افتتاح حساب ترکیه
زرد شدن قاب گوشی

علت زرد شدن قاب گوشی چیست؟ قاب های ژله ای و سیلیکونی بعد از مدتی استفاده زرد میشوند و ظاهری نامطلوب به گوشی تان می دهند. با کمک روش های آسانی که در این مقاله از سبک زندگی شادمگ یادتان می دهیم، قاب گوشی تان را مثل روز اولش نو و براق کنید.

دلیل زردن شدن قاب گوشی چیست ؟

دلایل بسیار زیادی برای تغییر رنگ قاب های شفاف تلفن همراه وجود دارد که ما میخواهیم در اینجا به مهمترین آن ها اشاره کنیم:

انواع قاب گوشی - زرد شدن قاب گوشیتابش مستقیم نور خورشید

اگر لکه های زرد رنگ یا تیره ای بر روی گارد محافظ شفاف خود مشاهده کردید یکی از دلایل آن تابش مستقیم نور خورشید به آن است. زیرا اشعه فرابنفش به خوبی میتواند روی پلیمر های مواد اولیه این کیس ها تغییراتی ایجاد کند و عملکرد تغییر رنگ در پلاستیک آن پدیدار شود.

افزایش دما در محیط و جیب میتواند باعث زرد شدن قاب گوشی شود

یکی دیگر از دلایل تغییر و افزایش دما و رد کردن حالت استاندارد آن است. دقیقا مثل مورد قبلی به شدت مواد اولیه پلیمری را تغییر رنگ داده و آن را درگیر خود میکند و در نهایت اگر این موضوع ادامه پیدا کند قطعا شاهد بد شکل شدن کاور موبایل خود هم باید باشید.

استفاده از مواد اسیدی

استفاده از مواد های بسیار شیمیایی یا در کنار آن مواد اسیدی و همچنین نوشابه به شدت در تغییر رنگ و سیاه و زرد شدن آن تاثیر مستقیم میگذارد.

جذب چربی زیاد عامل زرد شدن قاب گوشی

چربی قطعا همه چیز را ناابود میکند. علت زرد شدن قاب ژله ای در بعضی از مواقع چربی دستان شما یا چرب بودن محل قرارگیری گوشی بر روی سطوح است.

زردی قاب - زرد شدن قاب گوشی

زردن شدن قاب گوشی را چگونه از بین ببریم ؟

آب صابون یا مواد شوینده لباس

در معروفترین روش مورد استفاده برای تمیز کردن زردی، ابتدا آن با آب صابون یا آب و شوینده لباس خیسانده و سپس با مسواکی نرم سطح قاب خود را مسواک کنید تا لکه‌های زرد پاک شوند.

به طور کلی، اگر لک شدن قاب گوشی ناشی از مواد طبیعی موجود در قاب گوشی مانند چربی دست باشد، به راحتی تمیز می‌شود؛ اما اگر به دلیل اکسیداسیون یا دلایل مشابه زرد باشد، نمی‌توان آن را کامل تمیز کرد.

از بین بردن زرد شدن قاب گوشی با مایع سفید کننده

احتمالا شما هم شاهد این بوده‌اید که سفید کننده (وایتکس) خیلی چیزها را سفید یا بی‌رنگ کرده است. ژل سیلیکونی هم از این قائده مستثنی نیست و می‌توان با سفید کننده آن را تمیز کرد. پیش از استفاده از سفید کننده، حتما لوازم مورد نیاز کار با آن که شامل دستکش پلاستیکی، پیش بند و ماسک صورت یکبار مصرف است را تهیه کنید. سپس طبق دستورالعمل اول سفید کننده را رقیق کرده و بر اساس نسبت تعیین شده روی بسته‌بندی محصول، از آن استفاده کنید.

بهترین روش آب ‌بندی ماشین صفر ؛ اینطوری ماشین عمری برات کار میکنه

برای تمیز کردن قاب گوشی، ابتدا آن را در مکانی با تهویه مناسب قرار داده و پس از خیساندن در سفید کننده و پاک کردن، آن را شسته و خشک کنید؛ اما در این مورد هم اگر زرد شدن قاب موبایل در اثر اکسید شدن ایجاد شده باشد، نمی‌توانیم به خوبی آن را پاک کنیم.

خمیر دندان برای رفع زردن شدن قاب گوشی

خمیردندان می‌تواند لکه‌های سرسخت چای یا قهوه را به راحتی از روی قاب گوشی تمیز کند، اما کارایی آنچنانی برای مقابله با زرد شدن قاب موبایل ندارد.

تمیز کردن با مایع ظرف شویی

۱- ابتدا قاب را از گوشی موبایل جدا کنید. آب و محلول‌های پاک کننده ممکن است به گوشی آسیب برساند.

۲- درون یک لیوان آب، دو قطره مایع ظرف شویی بریزید. آب و مایع ظرف شویی را خوب هم بزنید و مخلوط کنید.

۳- یک مسواک تمیز را درون محلول تمیز کننده فرو کنید، اگر مسواک تمیز ندارید از یک دستمال مناسب استفاده کنید. سپس سطح قاب گوشی را با مسواک پاک کنید. با حرکات بالا پایین یا حرکات دایره‌ای سطح قاب را با آب و مایع ظرف شویی خوب تمیز نمایید. تمیز کاری را هم از درون و هم از بیرون قاب انجام دهید.

۴- با یک دستمال نرم یا دستمال میکروفیبر خشک قاب گوشی را به خوبی پاک کنید تا مواد شوینده از روی قاب تمیز شود.
۵- حالا باید حدود یک ساعت منتظر بمانید تا قاب گوشی در هوای آزاد قرار بگیرد. بلافاصله گوشی را روی قاب قرار ندهید. زیرا حتی مرطوب بودن قاب گوشی ممکن است به موبایل شما آسیب بزند. پس عجله نکنید و اجازه دهید قاب کاملا خشک شود.

رفع زردن شدن قاب گوشی با الکل

الکل قدرت تمیزکنندگی بالایی دارد و یکی دیگر از گزینه‌های پیشنهادی برای مقابله با زرد شدن قاب گوشی است. الکل دارای خصوصیات ضدعفونی است و به سرعت تبخیر می‌شود، بنابراین قاب گوشی در مدت زمان کوتاهی خشک می‌شود. می‌توانید یک بطری الکل دارویی ۷۵٪ بخرید و برای تمیز کردن قاب موبایل، ابتدا آن را ۱۰ دقیقه در الکل گذاشته تا خیس بخورد و سپس لکه‌ها را با دستمال پاک کنید.

قاب ژله ای شفاف - زرد شدن قاب گوشی

اسکراب با جوش شیرین

حتما شنیده‌اید که جوش شیرین طیف وسیعی از لکه ها را از بین می برد. برای استفاده از این ترفند، ابتدا جوش شیرین را روی سطح قاب گوشی بپاشید و سپس، با استفاده از یک مسواک مرطوب آن را کاملا روی سطوح قاب گوشی پخش کنید. در آخر جوش شیرین را شسته و از یک پارچه نرم برای خشک کردن قاب استفاده کنید.

مهمترین نکات برای تمیز ماندن و جلوگیری از زردن شدن

چربی‌ها، اصلی‌ترین عامل کثیف شدن قاب‌ها هستند. از این رو برای تمیز ماندن قاب گوشی خود، بهتر است هرگز با دستان کثیف یا چرب، گوشی خود را در دست نگیرید. همچنین نظافت‌های ماهانه را فراموش نکنید و پیش از اینکه گوشی شما بیش از اندازه کثیف و آلوده شود آن را تمیز کنید.

دلایل مهم سوختن نوک برگ گیاهان + روش های جلوگیری از قهوه ای شدن برگ گیاه

به یاد داشته باشید که برای تمیز کردن قاب موبایل نباید از حلال‌ها، مواد اسیدی و شوینده‌های بسیار قوی استفاده کنید. همینطور استفاده از سفیدکننده، تنها برای قاب‌های ژله‌ای بسیار زرد و آن هم با رعایت نکات ایمنی از قبیل دستکش و ماسک، مجاز است.

در نهایت بهتر است پس از طی تمام مراحل نظافت، گوشی موبایل خود را نیز تمیز کرده و سپس آن را درون قاب خود بگذارید. برای این کار می‌توانید یک دستمال میکروفایبر یا یک پنبه را با کمی الکل غیر سمی یا آب مرطوب کرده و بدنه گوشی را با آن تمیز کنید.
برای تمیز کردن گلس گوشی نیز می‌توانید از این روش استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که این کار را باید خیلی آرام انجام دهید تا ناخواسته خط و خشی روی گوشی خود ایجاد نکنید و متحمل هزینه‌ای برای خرید دوباره گلس نشوید.

مزایای استفاده از قاب گوشی

قاب­ ها می­توانند از گوشی شما محافظت کنند.

زمانی که قابی برای گوشی خود دارید، شما می­توانید محافظت بیشتری از گوشی خودتان داشته باشید. به عبارت دیگر، نیازی نیست که در مورد افتادن گوشی از دستتان مثل قبل نگران باشید. بنابراین قاب و کاور می­تواند از گوشی شما محافظت کند.

قاب­های گوشی­ها تنوع بسیار زیادی دارند، در فروشگاه قاب و کاور نیز ما هزاران مدل را برای شما فراهم کرده ایم و شما می­توانید نمونه دلخواه خود را خریداری کرده و از گوشی خود محافظت کنید.

قاب­ها تنوع زیادی دارند و نشانگر سلیقه شما هستند

شما از گوشی هوشمند خود برای انجام اقدامات متعددی استفاده می­کنید. شما می­توانید با خرید قاب استفاده بیشتری از گوشی خود داشته باشید.

برخی از قاب­های امکانات دیگری به غیر از محافظت نیز در اختیار شما قرار می­دهند. برخی از مدل­ها را شما می­توانید به عنوان کیف پول نیز استفاده کنید. در این قاب­ها شما می­توانید کارت بانکی، پول و یادداشت­های خود را قرار دهید. در نتیجه نیازی به حمل کیف دیگر نخواهد بود.

قاب سیلیکونی موبایل - زرد شدن قاب گوشی

ضد لغزش

هنوز می خواهید دلایل بیشتری از اهمیت استفاده از قاب گوشی بدانید؟ شما می­توانید گوشی خود را به کمک قاب گوشی بهتر در دست بگیرید. زمانی که در جاده یا در وسایل حمل و نقل عمومی هستید، شما می­توانید با استفاده از قاب گوشی مبایل خود را بهتر در دست بگیرید.

کاورها را می­توان بر اساس سلیقه شخصی انتخاب نمود

تصور کنید قصد دارید قابی را خریداری کنید که تصویر دلخواه شما در داخل آن وجود دارد. این کاملا ممکن است. شما کافی است یک قاب سفارشی خریداری نمایید. در این صورت، شما می­توانید هرگونه تغییر دلخواه را به قاب گوشی خود اعمال کنید. این چیزی است که شما در مورد قاب­ها به آن علاقه خواهید داشت.

معایب قاب گوشی

با قاب گوشی زیبایی فدای محافظت میشود

امروزه دیوایس های هوشمند با حساسیت های بسیار بالایی تولید میشوند و زیبایی و ظرافت به کار رفته در ساخت این دیوایس ها، فقط با یک قاب گوشی از بین خواهد رفت و این یک نکته منفی برای کسانی است که عاشقانه بدنه ظریف گوشی خود را میخواهند لمس کنند و آن را میپرستند.

سریع ترین راه از بین بردن چربی شکم و پهلو بدون ورزش و رژیم

این موضوع زمانی برای شما روشن خواهد شد که میخواهید تلفن همراه خود را به دوستان خود نشان دهید که با اقدام خارج کردن دیوایس از کاور مربوطه این کار انجام میشود. پس واقعا میتواند اصلی ترین معایب قاب را جلوگیری از نمایش زیبایی گوشی دانست.

کاهش آنتن دهی تلفن های همراه با گارد محافظ

یکی از جالب ترین و عجیب ترین عیبی که میتوان روی کیس های محافظت کننده گوشی گذاشت این است که، با وجود مواد مختلف و متفاوت در ساخت این نوع از گارد ها، در برخی از آن ها مشاهده شده است که با پرش آنتن و آنتن دهی ضعیف همراه بوده ایم. این مورد میتواند به موارد مختلفی بستگی داشته باشد که قطعا پشت پرده آن باید جذاب باشد. سعی میکنیم این موضوع را در یک مقاله جداگانه خدمت شما ارائه دهیم.

گارد ژله ای آیفون - زرد شدن قاب گوشی

یکی از عامل های داغ شدن گوشی هوشمند همراه

برای همه ما پیش آمده است که با داغ شدن گوشی رو به رو شویم. این موضوع به خیلی از دلایل ممکن است اتفاق بیفتد که عملا میتواند به تلفن همراه شما آسیب جدی ای وارد کند. پس جلوگیری کردن از این امر برای هر کاربری اجباری است.

اما خب قاب های گوشی هم تاثیر بسیار مستقیمی رو داغ شدن گوشی داشته و این عامل به مواردی همچون عدم تهویه هوا در بین لایه های آن بستگی دارد. البته گفتنی است خیلی از گارد های محافظ دیوایس های هوشمند از فناوری انتقال و مبادله هوا بهره میبرند و این یک نکته مثبت برای هر قابی است.

جمع شدن باکتری و آلودگی ها

طی تحقیقاتی که یکی از نشریه های آلمانی با همکاری سازمان جهانی بهداشت انجام داده است، نشان نشان از این است که باکتری و آلودگی بر روی گوشی های هوشمند همراه چندین برابر از باکتری ها و کثیفی های سرویس های بهداشتی بیشتر بوده و قطعا عامل اصلی بیماری برای افراد با سیستم بدنی ضعیف است.

البته تو این مورد میتوان زیاد سختگیرانه عمل نکرد، زیرا عملا هر چیزی میتواند عامل آلودگی تلفن همراه باشد و میتوان با رعایت بهداشت از این مورد تجدید نظر کرد.

عدم توجه خیلی از تولید کننده ها به قسمت پورت های گوشی

خیلی از کاربران از این موضوع رنج میبرند که با خرید یک کاور دیوایس هوشمند و گوشی بعد از گذشت چند ساعت و خالی شدن باطری با مشکل درست متصل نشدن کابل شارژر با پورت ها مواجه میشوند، و زمانی متوجه این مشکل میشوید که کار از کار گذشته است.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: شادی همتی

آخرین بروز رسانی

1 اسفند 1402

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *