افتتاح حساب ترکیه
بهترین کرم مرطوب کننده دست

حتما دستان شما هم در این فصل سال از سرمای زیاد هوا خشک و پژمرده می شوند ولی ما با این مطلب از گروه زیبایی شادمگ از ناراحتی شما کم کرده ایم. اینجا ویژگی های بهترین کرم مرطوب کننده دست را برایتان بازگو کردیم.

بهترین کرم مرطوب کننده دست

مرطوب کننده پوست به شکل های مختلفی از جمله لوسیون ، روغن ها یا کرم ها برای جلوگیری از خشک شدن پوست مورد استفاده قرار می گیرند.

اما ترشح ماده سبوم از بدن بطور طبیعی پوست را آبرسانی می کند. زمانی که پوست ما فاقد سبوم است کرم مرطوب کننده می تواند یک جایگزین خارجی بسیار عالی برای حفظ رطوبت پوست است.

مرطوب کننده موجب جلوگیری از خشکی پوست شده و از پوستهای حساس حفاظت می کند که در نهایت موجب بهبود بافت و رنگ پوست می شود.

مرطوب کنندها به علاوه ترکیباتی برای کمک به تغذیه پوست با آنتی اکسیدان ها و محافظت از آفتاب و خاصیت ضد پیری دارند.

کرم آبرسان یا مرطوب کننده ؟

اگر پوستی بدون چربی و خشک دارید باید مرطوب کننده استفاده کنید ولی اگر پوست کم آب دارید باید آبرسان استفاده کنید. به یاد داشته باشید اگر پوستتان پوسته پوسته شده باشد کرم آبرسان نمی تواند کمک کند.

معرفی انواع مرطوب کننده

مرطوب کننده ها به چند دسته تقسیم می شوند که هر کدام می تواند به نوبه خود دارای مزایای بسیاری باشد.

بهترین کرم مرطوب کننده دست

نکته ای که بسیاری از پزشکان متخصص پوست بر روی آن تاکید دارند انتخاب بهترین کرم مرطوب کننده دست و صورت است. اما سوالی که در ذهن افراد شکل می گیرد این است که چگونه می توان بهترین کرم مرطوب کننده دست و صورت را انتخاب کرد؟

پمادها

پمادها اکثرا روغنی و بسیار چرب می باشند که مناسب پوست های بسیار خشک هستند و از غلظت بالایی برخوردارند.  بنابراین در از بین رفتن چربی طبیعی پوست شما جلوگیری می کنند و مجبور نیستید مجددا آن را تمدید کنید زیرا به سرعت جذب پوست نمی شوند.

پمادها از دسته مرطوب کننده هایی هستند که از مرطوب کنندگی بسیار بالایی برخودار هستند. توجه داشته باشید استفاده بیش از اندازه از پمادها می تواند لباس شما را لکه دار و کثیف کند. بنابراین بسیاری از افراد ترجیح می دهند هنگام خواب فقط از آنها استفاده کنند.

اکثریت پمادهای محصولات کره ای هیچ ماده نگهدارنده ای ندارند، بنابراین به طور قطع می توان گفت پوست شما نسبت به این محصولات واکنش منفی نشان نمی دهد.

کرم

کرم از بهترین مرطوب کننده ها شناخته شده اند که طرفداران بسیاری دارد . کرم به طور متعادل دارای روغن و آب یکسانی هستند . باعث می شود سریع جذب پوست شود و بر روی پوست دیده نشوند، اما از یک پماد مرطوب کننده قوی تر عمل می کند.

بهترین کرم مرطوب کننده دست و صورت قابلیت این را دارد که روغن (سبوم) را در پوست شما حفظ کند، و از طرفی چربی و کثیفی کمتری دارند.

سبک تر و راحت تر از پمادها و سنگین تر و مرطوب کننده تر از لوسیون ها هستند و همین باعث می شود آنها برای استفاده در شب نیز مفید باشند.

بهترین کرم مرطوب کننده دست

لوسیون ها

لوسیون ها اکثرا فقط با مقدار کمی روغن و آب ترکیب شده اند. آنها کمترین مرطوب کنندگی را به همراه دارند. از آنجایی که لوسیون ها مایع هستند، به راحتی در پوست دست و صورت و سایر نواحی بدن شما که مویی دارند، پخش می شوید.

لوسیون ها برای استفاده در روز بسیار گزینه عالی به شمار میروند، زیرا سبک و کاربرد آنها بسیار آسان است.

چطور پوست برنزه طلایی جذاب داشته باشیم ؟ نکات حرفه ای برای برنزه کردن

توجه داشته باشید که شما مجبورید به دفعات از لوسیون ها در طول روز استفاده کنید زیرا پوست سریع آنها را جذب می کند؛ لوسیون ها بهترین کرم مرطوب کننده دست و صورت برای پوست های چرب می باشد.

خاصیت های کرم مرطوب کننده پوست

جلوگیری از خشکی پوست

استفاده از کرم مرطوب کننده پوست ، ماده هیدراتاسیون موجود در پوست را افزایش که از پوسته شدن و افتادگی پوست جلوگیری کرده و لایه رطوبتی محافظتی را بر روی پوست شما ایجاد می کند.

جوان تر شدن پوست

مهمترین اجزای سر مانند صورت ، گرن ،گوش ، قفسه سینه نسبت به تغییرات محیط حساس هستند سلول های پوستی این نواحی سریعتر از دیگر قسمتهای بدن از بین می روند بنابراین رطوبت کافی می تواند سلول های پوست را جوان نگه دارد.

کاهش چین و چروک صورت

کرم مرطوب کننده از کشیدگی یا پارگی پوست جلوگیری می کند که در نهایت نمی گذارد چین و چروکی روی پوست شما نمایان شود.

بهترین کرم مرطوب کننده دست

کاهش مشکلات پوستی

استفاده روزانه از مرطوب کننده ها می تواند بروز مشکلات خشکی شدید پوست و چربی پوست را کاهش دهد چرا که هر دو برای پوست مضر بوده و باعث ایجاد بیماری هایی مانند آکنه می شوند.

بهترین زمان استفاده از مرطوب کننده های صورت :

پس از شستن صورت از مرطوب کننده استفاده کنید

یکی از زمان های مناسب برای استفاده از کرم مرطوب کننده پوست زمانی می باشد که صورت خود را می شورید زیرا این زمان پوست شما از حالت خشک خارج شده و عمل آبرسانی بهتری انجام می شود.

صبح زمان مناسبی برای استفاده می باشد

در ابتدای روز قبل از اینکه بیرون بروید می توانید از کرم استفاده کنید قبلا هم توصیه کرده ایم اگر آرایشی انجام می دهید حتما مرحله آخر استفاده از کرم رطوبت دهنده باشد.

بعد از حمام از کرم مرطوب کندده استفاده کنید

بعد از حمام پوست شما تمیز و رطوبت خوبی دارد و باعث بهتر جذب شدن مرطوب کننده می شود به آرنج ها ، زانوها و پشت دست و مچ پا را حتما مدنظر داشته باشید.

بیاد داشته باشید زمانی که از مرطوب کننده استفاده می کنید حتما از محصولات دیگر آرایشی مانند آبرسان ها می تواند به رفع خشکی و تعادل رطوبت پوست صورت شما کمک زیادی بکند پس استفاده از این کرم ها هم در کنار مرطوب کننده مناسب می باشد.

بهترین کرم مرطوب کننده دست

یک کرم مرطوب کننده چه وِیژگی هایی دارد؟

  • بعد از شست و شو پاک شده و احساس چرب بودن را حس نکنیم
  • موجب حساسیت در دست یا صورت نشود.
  • بعد از استفاده و ماساژ به سرعت جذب پوست شود.
  • از عطر و رنگی یکدست و شفاف برخوردار باشد.

چند توصیه مهم و کاربردی:

  1. از کرم های مرطوب کننده که دارای روغن پایدار و اشباع می باشند استفاده کنید
  2. متناسب با پوست خود کرم مناسب را انتخاب کنید
  3. قبل از اینکه صورتتان بطور کامل خشک شود از مرطوب کننده را استفاده کنید
  4. بعد از استفاده به مدت چند دقیقه ماساژ را فراموش نکنید.
  5. قبل از آرایش باید از مرطوب کننده استفاده کنید.

چه مرطوب کننده ای برای پوست خشک مناسب است؟

برای پوست خشک مایع و کرم مرطوب کننده روغنی نیاز دارید که با ماده جذب کننده غنی شده است.

خصوصیات پوست خشک

در حالت کلی پوست بدن در اثر کمبود رطوبت مورد نیاز و میزان چربی، خشک، زبر می شود و نرمی و لطافت خود را از دست می‌دهد. علاوه بر این، رنگی تیره و خاکستری پیدا می‌کند و جلای طبیعی خود را از دست می دهد.

بهترین کرم مرطوب کننده دست

این خشکی به دلیل پوسته پوسته شدن طبقه شاخی پوست است که در ظاهر قابل مشاهده نیست و نباید این حالت را با بیماری پوست که همراه با ریزش مو، درد و قرمزی (اگزما) است، اشتباه کرد.

پوست در حالت طبیعی دارای ۱۳ % آب است که این مقدار آب با افزایش سن به تدریج کاهش می‌یابد تا در نهایت در پیری کامل به ۷۰ % می‌رسد ولی تا قبل از دوران پیری، مقدار آن حتی در آفتاب و هوای خشک نباید از ده درصد کمتر شود.

متخصصین پوست، پوست خشک را پوستی آسیب‌پذیر می‌ دانند، چون در این نوع پوست، لایه بیرونی پوست دچار اختلال شده است.

چطور بهترین روتین پوستی روزانه را برای خودمان انتخاب کنیم ؟

وقتیکه این اتفاق می‌افتد، پوست با سرعت بیشتری رطوبت خود را از دست می‌دهد و عوامل خارجی به ‌راحتی به آن نفوذ می‌کنند.

این بدان معناست که پوست خشک در مقابل پاک‌ کننده‌های قوی، مواد شیمیایی مضر، و مواد نگه دارنده به نسبت پوست‌های معمولی، تحریک‌ پذیری بیشتری دارد.

علاوه بر این، از آنجائیکه لایه بیرونی پوست، لایه محافظ پوست در برابر عوامل محیطی است، پوست خشک بیشتر در معرض آسیب قرار دارد و نشانه‌های پیری در این نوع پوست‌ زودتر از انواع دیگر ظاهر می‌شوند.

راه ‌حل بهبود شرایط برای این نوع پوست، حفظ رطوبت و مراقبت از آن است.

دلایل خشکی پوست

برخی مواقع خشکی پوست دلایل ساده‌ای دارد. در این موارد، تخلیه‌ لیپیدها ممکن است به دلیل استفاده از پاک کننده های قوی (صابون)، پوشیدن لباس‌‌های حساسیت زا و حمام کردن طولانی مدت با آب داغ باشد.

از دیگر دلایل خشکی پوست، کم آبی بدن است. چیزی که افراد اهمیت بسیار کمی به آن می‌دهند، نوشیدن آب است.

اغلب زمانی به خودمان می‌آییم که بسیار تشنه شده‌ایم اما این را بدانید که تشنگی مرحله‌ آخر نیاز به آب است . وقتی بدن شما در مورد تشنگی به شما هشدار می‌دهد در واقع در آن موقع بسیار تحت فشار و استرس کم آبی است.

بهترین کرم مرطوب کننده دست

یکی دیگر از دلایل خشکی پوست، آلودگی هوا است. امروزه مشکل آلودگی هوا مشکلی اجتناب ناپذیر است. تنها کاری که باید در این رابطه انجام دهیم این است که تاثیرات آلودگی بر روی پوست‌ مان را با استفاده‌ مرتب از کرم‌ های آبرسان و مرطوب‌ کننده به حداقل برسانیم.

با این کار به راحتی رطوبت مورد نیاز پوست تامین می‌شود و میزان آسیب‌ ها احتمالی به حداقل می‌رسند.

و در نهایت علت خشکی پوست شما می تواند به دلیل استفاده از کرم مرطوب کننده در زمان اشتباه باشد.

زمان درست برای استفاده از کرم مرطوب کننده پوست دقیقا پس بعد از شستن آن است (وقتی هنوز کاملا خشک نشده). زمانیکه پوست تان بیشترین میزان رطوبت را دارد و هنوز خیس است، استفاده از کرم مرطوب کننده، بهترین عملکرد را دارند.

ویژگی های بهترین کرم های مرطوب کننده برای پوست خشک

اگر پوست خشکی دارید خبر خوب این است که درمان آن به راحتی با یک کرم مرطوب‌ کننده‌ مناسب امکان پذیر است. توجه داشته باشید که شما باید از کرم هایی که مخصوص پوست خشک تولید شده اند که معمولا دارای چربی بیشتری هستند، استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید که کرم‌ مورد نظر شما نباید معطر و یا حاوی الکل باشند چون این دو ماده باعث خشکی بیشتر پوست شما می‌شوند.

بطور کلی یک کرم مرطوب کننده‌ خوب و باکیفیت باید از موادی تشکیل شده باشند که:

  • با کاهش آسیب عوامل محیطی مانند نور خورشید، آلودگی و…، از پوست محافظت کند.
  • باعث تقویت عملکرد دفاعی و ترمیمی پوست شود.
  • به همه انواع سلول‌های پوست، یعنی سلول‌های ایمنی، کلاژن‌ها کمک کند تا عملکرد طبیعی خود را داشته باشند.
  • باید حاوی آنتی اکسیدان‌ها باشد و علاوه بر این در ساختار خود ترکیبات سازگار با پوست و موادی را داشته باشد که خاصیت کشسانی پوست را تقویت می‌کنند.
  • هر چه میزان نرم کننده‌ موجود در کرم مرطوب کننده بیشتر باشد، برای پوست خشک بهتر است. تقریبا تمام مرطوب کننده‌ها و محصولات ضد ‌چروک که به بازار عرضه می‌شوند، دارای مقادیر مناسبی از ساختارهای نرم کننده هستند.

چه کرم مرطوب کننده ای برای پوست چرب خوبه؟

برای پوست های چرب کرم بدون روغن و فاقد چربی (free oil) بهترین بازدهی را دارد. برای پوستهای معمولی توصیه می شود از کرمی استفاده کنید که ترکیبی از ماده جذب کننده و آب را داشته باشند.

بهترین کرم مرطوب کننده دست

چگونه از کرم مرطوب کننده استفاده کنیم؟

استفاده از کرم رطوبتی با توجه به نوع پوست استفاده می شود این را هم مدنظر داشته باشید که قبل از استفاده از مرطوب کننده باید پوست را به آرامی با آب بشویید و به اندازه یک بند انگشت از کرم را بر روی نقاط حساس بمالید و ماساژ دهید.

چه زمانی از مرطوب کننده استفاده کنیم؟

مرطوب کننده ها باید صبح ها و عصرها استفاده شوند و مرطوب کننده های روز باید حاوی ضد آفتاب و مرطوب کننده های شب باید برای تسکین و ترمیم پوستهای آسیب دیده در طول روز استفاده شوند.

معرفی بهترین ماسک روشن کننده پوست با ارزان ترین مواد طبیعی خانگی

چند بار باید از کرم دست و صورت استفاده کنیم؟

محدودیتی برای استفاده از کرم دست و صورت وجود ندارد. بسیاری از متخصصان و کارشناسان فعال در این حیطه تاکید بسیاری در استفاده از این نوع کرم دارند .

توصیه می کنند بعد از شستن دست و صورت، قبل از خارج شدن از خانه و قرار گرفتن در معرض هوای بسیار سرد یا گرم، قبل از خواب و … حتما از کرم دست و صورت استفاده کنید.

بهترین کرم مرطوب کننده دست و صورت باید حاوی انسداد و نرم کننده باشد، گروه هایی از مواد تشکیل دهنده هستند که سبب ایجاد یک سد بر روی پوست می شوند .

بدین شکل به آب بندی و رطوبت پوست کمک شایانی می کنند و به نحوی اجازه خروج رطوبت از پوست را نمی دهند.

ساختار برخی از انواع بهترین کرم مرطوب کننده دست و صورت به گونه ای است که لایه ایجاد شده توسط این نوع از کرم بر روی پوست می تواند حتی پس از شستن مکرر دست و صورت پایدار، و محافظت مستمر داشته باشد.

آیا در تابستان نیاز به استفاده از کرم دست و صورت است؟

بدون شک از فواید و مضرات نور خورشید بسیار شنیده ایم و خوب میدانیم که در دراز مدت این نور می تواند چه پیامدهای منفی را به دنبال داشته باشد، در صورت استفاده نکردن از بهترین کرم مرطوب کننده دست و صورت، با پوست خشک و بی روحی روبرو خواهید شد.

بهترین کرم مرطوب کننده دست

چرا استفاده از مرطوب کننده مهم است؟

همه افراد اعم از خانم ها و آقایان دوستدار پوستی بی عیب و نقص هستند، پوست به خودی خود نمی تواند دچار نقصی باشد مگر این که از آن در مقابل عوامل بیرونی مراقبت نشود و منجر به مشکلاتی پوستی شود، حال سوال اینجاست که چرا باید از مرطوب کننده استفاده کرد؟ مرطوب کننده چه تاثیری بر روی پوست دارد؟

جلوگیری از خشکی

آیا می دانستید که هوای بسیار گرم یا سرد و همه عوامل محیطی می توانند رطوبت بیرون پوست شما را از بین ببرند؟ بهترین مرطوب کننده جوابگوی تمام نیاز از دست رفته است.

روند پیری را کاهش می دهد

پوستی مرطوب یک پوست جوان و بی عیب است. مرطوب کننده هایی که در آنها از رتینول، پپتیدها، اسید هیالورونیک و آنتی اکسیدان ها استفاده شده روند پیری را کاهشی می دهد.

کمک به مبارزه با آکنه

استفاده از مرطوب کننده برای پوست های چرب و دارای آکنه تعجب آور است. اما در حالت عادی بسیار معقول است.

وقتی پوست طی شستشوی متوالی خشک شود، پیامی را به غدد ارسال می کند. نیاز است تا روغن بیشتری تولید کند.

بنابراین اگر آبرسانی به موقع و مرطوب کننده استفاده شود این امر در کاهش آکنه موثر است.

محافظت از خورشید

نیاز به قدرت بیشتری داریم تا اهمیت SPF در محصولات را برای شما بیان کنیم. چرا که استفاده از یک محصول با SPF حتی در ماه های سرد سال بسیار حائز اهمیت می باشد.

بهترین کرم مرطوب کننده دست

نور خورشید از دسته مواردی که به پوست آسیب جدی وارد می کند، با استفاده از یک کرم دست و صورت خوب می توان تا حدودی در برابر این مضرات جلوگیری کرد.

پوست حساس

اگر پوست حساسی دارید و هر از گاهی با لکه های قرمز و یا لکه های خشک و خارش دار روبرو می شوید بدون شک در انتخاب کرم  باید دقت زیادی به خرج دهید.

باید به دنبال بهترین مرطوب کننده دست و صورت باشید که دارای مواد تسکین دهنده مانند آلوئه ورا، بابونه، جو دوسر و عسل باشد؛ زیرا پوست های حساس نیاز به مراقبت ویژه ای دارند.

کرم آبرسان بهتر است یا مرطوب کننده ؟

اگر پوستی بدون چربی و خشک دارید باید مرطوب کننده استفاده کنید ولی اگر پوست کم آب دارید باید آبرسان استفاده کنید. به یاد داشته باشید اگر پوستتان پوسته پوسته شده باشد کرم آبرسان نمی تواند کمک کند.

چه مرطوب کننده ای برای پوست خشک مناسب است؟

برای پوست خشک مایع و کرم مرطوب کننده روغنی نیاز دارید که با ماده جذب کننده غنی شده است.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

23 بهمن 1400

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *