رفع تیرگی دور چشم

معمولا کسی نیست که از تیرگی دور چشمانش راضی باشد چرا که تیرگی دور چشم باعث می شود خسته، بی‌حوصله، بیمار و پیرتر دیده شوید. گروه زیبایی شادمگ به شما راههایی را برای رفع تیرگی دور چشم یاد می دهد تا با کمترین هزینه بهترین نتیجه را بگیرید.

علل و راه های رفع تیرگی دور چشم

باید بدانیم که سیاهی دور چشم به تنهایی نشانگر بیماری خاصی نیست و ایجاد آن نباید ما را نگران وضعیت سلامت خود کند بلکه ظاهر شدن آن ها در بیشتر موارد علامتی برای ایجاد تغییر در عادات روزمره ی زندگی است.

دلایل زیادی باعث ایجاد تیرگی دور چشم می شوند، عبارت از:

ژنتیک

تحقیقات نشان داده است ویژگی های پوستی نظیر ضخامت، رنگ و توزیع ملانین در پوست ( مانند پوست زیر چشم) از والدین به فرزندان منتقل می شود.

کم خوابی

کم خوابی را می توان اصلی ترین عامل این عارضه دانست. زمانی که فرد به اندازه ی کافی در طول شب بیدار باشد و چشم ها برای مدت طولانی استراحت نکنند گردش خون در زیر پوست دچار اختلال شده و سبب بروز این عارضه می شود.

کمبود آب بدن

زمانی که در طول شبانه روز به میزان مناسب آب مصرف نشود رگ های خونی خشک شده و گردش خون را با مشکل مواجه می کند.

نور مستقیم آفتاب

رنگدانه ملانین در پوست وجود دارد و تحت تاثیر شدت نور آفتاب سبب تغییر رنگ شده و پوست به سمت تیرگی می رود.

رفع تیرگی دور چشم
مصرف سیگار و یا مواد اعتیاد آور

توتون و تنباکو، نوشیدنی های کافئین دار و همچنین الکل؛ میزان خون جریان یافته درون رگ ها را کاهش می دهند.

کمبود ویتامین

ویتامین هایی نظیر E,C,D,Kدر شادابی و طراوت پوست بسیار موثر هستند و رژیم غذایی نادرست سبب کاهش میزان این ویتامین ها در بدن می شود.

مشکلات پزشکی

مشکلات گوارشی(کبد، کلیه و معده)، مشکلات تیروئیدی و عصبی

سن: بروز این عارضه در سنین مختلف گزارش شده است اما با افزایش سن به خصوص در میانسالی احتمال ابتلا، بیشتر می شود.

مشکلات تغذیه ای

رژیم های غذایی نادرست لاغری و یا غذاهای ناسالم

آلرژی و حساسیت های فصلی

حساسیت های فصلی که سبب خشکی پوست و یا آبریزش بینی می شوند. التهاب بینی، پوست اطراف چشم را تحت تاثیر قرار داده و سبب حساسیت آن می شود و در نهایت علت حلقه سیاه دور چشم می شود.

اختلالات قاعدگی

تحقیقات نشان داده است خونریزی های شدید و طولانی مدت را می توان یکی از علت های این عارضه دانست.

کم خونی و کمبود آهن خون
تجمع رنگدانه ها

راهکارهای خانگی رفع تیرگی دور چشم

در ادامه به برخی راهکار های درمان خانگی سیاهی دور چشم می پردازیم.

خواب کافی

ساده به نظر می رسد اما در افرادی که سابقه ی وجود حلقه های سیاه در زیر چشمان خود نداشتند معمولا کمبود خواب و یا سپری کردن دوره های استرس زا دلیل ایجاد این تیرگی ها است.

پس بهتر است مدتی به دور از اضطراب به سر ببرید و حدود ۸ ساعت خواب مفید در شب داشته باشید.

استفاده از بالش بلند

اگر تیرگی اطراف چشمانتان یک مشکل صبحگاهی است، احتمالا به دلیل وضعیت قرارگیری سرتان هنگام خواب بوده است.

اگر هنگام خواب سر پایین تر از بدن قرار گیرد، جریان مایعات به طرف سر هدایت می شود و می تواند باعث سیاهی دور چشم شود. به پشت خوابیدن و استفاده از یک بالش بلند در بهبود این وضعیت موثر است.

اعجاز ماسک صورت خیار

برش های خیار را به عنوان روی ناحیه ی چشم ها قرار دهید تا خستگی و تورم چشم هایتان را کاهش دهند. آب و ویتامین C موجود در خیار به مرطوب کردن و تغذیه پوست کمک می کنند.

رفع تیرگی دور چشم

خیار همچنین حاوی ماده ای به نام سیلیکا است که برای داشتن پوستی با بافت سالم ضروری می باشد.

چای کیسه ای

چای کیسه ای می تواند در کاهش تیرگی و پف اطراف چشم موثر باشد. از آن جایی که کافئین موجود در چای دارای خاصیت آنتی اکسیدانت است به سلامت پوست نیز کمک می کند.

شما می توانید از انواع چای سیاه، سبز و یا دمنوش های گیاهی دیگر هم استفاده کنید.

به این ترتیب که بعد از قرار دادن چای کیسه ای درآب جوش آن را خارج کنید و صبر کنید تا خنک شود.

حتی برای نتیجه ی بهتر می توانید در این مرحله چای کیسه ای را درون فریزر قرار دهید تا همزمان کمپرس سرد هم داشته باشید. سپس آن را روی چشمانتان قرار دهید.

ماساژ با روغن های گیاهی

اگر علاقمند به استفاده از روغن های گیاهی هستید خوب است بدانید که این روغن ها می توانند در کاهشو رفع تیرگی دور چشم موثر باشند. می توانید آن ها را به تنهایی یا در ترکیب با مواد دیگری مثل روغن نارگیل استفاده کنید تا نتیجه ی بهتری بگیرید.

روغن اسطوخودوس، روغن رازیانه، روغن بابونه و روغن گل رز از روغن های گیاهی کاربردی در کاهش تیرگی زیر چشم ها هستند. می توانید ناحیه ی اطراف چشم را با مقداری از آن ها به آرامی مالش دهید.

جوان سازی پوست با گلاب

گلاب نه تنها بوی فوق العاده ای دارد بلکه می تواند پوست خسته را آرام و جوان کند. کافی است پنبه یا پد آرایشی خود را در گلاب قرار دهید و به مدت پانزده دقیقه روی ناحیه ی چشم ها بگذارید. این کار را روزانه تکرار کنید تا نتیجه ی مطلوب حاصل شود.

روتین مراقبت از موی فر + نکات طلایی که موی شما را زیبا می کند !

رفع تیرگی دور چشم

رتینوئیدها را امتحان کنید

رتینوئید ها در کلاژن سازی و جوان سازی پوست اثرات خوبی دارند. اگر سیاهی زیر چشم شما به دلیل نازک شدن پوستتان در این ناحیه است، از محصولات دارای رتینوئید استفاده کنید.

بسیاری از کرم ها و محصولات مراقبت از پوست که دارای این مواد هستند، به راحتی در داروخانه ها قابل دسترس می باشند.

استفاده از ماسک شیر

لبنیات و به طور خاص شیر دارای ویتامین A می باشند. این ویتامین که حاوی ماده ی رتینوئید است به روشن کردن پوست کمک می کند.

به سادگی می توانید با آغشته کردن پد آرایشی خود به شیر خنک و قرار دادن آن روی پوست به مدت ده دقیقه از مزایای این ویتامین سودمند استفاده کنید. می توانید این ماسک صورت را روزانه دو بار استعمال کنید تا نتیجه ی لخواه خود را بگیرید.

پوست خود را با سیب زمینی تغذیه کنید

سیب زمینی منبعی غنی از ویتامین C می باشد و برای جوان سازی پوست بسیار مفید است. برای بهره گیری از خواص آن کافی است یک سیب زمینی را رنده کنید تا عصاره اش خارج شود. سپس پد پنبه ای را در آن بخیسانید و روی ناحیه ی چشم ها قرار دهید، بعد از ده دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید.

از عصاره ی گوجه و لیمو استفاده کنید

گوجه حاوی آنتی اکسیدانتی به نام لیکوپن است که علاوه بر حفظ سلامت قلب و عروق و بهبود بینایی به داشتن پوستی نرم تر و منعطف تر کمک می کند.

لیمو نیز دارای اثرات سفید کنندگی است. بهتر است مقداری برابر از آب لیمو و گوجه ی میکس شده را مخلوط کنید.

توجه داشته باشید ابتدا مقداری از این ترکیب را روی پوست خود امتحان کنید تا مطمئن شوید دچار التهاب و قرمزی پوست نمی شوید.

سپس پنبه آغشته به این ترکیب را در اطراف چشمان خود قرار دهید و بعد از ده دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید. روزانه این کار را انجام دهید تا تیرگی اطراف چشمانتان کاهش یابد.

محلول آب پرتقال و گلیسرین را امتحان کنید

همانطور که می دانید پرتقال منبعی غنی از ویتامین های C و A است که هر دو در داشتن پوستی روشن، سالم و جوان به ما کمک می کنند.

برای درخشش بیشتر چند قطره گلیسرین به آب پرتقال اضافه کنید و مانند قبل پنبه ی آغشته به این محلول را روی پوست زیر چشم خود قرار دهید.

روغن ویتامین E را شب ها استفاده کنید

ویتامین E با رادیکال های آزادی که باعث ایجاد چروک های پوستی و اثرات پیری می شوند، مبارزه می کند. قبل از خواب با یک قطره از این روغن ناحیه ی تیره ی زیر چشمانتان را به آرامی ماساژ دهید و اجازه دهید تا صبح روی پوست باقی بماند و بعد با آب ولرم صورت خود را بشویید.

رفع تیرگی دور چشم

با روغن نارگیل پوست خود را مرطوب نگه دارید

روغن نارگیل یک ضد التهاب قوی و طبیعی است و اثر مرطوب کنندگی فوق العاده ای در پیشگیری از چین و چروک دارد. از این روغن هم مانند روغن ویتامین E قبل از خواب استفاده کنید و بگذارید در طول شب باقی بماند تا پوست را نرم کند.

اثر ضد التهابی زردچوبه را امتحان کنید

زردچوبه نیز مانند روغن نارگیل دارای اثر ضد التهابی است. همچنین این ادویه یک آنتی اکسیدانت طبیعی است که می تواند در رفع تیرگی دور چشم موثر باشد. می توانید پودر زردچوبه را با آب آناناس ترکیب کنید تا یک خمیر به دست بیاید.

فراموش نکنید ابتدا مقداری از این خمیر را روی پوست خود امتحان کنید تا مطمئن شوید به این ترکیب حساسیت ندارید.

سپس مقداری از آن را در ناحیه ی تیرگی زیر چشم ها قرار دهید و بعد از ده دقیقه با پارچه ای مرطوب پوست خود را پاک کنید. این ماسک را روزانه استفاده کنید.

صورت خود را ماساژ دهید

ماساژ ملایم صورت و ناحیه ی زیر چشم ها جریان خون را افزایش می دهد و از جمع شدن خون در مویرگ ها جلوگیری می کند.

به عنوان یک عادت روزانه بعد از استفاده از کرم صورت به آرامی پوستتان را ماساژ دهید و به آرام شدن عضلات و افزایش گردش خون در این ناحیه کمک کنید.

استفاده از مرطوب کننده و ضد آفتاب

واضح است که پوست خشک زودتر چروک می شود و اثرات پیری، لک و تیرگی را بروز می دهد. کرم ها ی مرطوب کننده و ضد آفتاب به حفظ سلامت و شادابی پوست کمک می کنند.

می توانید از مرطوب کننده های دارایSPF استفاده کنید تا از پوست خود در برابر رادیکال های آزاد و اشعه ی خورشید به خوبی محافظت کنید.

آب بیشتری بنوشید

فراموش نکنید که بیش از نیمی از بدن ما از آب تشکیل شده است. کمبود آب یا دهیدراته شدن بدن عواقب زیادی دارد که خشکی و تیرگی پوست نیز یکی از آن ها است. در طول روز آب بیشتری بنوشید تا سلامت سلول های بدنتان را حفظ کنید.

مواد غذایی دارای کلاژن را به وعده های خود اضافه کنید

هرچه سن بالاتر می رود عضلات و بافت پوست اطراف چشم ضعیف تر و سست تر می شوند. با مصرف خوراکی های دارای ویتامین C بدن ما هیالورونیک اسید بیشتری جذب می کند.

این اسید ضروری که به ساخت کلاژن و جوان ماندن پوست کمک می کند، به طور طبیعی در بدن وجود دارد اما با افزایش سن مقدار ذخیره ای آن کاهش می یابد. بنابراین مصرف ویتامین C به حفظ سلامت پوست کمک می کند.

بعضی از منابع غنی از ویتامین C شامل مرکبات، فلفل قرمز، توت فرنگی و انواع کلم ها مثل کلم بروکلی، کلم بروکسل (غنچه ای) و کلم پیچ هستند.

غذاهای دارای امگا ۳ برای رفع تیرگی دور چشم

امگا ۳ در خوراکی هایی مثل ماهی سالمون و گردو یافت می شود. این اسید چرب گردش خون را بهبود می بخشد و اگر تیرگی زیر چشمان شما ناشی از جمع شدن خون در این ناحیه باشد، استفاده از این مواد غذایی به بهبود پوست شما کمک می کنند.

پاک کردن ریمل ضدآب با ترفند های خانگی بدون ریزش یک تار مژه

خوراکی های دارای آهن را نیز فراموش نکنید

کمبود گلبول های قرمز در اثر کمبود آهن (آنمی)، می تواند دلیل ایجاد سیاهی دور چشم باشد. با مصرف غذاهایی مثل گوشت قرمز، غلات، حبوبات و کشمش به بهبود شرایط بدن خود و درنتیجه داشتن پوست سالم تر کمک کنید.

عادات تغذیه ای خود را تغییر دهید

مصرف زیاد نمک با افزایش آب میان بافتی همراه است و باعث تورم بافت ها مثل پف زیر چشم می شود. مصرف الکل نیز باعث دهیدراته شدن بدن می شود که این مورد هم یکی دیگر از دلایل تیرگی زیر چشم ها می باشد.

با اصلاح عادات تغذیه ای ازجمله کم کردن مصرف نمک و الکل پوست خود را شاداب نگهدارید.

استفاده از دارو های ضد حساسیت را در نظر داشته باشید

اگر همراه با تیرگی دور چشم علائم دیگری دارید که نشان دهنده ی آلرژی یا حساسیت شما است، از دارو های ضد حساسیت (Anti Histamine) با مشورت پزشک خود استفاده کنید تا تیرگی زیر چشم هایتان کاهش یابند.

سیگار را ترک کنید

احتمالا این جمله را برای پیشگیری از بسیاری بیماری ها شنیده اید. سیگار اینجا نیز مقصر است، چرا که منابع ذخیره ای ویتامین C بدن را کاهش می دهد و از دلالیل مهم ایجاد سیاهی زیر چشم است. با ترک عادت سیگار کشیدن پوست عمل کلاژن سازی را بهتر انجام می دهد و جوان تر باقی می ماند.

رفع تیرگی دور چشم

 

6 راه کلینیکی رفع تیرگی دور چشم

 درمان موضعی

کرم‌های زیادی ادعای درمان تیرگی دورچشم را دارند ولی عملاً تعداد کمی از آنها واقعا موثر هستند. گاهی کرم‌های دورچشم ترکیبی که در داروخانه آماده می‌شود می‌تواند اثر درمانی خوبی داشته باشد.

 تزریق چربی

یکی از روشهای رفع گودی و تیرگی زیر چشم استفاده از پرکننده‌ها می‌باشد که چربی بدن خود فرد هم جزو همین پرکننده‌ها محسوب می‌شود.

درمورد تزریق چربی زیر چشم باید گفت این روش به عنوان یکی از متدهای ماندگار و کم عارضه است که البته هردوی این موارد به مهارت و تکنیک تزریق مرتبط است.

 

مزایای تزریق چربی زیر چشم

  1. رؤیت نتایج تزریق چربی زیر چشم بلافاصله پس از اتمام تزریق
  2.  کم عارضه بودن تزریق چربی زیر چشم
  3.  حداقل دوران نقاهت و بدون نیاز به بستری شدن
  4.  ماندگاری تزریق چربی زیر چشم مشروط بر تکنیک و مهارت پزشک

 تزریق ژل

تزریق ژل نیز مانند تزریق چربی به منظور پر کردن گودی زیر چشم، روشی موثر در رفع این عارضه محسوب می‌شود. در تزریق ژل به اجزای مختلف صورت با توجه به این مطلب که ژل‌ها ساختنی هستند (مانند چربی از بدن خود فرد قابل استخراج نیست و در کارخانه تولید می‌شود) .

ممکن است در موارد نادری ایجاد حساسیت نمایند و این تنها عارضه غیرمعمول این ماده است. البته بدون در نظر گرفتن مهارت پزشک در تزریق و مرغوبیت خود ژل که در موفقیت این روش بسیار دخیل هستند.

رفع تیرگی دور چشم

 مزوتراپی

مزوتراپی روشی است که در آن ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان‌ها و دیگر مواد فعال، مستقیما به درون لایه سوم پوست، جایی‌که رگ‌های خونی وجود دارند، یعنی مزودرم، تزریق می‌شود.

هدف از مزوتراپی، افزایش فعالیت‌های فیبروبلاست، یعنی سلول‌های مسئول تولید کلاژن، الاستین و هیالورونیک اسید در پوست، و کاربرد غلظت زیاد مواد فعال ضروری برای احیای پوست سالم و جوان، می‌باشد.

با تکرار این کار، مقدار کلاژن افزایش یافته و به این ترتیب، رنگ پوست زیر چشم‌ها، از تیرگی در آمده بهبود می‌یابد.

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ، که با نام نیدلینگ پوست نیز شناخته می‌شود، روش جوانسازی پوست با حداقل تهاجم است که در آن، از ابزاری استفاده می‌شود که دارای سوزن‌های ظریفی است.

این سوزن‌ها برای ایجاد سوراخ‌های ریز درون پوست، به منظور ایجاد جراحت پوستی کنترل شده، استفاده می‌شوند.

هر سوراخ، کانالی ایجاد می‌کند که بدن را برای پرکردن این جراحات میکروسکوپی با تولید کلاژن و الاستین جدید، تحریک می‌کند و از این طریق بافت، رنگ و سفتی پوست، بهبود می‌یابد.

به همین جهت میکرونیدلینگ هم در گروه درمان‌های سیاهی دور چشم قرار می‌گیرد.

میکرونیدلینگ بر روی نواحی حساس اطراف چشم، باید توسط متخصص و با احتیاط کامل، انجام شود.

با توجه به حساسیت و ظرافت این روش توصیه می‌شود حتما توسط متخصص پوست و مو انجام پذیرد تا با بهترین نتایج میکرونیدلینگ و حداقل عوارض آن مواجه شوید.

 لیزر

جوانسازی زیر چشم با لیزر به طور قابل توجهی، سیاهی دور چشم و زیر چشم را بهبود می‌بخشد. لیزر پوست می‌تواند رنگ پوست تیره را روشن ساخته و همچنین تشکیل کلاژن‌های جدید در پوست را تحریک کند و در نتیجه موجب کاهش سیاهی دور چشم و خطوط دور چشم گردد.

درمان سیاهی دور چشم با روغن ها

برای رفع سیاهی دور چشم علاوه بر استفاده بیشتر از سبزیجات غنی از ویتامین K در رژیم غذایی خود می‌توانید از فرآورده‌های موضعی دربرگیرنده کافئین که حاوی vitamin K هم هستند استفاده کنید.

با روغن نارگیل پلک‌ها را نرم کنید

درست است که روغن نارگیل با سیاهی دور چشم مبارزه نمی‌کند، اما راه حلی برای کاهش خطوط نازک و ظریف چین‌ و چروک زیر چشم و خشکی پوست زیر چشم شما است.

رفع تیرگی دور چشم

این روغنِ همیشه در دسترس به دلیل داشتن خواص مغذی به‌عنوان یک سوپر فود یا “غذای فوق العاده ” شناخته می‌شود.

درعین‌حال فرآورده‌ای زیبایی بخش و آرایشی نیز هست که با غلظت بالای اسیدهای چرب کوتاه زنجیره‌ای که دارد باعث کاهش التهاب می‌شود و شما می‌توانید با به‌کارگیری دقیق و منظم آن، رطوبت رسانی فوق‌العاده‌ای برای پوستتان فراهم کنید.

حفظ رطوبت در پوست با استفاده از روغن زیتون

از آنجاکه این روغن آشپزی رایج، حاوی ویتامین‌های محلول در چربی (مانند E و K) است، می‌تواند جهت آبرسانی به پوست زیر چشم، در خانه به کار رود.

البته پژوهش‌های دقیق درباره‌ی سنجش اثربخشی روغن‌زیتون روی حلقه‌های تیره و چروک زیر چشم وجود ندارد، اما استفاده از آن با حرکات ضربه‌ای ملایم روی پوست نم‌دار می‌تواند موجب به دام افتادن رطوبت و حفظ آن در پوست شود.

گرفتن وز مو و خلاصی از پف کردن مو با 11 روش خانگی

 با آلوئه ورا پف دور چشم خود را بگیرید

اگر در خانه‌ی شما گیاه آلوورا وجود دارد می‌توانید از برگ‌های آبدار آن برای پوست خشک (شامل بخش‌های نازک و خطوط زیر چشم خود) استفاده کنید.

تحقیقات نشان داده است که گیاه آلوورا سرشار از ویتامین، مواد معدنی، آنزیم‌ها، اسیدهای چرب و دارای ویژگی ‏های ضدالتهابی برای پف زیر چشم و رفع تیرگی دور چشم است.

 ماساژ با روغن آرنیکا

اگر کبودی (رنگ مایل به آبی) زیر چشمان شما به دلیل گشادشدن رگ‌های خونی باشد، مقدار کمی آرنیکا می‌تواند به بهبود کبودی پوست شما کمک کند.

نوع موضعی روغن آرنیکا می‌تواند در بهبود ظاهری و رفع کبودی‌ و برخی بیماری‌های پوستی نیز مؤثر باشد.

شیوه ساختن کرم دور چشم خانگی برای رفع سیاهی دور چشم

اگر آماده‌اید تا کرم دور چشم خانگی خود را درست کنید این طرز تهیه را در نظر بگیرید. این دستورالعمل به روشن شدن پوست زیر چشم و درمان سیاهی دور چشم شما کمک می‌کند.

تمام مواد زیر را باهم مخلوط کرده و به‌طور مداوم در صبح و شب استفاده کنید

  • یک قاشق چای‌خوری روغن ویتامین E
  • نصف قاشق چای‌خوری اسانس اسطوخودوس (لاوندر)
  • یک قاشق چای‌خوری اسانس آرنیکا
  • یک قاشق چای‌خوری ویتامین K

هشدار:
اسانس ها می‌توانند تا سه سال پایدار باشند ولی بهتر است هر هفته یک فرآورده‌ی تازه درست کنید تا از رشد باکتری‌ها، میکروب‌ها و آلودگی جلوگیری کنید.

  1. پد ضد پف زیر چشم خود را بسازید
  2. دو فنجان آب بجوشانید.
  3. دو کیسه چای سبز را به آب اضافه کنید و پس از دم کشیدن بگذارید تا خنک شود.
  4. توپک‌های پنبه‌ای را در دم‌نوش چای سبز بخیسانید.
  5. با ضربات ملایم پنبه، زیر چشم خود را با چای سبز مرطوب کنید.
  6. کیسه‌های کوچک چای سبز نیز می‌توانند پس از دم کشیدن و سرد شدن، برای کاهش پف زیر چشم مفید باشند.
  7. کیسه‌های کوچک چای سبز نیز می‌توانند برای کاهش پف زیر چشم مفید باشند

رفع تیرگی دور چشم

3 ابزار برای بهبود اثربخشی

اکنون شما می‌دانید چه مواد مؤثره‌ای به شما کمک می‌کند تا پوست زیر چشم شما ظاهری زیبا و بهتر داشته باشد ولی این را هم باید بدانید که برای رفع تیرگی دور چشم چند گزینه دارید.

انگشتان شما

ساده‌ترین ابزار به کار بردن این فرآورده‌ها، دقیقاً نوک انگشتان شما است.

اگر از انگشتان خود استفاده می‌کنید برای جذب بهتر کرم یا روغن روی سطح پوست خود، پیشنهاد می‌کنیم از انگشت میانه خود استفاده کنید و با ضربات ملایم از زاویه‌ی داخلی به سمت زاویه‌ی بیرونی حرکت کنید. هنگام کرم زدن، پوست زیر چشم خود را نکشید.

کارشناسان بیشتر انگشت میانی یا انگشت چهارم شما را پیشنهاد می‌کنند زیرا شما کنترل فشار کمتری روی آن‌ها دارید و می‌توانید در ناحیه حساس چشمی خود با این انگشتان ضربه ملایم‌تری بزنید.

 گواشا

این روش درمانی طبیعی جایگزین، با تحریک خون‌رسانی در جریان خون مویرگی بافت نرم را از طریق خراش دادن ملایم عمل می‌کند.

غلتک (رولر) ها و خراش دهنده‌های گواشا برای کمک به افزایش جریان خون و شادابی و نوسازی زیرپوست چشم طراحی‌شده‌اند. البته درحالی‌که هیچ مطالعه‌ی علمی و واقعی برای نشان دادن اثربخشی آن‌ها وجود ندارد، برخی از استفاده‌کنندگان روی اثربخشی این ابزارها سوگند می‌خورند.

استفاده از گواشا ممکن است به درمان سیاهی دور چشم، تحریک و سفت شدن پوست نازک زیر چشم شما کمک کند.

غلتک‌های سنگی سرد (JADE ROLLER)

jade roller یا رولرهای ساخته‌شده از یشم سبز و سایر مواد مانند گل رز و آمیتیس (از کانی‌های کوارتز) برای کاهش چین‌ و چروک و تقویت کلاژن‌ در فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی وجود دارند.

پژوهش‌های فراوانی برای پشتیبانی این ادعا وجود ندارد، اما برخی از افراد استفاده از محصولات نرم‌کننده و این رولرهای سنگی خنک را برای کمک به نفوذ و افزایش جذب مواد مؤثره به پوست، تحریک جریان خون رسانی در پوست، برطرف کردن سیاهی دور چشم و در نهایت داشتن پوستی صورتی و شاداب مفید می‌دانند.

قرص برای رفع تیرگی دور چشم

قرص های تقویتی می‌توانند یکی از راه های موثر رفع تیرگی دور چشم باشند اما توجه داشته باشید که به هیچ عنوان بدون نسخه پزشک و بدون مشورت درمانگر شروع به مصرف قرص نکنید.

معمولا قرصی که پزشکان برای درمان تیرگی دور چشم توصیه می‌کنند حاوی ویتامین A و رتینول است که تاثیر زیادی در شادابی پوست می‌گذارد.

کرم رفع تیرگی دور چشم

یکی از روش های از بین بردن سیاهی دور چشم استفاده از انواع کرم ها است . اما همان طور که گفته شد به خاطر حساسیت زیاد پوست اطراف چشم این که از چه کرمی برای درمان استفاده می‌کنید اهمیت دارد.

ماسک رفع تیرگی دور چشم

استفاده از ماسک نیز مثل استفاده از کرم دور چشم می‌تواند یک راه موثر برای رفع سیاهی دور چشم باشد.

شما می‌توانید این ماسک ها را از داروخانه ها تهیه کنید و یا می‌توانید خودتان در منزل یکی از آن ها را بسازید.

به طور مثال، می‌توانید با ترکیب عصاره سیب زمینی و خیار یک ماسک معجزه آسای از بین برنده سیاهی دور چشم بسازید. باید این ماسک را ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زیر چشم گذاشته و سپس با اب ولرم بشویید تا شاهد تاثیر آن باشید.

علل تیرگی دور چشم چیست؟

ژنتیک، کم خوابی، کمبود آب بدن، نور مستقیم آفتاب

چگونه از ماسک شیر برای رفع تیرگی دور چشم استفاده کنیم؟

لبنیات و به طور خاص شیر دارای ویتامین A می باشند. این ویتامین که حاوی ماده ی رتینوئید است به روشن کردن پوست کمک می کند. به سادگی می توانید با آغشته کردن پد آرایشی خود به شیر خنک و قرار دادن آن روی پوست به مدت ده دقیقه از مزایای این ویتامین سودمند استفاده کنید. می توانید این ماسک صورت را روزانه دو بار استعمال کنید تا نتیجه ی دلخواه خود را بگیرید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

23 بهمن 1400

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *