افتتاح حساب ترکیه
ساخت پرایمر چشم

یکی از ترفندهای ماندگار کردن سایه چشم استفاده از پرایمر چشم است که شما می توانید با ساخت پرایمر چشم با کمترین هزینه در خانه زیبایی خودتان را به سطح بالاتری برسانید. چندین دستور ساخت پرایمر چشم را در این مطلب از گروه زیبایی شادمگ می آموزید. با ما همراه باشید.

 ساخت پرایمر چشم خانگی

همه خانم‌ها یک کیف آرایشی دارند، که داخل این کیف هر چیز که لازم دارند مانند رژ لب، ریمل، مداد لب و پنکیک و… را قرار می‌دهند. ولی خیلی از خانم‌ها از محصولی به اسم پرایمر در لوازم آرایشی خود غافل می‌شوند.

در این مقاله ابتدا شما را با پرایمر آشنا می‌کنیم و در ادامه تهیه چندین پرایمر خانگی مخصوص چشم و پلک را آموزش می‌دهیم.

پرایمر چیست؟

اصلی‌ترین و مهم‌ترین هدف پرایمر این است که یک لایه محافظ میان پوست و آرایش ایجاد کند. لوازم آرایشی که مانند پرایمر هستند عموما برای نرم کردن، ماندگار کردن، صاف کردن و تمیز کردن پوست استفاده می‌شوند.

ساخت پرایمر چشم

پرایمرها در انواع مختلفی در بازار موجود هستند که هر کدام کاربرد متفاوتی دارند و می‌توانند برای چشم، صورت، لب و مژه‌ها استفاده شوند. بنابراین ابتدا برای تهیه پرایمر باید بدانید که آن را برای چه کاری می‌خواهید و سپس نسبت به تهیه آن اقدام کنید.

لزوم استفاده از پرایمر

هنگامی که برای اولین بار از پرایمر استفاده می‌کنید متوجه تفاوت پوست خود در مقایسه با زمانی که از پرایمر استفاده نمی‌کنید می‌شوید زیرا که تفاوت محسوسی دارد. پرایمرها معمولا چرب نیستند و بافتی شبیه به مخمل دارند. هدف اصلی استفاده از این محصول، صاف و یکدست کردن، بستن منافذ باز پوست و از بین بردن قرمزی پوست صورت است. همچنین این ماده به زیرسازی آرایش بسیار کمک می‌کند.

کاربرد پرایمر

  • صاف و یکدست کردن پوست
  • آماده سازی پوست برای میکاپ
  • کاور کردن منافذ باز پوست
  • پوشش دهی چروک‌های عمیق و سطحی پوست
  • مات کردن و جلوگیری از برق زدن پوست (کنترل چربی پوست)
    محو کردن جای جوش، انواع لک، سیاهی اطراف چشم و…م.

انواع روش های مختلف برای ساخت پرایمر چشم خانگی

 پرایمر سایه (پرایمر پلک) آلوئه‌ورا

خواص زیبا سازی آلوئه‌ورا کاملا شناخته شده است، به همین دلیل از آن در بسیاری از موارد زیبایی و مراقبتی پوست استفاده می‌شود. ژل آلوئه‌ورا حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی، آمینو اسیدها و دیگر مواد ضروری است که همگی برای پوست بسیار مفید هستند. همچنین این ماده خاصیت ضد التهابی، آنتی اکسیدان، ضد خارش و ضد باکتری دارد.

ساخت پرایمر چشم

جالب است بدانید آلوئه‌ورا یکی از پر طرفدارترین مواد طبیعی است که برای مراقبت‌های مو و پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد.
ژل آلوئه ورا می‌تواند خشکی پوست را از بین ببرد و مشکلات پوستی را کاهش دهد، همچنین این ماده مانع از آفتاب سوختگی و پیری زودرس پوست می‌شود. گفتنی است این ماده یک ماده طبیعی برای پاک کردن آرایش نیز می‌باشد.
خاک رس بنتونیت که در این پرایمر استفاده می‌شود معمولا در اغلب ماسک‌های صورت استفاده می‌شود زیرا این ماده خاصیت پاک کنندگی دارد و می‌تواند منافذ پوست را از آلودگی و چربی اضافه پاک کند.

مواد مورد نیاز برای ساخت پرایمر پلک آلوئه‌ورا

  • یک قاشق چای خوری رس بنتونیت
  • نصف قاشق غذا خوری ژل آلوئه‌ورا
  • دو قاشق چای خوری نشاسته ذرت
معرفی جدیدترین مدل بیبی بومر ناخن شیک 1402 | آموزش کامل مراحل کاشت بیبی بومر در خانه

طرز تهیه پرایمر آلوئه‌ورا

ابتدا رس بنتونیت را داخل یک ظرف ریخته و به ترتیب نشاسته ذرت و ژل آلوئه‌ورا را به آن اضافه کنید. مواد را به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید و بعد پرایمر را داخل یک ظرف دیگر بریزید.

طرز استفاده از پرایمر آلوئه‌ورا

مقداری از پرایمر تهیه شده را به پشت پلکتان بزنید و به مدت 30 ثانیه صبر کنید تا خشک شود. هنگامی که پرایمر خشک شد سایه مورد نظر خود را بزنید و سپس آرایش مخصوص چشم را انجام دهید.
پرایمر تهیه شده را داخل یخچال نگهداری کنید.
این پرایمر به مدت دو هفته سالم باقی می‌ماند و می‌توانید از آن استفاده کنید.

پرایمر سایه (زیرساز آرایش چشم) با کانسیلر و کرم پودر

کانسیلر، فوندیشن و یا کرم BB هر کدام می‌توانند به عنوان پرایمر مورد استفاده قرار گیرند به شرطی که خاصیت پرایمر را داشته باشند در غیر این صورت قبل از استفاده از هر نوع لوازم آرایش می‌توانیم از کرم‌هایی که منحصرا پرایمر هستند استفاده کنیم.
تمام موارد گفته شده را می‌توانید از مغازه‌های لوازم آرایشی تهیه کنید.

ساخت پرایمر چشم

اما با اندکی صبر و حوصله هم می‌توانید در منزل پرایمر بسازید و پول زیادی هم هزینه نکنید.

مواد مورد نیاز برای ساخت پرایمر سایه با کانسیلر

  • کرم پودر و کانسیلر هر کدام به اندازه مساوی
  • مرطوب کننده صورت
  • ژل آلوئه‌ورا

طرز تهیه:

ابتدا کانسیلر و کرم پودر را در ظرفی با هم ترکیب کنید. سپس مقداری از کرم مرطوب کننده را اضافه کرده و دوباره مواد را با هم ترکیب کنید. در آخر مقدار خیلی کم از ژل آلوئه‌ورا را اضافه کنید و مخلوط کنید. حال پرایمر پلک شما برای شروع یک آرایش فوق العاده آماده است. فقط دقت داشته باشید که با استفاده از یک قلمو یا براش مخصوص این ترکیب را به پلک خود بزنید و در صورتی که براش مخصوص در دسترس نداشتید با انگشت به آرامی این پرایمر را به پلک بزنید و پخش کنید.

نکات مهم:

مخلوط پرایمر نباید هیچ گونه برجستگی و یا توده داشته باشد.
توجه کنید که رنگ کانسیلر و رنگ کرم پودر به رنگ پوست شما نزدیک باشند.

ساخت پرایمر چشم

طرز استفاده از پرایمر سایه

ابتدا پرایمر را با توجه به روش‌های توضیح داده شده به پشت پلک‌های خود بزنید و سپس پس از خشک شدن کامل شروع به آرایش چشم کنید.

3. پرایمر سایه با پودر بچه و فوندیشن

فوندیشن‌ها و یا کانسیلرها می‌توانند به عنوان پرایمر سایه استفاده شوند ولی به شرطی که حتما تهیه آن‌ها طوری بوده باشد که مواد ساخت پرایمر را داشته باشند. در غیر این صورت قبل از استفاده از کانسیلر و فوندیشن حتما باید از پرایمر مخصوص استفاده کنید.

در این قسمت طرز ساخت پرایمر دیگری با استفاده از پودر بچه و فوندیشن را آموزش می‌دهیم.

مواد مورد نیاز برای ساخت پرایمر سایه با کانسیلر

  • مقداری فوندیشن یا کانسیلر
  • پودر بچه به مقدار لازم
  • کمی کرم مرطوب کننده

ابتدا مقداری فوندیشن را داخل ظرفی بریزید و سپس کمی مرطوب کننده را به آن اضافه کنید و در آخر کمی پودر بچه را به این ترکیب اضافه کرده و به خوبی با هم ترکیب کنید.

همه چیز درباره ی کاشت ابرو و مراقبت های بعد از آن در خانه

ساخت پرایمر چشم

برای استفاده از این ترکیب روی پلک‌ها از یک براش مخصوص استفاده کنید و اگر براش در دسترس ندارید با استفاده از نوک انگشتان به آرامی این ترکیب را به پشت پلک خود بزنید تا خشک شود. حال پلک شما برای آرایش آماده است.

نکته:

اگر پوست چربی دارید مقدار پودر بچه را بیشتر بریزید و اگر پوست خشکی دارید مقدار مرطوب کننده را بیشتر کنید.

ساخت اسپرپی ساده با گلیسیرین

گلیسیرین نام یک مرطوب کننده آبرسان است که به کمک آن می‌توانید پرایمر چشم بسازید و آن را پیش از آرایش روی پلک اسپری کرد.

مواد لازم:

  • آب تصفیه شده
  • گلیسیرین
  • یک بطری اسپری کوچک

مراحل ساخت:

برای این اسپری پرایمر، کافیست ده قسمت آب و یک قسمت گلیسیرین را با هم مخلوط کنید (به نسبت 10 به 1) و مخلوط آب و گلیسیرین را داخل یک بطری بریزید.ساخت پرایمر چشم

نحوه استفاده:

این محلول را می‌توانید قبل از آرایش روی پوستتان اسپری کنید و بعد شروع به میکاپ کنید. این مخلوط را برای مدت طولانی نمی‌توانید نگه دارید چون محل تجمع باکتری خواهد شد.

ساخت پرایمر با استفاده از آلوورا و فندوق افسونگر

فندق افسونگر به تسکین و بهبود تنش پوست کمک بسیاری می‌کند. در صورتی که از فندق افسونگر به صورت موضعی روی پوست استفاده شود، قرمزی ناشی از آسیب یا تحریک پوست را کاهش خواهد داد. علاوه بر این، این ماده آنتی اکسیدان‌هایی دارد که از التهابات جلوگیری کرده و رادیکال‌های آزادی که در بدن جمع می‌شوند را خنثی می‌کند.

مواد لازم:

  • ژل آلوئه ورا
  • مرطوب کننده
  • چند قطره فندق افسونگر

مراحل ساخت:

برای ساخت پرایمر چشم خانگی کافیست ژل آلوئه ورا و مرطوب کننده را به مقدار مساوی با هم ترکیب کنید سپس چند قطره فندق افسونگر به ترکیبتان اضافه کنید.

 

ساخت پرایمر چشم

نحوه استفاده:

اگر مستعد جوش صورت هستید یا پوست چربی دارید، افزودن فندق افسونگر در پرایمر شما ایده خوبی است. بعلاوه این پرایمر یک محصول عالی برای سایر تحریکات پوستی، یا استفاده روی توپ پنبه ای برای تمیز کردن پوست و ایجاد شادابی و حس طراوت در آن است.

ساخت پرایمر پوست چرب با استفاده از کالامین

پماد یا لوسیون کالامین نام یک داروی درمانی است که برای بهبود جوش‌های آبله مرغان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پماد چربی اضافی پوست را جذب کرده و خاصیت خشک کنندگی دارد به همین خاطر در برخی موارد برای درمان جوش صورت هم از آن استفاده می‌شود.

اگر پوست چربی دارید و از این محصول به عنوان پرایمر استفاده کنید، می‌بینید که یک لایه مانند گچ روی پوستتان ایجاد می‌شود و شما می‌توانید کرم پودر، رژ گونه، سایه و … را بدون نگرانی از پاک شدن، روی پوستتان بزنید و آرایشتان را تکمیل کنید.

مواد لازم:

  • مرطوب کننده
  • لوسیون کالامین

نحوه استفاده:

لوسیون کالامین نسبتا خشک بوده و پوست را هم خشک می‌کند پس توصیه می‌کنیم قبل از زدن پماد کالامین، مقداری مرطوب کننده روی پوستتان استفاده کنید. بعد از استفاده از مرطوب کننده روی پوست، مقداری از کالامین را روی یک سطح تمیز بریزید و با قلم مو یک لایه نازک از آن بردارید و روی کل پوست صورت خود بکشید.

نکته: اگر تا به حال از لوسیون کالامین استفاده نکرده‌اید، بهتر است یک تست پوستی انجام دهید تا خیالتان راحت شود به آن حساسیت ندارید.

معرفی 12 ماسک حنا برای رشد مو و جلوگیری از ریزش مو

ساخت پرایمر چشم

ساخت پرایمر با نارگیل

آخرین پرایمر خانگی که می‌خواهیم طرز تهیه آن را به شما آموزش دهیم پرایمر نارگیلی است که برای هر نوع پوستی مناسب می‌باشد. این پرایمر برای افرادی که پوست خشک یا پیر و فرسوده دارند نقش مرطوب کننده را ایفا کرده و تاثیر بسیاری در زیبایی پوست آن‌ها خواهد داشت.

مواد لازم:

  • یک سوم پیمانه آلوئه ورا
  • یک قاشق چای خوری روغن نارگیل
  • مقداری پودر آرایشی معدنی

مراحل ساخت:

آلوئه ورا و روغن نارگیل را مخلوط کرده و مقداری پودر آرایشی که در لوازم آرایشتان دارید را به آن‌ها اضافه کنید. مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید تا پرایمرتان آماده شود.

نحوه استفاده:

ترکیب بدست آمده را می‌توانید با انگشت یا یک براش آرایشی تمیز، روی پوست پخش کنید.

چگونه پرایمر سایه چشم بسازیم؟

لازم نیست برای خرید پرایمر کلی هزینه کنید میتوانید خودتان در خانه پرایمر بسازید، یک ترفند آرایشی ساده به شما معرفی میکنیم که باعث میشود آرایش چشم تان ساعات بیشتری ثابت بماند. در این ترفند از مداد لب برای ماندگاری سایه چشم استفاده میکنیم زیرا نرم و چسبناک بودن مداد لب باعث افزایش ماندگاری سایه چشم میشود.

ساخت پرایمر چشم

قبل از زدن سایه چشم ابتدا همان قسمتی که میخواهید سایه چشم بزنید را با مداد لب پر کنید، در این ترفند باید از سایه چشم رنگ روشن استفاده کنید. بعد از زدن مداد باید روی آن سایه چشم بزنید در نهایت کارتان با ریمل زدن به اتمام میرسد.

اگر می خواهید به هنگام استفاده از سایه چشم، چین خوردگی سایه بر روی پلک ایجاد نشود و چربی های اضافه بر روی نواحی پلک صاف و یکدست شود، یک پرایمر سایه چشم دست ساز بسازید:

مواد لازم برای ساخت پرایمر سایه چشم

  • ژل آلوورا
  • کرم مرطوب کننده
  • خلال دندان و ابزار مسطح
  • کرم پودر و کانسیلر به مقدار مساوی
  • یک محفظه کوچک برای مخلوط کردن

نحوه ساخت پرایمر چشم به روش خانگی

کرم پودری را که به رنگ پوستتان نزدیک است، را در داخل محفظه ای که از قبل تهیه کرده اید، بریزید.
مقداری کانسیلری را که نزدیک ترین رنگ به پوست تان را به ظرفتان اضافه کنید.میزان کانسیلر باید با میزان کرم پودرتان یکسان باشد.
مقدار مساوی از کرم مرطوب کننده صورت و یا کره بدن بدون بو را با ابزار مسطح بردارید و به محتویات محفظه بیافزایید.
به مواد قبلی به اندازه یک قطره از ژل آلوورا را بیافزایید. همانطور که می دانید چربی اضافه منجر به چین خوردگی سایه خواهد شد، ژل آلوئه ورا از ایجاد چربی پوست ممانعت می کند.

ساخت پرایمر چشم
با یک خلال دندان تمامی این مواد را با هم مخلوط نمایید تا پرایمر چشم کاملا باهم مخلوط کنید تا یک ماده یکدست به دست آید.
با انگشت یا با قلموی آرایشی مقداری از پرایمر چشم را بردارید و بر روی پلک چشم، از ابتدای خط مژه تا انتهای ابرو پیش بروید و اجازه دهید پرایمر خشک شود و سپس از سایه چشم دلخواه خود استفاده نمایید.
نکته: استفاده از این پرایمر چشم می تواند برای از بین بردن چین و چروک پلک ها مفید باشد.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

30 اردیبهشت 1401

بروز رسانی توسط

سیده سمانه جلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *