افتتاح حساب ترکیه
دانلود ویدئو از اینستاگرام

برایتان پیش‌ آمده که از بعضی ویدیو های اینستاگرام خوش‌تان بیاید و مایل باشید آن‌ها را ذخیره کنید، اما بلد نستید. گروه تکنولوژی شادمگ چند روش ساده برای دانلود ویدئو از اینستاگرام را به شما آموزش میدهد. به کمک این راهکارها قادر خواهید بود کلیپ‌های موردعلاقه‌تان را روی کامپیوتر، لپ‌تاپ و سایر دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل iOS یا اندروید دانلود کنید.

دانلود ویدیو از اینستاگرام (اندروید)

دستگاه‌های اندرویدی قادر هستند ویدیوهای اینستاگرام را به‌محض بارگذاری در برنامه دانلود کنند و تنها کافی است آدرس محل ذخیره این ویدیو ها را پیدا کنید. البته همچنین می‌توانید برای دانلود کردن کلیپ‌ها بدون آنکه نیاز باشد ابتدا آن‌ها را تماشا کنید از یک اپلیکیشن جانبی بهره ببرید.

دانلود ویدئو از اینستاگرام

در ادامه چگونگی استفاده از این روش‌ها را شرح می‌دهیم:

 اپلیکیشن Insta Saver Pro

با استفاده از اپلیکیشن Insta Saver Pro می‌توانید به صورت رایگان ویدئو، تصاویر، استوری، کپشن و تصویر پروفایل اینستاگرام را با کیفیت بالا و بدون واتر مارک در گوشی خود دانلود و ذخیره کنید.

دانلود ویدیو از اینستاگرام

دریافت کلیپ‌های ویدیویی اینستاگرام از cache اپلیکیشن

برای استفاده از این روش ابتدا باید کلیپ موردنظرتان را کامل مشاهده کنید. هر بخشی که مشاهده می‌کنید، توسط دستگاه اندرویدی شما دانلود می‌شود. به همین خاطر اگر تمایل دارید این کلیپ تمام و کمال دانلود شود، حتماً باید آن را کامل تماشا کنید.

در مرحله بعدی به اپلیکیشن File Manager گوشی بروید و وارد Android Data شوید. حالا به android.instagram.com و سپس Cache و بعد از آن Videos بروید. در این بخش می‌توانید به همه کلیپ‌هایی که تماشا کرده‌اید، دسترسی پیدا کنید. کلیپ موردنظرتان را انتخاب کنید و در میان امکانات مختلف منوی به نمایش درآمده گزینه اجرا را انتخاب کنید.

اگر گوشی شما از اپلیکیشن پیش‌فرض File Manager پشتیبانی نمی‌کند، می‌توانید از اپلیکیشن جانبی مشابه مانند ASUS File Manager بهره ببرید.

اگر می‌خواهید کلیپ‌ها را به فایل صوتی تبدیل کنید، کافی است پس از تغییر نام پسوند .clean را هم به .mp٤ تغییر دهید.

ارزان ترین تبلت بازار کدام است | معرفی بهترین تبلت‌های پیشنهادی بر اساس قیمت و مشخصات

دانلود ویدیو از اینستاگرام

همه این ویدیوها در حافظه موقت (cache) ذخیره می‌شوند. اگر این حافظه پاک شود، ویدیوها هم به همراه آن از بین می‌روند. اگر تمایل دارید این ویدیوها را به‌طور دائم در دستگاه خود ذخیره کنید، باید آن‌ها را به مقصد دیگری در حافظه انتقال دهید.

مقاله مرتبط: اندازه تصاویر شبکه‌ های اجتماعی : راهنمای اندازه مناسب تصاویر برای هر شبکه

 استفاده از اپلیکیشن جانبی برای دانلود ویدئو از اینستاگرام

اگر مایل هستید از راهکار مناسب دیگری بدون نیاز به‌مرور حافظه موقت یا cache بهره ببرید، بهتر است یک اپلیکیشن جانبی مناسب دانلود دریافت کنید. ابزار Video Downloader for Instagram یکی از این گزینه هاست. این اپلیکیشن رایگان و حجم تبلیغات درون برنامه‌ای آن‌هم چندان آزاردهنده نیست. برای استفاده از این اپلیکیشن مراحل زیر را طی کنید:

۱ – در اپلیکیشن اینستاگرام کلیپ موردنظر را باز کنید و سپس به منوی سه‌نقطه در قسمت بالا سمت راست بروید.

۲ – حالا گزینه Copy Link را انتخاب کنید.

۳ – سپس اپلیکیشن Video Downloader for Instagram را باز و روی دکمه Paste ضربه بزنید. می توانید لینک کپی شده را در پیام رسان های مختلف نیز ارسال کنید.

لینک ویدیوی موردنظر در نوار مخصوص ظاهر می‌شود. این ویدیو حالا به‌صورت خودکار دانلود و در گالری ذخیره می‌شود.

دانلود ویدیو از اینستاگرام

دانلود ویدئو از اینستاگرام روی سیستم‌عامل iOS

راهکارهای معدودی برای دانلود کردن کلیپ‌های اینستاگرام روی سیستم‌عامل iOS وجود دارد، اما اپلیکیشنی مخصوص Repost مطالب اینستاگرام وجود دارد که همچنین کلیپ‌ها و تصاویر را هم ذخیره می‌کند. Regrammer یک اپلیکیشن کاملاً رایگان است که به شما کمک می‌کند بتوانید همه ویدیوهای دلخواه خود را از اینستاگرام روی دستگاه مجهز به iOS خود دانلود کنید.

کاربرد اپلیکیشن Regrammer مانند اپلیکیشن Video Downloader for Instagram است. برای استفاده از Regrammer تنها کافی است لینک URL ویدیوی موردنظر را در اینستاگرام کپی و آن را به نوار مخصوص درون اپلیکیشن منتقل کنید. سپس گزینه Preview را برگزینید تا ویدیو را اجرا و همچنین ذخیره کند. ویدیوی موردنظر به‌صورت خودکار در غلتک دوربین ذخیره می‌شود و همچنین امکانات مربوط به Repost هم به نمایش درمی‌آید.

دانلود ویدیو از اینستاگرام

دانلود ویدئو از اینستاگرام از طریق کامپیوتر

برای دانلود فیلم اینستا روی کامپیوتر شخصی می‌توانید از روش دانلود دستی یا استفاده از خدمات آنلاین دانلود ویدیو بهره ببرید. در ادامه هر دو روش را برای‌تان شرح می‌دهیم:

روش های ساده برای اتصال گوشی به تلویزیون با کابل و بدون کابل

دانلود از کدهای منبع

در این روش باید صفحه کدهای منبع را جستجو کنید و لینک دانلود ویدیو را در آن بیابید. برای این کار باید:

۱ – ویدیوی مورد نظر را باز کنید.

۲ – روی ویدیو کلیک راست کنید و گزینه Inspect Elements را برگزینید. این گزینه ممکن است باتوجه به مرورگر شما تحت عنوان دیگری مانند View Page Source ظاهر شود.

 

دانلود ویدیو از اینستاگرام

۳ – حالا دکمه‌های Ctrl و F را به‌طور هم‌زمان فشار دهید تا پنجره کوچک Find باز شود. در پنجره Find عبارت mp٤ را درج کنید.

۴ – این جستار بخشی از کدهای منبع را باز می‌کند. در این قسمت باید لینک کنار src= را که با کد .mp٤ پایان می‌یابد، کپی کنید.

 

دانلود ویدیو از اینستاگرام

۵ – این لینک را کپی کرده و در یک زبانه دیگر paste کنید تا کلیپ هم به نمایش درآید. حالا می‌توانید روی ویدیو کلیک راست کنید و آن را با انتخاب گزینه Save Video as دانلود کنید.

 

دانلود ویدیو از اینستاگرام

 استفاده از خدمات آنلاین

ابزار آنلاین و رایگان DownloadVideosFrom یکی از بهترین ابزارهای آنلاین دریافت ویدیو به شمار می‌رود. این ابزار دارای قابلیت‌های مفید متعدد است و با رابط کاربری مشخص و آسانش تعامل کاربران را سهولت می‌بخشد. برای استفاده از این ابزار این مراحل را طی کنید:

۱ – کلیپ ویدیویی موردنظرتان را در اینستاگرام باز کنید و لینک URL آن را با استفاده از منوی درون برنامه کپی کنید.

۲ – حالا DownloadVideosFrom را باز کنید و لینک را در نوار مخصوص متن قرار دهید.

۳ – گزینه Download MP٤ را زیر این نوار انتخاب کنید تا ویدیو دانلود شود.

 

دانلود ویدیو از اینستاگرام

همچنین گزینه‌هایی برای دریافت فایل در قالب MP٣ (تنها شامل بخش صوتی ویدیو می‌شود) و تصاویر اینستاگرام وجود دارد.

فیلم روش دانلود ویدئو از اینستاگرام

سایز تصاویر در Instagram

سایز تصویر پروفایل

در این شبکه اجتماعی عکس پروفایل شما در محیط یک دایره به قطر ۱۱۰ پیکسل احاطه خواهد شد. اگر می‌خواهید لوگوی خود را در این تصویر نمایش دهید، می‌بایستی آن را دقیقاً در وسط دایره قرار دهید تا از برش خوردن آن جلوگیری کنید.

سایز تصاویر پست‌ها

تصاویر عریض: عرض تصویر می‌بایست حداقل ۱۰۸۰ پیکسل بوده و نسبت ابعاد را حداکثر ۱.۱۹:۱ در نظر بگیرید.
تصاویر عمودی: عرض تصویر را حداقل ۱۰۸۰ پیکسل در نظر بگیرید و نسبت ابعاد می‌تواند حداکثر ۴:۵ باشد.
اگر می‌خواهید از برش خوردن تصویرتان جلوگیری به عمل‌آورید، سعی کنید ابعاد تصویرتان ۳۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل باشد و نسبت ابعاد را چیزی بین ۱.۱۹:۱ (عرضی) و ۴:۵ (قدی) در نظر بگیرید.

راهنمای جامع خرید تلویزیون هوشمند مدل جدید + نکات کلیدی و مهم

سایز تصاویر Thumbnail

تصاویر در داخل صفحه شخصی شما در قالب یک تصاویر ۱۶۱ در ۱۶۱ پیکسل نمایش داده می‌شوند.
حتی اگر تصویر عرضی آپلود کنید، به شکل مربع نمایش داده خواهد شد.
بنابراین لازم است تا نکات مهم تصویر خود را در حالت مرکزی در نظر بگیرید تا در نمایش بندانگشتی پروفایل شما چیزی از قلم نیفتد.

دانلود ویدئو از اینستاگرام

سایز تصاویر تبلیغاتی

تصاویر تبلیغاتی که در قالب مربع هستند باید حداقل ۶۰۰ در ۶۰۰ پیکسل و حداکثر ۱۹۳۶ در ۱۹۳۶ پیکسل باشند. البته توجه داشته باشید که حداقل سایر تصاویر عرضی ۶۰۰ در ۳۱۵ پیکسل و حداکثر آن همان ۱۹۳۶ در ۱۹۳۶ پیکسل خواهد بود.
اینکه تصاویر تبلیغاتی عمودی یا اصطلاحاً قدی باید ابعادی معادل ۶۰۰ در ۷۵۰ پیکسل در حالت پایه و ۱۹۳۶ در ۱۹۳۶ پیکسل در حالت حداکثر، داشته باشند.

سایز تصاویر تبلیغاتی مورداستفاده در بخش Story

تصاویر عمودی و فایل‌های ویدئویی در این بخش باید ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل باشند. (بااین‌حال، حداقل سایز ۶۰۰ در ۱۰۶۷ پیکسل است که نسبت ابعاد آن همان ۱۶:۹ خواهد بود.
حداکثر حجم فایل باید ۳۰ مگابایت باشد.
هر تصویر به مدت ۳ ثانیه نمایش داده می‌شود، بنابراین تصاویر را طوری تهیه کنید که در این بازه حداکثر تأثیرگذاری را داشته باشد.

برای دانلود ویدیو از اینستاگرام در اندروید چکار باید کرد؟

دستگاه‌های اندرویدی قادر هستند ویدیوهای اینستاگرام را به‌محض بارگذاری در برنامه دانلود کنند و تنها کافی است آدرس محل ذخیره این ویدیوها را پیدا کنید.

استفاده از اپلیکیشن جانبی برای دانلود ویدئو از اینستاگرام چگونه است؟

ابزار Video Downloader for Instagram یکی از این گزینه هاست. این اپلیکیشن رایگان و حجم تبلیغات درون برنامه‌ای آن‌هم چندان آزاردهنده نیست.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

8 خرداد 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *