تهیه انواع سس سالاد

یادگرفتن روش تهیه انواع سس سالاد برای خانم‌ها به منزله توانایی ایجاد طعم‌های مختلف و ایجاد رضایت بیشتر از غذا در خانواده‌هاست. این روش ها از دستورالعمل‌های ساده‌ای تبعیت می‌کند که ما در گروه آشپزی شادمگ بهترین آنها را برای شما آورده ایم. امتحان کنید.

سس

سس از اجزا مهم یک سالاد است که می تواند طعم آن را به کلی جابه‌جا کند. در این پست از بلاگ اسنپ مارکت به سراغ معرفی انواع سس برای سالاد می‌رویم.

تهیه انواع سس سالاد

برای هر دو نوع سالاد بر پایه میوه و بر پایه سبزیجات سس‌های متنوعی را معرفی می‌کنیم. هر کدام از سس‌ها طعم متفاوتی دارد و برای فصل خاصی مناسب است. حتی می‌توانید چندین سس را در کنار یک سالاد سرو کنید تا هر کس متناسب با ذائقه خود انتخاب کند.

تاریخچه استفاده از سس سالاد

تاریخچه استفاده از سس بر روی انواع سبزیجات به عنوان سالاد به ۲۰۰۰ سال پیش باز می‌گردد. هنگامی که بابلی‌ها با ریختن روغن و سرکه بر روی سبزیجات آن‌ها را طعم ‌دار می‌کردند. مصریان نیز از روغن، سرکه و ادویه‌های آسیایی برای طعم ‌دار کردن سالادهای خود بهره می‌بردند.

اما سس مایونز که یکی از محبوب ترین سس‌ها در بین عموم مردم است که به عنوان سس سالاد اولویه و سس سالاد ماکارونی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد حدود ۲۰۰ سال پیش به وسیله یک نجیب زاده فرانسوی ابداع گردیده است.

تهیه انواع سس سالاد

اگر بخواهیم به طور دقیق ‌تر به معرفی انواع سس برای سالاد بپردازیم، خود واژه سالاد نیز برگرفته از کلمه لاتین Herba Salta است که به معنای سبزیجات نمک زده بوده زیرا سبزیجات معمولا با انواع سس که حاوی مقداری نمک است مزه‌ دار می‌شود.

یکی دیگر از انواع سس سالاد، سس هزار جزیره است که از تکه‌های زیتون سبز، فلفل، خیار شور، پیاز، تخم مرغ پخته، سبزی‌های معطر و سایر ادویه‌جات و طعم دهنده‌ها تشکیل شده است و آن را به یاد هزاران جزیره رودخانه سن لورن هزار جزیره نامیده‌اند طبق شنیده‌ها یک هنرپیشه به نام می اروین از زن یک ماهیگیر در این جزایر طرز تهیه این سس را آموخت و آن را به رئیس هتل والدورف آستوریا یاد داد که بعد‌ها با کمی تغییر در سالاد‌ها استفاده شد.

معرفی انواع سالاد

سالادها به عنوان یک میان وعده یا حتی وعده اصلی طرفداران زیادی دارد.

تهیه انواع سس سالاد

راحتی تهیه آن‌ها در کنار خوشمزگی و تنوع باعث این محبوبیت شده است. بحث سالاد پیچیده تر و گسترده تر از چیزی است که تصور می‌کنید. انواع مختلفی دارد و در هر کدام از ملزومات متفاوتی استفاده می شود. در این بخش از مقاله به بررسی انواع سالاد می‌پردازیم. معرفی انواع سس برای سالاد به آشنایی با انواع سالاد احتیاج دارد تا بتوانید سس مخصوص به هر کدام را بهتر تشخیص بدهید.

سالاد سبز

سالاد سبز جزء سالادهای ساده ای به شمار می آید که از ترکیب انواع سبزیجات با برخی صیفی جات تهیه می‌شود. به این خوراکی سالاد گاردن نیز می گویند.

سالاد سبزیجات

این نوع سالاد هم چیزی شبیه سالاد سبز است. با این تفاوت که تنها سبزیجات در آن استفاده می‌شوند و البته همه سبزیجات خام نیستند. این یعنی ممکن است یک نمونه از این سالاد با سبزیجات آب پز یا کبابی هم ساخته شود.

تهیه انواع سس سالاد

سالاد-غذا

این نوع سالاد مخلوطی از سبزیجات و صیفی جات با انواع گوشت مثل میگو، مرغ یا تن ماهی است. از غذا سالاد می‌توان به عنوان یک وعده غذایی کامل نیز استفاده کرد.

سالاد میوه

این سالاد از ترکیب میوه‌های خرد شده تازه با برخی از خوراکی‌ها مثل مغزیجات یا خامه تهیه می‌شود.

دسر سالاد

این نوع سالاد هنوز در کشور ما رواج پیدا نکرده است، اما مجموعی از دسرهای خوشمزه از جمله ژله با ترکیبات دیگر مثل انواع خشکبار و مغزیجات است.

تهیه انواع سس سالاد میوه

هر فصلی از سال میوه‌های خاص خود را دارد. ترکیب این میوه به دلیل تنوع خوبی که به وجود می‌آورد دلنشین و خوشمزه است. اگر در خانه چندین میوه دارید که ظاهر خوبی ندارند اما همچنان سالم هستند یک روش خوب برای خوردن آن‌ها یا سرو در مهمانی، درست کرد سالاد میوه است. به خصوص اگر کودک دارید و معمولاً از خوردن میوه دوری می‌کند، تهیه سالاد میوه یک روش فوق العاده است که هیچ بچه ای از آن صرف نظر نمی‌کند.

در ادامه با چند سس برای استفاده در سالاد میوه آشنا می‌شوید.

سس لیموترش و گشنیز

سس لیموترش و گشنیز یک مزه منحصر به فرد دارد.

تهیه انواع سس سالاد

مواد لازم
آب پرتقال
روغن زیتون
گشنیز تازه
آبلیمو ترش تازه
پودر سیر، نمک و فلفل
برای تهیه این سس می‌توانید با دست گشنیزها را کاملاً خرد کنید یا همه مواد را در مخلوط کن بریزید تا یکدست شود.

سس خامه و سیر

کسانی که ترکیب خامه و سیر را دوست دارند، از طرفداران سس خامه و سیر می‌شوند چرا که در ترکیب با میوه‌ها یک مزه دلچسب می‌سازد. سس خامه و سیر به دلیل محتویاتی که دارد باید حتماً تازه تهیه شده و سرو شود.

طرز تهیه اوتمیل یه صبحونه رژیمی خوشمزه و مقوی بدون نیاز به پخت

مواد لازم
خامه چرب
آب‌لیمو ترش
پنیر پارمزان
سس سویا
سیر تازه
نمک و فلفل

تهیه انواع سس سالاد
ابتدا آبلیمو ترش را به خامه اضافه کنید. چند دقیقه به آن زمان دهید و بقیه مواد را در میزان دلخواه به آن اضافه کنید.

سس خردل و عسل

خردل از سس‌هایی است که فقط افراد خاصی مزه آن را می‌پسندند. اگر شما هم از آن دسته افراد هستید امتحان کردن سس خردل و عسل را از دست ندهید.

مواد لازم
عسل
سیر تازه
سرکه
روغن زیتون
خردل
نمک و فلفل
تمامی مواد را به میزان دلخواه با هم ترکیب کرده و سس شما آماده است.

تهیه انواع سس سالاد

تهیه انواع سس سالاد سبزیجات

سالاد از اجزا جدا نشدنی وعده‌های غذایی است. حتی اگر از طرفداران سالاد و سبزیجات نیستید ممکن است گاهی اوقات هوس خوردن آن به سرتان بزند. همچنین می‌توانید با ترکیب مواد مختلف و تهیه سس‌های متنوع سالادهای هیجان انگیز و وسوسه کننده ای درست کنید.

سس فرانسوی

سس فرانسوی از رایج‌ ترین و البته محبوب ترین سس‌های سالاد سبزیجات است. با امتحان کردن مواد اولیه مختلف و به میزان‌های متفاوت می‌توانید بهترین نمونه سس فرانسوی تهیه کنید.

مواد لازم
سس سویا
آب پرتقال
سس خردل
سس گوجه فرنگی
پودر آرومات یا پودر عصاره مرغ
تمامی مواد را با هم ترکیب کرده و اجازه دهید به خورد هم بروند و سس شما آماده مخلوط شدن با سالاد است.

تهیه انواع سس سالاد

سس رنچ

امتحان کردن سس رنچ را برای سالادهای سبزیجات خود از دست ندهید. این سس یک مزه ناب و بسیار خوشمزه دارد که طعم سالاد را چند برابر دلنشین می‌کند.

مواد لازم
شیر ترش
مایونز
جعفری
برگ سیر
شوید
نمک
پودر سیر و فلفل سیاه
جعفری را به صورت دستی کاملاً خرد کنید و با بقیه مواد مخلوط کنید یا همه مواد را با هم در مخلوط کن بریزید. سس رنچ شما آماده است.

تهیه انواع سس سالاد

سس سالاد فصل

سالاد فصل از پرطرفدارترین سالادهای سبزیجات است. این سس در معرفی انواع سس برای سالاد رکن اصلی را ایفا می‌کند. در هر منو رستورانی می‌توانید آن را پیدا کنید و البته سس سالاد فصل در خوشمزگی سالاد فصل تأثیر زیادی دارد.

مواد لازم
سس مایونز
تخم مرغ پخته
خیارشور رنده شده
پیازچه خردشده
مغز کرفس ریز شده
سس تند
سرکه
نمک و روغن زیتون

تهیه انواع سس سالاد
تخم مرغ پخته را ریز رنده کنید. باقی مواد را به تخم مرغ اضافه کرده و یک ساعت زمان دهید تا مزه بگیرد.

سس مایونز

اگر تا حالا فکر می کردید «سس مایونز» را حتما باید از فروشگاه‌ها تهیه کنید سخت در اشتباهید. درست کردن سس مایونز در خانه به راحتی امکان ‌پذیر است. اگر چه حالا دیگر سس مایونز به عنوان یکی از سس‌‌های معروف دنیا تقریبا به یکی از مواد اصلی موجود در یخچال خانواده‌های ایرانی بدیل شده اما نباید روی عوارض خطرناک آن هم برای سلامتی بدن نادیده گرفت.

سس مایونز سس مخصوص سالاد الویه با مرغ یا ژامبون هم هست. سس مایونز با میزان چربی زیاد، کلسترول مضر خون را بالا می‌برد و برای سلامت کبد، قلب و مغز چندان ماده غذایی مفیدی به حساب نمی‌آید. ولی شما می‌توانید در منزل خودتان سس مایونز سالم و رژیمی‌تر را درست کنید و از مقدار چربی آن مطمئن شوید.

سس ماست

سس ماست یکی از پرطرفدارترین انواع سس سالاد است که علاوه بر مزه لذیذی که دارد، کالری کمتری نسبت به سس‌های دیگر دارد و از همین رو بسیار پرطرفدار است. طرز تهیه سس ماست خوشمزه و رژیمی را بلد هستید؟

تهیه انواع سس سالاد

سس هزار جزیره

یکی از انواع سس آمریکایی سس هزار جزیره است که معمولاً از آن به عنوان سس غذا و سس سالاد استفاده می‌شود.

سس فرانسوی

همان طور که گفتیم اصالت انواع سس به فرانسه برمی‌گردد و همین دلیل مهم باعث شده است که فرانسوی‌ها در تهیه و اختراع فرمول‌های مختلف برای سس موفق عمل کنند. در بین ما ایرانی‌ها، سس فرانسوی یکی از شناخته‌‌شده‌‌‌ترین سس غذایی و سس سالاد فرانسوی است.

این سس طعم ملایمی دارد و برای استفاده در کنار فست فودها و ساندویچ و البته سالاد هم یک گزینه بسیار عالی است.

رب فلفل

رب فلفل از زیرشاخه‌های انواع سس و چاشنی‌های محبوب در سراسر دنیاست. در ایران هم این رب به شکل‌های مختلف و برای مصارف گوناگون، تهیه و استفاده می‌شود. گاهی اوقات از رب فلفل برای طعم‌دهی به غذا، در کنار سس‌ گوجه‌فرنگی به کار می‌رود، برخی مواقع هم از رب فلفل به عنوان چاشنی و دیپ در کنار دیگر غذاها مثل انواع فست فود استفاده می‌شود.

برای درست کردن رب فلفل خانگی، می‌توانید از فلفل‌های متفاوت و متنوعی استفاده کنید. بسته به طعمی که از رب فلفل انتظار دارید، می‌توانید فلفل‌های تند یا شیرین و فلفل دلمه‌ای را برای درست کردن رب انتخاب کنید.

تهیه انواع سس سالاد

اضافه کردن ادویه‌ها و سبزیجات معطر به رب فلفل نیز به دلخواه شما بستگی دارد. در ضمن هر چه میزان فلفل و سرکه‌ای که در طرز تهیه رب فلفل استفاده می‌کنید، بیشتر باشد، باید زمان بیشتری را هم به پختن رب فلفل اختصاص دهید.

تهیه انواع سس سالاد برای غذا

سالاد غذاها گزینه بسیار خوبی برای داشتن یک وعده سبک و سریع هستند. راحت حمل می‌شوند و برای صرف در مدرسه یا محل کار مناسب هستند. در این نوع سالاد نیز مانند بقیه، نوع سس در خوشمزگی آن تأثیر زیادی دارد.

طرز تهیه آب نارنج بدون تلخی و با ماندگاری بالا

سس آلفردو

«سس آلفردو» از انواع سس غذا است که کاربرد وسیعی در طرز تهیه انواع غذاها دارد. طعم آن هم حسابی خوشمزه و لذیذ است. در طرز تهیه سس خانگی آلفردو، از خامه، پنیر پارمزان، سیر و کره استفاده می‌شود. با نگاهی به همین مواد می‌توانید متوجه شوید که سس آلفردو چقدر می‌تواند روی طعم غذا تاثیر بگذارید و آن را به یک غذای خوشمزه و خواستنی تبدیل کند.

تهیه انواع سس سالاد

در ضمن برای درست کردن سس آلفردو در خانه نیاز به صرف زمان زیادی هم ندارید.

سس انبه

«سس انبه» با انبه تازه یا پودر انبه یکی از خوشمزه‌ترین انواع سس غذا برای سرو در کنار غذاهای سوخاری و انواع فینگرفود سوخاری است. اگر فلافل بازاری جنوبی را امتحان کرده باشید حتما طعم یک سس مخصوص فلافل را هم کنار فلافل چشیده‌اید.

اگر چه سس فلافل جنوبی و بندری و اهوازی را با خردل و ارده هم درست می‌کنند که سبک لبنانی و عراقی سس انبه فلافل است اما مواد تشکیل دهنده سس انبه اصلی فلافل اهوازی و جنوبی و بندرعباسی پودر انبه و یکسری مخلفات دیگر است.

سس زنجبیل

برای خوش‌طعم و خوش‌عطر کردن غذاها، سس‌ها و چاشنی‌های زیادی وجود دارد. اما ممکن است با طرز تهیه سس زنجبیل، آشنا نباشید. این سس به‌ خاطر خواص زیاد زنجبیل، بسیار سالم و خوشمزه است. برای درست کردن سس زنجبیل باید از زنجبیل تازه استفاده کنید.

تهیه انواع سس سالاد

سس خردل

حتما می‌دانید که «سس خردل» یکی از انواع سس غذا برای دوستداران انواع فست‌ فود است که البته گاهی اوقات در طرز تهیه برخی سالادها هم استفاده می‌شود. گیاه خردل در ۴ نوع مختلف از جمله: خردل هندی یا قهوه‌ای، خردل وحشی، خردل سیاه و خردل سفید وجود دارد که از آن، انواع مختلف سس خردل تهیه می‌شود.

دستور تهیه و نوع دانه‌ای هم که در دستور تهیه سس‌ خردل ملایم و دیژون به کار می‌‌رود، دلیل تفاوت آنها است. ولی برای اینکه یک سس خردل دلچسب با میزان تندی و عطر دلخواه‌تان داشته باشید کافی است مراحل دستور تهیه سس خردل، به همراه فوت و فن های طرز تهیه سس خانگی را رعایت و به راحتی خودتان برای درست کردن آن اقدام کنید.

سس بشامل یا سس سفید

سس بشامل یا همان سس سفید با ریشه و اصالت فرانسوی، یک سس خوشمره و کاربردی و مخصوص برای پخت انواع اسنک مرغ و گوشت و … و انواع غذاهای فست ‌فودی مثل لازانیا است. بد نیست بدانید این سس یکی از محبوب‌ترین و اصلی‌ترین سس ها در کل دنیاست و در طرز تهیه آن از مواد ساده‌ای مثل آرد و شیر استفاده می‌شود.

سس پنیر چدار

دیپ چیز یا دیپ پنیر چدار یا سس پنیر چدار یا همان سس زرد چدار از انواع سس غذا است. سس پنیر چدار سرو در کنار انواع غذاهای گوشتی مثل استیک، فست فود، چیپس و سیب زمینی، ساندویچ همبرگر، چیز برگر، هات داگ، پاستا و سبزیجات گریل و کبابی در سرتاسر دنیا بسیار محبوب است.

تهیه انواع سس سالاد

یک سس زرد رنگ با طعمی خاص و پنیری که بر پایه پنیر دیپ چدار و سس سفید درست می‌شود.

سس سزار

اگر سالاد غذا مورد نظر شما شامل گوشت است سس سزار مناسب آن است.

مواد لازم
سس مایونز
روغن زیتون
سس خردل
سرکه
آبلیمو
سیر رنده شده
پنیر پارمزان
کمی نمک
مایونز و خردل را مخلوط کرده سپس روغن زیتون، نمک و آبلیمو تازه را به آن اضافه کنید. در ادامه باقی چاشنی‌ها را با مواد مخلوط کرده و در انتها پنیر روی آن بریزید. بعد از مخلوط کردن مواد چند دقیقه به آن زمان استراحت بدهید. سس شما آماده سرو است.

سس تارتار

باید بدانید سس تارتار به عنوان یک سس ایتالیایی در ترکیب با غذاهایی مثل شنیسل، میگو پفکی و جوجه چینی یک مزه دلچسب پیدا می‌کند؛ اما اگر در سالاد خود هر نوع گوشتی استفاده کرده‌اید این سس را هم با آن امتحان کنید.

تهیه انواع سس سالاد

مواد لازم
سس مایونز
خیارشور رنده شده
سس گوجه فرنگی
آبلیمو ترش
جعفری
کمی شکر
پیاز یا پیازچه
فلفل و نمک
طرز تهیه سس تارتار ساده است: همه مواد را با هم مخلوط کنید و سس شما آماده است. این سس را تا چند ماه می‌توانید در یخچال نگه داری کنید.

سس کچاپ

«سس کچاپ» یکی از محبوب‌ ترین سس‌ها در همه سفره‌‌ها و همراه با انواع مختلف غذاها است؛ از فست ‌فودها و ساندویچ‌ ها گرفته تا فینگرگودها و حتی سس مخصوص انواع مرغ‌ بریان و مجلسی. کلمه «کچاپ» در اصل به معنی «عصاره بادمجان» است و خاستگاهش هم به چین بر می‌گردد.

شاید جالب باشد بدانید از همان ابتدا، کچاپ به عنوان یک ادویه روی غذاها استفاده می‌شد، ولی به مرور تکامل پیدا کرد و گوجه فرنگی هم پایش به این سس باز و بعد به جزء جدایی ناپذیر سس کچاپ تبدیل شد. حالا این سس در بطری‌های متفاوت و با طعم‌های تند و ملایم در بسته بندی‌های خلاقانه همه جای دنیا خودنمایی می‌کند.

طرز تهیه گیجاواش گیلان با فرمول اصلی و محلی آن

سس کچاپ، این چاشنی خوشمزه، با بسیاری از غذاها مثل پیتزا، سیب زمینی سرخ کرده، مرغ بریان و … سرو می‌شود و عطر و بوی خوبی به غذای شما خواهد افزود.

سس قارچ

«سس قارچ» از خوشمزه‌‌ترین و لذیذترین مخلفات برای اضافه کردن به انواع استیک‌، پاستا‌، سیب زمینی‌، شنیتسل، ساندویچ و … است. علاوه بر این سس قارچ از انواع سس مخصوص برای شنیتسل مرغ است. برای درست کردن سس قارچ هم لازم نیست زحمت زیادی بکشید. به راحتی می‌توانید این سس را در منزل آماده کنید.

تهیه انواع سس سالاد

سس قارچ را به صورت داغ با هر غذایی که دوست دارید مثل انواع ساندویچ برگر یا سیب زمینی سرخ شده سرو کنید و در صورت تمایل مقداری جعفری ساطوری خرد شده روی سس قارچ بریزید. البته پیشاپیش این نکته را در نظر داشته باشید که سس قارچ کمی بعد از پخت سفت می‌‌شود، پس هنگام تهیه سس قارچ آن را زیاد غلیظ و سفت درست نکنید.

سس سالسا

«سس سالسا» یک سس تند و تیز با اصالت اسپانیایی است. کلمه «سالسا» در اسپانیایی در اصل به معنی «سس» است و علاوه بر اینکه نوعی رقص و موزیک مربوط به کشورهای اسپانیولی‌زبانِ اروپایی و آمریکایی جنوبی است، به چاشنی‌‌هایی گفته می‌شود که با غذاها و پیش غذاهای مختلف سرو می‌ شود.

تهیه انواع سس سالاد

البته سس سالسا انواع مختلفی دارد. مشهورترین نوع آن، سس سالسا با پایه اصلی گوجه فرنگی است. موارد مصرف سس سالسا اغلب به عنوان دیپ در کنار مخلفاتی مثل چیپس و ترتیلا، ناچو، تاکو و همچنین به عنوان سس همراه با انواع فست فود، سالاد، انواع غذاهای مکزیکی و ساندویچ است.

سس فلفل تند

حتما تا حالا این تجربه را داشته‌اید که کمی «سس فلفل تند» را به غذا اضافه کنید و با این کار اشتهایتان حسابی باز شود. حتما می‌دانید که لذت خوردن غذاهای مختلف با سس تند برایتان بیشتر از قبل خواهد شد. احتمالا بسیاری از ما سس فلفل را به صورت آماده و از بیرون تهیه می‌کنیم.

اما طرز تهیه سس فلفل تند به عنوان یک سس غذا خوشمزه بسیار ساده است و می‌توانید با استفاده از یک دستورالعمل ساده، خودتان این سس خوشمزه را با فلفل خشک یا تازه در خانه درست کنید. پس آستین هایتان را بالا بزنید و شروع کنید.

سس چیلی تایلندی

اگر به خوردن سس‌‌های تند علاقه نشان می دهید و فقط یک مرتبه طعم خوشمزه «سس تای» را امتحان کرده باشید، حتما عاشق عطر و بوی دلپذیر و بافت جذاب این سس می‌شوید. «سس چیلی تایلندی» که به آن، «تای» هم می‌گویند، یک سس غذا تند و شیرین است که با انواع سوخاری و دیپ‌ها ترکیب بسیار دلچسب و لذیذی می‌شود.

تهیه انواع سس سالاد

سس تایلندی از انواع سس غذا مخصوص سرو کنار مرغ سوخاری و ناگت و مرغ بریان رستورانی است. درست کردن سس تایلندی بسیار ساده است و تنها در ۲۰ دقیقه و به وسیله چند ماده اولیه که به راحتی در دسترس قرار می‌گیرد، تهیه می‌شود.

سس بوفالو

اگر تصمیم به تهیه انواع سس سالاد گرفته‌اید به عنوان یک وعده غذایی، مرغ یا ماهی کبابی و سوخاری میل کنید، «سس بوفالو» را از قلم نیندازید. سس بوفالو یکی از بهترین انواع سس غذا برای این دسته از غذاهای گوشتی است. در واقع سس بوفالو از جمله محبوب‌ترین انواع سس مخصوص برای سرو کنار غذا با مرغ است.

برخی فست فودها هم در کنار این چاشنی خوشمزه و لذیذ، طعم فوق العاده‌ای پیدا می‌کنند. در ضمن طرز تهیه سس خانگی بوفالو بسیار ساده و سریع است. اگر هم در مورد طعمش می‌خواهید بدانید همین جا بگوییم که طعم سس بوفالو کمی به تندی می زند و بر پایه کچاپ هم تهیه می‌شود.

سس پستوی ایتالیایی

اگر پاستاخور باشید و به این غذا علاقه نشان دهید، حتما «سس پستو» را هم می شناسید. این چاشنی فوق‌العاده که اصالتش به کشور ایتالیا و شهر جنوا بر می‌گردد، با ترکیب مواد ساده، بسیار خوشمزه است و طعم انواع پاستا را هم از این رو به آن رو می‌کند.

تهیه انواع سس سالاد

مواد سازنده سس‌پستو، برگ های ریحان، پنیر پارمزان، مغر گردو، سیر، دانه کاج و نمک و فلفل هستند. این سس غذا را به راحتی می‌توانید در خانه، تهیه و در طرز تهیه انواع پاستا و سالاد از آن استفاده کنید. برای درست کردن سس پستو اول باید گردو یا بادام زمینی را آسیاب کنید. برای اینکه سس پستو حسابی جا بیفتد بهتر است یک الی دو ساعت در یخچال بماند. سس پستو را به صورت گرم هم بلافاصله سرو می‌کنند.

نکات کلی در مورد تهیه انواع سس سالاد

  • برای نگهداری سس‌ها در یخچال به مدت طولانی حتماً از ظرف دردار استفاده کنید.
  • میزان ترشی، تندی و شوری هر کدام از سس‌ها را با کم و زیاد کردن محتویات آن می‌توانید تغییر دهید و یک دستورالعمل ثابت برای هیچ کدام وجود ندارد.
  • سس‌هایی که در مواد تشکیل دهنده خود مایونز دارند را در به مدت طولانی نگه ندارید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

23 شهریور 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *