باعث می‌شود در هر اینچ از این نمایشگر تراکم ۱۷۰ پیکسل دیده شود.

بهترین تبلت برای کودکان

در بخش سخت افزاری با تبلت ضعیفی مواجه هستیم و باید پیش از خرید نسبت به این موضوع آگاهی داشته باشید. لنوو تب M7 از تراشه ۲۸ نانومتری مدیاتک MT8321 در نسخه وای فای و از مدیاتک MT8765B در نسخه LTE قدرت می‌گیرد. قدرت این تراشه واقعا کم است و شما تنها می‌توانید با آن برنامه‌های مرسوم را آن هم با سرعت کم باز کنید و باید انتظار لگ و کندی را نیز داشته باشید.

در بخش دوربین‌ها لنوو برای نماینده خود دو دوربین ۲ مگاپیکسلی در قاب پشتی و جلویی به عنوان دوربین اصلی و دوربین سلفی در نظر گرفته است. انرژی مورد نیاز لنوو Tab M7 توسط یک باتری ۳۵۹۰ میلی آمپر ساعتی تأمین می‌شود. در نهایت باید گفت اگر در پی تبلت ارزان برای کودکان هستید و نمی‌خواهید به سراغ برندهای ایرانی بروید شاید بهترین گزینه مقابل شما همین M7 لنوو باشد.

تبلت نارتب 2 مدل E8

قیمت تبلت کودک ایرانی چقدر است؟ این سوال به طور کلی زیاد پرسیده می‌شود و تبلت کودکان ایرانی به دلیل قیمت پایین در یکی دو سال اخیر بیشتر مورد توجه کاربران قرار گرفته است.نارتب 2 مدل E8 که جزو بهترین تبلت برای کودکان به حساب می‌آید 339 گرم وزن دارد و از یک پنل 8 اینچی استفاده می‌کند. این صفحه نمایش که دارای تکنولوژی IPS است از رزولوشن 1280×800 استفاده می‌کند و تراکم 213 پیکسل بر هر اینچ را مقابل چشمان شما قرار می‌دهد. این تبلت از یک دوربین اصلی با سنسور 8 مگاپیکسلی در قاب پشتی و یک سلفی 2 مگاپیکسلی در جلو میزبانی می‌کند.

بهترین تبلت برای کودکان

تبلت نارتب 2 مدل E8 از تراشه SC۹۸۶۳A استفاده می‌کند و سیستم عامل آن به صورت پیش فرض اندروید 10 است. انرژی مورد نیاز این مدل از یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی تغذیه می‌شود و پشتیبانی از سیم‌کارت و شبکه 4G سبب می‌شود تا بتوانید در محیط خارج از خانه نیز به خوبی از این دستگاه استفاده کنید. پس در نهایت شاید نارتب 2 مدل E8 جزو بهترین تبلت برای بازی کودکان نباشد ولی به نسبت قیمت امکانات مناسب و خوبی دارد.

تبلت جی ال ایکس مدل F8 پلاس

تبلت جی ال ایکس مدل F8 پلاس نمونه دیگری است که به وضوح نشان می‌دهد که قیمت تبلت کودک ایرانی تا چه حد مناسب است. این مدل تبلت  مدل F8 وزنی 363 گرمی و ضخامتی 9 میلی‌متری دارد و از نمایشگری 8 اینچی برای نمایش محتوا استفاده می‌کند. این پنل از فناوری IPS ساخته شده و دارای رزولوشن HD+ است و تراکم پیکسلی 189 پیکسل بر هر اینچ را مقابل چشمان شما قرار می‌دهد.

10 تکنیک برای بلاگر شدن که هیچ کس به شما یاد نمی دهد

بهترین تبلت برای کودکان

این تبلت از تراشه Unisoc SC9863A قدرت گرفته و به کمک دوربین اصلی 5 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 2 مگاپیکسلی لحظات را به ثبت می‌رساند. جالب است بدانید که این محصول با وجود قیمت کم درون جعبه یک قلم دارد و شما می‌توانید با آن کار کنید که این موضوع یک مزیت قطعی برای این تبلت به حساب می‌آید. باتری تبلت جی ال ایکس مدل F8 پلاس دارای ظرفیت 5100 میلی آمپر ساعت است و این مدل از سیم‌کارت و شبکه 4G نیز پشتیبانی می‌کند.

لنوو Tab M10 X505X

لنوو Tab M10 X505X شاید به دلیل اندازه بزرگ نمایشگر خیلی تبلت بچه گانه به حساب نیاید؛ چرا که این موضوع نگه داشتن محصول را در دست دشوار می‌کند. از طرفی اما همین پنل بزرگ باعث می‌شود کودکان بتوانند محتوای مختلف مانند برنامه کودک را در ابعادی بزرگ‌تر مشاهده کنند و فشار کمتری به چشم آن‌ها وارد شود. همین دلیل باعث می‌شود در نهایت لنوو تب M10 را جزو تبلت کودکانه بدانیم. این محصول از پنلی 10.1 اینچی با فناوری IPS LCD و رزولوشن 2800×800 برخوردار است و تراکم 143 پیکسل بر هر اینچ را در اختیار قرار می‌دهد.

بهترین تبلت برای کودکان

قدرت سخت افزاری لنوو Tab M10 X505X به لطف تراشه اسنپدراگون 429 تأمین می‌شود که البته این تراشه چندان قوی نیست و نباید انتظار خیلی زیادی از آن داشته باشید و این تبلت تنها می‌تواند از پس کارهای روزانه بربیاید. مانند مدل‌های دیگر هم‌قیمت رزولوشن دوربین اصلی این تبلت 5 مگاپیکسل و کیفیت دوربین سلفی 2 مگاپیکسل است. لنوو تب M10 انرژی خود را از یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی می‌گیرد که شاید ظرفیت خیلی زیادی برای این اندازه نمایشگر نباشد ولی در عمل به دلیل کیفیت معمولی پنل و تراشه نه چندان قوی می‌تواند مدت نسبتا زیادی دوام بیاورد. در آخر اگر تبلت کودکان ارزان قیمت با نمایشگر بزرگ می‌خواهید این مدل می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

گلکسی Tab A7 lite 8.7

بهترین تبلت کودکانه سامسونگ را می‌خواهید که در عین کارایی قیمت مناسبی هم داشته باشد؟ گلکسی Tab A7 lite یکی از بهترین انتخاب‌های پیش روی شماست. این کهکشانی از جنس آلومینیوم ساخته شده و حدود ۳۷۰ گرم وزن و ۸ میلی متری ضخامت دارد و به طور کلی به خوبی در دست قرار می‌گیرد.

بهترین تبلت برای کودکان

نمایشگر این تبلت اندازه ۸.۷ اینچی دارد که باعث می‌شود برای مشاهده کارتون و محتوا و همچنین درس خواندن گزینه مناسب‌تری از یک تبلت ۷ اینچی باشد. این پنل از نسبت ۵ به ۳ و رزولوشن ۱۳۴۰×۸۰۰ استفاده می‌کند و تراکم پیکسلی ۱۷۹ را مقابل دیدگان شما قرار می‌دهد.

سامسونگ برای تأمین قدرت این کهکشانی از تراشه ۱۲ نانومتری مدیاتک هلیو P22T کمک گرفته است. قدرت سخت افزاری این محصول قابل قبول و به نسبت قیمت مناسب است. شما می‌توانید کارهای روزمره را بدون مشکل با این تبلت انجام دهید و همچنین نیم نگاهی نیز به بازی‌ها داشته باشید، البته نه بازی‌های بسیار سنگین!

در بخش دوربین لنز اصلی این کهکشانی سنسوری ۸ مگاپیکسلی و دوربین سلفی سنسور ۲ مگاپیکسلی دارد و در نهایت برای تب A7 lite یک باتری ۵۱۰۰ میلی آمپر ساعتی در نظر گرفته شده که می‌تواند یک روز کامل را به خوبی دوام بیاورد و از طرفی نیز به لطف فناوری شارژ سریع ۱۵ واتی در مدت زمان منطقی شارژ شود. پس در نهایت می‌توانیم این مدل را به عنوان یک تبلت کودکان سامسونگ خوش قیمت به حساب بیاوریم.

هواوی میت پد T10s

اگر در صدد خرید تبلت کودک با اندازه بزرگ نمایشگر و قیمت مناسب هستید باید نگاهی جدی به میت پد T10s شرکت بزرگ چینی یعنی هواوی داشته باشید. میت پد T10s وزنی معادل با ۴۵۰ گرم و ضخامتی برابر با ۷.۹ میلی متر دارد و از قلم هم پشتیبانی می‌کند و می‌توانید برای آن به صورت جداگانه قلم تهیه کنید. این دستگاه در بخش روبرویی از یک پنل IPS با اندازه ۱۰.۲ اینچ میزبانی می‌کند که تقریبا ۷۸ درصد از این فضا را به خود اختصاص داده و با داشتن رزولوشن FHD+ تراکم ۲۲۴ پیکسل بر هر اینچ را در اختیار می‌گذارد.

بهترین تبلت برای کودکان

تأمین قدرت این تبلت بر عهده تراشه ۱۴ نانومتری کایرین 710A واگذار شده است. این تراشه به خوبی از پس کارهای روزمره برمی‌آید و با مشکلی مواجه نخواهید شد. به علاوه شما امکان خواهید داشت تا بازی‌های سنگین را نیز در حالت گرافیکی متوسط یا پایین اجرا کنید، البته که نباید انتظار فریم ریت بالا داشته باشید. در نهایت نیز در بخش دوربین یک دوربین اصلی ۵ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۲ مگاپیکسلی برای میت پد T10s در نظر گرفته شده است که تصاویر ثبت شده با آن کیفیت کاملا معمولی دارد و نمی‌توان حساب زیادی به روی آن باز کرد. از نظر قیمتی شاید بتوان این مدل را بهترین تبلت برای بازی کودکان دانشت؛ چرا که سخت افزار و نمایشگر شرایط خوبی دارند.

گلکسی Tab A7 10.4

بهترین تبلت سامسونگ برای کودکان کدام است؟ اگر تبلتی قوی، خوش ساخت و باکیفیت از سامسونگ می‌خواهید که نمایشگر جذابی هم داشته باشد حتما A7 10.4 را جزو گزینه‌های اصلی خود قرار دهید. این پنل TFT رزولوشن ۲۰۰۰×۱۲۰۰ یا همان FHD+ دارد و تراکم پیکسلی ۲۲۴ را در مقابل چشمان شما قرار می‌دهد. نسبت این پنل ۵ به ۳ است و توانسته حدود ۷۹ درصد از فضای روبرویی را به خود اختصاص دهد. کیفیت این نمایشگر مطلوب است و رضایت شما را به دست خواهد آورد. البته که نباید آن را با پنل‌های امولد ۱۲۰ هرتزی مقایسه کنید.

بهترین تبلت برای کودکان

سامسونگ در بخش سخت افزاری از کوالکام کمک گرفته و از تراشه ۱۱ نانومتری اسنپدراگون 662 استفاده کرده است. این تراشه به خوبی از پس کارهای روزمره بر می‌آید و هیچ کندی در استفاده دیده نمی‌شود. گلکسی Tab A7 10.4 از دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و دوربین سلفی نیز سنسوری ۵ مگاپیکسلی دارد. باتری در نظر گرفته شده برای این نمایشگر بزرگ ظرفیتی ۷۰۴۰ میلی آمپر ساعت دارد. شارژ دهی این تبلت تا حد زیادی بسته به نوع و میزان استفاده شما دارد اما در صورت داشتن استفاده ترکیبی این کهکشانی ۱ روز کامل را دوام می‌آورد. در کل اگر با اندازه بزرگ این تبلت مشکلی نداشته باشید قطعا می‌توان آن را یکی از بهترین تبلت برای کودکان به حساب آورد.

چطور با صرافی ارز دیجیتال کار کنیم + همه اطلاعات مهم در مورد صرافی ارز دیجیتال

ایپد 10.2 2021

اگر در فرآیند خرید تبلت کودکان بودجه بیشتری دارید آیپد 10.2 2021 اپل که ارزان‌ترین تبلت این سازنده آمریکایی است می‌تواند بهترین گزینه ممکن باشد. ایپد 10.2 2021 از قلم اپل نسل اول پشتیبانی می‌کند تا شما بتوانید با خرید مجزا این قلم از قابلیت‌های آن بهره مند شوید. نمایشگر این تبلت از نوع Retina IPS LCD بوده و از رزولوشن ۲۱۶۰×۱۶۲۰ بهره می‌برد. صفحه نمایش این ایپد تراکم پیکسلی ۲۶۵ را مقابل چشمان شما قرار داده و نسبت ۴ به ۳ دارد. این نسبت باعث می‌شود بسیاری از محتوا مانند فیلم و سریال به روی این نمایشگر تمام صفحه نشوند.

بهترین تبلت برای کودکان

این ایپد از تراشه ۷ نانومتری A13 قدرت می‌گیرد، تراشه‌ای که ایفون‌های سری ۱۱ از آن استفاده می‌کردند. این تراشه قدرت بسیار خوبی دارد و به خوبی می‌تواند همه کارها را با سرعت بسیار خوب و در بالاترین سطح ممکن اجرا کند. با این تبلت می‌توانید همه بازی‌های موجود را به روی نهایت گرافیک و بدون افت فریم بازی کنید. دوربین اصلی ایپد 10.2 2021 سنسوری ۸ مگاپیکسلی دارد و می‌تواند عکس‌های خوبی برای یک تبلت به ثبت برساند. دوربین سلفی از طرفی سنسور ۱۲ مگاپیکسلی دارد از نوع فوق عریض استفاده می‌کند. این ایپد یک باتری با ظرفیت ۸۵۵۷ میلی آمپر ساعتی دارد که می‌توانید این محصول را بین 2 تا 3 روز سرپا نگه دارد.

گلکسی Tab S7 FE

هرچقدر از ارزانترین تبلت کودک موجود در ابتدای لیست فاصله بگیریم به طبع قیمت محصولات و البته کیفیت آن‌ها افزایش پیدا می‌کند. این تبلت بسیار ظریف طراحی شده و تنها ضخامتی ۶.۳ میلی متری دارد، البته نباید بر این اساس این کهکشانی را خوش دست بدانیم؛ چرا که وزن آن ۶۰۸گرم و ابعاد آن با توجه به نمایشگر ۱۲.۴ اینچی بسیار بزرگ است. این تبلت تماما از جنس آلومینیوم ساخته شده و از قلم هم برخوردار است که می‌تواند نکته بسیار مهمی و ارزشمندی به حساب بیاید. با توجه به این ابعاد و وزن زیاد دستگاه پیشنهاد نمی‌کنیم آن را برای کودکان زیر ۶ یا ۷ سال تهیه کنید. نمایشگر ۱۲.۴ اینچی این تبلت بزرگ جثه از نوع TFT است و از رزولوشن ۲۵۶۰×۱۶۰۰ استفاده می‌کند. این پنل در هر اینچ تراکم ۲۴۳ را در اختیار می‌گذارد و از نسبت ۱۶ به ۱۰ نیز بهره می‌برد.

بهترین تبلت برای کودکان

در بخش سخت افزاری نسخه وای فای از تراشه ۶ نانومتری اسنپدراگون 778G و نسخه 5G از تراشه ۸ نانومتری اسنپدراگون 750G استفاده می‌کند. هر دو تراشه بسیار قوی هستند اما تراشه اسنپدراگون 778G قدرت بیشتری دارد و عالی عمل می‌کند. این تبلت کهکشانی دوربین اصلی با سنسور ۸ مگاپیکسلی دارد و عکس‌های سلفی نیز با سنسوری ۵ مگاپیکسلی به ثبت می‌رسند. این تبلت یک باتری با ظرفیت ۱۰۰۹۰ میلی آمپر ساعت دارد. این باتری پر ظرفیت می‌تواند بیش از یک روز این کهکشانی را سر پا نگه دارد و طبق چیزی که انتظار داریم شارژ دهی نسخه وای فای بهتر است و این مدل می‌تواند تا ۱.۵ یا ۲ روز دوام بیاورد

ایپد مینی 2021

اگر می‌توانید حدود 15 میلیون یا بیشتر هزینه کنید به طور حتم یکی از بهترین تبلت کودکان ایپد مینی نسل 6 یا ایپد مینی 2021 است؛ چرا که وزن آن تنها ۲۹۳ گرم بوده و ضخامتی ۶.۳ میلی متری دارد تا از نظر ارگونومی واقعا خوب و جذاب باشد. این محصول از قلم نسل دوم اپل هم پشتیبانی می‌کند. اپل برای ایپد مینی 2021 یک صفحه نمایش ۸.۳ اینچی از نوع Retina IPS LCD در نظر گرفته که با داشتن رزولوشن ۲۲۶۶×۱۴۸۸ و نسبت ۳ به ۲ تراکم ۳۲۷ پیکسل بر هر اینچ را ارائه می‌کند. این پنل توانسته حدود ۷۸ درصد از فضای روبرویی را به خود اختصاص دهد و حالا دیگر شاهد حاشیه‌های زیاد اطراف نمایشگر نیستیم.

بهترین تبلت برای کودکان

در بخش سخت افزاری اپل تفاوتی بین این محصول و ایفون‌های سری ۱۳ قائل نشده و برای هر دو تراشه ۵ نانومتری A15 را در نظر گرفته است. قدرت این تراشه بسیار زیاد است و باعث می‌شود شما با خیال آسوده بتواند تا چند سال از عملکرد عالی این ایپد در بالاترین سطح استفاده کنید. اپل برای دوربین اصلی و دوربین سلفی هر دو سنسور ۱۲ مگاپیکسلی در نظر گرفته است. ایپد مینی 2021 یک باتری با ظرفیت ۵۱۲۴ میلی آمپر ساعت دارد و از شارژ سریع ۲۰ واتی نیز پشتیبانی می‌کند. این ظرفیت باتری در کنار تراشه ۵ نانومتری و بسیار کم مصرف A15 باعث می‌شود این محصول بتواند تا حدود ۱۱ ساعت مداوم وبگردی و تا حدود ۱۰ ساعت پخش ویدئو را دوام بیاورد.

جایگزین تبلت برای کودکان

به طور کلی جایگزین خاصی برای تبلت وجود ندارد و تنها گوشی می‌تواند جایگزین این وسیله شود. گوشی هوشمند البته به دلیل داشتن اندازه کوچک‌تر نمایشگر چندان برای کودکان مناسب نیست و تبلت انتخاب بهتری به حساب می‌آید. شاید بتوانیم تبلت کودک ای تاچ یا تبلت کودک هواوی یا هر برند دیگری را جایگزینی برای تبلت‌های این لیست بدانیم اما همان طور که گفته شد خرید این محصولات را پیشنهاد نمی‌کنیم و به دلایل مختلف خرید تبلت عادی منطقی‌تر از تبلت مخصوص کودکان برای کودک شما است.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

15 آذر 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *