افتتاح حساب ترکیه

در این مقاله انواع داروهایی که برای درمان عفونت ریه مورد استفاده قرار می‌گیرند بررسی شده و سعی شده است بهترین قرص آنتی بیوتیک برای عفونت ریه معرفی شود.

بهترین قرص آنتی بیوتیک برای عفونت ریه

در این مقاله می‌خواهیم بهترین قرص آنتی بیوتیک برای عفونت ریه را به شما معرفی کنیم. عفونت ریه از جمله بیماری‌هایی است که در دنیای امروز افراد در تمام رده‌های سنی را درگیر می‌کند. ممکن است دلیل ابتلا به عفونت ریه آنفولانزا و یا یک سرماخوردگی ساده باشد، اما اگر به آن رسیدگی نشود، ممکن است برای فرد بیمار عوارض جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد.

عفونت ریه با توجه به عوامل آن که می‌تواند ویروسی و یا باکتریایی باشد، درمان‌های متفاوتی نیز دارد. در این مقاله انواع داروهایی که برای درمان عفونت ریه مورد استفاده قرار می‌گیرند بررسی شده و سعی شده است بهترین قرص آنتی بیوتیک برای عفونت ریه معرفی شود.

برای عفونت ریه چه قرصی بخوریم؟

سفیکسیم برای درمان عفونت ریه

این سوالی است که بسیاری از مراجعین به داروخانه و مطب پزشکان از آن‌ها می‌پرسند. قبل از اینکه دارویی برای عفونت ریه تجویز کنیم، باید دلیل بیماری را مشخص کرد. با توجه به اینکه دلیل بیماری باکتریایی باشد و یا ویروسی، داروی عفونت ریه متفاوت خواهد بود. در ادامه انواع دارو و قرص برای عفونت ریه را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

شما می‌توانید از خدمت موسسه پرستاری پزشکی توانبخش، ویزیت پزشک عمومی در منزل استفاده کنید تا در سریع‌ترین زمان ممکن پزشک عمومی در منزل شما حاظر شود و داروی مناسب عفونت ریه را برای شما تجویز کند.

بهترین برندهای کت تک مردانه

1- سفیکسیم داروی عفونت ریه

سفیکسیم دارویی است که به صورت قرص، شربت و کپسول برای بیمارانی که به عفونت ریه باکتریایی مبتلا هستند، تجویز می‌شود. نکته مهمی که درمورد این دارو مهم است بدانید این است که این دارو در مواردی که عفونت ریه منشأ ویروسی دارد، تجویز نمی‌شود و کاربردی نیز نخواهد داشت.

سفیکسیم ممکن است باعث بروز سردرد و سرگیجه، حالت تهوع، مشکلات گوارشی، اسهال، نفخ، کهیر و قرمز شدن پوست شود که در صورت بروز هر کدام از این علائم باید مصرف دارو بلافاصله قطع شود و به پزشک مراجعه شود.

مصرف سفیکسیم به عنوان قرص عفونت ریه برای کسانی که با مشکلات یا بیماری کلیوی مواجه هستند، با محدودیت‌هایی همراه است. همچنین بانوان باردار باید این دارو را با هماهنگی کامل با پزشک متخصص مصرف کننچرا که مصرف خودسرانه آن ممکن است مشکلاتی برای جنین به همراه داشته باشد.

2- آزیترومایسین از بهترین قرص آنتی بیوتیک برای عفونت ریه

وقتی صحبت از بهترین قرص آنتی بیوتیک برای عفونت ریه می‌شد، بسیاری از پزشکان آزیترومایسین را تجویز می‌کنند. این دارو علاوه بر شکل قرص و کپسول، به صورت شربت، سوسپانسیون، تزریقی و قطره‌ی چشمی نیز در داروخانه‌ها عرضه می‌شود و با توجه به شرایط بیمار هر کدام از موارد فوق تجویز می‌شود.

این دارو برای افرادی که مشکل کبدی، کلیه و یا قلب دارند، می‌تواند خطرناک باشد. به همین دلیل حتماً باید با تجویز پزشک مورد استفاده قرار بگیرد.  مصرف خودسرانه‌ی آزیترومایسین می‌تواند به کبد و کلیه آسیب جدی و جبران ناپذیری بزند.

آزیترومایسین نیز مانند سفیکسیم در مواقعی که دلیل عفونت ریه ویروسی باشد، کاربردی نخواهد داشت و به عنوان یک آنتی بیوتیک برای بیماری‌هایی با منشأ باکتریایی تجویز می‌شود.

راهنمای خرید غذای سگ ( بهترین مارک غذای سگ چیست؟)

یکی از عوارض قرص عفونت ریه آزیترومایسین بروز سردرد که برای جلوگیری از آن در بازه زمانی که این قرص مصرف می‌شود باید مصرف آب و مایعات را افزایش داد.

سفالکسین برای درمان عفونت ریه

3- سفالکسین برای درمان عفونت ریه

سفالکسین نیز مانند دو داروی قبلی برای درمان عفونت ریه با منشأ باکتریایی تجویز می‌شود. سفالکسین به دو صورت پودر و کپسول تجویز می‌شود و بهتر است قبل از وعده‌ای غذایی اصلی مصرف شود تا بهترین جذب را در سیستم گوارشی داشته باشد. اما برای افرادی که معده حساسی دارند و مصرف این دارو با معده خالی ممکن است برای آن‌ها مشکلات گوارشی ایجاد کند، می‌توانند آن را همراه غذا مصرف کنند.

سفالکسین در برخی موارد دارای عوارض جانبی همچون مشکلات پوستی، سردرد و سرگیجه، حالت تهوع و اسهال است. در صورت بروض هر کدام از این علائم مصرف دارو را قطع کرده و به پزشک متخصص مراجعه کنید.

سفالکسین با برخی داروهای دیابتی مانند قرص متفورمین تداخل دارویی دارد و از این رو افرادی که مبتلا به دیابت هستند، تحت هیچ شرایطی نباید این دارو را به صورت خودسرانه و بدون هماهنگی با پزشک متخصص مصرف کنند.

تجویز دارو برای عفونت ریه کودکان

تجویز دارو برای عفونت ریه کودکان

عفونت ریه در کودان کمی پیچیده‌تر از بزرگ‌سالان خواهد بود. چرا که تجویز داروی عفونت ریه برای کودکان با دقت و وسواس بیشتری باید صورت بگیرد. برای مثال تجویز داروی سفیکسیم برای کودکان زیر 6 ماه انجام نمی‌شود و والدین نیز تحت هیچ شرایطی نباید این دارو را برای نوزاد کمتر از 6 ماه استفاده کنند.

همچنین برای کودکان در کنار آنتی بیوتیک برای عفونت ریه داروی‌های تب بر و مسکن نیز تجویز می‌شود. در برخی موارد لازم است برای جلوگیری از عوارض کمبود اکسیژن در کودکان و نوازادان از دستگاه اکسیژن استفاده شود.

راهنمای جامع خرید نهال

برای درمان عفونت ریه در کودکان از شربت پکتوگل و شربت زوفا فراطب نیز استفاده می‌شود. این دو شربت به دلیل عوارض بسیار کم و خاصیت خلط آور بودن برای کودکان تجویز می‌شوند.

خدمات مراقبت و رسیدگی به افراد مبتلا به بیماری عفونت ریه در موسسه توانبخش

همان‌طور که گفته شد تجویز خودسرانه دارو بدون دانستن منشأ بیماری کار اشتباهی است. در صورت بروز علائم عفونت ریه باید به پزشک مراجعه کنید و یا با مؤسسه توانبخش تماس بگیرید. چندین پزشک متخصص در مؤسسه توانبخش فعالیت می‌کنند و همه‌ی خدمات لازم برای بیماران مبتلا به عفونت ریه در این مجموعه ارائه می‌شود.

راه های ارتباطی با موسسه پرستاری توانبخش

شماره تماس 1: 66923937-021

شماره تماس 2: 66564223 -021

سایت موسسه پرستاری توانبخشhttp://tavanbakhsh.com

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: شادی همتی

آخرین بروز رسانی

11 اسفند 1401

بروز رسانی توسط

شادی همتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *